Powered By Blogger

Wednesday, July 8, 2015

န၀င္းတစ္လံုးယူတဲ ့ နင္းထိုးပညာေလး..


န၀င္းတစ္လံုးယူတဲ ့ နင္းထိုးပညာေလး..
----
က်ေနာ္တို ့ လိုင္းတစ္ခုကို အပီလိုက္ၿပီဆိုတဲ ့အခါ အရူးတစ္ေယာက္လိုပါပဲ သဲသဲမဲမဲကို လိုက္တာမ်ိဳးပါ ႀကည္ ့ေလရာရာ မဟာဘုတ္အကြက္ေတြခ်ည္း ၿမင္မိေနသလိုမ်ိဳးေပါ ့ ၿပီးေတာ ့ သိခ်င္တဲ ့စတိုင္က ေရဆံုးကုန္းဖ်ားအထိ လွိဳက္ႏွိဳက္ေနတာမ်ိဳးပါ မသိတာ မရွင္းတာဆိုလည္း ေမးဖို ့အားမနာတတ္ပါဘူး
ဒိထက္ပို ခေရဇီၿဖစ္ေနတာက ယႀတာလို ့အသံႀကားတာနဲ ့ စမ္းႀကည္ ့ခ်င္ေတာ ့တာပါပဲ...ဒီေနရာမွာ က်ေနာ္တို ့စမ္းပံုကေတာ ့ ကိုယ္ ့ကို ၿပန္ၿပီး ကြိဳင္လာမလာအရင ္ခ်က္ကင္၀င္ ေတြးႀကည္ ့ၿပီးမွ  ကိုယ္ ့ေတာ ့ၿပန္မထိေလာက္ဖူးဆိုမွ စမ္းႀကည္ ့တာမ်ိဳူးေတြ လုပ္တတ္ပါတယ္ ကိုယ္ ့အသက္ေတာ ့  ့ေဗဒင္ယႀတာဓါတ္ရိုက္ဓါတ္ဆင္ေႀကာင္ ့ လြယ္လြယ္နဲ ့ အေသမခံနိုင္ပါဘူးသေဘာေပါ ့

အစြန္းေရာက္ရင္

အစြန္းေရာက္ရင္
-----
အပူလြန္လည္း ဂန္ ့ပါ၏
အေအးလြန္လည္း ဂန္ ့ပါ၏

ေၿခမန္းကြင္းေညွာ္နံ ့သည္လည္း

ေၿခမန္းကြင္းေညွာ္နံ  ့သည္လည္း
--------------
န၀င္းရိုက္ၿပီး ညေနေစာင္းပြဲထြန္းေတာ ့ န၀င္းလာထိုင္တဲ ့သူဆီက ခြ်တ္ယူထားတဲ ့ေၿခမန္းကြင္းကို ေနာက္ေဖးလမ္းႀကားထုတ္ၿပီး ဆီမီးထြန္းပါတယ္ ( မီးရွိဳ ့ပစ္တဲ ့သေဘာ)....အဲ ့ဆီမီးက ေညွာ္ဟာ သာမန္ေညွာ္နဲ ့မတူပါဘူး ႀကာႀကာရွုမိရင္ ရွုမိသူေတြဟာ ဓါတ္ခိုက္သလိုၿဖစ္လာၿပီး ေနရထိုင္ရတာ မေကာင္းတာ ့ဘူး ေလးလံထိုင္းမွိဳင္းသြားတယ္ ၿငီးစီစီၿဖစ္လာေလ ့ရွိပါတယ္..အဲ ့ေတာ ့ ကိုယ္ ့အိမ္ထဲကို အဲ ့ေညွာ္ မ၀င္လာေအာင္ ေလေအာက္ကို ခ်ိန္ထားရတာ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ သြပ္မုန္ ့ပံုးေလးထဲထည္ ့ ရွိဳ ့ရတာ စသၿဖင္ ့ အႀကံအဖန္ေတြ လုပ္ထားရပါတယ္ဗ်ား...( သူမ်ားအိမ္ထဲ ေညွာ္ခိုးေလး ေလတိုက္တုန္း နဲနဲပါးပါး၀င္သြားတာကိုေတာ ့ ရူးခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနလိုက္ပါတယ္...ငိငိ)...( အဲ ့ေၿခမန္းကြင္းမွာကိုက အညစ္ဓါတ္ေတြပါလို ့ သက္ေရာက္ဆိုးေလ မီးေတာက္ႀကီး ေညွာ္လံုးႀကီးတတ္ေလပါ)


