Powered By Blogger

Wednesday, December 9, 2015

ေတြးစရာေတြေပါ ့..


ရိုးစင္းတယ္ သံေ၀ဂ ရၿပီး လက္ငင္း ဘ၀မွာတင္ ကြ်တ္တန္း၀င္သူ အၿဖစ္ေၿပာင္းလဲ သြားတယ္ဆိုတာေတြမွာ သံသရာက ၿပဳမိခဲ ့သမ်ွ ကံ ေတြ လက္ငင္းဘ၀ထဲမွာ အေႀကာင္းၿပည္ ့စံုခ်ိန္ တိုက္ဆိုင္ေနလို ့သာ ၿဖစ္တယ္ သံေ၀ဂ ဆိုတာ လုပ္ယူရလို ့ ဇြတ္ရေနလို ့မရနိုင္ဘူး သံေ၀ဂ ဆိုတာ ၿမင္ကြင္းတစ္ခုကို ၿမင္လိုက္ၿပီး ၿဖစ္လာတဲ ့ စိတ္ခံစားမွဳ ့သေဘာ သနားတာ ကရုဏာ စိတ္မေကာင္း ၿဖစ္သြားတာ စက္ဆုတ္သြားတာ ေတြဆိုတဲ ့ ၿဖစ္ၿဖစ္ရိုးၿဖစ္စဥ္ အမ်ားဆိုင္ရာ စိတ္ခံစားမွဳ ့သေဘာေတြကေန လြန္ေနတဲ ့ ကိုယ္ပိုင္တစ္ဦးခ်င္းရဲ ့ ခံစားမွဳ ့ အတံု ့အလွည္ ့ေတြသေဘာေတြ နဲ ့ သံသရာႀကီးကိုပါ တစ္ထိုင္ထဲ ၿမင္ခ်င္းခဏမွာပဲ အၿပီး စိတ္ကုန္သြားတဲ ့ ခံစားမွဳ ့ႀကီးသေဘာ ပိုဆန္မယ္ ...

''ေယဓမၼာ'' အစခ်ီ စာသားကို တစ္ႀကိမ္မ်ွ ပထမဦးဆံုး ႀကားနားခြင္ ့ရယံုမ်ွနဲ ့ သံသရာလည္စနစ္ကေန အၿပီး လြတ္ေၿမာက္သြားမယ္ ့ လမ္းအေပၚ ေရာက္သြားတဲ ့လူ သား ဘယ္ ႏွစ္ေယာက္ရွိခဲ ့သလဲ သေဘာ ၊ အေလာင္းေကာင္ေတြ ေသြးသံရဲရဲေတြ လူ ့ေဘာ္ဒီ ေတြကို ခြဲစိတ္ေနရင္းကေန ဆက္စပ္ေတြးၿပီး သံသရာလည္စနစ္ကေန အၿပီးထြက္ခ်င္စိတ္ေတြ ၿဖစ္လာၿပီး အၿပီး ထြက္သြားသူေတြ ကမၻာ ့ လူ ့ဦးေရ သန္း ၇ေထာင္ေလာက္မွာ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ရွိနိုင္ခဲ ့သလဲ က်ေနာ္တို ့ကိုယ္တိုင္ေရာ ပံုစံမ်ိဳးစံုနဲ  နာေရးေပါင္းမ်ားစြာ မ်က္စိနဲ ့ၿမင္ေတြ ့ေနခဲ ့ရတာေတာင္ သံသရာလည္စနစ္ကေန အၿပီးထြက္ဖို ့ ဘာလို ့သံေ၀ဂေတြရ စိတ္ေတြကုန္သြားတာမ်ိဳး ၿဖစ္မလာေသးတာလဲ စသၿဖင္ ့ေတြးစရာေတြေပါ ့..

အေဖနဲ ့အေမ ့အေႀကာင္းအေတြး



အေဖနဲ ့အေမ ့အေႀကာင္းအေတြး
--
ကိုယ္ ့အေဖကိုယ္ ့အေမအေႀကာင္းေတြ သူတို ့ရဲ ့ႀကမ္းတမ္းခက္ထန္လွတဲ ့ ဘ၀ေရဆန္ ေလာကဓံအေႀကာင္းေတြ ေခတ္က်ပ္ စနစ္က်ပ္ႀကီးထဲ ေတာသားၿမိဳ ့ေရာက္ ေတာသူ ၿမိဳ ့မွီ ဘ၀ေတြကေန ရုန္းကန္ခဲ ့ရတဲ ့အေႀကာင္းေတြ ကို တစ္ခါတစ္ေလ တိုက္ဆိုင္တဲ ့အခါ သတိရတဲ ့အခါ ၿပန္ၿပန္ေတြးမိတတ္တယ္...

သားေတြ သမီးေတြ ပြားစည္းလာခဲ ့တဲ ့အခါမွာေတာ ့ သူတို ့ရဲ ့နာက်ဥ္စရာ ေကာင္းလွေအာင္ ခံစားခဲ ့ရတဲ ့ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာေတြ တစ္ခ်ိဳ ့ကို သားသမီးေတြအတြက္ ဦးစားေပးရင္း  ၿမိဳခ် အံ ့ႀကိတ္ခဲ ့လိုက္ႀကတာ  သူတို ့ေတြရဲ ့ သူတို ့ သေဘာက် ႏွစ္သက္တဲ ့ တစ္ခ်ိဳ ့အေလ ့အထေတြကို သားသမီးေတြ အတြက္ စြန္ ့လႊတ္ခဲ ့ႀကတာ အရာရာ သားသမီးအတြက္သာ ပထမ သေဘာ အမ်ားဆံုး ရွာေဖြလုပ္ကိုင္ေနထိုင္သြားႀကတာေတြကို ေတြးမိတဲ ့အခါ....

သူတို ့ေတြ လူ ၿဖစ္ေအာင္ ပင္ပမ္းတႀကီး ၿပဳစု ပ်ိဳးေထာင္ခဲ ့တဲ ့ သူတို ့ သားသမီးေတြထဲက တစ္ေယာက္ ၿဖစ္တဲ ့ က်ေနာ္က ဘယ္ေလာက္ေတာင္ အေၿခအေနဆိုးေတြနဲ ့ ရင္ဆိုင္ရေစ  က်ေနာ္ ့ကိုယ္ က်ေနာ္ အဆံုးစြန္အထိ ပ်က္ဆီးခ်င္းမလွ ပ်က္ဆီးသြားေအာင္ ေလလြင္ ့ၿခင္းမက ေလလြင္ ့မသြားေအာင္ ကိုယ္ ့ကိုယ္ကိုယ္ မလုပ္သင္ ့ဘူးဆိုတဲ ့အေတြး...၊ က်ေနာ္ ့ေဘာ္ဒီ ရုပ္နာမ္မွာ က်ေနာ္ ့ကိုယ္ပိုင္ သံသရာက ကံတရားအၿပငိ သူတို ့ေတြရဲ ့ေလာကဓံဆိုးေတြကို ရင္ဆိုင္ခဲ ့ခ်ိန္က ေခြ်းစက္ေတြ ၊ သူတို ့ေတြရဲ ့ ခ်စ္ၿခင္းေမတၱာေတြ သူတို ့ေတြရဲ ့ ေမ်ွာ္လင္ ့ခ်က္ႀကီးေတြ လိမ္းက်န္ေနတယ္ ဆိုတဲ ့အေတြးက ၿဖစ္တည္လာခဲ ့တဲ ့အခါ.....

