Powered By Blogger

Saturday, April 25, 2015

ေမြးနံ ကိုယ္စားစြန္ ့ယႀတာ.+ကုန္းစာေရစာ ..အလြယ္



ေမြးနံ ကိုယ္စားစြန္ ့ယႀတာ.+ကုန္းစာေရစာ ..အလြယ္
-----------------
ေယဘူယ်ကေတာ ့ ခဏခဏၿခဴၿခာေနတတ္တဲ ့က်မၼာေရးအတြက္ေပါ ့..နာတာရွည္ေတြ အတြက္လည္း အသက္ရွည္ဖို ့ေပါ ့ ေနာက္ေတာ ့ ကံမေကာင္းေနတဲ ့အခါေတြမွာပါလုပ္လို ့ရတယ္...စကားကုန္ေၿပာရရင္ ကိစၥႀကီးငယ္မရွိပဲ အပ်င္းေၿပလုပ္လည္းေကာင္းတာပါပဲ...သူက ေကာင္းက်ိဳးပဲရွိၿပီး ဆိုးက်ိဳးမရွိဘူး ၿပီးေတာ ့ အသက္အရြယ္အယူ၀ါဒလည္း မခြဲဘူး ရြတ္စရာ ဖတ္စရာလည္း မရွိဘူး....သူ ့အလုပ္က ကိုယ္ ့ေမြးနံ ကိုယ္စားေလး ေဘးထား တစ္ညအိပ္ မိုးလင္းေတာ ့အမွဳက္ပံုးထဲပစ္လိုက္ယံုပဲ...န၀င္းပညာကေန ၿခံဳ ့ထားတာပါ..အမ်ားသူငယ္လုပ္ခ်င္ရင္လုပ္ရလြယ္ေအာင္ေပါ ့...တစ္ပတ္တစ္ခါ (သို ့) ၃ပတ္၁ခါ (သို ့)တစ္လတစ္ခါ (သို ့) ၃လတစ္ခါ (သို ့) သေဘာရွိေပါ ့...


နည္းက ၃ နည္းရွိပါတယ္...၁။.ကိုယ္ ့ေန ့နံ ကို ကိုယ္စားက တစ္နည္း ၊ ၂။ အမည္ ရဲ ့ေရွ ့ဆံုးနဲ ့ေနာက္ဆံုး နံတူကိုယ္စားက တစ္နည္း ၃။ သက္ရွိအရင္း သက္ကင္းအဖ်ား နဲ ့ေကာက္ ၿပီး အမည္ရဲ ့ေရွ ့ဆံုးနံကို ယူၿပီးလုပ္လို ့ရတယ္..

.ပထမနည္းက ကိုယ္ဟာ ဘာေန့သားလို ့ စိတ္အစြဲပိုႀကီးေနတတ္တဲ ့သူေတြမ်ိဳးအတြက္ဆို ပိုေကာင္းတယ္..၊ 

ဒုတိယနည္းက ရြာဘုရားပြဲကို ဖိုးခ်စ္တို ့လာကတုန္းက ေမြးလို ့ ကိုခ်စ္လို ့ေခၚလိုက္တာ ဘာေန့သားမွန္းေတာ ့ မမွတ္မိေတာ ့ဘူးရွင္ ့ ဆိုတဲ ့ အမည္ပိုင္ရွင္မ်ိဳးေတြအတြက္ပိုသင္ ့ေတာ္တယ္

တတိယနည္းက အမည္အဖ်ား ဥပမာ မေဒါင္းေမ..ဆို  (ေဒါင္း+ေမ)..ၿဖစ္လို ့ ေဒါင္းေမ= တမာကိုင္းတစ္ေတာင္ေလာက္နဲ ့ေပါ ့၊ ဒါမွမဟုတ္ ေဒါင္း=(စေနနံ) = ထန္းလက္တစ္လက္ေပါ ့..

ေၿမက်င္း ယႀတာကစားကြက္..( အနဲဆံုး ဗဟုသုတေပါ ့)



ေၿမက်င္း ယႀတာကစားကြက္..( အနဲဆံုး ဗဟုသုတေပါ ့)
--------------
လြယ္ေအာင္ၿပတာပါ ၊ ဆရာႀကီးဆီကထြက္လာတဲ ့ပညာပါ  ။ အက်င္ ့မွားလို ့ေသနမိတ္ေတြ ၿပေနတဲ ့တပည္ ့ႀကီးတစ္ေယာက္ကို ေသတြင္းထဲက ဆြဲထုတ္ဖို ့ ဆရာနဲ ့ဆရာႀကီးနဲ ့ တိုင္ပင္ႀကရင္းက ထြက္လာတဲ ့နည္းကို ခ်ဳပ္ထားပါ...ေယဘူယ်ကေတာ ့ မႀကာခဏၿခဴၿခာေနရင္ ေရာဂါေတြေထြေနရင္ ဒူးနာေရာဂါကေဆးမတိုးေလာက္ေအာင္ရစ္ေနရင္ နဲ ့ကံနိမ္ ့လြန္းေနတယ္ဆိုတဲ ့အခါမွာ ဒီေၿမက်င္းဲ ့  ယႀတာကစားကြက္ေလးကို သံုးပါတယ္...ေၿမႀကီးလြယ္တဲ ့ဆင္ေၿခဖံုး ၿခံေၿမအပိုနဲနဲရွိတဲ ့ေနရာေတြမွာေတာ ့ပိုအဆင္ေၿပလြယ္ၿပီး ၿမိဳ ့လယ္ ေဒါင္းေတာင္းမွာေတာ ့ ေၿမမရွိလို ့ ဒီယႀတာလုပ္ရတာ ခက္ပါတယ္။ဒါေပမယ္ ့အႀကံအဖန္က ႏို ့ဆီေသတၱာလို ထင္းရူးပံုးေလးေထာင္ ့ထဲ မွာ ေၿမႀကီးထည္ ့ ထားၿပီးကစားတာ၊ ပန္းအိုး ခပ္တန္တန္မွာေၿမႀကီးထည္ ့ကစားတာမ်ိဳးေတြလုပ္ခဲ ့ဘူးပါတယ္.. တကူးတကဆန္လို ့နဲ ့ အဲ ့ ေၿမႀကီးထုတ္ႀကီးကို စြန္ ့ပစ္ရတာ ခက္လို ့ ေနာက္ပိုင္း မလုပ္ေတာ ့ပါဘူး...ေရာဂါထူးေနတာ ဒူးေရာဂါၿပႆနာေတြ မွာေတာ ့သက္သာ ေပ်ာက္ကင္းေဆး တိုးလြယ္သြားႀကတယ္..ကံနိမ္ ့လြန္းေနတာကေနသက္သာသြားႀကတာေတာ ့ေတြ ့ခဲ ့ရပါတယ္...

ကားေရာင္းတဲ ့နည္းတစ္ခု



ကားေရာင္းတဲ ့နည္းမ်ိဳးစံုမွာ အလြယ္ေပးတတ္တာက သေၿပ ၁ညြန္ ့ေလာက္နဲ ့ ကားေခါင္းကို ၁၅ခ်က္ပုတ္လိုက္ပါ လို ့ ေပးတတ္ပါတယ္...၊ ၁၅ခ်က္ဆိုတာ ကားဆိုတဲ ့ တနလၤာနံ ရဲ ့ ၿဂိဳလ္သက္ပါ....တစ္ခ်ိဳ ့က တစ္ႀကိမ္ရိုက္ယံုနဲ ့ အေရာင္းတည္ ့ၿပီး တစ္ခ်ိဳ ့က တစ္ေန ့တစ္ႀကိမ္ ၃ ရက္ဆက္ရိုက္လိုက္ရင္ အလုပ္ၿဖစ္သြားပါတယ္
( အလုပ္ၿဖစ္တယ္ဆိုတာ ၀ယ္လက္ေပၚလာၿပီး အလုပ္ၿဖစ္သြားတာကိုဆိုလိုတာပါ ႀကိဳက္ေစ်းမရလို ့ အံုနာက အင္ေနတာက ပညာနဲ ့မဆိုင္ပါ) ..သေၿပကို သံုးလည္း ရတယ္ဆိုတာက သေၿပ ဟာ ေသာႀကာနံ +ႀကာသာပေတးနံ ၿဖစ္ၿပီး ေသာႀကာနဲ ့ တနလၤာဟာ ေသာ္က အတြင္းရန္ ၊ ႀကာသာပေတးနဲ ့တနလၤာဟာ ေခမာ အၿပင္ရန္ ၿဖစ္လို ့ တနလၤာ ဟာ သေၿပ နဲ ့ အတြင္းရန္အၿပင္ရန္ ၿဖစ္ေနလို ့ပါပဲ ရန္ဓာတ္နဲ ့ရိုက္တာဟာ ထြက္ေစတဲ ့သေဘာရွိပါတယ္ ဒါေႀကာင္ ့ပါ....အခါတိုင္ပညာမွာ တနဂၤေႏြအခါတိုင္နဲ ့ လာတဲ ့ တနလၤာသားသမီးေတြဟာ တိုင္အထက္ေရာက္ေနေပမယ္ ့ အတြင္းရန္ အၿပင္ရန္ ညွပ္ေနလို ့ ယာယီပဲၿဖစ္ေစ အလုပ္ခြင္မွာေရာ မိသားစုတြင္းမွာပါ ၿပႆနာေတြၿဖစ္ေနတဲ ့ သူေတြ မ်ားေနခ်ိန္ေတြၿဖစ္ေနတတ္ပါတယ္ဗ်ား.

