Powered By Blogger

Wednesday, February 4, 2015

အေၿခအေန ၂မ်ိဳး အႏွိဳင္းနဲ ့အႏွိဳင္းခံသေဘာ..(အေတြးသေဘာ)

ဒီေတာ ့ေလာကဓံ ၈ပါး (သို ့) ကံေကာင္း ကံဆိုး သေဘာေတြမွာ ကိုယ္ ့ရဲ ့ စိတ္အလိုၿပည္ ့ၿခင္း မၿပည္ ့ၿခင္း ခံစားမွဳ ့ေတြ အေပၚမွီၿပီးၿဖစ္လာတဲ ့ေက်နပ္ၿခင္း မေက်နပ္ၿခင္း ေ၀ဒနာသေဘာေႀကာင္ ့ ၿဖစ္လာတဲ ့ေလာကဓံ သေဘာက အေၿခအေနတစ္မ်ိဳး...ဥပမာ ပိုက္ပိုက္ေတြရေနလို ့ေပ်ာ္ေနရငး္'' ငါေတာ ့ကံေကာင္းလာၿပီနဲ ့တူတယ္ ''လို ့ခံစားလိုက္တာမ်ိဳးနဲ ့ပိုက္ပိုက္ေတြ ရွာသေလာက္ မရလို ့ညစ္ညစ္နဲ ့'' ဆိုးလိုက္တဲ ့ငါ ့ကံႏွယ္ ''လို ့ဆိုၿပီး ကိုယ္က ခံစားတာလိုက္တာမ်ိဳး....

ေဘးလူေတြက ကိုယ္ ့မွာ ကားမရွိလို ့အထင္ေသးၿပီး ငမြဲလို ့ကဲ ့ရဲ ့တာ...ကားရွိလို ့ ေဘာစိပဲလို ့ခ်ီးမြမ္းတာ သင္းကြဲေလးပါကြာလို ့ေၿပာတာ အဖြဲ ့ေတာင္လွခ်ည္လားလို ့ေ၀ဖန္တာ ဒုကၡေတြ မ်ားလိုက္တာ သနားစရာလို ့ကိုယ္ကို လာေၿပာတာ..အားက်စရာႀကီး ကုသိုလ္ ေကာင္းလိုက္တာ သက္သက္သာသာနဲ ့ ေခ်ာင္ေခ်ာင္ေလး ရေနတယ္ေနာ္လို ့လာေ၀ဖန္တာေတြဟာ ကိုယ္နဲ ့မဆိုင္ ကိုယ္ခံစားတာ မဟုတ္ ကိုယ္ ့အေၿခအေနကိုႀကည္ ့ၿပီး သူ ့ဟာသူ ခံစား မွတ္ခ်က ္ခ်တဲ ့ေလာကဓံသေဘာေလး......

ဒီေတာ ့ လာဘ္ရၿခင္း မရၿခင္းစတဲ ့သေဘာေတြကို ခံစားတာ မွတ္ခ်က္ ခ်တာဟာ ၿပင္ပတစ္စံုတရာနဲ ့သြားႏွိဳင္းတဲ ့သေဘာ မရွိပဲၿဖစ္မလာနိုင္ပါဘူး.ကိုယ္ ့ထက္ေထာတဲ ့သူနဲ ့ႏွိဳင္းရင္ ကိုယ္ဟာ လာဘ္မရသူ ၿဖစ္သြားၿပီး ကိုယ္ ့ထက္ မြဲတဲ ့သူေတြနဲ ့သြားႏွိဳင္းရင္ ကိုယ္ဟာ လာဘ္ရသူၿဖစ္သြားပါတယ္၊ ကိုယ္ ့လက္ထဲက လာဘ္ကေတာ ့ ဒီပမာဏပါပဲ.. အသက္ ၅၀နဲ ့ကြိသြားတာကို အသက္ တိုတယ္ဆိုတာ..အသက္၇၀/၈၀ တန္းေခတ္ၿဖစ္ေနလို ့သေဘာ..၊ အသက္ ၉၀က မေသေသးဘူးဆိုေတာ ့ ကုသိုလ္ေကာင္း လိုက္တာလို ့ခ်ီးမြမ္းႀကေပမယ္ ့ လူ ့အသက္တစ္ေသာင္းတန္းကလူေတြနဲ ့ယွဥ္ရင္ အနိမ္ ့ဆံုးနတ္သက္တန္းနဲ ့တြက္ရင္ ရယ္စရာၿဖစ္သြားမယ္ ့သေဘာ....

ဒါေႀကာင္ ့ ေလာကဓံသေဘာေတြ ကံေကာင္းကံဆိုးသေဘာေတြဟာ သူ ့ခ်ည္းရွိေနတဲ ့သေဘာ မေဆာင္ေတာ ့ပဲ ့ အၿခားအေၿခအေနတစ္ခုခုကို မွီၿပီးမွ ၿဖစ္တည္ေနတဲ ့မွတ္ခ်က္မ်ိဳးေတြသေဘာေတြနဲ ့ ကိုယ္ ့အလိုၿပည္ ့မွဳ ့မၿပည္ ့မွဳ ့လိုတာခ်င္တာမရမွု ့ မလိုခ်င္တာၿဖစ္လာမွု ့ စတာေတြ အေပၚလိုက္ခံစားတဲ ့သေဘာမ်ိဳးေတြလို ့.....

'' ေကာင္းကင္တို ့ၿပိဳ ကမၻာတို ့ပ်က္တဲ ့ည...'' (အေမ့အတြက္ခံစားမွု ့စာစု)

မိသားစုအတြက္ အႏွစ္ ၃၀ေက်ာ္အတြင္းပထမဦးဆံုး ေသာကသတင္းဆိုးကို စတင္သယ္ေဆာင္လာပံုက အေမ ့မွာ '' အဆုပ္ကင္ဆာ'' စြဲကပ္ေနၿပီဆိုတဲ ့သတင္းဆိုးပါပဲ....
ဒိထက္ဆိုးတဲ ့သတင္းဆိုးေတြေတာင္ ရင္ႏွင္ ့အမ်ွ ခ်စ္ေသာသူနဲ ့ပတ္သက္တဲ ့သတင္းဆိုးေလာက္ ဘယ္သတင္းမွ မဆိုးေသးဘူးလို ့ေတာင္ ထင္မိတယ္၊ ကိုယ္ ့မိသားစု ကမၻာႀကီး အရင္ပ်က္သြားသလိုပါပဲ....

ပထမ သံုးလေလာက္အတြင္းမွာ ေသၿခင္းတရားကို အေမေရာ တစ္မိသားစုလံုး တက္ညီလက္ညီ ရုန္းကန္တိုက္ပြဲ၀င္ႀကေတာ ့တယ္.'''အရွံုးမေပးဘူး ေပ်ာက္ကိုေပ်ာက္ရမယ္ အေမ ့အသက္က ငယ္ေသးတယ္ ဘာလို ့ေစာေစာစီးစီး ေသရမွာလဲ.'''.ဆိုၿပီးေတာ ့ေပါ ့..အားမာန္ေတြသာ နင္းထည္ ့တာ ေလာကီနည္းစံုေတြအရေရာ ေဆးပညာစံု ဖက္က ခန္ ့မွန္းခ်က္အရပါ..ခံလွ ၆လ ၇လ ဆိုတာ အပူရုပ္ကို ဟန္လုပ္ေနႀကတဲ ့အေမကိုယ္တိုင္ေရာ တစ္မိသားစုလံုးပါ ရိပ္မိေနခဲ ့ႀကၿပီ..

