ဗီဇ
ဖေလာ္ေက်ာင္းသား ၿဖစ္ခဲ ့လို ့ အေတြးထဲမွာ ဖေလာ္ေက်ာင္းက ရခဲ ့တဲ ့ ေတြးပံုစတိုင္ေတြ ေရာေနတယ္...ေဗဒင္လိုက္ေတာ ့ ေဗဒင္ဆိုတာ
လူ ေတြအတြက္အထူးၿပဳ ပညာသေဘာလို ့လဲ ေတြးထားတယ္ေပါ ့ေလ..
အဲ ့မွာ လူေတြရဲ ့ဗီဇသတၱိေတြသေဘာေတြ စိတ္၀င္စားတယ္ ခ်က္တယ္ေပါ ့ အဲ ့မွာ ခ်က္ရတာ အလြယ္ဆံုးက အၿပင္လူေတြထက္
ကိုယ္ ့စိတ္ဗီဇကို ၿပန္ခ်က္တာက ပိုၿပီး နီးစပ္မယ္လို ့လဲ ေတြးတာပါတယ္
အဲ ့ကေန ေတြးလိုက္တာ ကိုယ္ ့ကိုယ္ကို မူလ ဗီဇ သေဘာ ၁ ႀကြင္းႏွစ္ေမြးေတြရဲ ့ေယဘူယ် ဖီလင္သေဘာေရာ ေဘာမတိုင္က ၿဖစ္လာတဲ ့
၃ႀကြင္းဗီဇ စိတ္သဘာ၀ေတြပါ ရွိေနတာ ေတြ ့ယံုတင္မကဘူး..
အဲ ့ ၁ ေတြ ၃ ေတြမွာ သိပ္ေတြ ့ရေလ ့မရွိတဲ ့ စိတ္သေဘာေတြပါ ရွိေနတာ သတိထားမိတယ္...ဥပမာ ၆ အမ်ားစုမွာေတြ ့ရတတ္တဲ ့ ဘဇ္နက္ကို
ေပသီး ေခါက္ေတြးတတ္တဲ ့စိတ္သေဘာေပါ ့ အဲ ့စိတ္က ဘယ္ကေန ေရာက္လာတာလဲ ဆက္ ေတြးတာ ခ်က္တာ အဲ ့မွာ မိဘ ၂ ပါးထဲမွာ က်ေနာ္ ့
အေဖက ၆ ႀကြင္းမဟာဘုတ္သမားဆိုတာကို သတိထားမိတယ္ မေအက ၁ႀကြင္း..
ဒီေတာ ့ သူတို ့ရဲ ့သားသမီးၿဖစ္တဲ ့ က်ေနာ ္ ့ ေသြးေတြထဲမွာ မေအ ့ဆီက ၁ ႀကြင္း ဗီဇ သတၱိေတြ သေဘာေရာ ဖေအ ့ဆီက ၆ႀကြင္းရဲ ့ဗီဇသတၱိသေဘာေတြပါ
ၿမဳတ္လိုက္ေပၚလာလိုက္ ၿဖစ္ေနတာ ေတြ ့လာရတယ္...အဲ ့တာကို လူမွာ အမ်ိဳး
ႀကက္မွာ အရိုးသေဘာနဲ ့ ဆက္စပ္ေတြးတယ္ေပါ ့ေလ...သေဘာကေတာ ့ လူတစ္ေယာက္မွာ သူ ့ကိုယ္ပိုင္ ဗီဇစတၱိ စိတ္သေဘာသဘာ၀တင္မကဘူး မိဘ ၂ ပါးဆီက
ဗီဇစိတိသတၱိေတြပါ ေပၚလိုက္ၿမဳတ္လိုက္နဲ ့ လႊမ္းမိုးေနတယ္လို ့ ေတြ ့လာရတာမ်ိဳးေပါ ့ ဒါကို ၿဖစ္နိုင္မၿဖစ္နိုင္ တစ္ၿခားလူေတြကိုပါ ဆက္ စပ္စုႀကည္ ့ေတာ ့တာေပါ ့ဗ်ာ
