Powered By Blogger

Wednesday, May 27, 2015



စတိုင္ ၂မ်ိဳးနဲ ့လူ
-----------
ဒီဘက္ေခတ္မွာ က်ေနာ္တို ့ေတြမွာ သူမ်ား အေတြးေတြကို ကိုးကားရင္းက ကိုယ္တိုင္လည္း ေတြးတတ္တဲ ့သေဘာေတြက ပိုအားေကာင္းလာေတာ ့ တစ္ခါတစ္ေလ ကိုယ္ ့အေတြးနဲ ့ကိုယ္ ့ဘ၀ ရပ္တည္ေနတဲ ့ေဒသ ရဲ ့ဓေလ ့ယဥ္ေက်းမွု ့သေဘာက သဟဇာတ ၿဖစ္မလာတဲ ့အခါ က်ေနာ္တို ့ရဲ ့အသက္ နဲ ့ဘ၀အိုးအိမ္ေတြကိုထိခိုက္လာနိုင္တဲ ့အေၿခအေနေတြ ၿဖစ္လာနိုင္တယ္...

ဒီေတာ ့ ကိုယ္ ့ရဲ ့အသက္နဲ ့ဘ၀အိုးအိမ္ေတြ အထိခိုက္ မခံနိုင္ေသးတဲ ့အခါ အမ်ားရဲ ့ယံုႀကည္မွု ့ဆိုင္ရာ ဓေလ ့ေတြ နဲ ့ယဥ္ေက်းမွု ့ေတြႀကားထဲမွာ စိတ္ပါပါ မပါပါ ၀င္က်င္လည္ရင္း ကိုယ္ ့ရဲ ့ စိတ္အတြင္းက ယံုႀကည္ခ်က္ပံုစံကို ကိုယ္ ့တစ္ဦးတည္းသာ လ်ိဳ ့၀ွက္ၿပီး အမ်ားကို ဖြင္ ့ၿပမေနပဲ က်ိတ္ၿပီး က်င္ ့သံုးေနရတဲ ့စတိုင္မ်ိဳးအၿဖစ္ ထားရေတာ ့တယ္..ဘယ္ေလာက္အထိ သို၀ွက္စိတ္ ထားရသလဲဆိုရင္ တအူတံုဆင္းေမာင္ရငး္္ႏွစ္မေတြကိုေတာင္ တစ္ခ်ိဳ ့ယံုႀကည္မွု ့ေတြနဲ  ့ပတ္သက္လာရင္ ကိုယ္ဟာ ကိုယ္ ့ရဲ ့ အယူအေပၚ ဘယ္လိုယံုတာမ်ိဳးလို ့ေတာင္ ဖြင္ ့ေၿပာၿပလို ့မသင္ ့ေတာ္..ဆိုတဲ ့သေဘာအထိေအာင္ပဲေပါ ့...

ယံုႀကည္မွု ့သေဘာမွာ စိတ္ထဲမွာသာ တည္ေဆာက္ထားတဲ ့အယူမ်ိဳးက ကိုယ္ကသာ အၿပင္ကို ထုတ္မၿပရင္ ထမင္းအိုးကို မထိခိုက္ေနေပမယ့္ အၿပင္ေလာကနဲ ့ဆက္စပ္ေပးလိုက္မိၿပီဆိုရင္ေတာ ့ အဆင္မသင္ ့ရင္ ကိုယ္ ့ဘ၀ကို ထိခိုက္သြားနိုင္တယ္ေပါ ့ေလ..

ေတြးေပါက္ေတြ..


