Powered By Blogger

Sunday, September 20, 2015

လြတ္လပ္ဖက္

လြတ္လပ္ဖက္

ဖက္ ဥပမာတစ္ခုမွာ စပယ္ထုတ္တဲ ့ဖက္မွာ စပယ္နံ ့သင္း ငပိထုတ္တဲ ့ဖက္မွာ ငပ္ိနံ ့စြဲ ဆိုၿပီး ဖက္ရဲ ့ အစြဲကပ္ခံရတဲ ့ဘ၀ကို ဖြဲ ့တယ္...မူလက ဖက္ဟာ ဖက္သဘာ၀ အနံ ့ (၀ါ) အၿဖဴထည္သေဘာေပါ ့..ဘာကိုေထြးေပြ ့မလဲ ေထြးေပြးမိတဲ ့အရာရဲ ့ အေၿခအေနတစ္ခုေတာ ့ကူးစက္ခံရလိမ္ ့မယ္ေပါ ့....အဲ ့မွာ ဖက္ဘ၀ကို ေတြးတယ္ ဖက္ရဲ ့ပင္ကိုယ္က စပယ္ကိုေရာ ငပ္ိကိုပါ ေထြးေပြ ့ပါရေစလို ့ ဖိတ္ေခၚခဲ ့တာမဟုတ္ခဲ ့ဘူး  စပယ္ကိုေထြးေပြ ့လိုက္ပါ  ငပိကို လက္ခံလိုက္ပါလို ့ဖက္ရဲ ့ေနာက္ကြယ္က ဖက္ကို ခိုင္းေနတဲ ့ အေၿခအေနတစ္စံုတစ္ရာရွိခဲ ့လိမ္ ့မယ္ဆိုတာ ထပ္ႀကည္ ့လို ့ရလာၿပီ...ကိုယ္ ဟာ အေၿခအေနတစ္ခုရဲ ့ ထိမ္းခ်ဳပ္မွဳ ့ကိုခံေနရတဲ ့ဖက္ဘ၀လား ေရြးလိုရာ ေရြးခြင္ ့ရွိတဲ ့ လြတ္လပ္ဖက္ဘ၀လား ေတြးစရာ....

အေရြ ့ေတြေအာက္မွာ


အေရြ ့ေတြေအာက္မွာ
----------
တကယ္ဆို အဂၤလိပ္လက္ေအာက္က်ေနခဲ ့တုန္းကအေနအထားကိုႀကည္ ့ရင္ အဂၤလိ္ပ္အစိုးကို ေတာ္လွန္ဖို ့ဆိုတာ အေတာ္မိုက္မဲတဲ ့အေတြးအေခၚသေဘာေပါ ့
 ဒါေႀကာင္ ့ အဲ ့ေခတ္က ေလနည္း လက္နက္နည္း ဂမၻီရနည္းေတြနဲ ့ေတာ္လွန္ေနတဲ ့ေတာ္လွန္ေရးသမားေတြဆိုတာ ဌာေနသားခ်င္းေတြကိုယ္တိုင္က ..
အထူးသၿဖင္ ့ အဂၤလိပ္အစိုးရလက္ေအာက္ကေန အဂၤလိပ္အစိုးရကို မွီစားေနတဲ ့လူေတြက ကဲ ့ေတာင္ကဲ ့ရဲ ့ခဲ ့ႀကေသးတယ္

အထင္ရွားဆံုးသက္ေသက သခင္ေပါက္စ ေထာင္ေၿခာက္လ ဆိုတဲ ့ ကဲ ့ရဲ ့တဲ ့စကားလံုးေပါ ့..အၿပင္ရုပ္အားၿဖင္ ပညာေရးေရာ လက္နက္အင္ပါယာသေဘာ နဲဲ ့ ဒီေန ့အထိ စနစ္က် ေသသပ္ေကာင္းမြန္လွတဲ ့အဂၤလိပ္အစိုးရလက္ထက္ကက်န္ေနတဲ ့ရုပ္ပစၥည္းေတြကို သံုးေနရဆဲကိုႀကည္ ့ရတဲ ့မ်က္ၿမင္အရ  ၿပန္ေတာ္လွန္ဖို ့ဆိုတာမလြယ္ပါဘူး....

ဒါေပမယ္ ့ေၿပာင္းလဲတတ္တဲ ့သေဘာက ေၿပာင္းကိုေၿပာင္းလဲတတ္တယ္ သမိုင္းစဥ္သေဘာက အၿမဲေရြ ့ေနတယ္ဆိုတဲ ့သေဘာအရ အဂၤလိပ္အစိုးရလဲ အခ်ိန္တန္ေတာ ့ ေရြ ့ေပးရမယ္ ့အေၿခအေနေတြ ၿဖစ္လာၿပီး အဲ ့အေၿခအေနထဲမွာကို မ်ိဳးဆက္နဲ ့ခ်ီၿပီး ေတာ္လွန္ေရးလုပ္လာတဲ ့သေဘာနဲ ့ေပါင္းမိသြားေတာ ့ေနာက္ဆံုး ေနမ၀င္အင္ပါယာဆိုတဲ ့အဂၤလိပ္အစိုးရလဲ ၿမန္မာ ့ေၿမေပၚမွ ေန၀င္ၿပီး အဂၤလန္ၿပန္ေရြ ့သြားေတာ ့တာပါပဲ..