၄လေလာက္ အေရာက္မွာေတာ ့အေမဟာ ပထမပိုင္း ၃လေလာက္ကလို ေသၿခင္းကိုတုန္လွဳပ္မွု ့မရွိေတာ ့ပဲ ၿငိမ္က်သြားေတာ ့တယ္..ေသၿခင္းအေႀကာင္းေတြ ေဆးအေႀကာင္းေတြကို ဘာမွမေၿပာေတာ ့ဘူး..ေဆးတိုက္ရင္ေသာက္ ေ၀ဒနာႀကြခ်ိန္ဆို မလွဳပ္မရွက္ အံ ့ႀကိတ္ခံေနခဲ ့ၿပီ ၊ ပံုမွန္စကားေတြ ရယ္ရယ္ေမာေမာ ၿပန္ေၿပာလာေတာ ့တယ္..သူက ေသၿခင္းကို ထီမထင္ အက္ရွင္ေၿပာင္းသြားေလ က်ေနာ္တို ့မွာ ကြယ္ရာကေန မ်က္ရည္ေတြ သုတ္ေနရေလေလပါပဲ..အေမ့ေရွ ့ ေတာ ့မွင္ေလးနဲ ့ေနေပးလိုက္ႀကတယ္..ေသာကနဲ ့ရယ္ေမာတဲ ့မ်က္ႏွာေတြဟာ အေတာ္ အက်ည္းတန္လွပါလားေလ..။

ေနာက္တစ္လမွာေတာ ့ ထူးၿခားအိပ္မက္တစ္ခု ေၿပာတယ္..လူမဲမဲႀကီးေတြ အနားေရာက္လာတယ္ လိုက္ခဲ ့လို ့ေခၚတယ္..သူၿငင္းပစ္တယ္ မလိုက္သြားဘူးတဲ ့၊ အဲ ့မွာ ေနာက္ရက္က  စၿပီး.မနက္ရယ္ ေန့လည္ရယ္ ညေနေတြရယ္မွာ ေမာင္ႏွစ္မေတြ တစ္ေယာက္တစ္လွည္ ့ ပရိပ္ႀကီးစာအုပ္ေတြ ထိုင္ဖတ္ခိုင္းလို ့ ဖတ္ေပးရေတာ ့တယ္..တစ္ခါ ဖတ္ၿပရရင္ ၁၅မီးနစ္ေက်ာ္ေလာက္ေပါ ့...အဲ ့အခ်ိန္မွာေတာ ့ မ်က္လံုးေလး ေမွးမွိတ္ၿပီး နားေထာင္ေနတယ္..။ 
ေနာက္ေတာ ့ အိမ္ကိစၥေတြကိုသူက ပါးစပ္ကေၿပာ က်ေနာ္တို ့က စာအုပ္ထဲ လိုက္မွတ္ ေပးရေတာ ့တယ္၊ ပထမေတာ ့ မမွတ္ခ်င္ဘူး ၿငင္းႀကည္ ့ေပမယ္ ့ မရတာနဲ ့ မွတ္ေပးရေတာ ့တယ္..ႀကိဳတင္ ၿပင္ဆင္ေနၿပီလား အေမ...။

သံဃာေတာ္ေတြအပင္ ့ခိုင္းလို ့ပင္ ့ေပးရတယ္ အိမ္မွာ ဆြမ္းကပ္တယ္ ဆရာေတာ္ကလည္း သိေနလို ့တရားေဟာတာေတာင္ သူတို ့ကစၿပီး အသံက တုန္တုန္တုန္တုန္ တစ္ခ်က္ တစ္ခ်က္ငိုသံက စြက္ခ်င္ေသး နဲ ့သူတို ့က ေရွ ့ကထိုင ္ဒီလိုဆိုေတာ ့အိမ္သားေတြက မ်က္ရည္ကန္က်ိဳးၿပီေပါ ့၊ သူကေတာ ့ဘာမွ မၿဖစ္သလို..၊ 

ေနာက္ပိုင္းရက္ေတြမွာေတာ့ တအိမ္လံုးဟာ စက္ရုပ္ေတြလိုပါပဲ ဘာလုပ္လုပ္ အသက္မ၀င္။ ဘာစားစားအရသာမရွိ၊ အေမအိပ္ေနတဲ ့ကုတင္ကို လွမ္းလွမ္းႀကည္ ့ရတာ အေမာ.

. ''' အေမၿငိမ္လွခ်ည္လား..အသက္မွ ရွုေသးရဲ ့.အေမ..အေမ့..အေမ..ေဟ..ဘာတံုး..ေႀသာ္..
လည္ပင္းေခါက္ေနမွာ စိုးလို ့...ေခါက္ပါဘူး...အဲ ့ေတာ ့မွ..ဟူးးးး...ေတာ္ေသးရဲ ့...'''..

တစ္ေန ့ၿပီးေတာ ့တစ္ေန ့ တစ္ေန ့ ဒီေန့ အေမ မေသေသး.အေၿခအေန ေကာင္းေနေသး.နဲ ့ လက္ခ်ိဳးေနရတဲ ့ရက္ေတြ ေန ့ေတြ..ေသာကပရိေဒ၀ မေသခင္ကကို လူေသသြားတဲ ့အိမ္လိုပါပဲ...''ေတာက္'' ငါသာ ေသေပး လိုက္ခ်င္တယ္.''...

ညက အိပ္မက္တယ္.တဲ ့.'' ဘာအိပ္မက္လဲအေမ.''.''' ေကာင္းကင္က ရထားပ်ံႀကီး တစ္စီးလာတာေတြ ့တယ္ဟဲ ့.ေနာက္ေတာ ့ငါ သရက္ၿခံႀကီးထဲ ေရာက္သြားတာ အသီးေတြအမ်ားႀကီးပဲ..ခ်ိဳလိုက္တာဟယ္.'''..'' ဟာား..အိပ္မက္ေကာင္းပဲ..အေမ့ေရာဂါ ေပ်ာက္ေတာ ့မယ္နဲ ့တူတယ္...''..ဒါဟာ ေနာက္ဆံုး အိပ္မက္မွန္း မသိခဲ ့သလို ေနာက္၅ရက္မွာ မိသားစုနဲ ့အၿပီးး လမ္းခြဲ သြားေတာ ့မယ္ဆိုတာလဲ မသိခဲ ့ဘူး....

အဲ ့ဒီည.ဟာ ေကာင္းကင္တို ့ၿပိဳ ကမၻာတို ့ပ်က္တဲ ့ညေပါ ့အေမရယ္...။

'' သားႀကီးေရ..''' (အေဖ့အတြက္ခံစားမွဳ ့)



အေဖက ေက်ာက္ကပ္ပ်က္သြားလို ့စက္ နဲ ့ေဆးေနရၿပီ...ပထမေတာ ့ ေယာက်္ားတို ့ရဲ ့မာန္နဲ ့ သူ ့မ်က္ႏွာက ဟန္မပ်က္ေသးဘူး...အိုၿခင္း နာၿခင္းကိုရင္ဆိုင္ ေသၿခင္းကို ႀကိဳတြက္ထားၿပီးသား အမူအယာမ်ိဳးနဲ ့ေပါ ့..။ ဒါေပမယ္ ့ ရက္က လေၿပာင္း လကေန ႏွစ္ေၿပာင္းလာတဲ ့အခါမွာ သူ ့ရဲ ့''' ခႏၶာကိုယ္ ခံနိုင္ရည္ က်ဆင္းၿခင္းေႀကာင္ ့ အားငယ္လာ '' ဆိုသလိုပါပဲ...အေဖ ့မ်က္၀န္းေတြဟာ အရင္လို စူးရွထက္ၿမက္မွု ့ေတြ ေလ်ာ ့ပါလာခဲ ့စၿပဳလာတာကို အေဖေရာ က်ေနာ္သားႀကီးႀသရသပါ သိေနခဲ ့ႀကၿပီ....

'''သား''..''သားႀကီးေရ.''..ဆိုတာ မနက္ မနက္ အိပ္ယာႏိုးစမွာ သူ ့ႏွုတ္က ထြက္ထြက္လာေလ ့ရွိတဲ ့ အိပ္ယာႏိုးစ ပထမ စကားေလးေတြၿဖစ္လာခဲ ့့ၿပီေလ....အရင္တုန္းက အိမ္ေထာင္ဦးစီး ဆိုၿပီး ခပ္တည္တည္နဲ ့ေနတတ္ၿပီး တစ္လေနလို ့တစ္ႀကိမ္ ''' သားႀကီးေရ ''လို ့ ေခၚခဲရာကေန ခု ေတာ ့ သားေရ သားႀကီးေရလို ့ အခြန္းေပါင္းမ်ားစြာ ေခၚတတ္ေနခဲ ့ၿပီ.....