စစ္ နဲ ့ စစ္ေၿပးရင္းကပါလာတဲ ့အက်င္ ့..


စစ္
-----
စစ္ပြဲတစ္ပြဲကို စစ္ပြဲတစ္ပြဲလို ့ပဲ အရင္ၿမင္တယ္..တရားေသာ မတရားေသာေတြ ေခါင္းစဥ္တပ္မေနဘူး..ဒီေတာ ့ စစ္ပြဲတစ္ပြဲကို ဆင္ႏြဲၿပီးဆိုရင္ ကိုယ္အားေပးတဲ ့ဘက္ကသာ နိုင္ေစခ်င္တယ္...ဒါလည္း ေဘာပြဲႀကည္ ့ႀကည္ ့ လက္ေ၀ွ ့ႀကည္ ့ႀကည္ ့ လူ ့သဘာ၀ပါပဲ ။ အဲ ့သဘာ၀သေဘာေႀကာင္ ့ စစ္ကားေတြႀကည္ ့ရင္ ကိုယ္အားေပးတဲ ့ဘက္က နိုင္တယ္ဆိုတဲ ့စစ္ကားေတြခ်ည္းႀကည္ ့တာမ်ားတယ္..အေမရိကန္ေတြ ကားသြားတဲ ့ဘလက္ေဟာ ့ေဒါင္းတို ့လို ့မိုဂါဒစ္ရွုးမွာခံလိုက္ရတဲ ့ကားတို ့လိုမ်ိဳးေတြဆို ပထမ မႀကည္ ့ေသးဘူး..ေနာက္မွ ရိုက္ခ်က္ေတြ ေကာင္းတယ္ဆိုမွ အီလယ္လယ္နဲ ့ႀကည္ ့လိုက္တာ.ဒီလိုပဲ ဒုတိယကမၻာစစ္ဆိုလည္း မဟာမိတ္ တပ္ေပါင္းစံုေတြနိုင္တဲ ့စစ္ကားေတြမ်ိဳးသာႀကည္ ့တာ...စစ္ရွံုးတာကို ရွံဳးတယ္လို ့ မဆိုပဲ ေအာင္ၿမင္စြာ ဆုတ္ခြာတယ္လို ့ သမိုင္းတင္တဲ ့ဒန္းကပ္မွာ ပိတ္မိေနတဲ ့ မဟာမိတ္တပ္ေတြကို သြားကယ္ထုတ္ရတဲ ့ေမာ္ကြန္းကားမ်ိဳးဆို ေတာ္ေတာ္နဲ ့မႀကည္ ့ပါဘူး.ေနာက္မွ ေဟာင္းခဲ ့တဲ ့ သမိုင္း မွတ္တမ္းေတြပဲေလ ဆိုၿပီး. . ဟဲဟဲ..ကိုယ္အားေပးတဲ ့ဘက္ကဆို အရွံဳးကို မခံစားနိုင္ဘူးသေဘာေပါ ့.အဲ ့ဒါနဲ ့ၿမန္မာအမ်ိဳးသားေဘာလံုးပြဲဆို...ငိငိ ၿဖစ္တာႀကာၿပီ..ခိခိ

..'' ငါ ့ဘာမွတ္....'''


..'' ငါ ့ဘာမွတ္....'''
-----------------------
က်ေနာ္တို ့ အမ်ိဳးေတြမွာ လူစံုရွိပါတယ္...စရိုက္ အႀကမ္းအႏု အကုန္စံုပါတယ္...အခု ေရးၿပမွာက က်ေနာ္တို ့အမ်ိဳးထဲက ဘြားေအႀကီး ႀကီးေဒၚႀကီး အမ်ိဳးသမီးႀကီးေတြ လူစုမိ စံုမိလို ့ ေထြရာေလးပါးေတြ ေၿပာရင္း သူတစ္ပါးကို စိတ္တိုတဲ ့အခါ ထဘီ တင္ပါးပင္ ့ စြန္ေတာင္ဆြဲၿပီး ထ ထ ေၿပာတဲ ့ အာေမဋိတ္စကားပါ..

.အေမဘက္က အမ်ိဳးေတြၿဖစ္ၿပီး သူတို ့ အုပ္စုေတြက ''' ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီး ( အဟီးးခိခိ)..က အသုတ္္ ေရႀကည္ ငသိုင္းေခ်ာင္း အင္းရဲႀကီးအင္း '' ဆိုတဲ ့ဂိုဏ္းလမ္း ဗိေႏၶာလမ္း အေပၚလမ္း ေအာက္လမ္း ပေယာဂလမ္း စုန္းလမ္း ကေ၀လမ္း ရိုးရာလမ္း နတ္လမ္း စသၿဖင္ ့ လိုင္းေပါင္းစံု မထသေတြ ရွိတဲ ့နယ္ေၿမသားေတြပါ အသက္ေမြးမွဳ ့လည္း အႀကမ္းစားမ်ားပါတယ္...သူတို ့ စိတ္မေက်နပ္ရင္ နည္းေပါင္းစံုနဲ ့ရန္ရွာတတ္ၿပီး အားမရရင္ အမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္းေတာင္ ဓားဆြဲ အိမ္ေပၚတက္ခုတ္သတ္တဲ ့အထိ ႀကမ္းပါတယ္...အဲ ့ေတာ ့ ဘာအတိုက္ ညာအတိုက္ဆိုတာ သူတို ့စကားေတြထဲမွာ ပါေလ ့ရွိလာတဲ ့ရိုးေနၿပီၿဖစ္တဲ ့ စကားလံုးမ်ိဳးပါပဲ....ဒီလို အလကားေနရင္ ခ်စ္လို ့တိုက္တယ္ မုန္းလို ့တိုက္တယ္ ဆိုတဲ ့ နယ္ႀကမ္းႀကီးမွာ လူၿဖစ္လာတဲ ့အမ်ိဳးေတြ ၿဖစ္လို ့ ကာကြယ္ေရး တို ့ ၿပန္တိုက္တာတို ့ဆိုတဲ ့သေဘာေတြက အၿမဲ အာရံုထဲ ေရာက္ေနပံုရပါတယ္...အဲ ့ထဲမွာ သူတို ့'' ၿပန္တိုက္လိုက္မယ္ ၿပန္ၿဖဲလိုက္မယ္ ငါ ့ဘာမွတ္ '' ဆိုတဲ ့ သေဘာနဲ ့အာေပါင္အာရင္းသန္သန္နဲ ့ထ ထ ဟစ္ေႀကြးတဲ ့စကားလံုးက....

ၿဖစ္ေတာ္စဥ္ကို မွီး၍ အခါတိုင္ေတြကို ၿဖတ္လမ္းသိ...


ၿဖစ္ေတာ္စဥ္ကို မွီး၍ အခါတိုင္ေတြကို ၿဖတ္လမ္းသိ...
---------
အခါတိုင္ေတြကို စၿပီး လိုက္ခါစမွာ အေသမွတ္ မလုပ္ခဲ ့ပါဘူး  အၿမဲေတြးပါတယ္ .ေနာက္ေတာ ့ ဒီ အခါတိုင္ ၇ တိုင္ဟာ ''မ သိ ႀက လ်င္ ေတြး ဆ ဦး'' ဆိုတဲ ့ဘုရားၿဖစ္ေတာ္စဥ္ နဲ ့ ညွိလို ့ညီညြတ္တယ္ ဘုရားရဲ ့ၿဖစ္ေတာ္စဥ္ေတြထဲကေန ေလာကီပညာေတြအၿဖစ္ ယူသံုးတယ္ဆိုတာ သိလာရပါတယ္...အဲ ့ဒီမွာ ေတြးေတာ ့ႀကည္ ့ရင္းက အခုပံုထဲက အတိုင္း ထြက္လာေတာ ့တာပါပဲ...

