Powered By Blogger

Wednesday, February 18, 2015

''ေစာေစာကတက္ႀကြေနတဲ ့ လက္ႀကီးက ေလထဲတန္းလန္းႀကီး.''

''ေစာေစာကတက္ႀကြေနတဲ ့ လက္ႀကီးက ေလထဲတန္းလန္းႀကီး.''
---------------
နားအႀကားနဲ ့ေမ်ာခဲ ့ဘူးတာေလးတစ္ခုေၿပာရရင္ ေမွာင္ခိုေစ်းဆိုတဲ စိန္ဂြ်န္းေစ်းေခတ္ ေႏွာင္းေလာက္ေရာက္ခါနီးလုလုေပါ ့ ..ယိုဒယားနယ္စပ္အေၿခၿပဳ မာနယ္ပေလာတို ့ေသေဘာဘိုးတို ့မွာ ရန္ကုန္မွာေတာင္ ေဘာစိေတြေလာက္ပဲသံုးနိုင္ေသးတဲ ့ဖိုး၀ွီးလ္ဒရိုက္ကားႀကီးေတြ နဲ ့စည္ကားေနပံုကို ယိုးဒယားပစၥည္းေတြ ေမွာင္ခိုကုန္ကူးေနတဲ ့ အမ်ိဳးေတြတင္စားေၿပာေနပံုက နတ္ဘံုေလာက္နီးနီးပဲ...

အေၿပာေကာင္းခ်က္က ကိုယ္ေတြပါ အိမ္ပစ္ၿပီး လိုက္သြား ေနခ်င္စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ေပါ ့ ထိုင္းမွာစည္ကားေနပံုကလည္း ဒူးေအာ္ဖစ္လို တီလံုးတို ့ေဒးဗစ္တစ္ခ်မ္းတို ့လို ့ေဟာင္ေကာင္ မင္းသားကားေတြကေန ၿမင္ေနရလို ့ ထိုင္းနယ္စပ္ဆိုေတာ ့ နတ္ၿပည္ ေလာက္ နီးနီးစည္ေနၿပီဆိုတာ ဟုတ္ေလာက္မွာပဲေလ...ေပါ ့့...

အမ်ိဳးေတြေၿပာပံုကိုက သူတို ့ေတြအင္အားႀကီးေနပံုက အစိုးရတပ္ေတြေတာင္ သြားတိုက္ဖို ့မလြယ္သလုိလို....ေနာက္ေတာ ့ အဲ ့စခန္းေတြက ကြိဳင္ေရာ...ကြိဳင္ေတာ ့ ရွာရေဖြရတာညစ္ေနတာ ရိုက္ကြက္ေကာင္စီဥကၠဌကစၿပီး နိုင္ငံေတာ္ေကာင္စီ၀င္ေတြအထိ အာရံုမလာေတာ ့ေလာက္ေအာင္ ဗိုလ္က်ေနတာကိုလွိမ္ ့ခံေနရတာ..အစစရွားပါးေနေတာ ့ အေတာ္လန္းေနတယ္ဆိုတဲ ့ထိုင္းနယ္စပ္ စခန္းႀကီးေတြကို  ကိုယ္ေတြက နဂိုကကို ကိုယ္ေတြထက္ေထာေနရပါ ့မလားလို ့ မနာလို တိုရွည္ေတြၿဖစ္ေနတုန္းဆိုေတာ ့ လက္ခုပ္ေတြတီး ႀသဘာေတြေပး..ကိုင္းးးဘာတတ္နိုင္ေသးတုန္း..ငါတို ့ဗမာ ့တပ္မေတာ္ကို အခ်ဥ္ေတြမ်ား ထင္ေနလို ့လားေဟ...ဒါပဲေပါ ့..ဘာညာနဲ ့ လက္သီး လက္ေမာင္းတန္းၿပီး တက္ႀကြၿပတုန္း.......