ဓါတ္ခိုက္မွာကို ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ႀကိဳတင္ကာထားရသလဲဆိုရင္ န၀င္းလာထိုင္တဲ ့သူဆီက ညေန ဆီမီးထြန္းဖို ့ ခြ်တ္ယူထားတဲ ့ ဓါတ္ညစ္ေတြကပ္ေနတဲ ့ ေၿခမန္းကြင္းကို မီးမရွိဳ ့ခင္ အလြတ္ ဒီအတိုင္းခ်မထားပဲ န၀င္းလာထိုင္သူရဲ ့  ေမြးနံသားေလးမွာ သြားပတ္ထားရပါတယ္ ဥပမာ ေသာႀကာသားရဲ ့ ေၿခမန္းကြင္းဆို သီစိုရိုးေလးမွာ သြားပတ္ထားတယ္ေပါ ့ ညေနႀကမွ ယူၿပီး ဆီမီးခြက္ထဲထည္ ့ ရွိဳ ့တယ္ေပါ ့..
-

ပန္းခဏၿဖစ္ခြင္ ့ရွိလားဟင္.. ?


သံသယ၀ါဒီ

သံသယ၀ါဒီ
----
ဘယ္နိုင္ငံရဲ ့ ဥပေဒၿဖစ္ေစ...ဥပေဒ သေဘာက အမ်ားအတြက္ အဟန္ ့ေယဘူယ်သေဘာ အသြင္ကိုသာ ေဆာင္တယ္..

အဆိုေတြကို အေတြးကပ္တဲ ့အခါ

အဆိုေတြကို အေတြးကပ္တဲ ့အခါ
--
က်ေနာ္တို ့ပညာရပ္ေတြကို လိုက္တဲ ့အခါ ပထမအခ်က္က သိခ်င္တာကို သိဖို ့နဲ ့ မရွင္းတာကို ရွင္းေအာင္ သိခ်င္တယ္ '' ရိုးရိုးသားသားသိခ်င္တဲ ့စိတ္ '' နဲ ့ လိုက္ခဲ ့ႀကတယ္

မိရွယ္လီ

မိရွယ္လီ
---
''...''လူ'' ကို မယံုလို ့''စာ''ကိုခ်ဳပ္ေတာ ့
 ဘာကို ပံုၿပီး ယံုထားထိုက္သလဲ မိရွယ္လီ..''

ကံစီမံရာလား အလိုေတာ္လား
အခ်စ္ နဲ ့အခ်စ္ကေရာ ယံုစရာလား
ဆိုပါစို ့ရဲ ့
ႏွလံုးသားစကား နားေထာင္မလား
လ်ွာဖ်ား အၿပဳံးစကား ေမ်ာပါမလား
ကိုယ္နဲ ့ကိုယ္ေတာင္ ေသြးခိုင္သလား
အလိုရွိမွ လာသလား
လိုတာရရင္ ပ်ံမွာလား
လိုတာမရရင္ ၿပန္မွာလား
ႀကိဳးခ်င္းၿငိမွ သံစဥ္လား
ႀကိဳးခ်င္းညွိႀက အေပးအယူလား

''လူ'' ကို မယံုလို ့''စာ''ကိုခ်ဳပ္ေတာ ့
ဘာကို ပံုၿပီး ယံုထားထိုက္သလဲ မိရွယ္လီ....။   ။

အမွား အမွန္

အမွား အမွန္သေဘာ တစ္ခုကို တည္ေဆာက္ဖို ့ အနဲဆံုး ဒြိ ၿဖစ္ေနဖို ့လိုမယ္..အမွန္ဆိုတာ အမွန္ၿဖစ္ေႀကာင္း သက္ေသၿပ တိုင္းတာဖို ့ အတိုင္းတာခံ တစ္ၿခား အမွားတစ္ခု ရွိထားဖို ့လိုလိမ္ ့မယ္...

ေရသန္ ့ပါလို ့ ေၿပာခ်င္ရင္ သန္ ့ေသာေရၿဖစ္ေႀကာင္း အတိုင္းတာခံ ရႊံ ့ပုပ္ေရ ရွိထားဖို ့လိုအပ္တဲ ့သေဘာ...