ေလာကီပညာသဘာ၀ေတြလိုက္ရင္းက တစ္ခ်ိဳ ့ သီလသမာဓိပညာ သိကၡာသံုးပါး ၿပည္ ့စံုေနတဲ ့ဆရာေတာ္ႀကီးေတြဟာ ေဗဒင္ပညာ ေလာကီပညာက ေၿပာတဲ ့ ေဆာင္ရန္ ေရွာင္ရန္သေဘာေတြနဲ ့အလိုလို ညီညြတ္ၿပီး ကြက္တိၿဖစ္ေနတတ္တာေတြ ေတြ ့ခဲ ့ပါတယ္..ႀဆာေတာ္ႀကီးေတြရဲ ့ သိကၡာသံုးပါးေႀကာင္ ့ ေဗဒင္ပညာ နဲ ့အထူးတြက္ခ်က္ ေရွာင္ရွားေနစရာမလိုပဲ ညီညြတ္သြားတဲ ့သေဘာေပါ ့ တစ္ခ်ိဳ ့လူေတြမွာလည္း သူတို ့ရဲ ့အတိတ္ကံေတြ သီလသမာဓိပညာဆင္ၿခင္တံု
တရားေတြေကာင္းလို ့ ေဆာင္ရန္ ေရွာင္ရန္ေတြကို ေဗဒင္မတတ္ပဲ အလိုလို ညီညြတ္ေနတာေတြ ေတြရပါေသးတယ္..ဆိုလိုတဲ ့ သေဘာက ၿမတ္ဘုရားရွင္ဟာ တြက္ခ်က္ၿပီး ဘုရားအၿဖစ္က်င္ ့ႀကံေတာ္မူတာ မဟုတ္ဘူး ဘုရားရွင္ၿဖည္ ့က်င္ ့ခဲ ့တဲ ့ပါရမီေတာ္ေတြေႀကာင္ ့ သူ ့အလိုလို ေလာကီေလာကုတ္ အေႀကာင္းအက်ိဳး ညီညြတ္ေနတာသာၿဖစ္တယ္ေပါ ့ေလ...ဒါကို က်ေနာ္တို ့လို သာမန္ပုထုဇဥ္ေတြက ဘုရားရွင္ရဲ ့ ကံသံုးပါးကို လိုက္ေလ ့လာၿပီး ေလာကီနယ္မွာ အံ၀င္ဂြင္က်ေအာင္ ေလာကဓံတရားဆိုးေတြကေန သက္သာေအာင္ ဆြဲယူဆင္ၿခင္ အသံုးၿပဳတာပါပဲေပါ ့ဗ်ာ...

ေမးခြန္းေတြ..


ေမးခြန္းေတြ..
----------
ေမးခြန္းေတြထုတ္တာဟာ ဓမၼသေဘာအရဘက္ကႀကည္ ့ႀကည္ ့ ေလာကသေဘာဘက္ႀကည္ ့ႀကည္ ့ အသိသစ္ေတြကို ရလာေစတဲ ့သေဘာရွိပါတယ္...ဓမၼသေဘာအရဆိုရင္ ေသဆံုးတဲ ့သူေတြကို ေတြ ့ေနရလို ့ မေသရာေရာ ရွိနိုင္သလား စသၿဖင္ ့အေတြးဆင္ၿခင္မွု ့ ေမးခြန္းေတြ ထြက္လာၿပီး ေသၿခင္းရွိရင္ ေသၿခင္းကင္းရာရွိရမယ္ ဆိုတဲ ့ ဆင္ၿခင္မိၿခင္းရဲ ့ အေၿဖရွာၿခင္းသေဘာကိုေရာက္လာတဲ ့သေဘာပါပဲ...


စိတ္တန္ခိုးကို သူဟာ ရသြားတယ္လို ့ဆိုၿပီး ေရေပၚလမ္းေလ်ွာက္ၿပပါတယ္ ငယ္စဥ္ကေတာ ့ ထူးဆန္းလိုက္တာ ေတာ္လိုက္တာ ဆိုတဲ ့ မွတ္ခ်က္မွာသာ ရပ္ေနခဲ ့ပါတယ္...ေနာက္ေတာ ့ အေတြးပါတဲ ့ေမးခြန္းေတြ ရွိလာပါတယ္...ေရေပၚလမ္းေလ်ွာက္ၿပတာေတာ ့ ဟုတ္ပါၿပီ...အဲ ့လိုေလ်ွာက္ၿပေတာ ့ ဘာၿဖစ္မွာလဲ ငါ ့အတြက္ေရာ အက်ိဳးစီးပြား ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ တစ္ခုခု နဲ ့ဆက္ႏြယ္တဲ ့ တစ္စံုတရာ ဘာေကာင္းက်ိဳးရနိုင္မလဲ ...ေရေပၚမွာလမ္းေလ်ွာက္ၿပတာဟာ ေရေပၚမွာ လမ္းေလ်ွာက္ၿပတာပဲၿဖစ္တယ္. .ဒါထက္ ပိုတဲ ့ ထူးၿခားမွု့ ့ငါ ့အတြက္ မရွိလာဘူး..သူလမ္းေလ်ွာက္ၿပတဲ ့ေရၿပင္ကို ငါ ့ဟာငါ ေလွနဲ ့သြားလည္း ရနိုင္တာပဲ...စသၿဖင္ ့ အေတြးစဥ္ေတြဆက္ ေမးခြန္းေတြ ၿဖစ္လာတဲ ့အခါ ေရေပၚလမ္းေလ်ွာက္ၿပတဲ ့တန္ခိုးဟာ ကိုယ္ ့အတြက္ ထူးၿခားတဲ ့ အၿဖစ္ကေန ေလ်ွာက်သြားေတာ ့တယ္ ငယ္စဥ္ကလို ပါးစပ္ထဲ ၿခင္၀င္ အုမတတ္ ပါးစပ္ေဟာင္းေလာင္းနဲ ့ အံ ့ႀသတႀကီး ၿဖစ္မေနေတာ ့ဘူး...အားလပ္တုန္းႀကည္ ့တဲ ့ စိတ္အပန္းေၿဖ အေပ်ာ္ မ်က္လွည္ ့သေဘာအဆင္ ့သာ က်န္ေတာ ့တယ္..
ဒါေပမယ္ ့ ကိုယ္ ့လိုခ်င္ေလာဘေဇာေတြ ကပ္ၿငိေနတဲ ့အခါ ေရေပၚလမ္းေလ်ာက္ၿပနိုင္တဲ ့ စိတ္တန္ခိုး ရွိသူဟာ ကိုယ္ ့ရဲ ့လိုအင္ဆႏၵ အရာရာ မွန္သမ်ွ (၀ါ) ကိုယ္ ့ေလာဘေတြကို ၿဖည္ ့ဆည္းေပးနိုင္မယ္ ့ သူလို ့ေတြးလိုက္မိတဲ ့အခါ....

''တစ္စံုတရာကို..''


''တစ္စံုတရာကို..''
-------------------
တစ္စံုတရာကို...
ဆန္ ့က်င္ေတာ ့မယ္လို ့ စိတ္ကူးသလား..
ကိုယ္တိုင္ရဲ ့သေဘာထားေတာ ့ၿဖစ္ပါေစ

တစ္စံုတရာကို..
ဆန္ ့က်င္ေတာ ့မယ္လို ့ စိတ္ကူးသလား..
ကိုယ္တိုင္လမ္းေရြးသူေတာ ့ၿဖစ္ပါေစ...

တစ္စံုတရာကို..
ဆန္ ့က်င္ေတာ ့မယ္လို ့ စိတ္ကူးသလား
အက်ိဳးဆက္ကိုလည္း တြက္ပါေလ...

တစ္စံုတရာကို..
ဆန္ ့က်င္ေတာ ့မယ္လို ့ စိတ္ကူးသလား..
အႏုနည္းနဲ ့ပဲ ဆန္ ့က်င္က်င္
အႀကမ္းနည္းနဲ ့ပဲဆန္ ့က်င္က်င္..
ဒဲ ့ပဲ ဆန္ ့က်င္က်င္
သြယ္၀ိုက္ပဲ ဆန္ ့က်င္က်င္.
ဆန္ ့က်င္ၿဖစ္ေနဖို ့ေတာ ့လိုလိမ္ ့မယ္...

တစ္စံုတရာကို..
ဆန္ ့က်င္ေတာ ့မယ္လို ့ စိတ္ကူးသလား..
အနဲဆံုး 
စိတ္အားၿဖင္ ့ေတာ ့ ဆန္ ့က်င္ရဲေစ...။ ( န၀င္းသီဟ)


တစ္ဖက္ကလည္း လူေတြၿဖစ္တယ္..



တစ္ဖက္ကလည္း လူေတြၿဖစ္တယ္..
----------------
၁၀တန္းမွာ သူငယ္ခ်င္းက ေအာင္သြားၿပီး ကိုယ္က က်က်န္ရစ္တယ္။ တကယ္ေတာ ့ က်က်န္ရစ္တယ္လို ့သာဆိုတယ္ အမွန္စင္စစ္ ကိုယ္က ၉တန္း ၿပန္ဆင္းရတာမဟုတ္ပဲ သူက တကၠသိုလ္ကို ကိုယ္ ့ထက္ ေစာေရာက္သြားၿပီး ကိုယ္က ၁၀တန္းမွာသာ ဆက္ေနရတဲ ့ သေဘာပဲ...သူလည္း လူၿဖစ္လို ့၁၀တန္းေအာင္ဖို ့ စာႀကိဳးစားေနလိမ္ ့မယ္ဆိုတာထည္ ့မေတြးမိခဲ ့ဘူး...အကယ္၍သာ ကိုယ္သာ၁၀တန္းမေအာင္ခဲ ့ပဲ ကိုယ္ ့သူငယ္ခ်င္းက ဘြဲ ့ရသြားရင္ ကိုယ္ရဲ ့ပညာအရည္အခ်င္းဟာ ၁၀တန္း အဆင္ ့မွာသာ ၿဖစ္ေနၿပီး သူငယ္ခ်င္းရဲ ့ပညာရည္အဆင္ ့ဟာ ဘြဲ ့ရအဆင္ ့ၿဖစ္ေနမယ္...၁၀တန္းအထိတတ္ထားတဲ ့ကိုယ္ ့ကို ဘယ္သူက စာမဖတ္တတ္ဖူး ပညာမတတ္လို ့ ဆိုရဲမလဲ စြပ္စြဲရမလဲ...