မလိမၼာလြန္းမိေသးရင္ေတာင္ တြင္းတူးမိုက္မဲတဲ ့အၿဖစ္မ်ိဳး အထိ ေရာက္မသြားရေအာင္........နဲ ့ ကိုယ္ ့ကိုယ္ကိုယ္ ေၿမၿမိဳခံရလုလုအထိ ပ်က္ဆီး ၿပိဳလဲ မသြားေအာင္ ထိမ္းသိမ္းေနထိုင္ေပးေနလိုက္တာဟာ ကိုယ္ ့မိဘ ၂ ပါးရဲ ့ ခ်စ္ၿခင္းေမတၱာေတြအေပၚ သိတတ္ေပးရာ ၊ သားေတြ သမီးေတြအတြက္ ကိုယ္ ့မိဘ ၂ ပါး ရင္ဆိုင္ေက်ာ္ၿဖတ္ခဲ ့တဲ ့ ေလာကဓံတရားဆိုးေတြ အေပၚ အံတုေပးခဲ ့တဲ ့အားမာန္ေတြကို အေလနေတာ သေဘာ ၿဖစ္မသြားရေအာင္............

အေၿခအေနေပးမွဳ ့သေဘာ --


အေၿခအေနေပးမွဳ ့သေဘာ
--
အဲ ့ကိစၥက သံသရာက ပါလာတဲ ့ အခြင္ ့အေရးမ်ိဳးသေဘာဆန္သလို လုပ္ယူလို ့ရတဲ ့ ပံုမ်ိဳးနဲ ့လဲ မတူဘူး အလြန္အကြ်ံႀကီး ကာယ ဥာဏအားေတြကို အစြမ္းကုန္သံုးၿပီး လွဳပ္ရွားခဲ ့ရတာမ်ိဳးလဲ မဟုတ္ဖူး ၿဖစ္ရမယ္ ့ကိစၥတစ္ခုအတြက္ လိုအပ္တဲ ့အေၿခအေနေတြက တကူးတက အားထုတ္မေနရပဲ အလိုက္သင္ ့ေလး ကိုယ္ ့ေဘးနား ကိုယ္ ့ဘ၀ထဲ မွာ ရေနတဲ ့သေဘာေလးမ်ိဳးလို ့ကိုယ္ ့ဘ၀ ေနာင္ေႀကာင္းကို ၿပန္ေတြးရင္း ၿမင္လာတာမ်ိဳး အေကာင္းသေဘာၿဖစ္ေစ အဆိုးသေဘာလို ့ ယူဆရတာမ်ိဳးပဲၿဖစ္ေစေပါ ့

ဥပမာ က်ေနာ္ ေဗဒင္ႀဆာအၿဖစ္နဲ ့ အသက္ေမြးဘ၀ သေဘာအၿဖစ္ေရာက္လာပံုက ၿပန္ေတြးရင္ အလြန္မွကို လြယ္ကူေနတဲ ့ အေၿခအေနေတြ ကိုယ္ ့ဘ၀ထဲမွာ အရံသင္ ့လိုလို ၿဖစ္လာတာမ်ိဳးပဲ

ဆိုပါေတာ ့ ေက်ာင္းၿပီးေတာ ့ တကၠစီသမားလုပ္ခဲ ့ဘူးတယ္...အဲ ့အထိ ဘ၀မွာ ေဗဒင္ပညာနဲ ့ ပိုက္ဆံရွာသူ ရေနသူ ၿဖစ္လာမယ္လို ့အိပ္မက္ေတာင္မမက္ဖူး စိတ္လဲမကူးဘူး အေဟာလဲ မခံခဲ ့ရဘူးေသးဘူး...ကားဆြဲရင္းကေန လက္ဦးသင္ဆရာ ၿဖစ္လာမယ္ ့ ဆရာနဲ ့ စဆံုတယ္ ဆရာ ့ေတာ္ကီေတြ သေဘာက်တယ္ ေလ ့လာမိတယ္ ကားဆြဲေနရင္းတန္းလန္းကေနေပါ ့  အဲ ့အထိလဲ ေဗဒင္ေဟာစားသူ ၿဖစ္လာမယ္လို ့ ကိုယ္ ့ကိုယ္ကိုယ္မထင္ခဲ ့မိေသးဘူး...အဲ ့ကေန ေၿခတစ္လွမ္းကြ်ံ ႏွစ္လမ္းကြ်ံကေန ကားဆြဲခ်င္ေတြေပ်ာက္လာၿပီး ေဗဒင္လမ္းထဲ တစ္စတစ္စ ေရာက္လို ့ေရာက္မွန္းမသိၿဖစ္လာတယ္...

အဲ ့ကာလကေန အခု ဒီေန ့အထိ က်ေနာ္ ့ဘ၀မွာ အထူးရေနတဲ ့ အခြင္ ့အေရးႀကီးက ထမင္းစားဖို ့ ဘ၀အသက္ရွင္သန္ရပ္တည္ဖို ့ မိဘေတြနဲ ့ မိသားစု ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွစ္မေတြကို ေထာက္ပံ ့ေရးေတြ လုပ္ေပးေနရဖို ့ မၿဖစ္မေန ပိုက္ဆံရကိုရမွ ၿဖစ္မယ္ ဆိုတဲ ့ ဘ၀အေနအထားမ်ိဳး ၿဖစ္မေနပဲ ပိုက္ဆံရလာရင္ ကိုယ္ထင္သလို
ကိုယ္သံုးစြဲခြင္ ့ကိုယ္ ့ဘ၀ကိုယ္ လြတ္လပ္စြာ ႀကိဳက္သလို လွဳပ္ရွားခြင္ ့ေနထိုင္ခြင္ ့ ဆံုးၿဖတ္ခြင္ ့ရေနတဲ ့ အေနအထားမ်ိဳးကို ရေနတာမ်ိဳး က်ေနာ္ ့ဆီက ပိုက္ဆံရမွ ၿဖစ္မယ္ဆိုတဲ ့ လူေတြ တစ္ေယာက္မွ ရွိမေနခဲ ့ဘူး အဲ ့အခ်က္က ထူးၿခားအခြင္ ့အေရးႀကီးမ်ိဳးပဲလို ့ေတြးလို ့ရခဲ ့တယ္  အဲ ့မွ ေဗဒင္လမ္းကို လိုက္တဲ ့အခါမွာ ပိုက္ဆံကိစၥရွိမေနတဲ ့ အတြက္ စိတ္ေၿဖာင္ ့လက္ေၿဖာင္ ့ အခ်ိန္ေတြ အမ်ားႀကီးေပးနိုုင္ခဲ ့တာမ်ိဳးပဲ  တပည္ ့စစ္စစ္ခံၿပီး ဆရာတင္ရင္း ဆံုခဲ ့ရတဲ ့ဆရာ ၂ ေယာက္ေတာင္ တကူးတက
စံုစမ္းၿပီး ရွာေဖြေနခဲ ့ရတာမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ ကိုယ္က တပည္ ့ၿဖစ္ရမယ္ ့ကံ ဆရာ ၂ေယာက္က ကိုယ္ ့ဆရာ ၂ ေယာက္ၿဖစ္ရမယ္ ့ကံ သတၱိေတြကိုက အေႀကာင္းၿပည္စံုေနခ်ိန္
ၿဖစ္ေနလို ့ဆရာတပည္ ့ေတြအၿဖစ္ လြယ္လြယ္ကူကူပဲ ၿဖစ္ကုန္ႀကတာမ်ိဳးပဲ..