ကိုယ္ ့ေရသန္ ့ကို ေရသန္ ့ၿဖစ္ေႀကာင္း တိုင္းတာဖို ့ မ်ိဳးႏြယ္သဘာ၀တူ တစ္ၿခား ေရ နဲ ့သာ တိုင္းတာၿပမွ ယုတၱိက်လိမ္ ့မယ္..ဆီ နဲ ့မတိုင္းတာ....

အမွန္ နဲ ့ အမွား ၂ ခုႀကားမွာ မမွန္ ့တမွန္ သို ့တည္းမဟုတ္...မမွား တမွား အေၿခအေနတစ္ခု (၀ါ) မွန္ေနသေယာင္ မွားေနသေယာင္ေဆာင္ထားေသာ အေၿခအေနတစ္ခု ရွိေနနိုင္ေသးသလား.?...ေတြးစရာ...

လူ နဲ ့န၀ရတ္

လူ နဲ ့န၀ရတ္
---
အစက လက္သြယ္ေတြမွာ ဘာမွမစြပ္ခဲ ့ဘူး...

ဘုန္းကံရာထူးစီးပြားတက္လာေတာ ့
န၀ရတ္လက္စြပ္ေလး ပြဲေပးလုပ္ၿပီးေကာက္စြပ္လိုက္တယ္..
.လူရိုေသ ရွင္ရိုေသေပါ ့
အဲ ့န၀ရတ္လက္စြပ္ေလး စြပ္ထားရင္းကပဲ..
.ရာထူးေလ်ွာ အခ်ဳပ္ထဲက်သြားခဲ ့ေတာ ့တယ္...
လူလည္းမေလး ေခြးလည္း မဟန္ ့ေတာ ့..

ဒါနဲ ့စကားမစပ္...

အဲ ့န၀ရတ္လက္စြပ္ေလး ဆက္စြပ္ထားေသးလားဟင္..အဘ....?..

ငင္ ့

ငင္ ့
--
အဲ ့ဒါ သူက ေခါင္ရမ္းပန္းက အမဂၤလာပန္းလို ့ေၿပာတယ္ အဲ ့ဒါဟုတ္လား လို ့ေမးလာေတာ ့...က်ေနာ္က
အဲ ့လိုသာ ဆိုရင္ ႏွင္းဆီေတြေရာ လီလီေတြေရာ ဂႏၶမာေတြေရာ ရွိဳးပန္းေတြေရာ အမဂၤလာပန္းေတြ ကို မနဲဘူးၿဖစ္ကုန္မွာေပါ ့ဗ်ာ
ေရႊေတြေငြေတြ စပယ္ေတြေတာင္ အမဂၤလာမလြတ္ဖူးဗ်...ဆိုေတာ ့မွ...

ေဘ ့စစ္သီ၀ရီ..

ေဘ ့စစ္သီ၀ရီ..
=========
သေဘာကဗ်ာ. လူ  ့ဘ၀တစ္ခုစီကိုက သတၱ၀ါတစ္ခု ကံတစ္ခု သေဘာအရ
ေဗဒင္စာအုပ္ေတြထဲက ဖတ္ေနက် ဖတ္ေနရတဲ ့  ၿဖစ္တတ္တဲ ့သေဘာေတြ
ေရးၿပနိုင္သေလာက္ ေရးၿပခဲ ့သလို ဘ၀အၿဖစ္အပ်က္ေတြက မရိုးစင္းဘူး
ပရိယာယ္မ်ိဳးစံု ဒီဇိုင္းမ်ိဳးစံုနဲ ့ၿပႆနာေတြ တစ္ခုနဲ ့တစ္ခု မထပ္ရေအာင္ကို
လာေန ေတြ ့ေနရတာမ်ိဳးလို ့ ...အဲ ့ဒါကို လိုက္အံုးစားေနရတာလို ့ပါ...

{ မဟာအမုန္း}

{ မဟာအမုန္း}
-----------
မုန္းမိတဲ ့သူကို မုန္းပစ္တဲ ့ အမုန္းတရား စ္ိတ္ဓါတ္ၿပင္းထန္မွဳ ့မွာ သူ ့ရဲ ့ သံသရာအဆက္ဆက္ ကမၻာအဆက္ဆက္ သူနဲ ့ မကြဲမကြာ ၿဖစ္တည္လာတဲ ့ မဟာအမုန္းစိတ္ကို  ၿပိဳင္နိုင္တဲ ့သူ ရွိေသးရဲ ့လားေတာင္ ထင္ေလာက္္စရာပါပဲ...

