Powered By Blogger

Tuesday, March 22, 2016

တိုင္ပညာေဘ ့စစ္ကေန



တိုင္ပညာေဘ ့စစ္ကေန
------------
တိုင္ေဘ ့စစ္က  ခိုက္နဲ ့ န၀င္းကို ေဘ ့စစ္ထားတယ္။ ဥပမာ တနဂၤေႏြ တိုင္န၀င္းမွာ ႀကာသာပေတး နံ ပညာ တရား ေပါ ့ ခိုက္မွာ  စေနနံ အမွဳ ့ၿပႆနာေပါ ့  ဒီေတာ ့ တနဂၤေႏြတိုင္ မွာ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ ့ စကားသံ အမူအယာသံေတြမွာ တရား နဲ ့အမွဳ ့၂ ခု တစ္ခုခု ႀကီးစိုးေနတယ္  ပညာအေႀကာင္ ဓမၼ အေႀကာင္း သိသိသာသာ ေၿပာသံၿဖစ္ရင္ၿဖစ္ သိကၡာကို တိုက္ခိုက္တဲ ့အသံ အမွဳ ့သံ ၿဖစ္ၿဖစ္ သိသာေအာင္ႀကားရေလ ့ရွိတယ္  အဲ ့တနဂၤေႏြတိုင္မွာ ေဗဒင္လာေမးရင္ ပညာသေဘာေက်ာင္းကိစၥ အဓိဌာန္ကိစၥစသၿဖင္ ့အတြက္ ဒါမွ မဟုတ္ အမွဳ ့သိကၡာ အင္ပရက္ရွင္အတြက္လာေမးတာ...၂ ခုထဲက တစ္ခုခုေပါ ့ အမ်ားအာၿဖင္ ့ လူေတြက ခ္ိုက္ နဲ ့လာတာမ်ားတယ္  ေဘာမတိုင္မွာလာရင္ ေငြ ကိစၥ  ၀မရွိပဲ ၀ိလုပ္တာမ်ိဳးေတြ  ဂုရုတိုင္မွာဆို လူ ခိုက္ ဆိုတာ ၿဖတ္လမ္းသမား ေလာင္းကစားသမား ဖြန္ေႀကာင္ေတြလာတာ အဲ ့ကိစၥေတြမ်ားတယ္...စေနတိုင္ေဘ ့စစ္က ေသာႀကာနံခိုက္သေဘာ ေထာင္ေဆးရံုဘုန္းႀကီးဗိုက္မသာကေလးအမွဳ ့လို ေရွာ ့ကီး ထုတ္တယ္။ တနဂၤေႏြတိုင္ကို တရားတိုင္အမွဳ ့တိုင္  တနလၤာတိုင္ဆို ခရီးခြဲခြာတိုင္ အဂၤါတိုင္ဆို အႀကြားအလိမ္အရွဳတ္ ဓါတ္နတ္ ဟူးတိုင္ဆို ယွဥ္စိတ္ၿပိဳင္စိတ္ အနိုင္လိုစိတ္ ႀကာေတးတိုင္ဆို  လူပ်က္အက်င္ ့ပ်က္တိုင္ ေသာႀကာတိုင္ဆို အရူးးအေပ်ာ္တိုင္ လို ့ ေရွာ ့ကီးေတြရွိတယ္ ခိုက္နံ နဲ ့န၀င္နံ ၂ ခုကိုပဲ ခ်ဳပ္ေၿပာတာ...

အဲ ့ေရွာ ့ကီးေတြ ကိုင္ထားလိုက္ၿပီး  ရုပ္ဖမ္းသံဖမ္းေၿခရာေကာက္သေဘာေတြကို လေတြ ရက္ေတြ ႏွစ္ေတြနဲ ့ခ်ီၿပီး စိတ္ႏွစ္ေနရတာ လနဲနဲရေတာ ့ အခါတိုင္ေတြကို အထာေပါက္လာတယ္....

ဆိုပါေတာ ့ ဒီေန ့က ႀကာေတးေန ့  မနက္က ေႀကာင္ ၿပႆနာလာေၿပာတဲ ့ သူက ႀကာသာပေတးသမီး န၀င္းနဲ ့လာတာ သူလာတာက သူ ့ကို အပုတ္ခ်ေနတာ အကူေတြထဲကကို အထင္လြဲေနတာေတြအေႀကာင္း ( ေၿမကြက္ေပးထားတာ ဘုန္းႀကီးကတဲ ့ ( တနဂၤေႏြတိုင္တရားသံပါလာတယ္)....အင္ပရက္အဖဲ ့ခံေနရတာ တနဂၤေႏြတိုင္ရဲ ့ ခိုက္ စေနနံ အမွဳ ့သေဘာ...အဖိုက္ခံေနရတဲ ့ ႀကာသာပေတးသမီးက န၀င္းမွာမို ့ ခုုကိစၥမွာ သူၿပိဳလဲ မသြားနိုင္ဘူး..(ဒါက တိုင္ပညာက သူ ့စကားနားေထာင္ၿပီး အေၿဖသိေနၿပီ) (ဘဘုန္းက ေႀကာင္ေတြေရာ အလွဳေငြေတြေရာလက္ခံၿပီး သူပဲ သိမ္းထားတယ္လို ့ဆိုတယ္  ေႀကာင္ ့ စားရိပ္အ၀၀ႀကေတာ ့ ေႀကာင္ပရဟိတ လုပ္တဲ ့ အဲ ့ႀကာေတးသမီးက အမ်ားဆံုးစိုက္ထုတ္ေနရတယ္ ( ဒါက မေက်နပ္သံ  )  အခါတိုင္မွာ န၀င္းသမားမို ့ မၿပိဳလဲ နိုင္ေသးဘူးဆိုတာ  ဒီေႀကာင္ေဂဟာ ဘယ္ေလာက္ခံမလဲဆိုတာ အဲ ့ႀကာေတးသမီးသက္ေရာက္  ေသာႀကာသက္ေရာက္ လစိတ္ ေသာႀကာမို ့ ေလာေလာဆယ္ အိုေကေနဦးမယ္လို ့အေၿဖထပ္ေပၚတယ္ ( ဒါက သက္ေရာက္နဲ ့ညွိၿပတာ)
သေဘာက အခု ႀကာေတးသမီးရဲ ့ၿပႆနာကို စြယ္ေတာ္ရြက္ယႀတာေတြ ႀကက္ဥၿပဳတ္လွဳတာ ဘာညာနဲ ့တင္ ေလာေလာဆယ္ အဆင္ေၿပသြားလိ္မ္ ့မယ္ေပါ ့