.ဒါကိုပဲ အေၿခအေနေပးမွဳ ့သေဘာလို ့ဆိုလိုတာပါပဲ....တစ္ၿခားကိစၥေတြလဲ ေတြးဆႀကည္ ့လို ့ရနိုင္ေလာက္ပါတယ္..ဆန္ ့က်င္ ဖက္ အေတြးက အေၿခအေနေပပးမွဳ ့သေဘာ အေႀကာင္း ၿပည္ ့စံုခ်ိန္ မဆိုက္ေရာက္လာေသးရင္ အေသးအမႊားေလးလို ့ထင္ရတဲ ့ သေဘာကအစ လိုအ္ခ်က္အႀကီးႀကီး သေဘာအသြင္ေဆာင္ၿပီး ခက္ခဲသင္ ့တာထက္ခက္ခဲေနပံုလဲ ရတတ္တယ္ေပါ ့ေလ...အဲ ့မွန္ အခ်ိန္ကို တြက္ခ်က္ခ်ိန္ဆတာ သည္းခဏခံေပးထားတာ ဆက္လက္က်ိဳးစား ဇြဲခတ္ႀကည္ ့ေတြ လိုေကာင္းလိုမယ္ေပါ ့ေလ

အေတြးစတိုင္



က်ေနာ္တို ့ စေတြးးကကတည္းက လူ ့သက္တမ္းဟာ ဒါပဲ လို ့ စေတြးတယ္  အဲ ့ကေန ဆက္ေတြးတာက သက္တမ္းက ဒါပဲ ဆိုရင္ ဘူ အေတြး အပ်က္အေတြးေတြ သေဘာ မ်ားမ်ား ေတြးၿပီး ဘ၀နိဂံုးကို သြားမယ္ ့ သေဘာကေန  ဘာလုပ္လို ့ရေသးလဲ ဆိုတဲ ့ ရုန္းကန္သတၱိကို ထုတ္သံုးတဲ ့အေတြး ခပ္ေပ်ာ္ေပ်ာ္အေတြးေတြ ၿဖစ္ရိုးၿဖစ္စဥ္ေတြါ ဆိုတဲ ့ေတြးေတြဖက္က လွည္ ့ေတြးပစ္လိုက္ၿပီး ဘ၀နိဂံုးဆီကို ခ်ီတက္တာ ဘယ္ဟာက လူကို စိတ္ခြန္အားၿဖစ္ေစလဲ စိတ္ထြက္ေပါက္ကိုရေစသလဲ စိတ္ကို ႏုပ်ိဳေစသလဲ လို ့ ကိုယ္ ့ကိုယ္ကိုယ္ ေမးခြန္းေတြထုတ္ၿပီး ဘ၀နိဂံုးခရီးဆီ  သြားပံု သြားနည္းကို စိတ္နဲ ့ ခ်ိန္းပစ္ခဲ ့တာမ်ိဳးပဲ.....စိတ္သာ ရွင္ေစာ ဘုရားေဟာ သေဘာနဲ ့ သတၱ၀ါတစ္ခု ကံတစ္ခု သေဘာကို လက္ကိုင္ထားၿပီး အမ်ားထဲမွာ ပံုမွန္ေလး အလိုက္အထိုက္နဲ ့ကိုယ္ သေဘာ ေနရင္းကေန တစ္ကိုယ္ရည္ သေဘာ အေတြးစတိုင္ကို ေၿပာင္းလဲ ပစ္ခဲ ့တဲ ့ သေဘာေပါ ့....
===============


ကိုယ္ဖီးလ္လာတဲ ့ဘ၀ေနမွဳ ့စတိုင္ကို ပစ္မွတ္တည္ေဆာက္တာ အေတြးထဲမွ အရင္စတည္ေဆာက္လိုက္တာမ်ိဳး...ဆိုပါေတာ ့ ဆင္းရဲခဲ ့ေတာ ့ ဆင္းရဲမွာကို မခ်မ္းသာမွထက္ 
ပိုၿပီး ေႀကာက္တယ္ ဒါကို ကိုယ္ ့စိတ္ကို ကိုယ္ၿပန္စစ္ရင္း ၿမင္လာတာ ဒီေတာ ့ အေတြးက စတည္ေဆာက္လိုက္တာက ဆင္းရဲမွာ (၀ါ) ၿပန္ဆင္းရဲသြားမွာ သိပ္ေႀကာက္ေနရင္
ဆင္းရဲနိုင္တာေတြ ေလ်ွာက္မလုပ္နဲ ့ေပါ ့ဆိုတဲ ့အေတြးထပ္ရလိုက္တယ္ေပါ ့ အဲ ့အေတြးအတိုင္း တစ္ခုခု ထူးၿခားလုပ္ေတာ ့မယ္ဆို ဆင္းရဲသြားနိုင္ေၿခမ်ားမမ်ား အရင္ အကဲခတ္လိုက္တာ
မ်ိဳးေပါ ့..အဲ ့မွာ တစ္ဖက္က ၿဖည္ ့ေတြးထားေပးရတာက ကံသေဘာ ကိုယ္တိုင္ ၿပဳမိမွား ဆင္းရဲနိုင္တဲ ့ အကြက္ေတြကို မလုပ္မိေအာင္ ေရွာင္ပါလ်က္နဲ ့ ေရႀကီးတဲ ့အထဲပါသြားလို ့ ဘာလို ့
ညာလို ့ ဆိုတဲ ့ကိုယ္က တိုက္ရိုက္ၿပဳမိမွား မဟုတ္ပဲ သံသရာေဘး ကပ္ေဘးေႀကာင္ ့ ဆင္းရဲသြားတာမ်ိဳးလဲ ႀကံဳနိုင္ေသးတယ္ ဒါေတာ ့မတတ္နိုင္ဘူး သေဘာကို ႀကိဳေတြးေပးထားတာမ်ိဳး.
ဒါက အေၿခအေနတစ္ခုကို စဖန္တီး ေတြးဆယူပံု သေဘာေလးဗ်...လမ္းသြားရင္ မေတာ္တဆမွဳ ့ေႀကာင္ ့ ေရွာသြားမွာေႀကာက္ရင္ သြားလာတဲ ့အခါမွာ 
မေတာ္တဆမွဳ ့ေတြ ၿဖစ္နိုင္မၿဖစ္နိုင္ ႀကိဳေတြးတြက္ခ်က္မယ္ေပါ ့ ေရွာင္မရရင္ ဘုရားစာရြတ္သြားမယ္ အေဆာင္တစ္ခုခု ေဆာင္သြားမယ္ေပါ ့ အဲ ့လို သတိကပ္ တြက္ဆ သြားရင္းကကို
တစ္စံုတစ္ရာၿဖစ္လာရင္ေတာ ့လဲ ဒါေတာ ့လည္း မတတ္နိုင္ပါစသေဘာေပါ ့...သံေယာဇဥ္ႀကီးတတ္တယ္ သံေယာဇဥ္ေႀကာင္ ့ ပါလာတဲ ့ေသာကၿပင္းထန္မွဳ ့ေတြကိုေႀကာက္တတ္ရင္
ႏြယ္မိေအာင္မေနနဲ ့ သံေယာဇဥ္မႀကီးမိေအာင္ေန ဆိုတာ ကိုယ္ ့ဖီလင္ကို ကိုယ္ၿပန္ေတြးၿပီး ေဆာင္တာေရွာင္တာေတြ လုပ္တာမ်ိဳး ငရဲကိုေႀကာက္ရင္ ငရဲက်နိုင္မယ္ထင္တာေတြမလုပ္ဖူး
သေဘာ ေကာင္းကင္ေရာက္ခ်င္ရင္ ေကာင္းကင္ေရာက္မယ္ ့အက်င္ ့ေတြက်င္ ့သေဘာေလးပါ...ကိုယ္လိုခ်င္တဲ ့ ဘ၀စတိုင္ကို ပံုေဖၚဖို ့စေတြးတာ 
ရိုးရိုးေလးပဲ ေတြးၿပီေနတာထိုင္တာလုပ္တာမ်ိဳးေလးရယ္ဗ်ာ..