လူ ဒႆန

လူ ဒႆန
--
ဒႆနသေဘာေတြကို ႏွစ္ပိုင္းခြဲရင္ အိႏၵိယ တရုပ္ ဆိုတဲ ့ေဒသႀကီး အေၿခၿပဳတဲ ့ အေရွ ့တိုင္းဒႆနသေဘာနဲ ့ ဂရိေခတ္ကစလိုက္တာ ၿဖည္တည္မွု ့၀ါဒီေတြအထိ အေနာက္တိုင္း ဒႆနေတြ အထိလို ့ေယဘူယ်ခြဲလို ့ရေလာက္တယ္ အိႏၵိယဒႆနဆို အမ်ားႀကီးပဲ...အဲ ့ဒီက ဒႆနေတြ အမ်ားစုက ဗုဒၶဓမၼထဲက ဒိဌိ ၆၂ ပါး နဲ ့ ႏွိဳင္းယွဥ္ႀကည္ ့လို ့ရတဲ ့အက်ိဳးရွိခဲ ့တယ္..ထူးၿခားခ်က္က အေနာက္တိုင္း ဒႆနဆရာေတြမွာ ဗုဒၶဓမၼအနား သိပ္ကို နီးကပ္လာတဲ ့ဒႆန အၿမင္ဆရာေတြပါေနခဲ ့တယ္..ဥပမာ ရွိုဳပင္ေဟာင္၀ွါတို ့ယန္ေပါဆပ္တို ့ဒႆနေတြက အမွတ္တမဲ ့ဆို ပစၥဳတ္ပန္ တည္ ့တည္ ့ရွု ့ဆိုတာနဲ ့ နီးသလိုလိုေပါ ့..ၿပီးခဲ ့တဲ ့ဘ၀ေတြ နဲ ့ေနာက္ၿဖစ္မဲ ့ဘ၀ေတြက အေတြ ့အႀကံုသိနဲ ့မသိနိုင္လို ့ အာရံုမယူေတာ ့ပဲ လက္ရွိဘ၀ၿဖစ္ေနတာကသာ ေသၿခာလို ့လက္ရွိဘ၀ဟာ အေရးအႀကီးဆံုးေပါ ့ေလ..ေနာက္ သေဘာတရားအခ်ဳပ္က ဒါေႀကာင္ ့ ကိုယ္ ့ႀကမၼာ ကိုယ္ဖန္တီးခြင္ ့ရွိရမယ္ေပါ ့..ေနာက္ဒႆန အေႀကာဆက္တာက ကိုယ္ ့ဟာကိုယ္ဖန္တီးလို ့ၿပန္ၿဖစ္လာတဲ ့ အက်ိဳးဟာလည္း ကိုယ္ ့မွာပဲ တာ၀န္ရွိတယ္ တာ၀န္ခံရမယ္ေပါ ့..အဲ ့လိုသေဘာတရားေတြပါလာလို ့ ဒီဘက္ အေရွ ့တိုင္းဒႆနနဲ ့အေတာ္နီးလာတယ္ဆိုၿပီး အေရွ ့တိုင္းဘက္မွာ ေခတ္ေတာ္ေတာ္စားသြားတယ္ေပါ ့ေလ...


အဲလိုဒႆန ေတာႀကီးထဲမွာ အေနာက္တိုင္း ဒႆနထဲက အယူအဆတစ္ခ်ိဳ ့ဟာ ဓမၼနဲ ့သိပ္နီးကပ္လာတာရွိတယ္..ဒါက လူမွာ ဘယ္လိုေတြ ကြဲၿပားေနေစ ''အနိမ္ ့ဆံုးတန္ဘိုးအၿဖစ္ လူ ့ဇာတိ၀င္ လူဆိုတဲ ့ ဂုဏ္ '' တစ္ခုေတာ ့ ရွိေနေသးတယ္..ဆိုတဲ ့ အဆိုတစ္ခု ေပၚထြန္းခဲ ့တယ္၊ ေနာက္ေတာ ့ ဒီ အဆိုဟာ လူႀကိဳက္မ်ားလာၿပီး တစ္စတစ္စ ပ်ံ ့ႏွံ ့သြားရာက ေနာက္ေတာ ့ဒီအဆိုရဲ ့အရွိန္ေႀကာင္ ့ေသဒဏ္ ေပးနည္းပံုစံေတြၿပဳၿပင္လာႀကတယ္လို ့ဆိုတယ္. လူၿမင္ကြင္မွာ မစီရင္ေတာ ့တာ အသက္သာဆံုးနည္းေတြႀကံဆလာတာ ေခါင္းၿဖတ္စက္ကို ၿဖဳတ္ပစ္လိုက္တာေတြ ၿဖစ္လာတာေတြနဲ ့တစ္ခ်ိဳ ့အရပ္ေတြမွာ ေသဒဏ္စနစ္ မသံုးေတာ ့တာေတြ ၿဖစ္လာတယ္လို ့ဆိုတယ္...အဲ ့ဒီ ့ လူကို လူလို ၿမင္ပါဆိုတဲ ့အၿမင္ဟာ ဒီဘက္က ဓမၼတရားအရဆိုရင္ အေတာ္ေလးၿမင္ ့မားတဲ ့သေဘာ ရွိလာေနၿပီး ဒီအၿမင္ကေန ေရွ ့ခရီးဆက္ရင္ ငါသူတစ္ပါးေယာက်္ား မရွိေတာ ့ ရုပ္နာမ္ဓမၼ သခၤါရနယ္သားေတြသာၿဖစ္တယ္ဆိုတဲ ့အဆင္ ့ အဲ ့ကေန ေနာက္တစ္ဆင္ ့ၿမင္ ့ေပါ ့ေလ.....

'''တစ္အိမ္လံုး ၿငိမ္သက္ၿခင္း ရွိေစသတည္း..''



'''တစ္အိမ္လံုး ၿငိမ္သက္ၿခင္း ရွိေစသတည္း..'' 
-----------
တစ္ေယာက္ တစ္ေပါက္ေတြနဲ ့ တစ္အိမ္လံုး ၀ရုန္းသုန္းကားနဲ ့ အိမ္ပူတယ္လို ့ေၿပာတာ ခဏခဏႀကံဳရတယ္..အဲ ့အခါတိုင္းအလြယ္ေပးတဲ ့ယႀတာက တနဂၤေႏြ ေန ့မွာ တစ္အိမ္လံုးကို ေရေမြးေရအေမႊးနံ ့သာနဲ ့သေၿပညြန္ ့နဲနဲ နဲ ့ စတိေလ်ွာက္ပက္ၿဖန္းလိုက္ ၿဖန္းၿပီးအိမ္ေရွ ့တံခါးမွာခ်ီခ်င္ခ်ီထား စြန္ ့ပစ္ခ်င္စြန္ ့ တစ္ပတ္ ႏွစ္ပတ္္သံုးပတ္ေလာက္လုပ္လိုက္ ၿဖန္းေနတုန္း စိတ္က ကိုယ္ရြတ္ေနက် ဘုရားစာတစ္ခုခု ရြတ္ၿဖန္းေပါ ့လို ့ ယႀတာေပးေလ ့ရွိတယ္...ဒါက ကိုယ္တိုင္လည္းဒီလိုပဲ
လုပ္တတ္သလို ကိုယ္တိုင္ထၿဖန္းမွမဟုတ္ပဲ အိမ္သားထဲက တစ္ေယာက္ေယာက္ၿဖန္းလဲရတာပါပဲ...

ဒီေနရာမွာ သေၿပညြန္ ့သံုးတာဟာ လူနဲ ့နံတိုက္ေကာက္မဟုတ္ပဲ ရိုးရာယဥ္ေက်းမွု ့ သေဘာ တစ္ၿပည္လံုးအသံုး ေအာင္ညြန္ ့ေအာင္ပန္း ကြ်န္းဦးသေၿပ အစဥ္အလာ ေအာင္ပန္းအညြန္ ့ဂုဏ္ သေဘာကို ယူသံုးတာပါ....ဂုဏ္သေဘာယူတာၿဖစ္လို ့ သေၿပ မရတဲ ့ ေဒသေတြေရာလို ့ေမးလာရင္ အၿမင္ ့တင္ မဂၤလာယူတဲ ့ေနရာမွာ သံုးတဲ ့ အညြန္ ့အရြက္ပန္းတစ္ခုခု ဆို ၿဖစ္တာပါပဲေပါ ့....
အိမ္လို ့ ယူတာဟာ တနဂၤေႏြသေဘာၿဖစ္ၿပီး ဒီေနရာမွာ အိမ္ရဲ ့ဖြင္ ့ဆိုခ်က္ကို မိသားစု အဖြဲ ့အစည္း မီွတင္းစုစည္းေနထိုင္ရာ ေနရာေဂဟာ ကို ရည္ညႊန္းတာပါပဲ ဒီသေဘာအရ အိမ္ရဲ ့စက္၀ိုင္းႀကီးထဲမွာ အေဆာင္ခန္း တိုက္ခန္း ကြန္ဒို ၿခံ စသၿဖင္ ့ေတြ အကုန္ပါသြားပါတယ္။...ဒီလို ၿခံဳငံုယႀတာေပးရတာဟာ တစ္ခါတစ္ေလ မိသားစု၀င္ေတြ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ၿဖစ္ေနတာကို လူေပါက္စိ ယႀတာနဲ ့လိုက္ထိမ္းရတာ မလြယ္လွသလို အဲ ့လိုသာ အကုန္လိုက္တြက္ႀကည္ ့ေနရမွာ နဲ ့ အကုန္လံုးကိုလိုက္ ယႀတာလုပ္ေနရမွာကလည္း အလုပ္ရွုတ္လို ့ တစ္အိမ္လံုး ၿငိမ္သက္ၿခင္းရွိေစသတည္း ဆိုတဲ ့ အာရံုၿပဳလုပ္ေစလိုက္တဲ ့ သေဘာပါပဲဗ်ား...