ဆိုပါေတာ ့ ဒီမို စု ဟာ ၅ႀကြင္း ေမြးၿဖစ္ေပမယ္ ့ အက္ရွင္ေတြဟာ ၅ ႀကြင္းတစ္ေယာက္ရဲ ့ အက္ရွင္ေတြသာအကပဲ ၂ ႀကြင္း တစ္ေယာက္ရဲ ့ အက္ရွင္ေတြ စိတ္ဓါတ္မာေႀကာမွဳ ့ေတြပါ လႊမ္းမိုးေနတာ ေတြ ့ရတယ္ အဲ ့ဒါဟာ သူ ့ဖခင္ ၂ ႀကြင္း စေနသားႀကီးရဲ ့ ေသြးဗီဇေတြ အမ်ားႀကီး ၿဖစ္ေနတာမ်ိဳးေပါ ့ အဲ ့မွာ သားကိုပါ ဆက္ အကဲခတ္ေတာ ့ သားကလည္း သူ ့နည္းသူ ့ဟန္နဲ ့ သူမွန္တယ္ထင္ရင္ ဘယ္သူ ့ကိုမွ ဂရုမစိုက္ပဲလုပ္တတ္တဲ ့ သဘာ၀ ေခါင္းမာတာမ်ိဳး ဆိုတဲ ့ ၂ သဘာ၀ေတြ ရွိေနတာပါေတြ ့ရတယ္ေပါ ့ေလ...
( လူတိုင္း မွန္တယ္ထင္ရာ လုပ္တတ္ ေခါင္းမာတတ္ေပမယ္ ့ ၂ ေခါင္းမာတာမ်ိဳးက ေသတဲ ့အထိ မာရဲတယ္ဆိုတဲ ့ မာနည္းမ်ိဳးမို ့ ၂ ရဲ ့မာေႀကာမွဳ ့ကို အထူးၿပဳေၿပာတာပါ) ဒီသေဘာေတြ နီးစပ္မစပ္ ဆိုတာ ကြကိုယ္လဲ ၿပန္ေတြးဆ ခ်ိန္ဆႀကည္ ့လို ့ လြယ္လြယ္ေလးရနိုင္ပါတယ္
အဲ ့အေတြးရဲ ့အက်ိဳးဆက္က ၁ ႏွစ္ေမြး ၂ ႏွစ္ေမြးေတြဟာ ဒါပဲ ဆိုတဲ ့ အေပၚမွာ အၿပီး မရပ္ေတာ ့ပဲ ခ်ိန္ဆႀကည္ ့ေသးတဲ ့ သေဘာေတြ ၿဖစ္လာပါတယ္ ၿပီးေတာ ့ ကိုယ္ ့မွာ ရွိေနတဲ ့ အေလ ့အက်င္ ့သေဘာေတြဟာ ကိုယ္ ့ရဲ ့မိဘ ၂ ပါးရဲ ့ အေလ ့အက်င္ ့ စိတ္ေနစိတ္ထားေတြ တစ္ခ်ိဳ ့ပါ ပပါေနလိမ္ ့မယ္ဆိုတာလဲ သတ္ိထားမိလာနိုင္ပါမယ္ ( အဲ ့လိုသတိထားမိရင္ ကိုယ္ ့မိဘနဲ ့ကိုယ္နဲ ့ ဆက္ဆံေရး လုပ္ရတာ ( မိဘ ရဲ ့ ဖီလင္ကို ပို ၿမင္သာသြားလို ့ )နဲနဲ အဆင္ပိုေခ်ာလာတတ္ပါတယ္
============
ဖေလာ္+ ေဗဒင္
--
ဒုတိယ အပုဒ္အၿဖစ္ စိတ္ကူးေပါက္တုန္း ေတြးပံုစတိုင္ေရးၿပလိုက္တယ္ ႀဆာတို ့.ငိငိ
----------
ခြ်င္းခ်က္သေဘာကို ခြ်င္းခ်က္သေဘာ မေၿပာပဲ အမ်ာကေန အနဲ အနဲကေနအမ်ားသေဘာေတြအၿဖစ္ သင္ေပးတာ ဖေလာ္မွာ ကႀကီးကေခြး သေဘာ အေတြးစတိုင္ေတြ စတင္တည္ေဆာက္ၿခင္း အၿဖစ္စသင္ေပးတာမ်ိဳးဗ်ရည္ရြယ္ပံုက ေခါင္းကို အလကားမထားပါနဲ ့ ေတြးႀကပါ လို ့ စသင္တာမ်ိဳး နဲ ့ ေထာင္ ့စံုေအာင္ပါေတြးေစတဲ ့ပညာသေဘာမ်ိဳး..အက်ိဳးေက်းဇူးက ေတြးၿဖစ္လာတယ္ေပါ ့ေလ..
