Powered By Blogger

Sunday, November 1, 2015

ယႀတာနည္းေတြကို ဘယ္လို စစဥ္းစားေတြးေခၚသလဲဆိုတဲ ့ အေၿခခံ သေဘာ

ယႀတာနည္းေတြကို က်ေနာ္ ဘယ္လို စစဥ္းစားေတြးေခၚသလဲဆိုတဲ ့ အေၿခခံ သေဘာ
-------------
ေလာကီေလာကုတ္ အသိပညာ အတတ္ပညာေတြ ဆည္းပူးဖို ့တတ္ခ်င္လို ့ဆိုၿပီး ကုသိုလ္ၿပဳ ယႀတာ အေထာက္အပံ ့ေတြကို စစဥ္းစားတဲ ့အခါ '' ဥာဏ္အလင္းပြင္ ့ၿခင္း ''..သေဘာတရားအေၿခခံကို အရင္စေတြးတယ္....အဲ ့ဒီမွာ '''အလင္းဓါတ္ ''သေဘာကို ကိုယ္စားၿပဳသေကၤတ သေဘာ ''အလင္းဓါတ္နဲ ့ ပူေဇာ္ကုသိုလ္ၿပဳၿခင္း'' အယူအဆကို ရလာတယ္

လြယ္လြယ္ေၿပာရရင္ ''ဖေယာင္းတိုင္ထြန္းညွိပူေဇာ္ဆုေတာင္းၿခင္း '' သေဘာက '' ရုပ္ပစၥည္း '' နဲ ့ ပူေဇာ္ၿခင္းေပါ ့. ေနာက္တစ္ခါ နာမ္ပစၥည္း (၀ါ) ဥာဏ ပစၥည္းသေဘာကို ထပ္စစဥ္းစားတဲ ့အခါ ၿမတ္ဘုရားရွင္ရဲ ့ အာရံုပစၥည္း အေတြးအေခၚသတၱိႀကီး '' ပု ဒိ အာ ဥာဏ္ေတာ္ႀကီး '' ကို အာရံုၿပဳ ပူေဇာ္ ဆုေတာင္းၿခင္းသေဘာ ရလာတယ္...ပု= ပုေဗၺနိ၀ါသဥာဏ္ေတာ္၊ ဒိ= ဒိဗၺစကၡဳဥာဏ္ေတာ္၊ အာ= အာသ၀ကၡယဥာဏ္ေတာ္ႀကီးေတြကို အာရံုၿပဳတဲ ့သေဘာေပါ ့...

အဲ ့ဒီ ့ကေန မ်က္စိ ေ၀ဒနာေတြ ေဆးကုတဲ ့အခါ ခြဲခါနီးတို ့ ေလဆာပစ္ခါနီးတို ့ စသၿဖင္ ့ မ်က္စိ ကိစၥေတြ အတြက္ အေထာက္အကူၿပဳ ကုသိုလ္ဆက္ယႀတာေတြ လုပ္ဖို ့ စစဥ္းစားတဲ ့အခါ ပဲဆီကို ဆီမီးထြန္းပူေဇာ္ၿပီး မ်က္စိကိစၥေတြ လုပ္ပါဆိုတဲ ့ ယႀတာနည္းပညာ ရလာတယ္...မ်က္စိ=ပဲဆီ ဆီမီး= အလင္းဓါတ္..သေဘာ ေပါ ့....ဒါေတြဟာ ယႀတာနည္းေတြကို က်ေနာ္ ဘယ္လို စစဥ္းစားေတြးေခၚသလဲဆိုတဲ ့ အေၿခခံ သေဘာပါပဲဗ်ာ...

လမ္းရွင္းယႀတာ..

လမ္းရွင္းယႀတာ..
------------
ထူးၿခားယႀတာအၿဖစ္ေပးရေလ ့ရွိတာက ၃ ႀကြင္းေတြ ခရီးသြားခါနီးတို ့သေဘၤာတက္ခါနီးတို ့
အေၿပာင္းအလဲတစ္ခုခုလုပ္ခါနီးတို ့ဆို  တစ္ၿခားယႀတာေတြ မေပးခင္ မရဏအိမ္က ေသာႀကာ နံ
အၿဖည္သေဘာ အရင္ေပးရတတ္တယ္....အေႀကာင္းက ပံုမွန္ လမ္းေႀကာင္းကေန လမ္းေႀကာင္းသစ္ကို ေၿပာင္းတဲ ့အခါမ်ိဳးေတြ
 ခရီးထြက္ခါနီးစသၿဖင္ ့ေတြမွာ အၿမဲလိုလို ပိတ္ဆို ့ၿခင္းေတြ အဖုအထစ္ေတြ အတားအဆီးသေဘာေတြ ႀကံဳရတတ္ေလ ့ရွိတယ
္.....အဲ ့အတြက္ လမ္းရွင္းယႀတာသေဘာ..တံမ်က္စီးတို ့ အပူခံေက်ာက္ၿပား ဘုရားမွာလွဳတာ အလွဳေငြထည္ ့ေစတာမ်ိဳးေတြ
အရင္ၿပဳေစၿပီးမွာ လိုအပ္တဲ ့က်န္တဲ ့တြန္းအားေပးယႀတာေတြ ထပ္လုပ္ေစရတယ္....သေဘာက အပူခံေက်ာက္ၿပား အလွဳေငြလွဳေစၿပီးမွ
အညြန္ ့လွဳပါသေဘာ...

