ေပးခ်ည္းေနရတာ
---
က်ေနာ္တို ့ငယ္ငယ္က ေနာက္ေၿပာင္တဲ ့စကားရွိတယ္ဗ်...အဲ ့အေနာက္အေၿပာင္စကားက လူရႊင္ေတာ္ေတြ ဒါမွမဟုတ္ လူရႊင္ေတာ္ေတြလို သေရာ္ေတာ္ေတာ္ ရိတတ္ေထ ့တတ္ တဲ ့လူေတြဆီက
ထြက္လာပံုရပါတယ္ က်ေနာ္ကေတာ ့ က်ေနာ္တို ့အမ်ိဳး စက္ခ်ဳပ္ဆရာဆီက စႀကားဖူးတာပါ..
.က်ေနာ္တို ့ေခတ္က စက္ခ်ဳပ္ဆရာေတြဟာ စမတ္လည္းက်သလို သီခ်င္းေလးတေအးေအးဆိုၿပီး
အ၀တ္စညွပ္ စက္နင္းနဲ ့ စက္ခုံေပၚကေန ေလာကႀကီးကို သေရာ္ေတာ္ေတာ္နဲ ့ ႀကည္ ့တတ္ေၿပာင္တတ္ေလွာင္တတ္တဲ ့သူေတြ မ်ားပါတယ္...သက္ႀကီးစကားသက္ငယ္ႀကားသေဘာေပါ ့
သူ ေနာက္ပံုက..ပုလိပ္ရယ္ ဟိုနင္းရယ္ ေဗဒင္ဆရာရယ္ စက္သမားရယ္ေတြကို ကပ္မေပါင္းနဲ ့ကြ ကိုယ္ကခ်ည္းေပးေနရတာ..ဟားဟားဟား..လို ့..ေနာက္တာပါ...အဲ က်ေနာ္ကေတာ ့အဲ ့လိုမ််ိိဳးေတြ မေနာက္ရဲပါဘူးငရဲငအံုေတြႀကီးမွာ ေႀကာက္တတ္ အခ်ဳပ္ေတြဘာေတြ ေႀကာက္တတ္လို ့ပါ. ေခတ္အလိုက္ ႀကားဖူးခဲ ့တဲ ့ စကားလံုးေတြအေႀကာင္း ၿပန္ေၿပာၿပယံုေလးပါခင္ဗ်ာ.....ငိငိ😁
'' ေဗဒင္အေႀကာင္းေလးေတြနဲ ့ အေတြ ့အႀကံဳေတြ ေရးဖို ့ ''တဲ''ေလး တစ္ခုေလာက္ပါပဲ ဒါထက္ ပိုမရည္ရြယ္ပါဘူး ''...
Saturday, August 15, 2015
၂ႀကြင္းအေႀကာင္း...( ၿပန္ဆိုေတးပါ..ငိငိ)
၂ႀကြင္းအေႀကာင္း...( ၿပန္ဆိုေတးပါ..ငိငိ)
---
ေရးၿပဘူးတယ္ ၿပန္ေရးၿပတာပါ ႀကံဳဖူးခဲ ့သမ်ွေတြထဲမွာ ထင္သာၿမင္သာရွိလြန္းတဲ ့ ႀကီးမားတဲ ့အၿဖစ္မို ့ပါ ၂ႀကြင္းတစ္ေယာက္အေႀကာင္းပါ သူငယ္ခ်င္းထဲကပါပဲ သူက.ဆိုးတယ္. မိုက္ေသြးလည္းႀကီးတယ္.ပိုက္ဆံရမယ္ဆို သူခိုးလက္ခံကအစ အကုန္လုပ္တယ္ ဒါေပမယ္ ့
မိ္န္းမနဲ ့အရက္ေတာ ့ကင္းတယ္..မိန္းမမရွိဘူး ဂမၻီရ အစီအရင္ေတြကိုလည္း၀ါသနာထံုတယ္ ဒါနဲ ့ ၿပည္ဘက္ကဆရာတစ္ေယာက္နဲ ့၀က္ကုန္းေဆးထိုးတယ္..စြမ္းပံုေတာ့ရတယ္..
---
ေရးၿပဘူးတယ္ ၿပန္ေရးၿပတာပါ ႀကံဳဖူးခဲ ့သမ်ွေတြထဲမွာ ထင္သာၿမင္သာရွိလြန္းတဲ ့ ႀကီးမားတဲ ့အၿဖစ္မို ့ပါ ၂ႀကြင္းတစ္ေယာက္အေႀကာင္းပါ သူငယ္ခ်င္းထဲကပါပဲ သူက.ဆိုးတယ္. မိုက္ေသြးလည္းႀကီးတယ္.ပိုက္ဆံရမယ္ဆို သူခိုးလက္ခံကအစ အကုန္လုပ္တယ္ ဒါေပမယ္ ့
မိ္န္းမနဲ ့အရက္ေတာ ့ကင္းတယ္..မိန္းမမရွိဘူး ဂမၻီရ အစီအရင္ေတြကိုလည္း၀ါသနာထံုတယ္ ဒါနဲ ့ ၿပည္ဘက္ကဆရာတစ္ေယာက္နဲ ့၀က္ကုန္းေဆးထိုးတယ္..စြမ္းပံုေတာ့ရတယ္..