ခြ်င္းခ်က္သဘာေတြကို စထင္ရွားတဲ ့ သင္ခန္းစာက ႀကားဖူးႀကတဲ ့ က်ီးၿဖဴ က်ီးမဲ သင္ခန္းစာေလး၊ က်ီးကန္း အမဲ အေကာင္ ၉၉ ေကာင္ေလာက္အထိ ေတြ ့ ခဲ ့ရေတာ ့ က်ီးကန္းလို ့ ႀကားလိုက္တာနဲ ့ စိတ္မ်က္စိထဲမွာ အမဲ နဲ ့ တြဲလိုက္ၿပီးက်ီးကန္းသည္ မဲ သည္ ဆိုတဲ ့အမ်ားသေဘာေဆာင္တဲ ့ ၿခံဳယူဆင္ၿခင္တဲ ့ပံုစံ တစ္ခု စၿဖစ္လာတယ္၊ ၁၀၀ေကာင္ေၿမာက္ က်ီးတစ္ေကာင္က အၿဖဴေရာင္ ၿဖစ္ေနတာေတြ ့လိုက္ရေတာ ့...အဲ ့မွာ သို ့ေသာ္ တစ္ခ်ိဳ ့ေသာ က်ီးကန္းမ်ားသည္ အၿဖဴေရာင္ၿဖစ္နိုင္သည္ ဆိုတဲ ့ ေနာက္ထပ္ ဆင္ၿခင္မွဳ ့တစ္ခု ထပ္ၿဖစ္လာတယ္ အမ်ားထဲကေန သီးၿခား အၿဖစ္ ထုတ္ယူဆင္ၿခင္လိုက္တဲ ့သေဘာေပါ ့ ..ဒီက်ီးၿဖဴက ခြ်င္းခ်က္ သေဘာေပါ ့...အားလံုး စုလိုက္ရင္ မူလက်ီးကန္း အမဲ ၉၉ ေကာင္ကို အေႀကာင္းၿပဳၿပီး က်ီးကန္သည္ မဲသည္ ဆိုတဲ ့ သတ္မွတ္ခ်က္ဟာ က်ီးကန္းဆိုတာနဲ ့ မဲရမယ္ ဆိုတဲ ့ ရာႏွံဳးၿပည္ ့အဆိုတစ္ခု အဆင္ ့ကေန ေယဘူယ် လက္ခံထားတဲ ့ ( အၿဖဴေရာင္က်ီးမေတြ ့ရမခ်င္း ယာယီ သေဘာတူေပးထားတဲ ့) အဆို အၿဖစ္ေၿပာင္းလဲ သြားၿပီး ၿဖဴတဲ ့ က်ီးကန္ေတြလဲ ရွိနိုင္ေသးတယ္ ဆိုတဲ ့ဆင္ၿခင္မွဳ ့တစ္ခုကို ထပ္တည္ေဆာက္ထားေပးလိုက္တဲ ့
သေဘာ ၿဖစ္လာတယ္...