ရီေ၀မွံဳသီတဲ ့မ်က္လံုးေတြဟာ အားငယ္မွု ့ေႀကာင္ ့ ေၿဖာ့ေတာ ့ညွိဳးငယ္တဲ ့အႀကည္ ့ေတြၿဖစ္လာခဲ ့ၿပီ...''' ဗ်ာ...ရွိတယ္အေဖ က်ေနာ္ ႏိုးေနၿပီ.''' ..လို ့အလ်င္အၿမန ္ၿပန္ထူးေပးရင္း..အနားေရာက္တိုင္း...အိပ္ယာထဲကေန ပက္လက္ေလး အေနအထားကေန 
ေမာ ့လွန္ႀကည္ ့လိုက္တဲ ့ အေဖ ့မ်က္၀န္းတစ္စံုဟာ..သူ ့သားႀကီး ကို ၿမင္လိုက္ရလို ့ စိတ္ခ်သြားသည္ ့အလား...သက္ၿပင္းမ်ွင္မွ်င္ေလးကို ခ်လိုက္တတ္တာေတာင္ၿမင္သာေနခဲ ့ၿပီ....

မေန့တစ္ေန့ ကလိုပါပဲ....အေဖ ့ရဲ ့သူ အားကိုးတႀကီးရွိရာ သူ ့သားႀကီးႀသရသ အေပၚထားတဲ ့ ေမ်ာ္လင္ ့ခ်က္အႀကည္ ့ေလးေတြ...မွတ္မွတ္ထင္ထင္ စြဲၿငိက်န္ခဲ ့ရတဲ ့ အႀကည္ ့ေလးေတြ...က်ေနာ္ ့ဘ၀တစ္ေလ်ာက္လံုးမွာ ရင္ ့နင္ ့စရာ အေကာင္းဆံုးအႀကည္ ့ေလးေတြထဲက အမွတ္အရဆံုးအႀကည္ ့ေလးေတြပါပဲ.....။

'' ဟင္းေလးအိုးႀကီး '' (ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာခဏေနခဲ ့တုန္းကအေတြ ့အႀကံဳ)



မင္းကြန္းေခ်ာင္ထဲမွာ လနဲ ့ခ်ီေနခဲ ့ရတယ္၊ ဘဘုန္းက ဘုန္းႀကီးသူေဌးၿဖစ္ေနေတာ ့ မီးစက္ႀကီးကိုက ရံုခြဲေလးသပ္သပ္နဲ ့ေပါ ့၊ ဒါေပမယ္ ့ သိပ္ၿပီးေတာ ့က ေခြ်တာတတ္ၿပန္ေတာ ့ ညဦးေလး နဲ ့ အလွဳအတန္းရွိမွ ထ ေမာင္းတတ္ပါတယ္၊ အဲ ့ေက်ာင္းမွာခဏ တစ္၀ါတြင္းေနေတာ ့မွ ေရနံဆီနဲ ့ေမာင္းတယ္ဆိုတဲ ့ ေရွးေခတ္ ေရခဲေသတၱာပါၿမင္ဖူးေတာ ့တယ္...အဲ ႀကားလည္းႀကားဖူးပါေတာ ့တယ္..၊ အဲ ့ထဲက ေရခံဲတုန္းေလးေတြနဲ ့ ရြာထဲက ေက်ာင္းသားေလးေတြကို အေအးေဖ်ာ္တိုက္ေလ ့ရွိတယ္...

ဖက္စလက္တီေတြ အေနနဲ ့ႀကည္ ့ရင္ေတာ ့တိုက္ေက်ာင္းႀကီးေတြၿဖစ္လို ေနသာထိုင္သာရွိတယ္ဆိုေပမယ္ ့ ရြာနဲ ့ပါ လွမ္းလို ့ အစားအေသာက္ေခါင္တယ္ဆိုလို ့ရပါတယ္..ရြာထဲၿပန္ေလ်ွာက္ရတာကိုက လ်ွာ အတစ္လိုက္ ထြက္ခ်င္လာတယ္..
သဲရုန္းေနရတာနဲ ့ အားပိုကုန္တာကိုး...ဘုန္းႀကီးဂ်စ္ရွိေပမယ္ ့ ကႏၱာရလို သဲလမ္းနီးပါး သဲဆြဲတဲ ့အထဲမေမာင္းရဲလို ့ သဲေတာထဲ တက္ကလိ မေမာင္းခဲ ့ပါဘူး..

အစားအစာက ရွားပါးလို ့ အဲ ့ေတာ ့မွ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းစားဖိုေဆာင္ထဲက ၂၄ နာရီ မီးဖိုေပၚက မဆင္းရတဲ ့ '' ဟင္းေလးအိုးႀကီး '' ဆိုတာ ဂလိုကိုးလို ့ သိခဲ ့ရပါေတာ ့တယ္...အလွု ့အက်န္ေတြေရာ ဆြမ္းခံအက်န္ေတြေရာ သြားေရာလဟယ္ အိုးထဲကို ဆိုေတာ ့ အိုးႀကီးထဲ စံုနဖာစိေနပံုက ဘာဟင္းလို ့ေၿပာမရေတာ ့သလို အေရာင္အဆင္းကိုက ေရႊအိုေရာင္ သံေခ်းတက္လိုလိုပါပဲ...
အရသာကလည္း ခ်ိဳခ်ဥ္ငံစပ္ ဖတ္သဖတ္ဖတ္နဲ ့ေပါ ့...စားရခါစက ငံႀကြက္ႀကြက္နဲ ့ပါ....ေနာက္ေတာ ့စားလို ့အေတာ္ေကာင္းလာတယ္...အမွန္က ဒါဘဲအားၿပဳစားေနရတာမို ့ ေကာင္းလား ေမးေတာ ့ ေကာင္း..လိုက္ ထွာဖ်ား...ေပါ ့..ငိငိ....အေရေတြ ဆမ္းစားလိုက္ ၁၂ရာသီ ခံုေပၚတင္ထားတဲ ့ ရွမ္းဆီ တို ့ဟူးေလးဖဲ ့ထမင္း နဲ ့စားလိုက္ေပါ ့ ေသြးမတိုးတာေတာ္ပါေသးတယ္...အသားဖတ္ေတြက ေပ်ာ္၀င္ေနလို ့ ေက်မြေနတာမ်ားၿပီး ေရေရာၿပီး ထပ္ၿဖည္ ့တဲ ့အရြက္မာတစ္ခ်ိဳ ့နဲ ့အရိုးေပါင္းစံုသာ ဟင္းဖတ္လိုလို ဘာလိုလိုပါ...အလွဳရွိေတာ ့မွသာ.....ဟဲဟဲ...။

တစ္ေန ့ေတာ ့၀ါ၀င္ခါနီး ဆြမ္းေတာ္ႀကီးတင္ပြဲလုပ္ပါတယ္..စားစရာက အခ်ိဳအခ်ဥ္ အေႀကာ္အေလွာ ္မ်ိဳးစံုပါတယ္..ရြာခံေတြလည္း ဘုန္းႀကီးက စြန္ ့မွာမို ့အူစိုလို ့လာႀကတာ လူစည္ပါတယ္....

ပြဲၿပီးေတာ ့ ေနာက္ရက္မွာ ႀကက္သားေႀကာ ္အတံုးႀကီးေတြ က်န္တာၿမင္လိုက္ရလို ့ ေႀကာင္အိမ္သြားလွန္ေတာ ့မရွိေတာ ့ပါဘူး..ဒါနဲ ့ဒီလိုပဲေနလိုက္ရာက ေနာက္ ၃ ရက္ ၄ရက္ေလာက္ ေရာက္ေတာ ့ စားဖိုမွုး ့ႀဆာေတာ္ႀကီးက ေခၚတယ္ဆိုလို ့သြားေတာ ့မွ မွိဳတက္ေနတဲ ့ ႀကက္သားေႀကာ္တုံးႀကီးေတြကို ၿပန္ေတြ ့လိုက္ရပါတယ္...ဘုန္းႀကီးက..အဲ ဒီ မွိဳတက္ၿပီး မာေႀကာေနတဲ ့ႀကက္ေႀကာ္တုံးေတြကို ကူၿပီး ေရေဆးခိုင္းၿပီး ဘာလုပ္ရမယ္ဆိုတာေၿပာတာနဲ ့ စိတ္၀င္စားၿပီး ႀကက္ေႀကာ္တံုးေပၚက မွိုေတြ ေရေဆး ပြတ္သတ္လိုက္ၿပီး..ေနာက္ ဓားၿပား နဲ ့ေလ်ွာက္ ေတ ထု..နဲနဲမြလာေတာ ့ အသားေတြ ႏႊင္ရပါတယ္.....အသားႏြင္ပံုႀကီးရၿပီး က်န္တဲ ့အရိုးေတြကို နဲနဲထုၿပီး ဟင္းေလးအိုးထဲသြားထည္ ့လိုက္ရပါတယ္..

