Powered By Blogger

Monday, December 7, 2015

ၿပိဳ


  ၿပိဳ
------
၀ူး၀ူး ၀ါး၀ါး
ထူး ..ထူးၿခားေလမလား
ဆူး..ဆူးႀကားေနလားနဲ ့
စိတ္ကူးဖြဲ ့တြက္..

ဖဲ ့သလိုလို ပဲ ့သလိုလို
ငဲ ့သလိုလို မဲ ့သလိုလို
ငိုတဲ ့အခါငို ရယ္တဲ ့အခါရယ္
လြယ္တဲ ့အခါလြယ္
ခက္တဲ ့အခါ ခက္လို ့..

ဒီလိုနဲ ့
ဘ၀ဟာ...
ဘ၀ဂ္ၿဖစ္တဲ ့အခါ ၿဖစ္ရင္းက...

ဒီလိုနဲ ့
ဘ၀ဟာ
ဗြက္ထတဲ ့အခါထရင္းက

အခ်ိန္သည္ကား
( ၿဖစ္ၿမဲအတိုင္း)
တေရြ ့ေရြ ့ အို
တစ္ေန ့ၿပီး တစ္ေန ့
ၿပိဳ.....။

လြယ္လြယ္နဲ ့ အရွံုးမေပးရေအာင္


က်ေနာ္တစ္စိုက္မတ္မတ္ ေလ ့လာခဲ ့တဲ ့ ဒီမဟာဘုတ္ပညာအရ လူတစ္ေယာက္က ဘယ္ေလာက္အထိ ပိုက္ဆံေတြ ခ်မ္းသာသြားမလဲလို ့ေတာ ့ က်ေနာ္မေၿပာနိုင္တာ အမွန္ပါ
က်ေနာ္ ေၿပာေနတဲ ့ လမ္းေႀကာင္း ညႊန္ၿပေနတဲ ့ လမ္းေႀကာင္းက လြယ္လြယ္နဲ ့ ဘ၀ပ်က္မသြားေအာင္ လြယ္လြယ္နဲ ့မဆင္းရဲသြားေအာင္ ပိုးစိုးပက္စက္ ေသပြဲ၀င္မသြားရေအာင္
နဲ ့ ဘယ္လို အေၿခအေနမ်ိဳးေတြနဲ ့ပဲ ရင္ဆိုင္ရ ရင္ဆိုင္ရ စိတ္ဓါတ္ေတြကို က်မသြားေစရေအာင္ ကိုယ္ေမ်ွာ္လင္ ့မထားတဲ ့  ေလာကဓံဆိုးေတြကို လြယ္လြယ္နဲ ့ အရွံုးမေပးရေအာင္ ပစ္မွတ္ထား ေရးၿပေနတာမ်ိဳးပါသူငယ္ခ်င္းတို ့...
====================
က်ေနာ္ ဘယ္ေလာက္အထိ ယႀတာပညာကို သုံးခဲ ့လဲဆိုရင္ က်ေနာ္ ့အေဖ နဲ ့အေမ ၂ ေယာက္စလံုး က်ေနာ္ ့လက္ေပၚမွာ ေနာက္ဆံုးထြက္သက္ ေမးေလး တစ္ခ်က္ ေငါ ့ၿပသြားတဲ ့အထိ ဒီယႀတာပညာကို သံုးခဲ ့တယ္ ...ေၿပာခ်င္တာက ေသကာမွ ေသေရာ စိတ္ဓါတ္အရ  ဘာကိုမွ လြယ္လြယ္နဲ ့ အရွံဳးမေပးဘူး လို ့ဆိုခ်င္တာ.. ဘာလုပ္လို ့ရသလဲ လု္လို ့ရတာ လုပ္နိုင္စြမ္းရွိတဲ ့အထိ လုပ္ေနမယ္ ရုပ္ခြန္အား အားမနိုင္ေတာ ့ရင္ေတာင္မွ စိတ္ဓါတ္ကေတာ ့ဘယ္ေတာ ့မွ လက္မေၿမွာက္ႀကနဲ ့သေဘာ...
===========
ကိုယ္ ့ဘ၀ဆ္ိုတာ ကိုယ္ ့ဘ၀သာၿဖစ္တယ္  သူမ်ားေတြရဲ ့ ဘ၀ဆိုတာ သူမ်ားေတြရဲ ့ဘ၀သာၿဖစ္တယ္ သတၱ၀ါတစ္ခု ကံတစ္ခု သေဘာသည္လဲ ရွိပါသည္ သို ့အတြက္ ေႀကာင္ ့ ကိုယ္ ့ဘ၀ကို  သူမ်ားအတြက္ ဘယ္သူ ့အတြက္ေႀကာင္  ့မွ ကိုယ္ ့ကိုယ္ကိုယ္  သတ္ေသဖို ့ ေတြးေနစရာေတာင ္မလိုပါေၿခ..
--============
အမ်ားစု ရဲ ့အမွားေတြထဲမွာ ေတြ ့ရေလ ့ရွိတဲ ့အမွားေတြက သူဟာ ကိုယ္ ့လိုစိတ္မ်ိဳဲးရွိလိမ့္မယ္ထင္ၿပီး  ပံုၿပီးယံုလိုက္မိတာက စတာမ်ိဳးေတြလဲံ ေတြ ့ရတယ္ 
===========

ေမးစမ္းခ်င္..


အေအးႏု တစ္ခ်က္
ေ၀ ့ကနဲ တိုးေ၀ွ ့ခဲ့တဲ ့စိမ္ ့ညလယ္ ေဟမာန္ဦးမို ..
ေဆာင္းရိပ္ခို ရာသီညီခဲ ့ၿပီလားေမ.....
ေ၀ ရီ မွံဳ မွိဳင္း ဟိုး ..အေ၀းဆီက
ရိုးမေၿခ ၿမဴေတြဆိုင္းေလာက္ၿပီေပါ ့
လြမ္းရတဲ ့ ေတာင္ေပၚသူေလးရယ္လို ့
( သတိရၿခင္းမ်ားစြာၿဖင္ ့)
ေမးစမ္းခ်င္......။

ကံ စီမံရာသာသေဘာ


ကံ စီမံရာသာသေဘာ
-------
၇၀ ဖြား ၈ လပိုင္းေမြး အဂၤါသားဆိုတာ အသက္ ၄၆ ေသာႀကာသက္ေရာက္ ၂ ႀကြင္း ပုတိဖြားေပါ ့..သူ ့အတြက္ သူ ့အစ္မေတြက မေန ့က ေဗဒင္လာတြက္ႀကတယ္  ေသာႀကာေန ့ ၁၁ နာရီမို ့ စေနတိုင္ နဲ ့ေပါ ့ ( အဂၤါသား နာ ေနရာမွာ )..လစိတ္ အရဆို အခုက စေနလစိတ္ေပါ ့..ဒီေတာ ့ ဒီလစိတ္ဟာ က်မၼာေရးေတာ ့ ၿငိေနၿပီလို ့ ေယဘူယ်မွန္းလို ့ရေနၿပီ..
ဘာ အဓိက ႀကည္ ့ေပးရမလဲလို ့ေမးလိုက္ေတာ ့ က်မၼာေရးပါတဲ ့...