အမုန္းတရားစိတ္ေႀကာင္ ့ သံသရာမွာ ငရဲ အဖန္ဖန္က်လည္း ငရဲခံသက္ကုန္လို ့ ေလာကရြာထဲၿပန္ေရာက္လာလည္း မုန္းမိတဲ ့သူကို အခြင္ ့သင္ ့လို ့
အခါေပးတိုင္း  ထင္းေခြမႀကံဳ ေရခတ္ႀကံဳေလတိုင္း..မေမ ့မေလ်ာ ့ မေလ်ွာ ့ေသာစိတ္နဲ ့ဆက္မုန္းပစ္ခဲ ့ဆဲ...

ရတဲ ့နည္းနဲ ့အမုန္းစစ္ပြဲေတြ ဆင္ႏႊဲၿမဲ  အေဖၚအေပါင္းေတြ ရရင္ အေဖၚအေပါင္းေတြနဲ ့ဆက္ဆင္ႏႊဲ  တကိုယ္ေတာ္ မွ ဆိုလဲ တစ္ကိုယ္ေတာ္ပဲ ေသြးမႀကဲ ေနာက္မတြန္ ့ပဲ ရဲရဲ ဆက္ဆင္ႏႊဲႊဲၿမဲ ....

သံသရာတစ္ေလ်ွာက္ ကံရုပ္အသြင္ေတြ ဘယ္လို ေၿပာင္းသြားေစ  မေၿပာင္းလဲပဲ ပါသြားၿမဲ ကံစိတ္အသြင္က သံသရာတေကြ ့ေတြ ့ႀကၿပီဆိုသည္ႏွင္ ့ မုန္းမိသူ ့ကို ရဲရဲ ဆက္မုန္းပစ္ဖို ့စိတ္က သူ ့အတြက္ မဟာတာ၀န္အမုန္းစိတ္...  ...

အမုန္း..ၿပိဳင္ဘက္ မရွိေအာင္မုန္း ...ၿပိဳင္ဘက္ကင္းေအာင္မုန္း...ငရဲအက်ခံၿပီးမုန္း ၿပတ္ၿပတ္သားသားမုန္း ရဲရဲတင္းတင္းမုန္း ငရဲသစ္ငုတ္ ကမၻာသက္ခ်ဳပ္ေစ မုန္းၿဖစ္ေအာင္မုန္း .ခါးခါးသီးသီးမုန္း..ရုပ္ခြန္အားနဲ ့မုန္းခြင္ ့မသာရင္ စိတ္ခြန္အားနဲ ့မုန္း...
.
မုန္း...မုန္း...မုန္း..မုန္း..မုန္း..မုန္း..သူ ့ေလာက္ ဘယ္သူ မုန္းနိုင္ပါ ့မလဲေလ...

ၿပႆနာအစစ္ေတြဆိုတာ...

ၿပႆနာအစစ္ေတြဆိုတာ...
---------
ဒီလို အေၿခအေနဆိုးႀကီးေအာက္မွာ.
လံုး၀ေခ်ာင္ပိတ္သြားၿပီး ဒီအေၿခအေနဆိုးႀကီးကေန ေရွာင္ထြက္သြားလို ့မရေတာ ့ဘူးဆိုတဲ ့အခ်ိန္မွာ....

ပထမေတာ ့ မ်က္ရည္ေတြ ေတာက္ေတာက္က်ရတဲ ့အထိ ...
ဘယ္တုန္းကမွ မတူတဲ ့စိတ္ဆင္းရဲၿခင္းမ်ိဳး နဲ ့အလြန္ ့အလြန္ကို စိတ္ဆင္းရဲပါတယ္...

ေနာက္ေတာ ့ ဒီလိုခ်ည္း ထိုင္ ငိုၿပီး စိတ္ဆင္းထိုင္ရဲေနလို ့ ဒီအေၿခအေနဆိုးက ၿပီးသြားမွာ မဟုတ္ဖူး
ဒါဟာ ၿပႆနာ အစစ္ၿဖစ္တယ္ ၿပႆနာအစစ္ ဆိုတာ ရင္ကို ရင္ဆိုင ္ေၿဖရွင္းမွ ၿပီးမယ္ မရင္ဆိုင္ခ်င္လို ့ ေရွာင္လို ့မရနိုင္ဘူးလို ့
ေတြးၿပီးတဲ ့အခါ....