ၿပီးေတာ ့မွ ႀကက္အသားႏႊင္ထားတာေတြကို ဘာလေခ်ာင္ေႀကာ္လို ငရုပ္သီးေၿခာက္ေတြ ေထာင္းၿပီး ဆီသပ္ေႀကာ္ရပါေတာ ့တယ္...အဲ ့ေတာ ့အမ်ားႀကီးပြားၿပီး တစ္ပတ္စာေလာက္ အာရံုဆြမ္းဟင္းအကူ အၿဖစ္ စားလို ့ရတဲ ့ ႀကက္သားေႀကာ္ မာမာ အဖတ္ေလးေတြပါတဲ ့ ငရုပ္သီး ဘာလေခ်ာင္ေႀကာ္မ်ိဳးၿဖစ္သြားပါေရာဗ်ာ...အလွဳလက္က်န္ ရက္လြန္ႀကက္သားေႀကာ္ မွိဳတက္ မာဂေလာက္ႀကီးကို အဲဒီလို လုပ္စားလို ့ရတယ္ဆိုတာ အဲ ့ေတာ ့မွ ႀကံဳဖူးပါေတာ ့တယ္ဗ်ားးး. အလွု ဒံေပါက္ အက်န္ကလည္း မနက္ႀကေတာ ့ထမင္းေႀကာ ္ၿဖစ္သြားတာပါပဲဗ်ားးးး.

လြမ္းေစတီေလးေရွ ့မွာ....(အလြမ္းစာ)















မင္းကြန္း အေနာက္ထဲကို မင္းကြန္းရြာေလွဆိပ္ကေန အေတာ္ႀကီး ေတာ္ေတာ္ႀ ကာႀကာသြားမွ ေတာရေခ်ာင္ေတြထဲကိုေရာက္တယ္.လမ္းၿမည္ကာမတၱၿဖစ္ၿပီး သဲထုမ်ားတဲ ့ေနရာေတြ ၿဖစ္လို ့ေၿခေထာက္ေတြက သဲႏြံေတြႀကားက အေတာ္ရုန္းၿပီး လမ္းေလ်ွာက္ရတယ္.
.ႏြားလွည္းပါလာလို ့ေနာက္ေတာ ့လွည္းၿမီးေပၚ ထိုင္လိုက္ရေတာ ့တယ္..ကမ္းပါးယံ လ်ွိဳေတြႀကားကေနလည္း သြားရ သလို လမ္းမွာ ကႏၱာရဆူးၿခံဳေတြ သစ္ပင္ပုေလးေတြ နဲ ့...ေတာင္ေစာင္းတိုင္း လိုလိုမွာေတာ ့ ေတာင္ေစာင္း ဆင္ေၿခေလ်ွာ ေၿမသားကို ထြင္းၿပီး တည္ေဆာက္ထားတတ္တဲ ့အုပ္ေရကန္ၿဖဴၿဖဴေတြရွိတယ္.. အရြယ္အစားေတြက အေတာ္ေလးႀကီးတာေတြ ့ရတယ္ ..မိုးေရခံတယ္..ၿမစ္ကေန ပိုက္သြားထားၿပီး ေရေမာင္းထည္ ့ႀကတယ္လို ့ဆိုတယ္....

ၿမိဳ ့ၿပရဲ ့ေလာဘေဒါသေမာဟသံမ်ိဳးေတြက ေပ်ာက္သြားတာရယ္ ေတာနံ ့ေတာင္နံ ့ေၿမသင္းနံ ့ အေဆာက္အဦးေတြ ေဆာက္လက္စအတြက္ ပံုထားတတ္တဲ ့ထံုးေၿခာက္ပံုနံ ့ေလးေတြ ရလာတာရယ္ ေတာင္ပူစာေလးေတြ မ်ားတာရယ္နဲ ့ ေတာင္ထိပ္ေလးေတြ မွာ ေစတီေလးေတြ ရွိတာရယ္က စိတ္ေတြကို ေအးခ်မ္းသြားေစတဲ ့ခံစားမွု ့ကို ရလိုက္သလို ့ အဲ ့ေတာင္ထိပ္ ေစတီေလးေတြ ေရွ ့မွာ တရားထိုင္ရင္ သမထထိုင္ရင္ အေတာ္အလုပ္ၿဖစ္ပါတယ္....

အဲ ့ဒီ ့ေတာင္ထိပ္ေလးေတြေပၚကို ညေနေစာင္း ေနခ်ိဳခ်ိန္ အသာတက္သြားၿပီး ၿမစ္ဖက္ကို လွမ္းေမ်ွာ္လိုက္ရင္ ၿမစ္ဆိပ္နားက ပုထိုးေတာ္အုပ္ပံုၿမင္ ့ၿမင္ ့ႀကီး နဲ ့ ဧရာအေရွ ့ကမ္းက မန္းေရႊၿမိဳ ့ေတာ္ႀကီး ရဲ ့မီးေရာင္ တလက္လက္ေတြ နဲ ့ ခပ္ေ၀းေ၀းက မႏၱေလးေတာင္ေတာ ္မွံဳၿပၿပေလးကို ၀ိုးတ၀ါး လွမ္းၿမင္ေနရတာဟာ သိပ္ကို လြမ္းစရာေကာင္းတဲ ့ၿမင္ကြင္းက်ယ္ႀကီးေပါ့.....

ၿမစ္ခိုးၿပန္တဲ ့ၿမဴခိုးေတြက ၿမင္ကြင္းကို ...တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ မွံု၀ါးသြားတတ္ေသးတယ္ ေတာင္ေၿခေတြက လ်ွိဳေတြႀကားမွာ သစ္ရိပ္ ၀ါးရိပ္ေတြႀကားက ႀဆာေတာ္ေတြရဲ ့ေက်ာင္းေတြ က လူသံ သူသံ စကားသံေလးေတြ ..ဆရာေလးေတြ ေခ်ာင္ေတြက တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ မီးေရာင္ လက္ကနဲေတြ နဲ ့ဘုရား၀တ္တက္သံ စာက်က္သံ က တစ္ခ်ီတစ္ခ်ီ ေလအသင္ ့ေလအပင္ ့မွာ ေတာင္ေပၚေစတီေလးေရွ ့ကေန ခပ္သဲ ့သဲ ့ ႀကားလိုက္ရတတ္ေသးတယ္....

ေတာင္ထိပ္ေလးမွာ ဆိုေတာ ့ ၿမစ္ဖက္က ေလကလည္း တဟူးဟူးနဲ ့တိုက္လာေလ ့ရွိသလို ေစတီထိပ္ဖ်ားက ဆြဲလဲ ေခါင္းေလာင္း ေညာင္ရြက္ေလးေတြရဲ ့ ရိုက္ခတ္သံ တခြ်င္ခြ်င္ကလည္း ဘယ္ကို လြမ္းလို ့လြမ္းရမွန္း မသိေအာင္ လြမ္းေစေသာေနရာေလးမ်ိဳးပါပဲ...ဥာဏ္ေတာ္ ခပ္နိမ္ ့နိမ္ ့နဲ ့ထံုးၿဖဴသဃၤန္းေဖြးေဖြး နဲ ့ လူသူ အလာပါးလြန္းတဲ ့တစ္၀ဂူ လြမ္းေစတီေလး ရဲ ့ ေတာင္ကမ္းပါးယံ စြန္းေလးမွာ မတ္တတ္ေလးရပ္ၿပီး တစ္စံုတစ္ရာကို သတိရမိလို ့ အေ၀းကိုေမ်ွာ္ရတာ လြမ္းစရာဘယ္ေလာက္ ေကာင္းလိုက္ပါသလဲဆိုတာ အဲ ့ေတာ ့မွ ကိုယ္ေတြ ့အၿဖစ္ ခံစား သေဘာေပါက္မိေတာ ့တယ္...
.
.....ၿငိမ္းခ်မ္းရာ သီးၿခားကမၻာငယ္ေလးတစ္ခုလိုပါပဲ.....

