Powered By Blogger

Wednesday, December 7, 2016

တသီးသေဘာနဲ ့ လူ ့အဖြဲ ့အစည္းထဲမွာ..


တသီးသေဘာနဲ ့ လူ ့အဖြဲ ့အစည္းထဲမွာ..
--
ေဆာင္ရန္နဲ ့ေရွာင္ရန္ (၀ါ) ေရွာင္ရန္နဲ ့ေဆာင္ရန္ သေဘာကို အရင္တံုးက သိပ္မသဲကြဲလွဘူး ( မသဲကြဲဆို သဲကြဲေအာင္ ကိုယ္တိုင္က အားမထုတ္ခဲ ့လို ့ေပါ ့ေလ  :P  )  ၊ ေနာက္ေတာ ့ ဆရာႀကီးဦးေရႊေအာင္ရဲ ့ ဗုဒၶ ေလာကသားတို ့၏ အႏွိဳင္းမဲ ့ေက်းဇူးရွင္ ( ကိုယ္က်င္ ့ ဗုဒၶ၀င္ ) ဆိုတဲ ့ စာအုပ္ဖတ္မိရာက စၿပီး သေဘာက်သြားရင္း ( အေဖလုပ္သူက အရင္သေဘာက်ခဲ ့တာ ဒါနဲ ့ သူသေဘာက်တာနဲ ့ လိုက္ဖတ္လိုက္တာ)
အဲ ့ကေန ဆရာႀကီးစာအုပ္ေတြဆို တကူးတကကို ၀ယ္ဖတ္ရွာဖတ္ေတြ ၿဖစ္လာတယ္ ၊ ဆရာႀကီး ရဲ ့ အၿမင္ေထာင္ ့သစ္ေတြ အဖြင္ ့သစ္ေတြက ရွင္းလင္းၿပတ္သားၿပီး နားလည္လြယ္တယ္
( ဆရာႀကီးအၿမင္ေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားကို  ႀကိဳက္တာေတြ မ်ားပါတယ္ မႀကိဳက္တဲ ့အၿမင္ေတြလည္း တစ္ခ်ိဳ ့ပါပါတယ္   😁  ) ဘယ္လိုအၿဖစ္ၿဖစ္ အရင္ထက္ ဘုရားကို ပိုႀကည္ညိုသြားတယ္ ဘုရားနဲ ့ကိုယ္နဲ ့တရင္းတႏွီးသေဘာရွိလာတယ္လို ့ ခံစားလာရတာကေတာ ့ဆရာႀကီးစာအုပ္ေတြ အၿမင္ေတြရဲ ့ေက်းဇူးေတြေပါ ့ေလ

အဲ ့ဆရာႀကီးစာအုပ္တစ္အုပ္ထဲက ငါးပါးသီလအဖြင္ ့မွာ ေရွာင္ရန္နဲ ့ေဆာင္ရန္သေဘာကို ဆရာႀကီးက ဖြင္  ့ပံုက  ပါဏာတိပါတ သေဘာ ဆိုပါေတာ ့  '''ေရွာင္ရန္က  သူ ့အသက္သတ္ၿခင္းမွာေရွာင္သင္ ့တယ္ေပါ ့ေလ ၊ ဒီသေဘာက က်ေနာ္တို ့ လူလားေၿမာက္စ အရြယ္ကတည္းက ပါဏာတိပါတာေ၀ရာမဏိ..ဘာညာ  နဲ ့ ရြတ္ သူတစ္ပါးအသက္ကို သတ္ၿဖတ္ၿခင္းမွာ ေရွာင္က်ဥ္ပါ၏ ဘုရားလို ့ ရြတ္ေနႀကမို ့ သိႀကၿပီးသားေပါ ့ေလ..၊ အဲ ့မွာ ေဆာင္ရန္သေဘာကို  ဆရာႀကီးက ပါဏာတိပါတ မွာ ထည္  ့သြင္းဖြင္ ့ဆိုသြားတာက   သူမ်ားအသက္ကို မသတ္ပါဘူးဆိုယံုနဲ ့ စင္က်ယ္ေသာ သီလသေဘာ မၿပည္ ့စံုေသး မၿပီးေသး  သူတစ္ပါးေတြရဲ ့အသက္ေတြကိုလည္း  ေစာင္ ့ေလ်ွာက္ပါ ဆိုတဲ ့ ေဆာင္ရန္သေဘာပါ ပါမွာ စင္က်ယ္ေသာသီလသေဘာ ၿပည္ ့စံုမယ္လို ့ဆိုတယ္...၊  မုသားဆို မဟုတ္တာမမွန္တာမေၿပာ လိမ္မေၿပာတာက ေရွာင္ရန္သေဘာဆို  ေဆာင္ရန္က မွန္ေသာ စကားသာဆိုပါေလေပါ ့ေလ ...