ဒီလိုလမ္းရွင္းယႀတာသေဘာကို တစ္ၿခား မဟာဘုတ္ရွင္ေတြ အဖုအထစ္ေတြ ႀကံဳေနတဲ ့အခါမ်ိဳးမွာလဲ လုပ္လို ့ရတယ္ လုပ္ေစတယ္...
ယႀတာနည္းေတြကို က်ေနာ္ ဘယ္လို စစဥ္းစားေတြးေခၚသလဲဆိုတဲ ့ အေၿခခံ သေဘာ

အလုပ္ေနရာ အိမ္ေနရာ ရာထူးေနရာ စသၿဖင္ ့ေနရာ တည္ၿမဲေရး ယႀတာအေၿခခံသေဘာ


အလုပ္ေနရာ အိမ္ေနရာ ရာထူးေနရာ စသၿဖင္ ့ေနရာ တည္ၿမဲေရး ယႀတာအေၿခခံသေဘာ
-----------
ကိုယ္တိုင္ေနရာထိုင္ခင္းကိစၥေတြ  ႀကံဳလာတုန္းကလည္း ကိုယ္တိုင္ႀကံဆၿပီး ယႀတာလုပ္ခဲ ့တယ
္...ဒီ ယႀတာကို စစဥ္းစားပံုက တူေသာအက်ိဳး သေဘာေပၚကေန အေၿခခံၿပီးေတြးဆခဲ ့တာပါ...

အေတြ ့အႀကံဳေတြမ်ားစြာထဲမွာ ဥပမာ အၿမဲဆြမ္းကြမ္းေလာင္းလွဳေနခဲ ့ အေႀကာင္းၿပဳမွဳ ့ေႀကာင္ ့ အိမ္မွာ
တြတ္တီးမၿပတ္လွတာ နာဂစ္လို အေရးႀကံဳေတာ ့ တြတ္တီးေတြ ေရာက္ေရာက္လာတာမ်ိဳး
ေငြအႏုတ္ေတြကို အၿမဲ လွဳေပးေနေတာ ့ လက္ထဲမွာ ေငြမၿပတ္ေတာ ့တာ ၿပတ္လုလု ဆို ၿပန္ၿပန္၀င္လာတတ္တာမ်ိဳးက
တူေသာအက်ိဳးသေဘာ ဒဲ ့ၿပန္လာတတ္တာမ်ိဳးေပါ ့

အိမ္ကိစၥၿဖစ္ေတာ ့ အိမ္က ဘုရားေအာက္မွာ ပိေတာက္ရြက္ေပၚမွာ ေနရာထိုင္ခင္း ကိစၥ ဒီအိမ္ကိစၥ ၿပႆနာမ်ား
အမွန္အတိုင္း ၿဖစ္ပါေစ ၿမဲပါေစလို ့စာေရးၿပီး ဘုရားပလႅင္အၿဖစ္ ခင္းလွဳယႀတာၿပဳခဲ ့တယ္...အိုေကသြားတယ္
( ကိုယ္ကလည္း အမွန္တရားၿဖစ္ေနၿပီးတစ္ဖက္က ညစ္ပတ္တာမ်ိဳးၿဖစ္ေနလို ့သေဘာလဲ ပါပါတယ္).

အဲ ့ကေန ဆင္ ့ပြားေတြးယႀတာေပးတတ္တာက ဘုရားပလႅင္အၿဖစ္ သဘက္လက္ကိုင္ပု၀ါေလးကိုေခါက္ၿပီး ဆုေတာင္းရင္း
 ခင္းပူေဇာ္ေပးထားတာ .တရားရိပ္သာေတြ ဓမၼရံုေတြမွာ တရားထိုင္ ဖ်ာပိုင္းေလးေတြလွဳေစတာ ဘုန္းႀကီးထိုင္ဖို ့ အခင္းလွဳတာ
စသၿဖင္ ့စသၿဖင္ ့ေတြ ဆင္ပြားေတြးေခၚၿပီးယႀတာေပးလို ့ရလာပါတယ္..
ဂါထာရြတ္တာ ပုတီးစိတ္တာမ်ိဳး ဆို  အေနကဇာတင္ စာသားထဲက ''ဇယံေႏၱာေဗာဓိယာမူေလ..''အစခ်ီ ဂါထာစာသားေပါ ့...

ကိုယ္ေတြ ့နဲ ့ ေပါင္းစပ္တဲ ့ေဗဒင္အႀကံ သေဘာေပါ ့