ေဒါနေတာင္ေၿခ.. (ငယ္ဘ၀ခရီးသြားအေတြ ့အႀကံဳ)



စနစ္ သေဘာထက္ တစ္ခ်က္လႊတ္ ဗဟိုဦးစီးႀကိဳးနီသေဘာက အားႀကီးေနရင္ အရာရာနီးပါး ေမွာင္ခို ၿဖစ္သြားတတ္တဲ ့သေဘာပဲ..ငါ ့ေနရာ ငါဗ်င္ဆိုေတာ ့ဆန္ပါ ေမွာင္ခိုခ်ရေတာ ့တာပါပဲ..အဲ ့ဒီ ကာလတစ္ခုမွာ ကရင္ၿပည္နယ္မွာ ဆန္ရွားေရာဗ်..အဲ ့ေတာ ့အမ်ိဳးထဲက လက္ရဲဇက္ရဲ ဘႀကီးက ဆန္ေမွာင္ခိုခ်ေတာ ့တာေပါ ့..သူခ်ေတာ ့ သူလည္းအေဖၚရ ကိုယ္လည္း မေရာက္ဖူးလို ့လိုက္တဲ ့သေဘာနဲ ့ပါသြားလိုက္တာ..(ဘားအံ ့) ဖအံ ့ဟိုဖက္ လွိုင္းဘြဲ ့အထိပါပဲ...ဆန္က လွိဳင္းဘြဲ ့ကိုသြားပို ့တာကိုး...အီဇူဇူး ေလာ္လီကားႀကီးေတြနဲ တိုက္သြားတာ..အဲ ့အခ်ိန္က မၿငိမ္းခ်မ္းေသးပါဘူး..လမ္းမွာ မ်ားလိုက္တဲ စစ္ေဆးေရးဂိတ္ေတြ.အဖြဲ ့က ၿပည္သူ ့စစ္ေတြ စစ္တပ္နဲ အေကာက္ခြန္ေတြ မ်ားတယ္ မီးသတ္ေတ ြႀကက္ေၿခနီေတြ ေခတ္မစားေသး မပါေသးဗ်.....ဂိတ္မွန္သမ်ွ လိုလိုကလည္း ပိုက္ဆံေပးရင္ အကုန္ လႊတ္ေပးလိုက္တာခ်ည္းပဲ..အဲဒါနဲ ့မ်ား စနစ္ေကာင္းရဲ ့သားနဲ ့ မေအာင္ၿမင္ဘူး ေၿပာေနေသး....ဟီးးး.....

''တာ၀န္သိသူ..''..(ခံစားမွု ့ကဗ်ာ)

  '' ရင္ဘတ္ထဲစိုက္၀င္ေနတဲ ့
    ၿမွားဒဏ္ရာကို ႏွုတ္နိုင္တဲ ့ခြန္အားမရွိေတာ ့ရင္ေတာင္မွ
   ေႏွာင္းလူေတြ သူ ့လိုအပစ္မခံရေလေအာင္
   ၿမွားပစ္ခဲ ့သူဟာ ဘယ္သူရယ္ပါလို ့
   ညႊန္ၿပသြားခဲ ့တယ္..''

''ဇာတ္တူသား ''.( အေတြး)



ကိုယ္ ့ေသြးသားအရင္း မဟုတ္ရင္ အနိဌာရံုၿမင္ကြင္းေတြကို တရားနဲ ့ေၿဖတတ္တာႀကာပါၿပီ..ေတာ္ယံု ့အနိဌာယံုေတြေလာက္ကေတာ ့ထမင္းစားေတာင္ မပ်က္တတ္ေတာ ့ဘူး......
ညက တရုပ္တန္းက ငါးကင္ေတြ ၀ယ္လာေတာ ့စားသေပါ ့ ဒိုက္ဖတ္ေစာ္နံ မေနေတာ ့ အခ်ဥ္စပ္ေကာင္းတာနဲ ့ ဂြတ္သလားမေမးနဲ ့ပဲ၊ တူမေလးေသးေသးေလးကသူ ့အႀကိဳက ္ႀကံႀကံဖန္ဖန္က ငါးကင္၀ယ္လာတိုင္း ငါးမ်က္စိႏွစ္လံုးကို မွ အရင္ကေလာ္စားတတ္ေသးတယ္.ကေလးေတာင္ ငါးကင္ကို လက္ရဲဇက္ရဲ၀င္တီးတယ္။ ..၊ 

၀ိုင္းဖြဲ ့ၿပီးငါးကင္စားေနရင္းက ေဂ်ာ္ဒန္က မီးကင္ၿပီး ကြပ္မ်က္ခံရတဲ ့ ရန္သူ ့အဖမ္းခံ ေလယာဥ္မွဳး ဇာတ္ထုတ္ေတာင္ သတိရလိုက္ေသးတယ္၊ ငါးကင္ရဲ ့ ေဘာ္ဒီ မီးတူးေနပံုက အမွန္ေတာ ့ မီးေလာင္ၿပင္ထဲက မီးေလာင္ခံထားရတဲ ့လူမီးကြ်မ္းထားတာေတြနဲ ့တစ္ပံုစံထဲပါပဲ၊ သံေလွာင္အိမ္ထဲက လိေမၼာ္ေရာင္ ၀မ္းဆက္နဲ ့ေလယာဥ္မွုးကို ၿဖတ္ကနဲသတိရလိုက္ေပမယ္ ့ ငါးကင္စားလက္စက လက္တြန္ ့မသြား အစားမပ်က္ပါဘူး..၊ 

ဟိုးတစ္ႏွစ္က ၈ေပစေလာင္းကေန ၿပလို ့ႀကည္ ့လိုက္ရေသးတယ္ ဟိုဖက္ေဒသက ေတာေခါင္တဲ ့ေဒသမွာ လူမဟုတ္တဲ ့လူေတြ ေအာက္လမ္းပညာဆန္ဆန္သမားေတြက ပီယေဆးေဖၚဖို ့ဆိုၿပီး ေမြးကင္းစ (အရွင္လားအေသေလးေလားမမွတ္မိေတာ ့ဘူး)ကေလးေဘာ္ဒီေလးေတြကို မီးကင္ၿပီး ထြက္က်လာတဲ ့လူဆီေတြကို စုတာၿပသြားေသးတာၿမင္လိုက္ရေသးတယ္..အဲ ့တုန္းကလည္း မအံ ့ႀသ မပ်ိဳ ့တက္သြားဘူး..ေႀသာ္..ရွိတတ္ပါတယ္ေလာက္ပါပဲ

အရင္ကေတာ ့ အဲ ့လို မဟားဒယား ရက္စက္မွဳ ့ေတြ အနိဌာရံုေတြၿမင္ရင္ စိတ္ထဲေနာက္သြား ညစ္ညမ္းသြားေလ ့ၿဖစ္ခဲ ့ဘူးတယ္.အပုပ္နံ ့ရတာမ်ိဳးေတာင္မဟုတ္ေသး ကိုယ္ ့ေရွ ့မွာမဟုတ္ေသးပဲနဲ ့ ဘာလို ့ အဲ ့လိုၿဖစ္သြားခဲ ့ရတာလဲကို ေနာက္ေတာ ့ၿပန္စဥ္းစားႀကည္ ့ေတာ ့ ကိုယ္ေတြနဲ ့လူသားမ်ိဳးႏြယ္တူ ဇာတ္တူသားေတြ ၿဖစ္ေနလို ့ သူမ်ားအနိဌာရံုေတြကို ကိုယ္တိုင္ခံလိုက္ရသလိုစိတ္က သတိ မထားလိုက္မိခင္မွာကို ၀င္ခံစား (၀ါ) ''လူသားခ်င္း ''ကိုယ္ခ်င္းစာ လိုက္မိတဲ ့သေဘာက စတာလို ့ ၿပန္ေတြးမိတယ္။ ငါးကင္ေလးေတြတို ့ ႀကက္သားဟင္း ၀က္သားဟင္းေတြၿမင္လိုက္ ခ်ိန္မွာေတာ ့ ကိုယ္တိုင္ဟာ အသားစား က်ားတစ္ေကာင္းစိတ္နဲ ့သိပ္မကြာေတာာ ့တဲ ့အၿပင္ ကိုယ္နဲ ့သတၱ၀ါ ''ဇာတ္မတူေတာ ့လို ့''စားရဲဖို ့လြယ္သြားတဲ ့သေဘာေပါ ့..ကိုယ္ ့အသက္ထိခိုက္မွာကိုေတာ ့ဘယ္ေလာက္ ေႀကာက္တတ္ေသးလည္းဆိုရင္ ေၿမြသားတို ့ ကေမၻာဒီယားေတြ စားတတ္တယ္ဆိုတဲ ့ကင္းမလက္မဲကင္ေတြဘာေတြဆို တစ္ခုခုမ်ားၿဖစ္မလားဘာလားနဲ ့မစားရဲေသးပါဘူး...