က်ဆံုးခန္းကို ေရာက္ခါနီးလာလာေလေလ ေသြးရူးေသြးတန္းေတြ ၿဖစ္လာေလေလေပါ ့..
က်ဆံုးခန္းကို ေရာက္ခါနီးလာလာေလေလ ေသြးရူးေသြးတန္းေတြ ၿဖစ္လာေလေလေပါ ့..
.ရွင္ေဒ၀ဒတ္က သူနဲ ့ဆိုအမ်ိဳးေတာင္ေတာ္ေသးတယ္ ဘုရားကို ဖိုက္တဲ ့ေနရာမွာ ပထမပိုင္း ေလေၿပထိုးေလးေတြနဲ ့လာတာ...ေလေၿပထိုးမရေတာ ့မွ အကြက္ခ်ၿပီး အကြက္က်က် ဖိုက္ေတာ ့တာမွာ အသက္ကိုပါရန္ရွာတဲ ့အထိ ၿဖစ္လာတာ..အဲ ့မွာလဲ ပထမက သူမ်ားအငွားလက္နဲ လုပ္ႀကံေနခဲ ့တာ...ေထာင္ ့ေစ ့ပံုက လက္နက္အာဏာရွင္ ပေဒသရာဇ္မင္းကိုပါ ေပါင္းၿပီး ဖဲ ့ဖို ့ႀကိဳစားတာ..
အဲ ့လို ဖဲ ့တာလဲ ပါရမီဘုန္းကံ သစၥာ ပညာ အစစ ဘယ္ဖက္ကမွ မယွဥ္သာေတာ ့ ရွင္ေဒ၀ဒက္ကခ်ည္း အရွံုးကြက္ေတြခ်ည္း ၿဖစ္လာတယ္...ေနာက္ဆံုး ကိုယ္တိုင္ခြန္အားထုတ္ၿပီး ေက်ာက္တုံးနဲ ့ ပစ္ခ်ဖိသတ္ဖို ့အထိေတာင္ႀကိဳးစားတယ္.သူမ်ားကို လုပ္ႀကံတာမွာ ကိုယ္တိုင္ထြက္လုပ္ႀကံတဲ ့အဆင္ ့ဟာ ေသြးရူးေသြးတန္းနဲ ့ ဘုရားမေသလို ့မၿဖစ္ဖူး ေသမွကို ၿဖစ္မယ္ဆိုတာမ်ိဳး အမုန္းတရား အထြဋ္အထိပ္ေရာက္သြားတဲ စိတ္ .ေတာ္ယံုလူဆို အဲ ့အမုန္းစိတ္ကဘုရားကိုမလုပ္ႀကံခင္ ကိုယ္ ့ဟာကိုယ္ေတာင္ ႏွလံုးေသြး ပြက္ပြက္ဆူၿပီး ဘံုးကနဲ လဲေသသြားနိုင္ေအာင္ ပူေလာင္ၿပင္းထန္တဲ ့စိတ္မ်ိဳး...
ဒါလဲ မနိုင္ဘူး....အမ်ိဳးမ်ိဳးနည္းေတြနဲ ့ အနိုင္မယူနိင္တာက ဂိတ္ဆံုးသြားၿပီဆိုမွေတာ ့ .
.....သူ ့အလွည္ ့ေပါ ့.....
အဲ ့မွာ ရွင္ေဒ၀ဒတ္..ကိုယ္ ့အကုသိုလ္နဲ ့ကိုယ္ ေၿမၿမိဳခံရေတာ ့တာပါပဲ.....
သိပ္ရြံစရာ ေကာင္းတဲ ့လူေတြ...
သိပ္ရြံစရာ ေကာင္းတဲ ့လူေတြ...
------------------------------
အသိအၿမင္ေတြ အေတြးေတြကို မွိဳင္းတိုက္တဲ ့ေနရာမွာ ဖြတ္ခရိုေတြ စစ္ခရိုေတြလို စက္ဆုတ္စရာေကာင္းတာ ရြံစရာေကာင္းတာက .အာဏာရွင္ကို ဆန္ ့က်င္သလိုလိုနဲ ့ လြတ္ရာကြ်တ္ရာေန ေဘးလူလိုလို ေ၀ဖန္ေရးသမားေတြလိုလို နိုင္ငံေရးသံုးသပ္သူေတြလိုလို ေကာင္းေစခ်င္လို ့အႀကံေပးေနတာေတြလိုလို တရားမ်ွတေစခ်င္သူေတြလိုလို မတရားမွဳ ့ေတြကို ဆန္ ့က်င္သူေတြလိုလိုနဲ ့ စုတုၿပဳအခ်က္အလက္ေတြ ေရွာက္စု စပ္ထဘီလို ေတာင္စပ္ေၿမာက္စပ္ ၁၂ မ်ိဳး အတင္းသုတ္လုပ္ၿပီး စိတ္ကူးယဥ္ခန္ ့မွန္းခ်က္ စာေတြ အြန္လိုင္းေတြ ဖြဘုတ္ေတြ မီဒီယာေတြကေန ေတာ္ကီထုလႊတ္ စာေတြ ပိုစ္ေတြ ေရးလႊတ္ေနတဲ ့ အေခ်ာင္သမားေတြပဲ..