အဲ ့ေတာ ့က်ေနာ္က ရွင္းၿပလိုက္တယ္ အသက္ ၄၆ က ပံုမွန္ဆို အေကာင္းႏွစ္သေဘာပါ  ဒါေပမယ္ ့ အဂၤါသားသမီးေတြ ရဲ ့သေဘာအရ ေမြးလကေန ၄ လစြန္းစြန္းက အလုပ္က်မၼာေရး ေထြလီကာလီေတြ အနဲနဲ ့အမ်ား အဆင္မေၿပတတ္ႀကဘူး အခုလည္း လပိုင္းက မေကာင္းေတာ ့ က်မၼာေရးၿငိေနတယ္ေပါ ့ဗ်ာ..ပံုမွန္အရဆိုရင္ ဇႏၷ၀ါရီလ လယ္ေလာက္ဆို ့ အညံ ့လ လြတ္လို ့က်မၼာေရးတင္မကပဲ က်န္တဲ ့ကိစၥေတြပါ  ၿပန္ေကာင္းလာနိုင္တယ္ အသက္ပိုင္းက ေကာင္းေနေသးေတာ ့ ယာယီ က်မၼာေရး ညံ ့ေနတာမ်ိဳးလဲ ၿဖစ္တတ္တယ္...

တစ္ခုေတာ ့ရွိတယ္ ၇၀ ဖြား သႀကၤန္ေက်ာ္ ေမြးတဲ ့ အဂၤါသားၿဖစ္ေနလို ့ေခါင္းနဲ ့ အသည္း ိုင္းမွာ က်မၼာေရးၿငိေနရင္ေတာ ့ ယာယီသေဘာမဟုတ္ေတာ ့ဘူး အသက္ပိုင္းေကာင္းမေကာင္းနဲ ့လဲ မဆိုင္ေတာ ့ဘူး ဇာတာပါ အတိတ္ကံပါ က်မၼာေရးသေဘာၿဖစ္ေနလို ့ လြယ္လြယ္နဲ ့ေတာ ့ၿပန္မေကာင္းတတ္ဖူး အေတာ္ေလး
ဂရုစိုက္မွရေတာ ့မယ္လို ့ ေၿပာလိုက္ေတာ ့...သူတို ့စိုးရိမ္သြားႀကပံုက အခု အဂၤါသားက အသည္းေရာဂါ ၿဖစ္ေနတာ  အသက္ အႏၱရာယ္ရွိလား ခႏၶာ ပ်က္ကိန္းရွိလားလို ့ ဆိ္ုလာတယ္..

အသံုးအႏွံဳးေတြအရ အဲ ့အဂၤါသားအတြက္ စိုးရိမ္ေရမွတ္မွာေရာက္ေနလို ့ ေဗဒင္လာေမးတာလို ့က်ေနာ္က သေဘာေပါက္ေနၿပီ...ဒီေတာ ့ က်ေနာ္က ခႏၶာ ပ်က္ကိန္းရယ္လို ့ေတာ ့
ဒဲ ့မေၿပာနိုင္ဘူး ဒါေပမယ္ ့ သူ ့ဇာတာက ပါလာတဲ ့ ေရာဂါမ်ိဳးၿဖစ္လို ့ အသက္ပိုင္းေတြနဲ ့မဆိုင္ေတာ ့ဘူး အခ်ိန္မေရြး ၿပႆနာႀကီးသြားနိုင္တယ္.လို ့ ၿပန္ေၿဖလိုက္ၿပီးမွ တစ္ခုေတာ ့ရွိတယ္ တကယ္က အဂၤါ  ၄၆ ဆိုတာ ဒီေလာက္ၿပင္းထန္တဲ ့ေရာဂါေတြ သိပ္ၿဖစ္ေနေလ ့မရွိေသးဘူး ယာယီသေဘာေလာက္ပဲ ၿဖစ္ေလ ့ရွိတယ္ သူ ့မွာ အိမ္ေထာင္ရွိလားလို ့ေမးလိုက္ေတာ ့ ရွိတယ္ စေနသမီး လို ့ဆိုတယ္...အသက္ ဘယ္ေလာက္ေလာက္လို ့ထင္လဲ  သူ ့အမ်ိဳးသမီးက ကံမေကာင္းရင္လဲ ဦးစီးမွာ အဲ ့လိုေတြ လာခံေနရတတ္တယ္လို ့ဆိုလိုက္ေတာ ့ ၃၀ စြန္းၿပီးနဲ ့တူတယ္ ဟုတ္..ဖံုးနဲ ့လွမ္းေမးလိုက္ဦးမယ္ဆိုၿပီး စေနသမီးဆီ ဖံုး ေကာက္ဆက္လိုက္ေတာ ့ ၈၄၊ ၃လပိုင္းေမြး စေနလို ့ဆိုတယ္....

ၿဖတ္ကနဲ စိတ္တြက္သိလိုက္ၿပီး အဲ ့စနသမီးက အခု ၃၂ ဟူး မရဏ ၊ ေနာက္ႏွစ္  အသက္ ၃၃ စေနသက္ေရာက္ ...ပိုဆိုးတာက ၃ လပိုင္းေမြးတဲ ့ စေနသမီး ဆိုေတာ ့ ဘက္ဒိတ္လစိတ္ေတြ ၿပန္ဆြဲလိုက္ရင္ အခု ၁၂လပိုင္းကေန ေမြးလႀကားဟာ လစိတ္အညံ ့ အဂၤါလစိတ္၊ ဟူးလစိ္တ္၊ ေမြးလ စေနလစိတ္ ေတြကို ၿဖတ္ရေတာ ့မယ္...သေဘာက
အဂၤါသားရဲ ့မိန္းမ စေနသမီးက အသက္ ပိုင္းေရာ လစိတ္ေရာ ေၿမာင္းထဲ မွာ ၿဖစ္ေနသလို အဂၤါသားရဲ ့ ေရာဂါ ကလည္း ၂ ႀကြင္းေတြရဲ ့ မရဏေရာဂါသေဘာ အသည္းေရာဂါ ၿဖစ္ေနၿပီေပါ ့..

ယႀတာေတြကို ေပးတဲ ့အခါ  အဂၤါသားအတြက္ ခေရညြန္ ့ ပင္တိုင္နဲ ့ တစ္ၿခားအကူယႀတာေတြေးလိုက္သလို  စေနသမီးအတြက္ပါ မာလကာညြန္ ့ယႀတာ မွာလိုက္ရတယ္  ..ၿပီးေတာ ့ ..အင္း..ဒါပါပဲ...၊ ( သူတို ့ကို မေၿပာလိုက္တာက အဲ ့အဂၤါသား အသည္းေရာဂါေတာင္ႀကီးကို ေက်ာ္နိုင္ေၿခ အား ေတာ္ေတာ္နဲေနၿပီလို ့ ကိုယ္ ့ဟာကိုယ္ ခန္ ့မွန္းလိုက္တဲ ့ ကိစၥေပါ ့) ( ၿဖတ္ကနဲ စိတ္တြက္ထဲမွာ  သံုးတန္ေပၚ နိစၥနည္းကလာတဲ ့ ေသာႀကာသက္ေရာက္ ရဲ ့ တိုင္စဥ္ ၃၄၅ တန္းစီး ၿပ တိုင္ထိပ္ သေဘာမွာ ၃ ဆိုတဲ ့အဂၤါနံကို ေကာဇာမဟာဘုတ္ကေန လာကပ္ေနတဲ ့ ခြင္လႊဲ တိုင္စဥ္က နံ ေလး ပါ မ်က္စိထဲ ကြက္ကနဲ ၿမင္လိုက္ေသးတာလဲ ပါတယ္)

က်ေနာ္တို ့ သေဘာေပါက္ေနတာက ၿဖစ္မယ္ ့လူဟာ ၿဖစ္ဖို ့လိုအပ္တဲ ့အခ်က္အလက္ အေႀကာင္းတရားေတြနဲ ့လာၿပီး တိုက္ဆိုင္ ၿပည္ ့စံုေနတတ္ၿပီး မၿဖစ္မယ္ ့ လူေတြကလဲ ၿဖစ္ဖို ့လိုအပ္တဲ ့ အေႀကာင္းတရားေတြ လာကို မလာတတ္ေသးဘူးသေဘာ...

