'' ေဗဒင္အေႀကာင္းေလးေတြနဲ ့ အေတြ ့အႀကံဳေတြ ေရးဖို ့ ''တဲ''ေလး တစ္ခုေလာက္ပါပဲ ဒါထက္ ပိုမရည္ရြယ္ပါဘူး ''...
Saturday, November 7, 2015
အုန္းသီးၿပႆနာ..
အုန္းသီးၿပႆနာ..
--
က်ေနာ္တို ့ရဲ ့မူလဇာစ္ၿမစ္က အုန္းသီးပြဲရံုေလာကသားေတြပါ ခုထိလဲ အၿပီးမကင္းေသးပါဘူး
ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွစ္မအမ်ိဳးေတြ ဆက္လုပ္ေနဆဲေတြရွိပါတယ္...အုန္းသီးေတြမွာ ၿဖစ္တတ္တဲ့
သဘာ၀ေတြတစ္ခ်ိဳ ့ကိုေတာ ့ အရင္က ေရးၿပခဲ ့ဘူးပါတယ္ေနာ္..က်ေနာ္တို ့အုန္းသီးေလာကမွာ က်င္လည္စဥ္ကဆို အုန္းဆီခ်က္တာ တစ္ပိုင္တစ္နိုင္အုန္းဆံႀကိဳးက်စ္စက္ေလးေတြေထာင္ထားတာ အပါအ၀င္ ဆြဲအုန္း ပြဲအုန္း အုန္းေၿခာက္ စသၿဖင္ ့ေပါ ့က႑ေတြမ်ိဳးစံု ပတ္သက္ခဲ ့ရသလို အုန္းသီး အရင္ ့အႏုအေႀကာ အရြယ္အစားကို ႀကည္ ့ယံုနဲ ့နဂဘာရီအုန္းလား ေမာ္ကြ်န္ဘိုကေလးလား ရခိုင္ဘက္ကလား ေတာအုန္းလား လယ္ေ၀းလားစသၿဖင္ ့ ခြဲနိုင္ႀကတယ္သံုးရာသီအလိုက္ အုန္းသီး အႏုအရင္ ့အရည္ေခ်ာင္အရည္က်ပ္သေဘာေတြ လက္ေလးေတြ လက္ေပါ ့ဆိုတာေတြ နားလည္းႀကတယ္...ကမ္းနား ေရတက္ ေရက်သေဘာကိုေတာင္ လဆန္းလဆုတ္နဲ ့ စိတ္တြက္တြက္ယူတတ္ႀကတယ္ လဆန္း ၇ရက္ေလာက္ဆို ၇က်ပ္ ၇မတ္= မနက္ ၇နာရီနဲ ့၈နာရီႀကားမွာ ေရစတက္လိမ္ ့မယ္...စသၿဖင္ ့မွတ္ၿပီး ကမ္းနားကပ္ထားတဲ ့ေလွေတြသေဘၤာေတြေပၚကေန အုန္းသီးေတြ ကုန္းေပၚကိုခ်ႀကတယ္ေပါ ့.ပြဲရံုႀကီးတစ္ရံုရဲ ့ အုန္းသီးအ၀င္အထြက္ဟာ လစဥ္ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာရွိပါတယ္
ဆိုေတာ ့အခြံပါ အခြံမပါ အုန္းသီးေတြ ပြဲတင္ထားရင္ လွဳထားရင္ အုန္းသီးေတြ ၿဖတ္ကနဲကြဲတာ အုန္းေရေတြ အရွိန္ၿပင္းၿပင္းနဲ ့ ပန္းထြက္တာ အစို ့ေပါက္ေတြ အပင္ၿဖစ္ဖို ့ထြက္လာတာ အုန္းသီးအတြင္းထဲက လူေတာက္ေခါက္သလို ေတာက္ေခါက္တာ ေထာပတ္အုန္းတို ့ အုန္းအၿမဴေတတို ့ဆိုတာ မႀကံဳခ်င္မွအဆံုး ခဏခဏႀကံဳေနရတဲ ့အၿဖစ္ေတြၿဖစ္ၿပီး အထူးအဆန္းေတြ မဟုတ္ႀကေတာ ့ဘူးေပါ ့ေလ....ဒီလို ၿဖစ္ေနတဲ ့သေဘာေတြဟာ ရာသီအလိုက္ကို ၿဖစ္ေနတာပါ..
ဆိုပါေတာ ့ အုန္းသီးက အလိုလို လန္ ့ကြဲတာ အုန္းေရးေတြ ရွန္ပိန္ပုလင္းေဖါက္သလို ရူးကနဲ ပန္းထြက္လာတာမ်ိဳးေတြဟာ ေဆာင္းဦးေပါက္နဲ ့ မိုးဦးက်မွာ လာတဲ ့ အုန္းသီးေတြမွာ အမ်ားဆံုးႀကံဳတတ္ပါတယ္..အေႀကာင္းက အရင္ ့မမွန္ေသးခင္ အသားဘ၀မေရာာက္ေသးတဲ ့အုန္းေရေတြဟာ အုန္းသီးထဲမွာ ေလဟာနယ္မရွိပဲ ၿပည္ ့က်ပ္ေနခ်ိန္မွာ အပင္ကခူး ေစ်းကြက္ေရာက္ ၿပင္ပအပူဒဏ္နဲ ့ ေတြ ့ၿပီး အပူုနဲ ့အေအးေလ်ွာ ့ၿဖစ္ၿပီး ထ ၿဖစ္ကုန္တာမ်ိဳးသေဘာေပါ ့ေလ...အေအးထည္ ့ေနက် ဖန္ခြက္ထဲ အပူထည္ ့လိုက္ရင္ လန္ ့ကြဲတတ္သလိုေပါ ့မိုးဦးက်မွာေတာ ့ မိုးနဲ ့ေလနံ ့ရတာနဲ ့ အုန္းသီးေတြက အစို ့ေတြ ခ်က္ခ်င္းလိုလို ထြက္လာတတ္တာနဲ ့ တက္သုတ္ရိုက္ ေစ်းေလ်ွာေရာင္းရတာမ်ိဳးေတြလဲ ရွိပါတယ္....အုန္းေထာပတ္သေဘာကေတာ ့ အုန္းသီးထဲက အုန္းရည္က အသားအၿပည္ ့ဘ၀ကို အၿပီးမေရာက္ခင္ အရည္စစ္စစ္လည္းမဟုတ္ေတာ ့တဲ ့ ႀကားဘ၀ ပ်စ္ခ်ြဲခြ်ဲနဲ ့ ဒိန္ခ်ဥ္ဖတ္လို အရည္နဲ ့အဖတ္ေရာေနတဲ ့ဘ၀ေပါ ့..အရင္ ့မွန္သြားတဲ ့အုန္းသီးေတြမွာ ၿဖစ္ေလ ့ရွိါတယ္ အဲ ့အုန္းသီးမ်ိဳးကိုလွဳပ္ခါလိုက္ရင္ အဖတ္သံေတြ ႀကားေနရတတ္လို ့
အုန္းသီးအပုပ္နဲ ့ မွားသြားတတ္ပါတယ္...အုန္းသီးအပုပ္ဆံုး အခ်ိန္က မိုးဦးက်ေပါ ့ အုန္းသီး ထိပ္ခြက္ေတြမွာ မိုးေရ ေရစိုလိုက္ခ်ိန္ အုန္းသီးကလဲ ႏုေသးခ်ိန္မွာ ခပ္ၿမန္ၿမန္ပုပ္တတ္ပါတယ္...သေဘာက အရပ္ထဲမွာ ဂမၻီရေတြ သိ္ပ္လုပ္ေနတဲ ့
၀ေပၚတယ္ဘာညာဆိုတာမ်ိဳး အုန္းသီးေတြရဲ ့ အၿဖစ္အပ်က္ေတြဟာ အုန္းသီးပြဲရံုေလာကအတြက္ေတာ
့ ႀကံဳေနက် ၿဖစ္ေနက် သဘာ၀အၿဖစ္အပ်က္ေတြသာၿဖစ္ၿပီး ဘာမွအထူးအဆန္းသေဘာေတြ မပါသေလာက္ပါပဲလို ့...