ေတာ္ယံု စာဖတ္နဲသူ ဖတ္ယံုဖတ္ၿပီး လိုက္မေတြးတတ္သူ ကိုယ္ ့အလုပ္ပဲကိုယ္လုပ္ေနတာမ်ားလို ့ အၿပင္ေလာကႀကီးနဲ ့သတင္း ကြန္တက္ၿပတ္ေနတတ္သူေတြမ်ိဳးဆို နဂို ယံုႀကည္ခ်က္ ေမ်ွာ္လင္ ့ခ်က္ေသးေသးေလးေတြေတာင္ သူတို ့ စာေတြ ေတာ္ကီေတြေႀကာင္ ့ ကိုယ္ ့ ဘ၀အနာဂတ္ေတာင္ ဘာကိုယံုလို ့ ဘယ္ကိုပံုထားရမွန္းမသိေတာ ့ေလာက္ေအာင္ အသိေတြ အေတြးေတြ ရွုတ္ယွက္ခတ္ကုန္ၿပီး ၀ါးတားတားေတြၿဖစ္သြားေလာက္တယ္..
ဒါ ့ထက္ဆိုးတဲ ့ေရးသားနည္းေတြက စစ္ကြ်န္ဘ၀က လြတ္ေအာင္ ဘယ္ေလာက္ႀကိဳးစားစား ဘယ္ေတာ ့မွ စစ္ကြ်န္ဘ၀က မလြတ္နိုင္ေတာ ့ဘူးလိုလို ၿမင္လာေအာင္ စစ္အာဏာရွင္သမားေတြကို မသိမသာ ပို အေႀကာက္စိတ္၀င္သြားေအာင္ ကိုယ္ ့ကိုယ္ကို လူညံ ့ေတြလို ့ထင္ၿပီး တင္ထားတဲ ့ စိတ္ဓါတ္ေတြ က်သြားေအာင္ေတြ ဒိုင္ေႀကာင္ေတြထည္ ့ လႊတ္ေရးေနတဲ ့ဒီမို မ်က္ႏွာဖံုးတပ္ထားတဲ ့ ပညာတတ္ဆိုတဲ ့ စပ်စ္သီးဆိုတဲ ့ တစ္ခုခုၿဖစ္လာရင္ အရင္ေရွာင္သြားတတ္တဲ ့ေကာ္လံၿဖဴလို ့ဆိုႀကတဲ ့ေရေပၚဆီ လူေတြပဲ.
..အဲ ့လို ေရေပၚဆီမ်ိဳးေတြကို ရြံရွာလြန္းလို ့ ကေမၻာဒီယားမွာ ရက္စက္တဲ ့ခမာနီပိုေပါ ့တို ့ေပၚထြက္လာၿပီး သူတို ့အာဏာရသြားတဲ ့အခါႀကေတာ ့အဲ ့လို ဆီဥ ေထာပတ္စားၿပီး လြတ္ရာကြ်တ္ရာေန ပန္ကာေအာက္ထိုင္ၿပီး ေလလႊတ္ေနတဲ ့ ေရေပၚဆီေတြကို လယ္ထဲ အလုပ္ႀကမ္းစခန္းထဲ ပို ့လိုက္ေတာ ့တာမ်ိဳးၿဖစ္လာေတာ ့တာမ်ိဳးပဲ..ရန္သူစစ္္စစ္ေၿပာရခက္ မိတ္ေဆြစစ္စစ္ သတ္မွတ္ရခက္တဲ ့ဘာေကာင္ေတြမွန္းေၿပာရခက္တဲ ့.....
သိပ္ရြံစရာ ေကာင္းတဲ ့လူေတြ...