ေသာႀကာၿဂိဳလ္ႀကီး လနဲ ့နီးရင္ ဘာၿဖစ္တတ္လဲ ...?

သိပၸံက အတိုင္းအထြာ အတြက္အခ်က္သေဘာေတြ နဲ ့ ၀ိဇၨာ ဆိုတဲ ့ သိမွဳ ့ သေဘာက အယူအေကာက္ သေဘာေတြက ၿဖစ္ရပ္ တစ္ခုထဲ အေပၚမွာပဲ အဓိက ဆြဲထုတ္ၿပီး
အယူအေကာက္ သေဘာ ေတြးဆပံု ေတြ မတူႀကဘူး  ..

၁ နဲ ့၁ေပါင္းရင္ ၂ ၿဖစ္တယ္ဆိုတာ  သိပၸံ သေဘာ အကၡရာ ပညာလာ ကိန္း ဂဏန္းသခ်ၤာ ရဲ ့ လက္ေတြ ့ အသံုးခ် အၿမင္တစ္ခုၿဖစ္ၿပီး အမွန္တရား တစ္ခုလဲ ၿဖစ္သလို  
၀ိဇၨာ စတိုင္က လာတဲ ့ဆင္ၿခင္မွဳ ့သေဘာမွာ ရွု ့ေထာင္ ့ေတြ ၿဖန္ ့ထြက္သြားပံုက  ၁+ ၁= ၂ ဆိုတာကိုလဲ  ၿငင္းစရာအေႀကာင္း မရွိသလို ေနာက္ထပ္ေတြးစရာေတြ
ေစာဒကတက္ၿပတာက ၁+၁= ၂ လဲ ၿဖစ္နိုင္တယ္ ၃ ေတြ ၄ေတြ လဲ ၿဖစ္နိုင္တယ္ ဆယ္တစ္လဲ ၿဖစ္နိုင္တယ္ ၁+၁= ၁ လဲ ၿဖစ္နိုင္ပါတယ္ပဲ...ဘာေႀကာင္ ့ အဲ ့လို ေၿပာသလဲ
ဆိုရင္ ၁+ ၁= ? ကို အသံုးခ်တဲ ့နယ္ပယ္ ကြဲရင္ (၀ါ) ရူ ့ေထာင္ ့ ကြဲရင္ အေၿဖေတြ မတူေတာ ့သလို အေၿဖတိုင္းဟာ ရူ ့ေထာင္ ့ အေပၚလိုက္ၿပီး ကြဲပါတယ္ မွန္ေနတတ္ပါတယ္
လို ့ဆိုလာတာပဲၿဖစ္တယ္..

ေသာႀကာၿဂိဳလ္ႀကီး လနဲ ့နီးရင္ ဘာၿဖစ္တတ္လဲ ...?  သိပၸံ အၿမင္ (၀ါ) အေၿဖ နဲ ့ ၀ိဇၨာ အၿမင္ (၀ါ) အေၿဖ  ထပ္တူမက်ဘူး ရွု ့ေထာင္ ့မတူဘူး အေၿဖမတူႀကဘူး..
 ဆိုလိုခ်င္တာ  ေလာကီပညာေတြရဲ ့ သေဘာက ဒါပဲ ေတြးေတာပံု  ရွု ့ေထာင့္နဲ ့ အသံုးခ် မယ္ ့နယ္ပယ္ေတြ မတူဘူး ....အ၀ိုင္း နဲ ့ေလးေထာင္ ့ကို အံ၀င္ဂါင္က် လိုက္ထပ္ၿပေနစရာမလိုဘူး
အ၀ိုင္းက အ၀ိုင္းတန္ဘ္ိုး ေလးေထာင္ ့က ေလးေထာင္ ့တန္ဘိုး သေဘာ သူ ့နယ္ပယ္နဲ ့သူ ့တန္ဘိုး သေဘာပဲ...

ဘာတန္ဘိုးေတြ ဘယိလို ကြဲကြဲ....တန္ဘိုးေတြ ဟူသမွ်ရဲ ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က လူသားမ်ိဳးႏြယ္ေတြ အဓြန္္ ့ ရွည္ေရး အတြက္ အဓိက အသံုးခ်တန္ဘိုးေတြ ၿဖစ္လာဖို ့ရည္ရြယ္ေနႀကတာခ်ည္းပဲ....ဒါပဲ မဟုတ္လား...


''ေဆာင္းညအလီလီ..''



''ေဆာင္းညအလီလီ..''
---------
ေဆာင္းခိုမယ္ ့
ေဆာင္းႀကိဳတဲ ့ႏွင္းဆီ
ရဲခဲ ့ၿပန္ၿပီ
ရင္ထဲမွာ....

ေထြခင္းကာ ကစားကြက္နဲ  ့
ေခြ်ရစ္ခါထားခဲ ့တဲ ့
ႏြယ္ ခဲ ့တဲ ့ခ်စ္ၿခင္းဖြဲ ့ေတြ.....

မေမ ့ မေမ ့
မေမ ့တတ္သူအဖို ့
မေမ ့တတ္ပါေႀကာင္း
ေဆာင္းေပမင္ ့
ေဆာင္းၿဖစ္ရ ခက္ခဲ ့ၿပန္ၿပီ
ေဆာင္းညအလီလီ...။

ေက်ာက္စရစ္ခဲေလးေတြပါ...


ေက်ာက္စရစ္ခဲေလးေတြပါ...အေရာင္မဲ ့ဖန္ခြက္ အႀကည္ ထဲ ထည္ ့ ေရထည္ ့ ၿပီး အဲ ့ ခဲေတြကို စိုက္ႀကည္ ့ၿပီး ကိုယ္ပို ့ခ်င္တဲ ့သူဆီကို အာရံုလွိဳင္းေတြ ပို ့လႊတ္တဲ ့
 နည္းပညာ အတြက္လဲ ၿဖစ္သြားနိုင္တယ္  ေလာက္စလံုးလဲ ၿဖစ္သြားနိုင္တယ္..ေက်ာက္စရစ္ခဲေလးေတြကို ၿမင္မိတဲ ့ေတြရဲ ့ ကိုယ္ ့ ဓါတ္ခံ ကိုယ္ ့ အသိ ကိုယ္ ့အတတ္နဲ ့ အာရံုၿပဳမွဳ ့ သေဘာအေပၚမွာ ေက်ာက္စာရစ္ခဲေတြရဲ ့က႑က အသြင္ေတြမတူေတာ ့ဘူး  ေက်ာက္စရစ္ခဲကေတာ ့ ေက်ာက္စရစ္ခဲေတြပါပဲ သဲ မဟုတ္ပါဘူး..