ဒီလိုက ဒီအေႀကာင္း...
ဒီလိုက ဒီအေႀကာင္း...
--------
က်ေနာ္တို ့ ကံခ်ိန္ေဗဒင္တြက္ အႀကံေပးတယ္ဆိုတာ ဂဏန္းေတြ ကိန္းေတြအေပၚမွာခ်ည္း အေသထိုင္ေၿပာေနတာမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ ကိုယ္တိုင္ရဲ ့ ဘ၀အေတြ ့အႀကံဳေတြ အေတြးအေခၚေတြပါ ေပါင္းစပ္ေၿပာတာမ်ိဳး....
မနက္က ေက်ာင္းဆရာမေတ်ာက္လာတယ္၂၂ ဖြား ဟူး သမီး ဒီေတ ့ အသက္ ၅၅ တနလၤာမရဏသက္ေရာက္ေပါ ့ ေနာက္လာမွာက အသက္ ၅၆ အဂၤါ သက္ေရာက္ေပါ ့....အဲ ့ဆရာမ ၅၅ ၀င္စက တစ္ခါလာတယ္ မွ္ိဳစိုက္မလို ့တဲ ့ တပည္ ့ေတ်ာက္နဲ ့တဲ ့...( စိုက္မလို ့လား ဆိုက္ေနၿပီလားလို ့ ေမးလိုက္ေတာ့ ့စ္ိုက္ေနၿပီ ) ( စိုက္မလို ့ဆို တားမလို ့ေမးတာ)...စိုက္ေနပီဆိုေတာ ့ က်ေနာ္က အင္း စိုက္ဖူးတယ္နဲ ့ရပ္သြားမွာပါ ကစားသလိုပဲလို ့ေၿဖလိုက္တယ္...အဲ ့ဆရာမကေတာ ့ အဲ ့တုန္းကေၿပာသြားတာက မွိဳက ေအာင္ၿမင္ေနၿပီ ထြက္ေတာင္ေနၿပီလို ့ေၿပာသြားတယ္
အေဆာင္
ပထမဆံုးက ဘာအေဆာင္ညာအေဆာင္သေဘာေတြ က မစြမ္းဘူး မဟုတ္ဘူး စြမ္းတယ္ဆိုတာ က်ေနာ္ ့က ယံုပါတယ္ ..ဒါေပမယ္ ့ ကံ ဥာဏ္ ၀ီရိယမွာ ဥာဏ္ေတြ ၀ီရိယေတြ လႊတ္ၿပီး ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း ကံ ေအာက္မွာပဲ ရွိတယ္...
ဓမၼတရားမွာေတာင္ တရားရနိုင္တဲ ့ ကံအခ်ိန္ရင္ ့သန္ေနမွ ဓမၼတရားရမယ္ ကံမရင္ ့က်က္ေသးရင္
ဘုရားနဲ ့ပက္ပင္းတိုးေတာင္ ေခ်ာလိုက္တဲ ့ ရဟန္းႀကီးလို ့ မွတ္ခ်က္ခ်ၿပီး ကိုယ္ ့လမ္းကိုယ္ဆက္ေလ်ွာက္သြားလိမ္ ့မယ္သေဘာေပါ ့
ဆိုလိုတာက တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ ့ မူလကိုယ္ပိုင္ကံ သတၱိေတြအေပၚမွာ အဲ ့အေဆာင္ေတြမီွီၿပီး အသက္၀င္ေနတာမ်ိဳးလို ့ဆိုလိုတာ..ယိမ္းႏြဲ ့ပါးဓားက ကေလးတစ္ေယာက္ရဲ ့ လက္ထဲမွာ ေဆာ ့စရာေလာက္သာ သေဘာရွိနိုင္ေပမယ္ ့ ဓားေရးကြ်မ္းက်င္တဲ ့ ပြဲေက်ာင္းသားစစ္သည္ေတာ္ႀကီးလက္ထဲမွာ သိပ္ေႀကာက္စရာေကာင္းတဲ ့ အစြမ္းထက္လက္နက္ဓားတစ္လက္ၿဖစ္သြားတယ္ေပါ ့...
က်ေနာ္ေရးၿပဖူးခဲ ့တဲ ့ အေတြ ့အႀကံဳတစ္ခ်ိဳ ့ထဲမွာ အႏၱရာယ္ရွိနိုင္တဲ ့ သက္ေရာက္မို ့ အရြက္ကိုအေဆာင္လုပ္ၿပီးေဆာင္ထားေစတယ္ ေဆာင္လဲေဆာင္ထားတယ္
ေဆာင္ထားသ၍ ဘာအႏၱရာယ္မွ မႀကံဳဘူး ေဆာင္ထားတဲ ့ အေဆာင္ကို ေမ ့က်န္ေနခဲ ့တဲ ့ေန ့ႀကမွ အႏၱရယ္ၿပႆနာႀကံဳလိုက္ရတယ္..ဆိုတာ ေရးၿပခဲ ့တယ္...ဒီၿဖစ္စဥ္ေတြမွာ ေတြးဆရရင္
အေဆာင္ေဆာင္ထားေနခ်ိန္တုန္းက ဘာလို ့ကြိဳင္ေတြမလာပဲ အေဆာင္ပပါမသြားတဲ ့ေန ့မွ ၿပႆနာတစ္ခုက ထၿဖစ္ရတာလဲက ကံေတြရဲ ့သေဘာကိုေတြးစရာၿဖစ္လာတယ္...
ဒါနဲ ့ အေဆာင္ယႀတာမပါပဲ သမားရိုးက်နဲ ့သက္ေရာက္အညံ ့ကို ၿဖတ္သန္းသြားတဲ ့သူနဲ ့ အေဆာင္ယႀတာေဆာင္ၿပဳၿပီး သက္ေရာက္အညံ ့ကို ၿဖတ္သန္းသြားတဲ ့ သူေတြကို ခြဲၿခားၿပီး ေစာင္ ့ႀကည္ ့ေလလာတာဟာ အေဆာင္ယႀတာေတြရဲ ့အလုပ္လုပ္ပံုကို ခန့္မွန္းရတာ အလြယ္ဆံုးနည္းလမ္းလို ့အေတြးရလာတဲ ့အခါ..
အဲ...အေဆာင္ယႀတာဆိုတာမွာ အေဆာင္ယႀတာကို ၿငင္းပယ္တဲ ့ လူေတြကပဲ ေၿပာသလို ဗုဒၶေ၀ယ်ာ၀စၥလုပ္တာကိုလဲ ယႀတာလို ့ဆိုႀကလို ့ ဘုရားတရားလုပ္တာကိုေရာ ဗုဒၶယႀတာဆိုတဲ ့ေခါင္းစဥ္ေအာက္ ထည္ ့သင္ ့မထည္ ့သင့္ ေတြးႀကည္ ့တုန္းပါ...ခ္ခ္ ငိငိ
က်ေနာ္ ရည္ညႊန္းတဲ ့အေဆာင္ယႀတာသေဘာက သမုတိိ ပညတ္ ေလာကီပိုဆန္တဲ ့ယႀတာမ်ိဳးကိုဆိုလိုတာ ဥပမာ ဟူးသားတစ္ေယာက္က အရက္ေသာက္ေသာက္ ဖြန္ေႀကာင္ေႀကာင္ ကသစ္ရြက္ေဆာင္ထားတာမ်ိဳးေပါ ့ေလ...