''မွန္ေသာစကားကို ''

ေနရာတကာ အမွန္တရားေၿပာသင္ ့မသင္ ့ ဆိုတဲ ့ကိစၥက ၿငင္းရခုန္ရတာ ၀ါသနာႀကီးတဲ ့သူေတြႀကားမွာ ေခါင္းစဥ္တစ္ခုတင္ၿပီး ေတာ္ကီထုလို ့ေကာင္းတဲ ့သေဘာရွိပါ ့ရဲ ့ဗ်ာ..ဒါေပမယ္ ့ အဲ ့လို ေတာ္ကီပြား ေနႀကလူေတြအမ်ားစုက  တကယ္ ့လက္ေတြ ့ဘ၀မွာဆိုရင္ေတာ ့ မီးစင္ႀကည္ ့က ေၿပာလိုက္ တတ္ႀကတာက အမ်ားစုပါေလ ဆိုတာမ်ိဳး တြက္ဆလို ့ရတာကလည္း အံ ့ခ်က္ပါေလ လို ့ ဆိုရမလိုပါပဲဗ်ာ ့.....

ကိုယ္ ့ဟာကိုယ္သာ ''ငါေတာ ့အေၿခအေန အမွန္ကို အမွန္အတိုင္း ေၿပာလိုက္တယ္ေအ..မႀကိဳက္လည္း မတတ္နိုင္ဘူး''. (အမွန္တရားလက္ကိုင္ထားသူႀကီး ငါကြ ) လို ့သာ ခပ္တည္တည္နဲ ့ ထင္ေနတာ ကိုယ္ေၿပာလိုက္တယ္ ထင္တဲ ့ အမွန္ ေၿပာလိုက္တယ္ဆိုတာ အၿမင္ကို အထင္ကပ္ၿပီး ေၿပာလိုက္တာလား ?အမွန္လား အမွားလားအေၿဖေပၚၿပီမို ့လို ့ ကိုယ္ေၿပာတာ အမွန္တရားေၿပာတာလို ့မွတ္လိုက္တာလား? ဆိုတာ ႀကားခဲ ့ရသမ်ွ အေတာ္မ်ားမ်ားကိုယ္ေၿပာခဲ ့တာကို  ကိုယ္ ၿပန္စဥ္းစားပံုမရတာကလည္း အံ ့ေတာ္မူတစ္ပါးပါေလ...

အေလ ့အက်င္ ့.လက္ယဥ္ၿခင္း.နဲ ့အစြဲ..


အေလ ့အက်င္ ့.လက္ယဥ္ၿခင္း.နဲ ့အစြဲ..

လက္ယဥ္မွု ့ သေဘာကို ထည္ ့တြက္မိရင္ လူတစ္ခ်ိဳ ့ဘာလို ့ရက္စက္ လြယ္သလဲ လူအမ်ားစု ဘာလို ့ရက္စက္ဖို ့တြန္ ့ဆုတ္ေနသလဲ ဆိုတာ ရိုးရိုးေလးေပၚလာတယ္...

ဆဲေနႀကလူမွ လႊတ္ကနဲဆို အသံထြက္ ဆဲၿဖစ္တယ္ ဘုရားတေနႀကလူက ရုတ္တရက္မွာ ဘုရားတေလ့ရွိတယ္ ဆဲေနမႀကရင္ အလြယ္နဲ ့မဆဲၿဖစ္သလို ေထြလီကာလီေတြလည္းစာဖြဲ ့ၿပီး မဆဲတတ္ဖူး စိတ္ထဲမွာ အေမကို တန္ဘိုးထားၿပီး အေမတေနႀကလူက ရုတ္တရက္ ခလုပ္တိုက္ရင္ အေမ ့ ပဲ..ဘာမွတေနမႀကတဲ ့သူက ရုတ္တရက္လန္ ့ၿပီဆို အားကနဲ တို ့ ဟ တို ့ ေလာက္ကစေယာင္တယ္

ဒီသေဘာကို လက္ခံနိုင္ၿပီဆိုရင္ ဘာလို ့ လူေတြကို ေခါင္းၿဖတ္တာ ရိုက္ႏွက္တာ လက္ယဥ္သလဲဆိုတာ တြက္ဆလို ့ရနိုင္သလို ေသနတ္နဲ ့ပစ္သတ္တာ ဘာလို ့လြယ္သလဲဆိုတာလည္း ရိပ္မိနိုင္ၿပီ..