၅ ေထာင္က်ပ္တန္ ယႀတာ



၅ ေထာင္က်ပ္တန္ ယႀတာ
----
အတံုးႀကီးၿပတယ္ မထင္ပါနဲ ့ဗ် ေနာ္ ့..ဟီးး...အဲ ့ ၅ ေထာင္က်ပ္တန္ယႀတာ ဆိုတာ ေရးၿပလိုက္ရင္ ေဗဒင္၀ါသနာပါတဲ ့သူေတြ ယႀတာေလး ဘာေလး လုပ္ဖူးေနက်လူေတြ ေဗဒင္စာေပါင္းစံုဖတ္ေနက် ဖတ္နဆဲ လူေတြ
ေဗဒင္ ပေရာဟိတ္ ဆရာသခင္ေတြ သိၿပီးသား ေတြပါ လို ့ဆိုနိုင္မွာပါ... က်ေနာ္ ေၿပာခ်င္တာက အခ်ိန္ သေဘာပါ....အဲ ့ အမ်ားသိတဲ ့ ၅ ေထာင္တန္ ယႀတာၿဖစ္လာဖိုု ့ အခ်ိန္ေတြဆိုတာ ၁၀စုႏွစ္ေတြ ရင္ခဲ ့ရတယ္
စြန္ ့လႊတ္စရာရွိတာေတြ စြန္ ့လႊတ္ခဲ ့ရတယ္ ေပးဆပ္စရာ ရွိတာေတြ ေပးဆပ္ခဲ ့ရတယ္  အဟန္ ့တစ္ခု ၿဖစ္လေအာင္ (၀ါ) အမ်ားက ေႀကးစား ေဗဒင္ဆရာပါလို ့ လက္ခံလာေအာင္ အခ်ိန္ေတြ အမ်ားႀကီးေပးခဲ ့ရတယ္လို ့ပါ..
ဒီလို ယႀတာ မ်ိဳးကို လူကိုမယံုရင္ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေစတနာနဲ ့ေဘးကေန အႀကံေပးလဲ အႀကံေပးခံရသူက အေလးအနက္ထားၿပီး လိုက္လုပ္ေလ ့မရွိႀကတာမ်ားပါတယ္ဆိုတာလဲ ေၿပာခ်င္တာပါ

အဲ ့အမ်ိဳးသမီးလးက ၃လပိုင္း ၈၆ စေနသမီး ၃ႀကြင္း အဓိပတိဖြား  အသက္က ၃၀ ထဲမွာ ၿဖစ္လို ့ သက္ေရာက္က တနလၤာ ..လစိတ္က တနလၤာလစိတ္ပဲ...သူ လာရင္းက  ကိစၥက တစ္ခုထဲမွ တစ္ခုထဲ...ရီးစားပူးမိေနတာ ဒါပဲ.
ဒါလဲ သူေၿပာတာေႀကာင္ ့သိရတာၿဖစ္ၿပီး သူ ့ အပူကို ၿဖည္ေပးရမွာက  အဲ ့ ရီးစားပူမိေနတာကေန သက္သာခြင္ ့ ရေအာင္ ယႀတာနဲ ့ ကူညီရမွာ  အလုပ္က ဒါပဲ

ဒါနဲ ့ ဘာၿဖစ္လို ့လဲဆိုေတာ ့ ရီးစားဆီက ကြန္တက္မလာတာ ႀကာၿပီလို ့ဆိုတယ္...ရီးစားၿဖစ္တာ ဘယ္ေလာက္ႀကာၿပီလဲ ကြန္တက္ၿပတ္ေနတာ ဘယ္ေလာက္ႀကာၿပီလဲ
နက္လိုင္းေတြ ဒီေလာက္ေပါေနတာ သူက ဘယ္အရပ္ကမို ့လို ့လဲလို ့ ေထာက္လိုက္ေတာ ့..ရန္ကုန္ထဲကပါပဲ ႀကာသာပေတးသားပါ  ရီးစားၿဖစ္ခဲ ့တာ ၉ လေလာက္ရွိၿပီ
ၿပီးခဲ ့တဲ ့ ၁၁ လပပိုင္းလဆန္းအထိက ကြန္တက္မၿပတ္ခဲ ့ပါဘူး..စကားမ်ားၿပီး ကြန္တက္ၿဖတ္ထားလို ့...လို ့ဆိုလာတယ္...က်ေနာ္က ကြန္တက္ ရဖို ့ေတာ ့ ယႀတာ အခုေပးအခုလြယ္ပါတယ္...ဒါေပမယ္ ့ ဒါက တပြဲတိုးသေဘာ ယႀတာပါပဲ ေရရွည္ကေတာ ့ အေၿခအေနအရေပါ ့
တစ္ခု သတိထားရမွာက ကိုယ္ ့ဇာတာက စိတ္ထြက္ စိတ္ၿမန္ရင္ စကားလံုးေတြ လႊတ္ကနဲထြက္လာတာက ဘရိပ္အုပ္ခ်ိန္မရလိုက္တတ္ဘူး...အဲ ့ကိစၥက ရီးစားကိစၥသေဘာတင္မကဘူး အလုပ္ခြင္မွာ  အိမ္မွာ မိတ္ေဆြေတြႀကားမွာ မႀကာခဏ အဖုအထစ္ေတြ ၿဖစ္လာတတ္တဲ ့ၿပႆနာၿဖစ္ေနတယ္
တကယ္ေတာ ့ ဒီဇာတာမ်ိဳးက စကားနဲတာတို ့ထိမ္းထိမ္းသိမ္းသိမ္းေၿပာဆိုတာတို ့ေတာ ့ လုပ္ေပး ေလ ့က်င္ ့ေပးထားရတာမ်ိဳး ခက္ေတာ ့ခက္တယ္ ဗီဇစိတ္သေဘာၿဖစ္ေနတယ္ လို ့ဆိုၿပီး ယႀတာေပးလိုက္တာက.....

၅ ေထာင္တန္ယႀတာ..
------------
ဘုရားတစ္ဆူဆူရဲ ့့ ရာဟုေထာင္ ့မွာ ပိေတာက္ ၁ညြန္ ့ + ဒါန္း၁ ညြန္ ့ + ပ်ဥ္းမ ၁ (၀ါ) သေၿပ ၁ညြန္ ့ ကို အဲ ့ႀကာသာပေတးသားကို ၿပန္ၿပီး ကြန္တက္လာပါေစလို ့အာရံုၿပဳၿပီး သြားလွဳပါ  အခ်ိန္မလိုဘူး ၃ ရက္ဆက္တိုက္ တို ့ ၅ ရက္ဆက္တိုက္တို ့ေပါ ့
အိမ္မွာ လြယ္ရင္  ေပါင္မုန္ ့ေထာပတ္သုတ္ ၁ခ်ပ္ဒါမွ မဟုတ္ ေပါင္မုန္ ့ႏို ့ဆီဆမ္း ၁ ခ်ပ္ မနက္တိုင္း ဘုရား ကပ္ပါ ၅ရက္ဆက္တိုက္ေပါ ့....အဲ ့လို ကပ္ၿပီးရင္ ရပ္လိုက္လို ့ရၿပီ...ကိုယ္က စကြန္တက္စရာေတာင္မလိုဘူး အဲ ့ႀကာသာပေတးသားဆီက ကြန္တက္တို ့မတ္စိတို ့ လာလိမ္ ့မယ္ အဲ ့ေတာ ့မီးစင္ႀကည္ ့ကေပါ ့လို ့ ယႀတာေပးလိုက္တယ္..
အဲ ့ဒါ တပြံဲတိုး ယႀတာ ၿဖစ္တယ္ ယႀတာက ဒါပဲ သူ ့လာရင္းကိစၥကလဲ ဒါရဖို ့အဓိက ပဲ  အဓိက ေဗဒင္အလုပ္ကိစၥက ဒီမွာတင္ၿပီးၿပီ