ၿဂိဳလ္စီးၿဂိဳလ္နင္းသေဘာ
ၿဂိဳလ္စီးၿဂိဳလ္နင္းသေဘာ
--
က်ေနာ္တို ့ၿမိဳ ့နယ္မွာလဲ မာဆတ္ခန္းေတြ ေပါတယ္ဗ်..(ကြန္တက္+ေငြ ေႀကာင္ ့နဲ ့ ကိုယ္ ့ဘဇ္နက္ကလြဲရင္ ဖာသိဖာသာေနႀကတဲ ၀န္းက်င္မ်ိဳးလို ့ ၿပႆနာသံနဲတယ္)..အဲ ့ေတာ ့ အဲ ့က ေကာင္မေလးေတြ လာႀကတယ္...ေဖါက္သည္မလာလို ့ လူမက်လို ့ ၅ ေယာက္ထလာလို ့ဘာညာေပါ ့.
..( သူတို ့ဆီက ႀကားရတာ တစ္ေန ့အစိတ္သံုးဆယ္ေလာက္မွ (၀ါ) ဆက္ရွင္ အစိတ္သံုးဆယ္ေလာက္မွ မလာရင္ ဆက္ေႀကးနဲ ့မကိုက္ဘူးတဲ ့ငိငိ)....ေၿပာခ်င္တာက အဲ ့လိုေတြလာၿပီဆိုရင္ လစိတ္ခ်ိန္လိုက္ရင္ အဂၤါေတြ စေနတြ မရဏလစိတ္ေတြ ၿဖတ္ေနခ်ိန္ေတြခ်ည္းပဲ...
တစ္ခါက ႀကံဳဖူးတဲ ့ ဆရာေလးလတ္ႀကီးတစ္ပါး ငိုခ်င္းခ် ရင္ဖြင္ ့သြား ယႀတာလာယူသြားတဲ ့ကိစၥကလဲ အဲ ့ဆရာေလးက သုည တနလၤာ အသက္ ၃၄ အဂၤါမရဏသက္ေရာက္...စာတက္ရတာက တစ္ၿခားေက်ာင္းမွာ အဲ ့မွာ ဟႊာက စာေပးတာခံရလို ့ စိတ္သိပ္ညစ္သြားတဲ ့အေႀကာင္း...သူ ့ေက်ာင္းက ဆရာႀကီးသိရင္ေတာ ့ ေက်ာင္းက ႏွင္ခံရေတာ ့မွပဲဆိုၿပီး စိတ္ေသာကအၿပင္းအထန္ေရာက္ေနတာေလး..
သေဘာက ေလာကဓံသေဘာ ၿဂိဳလ္စီးၿဂိဳလ္နင္းသက္ေရာက္ေကာင္းညံ ့သေဘာက အဲ ့လူဟာ ဘာၿဖစ္ၿပီး ဘယ္နယ္မွာ အသက္ေမြးတယ္ သီလစင္လို ့ မစင္လို ့ဘာညာ မဟုတ္ဖူး သူရစ္လို ့ရသေလာက္ လိုက္ရစ္မယ္ ေပးလို ့ရတာေပးမယ္ ေဗဒင္တတ္တတ္ မတတ္တတ္ ဒီသေဘာ
အဲ ့ေတာ ့ဆိုလိုတာက ေလာကဓံသေဘာကို ေလာကဓံသေဘာအရ ၿမင္ဖို ့ေပါ ့ေလ လူသြားၿမင္ရင္ တစ္မ်ိဳးေတြၿဖစ္ကုန္တတ္တယ္လို ့
အက်ိဳးေပး အလုပ္သေဘာ နဲ ့ စလုပ္တဲ ့ အခ်ိန္ကာလသေဘာ....
အက်ိဳးေပး အလုပ္သေဘာ နဲ ့ စလုပ္တဲ ့ အခ်ိန္ကာလသေဘာ....
----
စာၿပန္ေႏႊးတဲ ့သေဘာ ေမ ့ေနမွာစိုးလို ့ၿပန္ေရးၿပတဲ ့သေဘာ မဖတ္ဖူးသူေတြအတြက္သေဘာ...
ဘာအလုပ္နဲ ့ အက်ိဳးေပးလဲ ေမးခြန္းကို အခ်ိန္ကာလသေဘာနဲ ့ ညွိၿပီး ၿပန္ေၿဖတာပါ...အဲ ့ဒီလို ေၿဖတတ္တယ္ေပါ ့
ဆိုပါေတာ ့ သံုးႀကြင္း ႀကာသာပေတးသားသိုက္ဖြားက ဘာအလုပ္နဲ ့ အက်ိဳးေပးမလဲလို ့ေမးလာရင္ ၃ ႀကြင္းမဟာဘုတ္အလိုအရေရာ ႀကာသာပေတး
ေမြးနံ တိုင္းစဥ္အရပါ ( တနလၤာနံက ၃ႀကြင္းမဟာဘုတ္ရဲ ့ အထြန္းအိမ္မွာ ႀကာသာပေတး ေမြးနံတိုင္ရဲ ့ ပဥၥပြတ္ န၀င္းတိုင္ထိပ္ေနရာမွာ ၿဖစ္လို ့)
တနလၤာနံ အလုပ္နဲ ့ အက်ိဳးေပးပါတယ္လို ့ စေၿဖတာက ေၿဖရိုးေၿဖစဥ္......
ဒါေပမယ္ အဲ ့ ၃ ႀကြင္းႀကာသာပေတးသား သိုက္ဖြားဟာ ေဗဒင္ဆရာက တနလၤာနံ အက်ိဳးေပးတယ္ဆိုလို ့ ကားေထာင္မယ္ ကား၀ယ္ဆြဲစားေတာ ့မယ္ဆိုၿပီး သူ ့အသက္ ၃၀ အဂၤါသက္ေရာက္ လစိတ္ကလဲ အဂၤါလစိတ္မ်ိဳးမွာမွ တနလၤာနံ ဆိုတဲ ့ ကားတစ္စီးကို ၀ယ္ၿပီး ကားအလုပ္ထူေထာင္မယ္ဆိုရင္ ေဗဒင္ဆရာေေဟာတဲ ့ တနလၤာနံ ကားနဲ ့အက်ိဳးေပးမယ္ဆိုတဲ ့အေဟာဟာ ဘာေတြၿဖစ္ကုန္မလဲ...
သေဘာက အက်ိဳးေပးတယ္ ဆိုသည္ ့တိုင္ အဲ ့အက်ိဳးေပးအလုပ္ကို စတင္တဲ ့အခ်ိန္ကာလ ဟာ ေကးလင္းဖီးလ္ထဲ ၿဖစ္ေနရင္ ဒုကၡကို ၀ယ္ယူတာနဲ ့အတူတူပဲလို ့
ဆိုလိုတာ...က်ေနာ္တို ့ေတြ ကိုယ္စတင္ခ်င္တဲ ့ အစေတြအတြက္..ေဗဒင္တြက္ႀကည္ ့ႀကတယ္ဆိုတာ ဒီလိုေတြ ကံခ်ိန္တာကို အဓိကထားတာမ်ိဳးပါ...
