ရသစာေပေတြဆိုတာနဲ ့အမ်ားအားၿဖင္ ကရုဏာစိတ္ေတြ ေမတၱာတရားေတြ အဓိကလႊမ္းမိုးၿပီးပါေနတာမ်ိဳးရယ္၊ ေတြးစရာတစ္ခုခု ခံစားမွဳ ့တစ္ခုခုက်န္ခဲ ့တာမ်ိဳးေတြက အဲ ့ရသစာေပေတြက ရလိုက္တတ္တဲ ့သေဘာေပါ ့..အမ်ားဆံုး သိလိုက္ရတာကေတာ ့ ေကာင္းမွဳ ့နဲ ့မေကာင္းမွဳ ့သေဘာေတြကိုသိလိုက္ရတဲ ့သေဘာလို ့ ကိုယ္ ့အတြက္ ကိုယ္ယူလို ့ရတယ္ေပါ ့ဗ်ာ..။
စာမ်ိဳးစံုဖတ္ခဲ ့မိသမ်ွေတြမွာ ဒဂုန္ခင္ခင္ေလးရဲ ့စာေတြကလည္း ကိုရီးယားဇာတ္လမ္းတြဲ စြဲမိႀကသလို သရုပ္ေဖၚပံု တအားေကာင္းလွတယ္။ ဆရာမႀကီးရဲ ့စာေတြကို စၿပီးဖတ္မိတာက ''ကြ်န္းဦးတည္ ့သံလ်က္ခုန္ ''ဆိုတဲ ့နန္းတြင္းအေရးေတာ္ပံုဆန္ဆန္စာအုပ္ပါပဲဗ်ာ..၊ စဖတ္မိလိုက္တဲ ့စြဲေဆာင္မွဳ ့က ခရီးသြားစာေပလိုလိုသေဘာေတြကေန စေခၚသြားတာမ်ိဳးရယ္၊ စစ္ႀကိဳေခတ္က လူ ့အဖြဲ ့အစည္းရဲ ့လူမွဳ ့ေနထိုင္မွဳ ့ၿမင္ကြင္းေတြကို ၿမင္ေယာင္လာေအာင္ ေရးၿပနိုင္လြန္းတဲ အေရးအသားေႀကာင္ ့ပါ။ ...
အဲ ့ဒါေႀကာင္ ့ပဲ..အဲ ့ဒီစာအုပ္ရဲ ့အဆက္လိုလိုဘာလိုလိုဆိုတဲ ့ ''ရတနာပုံနိဒါန္းနဲ ့နိဂံုး''စာအုပ္ကို ဆက္ေမ်ွာ္မိပါေရာဗ်ာ...ေမ်ာ္သာေမ်ွာ္ အဲ ့တုန္းကမေပၚလာ ရွာမရပါဘူး..ဒီဘက္ႏွစ္ေလးေတြႀကမွ စာအုပ္ထုတ္လို ့ဖတ္ခြင္ ့ရလိုက္တယ္၊ ဟိုစာအုပ္နဲ ့ဆို ့ အႏွစ္၂၀ေက်ာ္ေလာက္ႀကာမွ ဒုတိယ စာအုပ္ကိုဖတ္ခြင္ ့ရတဲ ့သေဘာေပါ ့ေလ၊ အေရးအသားကိုစြဲသြားလို ့ ဆရာမႀကီးေရးတဲ ့ႏွစ္၆၀ ဆိုတဲ ့ ကိုယ္ေရးအတၳဳပတၱိဆန္ဆန္စာအုပ္ႀကီးကိုလည္းအေဟာင္းတန္မွာ ရွာၿပီးမခ်ိမဆန္ ့ေစ်းနဲ ့၀ယ္ ဖတ္ေရေသးတယ္၊ စာဆိုေတာ္ သံုးအုပ္တြဲႀကီးပါပါေသးတယ္..
ကြ်န္းဦးတည္ ့သန္လ်က္ခုန္ စာအုပ္ကိုဖတ္မိလို ့ေနာက္ပိုင္းမ်ားထြက္ထားေလးမလားလို ့အသည္းအသန္လိုက္ရွာမိရတဲ ့အၿဖစ္ကေတာ ့ သက္ဦးဆံပိုင္ပေဒသရာဇ္ ဘုရင္ေတြေခတ္ရဲ ့ထံုးစံအတိုင္း ေမ်ွာ္လင္ ့မထားမိေလာက္ေအာင္ ရက္စက္ႀကမ္းက်ဳပ္လွတဲ ့ကြပ္မ်က္မွဳ ့နဲ ့စာအုပ္ကို အဆံုးသတ္ထားတာ ဟတ္ထိၿပီး ေနာက္ထပ္ ဘာေတြမ်ားၿဖစ္ဦးမွာလည္း ဆိုၿပီးသိခ်င္ေဇာနဲ ့လိုက္ရွာမိေတာ ့တာပါဗ်ာ..။
အဲ ့ေနာက္ဆံုးခန္းေရးဖြဲ ့ခဲ ့တဲ ့နန္းတြင္းသူ( သက္သက္ အမည္ထည္ ့မေရးေတာ ့ပါ) ကို ကြပ္မ်က္ပံုက..လူအရွင္လတ္လတ္ႀကီးကို ဆင္နဲ ့နင္းသတ္ခိုင္းတဲ ့အခန္းပါပဲ..တကယ္ ့ကို ဝိဘစၦရသ ေၿမာက္လြန္းေအာင္ေရးၿပနိုင္တဲ ့ေနရာပါပဲဗ်ာ..ဆင္က လူကိုေပၚတင္ႀကီးၿမင္ေနရေတာ ့ မနင္းဘူး..နန္းတြင္းသူကေတာ ့ဓမၼကို အာရံုၿပဳေနသတဲ ့၊ အဲ ့ဒါနဲ ့ဆင္ကို မူးေအာင္အရက္တိုက္ၿပီး လူ အေပၚကေန ဖ်ာႀကမ္းႀကီးဆြဲအုပ္လိုက္ေတာ ့မွ ဆင္က လူကို မၿမင္ရေတာ ့လို ့အဲ ့ဖ်ာႀကမ္းႀကီး ေပၚတက္နင္းပစ္လိုက္တာ..ဖ်ားႀကိဳဖ်ာႀကားက ေသြးစိမ္းရွင္ရွင္ေတြယိုစီးထြက္လာတာဟာ....။