ေနာက္ အဲ ့အမ်ိဳးသမီးက သူ ့ရီးစားရဲ ့ ေမြးသကၠရာဇ္ေလးကို ေၿပာခ်င္ေနပံုရတယ္ ဒီေတာ ့ အလိုက္တသိနဲ ့ ေၿပာေလဆိုေတာ ့ ေမလေမြး ၉၂ဖြား ႀကာသာပေတးတဲ ့  ၃ႀကြင္း သိုက္ဖြား ႀကာသာပေတးသားေပါ ့ အသက္က ၂၄ ႏွစ္ စေနသက္ေရာက္ေပါ ့ သက္ေရာက္က ညံ ့ေနတာေပါ ့ ၿပီးေတာ ့ စကားမထိမ္းနိုင္ႀကတဲ ့ ၃ ႀကြင္းအခ်င္းခ်င္းထိပ္တိုက္ေတြ ့ေနႀကတဲ ့ သေဘာေပါ ့

အဲ ့အမွာ အမ်ိဳးသမီးက သူ ့ရီးစား ႀကာသာပေတးသားရဲ ့ေမြးသကၠရာဇ္ကို ေၿပာၿပတဲ ့အခ်ိန္မွာ ရီးစားက အသက္ငယ္တယ္လို ့ပါ လႊတ္ကနဲ ့ထြက္လာေသးတယ္...ဒီလိုသေဘာဟာ ဆိုက္ကိုသေဘာပဲ ကိုယ္ ့ထက္ အသက္ အေတာ္ငယ္ေနတာ (၀ါ) ေတာ္ေတာ္ေလးႀကီးေနတာမ်ိဳး ကို အၿပစ္တစ္ခုခု က်ဴးလြန္မိထားသလိုလို ခံစားေနတတ္တာ ဒီနိုင္ငံရဲ ့
အစဥ္အလာလိုေတာင္ၿဖစ္ေနခဲ ့ၿပီ ...က်ေနာ္ကေတာ ့ အခ်စ္နဲ ့အိမ္ေထာင္ေရးကို အသက္ကို ၿပႆနာအေတြးလို ့ ေတြးေလ ့မရွိဘူး  က်ေနာ္ ႀကည္ ့တာ စိတ္ေကာင္း ရွိမရွိ ေလာကသဘာ၀ေတြကို နားလည္ေပးတတ္မွဳ ့ရွိမရွိ နဲ ့ စိတ္ထား၇င္ ့က်က္ေနမွဳ ့ သေဘာထားႀကီးမွဳ ့ သစၥာတရား ကရုဏာ စာနာၿခင္း ဘက္မ်ွေအာင္ႀကည္ ့မႀကည္ ့သေဘာေတြကိုသာ ဦးစားေပးေတြးတတတ္တယ္

အဲ ့ေတာ ့ က်ေနာ္က အဲ ့ႀကာသာပေတးသာေလးလဲ ကံမေကာင္းလွဘူး တကယ္က အခုမွ ကံမေကာင္းတာမဟုတ္ဖူး ၂၂ေလာက္ထဲက ဖယိုဖရဲေတြ ၿဖစ္ေနတာမ်ိဳး ဒီ ၂၄ကေတာ ့  ၿပႆနာပိုထူေၿပာတဲ ့ သေဘာေတာ ့ရွိတယ္..တစ္ခ်ိဳ ့ဆို သူမ်ားအရိုက္ေတာင္ခံရတတ္တဲ ့ ႏွစ္မ်ိဳးပဲ ဆိုလိုက္ေတာ ့ သူမ်ားရိုက္တာ ခံခဲ ့ရၿပီး တဲ ့ဗ်ာ...

နဲနဲပါးပါး အနာဂတ္သေဘာေတြ ဆက္ေဆြးေႏြးေပးလိုက္တယ္ေပါ ့ေလ...( ဒါက အပိုစာသားေတြ ေစတနာနဲ ့ ဆက္ေၿပာေပးတာမ်ိဳးပါ ေဗဒင္အလုပ္သေဘာက သူအဓိကလာရင္း သေဘာ ၿပန္ၿပီးကြန္တက္ရခ်င္လို ့ ယႀတာလိုခ်င္တဲ ့ ကိစၥမွာတင္ ၿပီးဆံုးသြားခဲ ့ၿပီ...အမ်ားအားၿဖင္ ့ ခန္ ့မွန္းခ်က္အရ ႏွစ္နံတြဲ ယႀတာ သေဘာေတြမွာ ၁၀ေယာက္မွာ ၇ေယာက္  ၈ေယာက္ေလာက္ေတာ ့ တပြဲတိုး သေဘာအၿဖစ္ေတာ ့အလုပ္ၿဖစ္ေလ ့ရွိပါတယ္...

လိုခ်င္တာ အဓိက ဘာလဲ


ေရးၿပဖူးတယ္ ကိုယ္ လိုခ်င္တာ အဓိက ဘာလဲ အဲ ့အတြက္ ဘာေတြကို ေပးရမွာလဲ ေပးလိုက္ရတာေတြကေရာ ၿပန္ရတာနဲ ့ကာမိရဲ ့လား တြက္ပါ ဆိုတဲ ့သေဘာကို  ခုေခတ္ ကုမၸဏီ၀န္ထမ္းေလာကမွာ က်င္လည္ေနတဲ ့ အထူးသၿဖင္ ့ အမ်ိဳးသမီးေလးေတြကို ရယ္ကာေမာကာနဲ ့ ေၿပာၿပလိုက္ေလ ့ရွိတဲ ့အေႀကာင္း..

သူတို ့ေတြ ဆီက မႀကာခဏႀကားရတာ....အလုပ္ခြင္မွာ အထက္အလယ္ေအာက္ ေတြ နဲ ့ ပတ္လည္ရိုက္ ကြိဳင္တက္ေနေလ ့ရွိတဲ ့ အေႀကာင္း...အမ်ားစု ဖီးလ္က  ကိုယ္ ့စိတ္ နဲ ့သေဘာမေတြ တာမ်ိဳးေတြ...

က်ေနာ္က  လစာက မဆိုးဘူးမလား  အဲ ့ဒါဆို တစ္ခ်ိဳ ့ကိစၥေတြမွာ ပိုက္ဆံကို နားစို ့ၿပီး အလုပ္လုပ္သင္ ့ရင္ လုပ္ေနရလိမ္ ့မယ္ သူ ့ထက္ပိုရတဲ ့ ေနရာ ရွိရင္ ရမယ္ဆိုရင္ေတာ ့တစ္မ်ိဳးေပါ ့ သူတို ့ေပးသလို ေပးမယ္ ့ေနရာ မရွိေလာက္ေသးရင္ တစ္ခါတစ္ေလ ကိုယ္ ့စိတ္နဲ ့ သေဘာမေတြ ့လဲ ပိုက္ဆံလိုခ်င္ရင္ ....

ေလာကကို ႀကည္ ့တဲ ့အခါ တစ္ခ်ို ့ အရာေတြကို ႀကည္ ့ပံုႀကည္ ့နည္းေတြက ကိုယ္ ့လက္ငင္းဘ၀ အေနအထားေပၚကေနၿပီးေတာ ့လဲ ႀကည္ ့ရတာမ်ိဳးရွိသလို ရွု ့ ့ေထာင္ ့ေတြ ေၿပာင္းၿပီး ႀကည္ ့ရတာမ်ိဳးေတြလဲ ရွိတယ္ေပါ ့ဗ်ာ..ကိုယ္ ့စိတ္ခ်ည္း သေဘာမ်ိဳးနဲ ့သာ ေနထိုင္ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ဖို ့ဆိုတဲ ့အခြင္ ့အေရးမ်ိဳးက အၿမဲတမ္း မရနိုင္တတ္ဖူးေလ..