အမူအက်င္ ့တစ္ခ်ိဳ ့



ေဗဒင္တြက္ေပးရတဲ ့အခါ ထည္ ့ေတြးမိတတ္တဲ ့ အေတြးက ၿဖစ္ရိုးၿဖစ္စဥ္ ဘ၀ေတြ သေဘာ နဲ ့ ပံုမွန္မဟုတ္တဲ ့ဘ၀သေဘာေပါ ့  အဲ ့မွာ ပံုမွန္ဟုတ္ပံု
မရတဲ ့ ဘ၀ေတြမွာ ၂ ပိုင္း ေတြးစရာ ေတြ ဆက္ရွိလာတာ  သံသရာက ပါလာတတ္တဲ ့သေဘာနဲ ့ သူ ့ကိုယ္ပိုင္ အေတြး အၿမင္သေဘာက ေလာကသေဘာကို
သူဟာ ဘယ္လိုေတြ ေတြး ၿမင္ေနသလဲ ဆိုတာပါပဲဗ်  ဥပမာ တရားရွာသေဘာက  ပံုမွန္ လူ ့ဘ၀ ပထမအရြယ္ သေဘာ ဆယ္ေက်ာ္သက္ကေန လူငယ္အရြယ္
ကုန္စ အသက္ အစိတ္ကေန ခပ္စြန္းစြန္းေလးအထိက ႏိုး ဓမၼရွာ ပညာ စီးပြားသေဘာနဲ ့ အိမ္ေထာင္သားေမြးေတြ ေတြးဆ လုပ္တတ္ႀကတာက အမ်ားသေဘာေဆာင္တဲ ့ ၿဖစ္ရုးၿဖစ္စဥ္သဘာ၀ ။  ႀကားဖူးဖတ္ဖူးႀကသလို ၇ ႏွစ္သားေလာက္နဲ ့ေလာကီသေဘာကို စြန္ ့ ဓမၼလမ္းေပါက္ခဲ ့ၿပီတို ့ အသက္ ၃၀ကို ေတာ္ေတာ္ႀကီးေက်ာ္လို ့ ၄၀ေတြ ၅၀ေတြေလာက္ေရာက္ၿပီဆိုေတာ ့မွ ဓမၼလမ္းသေဘာထက္ အိမ္ရာထူေထာင္တယ္တို ့ ဆိုတာေတြ သေဘာႀကံဳလာ ေဗဒင္လာတြက္ၿပီဆိုတာမ်ိဳးေတြကို ဒါဟာ ၿဖစ္ရိုးၿဖစ္စဥ္ လူ ့သဘာ၀ေတြ သေဘာကေန ေက်ာ္ေနၿပီ ဒါဟာ သံသရာဘ၀က တစ္ခုခု ကန္ ့သတ္ထားတာလား သူ ့အေတြးအၿမင္ေတြ သူ ့မိသားစုဘ၀ ၿဖတ္သန္းမွဳ ့စတိုင္ေတြက ဘယ္လိုေတြ ၿဖစ္လာခဲ ့သလဲလို ့ ထည္ ့ေတြး ေမးစမ္းႀကည္ ့ရတဲ ့သေဘာကို ဆိုလိုတာ...

အဲ ့အေတြးရဲ ့အဆက္က ပံုမွန္ထက္ ေက်ာ္ေနပံုရတဲ ့ ကိစၥေတြကို  အေကာင္းးဆံုး ၿဖစ္ေအာင္ ၀ိုင္းေတြးေပးလိုက္တာမ်ိဳး ၿဖစ္လာတယ္...
ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးက်ိဳး အေလ်ာ္အစားေတြ ဘာေတြ ၿဖစ္လာနိုင္တတ္သလဲ ဆိုတဲ ့ အက်ိဳးဆက္ သေဘာေတြကိုေပါ ့ဗ်ာ....ဒါဟာ က်ေနာ္ နဲ ့
ဆံုတဲ ့သူေတြအေပၚမွာ က်ေနာ္ ့ရဲ ့အေတြးအၿမင္ေတြ ဘ၀ၿဖတ္သန္းမွဳ ့သေဘာေတြကိုပါ ထည္ ့ေတြးၿပီး ေဗဒင္နဲ ့ေပါင္းစပ္ ေတြးေခၚေပးတတ္တဲ ့ အမူအက်င္ ့တစ္ခ်ိဳ ့ပါဗ်ား