အဂၤလိပ္တင္ ေရြ ့တာမဟုတ္ခဲ ့ပဲ သေရခတၱရာလဲ အခ်ိန္တန္ေရြ ့ ပုဂံလည္း အခ်ိန္တန္ေရြ ့ အင္း၀စစ္ကိုင္းကုန္းေဘာင္လဲ အခ်ိန္တန္ေရြ ့ ခဲ ့တာခ်ည္းပဲ  အကုန္လံုးက အေရြ ့ေတြရဲ ့ေအာက္မွာ.

ဒီေတာ ့ အခ်ိန္အခါနဲ ့အေၿခအေနအရေရာ သဘာ၀တရားအရေရာ စစ္အစိုးရလဲ အေရြ  ့ထဲမွာဆိုေတာ ့ မေရြ ့ခ်င္လဲ ေရြ ့ေပးရေတာ ့မွာပါပဲ မေရြ ့ခ်င္လို ့ ေပကပ္ညစ္ပတ္ေနလို ့မရေတာ ့ပါဘူး  အခ်ိန္ကတန္ေနၿပီ ဆိုတဲ ့ ကာလတစ္ခုထဲေရာက္လာေနလို ့ပဲ အေရြ ့လမ္းေႀကာင္းေတြ စလုပ္မိခဲ ့တဲ ့သေဘာေပါ ့ သူတို ့ထက္ ဥာဏ္ပညာေကာင္းတဲ ့ အဂၤလိပ္အစိုးရလဲ မေရြ ့ခ်င္လို ့ ညစ္ပတ္ႀကည္ ့ေသးတာ မရပါဘူး ေရြ  ့သြားရတာပါပဲ..

စည္း


စည္း
---------
စာအုပ္နဲ ့ အလုပ္ခြင္ၿခား စည္းၿခားထားတာ အခါတိုင္သေဘာပဲဗ်...အလုပ္ခြင္မွာ တရား၀င္ေဗဒင္လာေမးတဲ ့ အခါတိုင္ က သူ ့ရဲ ့လက္ရွိဘ၀အေနထားကို ညႊန္ၿပေနတယ္ ...တရား၀င္ဆိုတာ ပိုက္ဆံေပးၿပီး ေဗဒင္ေမးတာ၊ (သို )့အာလာပသာလာပႀကံဳတုန္းေလး မဟုတ္ပဲ တကယ္ ့ကိုသိခ်င္လို ့သူ ့စိတ္က ဆရာတင္ေဗဒင္ေမးတာမ်ိဳးသေဘာကို ဆိုလိုတာ

ဆိုပါေတာ ့ ေသာႀကာသက္ေရာက္ၿဖတ္ေနတဲ ့ ပံုမွန္ႀကာသာပေတးသားသမီးဆို  ၃ႀကြင္းေမြးကလြဲရင္ ေယဘူယ် လြတ္လပ္လွဳပ္ရွားခရီးမ်ား သေဘာ အေကာင္းသေဘာေပါ ့ ဒါေပမယ္ ့ အဲ ့ႀကာသာပေတးသားသမီး ေဗဒင္လာေမးခ်ိန္က အခါတိုင္ ေသာႀကာတိုင္ (ခိုက္ေနရာမွာ) ၊စေႏၵေရာတိုင္ (နာ ေနရာမွာ) ၊ ေဘာမတိုင္ (ပ်က္ေနရာ) နဲ ့လာေမးရင္ ဒီႀကာသာေတးသားသမီးဟာ ေသာႀကာသက္ေရာက္ရဲ ့ အေကာင္းသေဘာကိုမရေသးသူ ဒုကၡေတြၿဖစ္ေနဆဲသူလို ့ အခါတိုင္က ၿပေနတယ္...ဒါကို မရိ္ပ္မိပဲ  သက္ေရာက္ကေကာင္းေနသားပဲဆို ေၿမြဖမ္းၿပီ ေမးသူနဲ ့ကီးမကိုက္ေတာ ့ဘူးေပါ ့...သူက ဒုကၡၿဖစ္ေနတာ...၊  အဲ ့လို လာေမးတဲ ့အခါက ဒုကၡသည္လို ့ ၿပေနရင္ အဲ ့ဒုကၡဟာ ေရရွည္သြားမွာလားယာယီဒုကၡလား ဒုကၡရဲ ့စို ့စ္က ဘယ္ကလာတာလဲ မရဏဥာဥ္ဆိုးအားမ်ားေနလို ့လား သက္ေရာက္ကံဓါတ္မပြင္ ့ေသးလို ့လား စသၿဖင္ ့ ဆက္စူးစမ္းရတယ္ အဲ ့ေတာ ့မွ လိုအပ္တာေတြမွာရေတာ ့တယ္...