ဆရာဟာ လဲ ဘယ္အခါတိုင္ထဲမွာ မဆို ကိုယ္ ့ေမြးနံ ဘယ္မွရွိလဲ ဆိုၿပီး အၿမဲ ဆင္ၿခင္ေနတယ္  အခါတိုင္တစ္ခုဟာ တစ္ေလာက္ကလံုးကို လႊမ္းမိုးတယ္  ဥပမာ ေသာႀကာတိုင္ဟာ အရူး အေပ်ာ္ တိုင္ဆိုတာ  အရူးဆိုတာ စိတ္ထင္တိုင္းထရမ္းတာ ႀကာသာပေတး ခိုက္ အေတြးလြတ္ သေဘာ  အေပ်ာ္က အဂၤါနံ စိတ္ေအာင္ၿမင္ စိတ္ခ်မ္းသာၿခင္းသေဘာ...ဒီေတာ ့ ေသာႀကာတိုင္မွာ ႀကာသာပေတးသား သာ ေပါက္ကရ ထရမ္းရင္ ဒုကၡေရာက္နိုင္ၿပီး အဂၤါသားက ေကါက္ကထလုပ္ရင္ ရုတ္တရက္ ဒုကၡမေရာက္တတ္ေသးဘူး စိတ္လြတ္လက္လြတ္ေပ်ာ္လို ့ရေသးတယ္....( ဒါက ကိုယ္တိုင္အတြက္ ကစားတာ)

အခုေရးခဲ ့တာ တိုင္ကို လက္ေတြ ့သံုးတတ္ေအာင္လို ့ ခ်ဳပ္ေရးၿပတာပါ က်ယ္ေတာ ့က်ယ္ပါတယ္   အခါတိုင္ တစ္ခု အတြင္းမွာ ေရွာ ့ကီး အသံေတြဟာ သိသာထင္ရွားေအာင္ ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုလံုးမွာ ရုပ္ပိုင္း အသံပိုင္း အၿမင္ပိုင္း နမိတ္ပိုင္းနဲ ့ၿပေပးေနေလ ့ရွိတယ္  အဲ ့ဒါကို ေစာင္ ့ႀကည္ ့ေနခဲ ့ရတာ  ဘယ္ကိစၥက န၀င္းအသံ ဘယ္ကိစၥက ခိုက္သံ လို ့ခြဲယူတာ...

သင္းခ်ိဳင္းကုန္းမွာ



သင္းခ်ိဳင္းကုန္းမွာ
----
ပုခက္တြင္းကေန မူႀကိဳအရြယ္ႀကားေခးေတြ အနိစၥေရာက္တာ ေတြ ့ရရင္ ပံုမွန္ထက္ ရင္ထဲမေကာင္း ၿဖစ္ၿဖစ္သြားတယ္...
က်ေနာ္ ့ေအာက္မွာ ႏွစ္ႏွစ္ မၿပည္ ့ခင္ ကြယ္လြန္သြားခဲ ့ ညီေလး တစ္ေယာက္ ရွိခဲ ့တာကိုး

အဲ ့တုန္းက ေဆးပညာကလည္း အသိမႀကြယ္ေသး ရုန္းကန္ေနရဆဲမိသားစုေတြ မို ့ ညီေလးဟာ ေဆးေပါင္းခသလို
 ၿဖစ္ခဲ ့ရတယ္ အတြင္းတက္ တက္သြားရင္ ေတာ္ေတာ္နဲ ့ၿပန္မက်တတ္ဖူး...ေမာင္ႏွစ္မေတြထဲမွာ ရုပ္အေၿဖာင္ ့ဆံုး
အသားအၿဖဴဆံုးေလးမို ့ ညီေလးဆံုးေတာ ့ အားလံုး ယူက်ံဳးမရပါပဲ.......

မိသားစုလိုက္ ဘ၀ၿဖတ္သန္းမွဳ ့မွာ ( ႀကံဳရတတ္တဲ ့ ) ႀကံဳခဲ ့ရတဲ ့ ရင္နာစရာေကာင္းတဲ ့ အေႀကာင္းေတြမွာ ေဆးကု စားရိပ္ေတာင္
လိုက္ေခ်းငွားခဲ ့ရတဲ ့သေဘာေတြလဲပါတယ္ ဆင္းရဲတာ သိပ္ေႀကာက္စရာေကာင္းတာပဲ ဆိုတာ အဲ ့ကတည္းက အသိ၀င္ခဲ ့တယ္ေပါ ့ေလ..

ညီေလးက ေမြးကတည္းက ခ်ဴၿခာလြယ္တဲ ့ေခးေလးၿဖစ္ခဲဲ ့တယ္  မိသားစုကေန ႏွစ္ ႏွစ္မၿပည္ ့ခင္ ခြဲခြာသြားေတာ ့ တိုင္းရင္းဆရာေတြက
ေရာဂါေခါင္းစဥ္တပ္တာက သူငယ္နာက်ဗဟံုး ဆိုလားဘဲ....အဲ ့တုန္းက ညီေလးကို ႀကံေတာ သင္းခ်ိဳင္းကုန္းပို ့ေတာ ့ ဆိုင္းနဲ ့၀ိုင္းနဲ ့ပို ့က်တာ
ငိုလိုက္ႀကတာ ငိုလိုက္ရတာေလ ဘာေၿပာေကာင္းမလဲ