ေနာက္တစ္ခ်က္က ေၿပာင္းၿပန္ၿပန္ေတြးႀကည္ ့ ရင္ ၆ႀကြင္း တစ္ေယာက္ကို တနလၤာနံမရဏ သေဘာေႀကာင္ ့ ကားကိုမွီၿပီးပိုက္ဆံရွာတာ အလုပ္မၿဖစ္ဖူးလို ့ေၿပာလိုက္တတ္ေပမယ္ ့ အဲ ့၆ႀကြင္းဟာ တနလၤာနံ အ၀င္ေကာင္းတန္းစီးမွာထိုင္ထားတဲ ့ရာဟုသက္ေရာက္ ရာဟုလစိတ္မွာ ကား၀ယ္ ေမာင္းစားမယ္ဆိုရင္ ကားနဲ ့အက်ိဳးမေပးဘူး လို ့တန္းေၿပာလို ့ၿဖစ္မၿဖစ္...ေတြးစရာ...
အဲ ့ဒီမွာ ေဗဒင္ရဲ ့သေဘာတရား လူေတြရဲ ့စတိုင္အရ အလုပ္သေဘာေတြမွာ တပြဲတိုးသေဘာ ကာလတိုသေဘာ နဲ ့ ေရရွည္သေဘာ ဘ၀တစ္သက္တာ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း အလုပ္သေဘာ မတူဘူး ကြဲၿပားတယ္ဆိုတာကို ထည္ ့ၿပီးေတြးေတာ စဥ္းစားေးဖို ့လိုလိမ္ ့မယ္ေပါ ့ေလ...ဒါဟာ တကယ္ ့ေႀကးစားေဗဒင္သမားေတြရဲ ့ အလုပ္ေတြအေပၚေတြးေတာ ဆံုးၿဖတ္တဲ ့စတိုင္ပါ
----
စာၿပန္ေႏႊးတဲ ့သေဘာ ေမ ့ေနမွာစိုးလို ့ၿပန္ေရးၿပတဲ ့သေဘာ မဖတ္ဖူးသူေတြအတြက္သေဘာ...
ဘာအလုပ္နဲ ့ အက်ိဳးေပးလဲ ေမးခြန္းကို အခ်ိန္ကာလသေဘာနဲ ့ ညွိၿပီး ၿပန္ေၿဖတာပါ...အဲ ့ဒီလို ေၿဖတတ္တယ္ေပါ ့
ဆိုပါေတာ ့ သံုးႀကြင္း ႀကာသာပေတးသားသိုက္ဖြားက ဘာအလုပ္နဲ ့ အက်ိဳးေပးမလဲလို ့ေမးလာရင္ ၃ ႀကြင္းမဟာဘုတ္အလိုအရေရာ ႀကာသာပေတး
ေမြးနံ တိုင္းစဥ္အရပါ ( တနလၤာနံက ၃ႀကြင္းမဟာဘုတ္ရဲ ့ အထြန္းအိမ္မွာ ႀကာသာပေတး ေမြးနံတိုင္ရဲ ့ ပဥၥပြတ္ န၀င္းတိုင္ထိပ္ေနရာမွာ ၿဖစ္လို ့)
တနလၤာနံ အလုပ္နဲ ့ အက်ိဳးေပးပါတယ္လို ့ စေၿဖတာက ေၿဖရိုးေၿဖစဥ္......
ဒါေပမယ္ အဲ ့ ၃ ႀကြင္းႀကာသာပေတးသား သိုက္ဖြားဟာ ေဗဒင္ဆရာက တနလၤာနံ အက်ိဳးေပးတယ္ဆိုလို ့ ကားေထာင္မယ္ ကား၀ယ္ဆြဲစားေတာ ့မယ္ဆိုၿပီး သူ ့အသက္ ၃၀ အဂၤါသက္ေရာက္ လစိတ္ကလဲ အဂၤါလစိတ္မ်ိဳးမွာမွ တနလၤာနံ ဆိုတဲ ့ ကားတစ္စီးကို ၀ယ္ၿပီး ကားအလုပ္ထူေထာင္မယ္ဆိုရင္ ေဗဒင္ဆရာေေဟာတဲ ့ တနလၤာနံ ကားနဲ ့အက်ိဳးေပးမယ္ဆိုတဲ ့အေဟာဟာ ဘာေတြၿဖစ္ကုန္မလဲ...
သေဘာက အက်ိဳးေပးတယ္ ဆိုသည္ ့တိုင္ အဲ ့အက်ိဳးေပးအလုပ္ကို စတင္တဲ ့အခ်ိန္ကာလ ဟာ ေကးလင္းဖီးလ္ထဲ ၿဖစ္ေနရင္ ဒုကၡကို ၀ယ္ယူတာနဲ ့အတူတူပဲလို ့
ဆိုလိုတာ...က်ေနာ္တို ့ေတြ ကိုယ္စတင္ခ်င္တဲ ့ အစေတြအတြက္..ေဗဒင္တြက္ႀကည္ ့ႀကတယ္ဆိုတာ ဒီလိုေတြ ကံခ်ိန္တာကို အဓိကထားတာမ်ိဳးပါ...
ေနာက္တစ္ခ်က္က ေၿပာင္းၿပန္ၿပန္ေတြးႀကည္ ့ ရင္ ၆ႀကြင္း တစ္ေယာက္ကို တနလၤာနံမရဏ သေဘာေႀကာင္ ့ ကားကိုမွီၿပီးပိုက္ဆံရွာတာ အလုပ္မၿဖစ္ဖူးလို ့ေၿပာလိုက္တတ္ေပမယ္ ့ အဲ ့၆ႀကြင္းဟာ တနလၤာနံ အ၀င္ေကာင္းတန္းစီးမွာထိုင္ထားတဲ ့ရာဟုသက္ေရာက္ ရာဟုလစိတ္မွာ ကား၀ယ္ ေမာင္းစားမယ္ဆိုရင္ ကားနဲ ့အက်ိဳးမေပးဘူး လို ့တန္းေၿပာလို ့ၿဖစ္မၿဖစ္...ေတြးစရာ...
အဲ ့ဒီမွာ ေဗဒင္ရဲ ့သေဘာတရား လူေတြရဲ ့စတိုင္အရ အလုပ္သေဘာေတြမွာ တပြဲတိုးသေဘာ ကာလတိုသေဘာ နဲ ့ ေရရွည္သေဘာ ဘ၀တစ္သက္တာ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း အလုပ္သေဘာ မတူဘူး ကြဲၿပားတယ္ဆိုတာကို ထည္ ့ၿပီးေတြးေတာ စဥ္းစားေးဖို ့လိုလိမ္ ့မယ္ေပါ ့ေလ...ဒါဟာ တကယ္ ့ေႀကးစားေဗဒင္သမားေတြရဲ ့ အလုပ္ေတြအေပၚေတြးေတာ ဆံုးၿဖတ္တဲ ့စတိုင္ပါ
ဆိုက္ကို (၀ါ) ပတ္ေၿပးၿခင္း..
ဆိုက္ကို (၀ါ) ပတ္ေၿပးၿခင္း..
--
က်ေနာ္ ့မွာ ဆိုက္ကိုတစ္ခုၿဖစ္ေနတာက အနိဌာရံုဆန္တယ္ထင္တဲ ့ဓါတ္ရိုက္ဓါတ္ဆင္မ်ိဳးေတြ မလုပ္ရဲတာပဲဗ်ာ...