အဲ ့က အေလ ့အက်င္ ့က လူမွဳ ့ဆက္ဆံေရးေတြမွာ အလုပ္ၿဖစ္ဖို ့ သူ ့ေနရာနဲ ့သူ အသံုးက်တဲ ့ အေတြးေတြကို ၿဖစ္လာေစတယ္...ၿပီးေတာ ့လဲ အမ်ားစုက က်င္ ့သံုးေနတဲ ့အေတြးစတိုင္တစ္ခုလဲ ၿဖစ္ေနတာေတြ ့နိုင္တယ္
( အမ်ားစုက ကိုယ္တိုင္ေတြလဲ ဖေလာ္အေတြးရွင္ေတြပါပဲဆိုတာ မရိပ္မိတတ္ႀကဘူး ) ဥပမာ...အခု နိုင္ငံေရးေလာကမွာ ေၿပာေနႀကတာမ်ိဳး စစ္သားဆိုးေတြခ်ည္းပဲ မဟုတ္ဖူး ေကာင္းတဲ ့ စစ္သားေတြလဲ ရွိပါေသးတယ္လို ့ ေၿပာႀကတာဟာ က်ီးၿဖဴက်ီးမဲ သင္ခန္းစာက လာတဲ ့ အေတြးစတိုင္ ခြ်င္းခ်က္ေတြ သေဘာေပါ ့ဗ်ာ...အေကာင္းထဲမွာ အဆိုးပါတတ္သလို အဆိုးထဲမွာလဲ အေကာင္းရွိေနနိုင္ေသးတယ္လို ့ ေတြးေပးႀကတာမ်ိဳးေတြေပါ ့ေလ..
( အဲ ့မွာ ဖေလာ္မွာ ၿပႆနာ သင္ခန္းစာေတြ ရွိေသးတယ္ တစ္ခ်ိဳ ့ ဒႆနရွင္ေတြက အေကာင္းမွန္ရင္ အေကာင္းထဲက အဆိုးမထြက္နိုင္ အဆိုးမွန္ရင္ အဆိုးထဲကေန အေကာင္းထြက္လာစရာမရွိ ဘာညာကြကြေတြ တစ္ပံုႀကီးနဲ ့ၿငင္းႀက ခုန္ႀကေပါ ့ေလ...အဲ ့မွာ ေထာင္ ့ေပါင္းစံု အၿမင္သေဘာေတြ ရလာတယ္ေပါ ့ေနာ္ ့)
အဲ ့အေတြးစတိုင္ကေန ေဗဒင္ မဟာဘုတ္ထဲ ဆြဲသြင္းလာေတာ ့ မရဏဖြားဆိုတာနဲ ့ ေၿမြဖမ္းေတာ ့မယ္ ့ အၿမင္ေတြကေန အိုေကမွာ စိုေၿပတဲ ့ မရဏဖြားေတြလဲ ရွိေသးနိုင္ေႀကာင္း အေတြးတည္ေဆာက္ ရွာေဖြမွဳ ့ေတြ ...၁ႀကြင္းဆိုတာနဲ ့လူရမ္းကားၿဖစ္ရမယ္ဆိုတာနဲ ့ လူယဥ္ေက်း ၁ ေတြလဲ ရွိနိုင္ေသးေႀကာင္း သူတို ့ကရာ ဘာေႀကာင္ ့ ယဥ္ေက်းတဲ ့ ၁ ၿဖစ္ရတာလဲ ဘယ္အခ်က္ေတြက လူယဥ္ေက်း ၁ ႀကြင္းအၿဖစ္ကို ေရာက္သြားေစတာလဲ စတဲ ့အေတြးတည္ေဆာက္မွဳ ့ေတြစၿဖစ္လာ
ဆက္လက္ အေႀကာင္းတရားေတြ ထပ္ရွာ အဲ ့လိုေပါ ့...