အေမဆိုတာ ပဋာေၿမလူးပဲ...ညီေလးက ေခ်ာကလဲေခ်ာ ၿဖဴကလဲၿဖဴနဲ ့ ပိုးေမြးသလို ေမြးခဲ ့ရ ( ပိုးေမြးသလို ေမြးခဲ ့ရတယ္ဆိုတာ
အေမေၿပာခဲ ့တဲ ့စကားေလးပါ) .. ခေလး ေဆးစားရိပ္ ၿပတ္သြားလို ့ အမ်ိဳးအိမ္ေတြ မ်က္ႏွာေအာက္ခ်ၿပီး လိုက္ေခ်းခဲ ့ရ ဒီညီေလးအတြက္
အေတာ္ႀကီးကို အားစိုက္ခဲ ့ရတာ  လြန္သြားခ်ိန္မွာ ပကတိ အိပ္ေပ်ာ္ေနသလိုပါပဲ  ငယ္ဘ၀အေႀကာင္းေတြ အားလို ့ၿပန္ေတြးးရင္
အဲ ့ လြန္သြားတဲ ့ညီေလးကို တစ္ခါတစ္ခါ သတိရမိတယ္...။

သင္ခ်ိဳင္းကုန္းမွာ ဆိုတဲ ့ ငယ္စဥ္က ဖတ္ရတဲ ့စာ လို  သုႆန္ဆိုတဲ ့ လုပ္တိုင္းကုန္းဆိုတဲဲ ့ သင္းခ်ိဳင္း ဆိုတဲ ့အေႀကာင္း
အက္ေဆးေတြ ရသစာေလးေတြ ေတြ ့လိုက္ ဖတ္ လိုက္ရင္ ကိုယ္ ့ရဲ ့ ခ်စ္ခင္ရတဲ ့သူေတြ ခြဲခြာသြားတာေတြ သတိရမိၿပီး
   ခံစားမွဳ ့ေတြ တစ္မ်ိဳးၿဖစ္ၿဖစ္သြားတတ္တယ္  သံေယာဇဥ္ဆိုတာ ဒီလိုပါပဲ ထိထိရွရွ ေႀကေႀကကြဲကြဲ နဲ ့
ရင္နဲ ့အမ်ွ အၿဖစ္ေတြလည္း ႀကံဳရတာပါပဲ..

ရာဟုခတ္ၿခင္း



ရာဟုခတ္ၿခင္း
-------------
ရာဟုတ္ခတ္တာဟာ တစ္ခ်ိဳ ့လူေတြကို ေသြးသားေဖါက္ၿပန္ေစၿပီး  စိတ္ေတြ ဂေယာင္ေၿခာက္ၿခား ၿဖစ္ေစတတ္တယ္ခမ်။  ၉၀ ဖြား  ႀကာေတးသမီး  MSC တက္ေနၿပီ  ရီးစားသညာ ဘာညာမရွိ   စာခ်ိဳးေလး.. သူ ့မိဘ ၂ပါးစလံုး သူတို ့ သမီးအတြက္  က်ေနာ္ ့ဆီေရာက္လာတယ္  လာတဲ ့ အခါတိုင္က စေန တိုင္  ႀကာသာပေတး ဆပြတ္  ေခၚတဲ ့ စုတ္ေနရာမွာ
အသက္က ၂၆  ရာဟုသက္ေရာက္  လစိတ္က  စေနလစိတ္ ( ေမြးလၿပန္၀င္ခါနီးေနၿပီ)...သူတို ့သမီး  အခု တစ္အိမ္လံုးနဲ ့ မတည္ ့ဘူး ၿဖစ္ေနတယ္  အိမ္ကထြက္သြားခ်င္တယ္လဲ ဆိုေနတယ္  .

က်ေနာ္က သိၿပီ ဒါ..ရာဟုတ္ခတ္ေနတဲ ့ သေဘာပဲ  အကယ္၍  အဲ ့ ႀကာသာပေတးသာ က်ားဆိုရင္  ေကတီဗီြေတြ  ႀကက္တန္းေတြ  ေရာက္ေနၿပီ..အခုက  စာခ်ိဳး..ေသြးသားက  သတၱ၀ါေတြရဲ ့ သဘာ၀တၱတရားအရ  ေတာင္းဆိုေနတဲ ့ အဖက္   သေဘာက ဆင္ေတြ မုန္ယိုေနခ်ိန္  ေဒါသ ၿဖစ္ေနတဲ ့သေဘာ............

အဲ ့သေဘာကို ရွင္းၿပရတာ အေတာ္ လက္၀င္တယ္.ဘာပေယာဂမွမွဳတ္ဖူး ဆိုတာကိုလဲ ရွင္းၿပရတာ လက္၀င္တယ္  ဒီသေဘာဟာ ေဆးပညာသေဘာ ပတ္သက္ေႀကာင္းလဲ ရွင္းၿပရေသးတယ္  ယႀတာေပးရတာလဲ ခက္တယ္(  ခက္ေပမယ္ ့ မတြန္ ့ေစရ အညြန္ ့ေတြ ေပးရတယ္  က်န္တာ အရုပ္ပညာေပါ ့ )

သေဘာက  လူ ့ သဘာ၀တၱတရားဆိုတာ အေတာ္က်ယ္ၿပန္ ့သလိုစာဖတ္နာတာ   သဘာ၀တၱတရားသေဘာေတြ ကို  နားလည္ထားတာ ဆရာသမားေတြဆီက ဆည္းပူးခဲ ့တဲ ့ ဗဟုသုတေတြပါ အမ်ားႀကီးထည္ ့ေတြးရတယ္.

ရာဟုသက္ေရာက္  ရာဟုလစိတ္ၿဖတ္ရင္ ရာဟုစိတ္ေတြ ထႀကြလာေလ ့ရွိတယ္ အဲ ့မွာ အဲ ့စိတ္ကို ထိမ္းကြပ္ရတာ  အေတာ္ပညာပါတယ္  ဆိုက္ကိုေတြကိုပါ ထည္ ့တြက္ရတယ္ ေနရာတကာ ၿဂိဳလ္စီးၿဂိဳလ္နင္းဖက္ခ်ည္း  ေတြးၿပီး  တြက္ခ်က္ ၿပေနလို ့မရေပဘူး.