အဲ ့စိတ္ၿဖစ္လာတာက ၀ဋ္ သေဘာ နဲ ့ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ သံသရာ သေဘာကို ေတြးေႀကာက္ရာက စတာပဲ
ဣရံုသေဘာ အနိဌာရံုသေဘာကို ေယဘူယ်ခြဲတဲ ့ စိတ္က ဥပမာ ေနမေကာင္းရင္ ေကာင္းေအာင္ လူ ၂ ေယာက္ လင္မယား ၂ ေယာက္ ရန္ၿဖစ္ရင္ ကြဲလုလုဆို ၿပန္တည္ ့ေအာင္ မကြဲလြယ္ေအာင္ စတာမ်ိဳးသေဘာ ေပါင္းစည္းၿခင္းသေဘာေတြေဆာင္တာမ်ိဳးေပါ ့ အိမ္က ဆင္းသြားလို ့ၿပန္ေခၚတာ
ဣဌာရံု သေဘာ အိမ္ကေနထြက္သြားေအာင္ ဓါတ္ရိုက္တာမ်ိဳးကို အနိဌာရံုသေဘာလို ့ယူတာ..
ေဗဒင္အလုပ္မွာ အေပါင္းဆႏၵခ်ည္း လာတာမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ ဖဲ ့ဖို ့ ၿပန္တိုက္ဖို ့ ထြက္သြားေစခ်င္လို ့အနိုင္လိုခ်င္လို ့ ၀ပ္သြားေအာင္လို ့ဆိုတဲ ့ ဆႏၵမ်ိဳးေတြ အတြက္လဲ လာတတ္ေလ ့ရွိတယ္...အဲ ့မွ က်ေနာ္ ညစ္တာပဲ...က်ေနာ္က အဲ ့တာမ်ိဳးေတြ မလုပ္ခ်င္ဘူးေလ..၀ဋ္ကိုေႀကာက္တယ္ေလ....
အလုပ္သေဘာကလဲ ရွိေနတယ္ေလ..အဲ ့မွာ ေတြးရေတာ ့တာ..
အဲ ့မွာ က်င္ ့သံုးရတဲ ့စတိုင္က တစ္ခ်ိဳ ့ကိုေတာ ့ လုံုး၀မလုပ္တတ္ပါဘူးဆိုၿပီး ၿငင္းလႊတ္လိုက္ရၿပီး တစ္ခ်ိဳ ့ကိုေတာ ့ ကိုယ္ ့အၿခမ္းသာကိုယ္ကာကြယ္ထား ဆိုတဲ ့ကာကြယ္ေရးယႀတာမ်ိဳးေတြပဲ ေပးလႊတ္လိုက္ရတယ္..ေရွာင္တတ္တာက အကြဲ ယႀတာေတြ ဆိုပါေတာ ့ မယားႀကီးက သူ ့ေယာက္က်္ား စေမာ္နဲ ့ ကြဲေအာင္ လုပ္ေပးပါဆိုရင္ အဲ ့ဒါမ်ိဳးပါ ေရွာင္ေတာ ့တာမ်ိဳး...ဒီလိုကိစၥေတြဟာ သံသရာ ၀ဋ္ကံသေဘာေတြ ပါတယ္ ၿဖစ္ခ်င္တိုင္း ၿဖစ္လို ့ရတာမဟုတ္ဖူး သူတို ့သံုးေယာက္ ကံ ၿပႆနာႀကားထဲ ငါလက္၀င္ရွိဳလို ့မၿဖစ္ဖူးဆိုၿပီး ေရွာင္တာမ်ိဳး ၿပီးမွ မယားႀကီးနဲ ့ သူ ့ေယာက်္ားနဲ ့ ကံ ရွိေနေသးရင္ အေႀကာၿပန္တဲ ့ သြားေအာင္ ၂ နံတြဲ ယႀတာမ်ိဳးေတြေလာက္ေပး အဲ ့မယားႀကီးႀကိဳက္ႀကိဳက္မႀကိဳက္ႀကိဳက္ ေပးလိုက္တတ္တယ္ ကြဲေအာင္လုပ္မေပးလို ့ေနာက္မလာေတာ ့ဘူး
ဆိုလဲ ႏိုးပေရာ္ဘလန္ပါလို ့သေဘာထားလိုက္တယ္ေပါ ့ စေမာ္ေလးကိုေတာ ့ ဘာဓါတ္ရိုက္တာမွ သြားလုပ္ေလ ့မရွိဘူး....
ဓါတ္ရိုက္ဓါတ္ဆင္ပညာေတြသေဘာတစ္ခ်ိဳ ့က လက္ဖ၀ါးနဲ လက္ဖမို ့လို သေဘာရွိတယ္ ေကာင္းေအာင္လုပ္တဲ ့ယႀတာကိုပဲ ေၿပာင္းၿပန္လွန္ကစားလိုက္ရင္ ဆိုးေအာင္လုပ္တဲ ့ယႀတာ ဓါတ္ရိုက္ခန္းၿဖစ္သြားတယ္...
ဆိုပါေတာ ့ က်ေနာ္တို ့သံုးေနတဲ ့ မတြန္ ့ေစရ ပညာ သေဘာမွာ ဥပမာ ဗုဒၶၶဟူးသားသမီးေတြအတြက္ ဣရံု အေကာင္းၿဖစ္ေစတဲ ့ စပယ္ညြန္ ့ ယႀတာကိုပဲ ပင္စိမ္းရြက္နဲ ့ေၿပာင္းၿပန္ ကစားလိုက္ရင္ အဲ ့ ဗုဒၶၶဟူးသားသမီးေတြကို ပံုမွန္ၿဖစ္ေနတဲ ့ သေဘာကေန အဆိုးဖက္ ဆင္းသြားတဲ ့ အနိဌာရံု ပညာသေဘာကို ၿဖစ္သြားေစတယ္ေပါ ့ေလ...
ဆိုလိုတာက သူမ်ားကိစၥေတြကို ေဗဒင္ယႀတာေတြ ဓါတ္ရိုက္ ဓါတ္ဆင္ကစားတာမ်ိဳးေတြမ်ာ ကိုယ္ငရဲက်နိုင္တဲ ့ ကိုယ္ၿပန္ၿပီး၀ဋ္လည္တာမ်ိဳးၿဖစ္လာနိုင္တဲ ့သံသရာတစ္ေကြ ့၀ယ္ ၿဖစ္လာနိုင္တာမ်ိဳးေတြကို ပါထည္ ့တြက္ၿပီး ကိုယ္ ့ ကံဘ၀ကို ထိခိုက္လာနိုင္တယ္လို ့တြက္လို ့ရရင္
လက္ေလ်ွာက္ၿပီး တစ္ဘ၀တာေလး ေထာဖို ့ေလာက္ နဲ ့သံသရာ ကံဘ၀နဲ ့မလဲေတာ ့ဘူး...ပတ္ေၿပးေတာ ့တယ္ေပါ ့ေလ...
ထံုးပံုးေတြ
ထံုးပံုးေတြ လက္ကားၿဖန္ ့တဲ ့ဒိုင္က ထံုးပံုးေတြ အေရာင္းထိုင္းေနလို ့ဆိုလာလို ့ ပ်ဥ္းမကိုင္းနဲ ့ ရိုက္ လို ့ေၿပာလိုက္တယ္...ေနာက္ ၃ လေလာက္ႀကာေတာ ့ တစ္ခါထပ္ေရာက္လာတယ္...အဲ ့အခါလဲ ထံုးပံုးေတြ ပံုေနၿပန္သတဲ ့...ဒါနဲ ့ အရင္က ဘာယႀတာ က်ေနာ္ေပးခဲ ့လဲလို ့ၿပန္ေမးလိုက္ရၿပီး...ဒီတစ္ခါေတာ ့ အာလူးစိမ္းတစ္လံုးကို ခြက္တစ္လံုးထဲထည္ ့ ေရနဲနဲထည္ ့ ေရေမႊးညွစ္ထည္ ့ အဲ ့ေတာ ့ အာလူးစိမ္ထားတဲ ့နံ ့သာေရေလးရမယ္ အဲ ့နံ ့သာေရနဲ ့ ထံုးပံုးေတြကို လက္ေလးနဲ ့ မနက္တိုင္း သံုးရက္ေလးရက္ေလာက္ လိုက္လိုက္ေတာက္ေပးလိုက္လို ့ ယႀတာေၿပာင္းေပးလိုက္တယ္...