------------------------------
အသိအၿမင္ေတြ အေတြးေတြကို မွိဳင္းတိုက္တဲ ့ေနရာမွာ ဖြတ္ခရိုေတြ စစ္ခရိုေတြလို စက္ဆုတ္စရာေကာင္းတာ ရြံစရာေကာင္းတာက .အာဏာရွင္ကို ဆန္ ့က်င္သလိုလိုနဲ ့ လြတ္ရာကြ်တ္ရာေန ေဘးလူလိုလို ေ၀ဖန္ေရးသမားေတြလိုလို နိုင္ငံေရးသံုးသပ္သူေတြလိုလို ေကာင္းေစခ်င္လို ့အႀကံေပးေနတာေတြလိုလို တရားမ်ွတေစခ်င္သူေတြလိုလို မတရားမွဳ ့ေတြကို ဆန္ ့က်င္သူေတြလိုလိုနဲ ့ စုတုၿပဳအခ်က္အလက္ေတြ ေရွာက္စု စပ္ထဘီလို ေတာင္စပ္ေၿမာက္စပ္ ၁၂ မ်ိဳး အတင္းသုတ္လုပ္ၿပီး စိတ္ကူးယဥ္ခန္ ့မွန္းခ်က္ စာေတြ အြန္လိုင္းေတြ ဖြဘုတ္ေတြ မီဒီယာေတြကေန ေတာ္ကီထုလႊတ္ စာေတြ ပိုစ္ေတြ ေရးလႊတ္ေနတဲ ့ အေခ်ာင္သမားေတြပဲ..
ေတာ္ယံု စာဖတ္နဲသူ ဖတ္ယံုဖတ္ၿပီး လိုက္မေတြးတတ္သူ ကိုယ္ ့အလုပ္ပဲကိုယ္လုပ္ေနတာမ်ားလို ့ အၿပင္ေလာကႀကီးနဲ ့သတင္း ကြန္တက္ၿပတ္ေနတတ္သူေတြမ်ိဳးဆို နဂို ယံုႀကည္ခ်က္ ေမ်ွာ္လင္ ့ခ်က္ေသးေသးေလးေတြေတာင္ သူတို ့ စာေတြ ေတာ္ကီေတြေႀကာင္ ့ ကိုယ္ ့ ဘ၀အနာဂတ္ေတာင္ ဘာကိုယံုလို ့ ဘယ္ကိုပံုထားရမွန္းမသိေတာ ့ေလာက္ေအာင္ အသိေတြ အေတြးေတြ ရွုတ္ယွက္ခတ္ကုန္ၿပီး ၀ါးတားတားေတြၿဖစ္သြားေလာက္တယ္..
ဒါ ့ထက္ဆိုးတဲ ့ေရးသားနည္းေတြက စစ္ကြ်န္ဘ၀က လြတ္ေအာင္ ဘယ္ေလာက္ႀကိဳးစားစား ဘယ္ေတာ ့မွ စစ္ကြ်န္ဘ၀က မလြတ္နိုင္ေတာ ့ဘူးလိုလို ၿမင္လာေအာင္ စစ္အာဏာရွင္သမားေတြကို မသိမသာ ပို အေႀကာက္စိတ္၀င္သြားေအာင္ ကိုယ္ ့ကိုယ္ကို လူညံ ့ေတြလို ့ထင္ၿပီး တင္ထားတဲ ့ စိတ္ဓါတ္ေတြ က်သြားေအာင္ေတြ ဒိုင္ေႀကာင္ေတြထည္ ့ လႊတ္ေရးေနတဲ ့ဒီမို မ်က္ႏွာဖံုးတပ္ထားတဲ ့ ပညာတတ္ဆိုတဲ ့ စပ်စ္သီးဆိုတဲ ့ တစ္ခုခုၿဖစ္လာရင္ အရင္ေရွာင္သြားတတ္တဲ ့ေကာ္လံၿဖဴလို ့ဆိုႀကတဲ ့ေရေပၚဆီ လူေတြပဲ.
..အဲ ့လို ေရေပၚဆီမ်ိဳးေတြကို ရြံရွာလြန္းလို ့ ကေမၻာဒီယားမွာ ရက္စက္တဲ ့ခမာနီပိုေပါ ့တို ့ေပၚထြက္လာၿပီး သူတို ့အာဏာရသြားတဲ ့အခါႀကေတာ ့အဲ ့လို ဆီဥ ေထာပတ္စားၿပီး လြတ္ရာကြ်တ္ရာေန ပန္ကာေအာက္ထိုင္ၿပီး ေလလႊတ္ေနတဲ ့ ေရေပၚဆီေတြကို လယ္ထဲ အလုပ္ႀကမ္းစခန္းထဲ ပို ့လိုက္ေတာ ့တာမ်ိဳးၿဖစ္လာေတာ ့တာမ်ိဳးပဲ..ရန္သူစစ္္စစ္ေၿပာရခက္ မိတ္ေဆြစစ္စစ္ သတ္မွတ္ရခက္တဲ ့ဘာေကာင္ေတြမွန္းေၿပာရခက္တဲ ့.....
သိပ္ရြံစရာ ေကာင္းတဲ ့လူေတြ...
အလုပ္ေပးအေတြး..
အလုပ္ေပးအေတြး..