ေတြးေပါက္ေတြ..
-------------
ေတြးပံုေတြးနည္းကိုကစကြာတယ္ က်ေနာ္တို ့လိုလားတဲ ့သူ အာဏာရလာလဲ ဘာမွၿဖစ္မလာပါဘူးလို ့ေတြးသူေတြအမ်ားႀကီးေတြ ့ရတယ္ က်ေနာ္တို ့ေတြးပံုကက်ေနာ္တို ့

''မလိုလားတဲ ့သူ အာဏာမရဖို ့''နဲ ့''က်ေနာ္တ္ို ့လိုလားတဲ ့သူ အာဏာရဖို ့'' ေတြက အရင္ အဓိက က်တယ္၊ က်န္တဲ ့ ေနာက္က႑က က်ေနာ္တို ့လိုလားတဲ ့သူေတြ အာဏာရၿပီးမွ ဆက္လုပ္ႀကတာေပါ ့ဆိုတာမ်ိဳး တစ္ဆင္ ့ၿပီးတစ္ဆင္ ့ လွမ္းတက္သြားတာမ်ိဳး ေတြးတာမ်ိဳးပဲ ..

က်ေနာ္တို ့ ေထာက္ခံလိုက္တဲ ့အဖြဲ ့က ေပါက္ကရေတြၿဖစ္သြားရင္ဘယ္လိုလုပ္မလဲလို ့ေမးလာရင္ ဒါကေတာ ့လုကံ ၀ကံ ၂ ေယာက္ကန္ေတာ ့ၿခင္ေထာင္ၿပဲ သေဘာပဲ အခုတင္မဲေပးမလို ့အားခဲရင္း ေသသြားတဲ ့သူေတြရွိေနတယ္ အနာဂတ္ကံကို ဘယ္သူဘိုင္ေသေၿပာနိုင္သလဲ

အေမ်ွာ္အၿမင္ေတြ တကယ္ ့ကို သိပ္ေကာင္းေနႀကရင္ ဗမာၿပည္ ကေန ဂလိုေတြေတာင္ၿဖစ္ေနမွာ မဟုတ္ဖူး..ဒီေတာ ့ ကိုယ္မဲေပးတဲ ့အဖြဲ ့အခ်ိဳးမေၿပရင္ ေနာက္တစ္ခါ တစ္ၿခားအဖြဲ ့ေပါ ့ အဲ ကိုယ္ မေသေသးရင္ေၿပာပါတယ္...

ဆိုပါေတာ ့ ၂၀၀၈တုန္းက ကိုယ္ မဲေပးခဲ ့တဲ ့အဖြဲ ့ကဗရုတ္သုတ္ခၿဖစ္သြားတယ္လို ့ၿမင္လိုက္ရတဲ ့အခါ ဒီတစ္ခါမွာေတာ ့ အဲ ့ ၂၀၀၈တုန္းက ေပးခဲ ့တဲ ့အဖြဲ ့ကို ထပ္ေပးစရာ အေႀကာင္းမရွိေတာ ့ဘူးေပါ ့..ဒါဟာ ကိုယ္မဲေပးခဲ ့တဲ ့ အဖြဲ ့ရဲ သက္တမ္းကာလအတြင္း ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြကို အကဲၿဖတ္ၿပီးဆံုးၿဖတ္လိုက္တဲ ့သေဘာပဲ။

တမီလ္နဲ ့လစ္ဗ်ား



ʘ‿ʘ

တမီလ္နဲ ့လစ္ဗ်ား
--------
္သီရိလကၤာ တမီလ္က်ားေတြရဲ ့က်ဆံုးခန္း နဲ ့လစ္ဗ်ားေတာ္လွန္ေရးသမားေတြရဲ ့ကဒါဖီကို တိုက္ထုတ္နိုင္တဲ ့ပြဲ ၂ပြဲကိုႀကည္ ့ရင္ သီရိလကၤာက်ားေတြရဲ ့ အဓိက ေၿပာ ့ကြက္ၿဖစ္သြားရတာက ၿမိဳ ့ေတာ္ ကိုလံဘိုကို တက္သိမ္းဖို ့ပလန္မရွိပဲ ကိုယ္ ့တမီလ္အမ်ားစုရွိတဲ ့ေဒသ ကြက္ကြက္ကေလးကေနပဲ တိုက္ေနတာ ႀကာသြားတဲ ့အတြက္ ေခတ္ေတြေၿပာင္းသြားတဲ ့အခါ က်ဆံုးခန္းဘက္ကိုေရာက္လာတဲ ့သေဘာစၿဖစ္လာတာမ်ိဳးပဲ...ဒါေတာင္ သူတို ့က်ားေတြက အေသခံဗံုးခြဲရဲေသးတယ္