လူဟာ သူ ့လိုလားတဲ ့ ဆႏၵ မၿပည္ ့ရင္လဲ ရန္လိုစိ္တ္ ၿဖစ္လာတတ္တယ္ဆိုတာ  ဆိုက္ကိုသေဘာပဲ

ငါးေၿဗမ ဂီတဆရာ နဲ ့ စာေတြကေပးတဲ ့ စိတၱဇ


ငါးေၿဗမ ဂီတဆရာ နဲ ့ စာေတြကေပးတဲ ့ စိတၱဇ
----------
ေက်ာ္ႀကားတဲ ့ ဂႏၱ၀င္ေၿမာက္ စႏၵရားဆရာ တစ္ေယာက္ဟာ အရြယ္ေကာင္းအခ်ိန္မွာပဲ  ရုတ္တရက္ ေသြးတိုးၿပီး ကြယ္လြန္ သြားရွာတယ္...ယူက်ံဳးမရပါပဲ
အဲ  ၿပႆနာက ဘာၿဖစ္က်န္ခဲ ့လဲဆိုေတာ ့  အဲ ့လို ေသြးရုတ္တရက္ ေဆာင္ ့တိုး မကြယ္လြန္ခင္ေလးတင္က  ေက်ာ္ႀကားတဲ ့ ဓါတ္ရွင္ မင္သမီးရဲ ့ အလွဳတစ္ခုမွာ
ငါးေၿဗမ ဟင္းလ်ားနဲ ့ ထမင္းစားခဲ ့တယ္လို ့ သတင္းေတြက ပါလာတယ္.သေဘာက  ငါးေၿဗမ ဟင္းလ်ားက ေသြးတိုးအေၿခခံရွိသူေတြနဲ ့မတည္ ့သလိုလို
ငါးေၿဗမ စားရင္ ေသြးတိုးတတ္သလိုလို ေတြ   အသိစိတ္မွာ ၿဖစ္က်န္ခဲ ့တယ္.

အဲ ့စိတၱဇက  အိမ္မွာ ငါးေၿဗမ ဟင္းခ်က္တိုင္း  စားၿပီး ေဆးေသာက္ ၿဖစ္ခဲ ့ေတာ ့တာပါပဲ....ငါးေၿဗမဟာ  ေသြးတိုးမတိုး အေသအၿခာ မသိေပမယ္ ့
သတင္းေတြ  စာေတြအလိုအရ  ငါးေၿဗမဟင္းကို စားခါနီးတိုင္း စားၿပီးရင္ ေသြးတိုးေတာ ့မွာလားဆိုတဲ ့ စိတၱဇ ေတာ ့ ၀င္သြားခဲ ့ၿပီ.......

ဟုတ္ေသာရွိ  မဟုတ္ေသာရွိ  ငါးေၿဗမ ဟင္းစားၿပီးတာနဲ ့ ေသြးက်ေဆးကို  ႀကိဳေသာက္တဲ ့ ဘ၀ၿဖစ္လာတယ္....စာေတြရဲ ့ စကားေတြရဲ ့ လႊမ္းမိုးမွဳ ့ဆိုတာ အဲ ့ေလာက္တာသြားတယ္ေလ........။

မရဏအိမ္နဲ ့အေလ်ာ္အစား



မရဏအိမ္နဲ ့အေလ်ာ္အစား
--
ခဏခဏလာတတ္တဲ ့ သုည တနဂၤေႏြသမီးတစ္ေယာက္ရွိတယ္  ေတာ္ေတာ္စြာတယ္ စိတ္လဲ အလြန္ၿမန္တယ္ စိတ္ၿမန္လြန္းေတာ ့ စကားေၿပာတာပါ သိပ္ၿမန္တယ္  သူ ့ေယာက်္ားက ၅ ဟူးသား ဆလရ ဖက္က အေကာင္မ်ိဳးေတြ ေထာတယ္ ကဲတယ္ ဒီတနဂၤေႏြနဲ ့တက်က္က်က္ပဲ  အဲ ့ ၅ဟူးသားကလဲ အၿပင္လူဆို အရမ္းသေဘာေကာင္းသေလာ အဲ ့ တနဂၤေႏြ သမီးနဲ ့ဆို ပက္ပက္စက္စက္ ဆဲ တဲ ့အထိ မတည္ ့ မတည္ ့သာမတည္ ့တာ ကြဲေတာ ့မကြဲသြားဘူး......အဲ ့ အမ်ိဳးသမီး ေမြးထားတာကလဲ တစ္ဦးတည္းေသာ သမီး
၅ ဟူးသမီး ၿဖစ္ေနၿပန္တယ္  အဲ ့ သမီးကလဲ အဲ ့တနဂၤေႏြသီးနဲ ့ မတည္ ့ၿပန္ဘူး ဟူးသမီးက  မေအနဲ ့သာမတည္ ့တာ ဖေအနဲ ့ႀကေတာ ့ တည္ ့ေနၿပန္တယ္ ဖေအကလဲ သမီးဆို ဂြတ္ၿပီးသား သေဘာ ၿဖစ္ေနတယ္  ဒီေတာ ့ သံုးေယာက္မိသားစုမွာ  ဖေအနဲ ့ သမီးက တစ္ဂ္ုိဏ္း မေအက တစ္ဂ္ုိဏ္းလိုၿဖစ္ေနတယ္ေပါ ့ေလ