ေသေရာဗ်ာ အဲ ့ဒီ ့မွာ ရက္ ေတာ္ေတာ္ႀကာတယ္ ဆင္နဲ ့ဖ်ာနဲ ့ ဖ်ာေအာက္မွာ အရိုးေတြ အသားေတြ ဖ်ိဳးဖ်ိဳးဖ်စ္ဖ်စ္ က်ိဳးက်ိဳးကြ်တ္ကြ်တ္ၿမည္ၿပီး စိစိညက္ညက္ေက်သြားတဲ ့လူနဲ ့ဖ်ာႀကိဳဖ်ာႀကားက ေသြးေတြစိမ္ ့ထြက္လာပံုေတြ ၿမင္ေယာင္ေနတာ...။
လူေတြရဲ ့ရက္စက္မွဳ ့အေထြေထြဟာ ထင္မွတ္မထားေလာက္ေအာင္ပါပဲဆိုတာ အဲ ့ကတည္းက ခံစားလို ့တတ္ေနသလို ဒီလိုရက္စက္တတ္မွဳ ့ဟာ အသားအေရာင္ အယူ၀ါဒေဒသမေရြး လူရွိတဲ ့အရပ္မွန္သမ်ွ လူ ့ရက္စက္မွု ့ေတြဟာအံ ့မခန္းရွိေနၿဖစ္ေနတာပါပဲဆိုတာ စာေတြဖတ္ေလေလပိုသိလာရေလေလ ၿဖစ္ေတာ ့ရက္စက္ရဲမွဳ ့နဲ ့မေကာင္းမွု ့ေတြကို မ်က္ၿမင္ေတြ ၿမင္လာရတိုင္း ဘယ္လိုလူေတြလို ့ဘယ္လိုအယူကလူေတြ ဘာ္ေရာင္နဲ ့လူေတြ လို ့ ထုတ္ယူဆင္ၿခင္ၿပီး မၿမင္ေတာ ့ပဲ ၿခံဳယူဆင္ၿခင္မွု ့သေဘာ.''ဒီလို ကမ္းကုန္ေအာင္ ရက္စက္တတ္တာလည္း ''လူ''ေတြပါပဲ ''လို ့ပဲၿမင္ေတာ ့တယ္..။
အဲ ့မွာ '''ယဥ္ေက်းေသာလူ ့အဖြဲ ့အစည္းဆိုတာဘာကိုဆိုလိုတာလဲလို ့''တစ္ခ်ိဳ ့ေတြက ေစာဒက တက္တာေတြဖတ္လာရေတာ ့တာေပါ ့ေလ...ေခြးေႀကာင္က်ားစသၿဖင္ ့ '' လူမဟုတ္တဲ ့သတၱ၀ါမ်ိဳးႏြယ္စု ''ေတြလည္း သူတစ္ပါးအသက္ကို သတ္ၿဖတ္စား ေသာက္တတ္တာ ေနးၿခားဆိုတဲ ့ သဘာ၀တရားတစ္ခုပါပဲ..ဒါေပမယ္ ့ လူမ်ိဳးႏြယ္စုေတြလို နည္းမ်ိဳးစံုနဲ ့သူတစ္ပါးအသက္ေတြကို သတ္ၿဖတ္တာမ်ိဳး မလုပ္တတ္ႀကဘူး အစြယ္ရွိတဲ ့ေကာင္က သူ ့အစြယ္ ခြာရွိတဲ ့အေကာင္းက သူ ့ခြာ သေဘာက ဒီေလာက္ပါပဲ..လူေတြသာ သူတစ္ပါးအသက္ကို ဘယ္လို ရက္ရက္စက္စက္ သတ္ၿဖတ္ရေကာင္းမလဲ မသတ္ခင္ မေသခင္ ဘယ္ေလာက္ၿပင္းထန္နာက်င္သြားေအာင္ႏွိပ္စက္ရပါ ့မလဲလို ့ ႏိွပ္စက္သတ္ၿဖတ္မွဳ ့ကို မဟာပညာႀကီးေတြအၿဖစ္ တကူးတကကို သင္ႀကားပို ့ခ်ႀကတယ္ေပါ ့ေလ..။
No comments:
Post a Comment
'' ဘ၀ၿဖတ္သန္းမွု ့ေလးေတြ ကိုယ္ ့ရဲ ့ထမင္းအိုး အေႀကာင္းေလးေတြ ဖတ္ဖူးတဲ ့စာေတြနဲ ့အေတြ ့ အႀကံဳေလးေတြေပါင္းၿပီးၿဖစ္လာတဲ ့ ေတြးမိရာရာေလးေတြ ခ်ေရးတဲ ့သေဘာေလာက္ေပါ ့ေလ.စာဖြဲ ့ေလာက္ေအာင္ေတာ ့မခန္းနားခဲ ့ပါဘူး..''..