န၀င္းပြဲမတိုးတာရွိလား



န၀င္းပြဲမတိုးတာရွိလား
------------
ပြဲကစားလို ့မတိုးဘူးဆိုတာ မရွိဘူးဗ်...အႀကိမ္ေရ စိတ္တာနဲ ့ စိတ္စရာ မလိုတဲ ့လူ နဲ ့ၿပႆနာ အမ်ိဳးအစားေတြပဲ ကြာတာ...ၿပႆနာက ဘာလဲ ဘယ္ေလာက္ႀကီးမားလဲ ဘ၀ပ်က္နိုင္လား စိတ္ကၿဖစ္ေနတာလား ေထာင္တန္းကိစၥလား ေရာဂါဆို ေသးေသးလား ကင္ဆာလား..ဒါေတြေပၚမူတည္ၿပီး လုပ္ေပးရတဲ ့စတိုုင္ကြာတယ္..ကစားကြက္ ပံုစံေတြ ကြာတယ္.တရားမ အမွု ့သမားဆို ရံုးခ်ိန္း သြားခါနီး တစ္ရက္အလိုတိုင္း လာထိုင္ၿပီးမွသြားတယ္ တစ္ခ်ိဳ ့က ခရီးတစ္ခါ ထြက္ခါနီးတိုင္း သေဘၤာတစ္ေႀကာင္း တက္ခါနီးတိုင္ လာထိုင္သြားတယ္...တစ္ခ်ိဳ ့ဆို တစ္ပတ္ တစ္ႀကိမ္ သံုးပတ္ေလာက္ ဆက္တိုက္သြားရတာမ်ိဳးရွိတယ္...တစ္ခ်ိဳ ့ကေတာ ့ သံုးႏွစ္အတြင္းတစ္ႀကိမ္နဲ ့တင္ေနာ္မယ္လ္ၿဖစ္သြားတယ္...( အမ်ားစုကေတာ ့တစ္သက္လံုး န၀င္းမထိုင္သြားဘူးဘူး  ႀကားေတာင္ မႀကားဘူးႀကတဲ ့သူေတြတစ္ပံုႀကီး ....ဟီးဟီး) အဲ ့ဒီလူေတြက အားလံုးလိုလို အြန္လိုင္းကဆံုခဲ ့တဲ ့တဲ ့လူေတြမဟုတ္ဖူး ဆယ္ႏွစ္မက ဆက္ဆံေရးရွိခဲ ့သူေတြ..က်ေနာ္ေရးခဲ ့ဘူးတယ္ေလ သံုးလံုး ခ်ဲဒိုင္သမားက ၁၅ရက္ တစ္ႀကိမ္ လာလာထိုင္ပါတယ္လို ့ေလ...သူထိုင္တာက အေလ်ာ္အစားထက္ အမွဳ ့ကင္းခ်င္လို ့ဆိုတာေလ....