================
က်ေနာ္ ့ေဗဒင္စတိုင္ေတြထဲမွာ ဒႆနပညာသံုး စတိုင္ေတြပါေနပံုက ေမးခြန္းေတြၿပန္ၿပန္ေမးၿပၿပီး သူ ့ ကိစၥကို ၀ိုင္းေတြးေပးတာမ်ိဴးလဲပါတယ္ ပေလတိုနိဒါန္းတို ့ အရစၥတိုတယ္လ္တို ့စာေတြ ထဲက စတိုင္မ်ိဳးေပါ ့
ဆိုပါေတာ ့ ကိုယ္ ့အိမ္သားက ကဲ ေနလို ့စိတ္ေတြကုန္ ပ်ားေတြ တုတ္ၿပီး ေရာက္လာတတ္တဲ ့အမ်ိဳးသမီးကို က်ေနာ္က ဘာလုပ္ခ်င္လဲလို ့ စၿပန္ၿပီးေမးခြန္းထုတ္လိုက္ရင္ အေၿဖ ၂ မ်ိဳး ေယာဘူယ်ထြက္လာတတတ္တယ္
ပထမက ဟို ဘဲလူးမနဲ ့ ၿပတ္သြားေစခ်င္တယ္ေပါ ့...အဲ ့ဒါမ်ိဳးဆို ကိုယ္ လုပ္ေပးနိုင္တဲ ့ နည္းေတြ သိသမ်ွ ေၿပာလိုက္ယံုေပါ ့ၿဖစ္နိုင္ေၿခေတြ တြက္ခ်က္ေပးလိုက္တာေပါ ့ၿပီးေတာ ့တီးေခါက္လိုက္တယ္ ကိုယ္တိုင္ဒဲ ့ေတြ ့လား
သတင္းႀကား မသကၤာလားေမးရင္ အမ်ားအားၿဖင္ ့ သတင္းႀကား မသကၤာက ပိုမ်ားတယ္ ( ပိုမ်ားမွေပါ ့ ဘဲက ဒါမ်ိဳးဆိုခိုးစားတာက ပိုမ်ားကို ငိငိ )..အဲ ့ေတာ ့ ဆက္ေမးႀကည္ ့တယ္ တကယ္လို ့ ကိုယ္ ့အိမ္သားက
ကဲေနတာေသၿခာရင္ ဘာဆက္လုပ္မလဲ ကြာပစ္မွာလားေပါ ့ အဲ ့လိုေမးလိုက္ရင္ မကြာေတာ ့ မကြာနိုင္ဘူးေတြ ဘာေတြ ၿဖစ္လာတယ္...အဲ ့မွာ ဆက္ေၿပာတာက မကြာနိုင္ရင္ ဒဲ ့ႀကီး လက္ပူးလက္က်ပ္မိေအာင္
လိုက္မဖမ္းနဲ ့ မေတာ္တဆ ဒဲ ့မိသြားလို ့ရွိရင္ ဘာဆက္လုပ္ရမွန္းမသိၿဖစ္ကုန္လိမ္ ့မယ္ ဘာမွ မလုပ္ဖူး ဆိုရင္လဲ ကိုယ္ ့အင္ပရက္ရွင္ကက်ေနဦးမယ္ လႊတ္ေပးထားၿပန္ရင္လဲ အတင္ ့ကပိုရဲသြားခ်င္သြားဦးမွာ..
စသၿဖင္ ့ေပါ ့ ေဆြးေႏြႀကတယ္ဆိုတာ ကာယကံရွင္ ကိုယ္တိုင္ရဲ ့ ဖီလင္အစစ္ကို ေဖၚႀကည္ ့ေပးလိုက္တာမ်ိဳး ...
..