----
ေဘးအကြက္ထဲမွာ အေနာက္တိုင္းယဥ္ေက်းမွဳ ့ကို ေလ်ွာ ့ခ်ေရး..ဆိုတဲ ့ ေပ ့တစ္ခု၊ ပံုတင္ထားက ထဘီနဲ ့ရင္ဖံုးအင္းက်ီ အ၀တ္အစားၿပိဳင္ပြဲပံုနဲ ့...၊ အာ ့ေလးေတြ ့ၿပီး ေတြးစရာ ေမးစရာ စိတ္အပန္းၿဖ အေတြးၿဖန္ ့က်က္မွဳ ့ဂိမ္းတစ္ခု ၿဖစ္လာပံုက ...
'' ယဥ္ေက်းမွဳ ''့ ဆိုတာ ဘာကို ဆိုလိုတာလဲ ဘယ္လို နားလည္ထားသလဲ အေရၿပား တစ္ေထာက္စာေပၚမွာ ဖံုးတဲ ့အ၀တ္အစား၀တ္တာကိုပဲ ယဥ္ေက်းမွု ့လို ဆိုလိုပါသလား စိတ္ပိုင္းဆိုင္သေဘာထားေတြကေရာ ယဥ္ေက်းမွဳ ့ထဲမွာ ပါနိုင္သလား..အ၀တ္အစား၀တ္ပံုကို ယဥ္ေက်းမွဳ ့လို ဆိုရင္ ဘယ္ေခတ္က အ၀တ္အစား နဲ ့ ဘယ္သူေတြ ဘယ္အလႊာက လူေတြ ၀တ္တဲ ့ အ၀တ္အစားကို ယဥ္ေက်းမွု လို ့သတ္မွတ္မွာလဲ ဘယ္သူေတြက သတ္မွတ္မွာလဲ ဘာေႀကာင္ ့ မိန္းမေတြရဲ ့အ၀တ္အစားကိုမွ အဓိက ပစ္မွတ္ထားၿပီး ႏွိဳးေဆာ္ေနရတာလဲ ေယာက်္ားေတြ ရဲ ့အ၀တ္အစားေတြကိုေတာ ့အေနာက္တိုင္း ယဥ္ေက်းမွဳ ့ေလ်ွာ ့ခ်ေရးေတြဘာေတြ နဲ ့ ဘာလို ့ႏွိဳးေဆာ္ေလ ့မရွိတာလဲ ....
ေယာက်္ားေတြရဲ ့ အ၀တ္အစားကေရာ ဘယ္ ေခတ္က ဘယ္သူေတြ ၀တ္တဲ ့အ၀တ္အစား ဒီဇိုင္းကို ရိုးရာ အစဥ္အလာ ယဥ္ေက်းမွဳ ့ဒီဇိုင္းလို ့သတ္မွတ္မွာလဲ ဘယ္သူေတြကသတ္မွတ္မွာလဲ. ...သတ္မွတ္တယ္ဆိုရင္ေရာ အဲ အ၀တ္အစားဒီဇိုင္းက ကိုယ္ ့ကိုယ္ပိုင္လို ယဥ္ေက်းမွဳ ့လို ့ဘယ္သူက အာမခံမွာလဲ ကိုယ္ ့ကိုယ္ပိုင္ ယဥ္ေက်းမွဳ ့ ဒီဇိုင္းစစ္စစ္ပါ ဆိုတာေရာ ေသၿခာပါသလား. ..အေနာက္တိုင္းယဥ္ေက်းမွု ့.ဆိုတာကေရာ ဘယ္ယဥ္ေက်းမွဳ ့ကိုဆိုလိုတာလဲ နိုင္ငံေပါင္းရာခ်ီရွိတဲ ့အေနာက္အရပ္မွာ ဘယ္အေနာက္အရပ္က နိုင္ငံေတြက ယဥ္ေက်းမွဳ ့ဆိုတာေတြ ဒီ အေရွ ့ဘက္ ဒီနိုင္ငံဘက္ကို လႊမ္းမိုးလာတယ္လို ့ေၿပာလိုတာလဲ.....စသၿဖင္ ့...စသၿဖင္ ့ စသၿဖင္ ့....??????...ေတြးစရာေတြ ေမးစရာေတြ တစ္ပံုႀကီးေပါ ့....အဲဘာရယ္ မဟုတ္ပါ.. အိပ္ငိုက္ေၿပေလး ေတြးႀကည္ ့တာပါ..