ၿပႆနာကို ရင္ဆိုင္ဖို ့ ကိုယ္ဘာလုပ္လို ့ရနိုင္ေသးလဲဆိုတာကို
တစ္စစီ ၿပိဳကြဲ က်သြားတဲ ့စိတ္ဓါတ္ေတြကို
တစ္စစီ တစ္စစီ ၿပန္စုစည္းရင္း ၿပန္ေတြးဆ တြက္ခ်က္ၿပီး
ၿပႆနာကို ဒဲ ့ရင္ဆိုင္ဖို ့ ကိုယ္ ့မွာ ရွိတဲ ့
ရုပ္ခြန္အားေလးေတြကို တြက္ခ်က္အေၿခခံၿပီး
စိတ္ခြန္အားေတြကို ရသေလာက္ ႀကားကန္ အားခဲ  ဘုရားရွင္ကို အားကိုးၿပီး စုစည္းလိုက္ရပါေတာ ့တယ္.....

''' ဟုတ္ကဲ ့ ဆရာ အေဖ ့ေက်ာက္ကပ္သာ ၿမန္ၿမန္ ေဆးေပးပါေတာ ့ဆရာ တစ္လေနရလဲ က်ေနာ္တို ့အေဖပပါပဲဆရာ
ေလာေလာဆယ္ အေဖ ေနသာထိုင္သာၿဖစ္သြားရင္ၿပီးေရာ ဆရာ '''....လို ့

ေက်ာက္ကပ္ ၂ ဖက္စလံုး အၿပီးတိုင္ပ်က္ဆီးသြားရာက တစ္ကိုယ္လံုး ဆီးဆိပ္ေတြ ပ်ံ ့ႏွံ ့ေနလို ့ မိန္းေမာ သတိလစ္ ေယာင္ရမ္းၿခင္း ေ၀ဒနာေတြ
 ခံစားေနရတဲ ့ေက်ာက္ကပ္ေ၀ဒနာရွင္ အေဖ့ကို ႀကည္ ့ရင္းက...

ေႀကကြဲ ဆို ့နင္ ့ေနလို ့ ၀ဲတက္လာေနတဲ ့ မ်က္၀န္းအိမ္က မ်က္ရည္ေတြကို ထိမ္းရင္း ။ ေသာကေတြေႀကာင္ ့ ေၿခာက္ေသြ ့က်ဥ္းေၿမာင္းေနတဲ ့လည္ေခ်ာင္းထဲက
 တုန္ရီၿပီး ထြက္လာတဲ ့က်ေနာ္ ့အသံကို အာခံတြင္းထဲက ခါးသီးေနတဲ ့တံေတြးေတြ နဲ ့ဖိခ် ထိမ္းလိုက္ၿပီး......

အေဖ ့ကံ ငါတို ့ကံပဲ ငါတို ့ ရုန္းနိုင္သမ်ွ အေဖ ့အတြက္ ရုန္းေပးရမယ္ဆိုတဲ ့ စိတ္ကို အားခဲေမြးလိုက္ရင္းက......

တစ္ခ်ိဳ ့ ၿပႆနာအစစ္ေတြဆိုတာ ေသေသေႀကေႀက ရင္ဆိုင္ ထိပ္တိုက္ေတြ  ့မေၿဖရွင္းပစ္ပဲ အလိုလိုၿပီးသြားေလ ့မရွိတတ္ပါဘူး...


အဲ ့တုန္းက ခံစားခဲ ့ရတာကို ၿပန္ေရးၿပရတာေတာင္ ေရးေနရင္း မ်က္ရည္က်လာတယ္....

နည္းတစ္နည္းေလး


နည္းတစ္နည္းေလး
----------
န၀င္းရိုက္တဲ ့အခါ ကို အဓိကထား ေၿပာတယ္ဆိုေပမယ္ ့ ဥာဏ္ရွိသလိုသာ သံုးႀကေပေတာ  ့သေဘာ..အဟိ..ငိငိ...ခိခိ

ဒီၿပႆနာကို က်ေနာ္က ဆရာဆီ ယူသြားတာပါ က်ေနာ္က တစ္ကိုယ္ေတာ္ ႏႊဲရေတာ ့မွာ န၀င္းရိုက္ဖို ့ ဆပြတ္သား လူ မရွိရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ ရိုက္လို ့ မစြမ္းေတာ ့ဘူးလားလို ့ ေမးတဲ ့အခါ ဆပြတ္နံသစ္ရြက္ကေလး အိပ္ထဲေဆာင္ရိုက္ရိုက္ ပါးစပ္ငံုရိုက္ရိုက္ တဲ ့ ဗ်ာ..