ေနာက္တစ္မ်ိဳးက ခြင္ ့မလႊတ္နိုင္ဘူး ကြဲမယ္ဘာမယ္နဲ ့ ေပါက္ကြဲလာတဲ ့ သူေတြလဲ ရွိတယ္ အာ ့မ်ိဳးဆိုလဲ ေမးတာပဲ ကြဲတာက သိပ္မခက္ပါဘူး..ေသၿခာရင္ ရံုးကေန စကားေၿပာလို ့ရတယ္ေပါ ့ဗ်ာ ေမးႀကည္ ့ခ်င္တာက
ကြဲၿပီးရင္ ကိုယ္ ့ဘ၀ကိုယ္ ရပ္တည္နိုင္ၿပီလား ရပ္တည္ရဲၿပီလား ကိုယ္ ့ဟာကိုယ္ၿပန္ေတြးႀကည္ ့ဖို ့လိုမယ္ေပါ ့ ကေလးရွိရင္ ကေလးကို ဘယ္သူတာ၀န္ယူမလဲ
ကိုယ္ခ်ည္းပဲေရာ တာ၀န္ယူနိုင္ၿပီလား ကြဲသြားၿပီးရင္ ပတ္၀န္းက်င္ေဆြစုမ်ိဳးစု မိသားစုေတြရဲ ့ ၿဖစ္တတ္ၿမင္တတ္တဲ ့ သဘာ၀ေတြကို ႀကိဳေတြးထားၿပီလား ႀကံဳလာရင္ ေတာင္ ့ခံနိုင္ရဲ ့လား..စသၿဖင္ ့ေပါ ့ အဲ ့လိုေတြ
ကြဲၿပီးေနာက္ပိုင္း ၿဖစ္လာနိုင္ ၿဖစ္တတ္တာေတြကို ႀကိဳေတြးၿပ ၀ိုင္းေဆြးေႏြ သေဘာေပါ ့....အဲ ့လိုေတြ ေမးလိုက္ ေၿဖလိုက္ ၿပန္ေမးလိုက္ ၿပန္ေၿဖလိုက္ လုပ္ေပးေနရင္းကကို သူ ့ဟာသူ စိတ္ေတြ ၿငိမ္သက္လာၿပီး
၀ရုန္းသုန္းကားေတြ မၿဖစ္ေတာ ့ပဲ ဘာလုပ္သင္ ့တယ္ အခ်ိန္တစ္ခုကိုေစာင္ ့သင္ ့ရင္ ေစာင္ ့ရလိမ္ ့မယ္ စသၿဖင္ ့ေတြ သူ ့ဟာသူ ေတြးမိသြားတတ္တယ္ေပါ ့ဗ်ာ..အဲ ့ေတာ ့မွ ယႀတာေတြ ဘာေတြ လိုေတာ ့လဲ ေပးရတယ္ေပါ ့ေလ...
အိမ္ေရာင္းမလို ့ဆိုတာေတာင္ အိမ္ေရာင္း လြယ္တဲ ့ ယႀတာ ေပးလိုက္ယံုတင္မရပ္ထားေပးပဲ ေရာင္းၿပီးရလာတဲ ့ေငြက ဘယ္မွာ သံုးခ်င္တာလဲ လို ့ၿပန္ေမးေပးလိုက္ရင္
ဘယ္မွာ သံုးမယ္လို ့အေၿဖၿပန္ရလာေလ ့ရွိတယ္ အဲ ့ အေၿဖကို ေဗဒင္ထဲက သက္ေရာက္ေတြနဲ ့ ညွိၿပတာ အက်ိဳးဆက္ တြက္ခ်က္ၿပတာမ်ိဳးသေဘာဗ်ား..နိုင္ငံၿခား သြားခ်င္လို ့ဆို ဘာသြားလုပ္ခ်င္တာလဲ စာဖတ္လာ ပိုက္ဆံလား ေဆးကုလားလို ့ေမးလိုက္ရင္ သြားခ်င္ရတဲ ့အေႀကာင္း ထြက္လာတယ္ အဲ ့အဲ ့သြားခ်င္ရတဲ ့ အေႀကာင္းကို သက္ေရာက္ လစိတ္နဲ ့ခ်ိန္လိုက္ရင္ သူ ့သြားလိုရတဲ ့အေႀကာင္းရဲ ့
ခရီးဟာ သဂြတ္ သဘက္ သအားဂလီး တစ္ခုခု ဆိုတာ တန္းေပၚလာတယ္ က်ေနာ္ ကံခ်ိန္တယ္ဆိုတာ အဲ ့သေဘာပဲ...
No comments:
Post a Comment
'' ဘ၀ၿဖတ္သန္းမွု ့ေလးေတြ ကိုယ္ ့ရဲ ့ထမင္းအိုး အေႀကာင္းေလးေတြ ဖတ္ဖူးတဲ ့စာေတြနဲ ့အေတြ ့ အႀကံဳေလးေတြေပါင္းၿပီးၿဖစ္လာတဲ ့ ေတြးမိရာရာေလးေတြ ခ်ေရးတဲ ့သေဘာေလာက္ေပါ ့ေလ.စာဖြဲ ့ေလာက္ေအာင္ေတာ ့မခန္းနားခဲ ့ပါဘူး..''..