''' ႏွုာစီးေနေသာယုန္ကေလးဒႆန.နဲ ့လက္ေတြ ့ဘ၀ဒႆန ''(အေတြး)

 အဲ ့ဒါနဲ ့ ကလိမ္ကက်စ္မ်ားလွတဲ ့ ၿခေသၤ့အိုႀကီးဟာ...သူ ့ဂူထဲကေန အားအင္နဲတဲ ့သတၱ၀ါငယ္ေလးေတြကို တစ္ေကာင္ၿပီးတစ္ေကာင္ ေခၚၿပီး ပါးစပ္ႀကီးကိုဟအာေခါင္ကိုၿဖဲ..ဘာနံ ့ရသလဲလို ့ရွုခိုင္း ...နံတယ္ေၿပာလဲ သူလို ေတာသံုးေထာင္စားဗ်င္ကို နံတယ္ေၿပာရမလားလို ့ဆိုၿပီးစား။ ေမႊးတယ္ေၿပာေတာ ့အမွန္မေၿပာပဲလိမ္ရမလားဆိုၿပီး ၀ါး..ဆိုေတာ ့....ဒါကို ၿမင္ေနရတဲ ့ ယုန္ကေလးက ကြ်တ္ေနတာေပါ ့..ဒီေတာ ့ အမ်ားႀကားဖူးသလို နွာစီးေနတယ္လို ့ေၿပာလိုက္ေတာ ့ ၿခေသၤအိုႀကီးလည္း စားရခက္သြားတယ္ေပါ ့ေလ...ပံုၿပင္က ဒီအထိပဲ...
အမ်ားသိက...သူ ့မက္စိက..စကားပရိယာယ္သေဘာနဲ ့ ကလိမ္ကက်စ္ေတြ သေဘာေပါ ့..

ဒါဟာ ၿမန္မာစာေပထဲက စကားပံုကဆိုတဲ ့အေလ်ွာက္ေကာင္းေတာ ့အေထာင္းသက္သာသေဘာနဲ ့ တူတယ္ေပါ ့ေလ ဒါေပမယ္ ့ ဒါကိုလက္ေတြ ့လူ ့ဘ၀နယ္ပယ္မွာ နမူနာတင္ႀကည္ ့ေတာ ့ နဂိုကကို ကလိမ္ကက်စ္လုပ္ဖို ့အမွု ့ဆင္တဲ ့အေၿခအေနေတြဟာ အေလ်ွာက္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း ယုတၱိဘယ္ေလာက္တန္တန္ ႏွစ္ ၆၀ေတြ ႏွစ္ ၆၅ ေတြ ဆိုတာမ်ိဳးေတြ ၿမင္ခဲ ့ရၿပီ..၊ ဒီေတာ ့ ၿခေသံ ့နဲ ့ယုန္ ပံုၿပင္မွာ ဒုတိယေၿမာက္ ပံုၿပင္သစ္ထြက္လာၿပီး ဇာတ္ေကာင္သစ္တစ္ခု ထပ္ထြက္လာတယ္..ဒါက ဆိတ္ကေလးတစ္ေကာင္ပါပဲ၊ ၿခေသၤ ့က အရင္လိုႏွာေစးေနလို ့ပါလို ့ယုန္ကေလး ေရွာင္ထြက္တာကိုပယ္ခ်လိုက္ၿပီး မက်မၼာရ ေကာင္းလားဆိုၿပီး အၿပစ္ဖြဲ ့စားပစ္လိုက္ၿပန္တယ္။

ဒါကို ဆိတ္ကေလးက ၿမင္သြားေတာ ့ သူ ့အလွည္ ့မေရာက္ခင္ ရွိသမ်ွ ခြန္အားေလးနဲ ့ေၿခစံုကန္အားယူ သူ ့ခ်ိဳ ေလးနဲ ့ၿခေသၤ ့ႀကီးကို အရင္ေၿပးေခြ ့ခပ္လိုက္ေတာ ့ၿခေသၤ ့လည္း အလစ္ဆိုေတာ ့ လဲသြား...အဲ ့အလို လဲသြားခ်ိန္မွာ .ဆိတ္ကေလးက ၿခေသၤ ့နဲ ့ေ၀းရာကို လစ္သြားလို ့လြတ္သြားတယ္ေပါ ့ေလ...သေဘာက လာမယ္ ့ေဘး အရင္ေၿပးေခြ ့ သေဘာမ်ိဳးေပါ ့..ႀကိဳတင္လက္ဦးမွဳ ့ယူလိုက္တာမ်ိဳး သေဘာလည္းၿဖစ္တယ္...ဒီလို ပံုၿပင္သစ္ကိုေရးလိုက္တာဟာ လက္ေတြ ့ဘ၀အေၿခအေန ရဲ ့ ေရာင္ၿပန္ဟတ္မွဳ ့ေတြ ့ေႀကာင္ ့ ၿဖစ္လာတာမ်ိဳးပဲ...ဆိုလိုတာက ပံုၿပင္ေတြၿဖစ္ထြန္းရာေခတ္ဟာ ပညာသေဘာေတြဦးစီးေနရင္ စကား ပရိယာယ္ေတြကို လက္ခံေနေသးရင္ ႏွာစီးေနတယ္လို ့ဆင္ေၿခေပးလို ့ရနိုင္ေပမယ္ ့ လက္နက္အင္အားအဓိကေခတ္မွာဆိုရင္ေတာ ့ ေတာ္ကီေကာင္းယံုနဲ ့မရေတာ ့ဘူး လက္ေတြ ့က်တဲ ့တုန္ ့ၿပန္မွဳ ့တစ္ခုခုေတာ ့ လိုၿပီလို ့ေတြးလာတဲ ့သေဘာ.ကိုဆိုလိုတာ အဲ ့ဒါဟာ လက္ဦးမွဳ ့ယူၿခင္းေခတ္သေဘာ ၿဖစ္လာၿပီလို ့ဆိုလိုတာပါ။

ဒႆန ေတြ ဆင္ ့ကဲ ၿဖစ္လာတယ္ဆိုတာ ဒီလိုသေဘာပါပဲ သူ ့ေခတ္နဲ ့သူ ၿဖစ္လာတဲ ့ ေရွ ့လူရဲ ့အဆိုတစ္ခုဟာ သူ ့ေခတ္က အမွန္ၿဖစ္ေပမယ္ ့ ေနာက္လူရဲ ့ေခတ္မွာ ေစာဒက တက္စရာေတြ ့လာနိုင္တယ္ ေတြ ့ၿပီဆိုရင္ အရင္လူရဲ ့ဒႆနကိုေၿခဖ်က္ၿပီး ( သက္ေသနဲ ့ၿပ ေၿခဖ်က္ရတာမ်ိဳး ) ေနာက္အဆိုသစ္တစ္ခုကို သူ ့ေခတ္မွာ ထူေထာင္လိုက္တယ္..ဒီလိုနဲ ဒႆန
ခရီးစဥ္ၿဖစ္လာၿပီး..ဒီဘက္ေခတ္အထိ ေရာက္လာတာမ်ိဳးပဲ။

သေဘာက အေတြးတစ္ခု အဆိုတစ္ခုဟာ ယာယီအမွန္တရား အၿဖစ္သာေဘာ ေဆာင္တယ္ သူ ့ကို ခိုင္ခိုင္လံုလံု ၿငင္းပယ္နိုင္ၿပီး ေနာက္ထပ္ အသစ္တစ္ခု မထူေထာင္နိုင္ခင္အထိ (၀ါ) အရွင္ အမွန္တရားအၿဖစ္သာ လက္ခံထားေသးတယ္ဆိုတဲ ့သေဘာေတြေပါ ့ေလ..။



လူဆိုသည္မွာ...(ခံစားမွဳ ့စာ)