ဆိုပါေတာ ့ ႀကာသာပေတးသားသမီးတစ္ေယာက္ဟာ အဂၤါေတြ စေနေတြလို သက္ေရာက္ဆိုးၿဖတ္ေနေပမယ္ ့ သူလာေမးတဲ ့အခါတိုင္ဟာ တနဂၤေႏြတိုင္ (န၀င္းေနရာ)
ဟူးတိုင္ ( စီးပြားေနရာ ) ေသာရီစေနတိုင္ (စုတ္ေနရာ) နဲ ့လာေမးရင္ေလာေလာဆယ္ သူကိုယ္တိုင္ေတာ ့ဒုကၡတရားႀကီးေတြ ၿဖစ္မေနေသးဘူး ၿဖစ္ခ်င္းၿဖစ္သြယ္၀ိုက္ဒုကၡေတြသာရွိေနနိုင္တယ္. .ဒဲ ့ဒုကၡ မလာေသးတာကို ထိမ္းထားနိုင္ၿပီး သူေက်ာ္သြားနိုင္မွာလား ေလာေလာဆယ္ အေနအထားေကာင္းေနေပမယ္ ့ ဒုကၡၿဖစ္ေတာ ့မယ္ ့ လမ္းကိုေလ်ွာက္ဖို ့
ႀကံေနၿပီလားဆိုတာ စူးစမ္းရေတာ ့တာမ်ိဳး...


အခါတိုင္မွာလည္း တစ္ခါတစ္ေလ ေဗဒင္ေမးသူနဲ ့အတူတူ သူနဲ ့ဆိုင္တဲ ့ အႀကား အၿမင္ အက္ရွင္ နမိတ္တစ္ခုခု ပါလာတတ္တာမ်ိဳးလဲ ရွိတယ္...ဥပမာဆိုပါေတာ ့
တနဂၤေႏြတိုင္မွာ ႀကာသာပေတးသားမီး (န၀င္းေနရာမွာရွိေန) ေဗဒင္၀င္ေမးလို ့ ေလာေလာဆယ္ အေကာင္းအားေလးရွိေနဆဲလို ့ ေၿပာမလို ့ႀကံတုန္း ခမ္းလွမ္းလွမ္းမွာ
ေထာင္ထားတဲ ့ ''ထီး'' က ရုတ္တရက္ လဲက်သြားတာၿမင္လိုက္ရင္ အဲ ့ႀကာသာပေတးသားသမီးကို ေန၀င္းေနရာကေနဖယ္လိုက္ၿပီး ခိုက္သမားလို ့ သတ္မွတ္လိုက္တယ္
ၿပႆနာတစ္ခုခုေတာ ့သယ္လာၿပီေပါ ့.အေႀကာင္းက တနဂၤေႏြတိုင္မွာ ထီး ဆိုတဲ ့စေနနံဟာ ခိုက္ေနရာက ပစၥည္းနံ ၿဖစ္ေနလို ့ပဲ....

အဲ ့အခါတိုင္ကို မ်ားမ်ားကစားနိုင္ေလ အႀကားအၿမင္ရသလိုၿဖစ္ေနေလေလမို ့ လူႀကိဳက္မ်ားလာတတ္တယ္...ဒါေပမယ္ ့ တကယ္ ့အႏွစ္က အခါတိုင္က လတ္တေလာအေၿခအေန
ဘယ္လိုပဲၿပေနေန တစ္ႏွစ္တာရဲ ့ ရလာဒ္နိဂံုးခ်ဳပ္ရင္  သက္ေရာက္ရဲ ့အေၿခခံသေဘာမွာပဲ သြားနိဂံုးခ်ဳပ္တယ္  ဥပမာ အဂၤါသက္ေရာက္ ၿဖတ္ေနလ်က္နဲ ့ အခါတိုင္က ေငြရႊင္ေနဆဲ
လို ့ဘယ္လိုပဲဆိုဆို အဂၤါသက္ေရာက္ တစ္ႏွစ္ၿပီးဆံုးခ်ိန္မွာေတာ ့ ၇ႊင္တယ္ဆိုတဲ ့ေငြေႀကးေတြဟာ မယ္မယ္ရရ အဖတ္တင္မက်န္ခဲ ့ဘူး (၀ါ) တကယ္ေတာ ့ ဘဏ္စာရင္ထဲတိုးမလာဘူး စီးပြားတိုးမလာပါဘူူးသေဘာ..

တစ္ခ်ိဳ ့ထူးၿခာကံသေဘာေတြမွာေတာ ့ အေလ်ာ္အစားေပးခဲ ့ရလို ့ သက္ေရာက္ဆိုးေပမယ္ ့ စုေဆာင္းမွု ့တိုးလာတာမ်ိဳးေတာ ့ ရွားရွားပါးပါးေတြ ့နိုင္တတ္တယ္ ဥပမာ အဂၤါသက္ေရာက္မွာ
ေယဘူယ်စီးပြားမတိုးလြယ္ေပမယ္ ့ ဗိုင္းေကာင္းေက်ာက္ဖိလို ့အမ်ားက ခ်ီးမြမ္းခန္းထုတ္ေနခဲ ့တဲ ့ သမီးတစ္ေယာက္က ဂ်ေလဘီနဲ ့ခိုးရာလိုက္သြားလို ့အႀကီးအက်ယ္ အရွက္ရသြားလိုက္လို ့
စိတ္ဆင္းရဲသြားရခ်ိန္မ်ိဳးမွာ စီးပြားကေတာ ့ ဆက္တိုးလာတာမ်ိဳး  ဒါမ်ိဳးကို ေလာကက အေလ်ာ္အစားၿပန္တာလို ့ဆိုတယ္..