လိုခ်င္ေသာဘ၀ နဲ ့ၿပတ္သားရဲတဲ ့စိတ္ဇြဲ

လိုခ်င္ေသာဘ၀ နဲ ့ၿပတ္သားရဲတဲ ့စိတ္ဇြဲ
----
အစကေတာ ့ သူလိုကိုယ္လို ေနခဲ ့တာမ်ိဳးပါပဲ...အသက္တစ္ခုေရာက္လာတဲ ့အခါမွာ အေတြးသမား ၿဖစ္လာတယ္  ေပါင္းစံုေတြးႀကည္ ့တတ္ပါတယ္...အဲ ့ကေန ကိုယ္ ့အေႀကာင္း ကိုယ္ ့ စိတ္ခံစားမွဳ ့ေတြကို ၿပန္ေတြးယူပါတယ္
အဲ ့မွာ အထူးေတြးမိတာက ငါ ဘာလိုခ်င္ေနတာလဲ ငါမလိုခ်င္တာဘာလဲ ငါၿဖတ္သန္းခ်င္ေနတဲ ့ ဘ၀ေနမွဳ ့စတိုင္က ဘယ္လိုပံုစံမ်ိဳးလဲ ငါ မၿဖစ္ခ်င္တဲ့ ဘ၀စတိုင္က ဘာလဲ ငါလိုခ်င္တဲ ့ ဘ၀စတိုင္အတြက္ ငါ ့ဖက္က ဘာေတြ ၿပန္ေပးရနိုင္လဲ ေပးခဲ ့ရမွာေတြအတြက္ အစားထိုးဖို ့က ဘာေတြ ၿဖစ္နိုင္မလဲ
ငါေႀကာက္တတ္တာ ဘာေတြလဲ ငါမေႀကာက္တတ္တာ ဘာေတြလဲ....စသၿဖင္ ့ေပါ ့ ၿဖစ္ေနႀကံဳေနတဲ ့ ကိုယ္ ့ဘ၀အေပၚမွာ စေတြးတယ္ အခ်ိန္ေတာ ့နဲနဲယူခဲ ့ရတယ္....ေနာက္ေတာ ့ ေတြးမိတဲ ့ လမ္းေႀကာင္းနဲ ့ ဘ၀စတိုင္ဟာ ငါ တကယ္လိုခ်င္ ၿဖစ္ခ်င္ ေလ်ွာက္လွမ္းေနခ်င္တဲ ့ ဘ၀စတိုင္ပဲလို ့ ေသေသၿခာၿခာ ဆံုးၿဖတ္လိုက္နိုင္ၿပီဆိုတဲ ့အခါ....

ကိုယ္ေရြးလိုက္တဲ ့လမ္းကို စေလ်ွာက္ေတာ ့တယ္  အဲ ့မွာ ဘ၀လမ္းမွာ ကိုယ္ ေရြးခဲ ့တဲ ့ လမ္းကို ထိခိုက္လာနိုင္ေလာက္တဲ ့ကိစၥေတြလို ့ ေတြးလို ့တြက္လို ့ရရင္ ေနာက္တြန္ ့မေနပဲ  ေနာက္တရမေနပဲ ခပ္ၿပတ္ၿပတ္ပဲ ဖယ္ရွားပစ္ၿပီး ကိုယ္ ့လမ္းကိုယ္ဆက္ေလ်ွာက္ခဲ ့တယ္
ခ်ေကြ်းဖို ့ေပးဖို ့ လိုတယ္ ထင္တာေတြ ခပ္ရဲရဲပဲ ခ်ေကြ်းပစ္ခဲ ့တယ္ ေပးခဲ ့ပစ္တယ္ ယူထားသင္ ့တယ္လို ့ထင္တာေတြ  ရဲရဲယူထားလိုက္တယ္...အဲ ့အတြက္ အခ်ိန္ေတြဆိုတာ ၁၀စုႏွစ္ေလာက္ေတာ ့ ရင္းခဲ ့ေပးရတယ္...ဒီေန ့ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ ့ အေႏွာင္အဖြဲ ့
အနဲဆံုး စိတ္ရဲ ့ေစရာကို လြတ္လပ္စြာပ်ံသန္းခြင္ ့အရဆံုး အေနအထားကို ရလာတာမ်ိဳးပဲ....ၿပတ္သားရဲတဲ ့စိတ္ဇြဲေတာ ့လိုတယ္ ႀကံဳလာသမ်ွကို ဘယ္သူ ့ကိုမွ အၿပစ္ဖြဲ ့မေနပဲ ကိုယ္ေရြးတဲ ့လမ္း ကိုယ္ ့မွာသာ တာ၀န္ရွိတယ္ဆိုတဲ ့သေဘာတရားကို ဗဟိုၿပဳရဲဖို ့ေတာ ့လိုတယ္ေပါ ့ေလ