သေဘာက အြန္လိုင္းေပၚမွာ ဖတ္ေနရတဲ ့စတိုင္ေတြ နဲ ့အၿပင္မွာ သြားေနတဲ ့စတိုင္က ကြဲတယ္ ၿပီးေတာ ့အြန္လိုင္းကေန ဆံုမိႀကတဲ ့သူေတြ နဲ ့ အြန္လိုင္း ေခတ္မစားခင္ အရင္ ဆယ္ႏွစ္တန္းေတြေလာက္ ကတည္းက လက္တို ့လို ့ေရာက္လာတဲ ့သူေတြနဲ ့စတိုင္ မတူႀကဘူး...က်ေနာ္တို ့ ရဲ ့တကယ္ ့အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းကို ၿဖစ္ေစလာခဲ ့တဲ ့စတိုင္က အရင္ကတည္းက ကစားလာခဲ တဲ ့ လူေတြနဲ ့ၿဖတ္သန္းသြားေနတာမ်ိဳးပဲ...သေဘာက ဒီေန ့ ဖြဘုတ္ကို ၿဖတ္ေတာက္လိုက္ရင္လည္း က်ေနာ္တို  ့ရဲ ့အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းကို လာမထိခိုက္ပါဘူးလို ့ဆိုလိုတာပါပဲ နဂိုကတည္း အြန္လိုင္းကို မွီထားတာမဟုတ္ခဲ ့လိုပဲဗ်ား..

သက္ေရာက္ေဗဒင္ အေဟာနဲ ့ယႀတာ



သက္ေရာက္ေဗဒင္ အေဟာနဲ ့ယႀတာ
--------
ေလာကဓံ ေဗဒင္ေဟာနည္းက အမွားေၿပာမိဖို ့နဲတယ္ဗ်...နဲဆို စကတည္းက ဘာၿဖစ္လာတယ္ ညာၿဖစ္လာတယ္လို ့ တိတိက်က် ဘာမွ မေၿပာပဲ သက္ေရာက္ရဲ ့ ေဘ ့စစ္ေတြခ်ည္း အရင္ထိုင္ေၿပာလိုက္တာ..အဲ ့ေဘ ့စစ္ထဲ သူေမးခ်င္တာေတြနဲ ့ သူၿဖစ္ေနတာေတြ ပါသြားေတာ ့ ဆိုက္ကိုမနိုင္ေတာ ့ပဲ သူ ့ဟာသူ ပြင္ ့က်လာတာမ်ိဳးေတြ ၿဖစ္ကုန္တာ...

အဂၤါရုပ္+အမူအက်င္ ့+အသိဥာဏ္ပညာကြန္ထရိုး..


အဂၤါရုပ္+အမူအက်င္ ့+အသိဥာဏ္ပညာကြန္ထရိုး..
---------
ေက်ာ္ႀကားေနတဲ ့ ဒႆနဆရာရဲ ့ႏွာေခါင္းကသာမန္ထက ္ၿမင္သာေအာင ္ႀကီးေနေတာ ့ အဂၤါရုပ္ဖတ္တတ္တဲ ့ပညာရွင္ေတြက ဒီလကၡဏာအရေတာ ့ ႏွာဘူး စိတ္သန္တယ္လို ့ေ၀ဖန္ရင္း ေက်ာ္ႀကားမွု ့ကို မနာလိုတာနဲ ့ ေလွာင္ေၿပာင္က်ေတာ ့ ဒႆနဆရာရဲ ့ တပည္ ့ေတြက မခံနိုင္ဘူး...ဒါေပမယ္ ့ဒႆနဆရာက သူတို ့ဖတ္တာ မမွားဘူး.သူတို ့မသိတဲ ့အခ်က္က ငါက ကိုယ္ ့အသိဥာဏ္ပညာနဲ ့ကုိယ္ ့ စိတ္ရိုင္းေတြကို ထိမ္းခ်ဳပ္နိုင္ထားလိုက္တာ လို ့ၿပန္ေၿပာတဲ ့သေဘာေလး အတိအက်မဟုတ္ေတာင္ ဒီသေဘာဆန္ဆန္ ဖတ္ခဲ ့ရတယ္..ကိုယ္ ့ဗီဇဆိုးတစ္ခုကို ကိုယ္ ့အသိဥာဏ္ပညာနဲ ့ထိမ္းခ်ဳပ္နိုင္ခဲ ့တယ္ေပါ ့ေလ....
( အာ ့ေလးနဲ ့ဆင္ေၿခေပးၿပီး ကာကြယ္ထားရတာ..ေက်းဇူးႀကီးပါေပ ့ဒႆနဆရာရယ္..ငိငိ)

အစိမ္းေရာင္မင္းသမီး...