'ငါတို ့ေတြသာ ေသးေသးက်န္ခဲ ့တယ္..''


''ငါတို ့ေတြသာ ေသးေသးက်န္ခဲ ့တယ္..''
------------------
အသစ္ၿပီး အသစ္ေတြ ေပၚေနတဲ ့ ပိုစ္ေမာ္ဒန္လြန္ ေခတ္ႀကီးမွာ အပင္ၿမင္ ့ရင္ ေလတိုက္ခံရတယ္ဆိုတာေလာက္ကေတာ ့ ပ်င္းေနၿပီ.. ..

အပင္ၿမင္ ့ေလေလ ေမာ ့ႀကည္ ့ရလို ့ ဇက္ေညာင္းေလေလ ၿဖစ္တတ္ေသးသလို ..အဲ ဒါတင္ဘယ္ကဦးမလဲ ...ေမာ ့ႀကည္ ့ရတာ အဆင္မသင္ ့ရင္ ပက္လက္ေတာင္ လန္လဲသြားဦးမွာ...လို ့ ေရးၿပီးမွ ဒႆနဆရာရဲ ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို သတိရလိုက္တယ္...

အဲ ့ဒႆနဆရာရဲ ့ကဗ်ာမွာ ေရးထားတာက '''အၿမင္ ့ပ်ံငွက္ေတြ ၿမင္ ့ၿမင္ ့ပ်ံသြားေလေလ..ငါတို ့ၿမင္ကြင္းထဲ ေသးေသးသြားေလေလ '' လို ့ဖြဲ ့ဆိုခဲ ့တယ္..ဒါကို ဖြင္ ့ဆိုပံု အနက္မ်ိဳးစံုနဲ ့ ကိဳယ္ ့ဟာကိုယ္ ၀ိုင္းခံစားႀကေလတယ္...

အတိတ္ေဟာကိန္း အနာဂတ္ေဟာကိန္း.နဲ ့.မွန္ကန္မွု ့ လြဲေခ်ာ္မွု ့မ်ား..


အတိတ္ေဟာကိန္း အနာဂတ္ေဟာကိန္း.နဲ ့.မွန္ကန္မွု ့ လြဲေခ်ာ္မွု ့မ်ား..
------------------------
ၿဖစ္ၿပီးခဲ ့ၿပဳၿပီးခဲ ့တဲ ့ အတိတ္ကို မွန္ေအာင္ေၿပာနိုင္တာ ဓမၼစာေပလာေတြ ေထာက္ၿပီး လက္ခံနိုင္စရာ ရွိပါတယ္...မၿပဳရေသး ၿဖစ္မလာေသးတဲ ့ အနာဂတ္ကို မွန္ေအာင္ ေၿပာနိုင္ဖို ့ကေတာ ့ အတိတ္ကို ေၿပာတာထက္ ခက္ပါတယ္.ဒါလဲ ဓမၼစာေပေတြေထာက္ရင္ ၿမင္သာၿပန္ပါတယ္ ..ပစၥဳတ္ပန္ ၿပဳဆဲ အေၿခအေနႀကည္ ့ၿပီး ႀကိဳခန္ ့မွန္းထားတာ ေဟာခ်က္ထုတ္လိုက္တာလည္း ရနိုင္ပါတယ္ ဒါေပမယ္ ့ ပစၥဳတ္ပန္မွာ ၿပဳဆဲ အေၿခအေနတစ္ခု ၿပဳေနသူက အၿပဳအမူသစ္ေတြကို အေၿပာင္းအလဲ လုပ္ပစ္လိုက္နိုင္ရင္..အနာဂတ္အတြက္ ခန္ ့မွန္းခ်က္ဟာ လြဲေကာင္းလြဲနိုင္ပါတယ္ ဒါကို အလြယ္ဆံုးေတြးလို ့ရတာက...ၿဖစ္ေတာ္စဥ္ေတြ ေထာက္ၿပီး ေတြးလို ့ရပါတယ္.

ပံုၿပ မဟာဘုတ္အတိုေကာက္..



ပံုၿပ မဟာဘုတ္အတိုေကာက္..
---------------
အခုပံုက အလွမဟုတ္ပါဘူး... မဟာဘုတ္အယူအဆ ကို ၿဖတ္လမ္းကေန လိုဂို ပံုနဲ ့ ၿပသြားတာပါ...ဒါေႀကာင္ ့ ဒီပံုေတြသေဘာကေန ၿဖတ္ကနဲဆို မဟာဘုတ္အိမ္ေတြရဲ ့အေၿခခံသဘာ၀ကို ရိပ္မိလိုက္တာပါပဲဗ်ာ....

မရဏ အိမ္က ႀတိဂံပံုဆိုတာမွာ ႀတိဂံရဲ ့ အေၿခဟာ က်ယ္ပါတယ္ ဒါေႀကာင္ ့ခိုင္တယ္။ ဒီေတာ ့ မရဏအိမ္က စိတ္ထားဟာ ေၿပာင္းလဲရခက္တယ္ ခိုက္ေနစြဲေနတတ္တယ္ေပါ ့...သေဘာက ၁ ႀကြင္းဟာ လူေတြကို အဆိုးၿမင္ေနရင္ အေကာင္းေၿပာင္းၿမင္ေပးဖို ့ခက္ခဲတယ္ေပါ ့

အထက္ေဆာင္ပန္း..တစ္ခန္းယူမွီးႀက ခြင္ရိုက္နည္း



အထက္ေဆာင္ပန္း..တစ္ခန္းယူမွီးႀက ခြင္ရိုက္နည္း
--------------
အခုပံုမွာၿပထားတာ..တနဂၤေႏြတိုင္ (၀ါ) သူရဇၨတိုင္ပါ...အထက္ေဆာင္ပန္း သေဘာအရ ေဆာင္ရမယ္ ့အညြန္ သံုးနံဟာ( ႀကာသာပေတး+တနလၤာ+ေသာႀကာနံ)ထြက္လာတာ ေတြ ့ရပါလိမ္ ့မယ္ အဲ ့သံုးနံကို ကစားတတ္ရင္ မူလ အၿခာ အလယ္က တနဂၤေႏြသားသမီးေတြနဲ ့တနဂၤေႏြနံကိစၥေတြကို အထိုက္အေလ်ာက္ အားေကာင္းေစတယ္နာမည္ထင္ရွားေစတယ္ ေၿပလည္ေစတယ္ ခိုင္မာေစပါတယ္..ဥပမာ သိႀကားမင္းကို အာရံုၿပဳၿပီး (ဖီးႀကမ္းဆို ႀကာေတး+တနလၤာ အညြန္ ့ပိုနံထပ္)ငွက္ေပ်ာသီးကို သႀကားၿဖဴးလွဳရင္ အလုပ္ေကာင္းတယ္ (သိႀကားမင္းမဟုတ္ပဲ ဘုရားအာရံုၿပလဲ အတူတူ လူေတြကို လွဳဒါန္းဲ အတူတူပါပဲ)အလုပ္ခိုင္တယ္အလုပ္ရွာရလြယ္တယ္တနဂၤေႏြသားသမီးေတြကံတက္တယ္ အိမ္ကိစၥေတြေကာင္းတယ္ အိမ္ေထာင္ေရးကိုခိုင္မာေစတယ္ အိမ္ေထာင္ေရးအပူေတြအတြက္ စသၿဖင္ ့တပြဲတိုးပညာခန္းထြက္လာပါတယ္...ဒါဟာ တနဂၤေႏြသားသမီးေတြ ကံတက္ဖို ့အတြက္သာနဲ ့ တနဂၤေႏြနံကိစၥေတြအတြက္သာ သီးသန္ ့သေဘာပါပဲ...