သေဘာက  စေနသားကို ရိုက္ခ်င္ေတာ ့ က်ေနာ္က စေန ရဲ ့ေအာက္ေန ့သားၿဖစ္ေနတယ္ ဆပြတ္သား ႀကာသာပေတးးေရာ စေနရဲ ့ အထက္နံ တနဂၤေႏြသားေရာ ဟူးသားေရာမရွိဘူး ၿဖစ္ေနရင္  စေနရဲ ့ ဆပြတ္ အရြက္ ပ်ဥ္းမရြက္တစ္ရြက္ ကိုယ္ ့ခါးႀကားေကာက္ညွပ္ၿပီး အဲ ့စေနသားကို န၀င္းရိုက္ေတာ ့တာပါပဲ...ကိုယ္က စေနသားရဲ ့ ယာယီ ဆပြတ္ေန ့သားေလးၿဖစ္သြားတဲ ့သေဘာေပါ ့  ရိုက္ၿပီးေတာ ့မွ အဲ ့ပ်ဥ္းမရြက္ကေလး လႊင္ ့ပစ္လိုက္တယ္...

ကိန္းေစာင္ ့တာလားဆိုေတာ ့..?

ကိန္းေစာင္ ့တာလားဆိုေတာ ့..?
------
ေ၀၀ါးတတ္တဲ ့သူေတြလည္း ေတာ္ေတာ္ေလးေတြ ့ရတတ္တယ္...တစ္ေယာက္ဆို ဘာေၿပာရမွန္း မသိေတာင္ ၿဖစ္သြားတယ္...သူက တိုက္ေဆာက္ထားတာ ၿပီးၿပီမွန္းထားတာ ထက္ႀကာသြားတာေလးပဲရွိတယ္...အဲ ့ဒါ ဘယ္ေတာ ့ အိမ္ေၿပာင္းကိန္းရွိလဲလို ့ေမးေတာ ့ မ်က္စိလည္သြားတာေပါ ့

ဟင္..အိမ္ကၿပီးၿပီဆို အခုေနေနတဲ ့အိမ္က ဘယ္သူ ့အိမ္မို ့လဲ လို ့ဆိုေတာ ့ ဟုတ္တယ္ ၿပီးေနၿပီ  က်ေနာ္ ့အိမ္ပါပဲ .ဟိုဟာက တိုက္သစ္ ဒါေပမယ္ ့ အခုေနေနတဲ ့အိမ္မွာက တိုးလို ့တန္းလန္းကိစၥေတြက မၿပတ္ေသးဘူး အဲ ့ဒါ ဟိုအိမ္သြားလိုက္ ဒီအိမ္ၿပန္လိုက္ ၿဖစ္ေနမွာစိုးလို ့ မိသားစုေတြကေတာ ့ ေၿပာင္းခ်င္ေနၿပီ...လို ့ ဆက္ဆိုလာေတာ ့...ေႀသာ္ သြားရၿပန္ရတာ ကသီမယ္ေပါ ့ လို ့ေထာက္ႀကည္ ့ၿပန္ေတာ ့...

အိမ္က သိပ္ေတာ ့ မေ၀းပါဘူး ၂ လမ္းေက်ာ္မွာ တဲ ့ ဗ်ာ....အာ ့နဲ ့ ကိုယ္ ့ဆရာ ကိန္းခန္းနဲ ့ ေၿပာေပးမွ ၿဖစ္မွာပါဆိုၿပီး လစိတ္ကိုတြက္ခ်ိန္ ၿပီး ႀကာသာပေတးလစိတ္ေလး မွန္း....ဒီလပိုင္းထဲေတာ ့ အိမ္ေၿပာင္းကိန္းေလး ရွိတယ္ အဲ ့လမွာ ေၿပာင္းခဲ ့ရင္ေတာ ့ လြယ္တယ္ လို ့ဆိုလိုက္ေတာ ့...ဟုတ္..အဲ ့လမွာ ပစၥည္းေလးေတြတစ္ခ်ိဳ ့ေတာ ့ေရႊ ့ခဲ ့ၿပီးၿပီး သံုးညလည္း အိပ္ၿပီးၿပီ...လို ့ ဆိုၿပန္ေရာဗ်ာ...

