'' ေဗဒင္အေႀကာင္းေလးေတြနဲ ့ အေတြ ့အႀကံဳေတြ ေရးဖို ့ ''တဲ''ေလး တစ္ခုေလာက္ပါပဲ ဒါထက္ ပိုမရည္ရြယ္ပါဘူး ''...
Wednesday, December 7, 2016
တသီးသေဘာနဲ ့ လူ ့အဖြဲ ့အစည္းထဲမွာ..
တသီးသေဘာနဲ ့ လူ ့အဖြဲ ့အစည္းထဲမွာ..
--
ေဆာင္ရန္နဲ ့ေရွာင္ရန္ (၀ါ) ေရွာင္ရန္နဲ ့ေဆာင္ရန္ သေဘာကို အရင္တံုးက သိပ္မသဲကြဲလွဘူး ( မသဲကြဲဆို သဲကြဲေအာင္ ကိုယ္တိုင္က အားမထုတ္ခဲ ့လို ့ေပါ ့ေလ :P ) ၊ ေနာက္ေတာ ့ ဆရာႀကီးဦးေရႊေအာင္ရဲ ့ ဗုဒၶ ေလာကသားတို ့၏ အႏွိဳင္းမဲ ့ေက်းဇူးရွင္ ( ကိုယ္က်င္ ့ ဗုဒၶ၀င္ ) ဆိုတဲ ့ စာအုပ္ဖတ္မိရာက စၿပီး သေဘာက်သြားရင္း ( အေဖလုပ္သူက အရင္သေဘာက်ခဲ ့တာ ဒါနဲ ့ သူသေဘာက်တာနဲ ့ လိုက္ဖတ္လိုက္တာ)
အဲ ့ကေန ဆရာႀကီးစာအုပ္ေတြဆို တကူးတကကို ၀ယ္ဖတ္ရွာဖတ္ေတြ ၿဖစ္လာတယ္ ၊ ဆရာႀကီး ရဲ ့ အၿမင္ေထာင္ ့သစ္ေတြ အဖြင္ ့သစ္ေတြက ရွင္းလင္းၿပတ္သားၿပီး နားလည္လြယ္တယ္
( ဆရာႀကီးအၿမင္ေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားကို ႀကိဳက္တာေတြ မ်ားပါတယ္ မႀကိဳက္တဲ ့အၿမင္ေတြလည္း တစ္ခ်ိဳ ့ပါပါတယ္ 😁 ) ဘယ္လိုအၿဖစ္ၿဖစ္ အရင္ထက္ ဘုရားကို ပိုႀကည္ညိုသြားတယ္ ဘုရားနဲ ့ကိုယ္နဲ ့တရင္းတႏွီးသေဘာရွိလာတယ္လို ့ ခံစားလာရတာကေတာ ့ဆရာႀကီးစာအုပ္ေတြ အၿမင္ေတြရဲ ့ေက်းဇူးေတြေပါ ့ေလ
အဲ ့ဆရာႀကီးစာအုပ္တစ္အုပ္ထဲက ငါးပါးသီလအဖြင္ ့မွာ ေရွာင္ရန္နဲ ့ေဆာင္ရန္သေဘာကို ဆရာႀကီးက ဖြင္ ့ပံုက ပါဏာတိပါတ သေဘာ ဆိုပါေတာ ့ '''ေရွာင္ရန္က သူ ့အသက္သတ္ၿခင္းမွာေရွာင္သင္ ့တယ္ေပါ ့ေလ ၊ ဒီသေဘာက က်ေနာ္တို ့ လူလားေၿမာက္စ အရြယ္ကတည္းက ပါဏာတိပါတာေ၀ရာမဏိ..ဘာညာ နဲ ့ ရြတ္ သူတစ္ပါးအသက္ကို သတ္ၿဖတ္ၿခင္းမွာ ေရွာင္က်ဥ္ပါ၏ ဘုရားလို ့ ရြတ္ေနႀကမို ့ သိႀကၿပီးသားေပါ ့ေလ..၊ အဲ ့မွာ ေဆာင္ရန္သေဘာကို ဆရာႀကီးက ပါဏာတိပါတ မွာ ထည္ ့သြင္းဖြင္ ့ဆိုသြားတာက သူမ်ားအသက္ကို မသတ္ပါဘူးဆိုယံုနဲ ့ စင္က်ယ္ေသာ သီလသေဘာ မၿပည္ ့စံုေသး မၿပီးေသး သူတစ္ပါးေတြရဲ ့အသက္ေတြကိုလည္း ေစာင္ ့ေလ်ွာက္ပါ ဆိုတဲ ့ ေဆာင္ရန္သေဘာပါ ပါမွာ စင္က်ယ္ေသာသီလသေဘာ ၿပည္ ့စံုမယ္လို ့ဆိုတယ္...၊ မုသားဆို မဟုတ္တာမမွန္တာမေၿပာ လိမ္မေၿပာတာက ေရွာင္ရန္သေဘာဆို ေဆာင္ရန္က မွန္ေသာ စကားသာဆိုပါေလေပါ ့ေလ ...