ဗီဇ ဖေလာ္+ ေဗဒင္ စတိုင္


ဗီဇ

ဖေလာ္ေက်ာင္းသား ၿဖစ္ခဲ ့လို ့ အေတြးထဲမွာ ဖေလာ္ေက်ာင္းက ရခဲ ့တဲ ့ ေတြးပံုစတိုင္ေတြ ေရာေနတယ္...ေဗဒင္လိုက္ေတာ ့ ေဗဒင္ဆိုတာ
လူ ေတြအတြက္အထူးၿပဳ ပညာသေဘာလို ့လဲ ေတြးထားတယ္ေပါ ့ေလ..
အဲ ့မွာ လူေတြရဲ ့ဗီဇသတၱိေတြသေဘာေတြ စိတ္၀င္စားတယ္ ခ်က္တယ္ေပါ ့ အဲ ့မွာ ခ်က္ရတာ အလြယ္ဆံုးက အၿပင္လူေတြထက္
ကိုယ္ ့စိတ္ဗီဇကို ၿပန္ခ်က္တာက ပိုၿပီး နီးစပ္မယ္လို ့လဲ ေတြးတာပါတယ္
အဲ ့ကေန ေတြးလိုက္တာ ကိုယ္ ့ကိုယ္ကို မူလ ဗီဇ သေဘာ ၁ ႀကြင္းႏွစ္ေမြးေတြရဲ ့ေယဘူယ် ဖီလင္သေဘာေရာ ေဘာမတိုင္က ၿဖစ္လာတဲ ့
၃ႀကြင္းဗီဇ စိတ္သဘာ၀ေတြပါ ရွိေနတာ ေတြ ့ယံုတင္မကဘူး..
အဲ ့ ၁ ေတြ ၃ ေတြမွာ သိပ္ေတြ ့ရေလ ့မရွိတဲ ့ စိတ္သေဘာေတြပါ ရွိေနတာ သတိထားမိတယ္...ဥပမာ ၆ အမ်ားစုမွာေတြ ့ရတတ္တဲ ့ ဘဇ္နက္ကို
ေပသီး ေခါက္ေတြးတတ္တဲ ့စိတ္သေဘာေပါ ့ အဲ ့စိတ္က ဘယ္ကေန ေရာက္လာတာလဲ ဆက္ ေတြးတာ ခ်က္တာ အဲ ့မွာ မိဘ ၂ ပါးထဲမွာ က်ေနာ္ ့
အေဖက ၆ ႀကြင္းမဟာဘုတ္သမားဆိုတာကို သတိထားမိတယ္ မေအက ၁ႀကြင္း..
ဒီေတာ ့ သူတို ့ရဲ ့သားသမီးၿဖစ္တဲ ့ က်ေနာ ္ ့ ေသြးေတြထဲမွာ မေအ ့ဆီက ၁ ႀကြင္း ဗီဇ သတၱိေတြ သေဘာေရာ ဖေအ ့ဆီက ၆ႀကြင္းရဲ ့ဗီဇသတၱိသေဘာေတြပါ
ၿမဳတ္လိုက္ေပၚလာလိုက္ ၿဖစ္ေနတာ ေတြ ့လာရတယ္...အဲ ့တာကို လူမွာ အမ်ိဳး
ႀကက္မွာ အရိုးသေဘာနဲ ့ ဆက္စပ္ေတြးတယ္ေပါ ့ေလ...သေဘာကေတာ ့ လူတစ္ေယာက္မွာ သူ ့ကိုယ္ပိုင္ ဗီဇစတၱိ စိတ္သေဘာသဘာ၀တင္မကဘူး မိဘ ၂ ပါးဆီက
ဗီဇစိတိသတၱိေတြပါ ေပၚလိုက္ၿမဳတ္လိုက္နဲ ့ လႊမ္းမိုးေနတယ္လို ့ ေတြ ့လာရတာမ်ိဳးေပါ ့ ဒါကို ၿဖစ္နိုင္မၿဖစ္နိုင္ တစ္ၿခားလူေတြကိုပါ ဆက္ စပ္စုႀကည္ ့ေတာ ့တာေပါ ့ဗ်ာ
ဆိုပါေတာ ့ ဒီမို စု ဟာ ၅ႀကြင္း ေမြးၿဖစ္ေပမယ္ ့ အက္ရွင္ေတြဟာ ၅ ႀကြင္းတစ္ေယာက္ရဲ ့ အက္ရွင္ေတြသာအကပဲ ၂ ႀကြင္း တစ္ေယာက္ရဲ ့ အက္ရွင္ေတြ စိတ္ဓါတ္မာေႀကာမွဳ ့ေတြပါ လႊမ္းမိုးေနတာ ေတြ ့ရတယ္ အဲ ့ဒါဟာ သူ ့ဖခင္ ၂ ႀကြင္း စေနသားႀကီးရဲ ့ ေသြးဗီဇေတြ အမ်ားႀကီး ၿဖစ္ေနတာမ်ိဳးေပါ ့ အဲ ့မွာ သားကိုပါ ဆက္ အကဲခတ္ေတာ ့ သားကလည္း သူ ့နည္းသူ ့ဟန္နဲ ့ သူမွန္တယ္ထင္ရင္ ဘယ္သူ ့ကိုမွ ဂရုမစိုက္ပဲလုပ္တတ္တဲ ့ သဘာ၀ ေခါင္းမာတာမ်ိဳး ဆိုတဲ ့ ၂ သဘာ၀ေတြ ရွိေနတာပါေတြ ့ရတယ္ေပါ ့ေလ...
( လူတိုင္း မွန္တယ္ထင္ရာ လုပ္တတ္ ေခါင္းမာတတ္ေပမယ္ ့ ၂ ေခါင္းမာတာမ်ိဳးက ေသတဲ ့အထိ မာရဲတယ္ဆိုတဲ ့ မာနည္းမ်ိဳးမို ့ ၂ ရဲ ့မာေႀကာမွဳ ့ကို အထူးၿပဳေၿပာတာပါ) ဒီသေဘာေတြ နီးစပ္မစပ္ ဆိုတာ ကြကိုယ္လဲ ၿပန္ေတြးဆ ခ်ိန္ဆႀကည္ ့လို ့ လြယ္လြယ္ေလးရနိုင္ပါတယ္

အဲ ့အေတြးရဲ ့အက်ိဳးဆက္က ၁ ႏွစ္ေမြး ၂ ႏွစ္ေမြးေတြဟာ ဒါပဲ ဆိုတဲ ့ အေပၚမွာ အၿပီး မရပ္ေတာ ့ပဲ ခ်ိန္ဆႀကည္ ့ေသးတဲ ့ သေဘာေတြ ၿဖစ္လာပါတယ္ ၿပီးေတာ ့ ကိုယ္ ့မွာ ရွိေနတဲ ့ အေလ ့အက်င္ ့သေဘာေတြဟာ ကိုယ္ ့ရဲ ့မိဘ ၂ ပါးရဲ ့ အေလ ့အက်င္ ့ စိတ္ေနစိတ္ထားေတြ တစ္ခ်ိဳ ့ပါ ပပါေနလိမ္ ့မယ္ဆိုတာလဲ သတ္ိထားမိလာနိုင္ပါမယ္ ( အဲ ့လိုသတိထားမိရင္ ကိုယ္ ့မိဘနဲ ့ကိုယ္နဲ ့ ဆက္ဆံေရး လုပ္ရတာ ( မိဘ ရဲ ့ ဖီလင္ကို ပို ၿမင္သာသြားလို ့ )နဲနဲ အဆင္ပိုေခ်ာလာတတ္ပါတယ္

============

ဖေလာ္+ ေဗဒင္
--
ဒုတိယ အပုဒ္အၿဖစ္ စိတ္ကူးေပါက္တုန္း ေတြးပံုစတိုင္ေရးၿပလိုက္တယ္ ႀဆာတို ့.ငိငိ
----------
ခြ်င္းခ်က္သေဘာကို ခြ်င္းခ်က္သေဘာ မေၿပာပဲ အမ်ာကေန အနဲ အနဲကေနအမ်ားသေဘာေတြအၿဖစ္ သင္ေပးတာ ဖေလာ္မွာ ကႀကီးကေခြး သေဘာ အေတြးစတိုင္ေတြ စတင္တည္ေဆာက္ၿခင္း အၿဖစ္စသင္ေပးတာမ်ိဳးဗ်ရည္ရြယ္ပံုက ေခါင္းကို အလကားမထားပါနဲ ့ ေတြးႀကပါ လို ့ စသင္တာမ်ိဳး နဲ ့ ေထာင္ ့စံုေအာင္ပါေတြးေစတဲ ့ပညာသေဘာမ်ိဳး..အက်ိဳးေက်းဇူးက ေတြးၿဖစ္လာတယ္ေပါ ့ေလ..