.တစ္ခါတစ္ေလ ကိုယ္ ညံ ့တာကို ကိုယ္ညံ ့တာလို ့မၿမင္ပဲ သူမ်ားေတာ္တာကို အၿပစ္ရွာေနတာမ်ိဳး ရွိတတ္သလား ကိုယ္ ညံ ့တာကို သိေပမယ္ ့ ကိုယ္ ့ညံ ့ခ်က္ကို ဖံုးဖိခ်င္တာနဲ ့ သူမ်ားေတာ္တာကို အၿပစ္ဖြဲ ့ၿပေနတာမ်ိဳးေတြလည္း ရွိတတ္သလား.လို ့လည္း ေတြးေနမိေလ၏. ေတြးရသည္ ့အေႀကာင္းကား သတၱ၀ါအနႏၱတြင္ လူသည္ အလြန္မွ ဥာဏ္နီ ဥာဏ္နက္မ်ားတတ္ေသာေႀကာင္ ့ၿဖစ္ေလသည္......ငိငိ...😁
----
ေဘးအကြက္ထဲမွာ အေနာက္တိုင္းယဥ္ေက်းမွဳ ့ကို ေလ်ွာ ့ခ်ေရး..ဆိုတဲ ့ ေပ ့တစ္ခု၊ ပံုတင္ထားက ထဘီနဲ ့ရင္ဖံုးအင္းက်ီ အ၀တ္အစားၿပိဳင္ပြဲပံုနဲ ့...၊ အာ ့ေလးေတြ ့ၿပီး ေတြးစရာ ေမးစရာ စိတ္အပန္းၿဖ အေတြးၿဖန္ ့က်က္မွဳ ့ဂိမ္းတစ္ခု ၿဖစ္လာပံုက ...
'' ယဥ္ေက်းမွဳ ''့ ဆိုတာ ဘာကို ဆိုလိုတာလဲ ဘယ္လို နားလည္ထားသလဲ အေရၿပား တစ္ေထာက္စာေပၚမွာ ဖံုးတဲ ့အ၀တ္အစား၀တ္တာကိုပဲ ယဥ္ေက်းမွု ့လို ဆိုလိုပါသလား စိတ္ပိုင္းဆိုင္သေဘာထားေတြကေရာ ယဥ္ေက်းမွဳ ့ထဲမွာ ပါနိုင္သလား..အ၀တ္အစား၀တ္ပံုကို ယဥ္ေက်းမွဳ ့လို ဆိုရင္ ဘယ္ေခတ္က အ၀တ္အစား နဲ ့ ဘယ္သူေတြ ဘယ္အလႊာက လူေတြ ၀တ္တဲ ့ အ၀တ္အစားကို ယဥ္ေက်းမွု လို ့သတ္မွတ္မွာလဲ ဘယ္သူေတြက သတ္မွတ္မွာလဲ ဘာေႀကာင္ ့ မိန္းမေတြရဲ ့အ၀တ္အစားကိုမွ အဓိက ပစ္မွတ္ထားၿပီး ႏွိဳးေဆာ္ေနရတာလဲ ေယာက်္ားေတြ ရဲ ့အ၀တ္အစားေတြကိုေတာ ့အေနာက္တိုင္း ယဥ္ေက်းမွဳ ့ေလ်ွာ ့ခ်ေရးေတြဘာေတြ နဲ ့ ဘာလို ့ႏွိဳးေဆာ္ေလ ့မရွိတာလဲ ....
ေယာက်္ားေတြရဲ ့ အ၀တ္အစားကေရာ ဘယ္ ေခတ္က ဘယ္သူေတြ ၀တ္တဲ ့အ၀တ္အစား ဒီဇိုင္းကို ရိုးရာ အစဥ္အလာ ယဥ္ေက်းမွဳ ့ဒီဇိုင္းလို ့သတ္မွတ္မွာလဲ ဘယ္သူေတြကသတ္မွတ္မွာလဲ. ...သတ္မွတ္တယ္ဆိုရင္ေရာ အဲ အ၀တ္အစားဒီဇိုင္းက ကိုယ္ ့ကိုယ္ပိုင္လို ယဥ္ေက်းမွဳ ့လို ့ဘယ္သူက အာမခံမွာလဲ ကိုယ္ ့ကိုယ္ပိုင္ ယဥ္ေက်းမွဳ ့ ဒီဇိုင္းစစ္စစ္ပါ ဆိုတာေရာ ေသၿခာပါသလား. ..အေနာက္တိုင္းယဥ္ေက်းမွု ့.ဆိုတာကေရာ ဘယ္ယဥ္ေက်းမွဳ ့ကိုဆိုလိုတာလဲ နိုင္ငံေပါင္းရာခ်ီရွိတဲ ့အေနာက္အရပ္မွာ ဘယ္အေနာက္အရပ္က နိုင္ငံေတြက ယဥ္ေက်းမွဳ ့ဆိုတာေတြ ဒီ အေရွ ့ဘက္ ဒီနိုင္ငံဘက္ကို လႊမ္းမိုးလာတယ္လို ့ေၿပာလိုတာလဲ.....စသၿဖင္ ့...စသၿဖင္ ့ စသၿဖင္ ့....??????...ေတြးစရာေတြ ေမးစရာေတြ တစ္ပံုႀကီးေပါ ့....အဲဘာရယ္ မဟုတ္ပါ.. အိပ္ငိုက္ေၿပေလး ေတြးႀကည္ ့တာပါ..