=====================


ဖေလာ္အေၿခခံသေဘာေလးဆိုလို ့


ဖေလာ္အေၿခခံသေဘာေလးဆိုလို ့
---------
အားပါး အဲ ့ဖေလာ္စတိုင္အေတြးေတြသေဘာက အရမ္းက်ယ္ၿပန္ ့လို ့ တကယ္တန္းေၿပာရရင္ က်မ္းစတိုင္မ်ိဳးေတြ က်ေနာ္ကမေရးတတ္ဖူး..ၿပီးေတာ ့ အေတြးေတြခ်ေရးတယ္ဆိုတာ ကာလံေဒသံ နဲ ့ တစ္ဖက္ရဲ ့ နားလည္ေပးမွဳ ့နားလည္နိုင္တဲ ့ စြမ္းရည္ သေဘာေတြကိုလဲ ထည္ ့ေတြးရေသးတယ္
ဂါထာတစ္ပုဒ္ထဲကိုပဲ  ရြတ္ၿပတာ ေထာင္ဆုေပးတဲ ့ေနရာနဲ ့ ေလွေပၚက ကန္ခ်ခံရတာမ်ိဳး ပံုၿပင္ေတြလဲ ရွိေသးတယ္..ရြတ္ၿပတဲ ့သူ ရဲ ့ကာလံေဒသံကို ထည္ ့မတြက္မိတဲ ့
အမွားမ်ိဳးေပါ ့ က်ေနာ္က အလုပ္နဲ ့ ၿပင္ပ ၿဖစ္ရပ္္တစ္ခုခု နဲ ့ကိုယ္ ့အေတြးေတြကို ေရာလႊတ္တာမ်ိဳးေလာက္ပဲ လုပ္တာ ဒါေတာင္ နားလည္မွဳ ့လြဲခ်က္က အဆဲခံရလုလုေတာင္ ၿဖစ္သြားတတ္ေသးတယ္..

ဖေလာ္ေတြရဲ ့ အေၿခခံက ေမးခြန္းေတြပဲ ေခါင္းစဥ္မ်ိဳးစံုေအာက္ကေန ေပါက္စိေပါက္စပ္ေမးခြန္းေပါင္းစဥ္ ေတြမ်ိဳးကို လူေတြသာ ေမးတတ္တာနဲ ့တူတယ္ အေႀကာင္းက ကမၻာေပၚမွ အာကာသအထိ ထြက္ေတြး ေမးတာမ်ိဳ ့ ငါ ့ဘ၀ ဘယ္ကလာတာလဲ လို ့ကိုယ္ ့ဘ၀ကိုယ္ ကိုယ္ၿပန္ၿပီး ေမးခြန္းထုတ္တာမ်ိဳးက လူသားမ်ိဳးႏြယ္ေတြမွာသာ ေတြ ့ရတဲ ့ပံုေပါက္တယ္ ေခြးေတြ ႏြားေတြလိုမ်ိဳးက အဲ ့လိုေတြးၿပီး အာကာသယဥ္ ထ ေဆာက္တာမ်ိဳး ရပ္သာ၀င္သြားတာမ်ိဳး  တရားထထိုင္တာမ်ိဳးအၿပဳအမူေတြ မေတြ ့ရဘူးေလ..

ဒီမိုစုလဲ ဖေလာ္အိပ္စပတ္ႀကီး တစ္ေယာက္ပဲဆိုတာ သူလဲ မဟာေက်ာင္းႀကီးကေန သင္ယူဖတ္ရွု ့ေလ ့လာခဲ ့တဲ ့ ဖေလာ္လိုင္းထဲက ဆရာမႀကီးမို ့ တစ္ခ်ိဳ ့စကားေတြကို ဖေလာ္လိုင္းထဲက အေတြးမ်ိဳးေတြနဲ ့သာ နားလည္ေပးနိုင္တာမ်ိဳးလို ့ က်ေနာ္က ေတြးတယ္ ပံုမွန္ အရပ္သားသေဘာေတြထဲက တစ္ခ်ိဳ ့လူေတြက နားလည္ပံုေတြ ေၿပာင္းသြားလို ့ၿပႆနာေတြတက္ကုန္တာမ်ိဳးလို ့ မွတ္ရတယ္....ဆိုပါေတာ ့...

ကုလားကို ကုလားလို ့ေခၚတာ က်ေနာ္တို ့တေတြ ႏွုတ္က်ိဳးေနက်ခ်ိန္မွာ ကုလားကို ကုလားလို ့ေခၚရင္ ကုလားေတြက မႏွစ္သက္ပံုရရင္ ကုလားကို ကုလားလို ့မေခၚသင္ ့ဘူးဆိုတာ ကိုယ္ခ်င္းစာတတ္ၿခင္းသေဘာ လူ လူၿခင္း ေလးစားသမွဳ ့သေဘာေတြနဲ ့ လူ ့ရဲ ့တစ္ကိုယ္ရည္ အတြင္းခံစားမွဳ ့သေဘာေတြကို နားလည္ေပးတတ္ ထည္ ့ေတြးေပးတတ္တဲ ့ သေဘာေတြကေနၿဖစ္လာတာမ်ိဳး...ၿပီးေတာ ့ သမိုင္းေႀကာင္းသေဘာေတြလည္းပါတယ္..သေဘာက စကားလံုးတစ္လံုးကို အထူးၿပဳၿပီး သံုးၿပီဆိုရင္ သမိုင္းေတြပါတတ္တယ္ ခံစားမွဳ ့ေတြပါတတ္တယ္ေပါ ့ဗ်ာ

ဆိုပါေတာ ့ ကုလားကို က်ေနာ္တို ့က ဘာလို ့ကုလားေတြလို ့ေခၚခဲ ့ႀကသလဲ ဆိုတာ ရုပ္သေဘာဖက္က သမိုင္းေႀကာင္း သေဘာေတြ ပါသလို နာမ္ခံစားမွဳ ့ေတြလဲ ပါေနတယ္..ကုလား ကို က်ေနာ္တို ့ ေယဘူယ် ဂရုႀကီး ၂ ခု ခြဲ ၿမင္ေနေလ ့ရွိယ္  ပထမတစ္ခုက  က်ေနာ္တို ့အမ်ားစုက အသားၿဖဴတဲ ့ နယ္ခ်ဲ ့ေတြကို အလြယ္သေဘာ ကုလားၿဖဴေတြလို ့သိမ္းက်ံဳးေခၚလိုက္ႀကတယ္ အဲ ့ အေခၚမွာ နာမ္ခံစားမွဳ ့က ဆန္ ့က်င္ေရးစိတ္ဓါတ္ေတြပါေနတယ္ ကိုယ္ ့ဌာေနကို လာဗိုလ္က်ေနတာ ေက်နပ္ဘူးသေဘာ၊..က်န္ အိႏၵိယတိုက္သားေတြကိုေတာ ့ကုလားေတြလို ့ပဲ ေခၚတယ္...အဲ ့မွာ ကြာသြားတာက  ကုလားၿဖဴက အေနာက္ပိုင္းသား ဥေရာပသားေတြ ၿဖစ္ၿပီး အေရွ ့တိုင္းလာ ကိုယ္ ့ဌာေနလာ လက္နက္နဲ ့လာဗိုလ္က်ေနလို ့ မေက်ပ္တဲ ့ခံစားမွဳ ့သေဘာ ပါေနေပမယ့္.....