တစ္ခ်ိဳ ့ကေတာ ့ ၿဖစ္ေတာင္ ့ၿဖစ္ခဲ သက္ေရာက္ဆိုးမွာ အဖက္ဖက္ကေန အကုန္ၿပိဳလဲသြားတတ္တယ္ ဒါမ်ိဳးကိုေတာ ့ သူ ့ႀကမွ ထူးၿခား ကံဆိုးသူေမာင္ရွင္ေပါ ့ေလ...။.ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ အခါတိုင္သေဘာဟာ လတ္တေလာ ကံ အေနအထားတစ္ခုကို ႀကည္ ့တဲ ့ မွန္ဘီလူးတစ္ခုေပါ ့ေလ..ဒီေတာ ့ အခါတိုင္ကိုလည္း
လိုအပ္ရင္ထည္ ့ၿပီးႀကည္ ့တာဟာ ပိုေကာင္းတယ္ေပါ ့ဗ်ာ..

ေထာင္ ့ေၿပာင္းခဲ ့ၿပီလား...


ေထာင္ ့ေၿပာင္းခဲ ့ၿပီလား...
----------
အေတြးေခတ္ေထာင္ ့ေၿပာင္းသြားတာေတာ ့အမွန္ပဲ ဘယ္မွာ သိသာလဲဆိုေတာ ့ ၂၀၁၀ မတိုင္ခင္က ဘယ္သူ ့ဆီကမွ မႀကားခဲ ့ဘူးတဲ ့ ေတြးႀကည္ ့ရေကာင္းမွန္းမသိတဲ ့အေတြးအၿမင္ေထာင္ ့ေတြ ဒီဘက္ပိုင္းမွာ အမ်ားႀကီး ေတြ ့ခဲ ့ဖတ္ခဲ ့ရၿပီ...ဥပမာ ငယ္ငယ္က သင္ခဲ ့ရတဲ ့ ငါးေၿခာက္ၿပားဇာတ္ထုတ္ကို စည္းကမ္း ဘာညာထက္ ႀဆာေတာ္ရဲ ့ငါးေၿခာက္ၿပား အေပၚ တပ္မက္မွု ့ေႀကာင္ ့ၿဖစ္လာတဲ ့ ေဒါသတရားဖက္ကေန လွည္ ့ေတြးလာတဲ ့အေတြးမ်ိဳးေတြ
မေကာင္းမွဳ ့လုပ္ရင္ လူ၀တ္မွ ေၿမၿမိဳတာ မဟုတ္ဘူး ရွင္ေဒ၀ဒတ္လို လူ၀တ္ မဟုတ္ သဃၤန္းစည္းရံုထားႀကီးနဲ ့လဲ ေၿမၿမိဳတာပဲဆိုတဲ ့ရွု ့ေထာင္ ့အေတြးမ်ိဳးေတြဟာ
 အရင္က မႀကားခဲ ့မေတြးခဲ ့ဘူးတဲ ့ေထာင္ ့ေတြေပါ ့.အမ်ားအားၿဖင္ ့လူငယ္နဲ ့လူလတ္တန္း တံခါးေပါက္၀င္စလူေတြ မွာ ေထာင္ ့ေၿပာင္းေတြးတတ္တာမ်ိဳးေတြ ေတြ ့လာရတယ္ တစ္ခ်ိဳ ့အေတြးက်ယ္၀ါသနာႀကီးတဲ ့လူႀကီးတန္းေတြမွာလည္းေတြ ့ရတယ္ ...ေကာင္းဖို ့လား ဆိုးဖို ့လားက ေနာက္ေတာ ့သမိုင္းေပါ ့..

...ဒီအေတြးေတြ ဘာေႀကာင္ ့ ၿဖစ္လာသလဲ ဘာေတြကို ၿမင္လို ့ ဒီလို အရင္က ေတြးဖို ့ေတာင္အလြယ္တကူ မေတြးရဲတဲ ့အေတြးေထာင္ ့ေတြကေန ေတြးမိႀကတာလဲဆိုက ...အက်ိဳးတစ္ခုခုဆိုတာ အေႀကာင္းတစ္ခုခုမခံပဲ ၿဖစ္မလာ ဆိုတဲ ့သေဘာတရားအရ စိတ္၀င္စားစရာ...ပိုစိတ္၀င္စားစရာကလူႀကီးေရာလူလတ္ေရာလူငယ္ေရာ  အေတာ္မ်ားမ်ားထဲမွာ မိုးနတ္မင္းတို ့ သိႀကားမင္းဆင္းမွတ္မွာတို ့ ေဒ၀ါႀကီးလာလိမ္ ့မယ္တို ့ အ၀ီစိေတြ ငရဲေတြနဲ ့
 ၿခိမ္းေၿခာက္တာမ်ိဳးကို ဟိုအရင္ေခတ္ကေလာက္  သိ္ပ္ေႀကာက္တတ္ပံု မရေတာ ့တဲ ့လူေတြ တစ္ေန ့ထက္တစ္ေန ့မ်ားလာပံုရတာက စိတ္၀င္စားရာဘာေႀကာင္ ့ အဲ ့လိုေတြၿဖစ္ကုန္လဲကလည္း စိတ္၀င္စားစရာ..အသားလြတ္ေတာ ့ အဲ ့လိုေတြၿဖစ္ကုန္မွာေတာ ့မဟုတ္ေလာက္ပါဘူးေပါ ့ သူတို ့ေတြ
ဘာေတြကိုၿမင္လို ့ ဒီလိုေတြၿဖစ္ကုန္တာလဲက စိတ္၀င္စားစရာ.....