နံ ပညတ္သရုပ္ခြဲ

နံ ပညတ္သရုပ္ခြဲ
---------------
ဒါကိုနားလည္ဖို ့က သမုတိသစၥာ သေဘာကိုနားလည္မွ ပိုရွင္းလိမ္ ့ အဲ ့သစၥာသေဘာက ေဒသ အေလ်ွာက္ေခတ္အေလ်ာက္ ေၿပာင္းလဲသြားတဲ ့အေခၚေတြဟာ အဲ ့ကာလအတြင္းမွာ မွန္တယ္ေပါ ့ အဲ ့တာေႀကာင္ ့ပညတ္သြားရာ ဓါတ္သက္ပါၿဖစ္လာတယ္၊ အဲ ့သမုတိမွာ အမ်ားအတြက္ သမုတိနဲ ့ ကိုယ္ ့စိတ္ပါ၀ါ အားေကာင္းရင္ေကာင္းသေလာက္ လိုက္မွန္ေပးေနတဲ ့သမုတိသေဘာေတြ ့နိုင္တယ္..။

ကာသာပေတးကိစၥဆိုတာ လူ ႀကာသာပေတးသား ဘုန္းကံတက္တာ တစ္ၿခားႀကာသာပေတးသားက အာရံုေနာက္ေအာင္လာလုပ္ေနရင္သေဘာေတြ ႀကာသာပေတးသားကိုယ္က ကံတက္လာတာ လူရာ၀င္လာတာသေဘာ နဲ ့ရုပ္ပစၥည္း ေၿမ ကိစၥ ပဲအမ်ိဳးအမ်ိဳးေရာင္း၀ယ္တာမ်ိဳးေတြၿဖစ္တယ္ ပဖဘဗမ နံအားႀကီးတဲ ့ ကိစၥေတြ သာၿဖစ္တယ္ ကခဃဂင နံအားႀကီးတဲ ့တနလၤာနံ မဟုတ္ဖူး..

အေမႊးတိုင္မွာ ၀ ေပၚတယ္...

အေမႊးတိုင္မွာ ၀ ေပၚတယ္...
--------- 
န၀င္းပြဲေတြ အမ်ားႀကီးထြန္းခဲ ့ရလို ့ ၿပည္တြင္းၿပည္ပထုတ္ အေမႊးတိုင္ေပါင္းစံုသံုးဖူးခဲ ့တယ္ေပါ ့ဗ်ာ..ဖေယာင္းတိုင္လည္း တံဆိပ္ေပါင္းစံုပါပဲ...

အဲ ့မွာ အေမြးတိုင္မွာ အထဲက သံုးတဲ ့ ၀ါးအမ်ိဳးအစားအလိုက္ သစ္သားအလိုက္ ကြာၿခားခ်က္ေတြ ရွိတယ္...တိုင္၀မ္တို ့ေဟာင္ေကာင္တို ့က၀င္တဲ ့အေမႊးတိုင္ေတြဟာ ရွည္တယ္ သြယ္ၿပီး အစအဆံုး တဘရိပ္ထဲေလာင္ေလ ့ရွိတယ္...တစ္ေခ်ာင္းတစ္ေလ မေကာင္းတာေတာင္ပါခဲသလို အကုန္မေလာင္းပဲ ခါးတစ္၀က္တင္ရပ္ၿငိမ္းေနတာမ်ိဳး မၿဖစ္သေလာက္လို ့ဆိုလို ့ရေအာင္ အရည္အေသြးေကာင္းတယ္ အခိုးဆိုလည္း ခပ္ေငြ ့ေငြ ့သာ ထြက္တယ္..ဒီလို အေမႊးတိုင္ေတြက တစ္ထုပ္ဆို အတိုင္ေရ ရာနဲ ့ခ်ီပါတတ္ၿပီး လက္ေဆာင္ရတာမ်ားတယ္ တရုပ္တန္းမွာလည္းေရာင္းေလ ့ရွိတယ္

ဆရာမာန္...

ဆရာမာန္...
--------
ဟိုတစ္ေန ့က လာေနက် အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္လာတယ္..သူ ့မွာ ေက်ာင္းေနကေလး ေမာင္ႏွစ္မ ၂ ေယာက္ရွိတယ္...ဒီႏွစ္ပိုေကာင္းတဲ ့ေက်ာင္းေၿပာင္းမယ္ေပါ ့..တစ္ၿခားကိစၥေတြ ေၿပာၿပီးမွ သူက ရံုးဖိုင္လို အၿပာဖိုင္ႀကီး ၂ ခု ဆြဲထုတ္လွန္္ၿပတယ္ အဲ ့ထဲမွာ ကြန္ၿပဴ တာ စာစီနဲ ့ေသေသသပ္သပ္ ရိုက္ထားတဲ ့ကေလးအမည္ေပးေတြပါတယ္.အမည္ကို ၆ လံုးေပးထားတယ္ မိဘက အဲ ့ ၆လံုးထဲက ေရြးေပါ ့..ဒါကို ဆရာတဲ ့ အဲ ့ ၆ လံုးထဲက ဘယ္ဟာေရြးရေကာင္းမလဲတဲ ့..က်ေနာ္ ့ကို ၿပၿပီး အမည္ေရြးခိုင္းလာတယ္......

စလံုးနဲ ့စ စလံုးနဲ ့ပိတ္..



စလံုးနဲ ့စ စလံုးနဲ ့ပိတ္..
----------
ဒီ စမ ေလးလံုးဂါထာမွာ အမ်ားသိတဲ ့ စကၡဳမာစရ...ဆိုတာက စဓဗ၀..အတည္ ့ပံုမွန္ေပါ ့၊ ၀ရံလာဘ...ဘာညာက..၀ဗဓစ ေၿပာင္းၿပန္ ၿပန္ဂါထာစီထားတာ မို ့ 
ဂါထာၿပန္..ဒါက အရြတ္နဲႀကတယ္..။...အဲ ့မွာ ဂါထာရဲ ့ အဆံုးေတြမွ စမ အကၡရာေတြကို ၿပန္ထည္ ့ ပိတ္ထားတာ ပံုမွာေတြ ့မွာပါ...
ဒါကို က်ေနာ္တို ့ သံုးစြဲပံုက အရြတ္ေတြ ပုတီးစိတ္ေတြမွာမဟုတ္ပဲ..စမအင္းကြက္ေတြ စာရြက္ေပၚ ပိုက္ဆံေပၚဘယ္ေပၚညာေပၚေတြမွာ ေရးတဲ ့အခါမွာ ရြတ္ဆြဲတာ.
.ဥပမာ...စ လံုး စမ ကို အင္းကြက္ထဲ ဆြဲထည္ ့တဲ ့အခါ...ခဲတံနဲ ့ စာရြက္ေပၚစေထာက္တာနဲ ့ စိတ္က စကၡဳမာစရ မာစိေဏၰာ.လို ့ ရြတ္ေနၿပီး 
စလံုကို ေရးၿပီးသြားခ်ိန္ ..စ..လို ့အဆံုးသတ္အပိတ္ အၿဖစ္ ရြတ္ေရးလိုက္တာပါ..။ သေဘာက စ လံုး စမကို ေရးေတာ ့ ဂါထာကို .စလံုးနဲ ့စ စလံုးနဲ ့ၿပန္ပိတ္လိုက္တာပါပဲဗ်ာ..အဖြင္ ့နဲ ့အပိတ္ စည္းသေဘာေပါ ့ (စိတ္ပါ၀ါကို အာရံုမလြင္ ့ေအာင္ စိတ္ႏွစ္ၿပီးထိမ္းဆြဲတဲ ့သေဘာ) ။ .( ၿဂိဳလ္ပတ္ယႀတာအညြန္ ့ေတြလွဳေတာ ့ ကိုယ္ ့ေမြးနံက စထြက္ ဘုရားလက္ယ်ာရစ္ပတ္ ကိုယ္ ့ေမြးနံေထာင္ ့မွာ ဒုတိယအၿကိမ္ ၿပန္၀င္အဆံုးသတ္လွုသေဘာနဲ ့တူပါတယ္)

က်ေနာ္တို ့စိတ္က ရြတ္နက် အသြား အၿပန္က..ဒါ..
------------
အတည္ ့
---------
စကၡဳမာစရ မာစိေဏၰာ
ဓမၼညဳ ဓမၼသာမိေကာ
ဗလူေပေတာ ဗလာဓေရာ
ဝရေဒါ ေဒတု ေမ ဝရံ
အၿပန္
---------
ဝရံလာဘ သိဒီၶ သံယုတၱံ
ဗဟူဓည ပုညပုန္ညံ
ဓေမၼာဗာေသဟိ လလိတံ
စကၠံဝႏၶာမိ သံဗုဒံၶ

ဒီလို အသက္ေမြးပါ..


ဒီလို အသက္ေမြးပါ..
-------
အထြန္းဆိုတာ ဒါကို က်င္ ့သံုးရင္ အသက္ေမြးရလြယ္တယ္ေပါ ့..

၁ႀကြင္းေမြးေတြက က စေနနံထြန္းလို ့ သိကၡာရွိရွိ မဟုတ္တာမလုပ္ဖူးဆိုတဲ ့ ဂုဏ္နဲ ့အသက္ေမြးပါေပါ ့ ဘနဖူးသိုက္ေတာ ့မတူးေလနဲ ့သေဘာ ( နာမည္ဆိုးအတြင္မခံနဲ ့သေဘာ)

၂က..တနဂၤေႏြနံ သေဘာ မိသားစု၀င္ေတြ အလုပ္ခြင္ကလူေတြနဲ ့ အေႀကာတဲ ့ေအာင္ေပါင္းၿပီး အသက္ေမြးပါေပါ ့..