ခြ်င္းခ်က္သဘာေတြကို စထင္ရွားတဲ ့ သင္ခန္းစာက ႀကားဖူးႀကတဲ ့ က်ီးၿဖဴ က်ီးမဲ သင္ခန္းစာေလး၊  က်ီးကန္း အမဲ အေကာင္ ၉၉ ေကာင္ေလာက္အထိ ေတြ ့ ခဲ ့ရေတာ ့ က်ီးကန္းလို ့ ႀကားလိုက္တာနဲ ့ စိတ္မ်က္စိထဲမွာ အမဲ နဲ ့ တြဲလိုက္ၿပီးက်ီးကန္းသည္ မဲ သည္ ဆိုတဲ ့အမ်ားသေဘာေဆာင္တဲ ့ ၿခံဳယူဆင္ၿခင္တဲ ့ပံုစံ တစ္ခု စၿဖစ္လာတယ္၊ ၁၀၀ေကာင္ေၿမာက္ က်ီးတစ္ေကာင္က အၿဖဴေရာင္ ၿဖစ္ေနတာေတြ ့လိုက္ရေတာ ့...အဲ ့မွာ သို ့ေသာ္  တစ္ခ်ိဳ ့ေသာ က်ီးကန္းမ်ားသည္ အၿဖဴေရာင္ၿဖစ္နိုင္သည္ ဆိုတဲ ့ ေနာက္ထပ္ ဆင္ၿခင္မွဳ ့တစ္ခု ထပ္ၿဖစ္လာတယ္ အမ်ားထဲကေန  သီးၿခား အၿဖစ္ ထုတ္ယူဆင္ၿခင္လိုက္တဲ ့သေဘာေပါ ့ ..ဒီက်ီးၿဖဴက ခြ်င္းခ်က္ သေဘာေပါ ့...အားလံုး စုလိုက္ရင္ မူလက်ီးကန္း အမဲ ၉၉ ေကာင္ကို အေႀကာင္းၿပဳၿပီး က်ီးကန္သည္ မဲသည္ ဆိုတဲ ့ သတ္မွတ္ခ်က္ဟာ က်ီးကန္းဆိုတာနဲ ့ မဲရမယ္ ဆိုတဲ ့ ရာႏွံဳးၿပည္ ့အဆိုတစ္ခု အဆင္ ့ကေန ေယဘူယ် လက္ခံထားတဲ ့ ( အၿဖဴေရာင္က်ီးမေတြ ့ရမခ်င္း ယာယီ သေဘာတူေပးထားတဲ ့) အဆို အၿဖစ္ေၿပာင္းလဲ သြားၿပီး   ၿဖဴတဲ ့ က်ီးကန္ေတြလဲ ရွိနိုင္ေသးတယ္ ဆိုတဲ ့ဆင္ၿခင္မွဳ ့တစ္ခုကို ထပ္တည္ေဆာက္ထားေပးလိုက္တဲ ့
သေဘာ ၿဖစ္လာတယ္...

အဲ ့က အေလ ့အက်င္ ့က လူမွဳ ့ဆက္ဆံေရးေတြမွာ အလုပ္ၿဖစ္ဖို ့ သူ ့ေနရာနဲ ့သူ အသံုးက်တဲ ့ အေတြးေတြကို ၿဖစ္လာေစတယ္...ၿပီးေတာ ့လဲ အမ်ားစုက က်င္ ့သံုးေနတဲ ့အေတြးစတိုင္တစ္ခုလဲ ၿဖစ္ေနတာေတြ ့နိုင္တယ္
( အမ်ားစုက ကိုယ္တိုင္ေတြလဲ ဖေလာ္အေတြးရွင္ေတြပါပဲဆိုတာ မရိပ္မိတတ္ႀကဘူး ) ဥပမာ...အခု နိုင္ငံေရးေလာကမွာ ေၿပာေနႀကတာမ်ိဳး စစ္သားဆိုးေတြခ်ည္းပဲ မဟုတ္ဖူး ေကာင္းတဲ ့ စစ္သားေတြလဲ ရွိပါေသးတယ္လို ့ ေၿပာႀကတာဟာ က်ီးၿဖဴက်ီးမဲ သင္ခန္းစာက လာတဲ ့ အေတြးစတိုင္ ခြ်င္းခ်က္ေတြ သေဘာေပါ ့ဗ်ာ...အေကာင္းထဲမွာ အဆိုးပါတတ္သလို အဆိုးထဲမွာလဲ အေကာင္းရွိေနနိုင္ေသးတယ္လို ့ ေတြးေပးႀကတာမ်ိဳးေတြေပါ ့ေလ..
( အဲ ့မွာ ဖေလာ္မွာ ၿပႆနာ သင္ခန္းစာေတြ ရွိေသးတယ္ တစ္ခ်ိဳ ့ ဒႆနရွင္ေတြက အေကာင္းမွန္ရင္ အေကာင္းထဲက အဆိုးမထြက္နိုင္ အဆိုးမွန္ရင္ အဆိုးထဲကေန အေကာင္းထြက္လာစရာမရွိ ဘာညာကြကြေတြ တစ္ပံုႀကီးနဲ ့ၿငင္းႀက ခုန္ႀကေပါ ့ေလ...အဲ ့မွာ ေထာင္ ့ေပါင္းစံု အၿမင္သေဘာေတြ ရလာတယ္ေပါ ့ေနာ္ ့)

အဲ ့အေတြးစတိုင္ကေန ေဗဒင္ မဟာဘုတ္ထဲ ဆြဲသြင္းလာေတာ ့  မရဏဖြားဆိုတာနဲ ့ ေၿမြဖမ္းေတာ ့မယ္ ့ အၿမင္ေတြကေန အိုေကမွာ စိုေၿပတဲ ့ မရဏဖြားေတြလဲ ရွိေသးနိုင္ေႀကာင္း အေတြးတည္ေဆာက္ ရွာေဖြမွဳ ့ေတြ ...၁ႀကြင္းဆိုတာနဲ ့လူရမ္းကားၿဖစ္ရမယ္ဆိုတာနဲ ့ လူယဥ္ေက်း ၁ ေတြလဲ ရွိနိုင္ေသးေႀကာင္း သူတို ့ကရာ ဘာေႀကာင္ ့ ယဥ္ေက်းတဲ ့ ၁ ၿဖစ္ရတာလဲ ဘယ္အခ်က္ေတြက လူယဥ္ေက်း ၁ ႀကြင္းအၿဖစ္ကို ေရာက္သြားေစတာလဲ စတဲ ့အေတြးတည္ေဆာက္မွဳ ့ေတြစၿဖစ္လာ
ဆက္လက္ အေႀကာင္းတရားေတြ ထပ္ရွာ  အဲ ့လိုေပါ ့...