အေရွ ့တိုင္းသားကုလားေတြက်ေတာ ့ အဲ ့ေခတ္က ကိုယ္ ့ဌာေနေဒသထဲမွာ ရွိေနတဲ ့  သူတို ့အမ်ားစု ရဲ ့ ဘ၀ရပ္တည္မွဳ ့ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း စတိုင္ေတြႀကည္ ့ၿပီး ကိုယ္က ဒီအရပ္ ဒီဌာေနသားေတြဆိုတဲ ့ဇာတိဂုဏ္မာန္စိတ္နဲ ့ သူတို ့ကို အေပၚစီးကေန ေခၚခ်လိုက္တဲ ့ နာမ္ခံစားမွဳ ့ေတြ ပါေနတယ္....ခုထိ ကို တစ္ခ်ိဳ ့ေတြမွာ ဥေရာပသားေတြကို ခံစားတဲ ့ခံစားမွဳ ့နဲ ့ အိႏၵိယသားေတြအေပၚခံစားမွဳ ့က သူတို ့ႏွလံုးသားထဲမွာ ဖီလင္ အၿမင္ခံစားမွဳ ့က ကြဲေနတယ္...

ေခတ္ေတြေၿပာင္းလာတဲ ့သေဘာေရာ လူ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ ့  အတြင္းဓါတ္ခံသေဘာအရေရာ အၿမင္ေတြ ေဖါက္ထြက္လာတဲ ့အခါမွာ သူမ်ားကို ကုလားလို ့ေခၚတာ သူမ်ားက မႀကိဳက္တတ္ဖူးဆိုတာမ်ိဳးက ဆိုါေတာ ့ ကိုယ္ ့ကိုယ္ေရာ မ်ိဳးႏြယ္မတူေတြက ဗမာေကာင္လို ့ေခၚရင္ ကိုယ္ ကေရာ ႀကိဳက္ပါ ့မလားဆိုတဲ ့ ကိုယ္ခ်င္းစာ သေဘာကို ထည္ ့တြက္လိုက္ရင္...ကုလားကို ကုလားလို ့ေခၚတာ အေခၚခံရတဲ ့ကုလားက မႏွစ္သက္ရင္ ကုလားလို ့မေခၚသင္ ့ဘူးဆိုတာ ဘာေႀကာင္ ့ဆိုတာ အေၿဖကရွင္းေနတာမ်ိဳးပဲ

ဒါဟာ ေတြးဆခ်က္တင္ မကဘူး စတိတ္တုန္းက က်ေနာ္ကို အတန္းေဖၚ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က  ( ေဟ်ာင္ ့ ဗမာေကာင္ ) လို ့ေခၚတဲ ့( အမွန္ေတာ ့ သူငယ္ခ်င္းအရင္းႀကီးေတြပဲ သူငယ္ခ်င္းတို ့ထံုးစံ ရန္ထၿဖစ္ခ်ိန္မွာ သူက ရစ္ၿပီး ေခၚခ်လိုက္တာ ) ....အဲ ့ သူငယ္ခ်င္းကို ထထိုးၿပီး ဖဲ ့ႀကတဲ ့ဘ၀ေရာက္ကေရာပဲ...
ဘာလို ့ကိုယ္ ့ကိုယ္ ဗမာေကာင္လို ့ ေခၚတာ ကိုယ္က ေထာင္းကနဲေဒါသၿဖစ္ ထခ်ၿပီး ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ရံုးခန္းေရာက္ရတာလဲ ဗမာကို ဗမာလို ့ေခၚတာ မမွန္လို ့လားေမးရင္ ဘယ္လိုေၿဖမလဲ...လြယ္တယ္ သူ ့ေလသံထဲမွာ ခ်စ္စႏိုးေလသံ မပါဘူး ႏွိမ္တယ္ ေႀကာတယ္လို ့ ကိုယ္က ခံစားလိုက္ရလို ့ေပါ ့...

ဒါေတြဟာ ဖေလာ္ အေတြးေတြ ရဲ ့အေၿခခံ သေဘာပါပဲ က်ေနာ္ေၿပာခဲ ့သလိုပဲ ေမးခြန္းေတြက စခဲ ့တာပါပဲလို ့ေပါ ့..ဘုရားေတာင္ ဘုရား ၿဖစ္လာၿခင္းရဲ ့အစဟာ ေမးခြန္းေတြက စခဲ ့တာမ်ိဳးပါလို ့ က်ေနာ္ေရးခဲ ့ဘူးတယ္ ေသေနတာေတြ ေတြ ့လာရလို ့ မေသရာ မရွိနိုင္ဘူးလားအေတြးက ဘုရား အၿဖစ္ကို စပို ့ေပးတဲ ့အေတြးသေဘာ၊  ေသၿခင္းကေန လြတ္ေၿမာက္ရာလမ္္းကို စရွာၿဖစ္ဖို ့ စၿဖစ္လာတဲ ့ အေတြးသေဘာ...သေဘာက ဖေလာ္အေတြးေတြရဲ ့အေၿခခံသေဘာေပါ ့..

ဒါက လူကို လူက လူ ့အေႀကာင္း ၿပန္ေတြးတာမ်ိဳး တစ္ခ်ိဳ ့ဖေလာ္အေတြးရွင္ေတြက ကမၻာရဲ ့အစ အာကာသရဲ ့အစ နဲ ့အဆံုး တစ္ခ်ိဳ ့က သစ္ပင္ေတာေတာင္ေတြရဲ ့အစ...စသၿဖင္ ့ေပါ ့ သိပၸံဆိုတာေတာင္ ဖေလာ္ အေတြးက ေၿခခံမပါပဲ ေခတ္သစ္ လူေနမွဳ ့စတိုင္ေတြ ၿဖစ္မလာဘူး... ငွက္ဖ်ား ဘာေႀကာင္ ့ၿဖစ္ရသလဲ လိုက္တာမွာ ငွက္ေပ်ာပင္က မဟုတ္ေတာ ့ပဲ အေနာ္ဖလိၿခင္ႀကားကေန ၿဖစ္လာတာလို ့အေၿဖေတြ ့သြားတာမ်ိဳးဟာ အေတြးကို လက္ေတြ ့နဲ ့ေပါင္းစပ္လိုက္တဲ ့ သေဘာပဲ...


ၾကာသပေတး သားသမီး အတြက္ မိတ္ဓာတ္က အင္ၾကင္း ဆိုေတာ့ ပန္းယတြဲေလး ေဇာက္ထိုးမိုးေမွ်ာ္ ျဖစ္ေနတာလည္းဘြင္မက်ဘူး


ၾကာသပေတး သားသမီး အတြက္ မိတ္ဓာတ္က အင္ၾကင္း ဆိုေတာ့ ပန္းယတြဲေလး ေဇာက္ထိုးမိုးေမွ်ာ္ ျဖစ္ေနတာလည္းဘြင္မက်ဘူး