အစိမ္းေရာင္မင္းသမီး...
----------
ငယ္တုန္းကေတာ ့ထံုးစံအတိုင္း သိပ္စိတ္ကူးယဥ္ႀကတာေပါ ့ဗ်ာ..ၿပီးေတာ ့ သဲသဲလွဳပ္ေတြလည္းၿဖစ္ခဲ ့ႀကတာေပါ ့ေလ...ဒါနဲ ့ဇီးၿပားေတြ ဘာေတြလည္း ႀကိဳက္တတ္ေတာ ့ ရီးစားေတြ ဘာေတြလည္း ထားခဲ ့ဘူးတယ္ေပါ ့့ေလ....ခိခိ......(ငင္ ့..ဘာမွလည္းမဆိုင္ဘူး..ခိခိ)

ဒီလိုနဲ ့့တစ္ခါေတာ ့ သူမွားတယ္ ကိုယ္မွန္တယ္ ကိုယ္မွန္တယ္ သူမွားတယ္နဲ ့
..( ကိုယ္ခ်ည္းမွန္ပလိုက္တယ္ ေအးေရာ..အဟိ..)  ႏွစ္ေယာက္သား ေကာက္ေကြးၿပီး...လမ္းခြဲႀကမယ္ေပါ ့...စိတ္သိပ္ဆိုးႀကၿပီေပါ ့ေလ..နင္ ့မ်က္ႏွာလည္း နာမႀကည္ ့ခ်င္ဘူး နာ ့မ်က္ႏွာလည္း နာမႀကည္ ့ခ်င္ဘူး.လမ္းမွာေတြ ့ရင္ ေရခဲမုန္ ့လာ မေတာင္းမစားနဲ ့ေကြ်းဘူး.ဘာဘူး ညာဘူးေပါ ့ေလ...အဲ ့မွာ လမ္းခြဲတာ ရိုးရိုးတန္းတန္း မခြဲဘူး..အၿဖစ္က...သူကစေၿပာပံုက ဇာတ္လမ္း စခဲ ့တဲ ့ေနရာေဟာင္းေလးမွာ ၿပန္လမ္းခြဲမယ္တဲ ့....အမငီး...မနဲၿပန္စဥ္းစားရတယ္ ဘယ္ေနရာမွာမွန္းေတာင္ မမွတ္မိေတာ ့လို ့....အေတာ္ေလးစဥ္းစားလိုက္မွ ေႀသာ္  ေရႊတိဂံုဘုရားက ေၿမၿပိဳၿပီး ၿပန္တည္ထားတဲ ့ ရာဟုေထာင္ ့ ေအာက္ခ်ိဳင္ ့ထဲက ပံုေတာ္တူေစတီေလးနား ခ်ိန္းတာကိုး...လို ့...ဟီဟိ..