ဘ၀တစ္ခုရဲ ့ဇာတ္ထုတ္


ဘ၀တစ္ခုရဲ ့ဇာတ္ထုတ္
---------
ဧရာတိုင္းႀကီး ၿပည္တြင္းစစ္ၿဖစ္လို  ့က်ေနာ္ ့အေမဘက္က အမ်ိဳးေတြ ေရႀကည္ အသုတ္ အင္းရဲႀကီးဖက္ အစြန္အဖ်ား ရြာေတြကေန စစ္ေၿပးခဲ ့ရတယ္....တကြဲတၿပားေၿပးရင္က က်ေနာ္တို ့အေမပါတဲ ့ အမ်ိဳးေတြ အုပ္စုက ၿပည္ကိုေရာက္တယ္..ေလွႀကီးေတြနဲ ေၿပးရတာၿဖစ္လို ့
ၿပည္ကမ္းနားမွာ ေလွဦးတိုက္ေနခဲ ့ရေသးတယ္လို ့ဆိုတယ္.. ေခတ္ေဟာင္းတုန္းက ေလွစီးမိသားစုေတြလိုပဲ...အဲ ့ကာလက ၿပည္ကလည္း သိ္ပ္ေအးတာမဟုတ္ေသးေပမယ္ ့ ရြာထက္စာရင္ ထမင္းရွာစားလို ့ရေသးတယ္လို ့ဆိုတယ္..အေမက ေတာ္ေတာ္ငယ္ေသးေပမယ္ ့
အဘြားကအေႀကာ္ေႀကာ္ေတာ ့ အေႀကာ္ဗန္းရြက္လည္ေရာင္းခဲ ့ေသးတယ္ ေနာက္ေတာ ့ကုန္းေပၚမွာ အေၿခခ်ေတာ ့မွ အဘြားက အရင္းအႏွီးထပ္စုၿပီး မုန္ ့ဟင္းခါးသည္ၿဖစ္သြားတယ္လို ့ဆိုတယ္..

အဲ ့အခ်ိန္မွာ အဖိုးက ၿပည္က ပြဲရံုႀကီးတစ္ခုမွာ အလုပ္သမား ၀င္လုပ္ခဲ ့တယ္လို ့ဆိုတယ္.ကမ္းနားအေခၚအရ ဂမ္ဘားေပါ ့..အဘိုးက ပြဲရံုကုန္ထမ္း အဘြားက မုန္ ့ဟင္းခါး အေမတို ့ေမာင္ႏွစ္မ ၂ ေယာက္က အေႀကာ္စံုဘမ္းေခါင္းေပၚရြက္ ၿမိဳ ့ပတ္ လည္ေရာင္းေပါ ့ေလ..အေႀကာ္ေရာင္းတာ  စစ္ေၿပးတုန္းက လမ္းမွာ ကိုင္းဥတူးစားခဲ ့ရတာထက္စာရင္ အေၿခအေနေကာင္းလို ့ေပ်ာ္ေတာင္ေနသတဲ ့..က်ေနာ္တို ့ကေတာ ့သူတို ့ငယ္ဘ၀ေတြ နားေထာင္ရင္း က်ေနာ္တို ့လိုတာ ခ်က္ခ်င္း ၀ယ္မေပးရေကာင္းလားလို ့ ငယ္ငယ္က စိတ္ေကာက္မိခဲ ့တာ အားေတြနာ သနားေတြၿဖစ္လို ့..ကိုယ္စီးတဲ ့မႏၱေလးဖိနပ္ က ကိုယ္ ့အတြက္ ယိုးဒယားဘတ္ႀကိဳးတစ္ကံုးေလာက္ တန္ဘိုးႀကီးေနတဲ ့အၿဖစ္ေတာင္ေမ ့သြားတယ္...

အဖြားက သူ ့သားကိုသာ က်ားမို ့အနားထားလိုက္ၿပီး အေမ ့ကိုႀကေတာ ့ၿပည္မွာထားရင္ ေခတ္ပ်က္ထဲ ဒုကၡၿဖစ္ရခ်ည္ရဲ ့ဆိုၿပီး ရန္ကုန္ကို စစ္ေၿပးရင္းေရာက္ေနတဲ ့ အမ်ိဳး ညီမေတြဆီပို ့လိုက္တယ္..ရန္ကုန္ကိုတက္ေၿပးမိတဲ ့အမ်ိဳးေတြက ရဲေဘာ္ေစ်းတို ့သံေစ်းတို ့မွာ ပ်ံက်ေစ်းသည္ေတြ လုပ္စားေတာ ့တစ္ၿခားၿမိဳ ့ထြက္ေၿပးမိတဲ ့အမ်ိဳးေတြထက္ ပါးစပ္ဆီစိုေနတယ္ေပါ ့ေလ..အဲ ့ေတာ ့အိမ္အကူထက္ေတာ ့သာ ေမြးစားသမီးလဲ မဟုတ္တဲ ့ ၀ိုင္းလုပ္၀ိုင္းစားအေနအထားနဲ ့ ရန္ကုန္ကို မ်က္ရည္စက္လက္နဲ ့ေရာက္လာတယ္တဲ ့...