Na Win Thi Ha က်မ္းရင္း ၄၀ က တစ္ေႀကာင္းမွာ (၂၃) ေဆာင္ရာသင္႔လွ်င္၊သံေယာဇဥ္ကိုမယွဥ္ေစရာ။ လို ့ ပါတယ္ အဲ ့က သေဘာတရားကို ယူလိုက္ရင္ သူ ့ေနရာနဲ ့သူ သံုးလို ့ရတာ ေရေရွည္သေဘာ တပြဲတိုးသေဘာေတြမွာ အသံုး ကြဲသြားတယ္...သုည တနလၤာ ရဲ ့ အညြန္ ့က ေသာႀကာနံ သီဟို ဆိုတာကို ဓမၼာေသာက ရန္ဓါတ္ပါေနလို ့ မေဆာင္ေကာင္းဘူး လုပ္စရာမလိုဘူး အညြန္ ့ဟာ အညြန္ ့သေဘာေဆာင္ရင္ ၿဖစ္တယ္ဆိုသလိုေပါ ့ မိတ္လိုခ်ိန္ တပြဲတိုး အင္ႀကင္းကို သံုးတာကို မတြန္ ့ေစရ အေဆာင္ က်ီးအာ နဲ ့ ခ်ိန္ဖို ့မလိုဘူးေပါ ့ မိတ္လိုေနခ်ိန္ တပြဲတိုးသံုးတာ ဆိုက္အဖက္မရွိဘူးေပါ ့ေလ ( သံုးခဲ ့ေပါင္းလဲမ်ားၿပီ) အေဆာင္ကာဗာအၿဖစ္ အင္ႀကင္းကိုသာ သြားေဆာင္မယ္ဆိုရင္ မူလ အလည္အၿခာ တည္ၿငိမ္မွဳ ့အရင္ စပ်က္ၿပီ...ဒါကို ဘာနဲ ့ဆက္စပ္ႀကည္ ့လို ့ရသလဲဆိုရင္ သဒၵါသက္သက္နဲ ့ ဘုရားပန္းလွဳတာ နံ ေကာက္စရာမလိုဘူး ယႀတာေၿခမွ နံ စေကာက္တယ္ဆိုတာနဲ ့ဆက္စပ္ႀကည္ ့လို ့ရတယ္.. သေဘာက ယႀတာေတြ ဟာ စိတ္ေတြ သမုတိေတြ အေပၚမွာ တည္ေဆာက္ထားတာၿဖစ္တယ္ေပါ ့ေလ..
==================
သဒၵါ ယႀတာ သမုတိ သေဘာေတြ မကြဲရင္ ေစာဒက တက္စရာေတြ ဘ၀င္မက်စရာေတြ ၿဖစ္ၿဖစ္ကုန္တယ္....ဂုဏ္ေတာ္ေတြကို ႀကည္ည္ိဳလို ့ ၿမတိ္ေသာ သဒၵါတရားနဲ ့ ပန္းလွဳတာဟာ ယႀတာေၿခတာမဟုတ္တဲ ့ ယႀတာေၿခသလို နံေကာက္ႀကည္ ့ေနစရာမလိုဘူး..ေနရာတကာ နံေကာက္ေနရင္ ႀကာသာပေတး သားသမီးေတြ ဟာ ႏွင္းဆီပန္းဘုရား လွဳဖို ့ေတာင္ခက္ေနလိမ္ ့မယ္...အေႀကာင္းက ႀကာသာပေတးသားသမီးေတြရဲ ့ အကာအကြယ္ နံတြဲပစၥည္း သံုးမ်ိဳးထဲက  အဂၤါနံ အစ စေနနံအဆံုး (၀ါ)
ဆပြတ္အစ+ ႀတိရန္း = စြယ္ေတာ္ ညြန္ ့ဆိုတဲ ့ သမုတိ ပညတ္  ရဲ ့ေၿပာင္းၿပန္ နံတြဲဟာ ႏွင္းဆီ ဆိုတဲ ့ သမုတိ ပညတ္  ၿဖစ္ေနတယ္ ဒီေတာ ့ ေနရာတကာ နံေကာက္ေနရင္
ႀကာသာပေတးသားသမီးေတြ သူ ့ဟာသူႀကိဳက္လို ့ လွလို ့ ႏွစ္သက္လို ့ ႏွင္းဆီပန္းကို အၿမဲ ဘုရားပန္းလွဳေနရင္ အလည္မူလ ႀကာသာပေတးနံ သေဘာေတြရဲ ့ မူလ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေနတဲ ့ အေၿခအေနေတြ ပ်က္ဆီးလာလိမ္ ့မယ္လို ့ ၿဖစ္ေနလိမ္ ့မယ္ တကယ္ လက္ေတြ ့ဘ၀ထဲမွာ ႏွင္းဆီပန္း လွဳေနေလ ့ရွိတဲ ့ ဘယ္ႀကာသာပေတးသားသမီးမွ  ႏွင္းဆီပန္းလွဳလို ့ ၿပႆနာေတြ တက္ကုန္တယ္ဆိုတာ မရွိခဲ ့မႀကားခဲ ့ မေတြ ့ခဲ ့ရဘူး ဘာလို ့ ၿပႆနာမၿဖစ္လဲ ဘုရားပန္းလွဳတဲ ့ စိတ္ဟာ
ယႀတာေၿခတဲ ့စိတ္မဟုတ္လို ့ပဲ သေဘာပဲ..( ဒီ စိတ္ေတြ စိတ္ထားသေဘာေႀကာင္ ့ လက္ထဲက အနင္းခံၿမက္ေတာင္ ဘုရားပန္းလွဳတဲ ့ပစၥည္းၿဖစ္သြားလို ့အဲ ့ဒီ ဘုရားကို ႀကည္ညိဳတဲ ့စိတ္က အက်ိဳးေပးႀကီးမားတဲ ့အေႀကာင္း စာေပေတြမွာ ရွိတယ္)

ဒီလိုပဲ စေနသက္ေရာက္ရဲ ့ နိစၥၿပ ႀကိဳးတြဲၿဖစ္တဲ ့ စေန+ အဂၤါ ကို ႀကည္ ့ၿပီး စေနသက္ေရာက္မွာ ႏွင္းဆီပန္း မလွဳေကာင္းဆိုၿပီး လုပ္တာရွိေသးတယ္...ဒါလဲ ႀကည္ညိဳ သဒၵါနဲ ့ ဂုဏ္ေတာ္ကို ပူေဇာ္ၿခင္း ဆိုတဲ ့သေဘာနဲ ့ ေလာကီ ကိစၥေတြအတြက္ ယႀတာေၿခယူႀကၿခင္း သေဘာ မကြဲတဲ ့ၿပႆနာလို ့ပဲ ယူတယ္...သက္ေရာက္မေရြး ႏွင္းဆီပန္း အၿမဲလွဳေနတဲ ့သူေတြဆိုတာ လက္ေတြ ့ဘ၀ထဲမွာ  ႀကာသာပေတးေန ့သားသမီးေတြ အပါအ၀င္ တစ္ပံုႀကီးရွိေနတယ္ေလ....

ႀကာသာပေတးကို အကာအကြယ္ ၿဖစ္ေအာင္ မတြန္ ့ေစရ အသားတစ္ခုခု ေဆာင္ပါ ဆိုေတာ ့ မတြန္ ့ေစရ နံတြဲ  အတည္ ့အမွန္သေဘာ စြယ္ေတာ္ရြက္တို ့ အရိုးေလးတို ့သာ ေဆာင္ထားေစတယ္ ဘယ္တုန္းကမွ မတြန္ ့ေစရ နံတြဲ ေၿပာင္းၿပန္  ႏွင္းဆီ အရိုး အရြက္ေတြကို မေဆာင္ေစခဲ ့ဘူး...အေႀကာင္းက ေလာကီပညာ ယႀတာအၿဖစ္ အေဆာင္ ေဆာင္ထားေစတဲ ့ သေဘာ ၿဖစ္ေနလို ့သေဘာ...