ယႀတာသေဘာ


ယႀတာသေဘာ

ေရရွည္ယႀတာသေဘာက ပညာကိုပါ တီးေခါက္မိသြားၿပီး ကံသံုးပါးစလံုးကိုပါ  အလိုက္သင္ ့ေနတတ္သြားတာမ်ိဳးမွ အဆင္ေၿပတယ္...ေမးသူေတြအမ်ားစုက ပညာသမားမဟုတ္ပဲ သမားရိုးက် ေမးတယ္ ကိစၥတစ္ခုခုအတြက္ ယႀတာေပးရတယ္ အဲ ့ယႀတာမ်ိဳးက တပြဲတိုး...ဒီတပြဲတိုးယႀတာဟာ ပံုေသမရွိဘူး..သီ၀ရီေတြ ဆရာလုပ္သူရဲ ့အေတြ ့အႀကံဳေတြ ေဗဒင္လမိုင္းေတြေႀကာင္ ့ ဘာေပးရမလဲဆိုတာ ၿဖတ္ကနဲေပၚလာတဲ ့သေဘာေတြကေန အမ်ိဳးစံုၿဖစ္လာတဲ ့ယႀတာေတြပဲ
ဥပမာ ဒီလူရဲ ့ကားကို သီဟို ဆိုေပမယ္ ့ ေနာက္လူရဲ ့ကားက လဘက္ေတြ (သို ့) သေၿပေတြ (သို ့) ဒန္းေတြ ၿဖစ္ခ်င္ၿဖစ္သြားတယ္ ဒါဟာတပြဲတိုးပဲ...ဒီေတာ ့တပြဲတိုးကို ပံုေသမွတ္ေနရင္ မွတ္လို ့မဆံုး က်က္လို ့မဆံုးၿဖစ္ေနတတ္တယ္...ေဗဒင္ကယူရတာက သေဘာေတြကို ယူမွ ကိုယ္ တိုင္အတြက္လုပ္တတ္လာလိမ္ ့မယ္....ဥပမာ...တနလၤာသားကို ႀသဇာ သံုးခ်င္တာ ႀသဇာက ဘယ္မွမရေတာ ့ သေၿပ ညြန္ ့ထိပ္မွာ အံုးဆီတို ့ၿပီးသံုးတာဟာ ေဗဒင္ဆရာေတြမွာ ႀကံစီတတ္တဲ ့
လမိုင္းပဲ...အဲ ့လမိုင္းကို ေဗဒင္လိုက္သူက လိုက္ဖမ္းေတာ ့မွ ကိုယ္တိုင္ႀကံစီတတ္သူၿဖစ္လာမွာပါပဲဗ်ား

ၿမစ္ေပၚကေလွ


ၿမစ္ေပၚကေလွ
-----
ႀကံႀကံဖန္ဖန္ေပါ ့ဗ်ာ..ပ်က္ဆီးခ်င္လာရင္ ဂလိုပဲလို ့ ေတြးရတာပဲဗ်ာ....၁ႀကြင္း တနလၤာသားႀကီး ပုတိဖြားႀကီး တစ္ေယာက္ေပါ ့ သူက ဆန္သမား..ပံုမွန္လုပ္စားေနတာ ဂြတ္ေနတာပဲ...သူက အသက္၅၀ အဂၤါသက္ေရာက္၀င္တယ္...အဲ ့မွာ သူက ေၿပာလာတာက စားရိပ္သက္သာေအာင္တဲ ့ ကမ္းနားမွာ ေလွခြံႀကီးတစ္ခု၀ယ္ၿပီး အဲ ့ေလွခြံထဲမွာ ဆန္အိပ္ေတြထားမတဲ ့ ပဲေသဆိုက္ထားတာတဲ ့ ဂိုေထာင္ေလးသေဘာတဲ ့ ရာခ်ီဆန္ ့တယ္တဲ ့..သူမ်ားေတြလည္း အဲ ့လိုပဲတဲ ့ ကုန္ကားကို အဲ ့ေလွေပၚကေန တိုက္ရိုက္တင္ေပးေတာ ့ ႀကားစားရိပ္ေတြ သက္သာသတဲ ့...