မိသားစုဆက္ဆံေရး စတိုင္ကို ေရးၿပခဲ ့တဲ ့ အေႀကာင္းက အသက္ ၂၂ တနဂၤေႏြမရဏသက္ေရာက္ထဲ ၀င္ေနၿပီ ၿဖစ္တဲ ့  သမီး ၅ ဟူး မလေလးက ဘဲမ်ားတယ္ ဒါကို မေအကမႀကိဳက္ဘူး ေၿပာလို ့လဲမနိုင္ေတာ ့ဘူး အဲ ့မွာ သမီး အိမ္ေထာင္ေရး ဘယ္လိုေနမလဲေမးေတာ ့ က်ေနာ္က အဲ ့ ၅ဟူးသမီး ဘယ္သူနဲ ့ ဘယ္အသက္မွာ အိမ္ေထာင္က်က်
အိမ္ေထာင္ကံဆိုးလိမ္ ့မယ္ သူ ့ကို တစ္ဖက္သပ္ ဗိုလ္က်တဲဲ ့ သူနဲ ့ပဲ က်မယ္ အိမ္ေထာင္ေရးမေကာင္းဘူးဆိုတာ ဓန ရွိတာမရွိတာ ကြဲတာမကြဲတာနဲ ့ မဆိုင္ဘူး  လို ့ေၿပာလိုက္ေတာ ့ မေအတနဂၤေႏြက က်မကိုေစာ္ကားလို ့လားလို ့ေမးတယ္ က်ေနာ္က အဲ ့စကားလံုးက ၿပင္းထန္တယ္ က်ေနာ္ဆိုလိုတာက သူက မိဘေတြအေပၚ ဗိုလ္က်လြန္းရင္ ေလာကဓံက သူ ့ကို ၿပန္ဗိုလ္က်မယ္ ့ သူကခ်ည္း တစ္ဖက္သပ္ အလိုၿပန္လိုက္ေနရတဲ ့အိမ္ေထာင္ေရးမ်ိဳး ၿပန္ခ်ေပးလိမ္ ့မယ္ အဲ ့အတြက္ ယႀတာမရွိဘူးလို ့ဆိုလိုတာ လို ့ဆိုလိုက္ေတာ ့ မေအက  ဒါဆိုဘယ္လိုလုပ္လို ့ရလဲလို ့ထပ္ေမးတယ္  ဒီေတာ ့က်ေနာ္က ဒါကေတာ ့ အဲ ့ ဟူးသမီးကို္ယ္တိုင္ သူ ့ကိုယ္သူ ကာရိုက္တာေတြ ႏွစ္နဲ ့ခ်ီ
ေၿပာင္းလဲပစ္မွ ရမွာလို ့ ေၿပာလိုက္တယ္....အခုေတာင္ သူထားတဲ ့ဘဲေတြကို သူဘယ္ေလာက္အလိုလိုက္ေနရလဲ သိမွာေပါ ့ဆိုေတာ ့ မေအက ဟုတ္တယ္ အဲ ့ဒါကိုပဲက်မက
မေက်နပ္တာ သမီးထားတဲ ့ေကာင္ေလးေတြက သမီးဆီကခ်ည္း ရိတ္ေနတာဆရာ တဲ ့ ........( မေအသုည တနဂၤေႏြက အသက္ ၄၈ ထဲမွာ ဖေအ ၅ဟူးက အသက္ ၅၆ /၅၇ေလာက္ရွိပံုရၿပီ)  ၅ဟူး သမီးကဲတာ ၅ဟူးသားႀကီး..ဖေအ ့ဇေတြ အမ်ားႀကီးပါေနတဲ ့သေဘာလဲရွိတယ္။ ၅ေတြဟာ က်ားဆို ဖေအနဲ ့ မဆို မေအနဲ ့ ထိပ္တိုက္ခဏခဏေတြ ့တာမ်ားတတ္ေလ ့ရွိတယ္ ။ ဘာဘဲၿဖစ္ၿဖစ္ မေအ တနဂၤေႏြအတြက္ေတာ ့ စိတ္မေကာင္းစရာပါပဲ မေအဆိုတာ မေအ ့ခံစားမွဳ ့ရွိတယ္မဟုတ္လား

ခိုက္ ၂ မ်ိဳး ( န၀င္းယႀတာပညာခန္းအေႀကာင္းပါ)


ခိုက္ ၂ မ်ိဳး ( န၀င္းယႀတာပညာခန္းအေႀကာင္းပါ)
---------
မဟာဘုတ္ ၇ မ်ိဳးမွာ  ရာဇဖြား နဲ ့ မရဏဖြားအတြက္  အထက္ေဆာင္ပန္း ေအာက္နင္းႀကမ္း စာဆိုအရ  ေဆာင္ပန္း နင္းႀကမ္း ဟာ  အၿမစ္အညြန္ ့ မတြန္  ့ေစရ အလယ္တြဲ  ၿဖစ္ေနတယ္  ဥပမာ ၁  ေသာႀကာအတြက္ ဆို  အညြန္ ့ စေန နံ  ထန္း နဲ ့ အၿမစ္နံ  ႀကာသာပေတး နံ  ပ်ဥ္းမ ညြန္ ့ၿဖစ္တယ္  အဲ ့မွာ ေန ့သား ေတြရဲ ့ ခိုက္ အၿမစ္ နံနဲ ့ က  ရာဇဖြားနဲ ့ မရဏ ဖြားေတြအတြက္ဆို နင္းႀကမ္းလဲဒါပဲ ခိုက္လဲ ဒါပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္ေနတယ္  အဲ ့ၿပႆနာကို ဆရာႀကီးတို ့ဆရာတို ့ကို ေမးေၿပာေလးနဲ ့ ေစာဒက တက္ေလိုက္တဲ ့အခါ..

အဲ ့မွာ ခိုက္ ၂ မ်ိဳး ထြက္လာေတာ ့တယ္..။  မရဏဖြား နဲ ့ရာဇဖြား အတြက္ဆို  အလယ္တြဲ အၿမစ္အညြန္ ့ ဟာ  အထက္ေဆာင္ပန္း ေအာက္နင္းႀကမ္း ၿဖစ္ၿပီး  ႀတိရမ္း စတုရမ္း ဟာ ခိုက္အၿဖစ္ အသြင္ေၿပာင္းသြားတယ္...

ဥပမာ  ၁ ေသာႀကာ ရာဇဖြား နဲ ့ ၄ ေသာႀကာ သိုက္ဖြား ကို ေဆာင္းပန္း နင္းႀကမ္း ခိုက္ ၿဖဳတ္  န၀င္းယႀတာ ကစားေပးေတာ ့မယ္ဆိုပါေတာ ့.