ရန္ကုန္သူသာၿဖစ္လာတာ စာမတတ္ဘူး...စစ္ေႀကာင္ ့ေရာေခတ္ေႀကာင္ ့ပါ သင္ခြင္ ့မရခဲ ့ေပမယ္ ့စာကိုေတာ ့သိပ္ကိုဖတ္တတ္ခ်င္ေနခဲ ့တယ္လို ့ဆိုတယ္...အဲ ့စိတ္ေႀကာင္ ့က်ေနာ္တို ့ေတြမူလတန္းတက္မွ က်ေနာ္တို ့နဲ ့အတူတူ ၀ိုင္းစာလိုက္ဖတ္ေပးရင္း စာဖတ္တတ္သြားတယ္..ေရးတာကေတာ ့လက္မွတ္ကေလးတစ္လံုးသာ ေရးသြားတယ္  စာမတတ္ခဲ ့လို ့နဲ ့တူတယ္ စိတ္တြက္ကေတာ ့သူမတူေအာင္ထူးခြ်န္ၿပီး ေခါင္းခ်ည္းလွမ္ ့သံုးခဲ ့ရလို ့မွတ္ဥာဏ္ကေတာ ့အေတာ္ေကာင္းတယ္ တစ္ဖက္အားနဲ တစ္ဖက္ခြ်န္တတ္တဲ ့သဘာ၀တရားသေဘာေပါ ့

ၿပည္မွာက်န္ခဲ ့တဲ ့ အဖိုးက ခါးခ်ည္ ့ေအာင္ ကုန္ထမ္း အဖြားက မုန္ ့ဟင္းခါးကို ၿပည္က ေခတၱရာၿမိဳ ့သစ္ေစ်းမွာ ဆိုင္ထိုင္ေရာ ေန့လည္ ေခတၱရာၿမိဳ ့သစ္ထဲ မုန္ ့ဘမ္းေခါင္းရြက္ လည္ေရာင္းတာေရာကေန စုေဆာင္း ၀ယ္ၿခမ္းလိုက္တာ  ၿမိဳ ့သစ္ထဲ အိမ္ၿခံကြက္ကေလး ဘာေလးနဲ ့ေနနိုင္လာတယ္.အဲ ့ေနရာကြက္ကေလးက က်ေနာ္တို ့ေၿမးေတြအတြက္ ေနာက္ေတာ ့ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ရက္ အပမ္းေၿဖစခန္း ကစားကြင္းေလးၿဖစ္လာတာေပါ ့...အဖိုးတို ့အဖြားတို ့ရိုးရိုးသားသားႀကိဳးစားတာ တစ္ဘ၀လံုး ပိုင္ဆိုင္မွု ့က ဒါေလးပဲ..ဒါေပမယ္ ့ေနၿပည္ေတာ္က စာဖတ္သူႀကီးတို ့အိမ္ေတြထက္ သမာက်ၿပီး သန္ ့တယ္၊ အဲ ့အတြက္ ဂုဏ္ယူတယ္...

အဖိုးတို ့အဖြားတို ့အေမတို ့အေဖတို ့အေႀကာင္း ေတြ ၿပန္ေတြးတိုင္း သူတို ့ေတြဘ၀နာခဲ ့တာကို မ်က္ရည္၀ဲရတာက တစ္ပိုင္း စင္စင္ႀကယ္ႀကယ္ အသက္ေမြးသြားႀကလို ့ ကိုယ္ ့အဖိုးအဖြားေတြ အေႀကာင္းေတြးရ ေၿပာရရင္ အၿမဲလိပ္ၿပာသန္ ့ေနရလို ့ အဖိုးတို ့အဖြားတို ့အေမတို ့အေဖတို ့ကို ေက်းဇူးေတြ တင္ေနရတာတစ္ပိုင္းေပါ ့ က်ေနာ္တို ့ေနာက္မ်ိဳးဆက္ေတြ  သူတို ့အေႀကာင္းေတြ နဲ ့ပတ္သက္လာရင္ မ်က္ႏွာမငယ္ရ အရွက္မရ
မ်ိဳးမကန္းရဘူးေလ ...