၃က..ေငြေႀကးရလြယ္တယ္ အလြယ္မသံုးနဲ ့ စုေဆာင္းပါ သဒၵါလည္းေကာင္းပါ လက္မဖြာနဲ ့ အသံုးနဲ ့အၿဖံဳးခြဲသိပါသေဘာ..( တနလၤာနံထြန္းလို ့ မဟာဘုတ္ ၇ မ်ိဳးထဲမွာ အတ္ိတ္ကံအရေငြရလြယ္တဲ ့မဟာဘုတ္ရွင္ေတြၿဖစ္တယ္လို ့ဆိုပါတယ္...လိုအပ္တာထက္ မြဲေနရင္ တစ္ခုခုေတာ ့မွားေနၿပီ မွားခဲ ့ၿပီ ကံထိုက္တာတစ္ခုခုရွိခဲ ့ၿပီေပါ ့) 

၄က ငါးပြက္ရာငါးစာမခ်နဲ ့ လမ္းေရြးၿပီးရင္ အဆံုးအထိ တစ္စိုက္မတ္မတ္ ေလွ်ာက္ပါ...မ်ွတတဲ ့စိတ္ေမြးပါ အဆိုးၿမင္လြန္းစိတ္ အေကာင္းၿမင္လြန္းစိတ္မၿဖစ္ေစနဲ ့ သေဘာ

၅က..လူမွဳ ့ေရးေကာင္းေလေလ အသက္ေမြးရေကာင္းေလေလပါ အေလေတာ ့ေလ်ွာက္လိုက္ ေ၀ေလေလေတာ ့လုပ္မေနနဲ ့သေဘာ

၆ က ပညာတစ္ခုကို ဆံုးခန္းတိုင္ေအာင္တပ္ရင္ လုပ္စားလို ့ရၿပီ တပ္ေယာင္ကား ဆရာႀကီးစတိုင္ဖမ္းရင္ ဒုကၡေတြ ့မယ္.

သုညက....စကားၿငိမ္ေစ ကတိတည္ေစ ဆိုခဲေစၿမဲေစ မွန္ၿပီး ေတာ္ကီေကာင္းပါေစ ေစတနာစကားေတြၿဖစ္ေစတဲ ့ဗ်ာ...

ကာယကံ ၀ီစီကံ မေနာကံ နဲ ့ မဟာဘုတ္



ကာယကံ ၀ီစီကံ မေနာကံ နဲ ့ မဟာဘုတ္
-------
ကာယကံ ကိုယ္ ၄ ဂဏန္း ၊ ၀စီကံ ႏွုတ္ ၆ ဂဏန္း. မေနာကံက ၃ ဂဏန္း စိတ္ လို ့ သတ္မွတ္ပါတယ္...ဒီေတာ ့ ဘယ္အႀကြင္းရဲ ့မဟာဘုတ္မဆို အဲ ့ကိုယ္ႏွုတ္စိတ္ သံုးပါး ဘယ္အိမ္ရဲ ့ သေဘာေတြမွာ ထိုင္ေနပါသလဲကို ခ်က္လိုက္ၿပီး အဲ ့ မဟာဘုတ္အိမ္ရဲ ့ အေကာင္းသေဘာကို က်င္ ့သံုးနိုင္ေလေလ ဘ၀တည္ၿငိမ္ေလေလသေဘာပါပဲ....အေပၚေလးအိမ္မွာ ပါေနရင္ နဂို ေကာင္း ၿဖစ္လို ့ ပိုေကာင္းေစေပါ ့။ မဟာဘုတ္ ေအာက္တန္းေရာက္ေနရင္ မေကာင္းတာေတြ ထိမ္းလိုက္ပါ အေကာင္းၿဖစ္လာမယ္ေပါ ့

ညွပ္သတ္ကိန္းသေဘာ..


ညွပ္သတ္ကိန္းသေဘာ..
---------
ဒါကို တီဆားၿဖဴးကိန္းလို ့လည္းဆိုတယ္....တီေကာင္ ဆိုတဲ ့ စေနနံကို ဆား အဂၤါ နံ နဲ ့ ၿဖဴး (ႀကာသာပေတးအသံ) လိုက္ရင္ တီေကာင္ ထြန္ ့ထြန္ ့လူးသြားတယ္ တစ္နည္းအားၿဖင္ ့ မူလအေၿခအေနပ်က္သြားတယ္ေပါ ့ေလ...ဒီကေန ထြက္လာတဲ ့ သေဘာက အေ၀းေရာက္ေနတဲ ့ စေနသားရဲ ့ဓါတ္ပံုကို စပယ္ရိုးနဲ ့ (သို ့) စိန္ပန္းရိုးနဲ ့ ရိုက္ေပးရင္ အေ၀းက စေနသားဟာ အဲ ့ဒီမွာ တည္ၿငိမ္ေနတဲ ့ အေၿခအေနတစ္ခုပ်က္သြားလိမ္ ့မယ္ဆိုတဲ ့ ဓါတ္ရိုက္နည္းတစ္ခုၿဖစ္လာသလို အဲ ့စေနသားသမီးကို (သို ့) အမွဳ ့ၿဖစ္ေနသူတစ္ေယာက္ေယာက္ဟာ စပယ္ပန္းေတြ ဆပ္ၿပာေတြ လွဳဒါန္းဆုေတာင္းေပးရင္ အမွဳ ့ေၿပၿငိမ္းခြင္ ့ေတြ သက္သာခြင္ ့ေတြ အပူေသာကေတြ ေလ်ာ ့ပါးသြားလိမ္ ့မယ္ ကူညီမယ္ ့သူေတြ ရလာလိမ္ ့မယ္လို ့ဆိုတယ္...

ဘ၀အစဟာ ဘဂၤ အိမ္ကပါ



ဘ၀အစဟာ ဘဂၤ အိမ္ကပါ
-------
မဟာဘုတ္တစ္ခု စတင္တည္ေဆာက္တဲ ့ေနရာဟာ ဘဂၤ အိမ္ကပါ...ဒါေႀကာင္ ့ ဘ၀တစ္ခု စတင္ၿခင္းဟာ ဘဂၤအိမ္ကစတင္တယ္လို ့ တင္စားတာပါပဲ၊ သီအိုရီအရ ဘဂၤါအိမ္ကို အပ်က္မတည္ၿငိမ္ လွဳပ္ရွားေၿပာင္းလဲ လို ့ ဆိုပါတယ္...အလြယ္သေဘာေၿပာရရင္ ဘဂၤါအိမ္သဘာ၀ဟာ မတည္ၿငိမ္တတ္ဖူး လွဳပ္စိလွဳပ္စိနဲ ့ ဆီးေဆာ စီးေနရသလို စိတ္ခ်လက္ခ် မရွိလွဘူး အေၿပာင္းအလဲေတြႀကံဳရ ၿမန္တတ္တယ္ ဆိုတဲ ့ သဘာ၀ေတြ လႊမ္းမိုးခံေနရသလို ့ အဲ ့ႏွစ္မဟာဘုတ္နဲ ့ေမြးတဲ ့သူေတြကိုယ္တိုင္ အဲ ့ဘဂၤအိမ္သဘာ၀ေတြနဲ ့ ႀကံဳေနတတ္သလို ကိုယ္တိုင္ရဲ ့စိတ္ေတြကလည္း အဲ ့ ဘဂၤအိမ္သဘာ၀ လႊမ္းမိုးခံေနရေလ ့ရွိတယ္ေပါ ့ေလ...၊ အဲ ့လို အေၿပာင္းအလဲၿမန္တတ္တဲ ့သဘာ၀ကို ထိမ္းခ်ဳပ္နိုင္ၿပီဆိုရင္ တည္ၿငိမ္ေအာင္ထိမ္းထားနိုင္ၿပီဆိုရင္ ဘ၀တစ္ခုဟာ အေတာ္ေလး တည္ၿငိမ္တဲ ့အေနအထားကို ေရာက္လာလိမ္ ့မယ္ ေရာက္လာၿပီလို ့ဆိုပါတယ္..ဟုတ္မဟုတ္က တစ္ခ်ိဳ ့ေတြက ေတာ ့ ႏွစ္ေတာ္ေတာ္ႀကာမွ သိသာလာတတ္ၿပီး တစ္ခ်ိဳ ့ကေတာ ့ သတိထားႀကည္ ့ရင္ ေမြးကတည္းက သိသာတယ္ေပါ ့ေလ..အဲ ့ႏွစ္မွာေမြးလာတာဟာ အတိတ္ကံသေဘာဦးေဆာင္လို ့ အတိတ္ကံရဲ ့ လက္ခ်က္ေတြလည္းမ်ားတယ္လို ့ဆိုနိုင္သလို တစ္ခ်ိဳ ့ကေတာ ့ပစၥဳတ္ပန္ကံနဲ ့ ၿပဳၿပင္ၿပီးေၿပာင္းလဲပစ္လိုက္နိုင္လို ့ အေနအထားေကာင္းကိုရသြားတာလည္းေတြ ့ရပါတယ္..တစ္ခ်ိဳ ့ကေတာ ့ အတိတ္ကံအရကို အလိုလို တည္ၿငိမ္ၿပီးသားလိုၿဖစ္ေနတာလည္းေတြ ့ရပါတယ္...