၁ ေသာႀကာ အတြက္  ေဆာင္ပန္း နင္းႀကမ္းဟာ အလယ္တြဲ အညြန္ ့ စေနနံ  နဲ ့ အၿမစ္  ႀကာသာပေတးနံ  ထန္းနဲ  ့ ပ်ဥ္းမ ဟာ ေဆာင္ပန္းနင္းႀကမ္း အတြဲ ၿဖစ္လာပီး ႀတိရမ္း အုန္း ညြန္ ့နဲ ့  စတုရမ္း ကံ ့ေကာ္ ညြန္ ့ဟာ  ခိုက္ ၿဖစ္သြားတယ္သေဘာ

၄ ေသာႀကာ အတြက္ ဆို အဂၤါ နံ အညြန္ ့ ေဇာ္စိမ္း တို ့ ဇီးတို ့က ေဆာင္ပန္း အညြန္ ့  ကံ ့ေကာ္တို ့ ႀကံရြက္တို ့က  နင္းႀကမ္း တနလၤာနံ အရြက္ အတြဲ ၿဖစ္ၿပီး  အၿမစ္နံ  ႀကာသာပေတးနံ ပ်ဥ္းမရြက္က  ခိုက္ ညြန္  ့ ၿဖစ္သြားတယ္သေဘာ

ဒီ န၀င္းရိုက္တဲ ့ ပညာမွာ ခိုက္နံဟာ  အေရးပါတဲ ့ သေဘာရွိတယ္  ၿဖစ္လာသမ်ွ ဒုကၡအ၀၀ကို ခိုက္ ကို နင္း ထိုင္ န၀င္းရိုက္ၿပီး ေၿဖရွင္းတာမ်ိုး သေလဘာေဆာင္သလို  ေၿခမန္းကြင္းနဲဲ ့ တုတ္ေႏွာင္ခ်ည္ငင္တဲ ့ အခါမွာလဲ  ခိုက္ နံကို  အရင္ဆံုး ဦးစားေပး ခ်ည္ေႏွာင္တုတ္ငင္ရတဲ ့သေဘာ ရွိပါတယ္..

အခုေရးၿပခဲ ့တာ ခို္က္ ၂ မ်ိဳး ကြဲတဲ ့အေႀကာင္းပါ  န၀င္းပညာဟာ ေၿခေၿခၿမစ္ၿမစ္ ယုတၱိက်က် ရွိပါတယ္ေပါ ့ဗ်ာ  ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ န၀င္းထိုင္တဲ ့ ပညာရပ္မွာ  ဘယ္မဟာဘုတ္နဲ ့ေမြးေမြး   မရဏဖြား နဲ ့ရာဇာဖြား ရဲ ့ ( အၿမစ္အညြန္ ့မတြန္ ့ေစရ  အလယ္တြဲ သမားေတြ) ေတြရဲ ့ ခိုက္ နံဟာ သူတို ့ အသီးသီးရဲ ့ ႀတ္ိရမ္းနဲ ့ စတုရမ္းနံသာၿဖစ္ၿပီး  က်န္ အဖြားေတြရဲ ့ခိုက္က  သူတို ့ေမြးနံ အသီးသီးရဲ ့ အၿမစ္နံ က ခိုက္ ၿဖစ္တယ္လို ့ဆ္ုိလိုတာပါ

လက္ကိုင္အညြန္ ့ကိစၥပါ


လက္ကိုင္အညြန္ ့ကိစၥပါ
---------------
က်ေနာ္တို ့ေဗဒင္အခ်ဳပ္မဟာဘုတ္နိဒါန္း ဆရာႀကီးဦးႀကာၿမင္ ့လိုင္းမွာ  ယႀတာစနစ္တစ္ခုခု  ကြန္ ့ေတာ ့မယ္ အေၿပာင္းအလဲ တစ္ခုခု လုပ္ေတာ ့မယ္ဆိုရင္ ယုတၱိတန္တဲ ့ အေႀကာင္းၿပခ်က္ နဲ ့သာ အေရြ ့လုပ္ခဲ ့ႀကတယ္ဗ်  အဲ ့အေရြ ့ေတြမွာ ဆရာဦးလင္းေအာင္နဲ ့ ဆရာႀကီးနဲ ့ အၿပန္အလွန္ေဆြးေႏြးၿပီးမွ အေၿပာင္းအလဲ လုပ္ခဲ ့ႀကတာမ်ားတယ္
ဆရာဦးလင္းေအာင္က သိပ္ဘရိမ္းေၿပးၿပီး ေလာကီေရးေရာ ေလာကုတ္ေရာ ႏွံ ့စပ္တယ္ ဆရာႀကီးအာေဘာ္ေတြကို ဖြင္ ့ဆိုရွင္းၿပတဲ ့ေနရာမွာ တစ္ခါတစ္ေလ ဆရာႀကီးရဲ ့အာေဘာ္ကို က်ေနာ္တို ့လိုက္မမီတဲ ့အခါ ဆရာဦးလင္းေအာင္က က်ေနာ္တို ့ကို ႀကားကၿပန္ရွင္းၿပမွ နားလည္သြားတာလဲ အမ်ားႀကီးပဲ...........

လက္ကိုင္အညြန္  ့ထည္ ့တဲ ့ကိစၥက အစက န၀င္းထိုင္ေနစဥ္မွာ ဘာလက္ကိုင္အညြန္ ့မွ ကိုင္မထားဘူး ပုတီးကိုင္ရမလိုလို တရားထိုင္ရမလိုလိုေပါ ့  ေနာက္ေတာ ့ န၀င္းထိုင္တဲ ့လူတိုင္းကို သူတို ့ေန ့နံသင္ ့ေတြရဲ ့ အလယ္က စီးပြားအညြန္ ့ ကို န၀င္းထိုင္ေနတုန္း လက္ကိုင္အညြန္ ့ထည္ ့ေပးလိုက္တယ္. ဥပမာ ဘာဖြား ၿဖစ္ေစ  တနဂၤေႏြသားေတြ န၀င္းထိုင္ေနတုန္း သူတို ့ ဘယ္ညာ လက္ ၂ ဖက္မွာ  တနလၤာနံ အညြန္ ့ ကံ ့ေကာ္ ၁ ညြန္ ့စီ  ကိုင္ထားေစလိုက္တာပဲ........