ဒီေနရာမွာ ေၿပာခ်င္တာက နံတစ္ခုကို ဓါတ္ရိုက္တာ ဒီလိုပဲ လွည္ ့ပတ္လုပ္လို ့ရတယ္ သေဘာရယ္...အရင္ယႀတာနဲ ့ ထံုးပံုးေတြ လံုး၀ မထြက္လို ့လာတာမ်ိဳး မဟုတ္တတ္ပဲ ကိုယ္ဆႏၵရွိသေလာက္ ယႀတာက အလုပ္ၿဖစ္ပံုမရဘူးဆိုရင္
ေမးသူေတြ ၿပန္ေက်ာ ့လာတတ္တဲ ့ သေဘာကို ႀကိဳတြက္ထားလိုက္တယ္လို ့.....အကယ္၍သာ ယႀတာေတြက လံုး၀ အလုပ္မလုပ္ဖူးဆိုရင္ ေနာက္ထပ္တစ္ႀကိမ္ အလြယ္တကူ ၿပန္လာေလ ့လည္း မရွိတတ္ဘူးေပါ ့ေလ...ဒီလိုမ်ိဳးသေဘာတရားေတြဟာ
သူမ်ားလက္တို ့လို ့ အသစ္သေဘာေရာက္လာသူေတြမွာ ရွိတတ္ႀကံဳတတ္တယ္ေပါ ့...
လင္မယား ၂ေယာက္မွာ..
လင္မယား ၂ေယာက္မွာ..
----
ဆိုပါေတာ ့ အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္ကို ေဗဒင္တြက္တယ္ အဲ ့မွာ ေယဘူယ် အားၿဖသ္ ့ သက္ေရာက္ေရာ လစိတ္ေရာ အေကာင္းသေဘာေတြ ့ေနရတယ္ လာတဲ ့အခါတိုင္မွာပါ တိုင္စဥ္အေပၚမွာ ရွိေနလ်က္သားနဲ ့ အလုပ္မွာ ၿပႆနာတစ္ခုခု တက္ေနတယ္လို ့ေၿပာလာရင္...
...ေယဘူယ်သေဘာက အဲ ့ၿပႆနာကေန သက္သာခြင္ ့ လြတ္ေၿမာက္ခြင္ ့ရလိ္မ္ ့မယ္ဆိုတာ ႀကိဳခန့္မွန္းလို ့ရၿပီ ဒါေပမယ္ ့ အေကာင္းလို ့ဆိုရဲ ့သားနဲ ့ ဘာလို ့ၿပႆနာ တက္ေနရတာလဲကို ေတြးဆလိုက္တဲ ့အခါ..
အဲ ့မွာ ေမးလိုက္တယ္ သူ ့အမ်ိဳးသမီးေမြးသကၠရာဇ္ေလးတစ္ခ်က္ေလာက္ဆိုၿပီး အမ်ိဳးသမီးကို စစ္လိုက္ေတာ ့ အမ်ိဳးသမီးက စေနသက္ေရာက္ လစိတ္အဂၤါ....လင္မယားဆိုတာ ဒါပဲ....မယားက စိတ္ဆင္းရဲရမယ္ စိတ္ပူရမယ္ ပိုက္ဆံကုန္ရမယ္ ပိုက္ဆံ ထြက္ရမယ္ဆိုတဲ ့
ကံမ်ိဳးရွိတဲ ့ သက္ေရာက္ၿဖတ္နတဲ ့အခါ မယားအပါအ၀င္ မိသားတစ္စုလံုးအတြက္ ပိုက္ဆံရွာေနတဲ ့ ေယာက်္ားလုပ္သူမွာ အဖုအထစ္ေတြ အမွဳ ့ၿပႆနာေတြ သြားႀကံဳေလ ့ရွိတယ္....အဲ ့ဒီလိုသဘာ၀မ်ိဳးေတြ ့ၿပီဆိုရင္ ပထမအခ်က္က အေကာင္းသမား ေယာက်္ားဟာ အေကာင္းသေဘာကိုေတာ ့ ရတတ္ေသးတဲ ့အတြက္ ၿပႆနာေတြကေန သက္သာခြင္ ့ လြတ္ေၿမာက္ခြင္ ့ရတတ္ေသးတယ္...ဒါေပမယ္ ့ ေဗဒင္ေမးယႀတာေၿခတဲ ့အထဲမပါတဲ ့ အမ်ိဳးသမီးကိုပါ
ယႀတာကာေပးဖို ့လိုတယ္ ဒါမွ ၿပႆနာတက္ေနတဲ ့ ေယာက်္ားမွာ ပိုၿပီးအေၿခအေနေကာင္းေတြ ရလာတာၿမန္တတ္တယ္
ႀကာခဲ ့ၿပီေမ...
ဘ၀ေရစီးလား ...
ဘ၀ေရဆန္လား ...
ဘ၀ေရစုန္လား..
ဘ၀ေရေသလား..
ဘ၀ေရအိုင္လား..
ဘ၀ေရပြက္လား..
ဘ၀ေရဆူလား..
ဘ၀ေရပုပ္လား..
ဘ၀ေရဆိုးလား..
ဘ၀ေရခမ္းလား...
လား လား လား လား...
လားေပါင္းမ်ားစြာ
အေၿဖရွာလဲ မရွာလဲ
ဘ၀အခ်စ္မိုးေခါင္ခဲ ့တာေတာ ့
ႀကာခဲ ့ၿပီေမ...။
န၀င္းထိုင္ၿပီးရင္ န၀င္းထိုင္ၿခင္းရဲ ့ သိသာတဲ ့ အက်ိဳးတရားကိုဘယ္အခ်ိန္မွာ သိသာလဲ
န၀င္းထိုင္ၿပီးရင္ န၀င္းထိုင္ၿခင္းရဲ ့ သိသာတဲ ့ အက်ိဳးတရားကိုဘယ္အခ်ိန္မွာ သိသာလဲ
--------------------
( ထိုင္ၿပီးၿပီးခ်င္းပဲလို ့ေၿပာရင္ လြန္ရာမက်ေႀကာင္း တစ္ႀကိမ္ေလာက္ လူကိုယ္တိုင္ န၀င္းထိုင္ဖူးသူတိုင္း.....)
န၀င္းထိုင္တဲ ့အခါ န၀င္းထိုင္သူမွာ ပထမဆံုး ရရွိခံစားလိုက္တဲ ့ အက်ိဳးတရားက ထိုင္ၿပီးၿပီးခ်င္း ေၿခမန္းကြင္း ခြ်တ္ခ်လိုက္ၿပီး စည္းအၿပင္ကို လွမ္းထြက္သြားခ်ိန္မွာကို...
'''ခ်က္ခ်င္း ''စိတ္လက္ေပါ ့ပါးသြားသလို စိတ္ထဲမွာ ခံစားလိုက္ရၿပီး '''ကိုယ္ ့ကိုယ္ကိုယ္ ယံုႀကည္မွဳ ့ေတြ ၿဖစ္သြားတယ္.'''..ငါ ့ကံအညံ ့သက္သာၿပီလို ့ခံစားလိုက္ရတယ္.'''...