================

က်ေနာ္ ့ေဗဒင္စတိုင္ေတြထဲမွာ ဒႆနပညာသံုး စတိုင္ေတြပါေနပံုက ေမးခြန္းေတြၿပန္ၿပန္ေမးၿပၿပီး သူ ့ ကိစၥကို ၀ိုင္းေတြးေပးတာမ်ိဴးလဲပါတယ္   ပေလတိုနိဒါန္းတို ့ အရစၥတိုတယ္လ္တို ့စာေတြ ထဲက စတိုင္မ်ိဳးေပါ ့
ဆိုပါေတာ ့ ကိုယ္ ့အိမ္သားက ကဲ ေနလို ့စိတ္ေတြကုန္ ပ်ားေတြ တုတ္ၿပီး ေရာက္လာတတ္တဲ ့အမ်ိဳးသမီးကို က်ေနာ္က ဘာလုပ္ခ်င္လဲလို ့ စၿပန္ၿပီးေမးခြန္းထုတ္လိုက္ရင္ အေၿဖ ၂ မ်ိဳး ေယာဘူယ်ထြက္လာတတတ္တယ္
ပထမက ဟို ဘဲလူးမနဲ ့ ၿပတ္သြားေစခ်င္တယ္ေပါ ့...အဲ ့ဒါမ်ိဳးဆို ကိုယ္ လုပ္ေပးနိုင္တဲ ့ နည္းေတြ သိသမ်ွ ေၿပာလိုက္ယံုေပါ ့ၿဖစ္နိုင္ေၿခေတြ တြက္ခ်က္ေပးလိုက္တာေပါ ့ၿပီးေတာ ့တီးေခါက္လိုက္တယ္ ကိုယ္တိုင္ဒဲ ့ေတြ ့လား
သတင္းႀကား မသကၤာလားေမးရင္ အမ်ားအားၿဖင္ ့ သတင္းႀကား မသကၤာက ပိုမ်ားတယ္ ( ပိုမ်ားမွေပါ ့ ဘဲက ဒါမ်ိဳးဆိုခိုးစားတာက ပိုမ်ားကို ငိငိ )..အဲ ့ေတာ ့ ဆက္ေမးႀကည္ ့တယ္ တကယ္လို ့ ကိုယ္ ့အိမ္သားက
ကဲေနတာေသၿခာရင္ ဘာဆက္လုပ္မလဲ ကြာပစ္မွာလားေပါ ့ အဲ ့လိုေမးလိုက္ရင္ မကြာေတာ ့ မကြာနိုင္ဘူးေတြ ဘာေတြ ၿဖစ္လာတယ္...အဲ ့မွာ ဆက္ေၿပာတာက မကြာနိုင္ရင္ ဒဲ ့ႀကီး လက္ပူးလက္က်ပ္မိေအာင္
လိုက္မဖမ္းနဲ ့ မေတာ္တဆ ဒဲ ့မိသြားလို ့ရွိရင္ ဘာဆက္လုပ္ရမွန္းမသိၿဖစ္ကုန္လိမ္ ့မယ္ ဘာမွ မလုပ္ဖူး ဆိုရင္လဲ ကိုယ္ ့အင္ပရက္ရွင္ကက်ေနဦးမယ္ လႊတ္ေပးထားၿပန္ရင္လဲ အတင္ ့ကပိုရဲသြားခ်င္သြားဦးမွာ..
စသၿဖင္ ့ေပါ ့ ေဆြးေႏြႀကတယ္ဆိုတာ ကာယကံရွင္ ကိုယ္တိုင္ရဲ ့ ဖီလင္အစစ္ကို ေဖၚႀကည္ ့ေပးလိုက္တာမ်ိဳး ...
 ..
ေနာက္တစ္မ်ိဳးက ခြင္ ့မလႊတ္နိုင္ဘူး ကြဲမယ္ဘာမယ္နဲ ့ ေပါက္ကြဲလာတဲ ့ သူေတြလဲ ရွိတယ္ အာ ့မ်ိဳးဆိုလဲ ေမးတာပဲ ကြဲတာက သိပ္မခက္ပါဘူး..ေသၿခာရင္ ရံုးကေန စကားေၿပာလို ့ရတယ္ေပါ ့ဗ်ာ ေမးႀကည္ ့ခ်င္တာက
ကြဲၿပီးရင္ ကိုယ္ ့ဘ၀ကိုယ္ ရပ္တည္နိုင္ၿပီလား ရပ္တည္ရဲၿပီလား ကိုယ္ ့ဟာကိုယ္ၿပန္ေတြးႀကည္ ့ဖို ့လိုမယ္ေပါ ့ ကေလးရွိရင္ ကေလးကို ဘယ္သူတာ၀န္ယူမလဲ
ကိုယ္ခ်ည္းပဲေရာ တာ၀န္ယူနိုင္ၿပီလား ကြဲသြားၿပီးရင္ ပတ္၀န္းက်င္ေဆြစုမ်ိဳးစု မိသားစုေတြရဲ ့ ၿဖစ္တတ္ၿမင္တတ္တဲ ့ သဘာ၀ေတြကို ႀကိဳေတြးထားၿပီလား ႀကံဳလာရင္ ေတာင္ ့ခံနိုင္ရဲ ့လား..စသၿဖင္ ့ေပါ ့ အဲ ့လိုေတြ
ကြဲၿပီးေနာက္ပိုင္း ၿဖစ္လာနိုင္ ၿဖစ္တတ္တာေတြကို ႀကိဳေတြးၿပ ၀ိုင္းေဆြးေႏြ သေဘာေပါ ့....အဲ ့လိုေတြ ေမးလိုက္ ေၿဖလိုက္ ၿပန္ေမးလိုက္ ၿပန္ေၿဖလိုက္ လုပ္ေပးေနရင္းကကို သူ ့ဟာသူ စိတ္ေတြ ၿငိမ္သက္လာၿပီး
၀ရုန္းသုန္းကားေတြ မၿဖစ္ေတာ ့ပဲ ဘာလုပ္သင္ ့တယ္ အခ်ိန္တစ္ခုကိုေစာင္ ့သင္ ့ရင္ ေစာင္ ့ရလိမ္ ့မယ္ စသၿဖင္ ့ေတြ သူ ့ဟာသူ ေတြးမိသြားတတ္တယ္ေပါ ့ဗ်ာ..အဲ ့ေတာ ့မွ ယႀတာေတြ ဘာေတြ လိုေတာ ့လဲ ေပးရတယ္ေပါ ့ေလ...

အိမ္ေရာင္းမလို ့ဆိုတာေတာင္  အိမ္ေရာင္း လြယ္တဲ ့ ယႀတာ ေပးလိုက္ယံုတင္မရပ္ထားေပးပဲ  ေရာင္းၿပီးရလာတဲ ့ေငြက ဘယ္မွာ သံုးခ်င္တာလဲ လို ့ၿပန္ေမးေပးလိုက္ရင္
ဘယ္မွာ သံုးမယ္လို ့အေၿဖၿပန္ရလာေလ ့ရွိတယ္ အဲ ့ အေၿဖကို ေဗဒင္ထဲက သက္ေရာက္ေတြနဲ ့ ညွိၿပတာ အက်ိဳးဆက္ တြက္ခ်က္ၿပတာမ်ိဳးသေဘာဗ်ား..နိုင္ငံၿခား သြားခ်င္လို ့ဆို ဘာသြားလုပ္ခ်င္တာလဲ စာဖတ္လာ ပိုက္ဆံလား ေဆးကုလားလို ့ေမးလိုက္ရင္ သြားခ်င္ရတဲ ့အေႀကာင္း ထြက္လာတယ္ အဲ ့အဲ ့သြားခ်င္ရတဲ ့ အေႀကာင္းကို သက္ေရာက္ လစိတ္နဲ ့ခ်ိန္လိုက္ရင္ သူ ့သြားလိုရတဲ ့အေႀကာင္းရဲ ့
ခရီးဟာ သဂြတ္ သဘက္ သအားဂလီး တစ္ခုခု ဆိုတာ တန္းေပၚလာတယ္ က်ေနာ္ ကံခ်ိန္တယ္ဆိုတာ အဲ ့သေဘာပဲ...