ရသစာေပေတြဆိုတာနဲ ့အမ်ားအားၿဖင္ ကရုဏာစိတ္ေတြ ေမတၱာတရားေတြ အဓိကလႊမ္းမိုးၿပီးပါေနတာမ်ိဳးရယ္၊ ေတြးစရာတစ္ခုခု ခံစားမွဳ ့တစ္ခုခုက်န္ခဲ ့တာမ်ိဳးေတြက အဲ ့ရသစာေပေတြက ရလိုက္တတ္တဲ ့သေဘာေပါ ့..အမ်ားဆံုး သိလိုက္ရတာကေတာ ့ ေကာင္းမွဳ ့နဲ ့မေကာင္းမွဳ ့သေဘာေတြကိုသိလိုက္ရတဲ ့သေဘာလို ့ ကိုယ္ ့အတြက္ ကိုယ္ယူလို ့ရတယ္ေပါ ့ဗ်ာ..။ 

စာမ်ိဳးစံုဖတ္ခဲ ့မိသမ်ွေတြမွာ ဒဂုန္ခင္ခင္ေလးရဲ ့စာေတြကလည္း ကိုရီးယားဇာတ္လမ္းတြဲ စြဲမိႀကသလို သရုပ္ေဖၚပံု တအားေကာင္းလွတယ္။ ဆရာမႀကီးရဲ ့စာေတြကို စၿပီးဖတ္မိတာက ''ကြ်န္းဦးတည္ ့သံလ်က္ခုန္ ''ဆိုတဲ ့နန္းတြင္းအေရးေတာ္ပံုဆန္ဆန္စာအုပ္ပါပဲဗ်ာ..၊ စဖတ္မိလိုက္တဲ ့စြဲေဆာင္မွဳ ့က ခရီးသြားစာေပလိုလိုသေဘာေတြကေန စေခၚသြားတာမ်ိဳးရယ္၊ စစ္ႀကိဳေခတ္က လူ ့အဖြဲ ့အစည္းရဲ ့လူမွဳ ့ေနထိုင္မွဳ ့ၿမင္ကြင္းေတြကို ၿမင္ေယာင္လာေအာင္ ေရးၿပနိုင္လြန္းတဲ အေရးအသားေႀကာင္ ့ပါ။ ...

အဲ ့ဒါေႀကာင္ ့ပဲ..အဲ ့ဒီစာအုပ္ရဲ ့အဆက္လိုလိုဘာလိုလိုဆိုတဲ ့ ''ရတနာပုံနိဒါန္းနဲ ့နိဂံုး''စာအုပ္ကို ဆက္ေမ်ွာ္မိပါေရာဗ်ာ...ေမ်ာ္သာေမ်ွာ္ အဲ ့တုန္းကမေပၚလာ ရွာမရပါဘူး..ဒီဘက္ႏွစ္ေလးေတြႀကမွ စာအုပ္ထုတ္လို ့ဖတ္ခြင္ ့ရလိုက္တယ္၊ ဟိုစာအုပ္နဲ ့ဆို ့ အႏွစ္၂၀ေက်ာ္ေလာက္ႀကာမွ ဒုတိယ စာအုပ္ကိုဖတ္ခြင္ ့ရတဲ ့သေဘာေပါ ့ေလ၊ အေရးအသားကိုစြဲသြားလို ့ ဆရာမႀကီးေရးတဲ ့ႏွစ္၆၀ ဆိုတဲ ့ ကိုယ္ေရးအတၳဳပတၱိဆန္ဆန္စာအုပ္ႀကီးကိုလည္းအေဟာင္းတန္မွာ ရွာၿပီးမခ်ိမဆန္ ့ေစ်းနဲ ့၀ယ္ ဖတ္ေရေသးတယ္၊ စာဆိုေတာ္ သံုးအုပ္တြဲႀကီးပါပါေသးတယ္..

ကြ်န္းဦးတည္ ့သန္လ်က္ခုန္ စာအုပ္ကိုဖတ္မိလို ့ေနာက္ပိုင္းမ်ားထြက္ထားေလးမလားလို ့အသည္းအသန္လိုက္ရွာမိရတဲ ့အၿဖစ္ကေတာ ့ သက္ဦးဆံပိုင္ပေဒသရာဇ္ ဘုရင္ေတြေခတ္ရဲ ့ထံုးစံအတိုင္း ေမ်ွာ္လင္ ့မထားမိေလာက္ေအာင္ ရက္စက္ႀကမ္းက်ဳပ္လွတဲ ့ကြပ္မ်က္မွဳ ့နဲ ့စာအုပ္ကို အဆံုးသတ္ထားတာ ဟတ္ထိၿပီး ေနာက္ထပ္ ဘာေတြမ်ားၿဖစ္ဦးမွာလည္း ဆိုၿပီးသိခ်င္ေဇာနဲ ့လိုက္ရွာမိေတာ ့တာပါဗ်ာ..။ 

အဲ ့ေနာက္ဆံုးခန္းေရးဖြဲ ့ခဲ ့တဲ ့နန္းတြင္းသူ( သက္သက္ အမည္ထည္ ့မေရးေတာ ့ပါ) ကို ကြပ္မ်က္ပံုက..လူအရွင္လတ္လတ္ႀကီးကို ဆင္နဲ ့နင္းသတ္ခိုင္းတဲ ့အခန္းပါပဲ..တကယ္ ့ကို ဝိဘစၦရသ ေၿမာက္လြန္းေအာင္ေရးၿပနိုင္တဲ ့ေနရာပါပဲဗ်ာ..ဆင္က လူကိုေပၚတင္ႀကီးၿမင္ေနရေတာ ့ မနင္းဘူး..နန္းတြင္းသူကေတာ ့ဓမၼကို အာရံုၿပဳေနသတဲ ့၊ အဲ ့ဒါနဲ ့ဆင္ကို မူးေအာင္အရက္တိုက္ၿပီး လူ အေပၚကေန ဖ်ာႀကမ္းႀကီးဆြဲအုပ္လိုက္ေတာ ့မွ ဆင္က လူကို မၿမင္ရေတာ ့လို ့အဲ ့ဖ်ာႀကမ္းႀကီး ေပၚတက္နင္းပစ္လိုက္တာ..ဖ်ားႀကိဳဖ်ာႀကားက ေသြးစိမ္းရွင္ရွင္ေတြယိုစီးထြက္လာတာဟာ....။ 

ေသေရာဗ်ာ အဲ ့ဒီ ့မွာ ရက္ ေတာ္ေတာ္ႀကာတယ္ ဆင္နဲ ့ဖ်ာနဲ ့ ဖ်ာေအာက္မွာ အရိုးေတြ အသားေတြ ဖ်ိဳးဖ်ိဳးဖ်စ္ဖ်စ္ က်ိဳးက်ိဳးကြ်တ္ကြ်တ္ၿမည္ၿပီး စိစိညက္ညက္ေက်သြားတဲ ့လူနဲ ့ဖ်ာႀကိဳဖ်ာႀကားက ေသြးေတြစိမ္ ့ထြက္လာပံုေတြ ၿမင္ေယာင္ေနတာ...။

လူေတြရဲ ့ရက္စက္မွဳ ့အေထြေထြဟာ ထင္မွတ္မထားေလာက္ေအာင္ပါပဲဆိုတာ အဲ ့ကတည္းက ခံစားလို ့တတ္ေနသလို ဒီလိုရက္စက္တတ္မွဳ ့ဟာ အသားအေရာင္ အယူ၀ါဒေဒသမေရြး လူရွိတဲ ့အရပ္မွန္သမ်ွ လူ ့ရက္စက္မွု ့ေတြဟာအံ ့မခန္းရွိေနၿဖစ္ေနတာပါပဲဆိုတာ စာေတြဖတ္ေလေလပိုသိလာရေလေလ ၿဖစ္ေတာ ့ရက္စက္ရဲမွဳ ့နဲ ့မေကာင္းမွု ့ေတြကို မ်က္ၿမင္ေတြ ၿမင္လာရတိုင္း ဘယ္လိုလူေတြလို ့ဘယ္လိုအယူကလူေတြ ဘာ္ေရာင္နဲ ့လူေတြ လို ့ ထုတ္ယူဆင္ၿခင္ၿပီး မၿမင္ေတာ ့ပဲ ၿခံဳယူဆင္ၿခင္မွု ့သေဘာ.''ဒီလို ကမ္းကုန္ေအာင္ ရက္စက္တတ္တာလည္း ''လူ''ေတြပါပဲ ''လို ့ပဲၿမင္ေတာ ့တယ္..။ 