အဲ ့ဒါ န၀င္းထိုင္တဲ ့ယႀတာမွာ ရွိေနတဲ ့ တစ္ၿခားယႀတာေတြထက္ ပိုသာေနပံုရတဲ ့အဓိက အားသာခ်က္ပါ..ဘာ ့ေႀကာင္ ့ပါလဲ..တစ္ၿခားယႀတာပညာ အမ်ားစုေတြမွာ မရွိတတ္တဲ ့ ( စနစ္တက် ေလးေလးနက္နက္ ယႀတာေၿခတဲ ့စတိုင္...)ကို န၀င္းထိုင္တဲ ့ယႀတာပညာမွာ ရွိေနလို ့ပဲလို ့သေဘာရသလိုကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ထိေတြ ့ပါ၀င္ပတ္သက္လိုက္ရတဲ ့ယႀတာကိုလဲ န၀င္းထိုင္ၿခင္းမွာ ရွိေနလို ့ပါပဲ....
အထူးသၿဖင္ ့ ယႀတာေၿခဖို ့ န၀င္းထိုင္သူဟာ ယႀတာေၿခပြဲမွာ ကိုယ္ဟာ ဒီယႀတာေၿခပြဲမွာ အဓိကဇာတ္ေကာင္ ကိုယ္တိုင္ အေရးပါသူ VIPလို ့ ခံစားခြင္ ့ရလိုက္လို ့ပါပဲ
( တစ္ခ်ိဳ ့ယႀတာေတြမွာယႀတာေၿခေပးတဲ ့ ဆရာက ယႀတာလာေၿခတဲ ့သူထက္ ပိုအေရးႀကီးေနရာမွာယူထားေတာ ့ ယႀတာလာေၿခတဲ ့သူရဲ ့စိတ္ထဲမွာ
တစ္စံုတစ္ရာ သိမ္ငယ္စိတ္၀င္ေနေလ ့ရွိတယ္ ယႀတာေၿခဖို ့ေငြကုန္ေႀကးက်ခံထားတဲ ့ ကိုယ္ဟာ အဓိကလူၿဖစ္ခြင္ ့မရပဲ ယႀတာေၿခေပးတဲ ့ဆရာက ယႀတာေၿခပြဲတစ္ခုလံုးရဲ ့အဓိက ဇာတ္ေကာင္ေနရာကို
ေရာက္ေနသလိုၿဖစ္ေနတယ္ ဒီေတာ ့ ယႀတာေၿခေပးသူကို ဆက္ၿပီး ေအာက္က်ိဳ ့ေနရတယ္)
ေတြးခဲ ့ဘူးတာေတြထဲက..တစ္ခု
---
ေတြးဖူးတယ္ မလုပ္ဖူးဘူး...ေတြးဖူးတယ္ပဲေၿပာတာေနာ္..ဒီလိုပါ ၿမန္မာ ့ရိုးရာမွာ မက်မၼာခ်ိန္မွာ ဂ်ံဳနဲ ့ လူရုပ္ေလးလုပ္ၿပီး ေခါေတာင္းနဲ ့ဆန္ေကာနဲ ့ေၿမဖုတ္ဘီလူး အပေကာင္ ေအာင္ေကာင္ေတြကို ေကာင္ေတြကို ဒါနခန္းၿပဳ ကိုယ္စားစြန္ ့တဲ ့ယႀတာပညာရွိတယ္ တစ္ခ်ိဳ ့ေက်းလက္ေတြနဲ ့တစ္ခ်ိဳ ့ ရိုးရာဓေလ ့လုပ္ရတာ ႏွစ္သက္ဆဲသူေတြ လုပ္ေနဆဲေပါ ့
ေနာက္ေတာ ့ ဒီန၀င္းပြဲပညာမွာလဲ မက်မၼာရင္ ဆံပင္စ လက္သည္း ေၿခသည္း ၿဖတ္ယူ ေမြးနံကိုယ္စား ကိုင္းေလးမွာပတ္ခ်ီၿပီး န၀င္းယႀတာကစားေပးတာ ရွိတယ္ေပါ ့ေလ..
ေနာက္တစ္ခါ တရုပ္သရဲကားေတြမွာ ၿမင္လာရတာ ကိုယ္ ရန္ရွာလိုတဲ ့ တဖကကလူ ပိုင္ဆိုင္တဲ ့ ပစၥည္းတစ္ခုခုကို ေအာက္လမ္းသေဘာေမွာ္သြင္းထားတဲဲ ့ အ၀တ္စလူရုပ္ေလးေတြ မွာ ထည္ ့သြင္းထားၿပီး အေ၀းကေန အပ္နဲ ့ထိုးၿပီး တိုက္ခိုက္တာ စီရင္တာမ်ိဳးေတြ ေတြ ့ခဲ ့ရတယ္ေပါ ့
ဒီသံုးခုဆက္စပ္လိုက္ၿပီး....နည္းပညာနဲ ့ အခါနဲ ့ အရပ္ေထာင္ ့နဲ ့ ဘာညာ ဘာညာေပါ ့ေလ...အဲ ့လို...ေတြးခဲ ့ဘူးတယ္လို ့...အဲ ေတြးခဲ ့ဘူးတယ္ပဲေညွာ္....ခိခိခိ
ငိုခ်င္းသည္...
ငိုခ်င္းသည္...
----
♫ ♪♫ ေတာင္တန္းၿပာစစ္စခန္း..ေက်ာပိုးအိပ္ကို လြယ္ကာ..ဆိုတဲ ့့စစ္သည္သီခ်င္း...♫ ♪♫ ဆိုင္ေမာ္၀္ႀကီးရဲ ့ ..အစ္ကိုစစ္သားေတြဟာေလ ေတာင္ေပၚေဆာင္းတြင္းေရာက္ရင္ မိုးေရစိုစိုရႊဲလို ့ ခ်မ္းလွၿပီေလ ဆိုတဲ ့ စစ္သည္ေတာ္ေတြအတြက္ သီခ်င္း..စစ္သီခ်င္းေတြ..၂၀၀၇ ေရႊ၀ါေရာင္အထိ အသည္းစြဲ ႀကိဳက္ခဲ ့ေသးတယ္...ေရႊ၀ါေရာင္ကိစၥ ေပၚလာတဲ ့အခါမွေတာ ့....က်ေနာ္ ့ယူက်ဴ ့အေကာင္ ့ေလးထဲမွာ ဘာ စစ္သီခ်င္းမွ မထားမိေတာ ့ဘူး ဒီေန ့အထိ ဘယ္ စစ္သီခ်င္းမွ ခံစားေပးလို ့မရေတာ ့ဘူး...စိတ္ဒဏ္ရာေတြ တစ္ခ်ိဳ က အႏွစ္သက္ဆံုး ဂီတေတြ တစ္ခ်ိဳ ့ကိုေတာင္ ခံစားမွဳ ့ေဇာက္ထိုးမိုးေမ်ွာ္ ၿဖစ္သြားခဲ ့့တယ္..နာစရာရွိရင္ ဥပကၡာလား...နာတာနဲ ့ပဲေၿဖတာ ပိုေကာင္းေလသလား...ရုပ္မွာၿဖစ္တဲ ့ ဒဏ္ရာနဲ ့စိတ္မွာၿဖစ္တဲ ့ဒဏ္ရာက ဘယ္ဒဏ္ရာက ပို နက္မယ္ထင္ပါသလဲ.....