ဒုတိယကမၻာစစ္အၿပီး စစ္ေအးေခတ္မွာ စပိုင္ေတြ အၿပန္အလွန္လႊတ္တယ္ ငယ္ငယ္ကတည္းက စပိုင္လႊတ္ထား ၀င္ေရာထားေစတယ္ ေနာက္ေတာ ့မိတယ္ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ေလာက္ စနစ္တစ္က်ေလ ့က်င္ ့ၿပီး နိုင္ငံသားလုပ္ထားေတာ ့တစ္ဖက္နိုင္ငံသားၿဖစ္ေႀကာင္းေဖၚမရဘူး ရုတ္တရက္ လွန္ ့လိုက္တယ္ လန္ ့ၿပီး ေယာင္လိုက္တာက မူရင္း မိခင္ နိုင္ငံသားဘာသာစကားနဲ ့ေယာင္မိတယ္ အဲ ့တစ္ခ်က္တည္းကို နင္းၿပီး စစ္တယ္ စပိုင္ၿဖစ္ေႀကာင္း၀န္ခံလိုက္ရတယ္
.
အားလံုး သဘာ၀ကေတာ ့ လုပ္ေနက် အက်င္ ့ကို လုပ္ၿဖစ္ဖို ့လြယ္တယ္လို ့ဆိုတဲ ့သေဘာပဲ လူၿဖစ္လာၿပီးေနာက္ ဘ၀ရဲ ့ပထမဦးဆံုး အရက္ တစ္ပက္ အာခံတြင္း ထဲေရာက္ဖို ့ ဘယ္ေလာက္ ႀကိဳးစားယူခဲ ့ရသလဲ...ေသၿခာတာေတာ ့ အရက္ေသာက္ဖူတဲ ့အႀကိမ္ေရ အေတာ္အသင္ ့ရွိခဲ ့ၿပီဆိုရင္ အခုေန အရက္ တစ္ပက္ၿပန္ေသာက္မိဖို ့ဆိုတာ ဘ၀ရဲ ့ပထမဆံုး အရက္တစ္ပက ္ေသာက္ဖူးဖို ့ႀကိဳးစားတုန္းကေလာက္ ခက္ခဲမွာ မဟုတ္ေတာ ့ဘူး...

လုပ္ေနက် အၿပဳအမူ ၿမင္ေနက် အၿပဳအမူေတြကို လက္ေတြတစ္ႀကိမ္ေလာက္ အစ လုပ္မိခဲ ့ၿပီ လုပ္ဖူးလိုက္ၿပီဆိုရင္ လိုက္လုပ္မိဖို ့ ဆက္လုပ္မိဖို ့ သိပ္ခက္ခဲမေနေတာ ့ဘူး..ဒါကို တစ္တက္စားလည္း ႀကက္သြန္သေဘာလို ့စကားပမာဆိုႀကတယ္..

ဒီအၿပဳအမူေတြရဲ ့အေလ ့အက်င္ ့ၿဖစ္ေနတဲ ့သေဘာမွာ အမွားအမွန္ေတြ သေဘာထက္ လုပ္ေနက် အေလ ့အက်င့္ေတြ ရဲ႕ ့သဘာ၀ကို ေၿပာတဲ ့သေဘာေလာက္ပါပဲ...ဒါေႀကာင္ ့ မီးဖိုေခ်ာင္က အိုးသူႀကီးမေတြ အိမ္စားဖို ့ ဟင္းခ်က္ေတာ ့ ငါးေခါင္းခုတ္ဖို ့ ႀကက္ေခါင္းခုတ္ဖို ့ ပုဇြန္ေခါင္းခ်ိဳး ပုဇြန္ေက်ာခြံခြာပစ္လိုက္ဖို ့ စိတ္ထဲမွာ တစ္ၿခားသတၱ၀ါေတြရဲ ့ ေဘာ္ဒီကို လုပ္ေနပါလာဆိုၿပီး မတုန္လွဳပ္ ၀န္မေလးႀကတဲ ့သေဘာ.။ ...။။။