အဲ ့အတြက္ ခိုင္လံုတဲ ့ အေႀကာင္းၿပခ်က္က ေန ့သားေတြ န၀င္းထိုင္ေပးရင္  ခိုက္ ဆိုတာ ရွိတယ္ အဲ ့ ခိုက္က ေန ့သားေတြရဲ ့ အၿမစ္နံပဲ  ဥပမာ တနဂၤေႏြသားေတြရဲ ့ ခိုက္  စေနနံေပါ ့

အဲ ့စေနနံ ဒန္းတို ့ ထန္းတို ့ဟာ  အလယ္တြဲၿဖစ္တဲ ့ တနလၤာနံ အညြန္  ့ ကံ ့ေကာ္ နဲ ့  ( အၿမစ္အညြန္ ့ အလယ္တြဲ အၿဖစ္ န၀င္းဓါတ္တစ္လံုး မိေနတယ္  သေဘာက န၀င္းထိုင္တဲ ့လူတိုင္း  ေဆာင္ပန္းနင္းႀကမ္း န၀င္းတစ္လံုးအၿပင္  ခိုက္+ လက္ကိုင္ အညြန္ ့ = န၀င္းတစ္လံုး ထပ္ရလို ့ေဆာင္ပန္းနင္းႀကမ္း ခိုက္ လက္ကိုင္အညြန္္ ့နဲ ့တင္ န၀င္းဓါတ္ ၂ လံုးရသြားတယ္.......အဲ ့အတြက္  ဘာဆိ္ုက္ အဖက္မွမရွိဘူး  ပိုအားၿပည္ ့သြားတာ ပိုေကာင္းသြားတာပဲရွိတယ္

အဲ ့မွာမွာေတာင္မွ ပထမပိုင္းမွာ  လက္ကိုင္အညြန္ ့ကို ကိုင္ယံုသာ ကိုင္ထားေစတာနဲ ့ ရိုက္ေပးတာ ကြာသြားေသးတယ္ ဥပမာ  ၆ တနဂၤေႏြ န၀င္းထိုင္ေတာ ့ လက္ကိုင္တနလၤာနံ ကံ ့ေကာ္ဟာ အကိုင္အဆင္ ့ပ မရီုက္ေပးခဲ ့ႀကဘူး က်န္ တနဂၤေႏြသားေတြကို ရိုက္ေပးခဲ ့ႀကတယ္   ၆ တနဂၤေႏြကို မရိုက္တာက မရဏညြန္ ့ၿဖစ္ေနလို ့ အေႀကာင္းၿပခ်က္

ေနာက္ေတြ ့ အေတြ ့အႀကံဳေတြနဲ ့ စမ္းသတ္ခဲ ့ခ်က္ ေတြးဆခဲ ့ခ်က္ေတြအရ  အရ  ဘာမဟာဘုတ္ေတြနဲ ့ေမြးေမြး  လက္ကိုင္အညြန္ ့နဲ ့ ေန ့သားအားလံုးကို ရိုက္လို ့ရတယ္ ၿဖစ္လာတယ္...ဒါ ဆရာႀကီးဆရာတို ့ လက္ထက္ကတည္းကပဲ

တန္ၿပန္ (သို ့) ဒဏ္ၿပန္ ပညာခန္းဆိုတာ သပ္သပ္ရွိတယ္  ဒါက ၿပန္ဖိုက္တဲ ့ ၿပန္ခန္းသေဘာ လက္ကိုင္ အညြန္ ့ ကိုင္ၿခင္း မကိုင္ၿခင္းနဲ ့ ဘာမွမဆိုုင္ခဲ ့ဘူး  ဒဏ္ၿပန္ပညာခန္း စတိေတာင္ ဒီဂရုထဲ က်ေနာ္ေရးၿပခဲ ့ဖူးေသးတယ္....ဆရာေတြမွာခ်က္အရ အလြယ္နဲ ့ေတာင္မလုပ္ေစခ်င္တတ္ဖူး သံသရာ၀ဋ္သေဘာေတြ ေမ်ွာ္ၿမင္ၿပီးေတာ ့ေပါ ့

ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ မူလပထမကရွိခဲ ့တဲ ့ ယႀတာနည္းစနစ္တစ္ခုခု ခ်ိန္းတာ ကြန္ ့တာ ေတြဆိုတာ  အနဲဆံုး ယုတၱိက်က် အေႀကာင္းၿပခ်က္ေတြ ရွိေနသင္ ့တယ္  ဆရာႀကီးတို ့ ဆရာတို ့ေတြလဲ ယႀတာန္းစနစ္တိုင္းကို ယုတၱိက်က် ရွင္းၿပဖြင္ ့ဆိုခဲ ့ႀကတယ္ စိတ္ကူးယဥ္သက္သက္မဟုတ္ခဲ ့ႀကဘူး လက္ေတြ ့ဆန္ဆန္ေတြ အမ်ားႀကီးၿပဳခဲ ့ၿပီးမွ အေတြးအေခၚေတြေပါင္းၿပီး ယႀတာနည္းစနစ္ေတြ ေၿပာၿပခဲ ့ႀကတာပါပဲ