''ေလစစ္ပြဲေတြနဲ ့ခ်ည္း ႀကံဳေနရတာ မဟုတ္ခဲ ့ဘူး....'' ----


''ေလစစ္ပြဲေတြနဲ ့ခ်ည္း ႀကံဳေနရတာ မဟုတ္ခဲ ့ဘူး....''
----
က်ေနာ္တို ့ငယ္ငယ္က ''' ၿပိဳင္လာလ်င္ အရွံဳးေပးႏွလံုးေအးတဲ ့ေဆး '' တို  ့ '' ခႏၱီစ သည္းခံၿခင္းသည္ ၿမတ္ေသာအက်င္ ့ၿဖစ္သည္ '' တို ့ဆိုတာ အေတာ္ေခတ္စားၿပီးအေတာ္ နားေထာင္လို ့ရြတ္လို ့ေကာင္းတယ္...ေစာဒကတက္သံမႀကားဘူးသေလာက္ေပါ ့...ေနာက္ေတာ ့ '' မနိုင္၍ သီးခံၿခင္းသည္၄င္း..''ဆိုတဲ ့စကားေၿပာင္သေဘာက အခ်င္းခ်င္း ဟာသအၿဖစ္ ေၿပာလာႀကတယ္...သေဘာက လူ ့သဘာ၀ထဲမွာ တစ္ခ်ိဳ ့ဓမၼေတြဟာ လူ အၿဖစ္နဲ ့ က်င္ ့သံုးရတာက ခက္ခဲတယ္ဆိုတဲ ့အေနအထားေတြကေနၿဖစ္လာတဲ ့ ေရာင္ၿပန္သေဘာေပါ ့...ဓမၼကို ဒဲ ့ေတာ ့ေစာဒကၿပန္တက္တာမ်ိဳး မလုပ္ခဲ ့ႀကေသးဘူး...အခု ၂၀၀၀ေနာက္ပိုင္း အထူးသၿဖင္ ့
ေရႊ၀ါေရာင္တို ့ ၂၀၁၀ ေနာက္ပိုင္းတို ့မွေတာ ့ဓမၼကို ဒဲ ့ေစာဒကတက္သံေတြ ေနရာအႏွံ ့ကေနႀကားလာခဲ ့ရၿပီ.

.'' ပုထုဇင္ေတြေလ အတိုင္းအတာေၾကာ္ သြားရင္ ဘယ္သည္းခံနိုင္ပါ့မလည္း '' ဆိုတဲ ့ အသံမ်ိဳးေတြေပါ ့..ပုထုဇဥ္ေတြမို ့တဲ ့...က်မ္းကိုးနဲ ့၊ တစ္ခ်ိဳ ့လူေတြဆို ပါဏာတိပါတေတာင္ .ခြ်င္းခ်က္နဲ ့ၿဖစ္ခဲ ့ၿပီ
ၿပီးေတာ ့ အဲ ့ဒီလို ေစာဒက ဒဲ ့တက္ရဲလာႀကတာ ဘာေႀကာင္ ့လဲက  စိတ္၀င္စားစရာ..ၿပီးေတာ ့ သည္းခံၿခင္းတရားဟာ ကန္ ့သန္ ့မဲ ့လား  ကန္ ့သတ္ရွိလား နယ္ပယ္အသီးသီး အတြက္ က်င္ ့ရမယ္ ့ကိစၥလား.သီးၿခားနယ္ပယ္အတြက္ အဓိကပဲ က်င္ ့ရမယ္ ့ကိစၥလား..အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ သည္းခံနိုင္မယ္ဆိုတဲ ့အေတြးဟာဘယ္ေလာက္ေတာင္က်ယ္ပ်ံ ့ေနၿပီလဲ ကိုယ္တိုင္ေရာ အကန္ ့အသတ္နဲ ့သည္းခံၿခင္းသေဘာကို လက္ခံလိုက္တဲ ့အထဲပါေနၿပီလား...

က်ေနာ္တို ့ ေန ့စဥ္လူမွဳ ့ဘ၀မွာ အခု စစ္အစိုးရေတြရဲ ့လက္ေအာက္မွာ ရပ္တည္ရတာ ခက္ခက္ခဲခဲ ရပ္တာ္ေနရတာနဲ ့ ဘယ္လိုပဲ ေမ်ွာ္ၿမင္ႀကည္ ့လိုက္ေစ မေသၿခာတဲ ့အနာဂတ္ေတြ ဘ၀ၿဖစ္ေနလို ့ အေတြးထဲမွာေတာင္ မြန္းက်ပ္ေနႀကလို  ့ စိတ္ေတြက လက္တစ္ဆစ္ေလာက္ ရွိေတာ ့တယ္...တစ္စုံတစ္ရာဆို ေရာၿပီး ေပါက္ကြဲလိုက္ဖို ့ အဆင္ ့သင္ ့ပဲေဟ ့ေပါ ့ ၿပီးေတာ ့ စစ္အာဏာရွင္ေတြ လက္ေအာက္ လူေတြ ေန ့တဓူ၀ ရင္ဆိုင္ေနရတဲ ့အခက္အခဲမ်ိဳးစံု ၿပႆနာမ်ိဳးစံုေတြဟာ ေလစစ္ပြဲေတြနဲ ့ခ်ည္းႀကံဳေနရတာ မဟုတ္ခဲ ့ဘူး....

.မာန အမ်ိဳးအစားေပါင္းေသာင္းေၿခာက္ေထာင္....