ဟားး.ဟုတ္ေတာ ့ဟုတ္ေနၿပီကိုယ္ ့ဆရာ...အင္းဒါဆို ၂၀၁၆ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းေတာ ့ တိုက္သစ္ အၿပီးတက္ၿဖစ္မွာပါဗ်ာလို ့ ေရွ ့ႏွစ္ တနလၤာ သက္ေရာက္ခ်ိန္ေၿပာလိုက္ရတယ္...အဲ ့ေတာ ့ မွ အိမ္ေၿပာင္းမယ္ ့ ကိစၥၿပီးေတာ ့တယ္...သူ ့ဟာက ႀကိဳက္သလို သြားေနလို ့လည္းရေနၿပီ
ပစၥည္းတစ္ခ်ိဳ ့ေတာင္ အေရႊ ့ၿပၿပီးၿပီး ၃ ညေတာင္သြားအိပ္ၿပီးၿပီ လမ္းကလည္း ၂ လမ္းေက်ာ္ေလး ...
အခုေနတဲ ့အိမ္က ေက်ာေကာ ့ဆင္းရမွာလည္းမဟုတ္...အဲ ့ဒါ ခ်ီတံုခ်တံုလုပ္ေနခ်က္က တစ္မ်ိဳးေလးဗ်ာ ့...
ကိန္းေစာင္ ့ေနသလားထင္မိေပမယ္ ့ သူက သြားေတာင္အေၿပာင္းၿပၿပီေနၿပီ...


ဟီးးး..လူလည္း သူဘာၿဖစ္ခ်င္ေနမွန္းမသိတာ လိုက္ေတြးေပးေနရတာနဲ ့ မူးက်န္ခဲ ့တာပဲ...ခိခိ..တစ္ခါတစ္ေလ..အဲ ့လိုပဲ ေပ်ာ္စရာေတာ့ ေကာင္းသား...


လူ ့ကုသိုလ္

လူ ့ကုသိုလ္
-------
သစ္ပင္အယူအဆကို ရွင္းလက္စနဲ ့ဆက္ရွင္းၿပတာပါ....ေလာကီပညာ စာေပလာေတြရဲ ့ေထာက္ခံခ်က္ ကန္ ့ကြက္ခ်က္ေတြ တစ္ခ်ိဳ ့မွာ အခ်ိန္အခါသေဘာေတြ ပါလာေလ ့မရွိပဲ တံုးတိ္ႀကီး ေရးဖြဲ ့ၿပသြားတာမ်ိဳးေတြ ရွိတတ္ပါတယ္..ဒါကို ဒဲ ့ယူ ေတြးလိုက္ရင္ လက္ေတြ ့လုပ္လိုက္လို ့စာေပလာ သေဘာမ်ိဳးမႀကံဳရတဲ ့အခါ စာေပလာေတြဟာ ယုတၱိမရွိသေဘာ ၿဖစ္သြားတာေတြအမ်ားႀကီး ၿဖစ္ကုန္ႀကေလ ့ရွိပါတယ္

ဆိုက္ကို

ဆိုက္ကို
----
ထပ္ေရးၿပတာပါ..က်ေနာ္ သြားေနတဲ ့စတိုင္က (သံသရာကကံ + ပစၥဳတ္ပန္ကံ.>>> အနာဂတ္ကံ ) ဆိုတဲ ့ သေဘာတရား
 ကံ အခ်ဳပ္ကို အရင္ ခံထားတယ္...ေနာက္တစ္ခ်က္က အၿဖစ္အပ်က္ အေကာင္း အဆိုးတစ္ခုကို  တစ္ေႀကာင္းဆြဲ သံုးသပ္လိုက္တာမ်ိဳးကေန အၿမဲေရွာင္တတ္ပါတယ္ ဒါ က်ေနာ္  ့အေၿခခံအေတြးပဲ က်ေနာ္တို ့ ယံုႀကည္ရာ အယူကေန ၿဖစ္လာတဲ ့
အေတြးအၿမင္သေဘာလို ့ဆိုနိုင္မယ္...