.တစ္ခါတစ္ေလ ကိုယ္ ညံ ့တာကို ကိုယ္ညံ ့တာလို ့မၿမင္ပဲ သူမ်ားေတာ္တာကို အၿပစ္ရွာေနတာမ်ိဳး ရွိတတ္သလား ကိုယ္ ညံ ့တာကို သိေပမယ္ ့ ကိုယ္ ့ညံ ့ခ်က္ကို ဖံုးဖိခ်င္တာနဲ ့ သူမ်ားေတာ္တာကို အၿပစ္ဖြဲ ့ၿပေနတာမ်ိဳးေတြလည္း ရွိတတ္သလား.လို ့လည္း ေတြးေနမိေလ၏. ေတြးရသည္ ့အေႀကာင္းကား သတၱ၀ါအနႏၱတြင္ လူသည္ အလြန္မွ ဥာဏ္နီ ဥာဏ္နက္မ်ားတတ္ေသာေႀကာင္ ့ၿဖစ္ေလသည္......ငိငိ...😁
တေရးႏိုး အေတြး...
တေရးႏိုး အေတြး...
----------------------
စိတ္ကလည္း ၿဖစ္ပ်က္လို ့ဆိုၿပီး ၿဖစ္လိုက္ပ်က္လိုက္ရဲ ့ စပိက ၿမန္လြန္းလို ့ေမြးကတည္းက ဒီေန ့အထိ စိတ္အစဥ္အတန္းႀကီးက တစ္ဆက္တည္း လို ခံစားမိတဲ ့သေဘာေပါ ့ ...
ရုပ္ရင္ ့က်က္တယ္ဆိုတာ အေရၿပားေတြ အရိုးေတြက ႏုရာကေန ရင္ ့ ရင္ ့ရာကအိုသေဘာ၊ စိတ္ရင္ ့က်က္မွဳ ့က ခံစားမွဳ ့ေတြကို အၿပည္ ့့ခံစားလိုက္ပစ္တာကေန အေၿခအေနတစ္ခုကို သင္ ့၏ မသင္ ့၏ေတြ စသၿဖင္ ့ေတြးေခၚဆင္ၿခင္ပံုေတြပါလာတာမ်ိဳး စတိုင္သေဘာ..ခံစားမွဳ ့ကို အေတြးအကပ္ခံလိုက္ရတာမ်ိဳး..
ရုပ္ၿဖစ္ပ်က္က ၿမင္သာလို ့ ရုပ္ရဲ ့ ရင္ ့က်က္မွဳ ့က ၿမင္သာၿပီး စိတ္ရဲ ့ရင္ ့က်က္မွဳ ့က မၿမင္သာဘူး..မၿမင္သာတာက ရုပ္ကို ရုပ္ခ်င္းၿပန္ႀကည္ ့လို ့ရေပမယ္ ့ စိတ္ကို ၿပန္ႀကည္ ့ဖို ့က စိတ္နဲ ့ပဲ ၿပန္ႀကည္ ့လို ့ရတာမ်ိဳး...
စိတ္ရဲ ့ရင္ ့က်က္မွဳ ့က အေတြးအေခၚနဲ ့ဆင္ၿခင္မွဳ ့ေပၚမွာပဲ စကားေၿပာလိမ္ ့မယ္ စိတ္ခံစားမွဳ ့အေပၚမွာေတာ ့သြားႀကည္ ့လို ့မရဘူး
စိတ္ခံစားမွဳ ့သေဘာက ဘ၀ရဲ ့ အၿဖစ္အပ်က္ေတြကို ၿပန္ေတြးလိုက္ရင္ အႏွစ္ ၂၀ ၃၀ ၄၀ ၅၀ ရုပ္သက္တမ္း ဘယ္ေလာက္ပဲ ႀကာႀကာ စိတ္ထဲမွာ ၂ရက္ ၃ရက္ ၄ရက္ ၅ရက္ေလာက္က အၿဖစ္အပ်က္ ပူပူေႏြးေႏြးေတြလိုလို ခံစားလို ့ရေနတာမ်ိဳး..
စိတ္ရဲ ့ရင္ ့က်က္မွဳ ့ကေတာ ့ ေလာကီစိတ္သေဘာအရ ခြင္ ့မလႊတ္နိုင္ေလာက္တဲ ့ကိစၥေတြကို ဓမၼကို အာရံုၿပဳၿပီး ေလာကုတၱရာစိတ္နဲ ့ခြင္ ့လႊတ္ေပးလိုက္တယ္ ဆိုတာမ်ိဳးက စိတ္ရဲ ့ရင္ ့က်က္မွု ့...