အဲ ့မွာ '''ယဥ္ေက်းေသာလူ ့အဖြဲ ့အစည္းဆိုတာဘာကိုဆိုလိုတာလဲလို ့''တစ္ခ်ိဳ ့ေတြက ေစာဒက တက္တာေတြဖတ္လာရေတာ ့တာေပါ ့ေလ...ေခြးေႀကာင္က်ားစသၿဖင္ ့ '' လူမဟုတ္တဲ ့သတၱ၀ါမ်ိဳးႏြယ္စု ''ေတြလည္း သူတစ္ပါးအသက္ကို သတ္ၿဖတ္စား ေသာက္တတ္တာ ေနးၿခားဆိုတဲ ့ သဘာ၀တရားတစ္ခုပါပဲ..ဒါေပမယ္ ့ လူမ်ိဳးႏြယ္စုေတြလို နည္းမ်ိဳးစံုနဲ ့သူတစ္ပါးအသက္ေတြကို သတ္ၿဖတ္တာမ်ိဳး မလုပ္တတ္ႀကဘူး အစြယ္ရွိတဲ ့ေကာင္က သူ ့အစြယ္ ခြာရွိတဲ ့အေကာင္းက သူ ့ခြာ သေဘာက ဒီေလာက္ပါပဲ..လူေတြသာ သူတစ္ပါးအသက္ကို ဘယ္လို ရက္ရက္စက္စက္ သတ္ၿဖတ္ရေကာင္းမလဲ မသတ္ခင္ မေသခင္ ဘယ္ေလာက္ၿပင္းထန္နာက်င္သြားေအာင္ႏွိပ္စက္ရပါ ့မလဲလို ့ ႏိွပ္စက္သတ္ၿဖတ္မွဳ ့ကို မဟာပညာႀကီးေတြအၿဖစ္ တကူးတကကို သင္ႀကားပို ့ခ်ႀကတယ္ေပါ ့ေလ..။

လြတ္လပ္လြင္ၿပင္

''အဲ ့သစ္ပင္ကို ဖယ္ႀကည္ ့လိုက္..ၿပန္ထည္ ့ႀကည္ ့လိုက္နဲ ့ေပါ ့ေလ..သစ္ပင္မပါတာနဲ ့ ပါတာမွာ ခံစားမွဳ ့မတူဘူးဆိုတာေတာ ့ေၿပာလို ့ရေနၿပီ...ဘယ္ခံစားမွဳ ့ကိုပိုသေဘာက်လည္းမွာ အလြယ္နဲ ့မေၿပာနိုင္ေတာ ့ဘူး..''

'' ၿမိဳ ့သားေလးပါ...'' (ဓါတ္ပံုခံစားမွု ့)


''' ေရတိမ္နစ္နိုင္တယ္ '' ..(အၿမင္ခံစားမွဳ ့)


'' လူနဲ ့ေရႊငါး..''( အိမ္ကငါးကန္ေဆးရင္းနဲ ့)





ေရႊငါးကန္က အလင္းပိတ္ေလာက္ေအာင္ ေရေနာက္ေနၿပီ...ဒါကို လူကသိတယ္....ေရႀကည္သန္ ့ေနမွ ေရႊငါးေလးေတြ သက္ဇိုးရွည္မွာကိုလည္း အေတြ ့အႀကံဳေတြအရ လူက သိေနတယ္....

ေရေနာက္ထဲက ေရႊငါးေလးေတြကေတာ ့ ကူးခတ္ေနဆဲပဲ...သူတို ့မွာ ေရေနာက္ေနာက္ ေရသန္ ့သန္ ့ ဘ၀ၿဖစ္တည္မွု ့ကိုက ကန္ထဲက ငါးေလးေတြၿဖစ္ေနလို ့ အဲ ့ဒီ ့ေရ အဲဒီ ့ကန္မွာ ေနရထိုင္ရတာ မႀကိဳက္ပါဘူးလို ့ ခံစားေနရရင္ေတာင္ အလြတ္ရုန္းထြက္သြားနိုင္တဲ ့ ခြန္အားမ်ိဳး မရွိရွာႀကဘူး...လူၿပဳသမ်ွ ႏုေနရတဲ ့ဘ၀ေလးေတြ....


တစ္ခါတစ္ေလ လူက ပ်င္းလို ့ သိပ္အေလးအနက္မထားလို ့ တာ၀န္ေက်ေလး အဲ ့ဒီ ့ေရေနာက္ကန္ထဲကို ငါးစာေလးေတြႀကဲခ်လိုက္တဲ ့အခါ ေရႊငါးေလးေတြဟာ အဲ ့ဒီ ့ေရေနာက္ေတြထဲမွာပဲ ခ်ေပးတဲ ့အစာေလးေတြ အလုအယက္ အစာ ၀ိုင္းစားႀကရရွာတယ္...သူ ့တို ့အသက္ကို သူတို ့ခ်စ္ၿမတ္ႏိုးႀကလို ့ သူတို ့အသက္ ဆက္လက္ ရွင္သန္ေနခ်င္ေသးတဲ ့ဆႏၵနဲ ့ေပါ ့..ဒါေပမယ္ ့ တစ္ခါတစ္ေလ အဲ ့ဒီ ့ေရေနာက္ကန္ထဲမွာပဲ ေရႊငါးေလးေတြ တစ္ခ်ဳိ ့ ေရအေနာက္ရဲ ့အလင္းပိတ္ အေမွာင္ရဲ ့ ဒဏ္အစာေကြ်းေနာက္က်ေနတဲ ့ဒဏ္ေတြေအာက္မွာပဲ...သနားစဖြယ္ ေသဆံုးခဲ ့ရရွာတယ္.....

လူက စိတ္ေကာင္း၀င္ေနတဲ ့အခါေတြနဲ ့ .ေရႊငါးေလးေတြရဲ ့ ေနမွု ့စားမွဳ ့ဘ၀ေလးေတြကို အရိပ္တႀကည္ ့ႀကည္ ့ေစာင္ ့ေရွာက္ေနတဲ ့အခါ ...ေရေတြေနာက္ေနၿပီးေရသန္ ့လဲေပးမွ ၿဖစ္မယ္ဆိုၿပီး ေရႀကည္ေရသန္ ့ေလးေတြ လဲေပးတဲ ့အခါမွာေတာ ့ ေရႊငါးေလးေတြဟာ ေရႀကည္ေရသန္ ့ေတြရဲ ့အက်ိဳးေႀကာင္ ့ သက္ဇိုး ရွည္သြားႀကေတာ ့တယ္..ပိုၿပီး ၿမဴးတူး ေပ်ာ္ရႊင္ေနႀကေတာ ့တယ္.. 

ကန္ထဲက မလြတ္ေၿမာက္နိင္ေသးရင္ေတာင္ လြတ္ေၿမာက္ခြင္ ့မရေသးရင္ေတာင္ လြတ္ေၿမာက္ဖို ့ ခြန္အား မရွိေသးရင္ေတာင္..ေရေနာက္ကန္ထက္ ေရႀကည္ေရသန္ ့ကန္ေလးထဲမွာ ေနထိုင္ အသက္ရွင္သန္ခြင္ ့ ေလးေတြ ရေနေသးလို ့ေရႊငါးေလးေတြခမ်ာ ေပ်ာ္ရႊင္ၿမဴးတူးမွု ့ေလးေတြေတာ ့ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ခံစားလိုက္မိတဲ ့သေဘာေပါ ့...

ေလွာင္ကန္ထဲက လြတ္ေၿမာက္ခြင္ ့မရေသးခဲ ့ရင္ေတာင္ ေရႀကည္ေရသန္ ့ဖလွယ္ေပးတဲ ့ အစာေရစာေလး ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ဂရုတစိုက္ေကြ်းေမြးတတ္တဲ ့အႀကင္နာတရား ကိုယ္ခ်င္စာတရားႀကီတဲ ့လူေတြ နဲ ့ႀကံဳေတြ ့ခြင္ ့ရပါေစ...လို ့ ဆုေတာင္းေပးပါရဲ ့ ေရႊငါးေလးေတြေရ...