ေဗဒင္နဲ ့ ရိုးစင္းေသာဘ၀ေတြ

ေဗဒင္နဲ ့ ရိုးစင္းေသာဘ၀ေတြ
---------------
ႏွစ္သက္ တစ္ခ်ိဳ ့ရလာေတာ ့ တိုေတာင္းလွတဲ ့ ဘ၀ခရီးမွာ ဘာအဓိကလဲကို ေတြးရေတာ ့တာေပါ ့ အဲ ့အတြက္ ကိုယ္တိုင္ရဲ ့ ဘ၀ အၿဖစ္အပ်က္ေတြ ကိုယ္ ့မိဘေတြရဲ ့ဘ၀ အတက္အက်ေတြ နဲ ့အမ်ိဳးေတြရဲ ့ ဘ၀ေရဆန္ေလထန္ေတြကို ခ်က္ ရေတာ ့တာေပါ ့

၆ ႀကြင္း တနဂၤေႏြသားရဲ ့မရဏ နံ သည္လည္း...


၆ ႀကြင္း တနဂၤေႏြသားရဲ ့မရဏ နံ သည္လည္း...
---------
မရဏ နံက ကြ်ံသြားရင္ ၿပန္လိုက္ရ မလြယ္ဘူး  ၆ႀကြင္း တနဂၤေႏြသား သိုက္ဖြား ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္က သူ ့ဟာသူ ဆရာ၀န္လုပ္စားၿပီး ေအးေအး မေနပဲ
ပို ေဘာစိခ်င္တာနဲ ့အဂၤေလာင္က ေက်ာင္းေနဘက္ ေဘာ္ဒါက ဟိုကေန လွမ္းၿပီး ေတာ္ကီအေၿပာေကာင္းတာနဲ ့ စေတာ ့၀င္ကစားဖို ့ဘဏ္ ့အေကာင္ ့ကေန
ေငြလႊဲနဲ ့ရွယ္ယာလွမ္းထည္ ့လိုက္တယ္တဲ ့ ပထမေတာ ့ နဲနဲ အၿမတ္ၿပတယ္တဲ ့ ေနာက္ေတာ ့ ဆီမလာ ပဲမပါ ၿဖစ္လာတယ္တဲ ့ ရွံုးသလိုလို အရင္းနဲေနသလိုလိုတဲ
့ၿပီးေတာ ့ထပ္ေတာင္းတယ္တဲ ့းးး

တိုက္ပြဲ၀င္ေဗဒင္

တိုက္ပြဲ၀င္ေဗဒင္
--------
အသက္ ၂၉ ( ရာဟုသက္ေရာက္)ထဲေရာက္ေနၿပီၿဖစ္တဲ ့ ၄ ႀကြင္းအဂၤါသမီးေပါ ့ ေခး တူး နဲ ့ သူ ့ေမြးလက ၃ လပိုင္းကုန္ ၿပီးေတာ ့
သူက အလုပ္ေကာင္းတယ္..ဒါေပမယ္ ့.လင္မယား ၂ ေယာက္ ကိုယ္ပိုင္ အိမ္ေတာ ့မရွိေသးပံုရတယ္..
အဲ ့ဒါ ေယာကၡမ အိမ္က ေန ဆင္းလာတယ္လို ့ေၿပာတယ္..သူ ့မိဘ အိမ္အခုၿပန္ေနတယ္ေပါ ့
သူ ့ေယာက္်ားကို အသံေတာင္မႀကားခ်င္ေတာ ့ဘူးလို ့ဆိုတယ္
( ဆင္းလာတာ ၆လပိုင္းလ၀က္ကလို ့ဆိုတယ္ )( အခု အဲ ့အဂၤါသမီး ေပါက္ကြဲေနတဲ ့ ၇ လပိုင္းက စေနလစိတ္ပါ)...

ဆရာႀကီးနဲ ့ပတ္သက္လို ့

ဆရာႀကီးနဲ ့ပတ္သက္လို ့
===
ဆရာႀကီးနဲ ့ပတ္သက္မွတ္မွတ္ရရ ရွိတဲ ့ အက္ရွင္ေတြထဲက တစ္ခုက
သူ ့ေနာက္က ေဘာ ကို သူ ့ေနာက္စိနဲ ့ ဒံုးကနဲ လွန္တိုက္ၿပလိုက္ၿပီး
'' ဟေယာင္ေတြ မွတ္ထား ေဘာနဲ ့ေခါင္းနဲ ့တိုက္တာလဲ ပညာပဲကြ '' လို ့ ေၿပာခ်လိုက္တဲ ့
အက္ရွင္လည္း ပါတယ္ဗ်....အဲ ့ေန ့က တနဂၤေႏြေန ့ညေန ၅နာရီနဲ ့၆နာရီႀကားေလာက္ေပါ ့