ဒီသေဘာေတြက က်ေနာ္တို ့ဆရာႀကီးစာအုပ္ ဖတ္ဖူးေတာ ့မွ သိလိုက္ရတာမို ့ သေဘာေတြက်ေပါ ့ေလ၊  ဒါေပမယ္ ့ ဒီသေဘာေတြက တသီးခ်င္း တစ္ေယာက္ခ်င္းသေဘာအတြက္ က်င္ ့သံုးရတာ က်င္ ့ႀကံအားထုတ္ရတာ လြယ္ေကာင္းလြယ္ေပမယ္ ့ ေလာကီလူ ့ဘံု (၀ါ) ကမၻာသားေတြဆိုတာ  အာရံုၿပဳမွု ့ ယံုႀကည္မွဳ ့ ၀ါဒ သေဘာထား မတူညီတတ္ႀကတဲ ့ စိတ္အမ်ိဳးမ်ိဳး  စရိုက္အမ်ိဳးမ်ိဳး အမူအက်င္ ့အမ်ိဳးမ်ိဳး  အယူအမ်ိဳးမ်ိဳး အႏြယ္အမ်ိဳးမ်ိဳး စံုလွတဲ ့  လူ ့ အဖြဲ ့အစည္းႀကီး တစ္ခုလံုးသေဘာ အတြက္ႀကေတာ ့ အခက္ေတြ ့ေနပါေရာဗ်ာ.....ဥပမာ...အလြန္မွဆိုးရြာလွတဲ ့ အခုေဟာ ့ေနတဲ ့ အခု၀ိုင္းေတာင္းဆိုေနတဲ ့ ေသဒဏ္ေပးပါ ဆိုတဲ ့ ၿပစ္မွု ့မ်ိဳးက်ဴးလြန္သူေတြကို  ဒီ ပါဏာတိသေဘာအရ  တစ္ပါးေသာအသက္ေတြကိုမသတ္ဖူး  ေစာင္ ့လည္းေစာင္ ့ေလ်ွာက္မယ္ဆိုတဲ ့ ေရွာင္ရန္ေဆာင္ရန္  ေတြကို က်င္ ့သံုးေနတဲ ့ က်င္ ့သံုးဖို ့အားသန္ေနတဲ  ့ တစ္သီးသမားေတြ အတြက္ေတာ ့  အဲ ့ လူမဆန္တဲ ့အမွု ့ေတြ က်ဴးလြန္သူကို ေသဒဏ္ေပးလိုက္ပါဗ်ဳိ ့လို ့ ၀င္ေတာင္းဆိုေပးရ ခက္လိမ္ ့မယ္ေပါ ့ေလ....သေဘာကေတာ ့ လူ ့အဖြဲ ့အစည္းတစ္ခုလံုးနဲ ့ ဆိုင္တဲ ့ကိစၥနဲ ့ တစ္ေယာက္ခ်င္း သေဘာ ေနရာတကာ လိုက္ညွိလို ့မလြယ္လွပါဘူးေပါ ့ေလ....

အဲ ့မွာ ၀ိဋဋဴပ ဇာတ္ကိုေတာင္သတိရေသးတယ္...၀ိဋဋဴပဟာ  အရြယ္ေရာက္လို ့ သူအင္အားႀကီးလာေတာ ့ သူ ့ကို အရာမသြင္း ႏွိမ္ ့ခ် ေစာ္ကားခဲ ့လို ့ သူနာက်ည္းခဲ ့တဲ ့သူေတြကို လက္တုန္ ့ၿပန္လက္စားေခ်ဖို ့အေကၡါဘဏီတပ္ႀကီးနဲ ့ စစ္ခ်ီေတာ ့ ဘုရားက လမ္းကေန သံုးႀကိမ္ေလာက္ ၀င္တားခဲ ့ေသးတယ္လို ့ဆိုတယ္  ဒါေပမယ္ ့ ခံရေတာ့မယ္ ့သူေတြဟာ သံသရာတစ္ေကြ ့က အကုသို္လ္ကံတရားေတြရဲ ့အက်ိဳးဆက္ေတြသေဘာပါ  က်ေရာက္လာခ်ိန္ ကံနာ၀ဋ္နာေတြ သေဘာပါေနၿပီလို ့သိေတာ္မူလို ့ ေနာက္ေတာ ့  သေဗၺသတၱာ သေဘာပဲထားလိုက္ရေတာ ့တယ္ေပါ ့ေလ..အဲ ့မွာ  တစ္ပါးေသာအသက္ေတြကိုလည္း ေစာင္ ့ေလ်ွာက္ပါ ဆိုတဲ ့ ေဆာင္ရန္ သေဘာက လမ္းကေန သံုးႀကိမ္ ၀င္တားေပးေသးတယ္ သေဘာေလးမ်ိဳးနဲ ့တူပါရဲ ့ေပါ ့ေလ..။

No comments:

Post a Comment

'' ဘ၀ၿဖတ္သန္းမွု ့ေလးေတြ ကိုယ္ ့ရဲ ့ထမင္းအိုး အေႀကာင္းေလးေတြ ဖတ္ဖူးတဲ ့စာေတြနဲ ့အေတြ ့ အႀကံဳေလးေတြေပါင္းၿပီးၿဖစ္လာတဲ ့ ေတြးမိရာရာေလးေတြ ခ်ေရးတဲ ့သေဘာေလာက္ေပါ ့ေလ.စာဖြဲ ့ေလာက္ေအာင္ေတာ ့မခန္းနားခဲ ့ပါဘူး..''..