ဒီသေဘာေတြက က်ေနာ္တို ့ဆရာႀကီးစာအုပ္ ဖတ္ဖူးေတာ ့မွ သိလိုက္ရတာမို ့ သေဘာေတြက်ေပါ ့ေလ၊ ဒါေပမယ္ ့ ဒီသေဘာေတြက တသီးခ်င္း တစ္ေယာက္ခ်င္းသေဘာအတြက္ က်င္ ့သံုးရတာ က်င္ ့ႀကံအားထုတ္ရတာ လြယ္ေကာင္းလြယ္ေပမယ္ ့ ေလာကီလူ ့ဘံု (၀ါ) ကမၻာသားေတြဆိုတာ အာရံုၿပဳမွု ့ ယံုႀကည္မွဳ ့ ၀ါဒ သေဘာထား မတူညီတတ္ႀကတဲ ့ စိတ္အမ်ိဳးမ်ိဳး စရိုက္အမ်ိဳးမ်ိဳး အမူအက်င္ ့အမ်ိဳးမ်ိဳး အယူအမ်ိဳးမ်ိဳး အႏြယ္အမ်ိဳးမ်ိဳး စံုလွတဲ ့ လူ ့ အဖြဲ ့အစည္းႀကီး တစ္ခုလံုးသေဘာ အတြက္ႀကေတာ ့ အခက္ေတြ ့ေနပါေရာဗ်ာ.....ဥပမာ...အလြန္မွဆိုးရြာလွတဲ ့ အခုေဟာ ့ေနတဲ ့ အခု၀ိုင္းေတာင္းဆိုေနတဲ ့ ေသဒဏ္ေပးပါ ဆိုတဲ ့ ၿပစ္မွု ့မ်ိဳးက်ဴးလြန္သူေတြကို ဒီ ပါဏာတိသေဘာအရ တစ္ပါးေသာအသက္ေတြကိုမသတ္ဖူး ေစာင္ ့လည္းေစာင္ ့ေလ်ွာက္မယ္ဆိုတဲ ့ ေရွာင္ရန္ေဆာင္ရန္ ေတြကို က်င္ ့သံုးေနတဲ ့ က်င္ ့သံုးဖို ့အားသန္ေနတဲ ့ တစ္သီးသမားေတြ အတြက္ေတာ ့ အဲ ့ လူမဆန္တဲ ့အမွု ့ေတြ က်ဴးလြန္သူကို ေသဒဏ္ေပးလိုက္ပါဗ်ဳိ ့လို ့ ၀င္ေတာင္းဆိုေပးရ ခက္လိမ္ ့မယ္ေပါ ့ေလ....သေဘာကေတာ ့ လူ ့အဖြဲ ့အစည္းတစ္ခုလံုးနဲ ့ ဆိုင္တဲ ့ကိစၥနဲ ့ တစ္ေယာက္ခ်င္း သေဘာ ေနရာတကာ လိုက္ညွိလို ့မလြယ္လွပါဘူးေပါ ့ေလ....
အဲ ့မွာ ၀ိဋဋဴပ ဇာတ္ကိုေတာင္သတိရေသးတယ္...၀ိဋဋဴပဟာ အရြယ္ေရာက္လို ့ သူအင္အားႀကီးလာေတာ ့ သူ ့ကို အရာမသြင္း ႏွိမ္ ့ခ် ေစာ္ကားခဲ ့လို ့ သူနာက်ည္းခဲ ့တဲ ့သူေတြကို လက္တုန္ ့ၿပန္လက္စားေခ်ဖို ့အေကၡါဘဏီတပ္ႀကီးနဲ ့ စစ္ခ်ီေတာ ့ ဘုရားက လမ္းကေန သံုးႀကိမ္ေလာက္ ၀င္တားခဲ ့ေသးတယ္လို ့ဆိုတယ္ ဒါေပမယ္ ့ ခံရေတာ့မယ္ ့သူေတြဟာ သံသရာတစ္ေကြ ့က အကုသို္လ္ကံတရားေတြရဲ ့အက်ိဳးဆက္ေတြသေဘာပါ က်ေရာက္လာခ်ိန္ ကံနာ၀ဋ္နာေတြ သေဘာပါေနၿပီလို ့သိေတာ္မူလို ့ ေနာက္ေတာ ့ သေဗၺသတၱာ သေဘာပဲထားလိုက္ရေတာ ့တယ္ေပါ ့ေလ..အဲ ့မွာ တစ္ပါးေသာအသက္ေတြကိုလည္း ေစာင္ ့ေလ်ွာက္ပါ ဆိုတဲ ့ ေဆာင္ရန္ သေဘာက လမ္းကေန သံုးႀကိမ္ ၀င္တားေပးေသးတယ္ သေဘာေလးမ်ိဳးနဲ ့တူပါရဲ ့ေပါ ့ေလ..။
Labels:
'အေတြးစာမ်ား..
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment
'' ဘ၀ၿဖတ္သန္းမွု ့ေလးေတြ ကိုယ္ ့ရဲ ့ထမင္းအိုး အေႀကာင္းေလးေတြ ဖတ္ဖူးတဲ ့စာေတြနဲ ့အေတြ ့ အႀကံဳေလးေတြေပါင္းၿပီးၿဖစ္လာတဲ ့ ေတြးမိရာရာေလးေတြ ခ်ေရးတဲ ့သေဘာေလာက္ေပါ ့ေလ.စာဖြဲ ့ေလာက္ေအာင္ေတာ ့မခန္းနားခဲ ့ပါဘူး..''..