က်ေနာ္က သက္ေရာက္က မေကာင္းတဲ ့အၿပင္ သူက ေမာ္ေတာ္လို ့မေၿပာဘဲ ေလွ လို ့ေၿပာေတာ ့ နားထဲမွာ ၁ႀကြင္းရဲ ့ မရဏ ဗုဒၶဟူးနံ ပစၥည္းပဲ တန္းၿမင္လိုက္ေတာ ့ ေၿမြေတာ ့ဖမ္းၿပီနဲ ့တူတယ္ ဆိုၿပီးတားတယ္....ေရွ ့တင္ေတာ ့ တားလို ့ပဲ မ၀ယ္ေတာ ့ဘူးလိုလိုေပါ ့...ေနာက္ေတာ ့၀ယ္လုပ္တာပဲ...၆လေလာက္ပဲ သံုးလိုက္ရတယ္  ေလွ၀မ္း ရုတ္တရက္ကြဲၿပီး ကမ္းနားတင္ၿမဳတ္တာ ဆန္အိပ္ေတြက ၀ိတ္ေသေတြဆိုေတာ ့ ေက်ာက္ခဲၿမဳတ္သလို စုန္းစုန္းၿမဳတ္သြာတာ ဆန္အိပ္ေတြ ရာခ်ီပါသြားသတဲ ့ဗ်ာ....လက္လတ္သမားသိန္းေတြအမ်ားႀကီးဆံုးရွံုးသြားတာ နာတာေပါ ့ဗ်ာ..

အဲ ့ဒါပဲ မရဏနံအားႀကီးတဲ ့ပစၥည္းကို စီးပြားအတြက္သံုးရတာ စိတ္မခ်ရဘူးလို ့ဆိုတာ

အေႀကာက္တရား



အေႀကာက္တရား
-----------------
ေထာင္ေႀကာက္လို ့ ဥပေဒဆိုတာနဲ ့ ရဲကိုေႀကာက္တဲ ့သေဘာလို ့ၿမင္လို ့ရနိုင္မွာပါ..၊
ဖေအက ေက်ာက္ကပ္ပ်က္သြားေတာ ့စက္နဲ ့ေရရွည္ေဆးရၿပီ၊ ဒီေတာ ့ အသက္ရွည္ရင္ ရွည္သေလာက္ေဆးရေတာ ့မွာဆိုေတာ ့ အနာဂတ္အတြက္ ေငြေႀကးကိစၥ
ကိုတြက္ရၿပီေပါ ့ဗ်ာ။

အေစာပိုင္းက ေသာကစိတ္ေတြကို ေမ့ပစ္လိုက္ၿပီ ဘာဆက္လုပ္ရမလဲကို အေသအလဲ စဥ္းစားရေတာတယ္၊..ေလာေလာဆယ္ ေငြေႀကးေႀကာင္ ့ဟန္မပ်က္ေသးေပမယ္ ့ မိသားစုထဲရွိထားတဲ ့ဓနေတြ ကုန္သြားရင္ ငါ ့အေဖေတာ ့ေဆးဆက္မကုနိုင္လို ့ေသရပါတယ္ဆိုတဲ ့အၿဖစ္ဆိုးမ်ိဳေတာ ့ေရာက္ရခ်ည္ရဲ ့ဆိုၿပီး ေတြးပူရတဲ ့ေသာကထုထည္က သိပ္ႀကီးတယ္...ေဘးနားက ဆရာ၀န္ရဲ အားေပးခ်က္ကလည္း သင္းတယ္..ေက်ာက္ကပ္ ေဆးခကုန္ခ်က္က ၿခံရွိၿခံ အိမ္ရွိအိမ္ ၿပဳတ္တယ္တဲ ့...

ကိုယ္ ့အေႀကာင္းကိုယ္သိ



ကိုယ္ ့အေႀကာင္းကိုယ္သိ
---------------------
ကိုယ္ ့အေႀကာင္းကိုယ္သိ ဆိုတာ အေတာ္အေရးႀကီးတဲ ့သေဘာရွိတယ္..သေဘာက ကိုယ္ဟာ ဘာကိုခံနိုင္ရည္ရွိလဲ ဘာကိုမခံနိုင္ဘူးလဲကို ေသေသၿခာၿခာေတြးထားၿပီးေတာ ့ ကိုယ္ ့အေႀကာင္းနဲ ့ကိုယ္ ေရွာင္ရန္ေဆာင္ရန္ေတြ ခ်မွတ္ထားရတဲ ့သေဘာ။...