ဖေအနဲ ့ သမီးမ်ား...

ဖေအနဲ ့ သမီးမ်ား...
-------
အရပ္ထဲေနရေတာ ့ နီးကပ္တဲ ့အရပ္သားအေႀကာင္းေတြပဲ ၿမင္ႀကားေနရလို ့ အရပ္ဇာတ္ထုတ္ေတြအေႀကာင္းကိုပဲသိတာ သဘာ၀က်ပါတယ္ေနာ္..ဟီးး..အင္းေလ အာဖရိကမွာေနရင္ အာဖရိကအေႀကာင္းပိုသိမွာေပါ ့..အဟိ...အလဲ ့ ကြကိုယ္ေမး ကြကိုယ္ေၿဖ နိပ္ဟ..။
အဲ ့လူႀကီးက သိပ္သေဘာေကာင္းတယ္ ရပ္ေရးရြာေရး ဓမၼာရံုေရးလည္း တက္ႀကြလို ့ လူခ်စ္လူခင္ေပါတယ္..အိမ္မိသားစုစီးပြားကိုလည္းပစ္မထားပါဘူး..ဒီေတာ ့ ဓနေတာင္ ့တယ္ေပါ ့..ၿပီးေတာ ့ စိတ္ေကာင္းရွိတဲ ့ ဘာသာေရးသမားၿဖစ္လို ့ ေတြးတာေတာတာ ေကာင္းတယ္ ဗဟုသုတလည္းစံုတယ္ သနားလည္းသနားတတ္ ႏွုတ္ပါလက္ပါကူညီတတ္ေတာ ့ သူ ့အလုပ္သမားေတြက အစ အမ်ိဳးေတြကပါ ႀကည္ညိဳခ်စ္ခ်စ္ႀကတယ္...ဒါေပမယ္ ့ အဲ ့လူႀကီးကေတာ္သေလာက္ သူ ့မိသားစု၀င္ ေတြ အထူးသၿဖင္ ့ သူ ့သမီးေတြက ဂုဏ္ေမာက္တယ္..အဲ ့ေတာ ့ လူမုန္းမ်ားတယ္ေပါ ့ေလ..အဲ .ဒါေပထပ္မယ္ ့ရရင္ အဲ ့လူႀကီးမ်ားႏွာေႀကာင္ ့ေမးထူးေခၚေၿပာေတာ ့ရွိႀကပါတယ္..အဲ ့လူႀကီး သေဘာေကာင္းခ်က္က အဲ ့လို အရပ္နဲ ့အေႀကာမတည္ ့တဲ ့သမီးေတြကိုလည္း အမ်ားအားၿဖင္ ့အလိုလိုက္ၿပီး သူ ့သမီးေတြက သူ ့ကို ဗိုလ္ၿပန္က်ခ်င္တာေတာင္ သည္းခံေနေလ ့ရွိတယ္.( မေအကလည္း သမီးေတြနဲ ့သိပ္မကြာပါဘူး)...ဖေအ ့ေမတၱာေပါ ့ေလ...


စစ္ေၿပးရင္းကပါလာတဲ ့အက်င္ ့..

စစ္ေၿပးရင္းကပါလာတဲ ့အက်င္ ့..
--------
အေတာ္ေလးသိတတ္လာေတာ ့ ေတြးတာေတြဖက္ ပိုအားသာလာတယ္၊ ငယ္တုန္းကေတာ ့ခံစားခ်က္ဦးေဆာင္ေပါ ့၊ ဥပမာ လက္ေ၀ွ ့ပြဲ အရင္ကႀကည္ ့တာ ကိုယ္အားေပးတဲ ့ဖက္က နိုင္မွ..အေတြးဦးစီးလာတဲ ့အခါ ဂုဏ္(သို ့)အခေႀကးေငြေႀကာင္ ့လူ ၂ ေယာက္ ထိုးသတ္ေနတာ အဓိပၸါယ္မရွိလွဘူးဆိုတာ ၿဖစ္လာတယ္။

က်ေနာ္တို ့က ၿမိဳ ့ေပၚေနေတြမို ့ စစ္ပြဲေတြရဲ ့ဆိုးက်ိဳးကိုတိုက္ရိုက္မခံစားဖူးေသးေတာ ့ စစ္ကားႀကည္ ့ၿပီးရင္ ရိုက္ခ်က္ေကာင္းမေကာင္း ေ၀ဖန္ၿပီး ဖင္ခါဖံုခါၿပီး ထၿပန္တာေလာက္သာ ဖီလင္ရွိတယ္။ က်ေနာ္တို ့မေအေတြ အမ်ိဳးေတြအမ်ားစုက ၿပည္တြင္းစစ္မွာ ရြာစြန္ ့ သုတ္ေၿခတင္ၿပီး လြန္ရာကြ်တ္ရာ အမ်ိဳးကြဲ လူကြဲ
ငတ္ငတ္ၿပတ္ၿပတ္နဲ ့ အတိဒုကၡေရာက္ေၿပးလာရတဲ ့ဘ၀ကလာတာၿဖစ္လို ့ စစ္ဆို ေရစစ္ဆိုတဲ ့အသံေတာင္မႀကားခ်င္ဘူးဆိုတဲ ့အရပ္သားေတြထဲမွာပါတယ္..

စစ္

စစ္
-----
စစ္ပြဲတစ္ပြဲကို စစ္ပြဲတစ္ပြဲလို ့ပဲ အရင္ၿမင္တယ္..တရားေသာ မတရားေသာေတြ ေခါင္းစဥ္တပ္မေနဘူး..ဒီေတာ ့ စစ္ပြဲတစ္ပြဲကို ဆင္ႏြဲၿပီးဆိုရင္ ကိုယ္အားေပးတဲ ့ဘက္ကသာ နိုင္ေစခ်င္တယ္...ဒါလည္း ေဘာပြဲႀကည္ ့ႀကည္ ့ လက္ေ၀ွ ့ႀကည္ ့ႀကည္ ့ လူ ့သဘာ၀ပါပဲ ။ အဲ ့သဘာ၀သေဘာေႀကာင္ ့ စစ္ကားေတြႀကည္ ့ရင္ ကိုယ္အားေပးတဲ ့ဘက္က နိုင္တယ္ဆိုတဲ ့စစ္ကားေတြခ်ည္းႀကည္ ့တာမ်ားတယ္..အေမရိကန္ေတြ ကားသြားတဲ ့ဘလက္ေဟာ ့ေဒါင္းတို ့လို ့မိုဂါဒစ္ရွုးမွာခံလိုက္ရတဲ ့ကားတို ့လိုမ်ိဳးေတြဆို ပထမ မႀကည္ ့ေသးဘူး..ေနာက္မွ ရိုက္ခ်က္ေတြ ေကာင္းတယ္ဆိုမွ အီလယ္လယ္နဲ ့ႀကည္ ့လိုက္တာ.ဒီလိုပဲ ဒုတိယကမၻာစစ္ဆိုလည္း မဟာမိတ္ တပ္ေပါင္းစံုေတြနိုင္တဲ ့စစ္ကားေတြမ်ိဳးသာႀကည္ ့တာ...စစ္ရွံုးတာကို ရွံဳးတယ္လို ့ မဆိုပဲ ေအာင္ၿမင္စြာ ဆုတ္ခြာတယ္လို ့ သမိုင္းတင္တဲ ့ဒန္းကပ္မွာ ပိတ္မိေနတဲ ့ မဟာမိတ္တပ္ေတြကို သြားကယ္ထုတ္ရတဲ ့ေမာ္ကြန္းကားမ်ိဳးဆို ေတာ္ေတာ္နဲ ့မႀကည္ ့ပါဘူး.ေနာက္မွ ေဟာင္းခဲ ့တဲ ့ သမိုင္း မွတ္တမ္းေတြပဲေလဆိုၿပီး..ဟဲဟဲ..ကိုယ္အားေပးတဲ ့ဘက္ကဆို အရွံဳးကို မခံစားနိုင္ဘူးသေဘာေပါ ့.အဲ ့ဒါနဲ ့ၿမန္မာအမ်ိဳးသားေဘာလံုးပြဲဆို...ငိငိ ၿဖစ္တာႀကာၿပီ..ခိခိ

ေနရာမွားတဲ ့ ေညာင္..


ေနရာမွားတဲ ့ ေညာင္..


ဟန္ေရးခ်ီမိုး...


ဟန္ေရးခ်ီမိုး...
----------
အခါေလ လာေလတဲ ့
ေကာင္းကင္တခိုက
ရာသီႀကိဳမိုး ဟန္ေရခ်ီ....
ၿပိဳမလို ညိဳမလိုလိုနဲ ့လား
ငိုမလိုလို စိုယံုေလးလား
ႀကိဳေနသူ အရွုိက္ ခက္ရေအာင္
ေလအပင္ ့မွာ ေလလြင္ ့ေဆာ ့ကစားသြားယံုေလးလား...။