ဘ၀တစ္ခုၿဖစ္သန္းတဲ ့အခါ တစ္ခါတစ္ရံ ပိုက္ဆံေႀကာင္ ့ ေခ်ာင္ပိတ္မိေနတဲ ့ဘ၀ေတြကို ရင္ဆိုင္ခဲ ့ရတဲ ့အခါ ဘ၀ဟာ စိတ္ငရဲခန္းက်ေနသလိုပါပဲ...အယူ၀ါဒေရာ စာေဟာေတြကိုေရာ ဘာကိုမွ မယံုခ်င္ေတာ ့ဘူး...ေလာကဓံဆိုးဆိုတာ အဓမၼသမားေတြကို အသားစီးေပးထား မ်က္ႏွာလႊဲထားၿပီ. အရိုးသားဆံုး ဓမၼနဲ ့ေနခ်င္သူေတြကိုမွ ၿပင္းၿပင္း ထန္ထန္ က်ေရာက္ေစလိုက္တာမ်ိဳးလား... အူမေတာင္ ့မွ သီလေစာင္ ့နိုင္တာလား သီလဆိုတာ အူမ မေတာင္ ့လဲ ေစာင္ ့ရတာပဲလား..ေစာင္ ့ခ်င္သူေစာင္ ့ၿပီး မေစာင္ ့ခ်င္သူမေစာင္ ့ၿဖစ္ေနႀကေတာေတြလား....
လက္ေတြ ့ဘ၀ေတြမွာ ရင္ဆိုင္ရတဲ ့အခက္အခဲေတြ နာက်င္စရာ ေ၀ဒနာေတြ စိတ္ဒဏ္ရာေတြ ရုပ္ဘ၀ ငတ္မြတ္မွဳ ့ေတြ ဟာ စာဓမၼနဲ ့ ေၿဖသိမ္ ့ရတာ တကယ္ဆို ခက္ခဲလြန္းလွတယ္...လူ ့ဘ၀ဆိုတာ တစ္ကိုယ္ရည္ ဘ၀အတြက္ ေထာင္က်က် ၿပားက်က် ရင္ဆိုင္ေက်ာ္ၿဖတ္နိုင္စြမ္းရွိဦးေတာင္ ..သံေယာဇဥ္ ႏြယ္စဥ္တန္းဖြဲ ့ကိုယ္ ့အသက္နဲ ့ လဲလိုက္ခ်င္မိမတတ္ အႀကင္နာႀကီးမိရတဲ ့ မိသားစုဘ၀ေတြ အတြက္ပါ ေလာကဓံဆိုးရဲ ့ ႀကမၼာဆိုးေတြကို ရင္ဆိုင္လာရတဲ ့အခါ...
တစ္ခါတစ္ေလ ေလာကဟာ ႀကိတ္ငိုခ်င္စရာေတြနဲ ့ အစိမ္းခ်ဳပ္ ဒဏ္ရာေတြနဲ ့ ေႀကကြဲစရာ ေကာင္းတာေတြ မ်ားလြန္းလွတယ္လို ့တစ္ခါတစ္ေလ ထင္ေနမိတယ္ ဘ၀ဟာ ေရြးခ်ယ္ခြင္ ့ ရွိပါရဲ ့လား ကံစီမံရာလား ေလာကဟာ ပိုက္ဆံလား...လြမ္းေရးထက္ ၀မ္းေရး ခက္ခဲ ့ၿပီလား......ေလာကဟာ ႀကိတ္ငိုခ်င္စရာေတြနဲ ့ အစိမ္းခ်ဳပ္ ဒဏ္ရာေတြနဲ ့ ေႀကကြဲစရာ ေကာင္းတာေတြ မ်ားလြန္းလွတယ္လို ့ထင္ေနမိတယ္ ဒီေန ့ေတာ ့ ဘ၀ ငိုခ်င္းသည္ တစ္ေယာက္အတြက္ ဂီတခံစားမွဳ ့ ငိုခ်င္းသည္ေလးတစ္ေယာက္ ၿဖစ္ခဲ ့ရၿပီေပါ ့အေမရယ္...
ဒိုင္ယာရီ..(မ်ိဳးေအး) (Cover).
ဒိုင္ယာရီ..(မ်ိဳးေအး) (Cover).
---
မေမ ့တတ္တဲ ့ လြမ္းစိတ္ ငယ္ႏု ၿပန္လည္ ကာေလ ရွင္သန္ခ်ိန္မွာ. သတိတရနဲ ့ ရင္းႏွီး အေဖၚၿပဳ က်န္သူ အေၿဖရွာ
ေ၀ဒနာ ဘယ္စီေ၀း...ဘယ္ေလာက္ေ၀း...ရင္နာ အေတြးေလးနဲ ့ေဆြး မ်က္ရည္ေတး သက္ေသေရး ဖြဲ ့ရေသာ ဒိုင္ယာရီ
မွတ္စုမ်ား..သည္းဦးပန္း ေရာင္စံုေတြ ( ရြက္သစ္ႏုေ၀ ရြက္သစ္ႏုေ၀) ေႀကြမယ္ထင္ စိုးရံြ ့စိတ္ မ်ားနဲ ့ေလ
( လွည္ ့မႀကည္ ့နဲ ့ေလ စိတ္ခ်လို ့ေန ) ဒိုင္ယာရီ..
မွတ္စုမ်ား သက္ေသထား..ဒိုင္ယာရီ...သက္ေသမ်ား...မွတ္စုထား ...ဒိုင္ယာရီ...
မခ်စ္၀ံ ့၀ံ ့ ခ်စ္၀ံ ့တဲ အေႀကာင္း တိုင္တည္ ေႀကၿငာ ေနစဥ္မွာ...
စိုးတထိပ္ထိပ္ စြမ္းအား ကမၻာ တစ္ဖက္ ေလဒဏ္ ေရဆန္ ေၿခရာ ၿမင္မွာလား...ၿပင္မွာလား..
ဆိုင္သူ မငဲ ့နဲ ့အခ်စ္ ကိုယ္စား ေၿပာမယ္ ့စကား ပုစာၦမ်ား ၿဖည္ ့ရေသာ ဒိုင္ယာရီ...
မွတ္စုမ်ား..သည္းဦးပန္း ေရာင္စံုေတြ ( ရြက္သစ္ႏုေ၀ ရြက္သစ္ႏုေ၀)
ေႀကြမယ္ထင္ စိုးရံြ ့စိတ္ မ်ားနဲ ့ေလ ( လွည္ ့မႀကည္ ့နဲ ့ေလ စိတ္ခ်လို ့ေန) ဒိုင္ယာရီ
မွတ္စုမ်ား သက္ေသထား..ဒိုင္ယာရီ...သက္ေသမ်ား...မွတ္စုထား ...ဒိုင္ယာရီ...
အႏြမ္း ပန္းမို ့စမ္းက် ေရစီး သံသာ ေမ်ွာ္မွာ ထာ၀စဥ္ ယံုပါ နားစြင္ ့လို ့ ထားမိ ေနၿမဲ ကံကို ပံုကာ တည္ေန
( ရင္ဆိုင္ေရး ရင္ဆိုင္ေရး ) ကာရံ ဖြဲ ႏြဲ ့့တဲ ့ေတး ပ်က္ၿပီေဟ ့ အထီးက်န္ ေ၀းခဲ ့ရေသာ ဒိုင္ယာရီ
မွတ္စုမ်ား..သည္းဦးပန္း ေရာင္စံုေတြ ( ရြက္သစ္ႏုေ၀ ရြက္သစ္ႏုေ၀) ေႀကြမယ္ထင္ စိုးရံြ ့စိတ္ မ်ားနဲ ့ေလ
( လွည္ ့မႀကည္ ့နဲ ့ေလ စိတ္ခ်လို ့ေန ) ဒိုင္ယာရီ
မွတ္စုမ်ား သက္ေသထား..ဒိုင္ယာရီ...သက္ေသမ်ား...မွတ္စုထား ...ဒိုင္ယာရီ... ဒိုင္ယာရီ ...ဒိုင္ယာရီ
Subscribe to:
Posts (Atom)