၀ဋ္ေႀကြးနဲ ့တူပါတယ္ဆရာရယ္တဲ ့




၀ဋ္ေႀကြးနဲ ့တူပါတယ္ဆရာရယ္တဲ ့ :'(
---------------------------
ဒီေန ့တနလၤာေန ့ မနက္၉နာရီကြက္တိ ဂုရုတိုင္အ၀င္မွာ ေရာက္လာတာက အသက္ ၃၀ ၿပည္ ့ခါနီး စေနသက္ေရာက္ထြက္ခါနီး ၄ ေသာႀကာ မဒီေလးဗ်  ဘာအဓိက ႀကည္ ့ေပးရမလဲဆိုေတာ ့ အခ်စ္ေရးနဲ ့အလုပ္ တဲ ့ အခ်စ္ေရးအဓိကလို ့ မဲ ့တဲ ့တဲ ့အမူအယာေလးနဲ ့.....ေႀသာ္ ေလာေလာဆယ္ ကြိဳင္တက္ေနတယ္ေပါ ့  ၿပန္ညက္ခ်င္လို ့လား လို ့ဆိုလိုက္ေတာ ့ အသံေလးတုန္တုန္ တုန္ုတုန္နဲ ့ ဟုတ္ သမီးကို ဖံုးမဆက္နဲ ့လို ့ေၿပာလို ့ သမီးက သူ ့ကို နားပူေအာင္လုပ္လို ့တဲ ့ဆရာရယ္ သူက သမီးအရင္လဲ ေပြတယ္ သမီးအၿပင္လဲ ေပြေနလားမသိပါဘူးဆရာရယ္  သူေပြမွန္း သိေပမယ္ ့သမီးက သူ ့ကို မခြဲနိုင္ဘူးဆရာ သမီးကို ခြဲမသြားေအာင္ပါဆရာရယ္.သူက သမီးအေပၚဘယ္လိုလဲဟင္. သမီးက ပြင္ ့ပြင္ ့လင္းလင္းေၿပာရရင္ သူနဲ ့မွားခဲ ့ၿပီးၿပီ  .သူနဲ ့ယူၿဖစ္မွာလားဟင္ ...လို ့ ကရားေရလႊတ္ေတာက္ေလ်ွာက္ႀကီး ရင္ဖြင္ ့လာေတာ ့........

အာ.....မွားခဲ ့တာေတြဘာေတြ စိတ္ထဲမထားနဲ ့ ဒီဖက္ေခတ္ဒါေတြက ၿဖစ္ရိုးၿဖစ္စဥ္ပါဗ်ာ.  ဒါနဲ ့ သူက ဘာေန ့သားလဲ အသက္ဘယ္ေလာက္ေလာက္ရွိၿပီလဲဗ်လို ့ စိတ္ေပါ ့သြားေအာင္ ေၿပာလိုက္ၿပီး ေမးလိုက္ေတာ ့ ေမလ ၉၁ ဖြား တနလၤာသားပါဆရာတဲ ့  ...( အသက္ ၂၅ ရွိၿပီၿဖစ္တဲ ့ ၂ တနလၤာေပါ ့  လာတာက ဂုဂုတ္ိုင္နဲ ့). ေအးဗ်ာ အဲ ့တနလၤာက လွည္ ့ဖ်ားေနတာေတာ ့ေသၿခာတယ္ သူနဲ ့ ယူၿဖစ္မယ္မယူၿဖစ္မယ္ဆိုတာေတာ ့ ေမြးလေက်ာ္လို ့ ရွိရင္ အေၿဖေပၚလာလိမ္ ့မယ္  အခုအထိေတာ ့ယူၿဖစ္ဖို ့ မေသၿခာဘူး ေနာက္တစ္ခ်က္က ေမြးလေက်ာ္ရင္ အသစ္ေတြ လာလိမ္ ့မယ္ လို ့ဆိုလိုက္ေတာ ့ ဟုတ္ အခုေတာင္ အသစ္ေတြ ကမ္းလွမ္းလာတာ ႀကံဳေနရတယ္ဆရာ သမီးက သူ ့ကိုပဲ ခ်စ္တယ္ သူနဲ ့မကြဲခ်င္ဘူး  မကြဲဲေအာင္ ယႀတာလုပ္လို ့ မရဘူးလားဟင္..သမီးက ဖံုးစမဆက္ သူက စဆက္လာေအာင္ လုပ္ေပးလို ့ရလားဟင္..တဲ ့..

ယႀတာက အခုေပးလိုက္ရင္ သံုးေလးရက္အတြင္း သူ ့က စ ၿပန္ဆက္သြယ္လာတာမ်ိဳးေတာ ့ ရတတ္တယ္ ဒါေပမယ္ ့ ေရရွည္ႀကေတာ ့ အခုလိုပဲ ၿပန္ၿပန္ ရစ္ေနမွာပဲ အဲ ့ေတာ ့လဲ အခုေပးတဲ ့ယႀတာဲ ၿပန္ၿပန္လုပ္ေနရလို ့ ယႀတာေတြ ခဏခဏ လုပ္ေနရလိမ္ ့မယ္..  တစ္ခုေတာ ့ရွိတယ္ အခုေပးလိုက္တဲ ့ယႀတာေတြကို ခဏခဏ လုပ္ေနရင္းနဲ ့ ယူၿဖစ္သြားတာေတြလဲရွိတယ္  တစ္ခါတစ္ေလ ကံေတြေၿပာင္းသြားလို ့ ကိုယ္တိုင္က သူ ့အေပၚအႀကီးအက်ယ္ စိတ္ကုန္သြားတာမ်ိဳးလဲ ၿဖစ္တတ္တယ္  တကယ္ေတာ ့ဗ်ာ  တစ္ခါတစ္ေလဗ်ာ ခ်စ္ရတာ   ကိုယ္က တစ္ၿခမ္းႀကီး အႏြံအတာ ခံေပးေနရတာႀကီးက ္၀ဋ္ေႀကြးမ်ိဳး ၿဖစ္ေနတာမ်ိဳးဗ်ာ.......လို ့ဆိုလိုက္ေတာ ့ ဟုတ္ပါတယ္ဆရာရယ္ သမီးကို ညာေနမွန္းသိရက္သားနဲ ့ကို သမီးကိုက မခြဲနိုင္တာ ၀ဋ္ေႀကြးနဲ ့တူပါတယ္ ဆရာရယ္...တဲ ့ဗ်ား
----------
လတ္တေလာၿပန္ညက္သြားေအာင္ေတာ ့ ၂ နံတြဲ ယႀတာေတြကိုပဲ ဟိုလိုလွဳဒီဟာလုပ္လို ့ေပးလိုက္ရတယ္......၀ဋ္ေႀကြးနဲ ့တူပါတယ္ဆရာရယ္တဲ ့:'(