အဲ ့ဒီ စိတ္ရဲ ့ဆင္ၿခင္မွဳ ့ ရင္ ့က်က္မွဳ မရင္ ့က်က္မွဳ ့့ဆိုတာကလည္း ရုပ္ရဲ ့ ႏုပ်ိဳမွဳ ့ အိုမင္းမွဳ ့အေပၚမွာ မူမတည္ၿပန္တာက အသက္ငယ္ငယ္နဲ ့ သံသရာက လြတ္ေၿမာက္သြားတဲ ့စိတ္ကို ရသြားတဲ ့သူေတြလည္း ရွိသလို အသက္သာ ၇၀ ၈၀ တန္းၿဖစ္ေနတာ ေလာဘ ေဒါသ အညွိဳး အာဃာတ တပ္မက္မွဳ ့ေတြနဲ ့ အလြန္ပူေလာင္ေနဆဲ သူေတြကိုႀကည္ ့ရင္ ၿမင္သာတယ္...
တစ္ခါတစ္ခါလည္းအေတြးက ရင္ ့က်က္တယ္ဆိုတာ ကိုယ္ ့အတြက္ သူ ့အတြက္ ဆက္ဆံေရးေတြမွာ အက်ိဳးအၿမတ္ေတြ အေပးအယူေတြ အေလ်ာ္အစားေတြကို တြက္ခ်က္ၿပီး မူရင္း စိတ္ခံစားမွဳ ့ကို ဖံုးဖိၿပီး စိတ္ခံစားမွဳ ့ကတစ္မ်ိဳး အၿပင္ကတစ္သြင္နဲ ့ဟန္ေဆာင္ လွဳပ္ရွားသြားတာမ်ားလားလို ့
ဘာဘဲၿဖစ္ၿဖစ္ တစ္ခါတစ္ခါ ခံစားမွဳ ့ကို ခံစားမွဳ ့အတိုင္းသက္သက္နဲ ့ေနရတာက စိတ္ကို ေပ်ာ္ေစတယ္ ဟန္ေဆာင္ေလာက ကေန လြတ္ေၿမာက္နယ္ေၿမထဲ ခဏေရာက္ေနသလိုလို
သုညႀကြင္း စစ္မွဳ ့ထမ္း ေခါင္းေပါင္း နမိတ္သေဘာ နဲ ့သုညႀကြင္း ေသာႀကာသားႀကီးကိစၥ ၿပန္ေတြးထားတာပါ... နမိတ္ရဲ ့အက်ိဳးေက်းဇူး
သုညႀကြင္း စစ္မွဳ ့ထမ္း
------
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ သူရဦးေရႊမန္းကို ပဲခူးတိုင္း ကညႊတ္ကြင္းရြာမွာ ၁၁ ဇူလိုင္ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္က ဖြားျမင္ပါတယ္။
--------------
ပထမေတာ ့အမွတ္တမဲ ့ပဲ၊ ေနာက္ေတာ ့ သုညႀကြင္းမဟာဘုတ္ၿဖစ္ေနတာ သတိထားမိသြားၿပီး အဂၤါနံ စစ္မက္ သေဘာက မရဏအိမ္ထိုင္ေနတာကို စိတ္၀င္စားသြားတယ္၊ မရဏကို မွီၿပီး အသက္ေမြးရတာ အႏၱရာယ္မ်ားတယ္ဆိုတဲ ့သေဘာကိုေတြ ့ခဲ ့တာႀကာၿပီဆိုေတာ ့ေလ၊ ဒါနဲ ့ၿပကၡးိန္မွာေန ့သား ရွာလိုက္ေတာ့ ေသာႀကာသားတဲ ့ အထြန္းဖြားေပါ ့၊ သုညေတြ အဲ ့အထြန္းေသာႀကာ စကားေႀကာင္ ့က်ေနာ္တို ့က သုညႀကြင္းေတြကို ေလအိုးေတြလို ့ေနာက္ေခၚႀကတယ္ ၊ ကားပြဲစားလိုပဲ ေလေဖၚတတ္
သလို စိတ္လြတ္သြားရင္ စကားေဖါင္တတ္တယ္။ ..
ဒါနဲ ့ အသက္ပိုင္းႀကည္ ့ေတာ ၆၈ ႏွစ္ၿပည္ ့စေလး လပိုင္းေတာင္မစြန္းေသးဘူး အစိခံလိုက္ရတယ္၊..ေသာႀကာသား ၆၈ ဆိုတာ ၄ခြင္ေၿမာက္ ဘုမၼိ နဲ ့အဂၤါ သက္ေရာက္ေပါ ့၊
ရိုးရိုးအဂၤါေတာင္မဟုတ္ဖူး မရဏအဂၤါ...သေဘာက သတ္ေသခ်င္စိတ္ေပါက္သြားေအာင္ ညစ္တဲ ့ေနရာေပါ ့...။ ဒီေမြးသကၠရာဇ္သာ အမွန္ဆိုရင္ အခုကိစၥက သက္ေရာက္ေဗဒင္ေတြနဲ ့ တိုက္ဆိုင္သားပဲေပါ ့ေလ
Subscribe to:
Posts (Atom)