.မာန အမ်ိဳးအစားေပါင္းေသာင္းေၿခာက္ေထာင္....
---
အပူအေအးရာသီေဘးနဲ ့ အရွက္သေဘာ ေဘ ့စစ္ကေန ေက်ာ္သြားတဲ ့အခါ ကိုယ္ ့ကိုယ္ေပၚက အ၀တ္မီွၿပီး ငါ မာန ၿဖစ္လာတယ္...အရပ္သား၀တ္တဲ ့အ၀တ္မွာ ေစ်းႏွံဳးႀကီးေလ အ၀တ္စအမ်ိဳးအစားေကာင္းတတ္ေလၿဖစ္တတ္ေတာ ့ ေစ်းႀကီးတဲ ့အ၀တ္ ကိုယ္ေပၚတင္မိလိုက္ရင္ပဲ တရုပ္ပိတ္စ အေပါစား၀တ္ထားတဲ ့သူကို အေပၚကေနႀကည္ ့ေတာ ့တယ္၊ အရပ္သားအ၀တ္သမားကို ယူနီေဖါင္းအ၀တ္၀တ္တဲ ့သူေတြက အေပၚကေန ႀကည္ ့ေတာ ့တယ္....အ၀တ္မွီၿဖစ္တဲ ့မာန ေက်ာက္ထည္အမ်ိဳးအစားမွီၿဖစ္တဲ ့မာန အလုပ္ဌာနမွီၿဖစ္တဲ ့မာန အိမ္မွီၿပီး ၿဖစ္တဲ ့မာန မ်ိဳးမွီၿဖစ္တဲ ့မာန ပညာအမ်ိဳးအစားမွီၿဖစ္တဲ ့မာန အရပ္အတိုအရွည္ မွီၿဖစ္တဲ ့မာန အသားအေရာင္ကာလာမွီၿဖစ္တဲ ့မာန အသက္မွီၿဖစ္တဲ ့မာန ဆရာခ်င္းတိုင္းမွီၿဖစ္တဲ ့မာန မာန မာန မာန...မာန အမ်ိဳးအစားေပါင္းေသာင္းေၿခာက္ေထာင္.....

လူ နဲ ့ ပညာ


လူကို ကန္ေတာ ့တာ မဟုတ္ဘူး ပညာကို ကန္ေတာ ့တာပါ ဆိုတာကို တကယ္ေတြးႀကည္ ့ရင္ အေတာ္ အဆီအေငၚ မတည္ ့တဲ ့စကားမ်ိဳဳးေပါ ့ လူ နဲ ့အဲ ့လူရဲ ့ပညာကို ဘယ္ေနရာက စခြဲလိုက္သလဲ စေတြးစရာရွိလိမ္ ့မယ္ အမွန္ေတာ ့ အသက္ စည္းစိမ္ မ်ိဳးရိုးစသၿဖင္ ့ တစ္ခုခု အဲ ့ပညာသမားက ပညာေကာင္းေပမယ္ ့  ငါ ့ထက္ နိမ္ ့ေနတယ္ ဆိုတဲ ့ငါနဲ ့တိုင္းတာတဲ ့မာနက ကန္ေတာ ့တာေတာင္ လြတ္လြတ္ ေစတနာမဟုတ္ေတာ ့ဘဲ ..ငါ မာန ခံေနတာရဲ ့လကၡဏာသေဘာေပါ ့..။

ဟာသ -------


ဟာသ
-------
ယာဘသံုးတဲ ့ဘဲေလးတစ္ေပြ ယာဘေတြနဲ ့မိတယ္..ဒါနဲ ့ေရလဲေလာင္း ေလာကီပညာနဲ ့လဲကူ သူ ့ကံကလည္းေကာင္းပံုရေတာ ့ ေနာက္ေတာ ့ အၿပီးလြတ္တယ္..ေရက ပံုး ၂၀၀နီးပါးေလာက္ ေလာင္းလိုက္ရတယ္...၊ ေနာက္တစ္ေယာက္ ထပ္ႀကံဳတယ္ အရင္လူလိုပဲ သူလည္း ေရက ပံုး၁၅၀ေက်ာ္ဖိုးေလာက ္ေလာင္းလိုက္ရတယ္ အၿပီးလြတ္တယ္ ၂ ေယာက္စလံုးက ေပၚတစ္နယ္ နဲ ့လြတ္ေနၿပီး ကြန္တက္ ဘက္ဂေရာင္းႀကီးေတြ ရွိေနႀကတဲ ့သူေတြခ်ည္းပဲ....အဲ ့မွာ ဗမာၿပည္ အုဘေဒ ဆိုတာ  ဂလိုပဲ လို ့လက္ေတြ ့ေပါ ့...အဲ ့ေနာက္ပိုင္း အုဘေဒ စကား ေရးႀကီး ခြင္က်ယ္ ေတာက္ႀကီး ေတာက္က်ယ္ လုပ္ မေၿပာၿဖစ္ေတာ ့ဘူး မန္းနီး+ ကြန္တက္ ဘက္ဂေရာင္းသေဘာ ႀကီးစိုးေနသ၍ ဗမာၿပည္မွာ အုဘေဒ အေႀကာင္း ေၿပာရင္ ဟာသေတြ လာေၿပာေနတယ္ခ်ည္း ဖီလင္၀င္ေနေတာ ့တယ္