'' ေဗဒင္အေႀကာင္းေလးေတြနဲ ့ အေတြ ့အႀကံဳေတြ ေရးဖို ့ ''တဲ''ေလး တစ္ခုေလာက္ပါပဲ ဒါထက္ ပိုမရည္ရြယ္ပါဘူး ''...
Saturday, April 25, 2015
ၿဖစ္ေတာ္စဥ္ကို မွီး၍ အခါတိုင္ေတြကို ၿဖတ္လမ္းသိ...
ၿဖစ္ေတာ္စဥ္ကို မွီး၍ အခါတိုင္ေတြကို ၿဖတ္လမ္းသိ...
---------
အခါတိုင္ေတြကို စၿပီး လိုက္ခါစမွာ အေသမွတ္ မလုပ္ခဲ ့ပါဘူး အၿမဲေတြးပါတယ္ .ေနာက္ေတာ ့ ဒီ အခါတိုင္ ၇ တိုင္ဟာ ''မ သိ ႀက လ်င္ ေတြး ဆ ဦး'' ဆိုတဲ ့ဘုရားၿဖစ္ေတာ္စဥ္ နဲ ့ ညွိလို ့ညီညြတ္တယ္ ဘုရားရဲ ့ၿဖစ္ေတာ္စဥ္ေတြထဲကေန ေလာကီပညာေတြအၿဖစ္ ယူသံုးတယ္ဆိုတာ သိလာရပါတယ္...အဲ ့ဒီမွာ ေတြးေတာ ့ႀကည္ ့ရင္းက အခုပံုထဲက အတိုင္း ထြက္လာေတာ ့တာပါပဲ...
ေလာကီပညာသဘာ၀ေတြလိုက္ရင္းက တစ္ခ်ိဳ ့ သီလသမာဓိပညာ သိကၡာသံုးပါး ၿပည္ ့စံုေနတဲ ့ဆရာေတာ္ႀကီးေတြဟာ ေဗဒင္ပညာ ေလာကီပညာက ေၿပာတဲ ့ ေဆာင္ရန္ ေရွာင္ရန္သေဘာေတြနဲ ့အလိုလို ညီညြတ္ၿပီး ကြက္တိၿဖစ္ေနတတ္တာေတြ ေတြ ့ခဲ ့ပါတယ္..ႀဆာေတာ္ႀကီးေတြရဲ ့ သိကၡာသံုးပါးေႀကာင္ ့ ေဗဒင္ပညာ နဲ ့အထူးတြက္ခ်က္ ေရွာင္ရွားေနစရာမလိုပဲ ညီညြတ္သြားတဲ ့သေဘာေပါ ့ တစ္ခ်ိဳ ့လူေတြမွာလည္း သူတို ့ရဲ ့အတိတ္ကံေတြ သီလသမာဓိပညာဆင္ၿခင္တံု
တရားေတြေကာင္းလို ့ ေဆာင္ရန္ ေရွာင္ရန္ေတြကို ေဗဒင္မတတ္ပဲ အလိုလို ညီညြတ္ေနတာေတြ ေတြရပါေသးတယ္..ဆိုလိုတဲ ့ သေဘာက ၿမတ္ဘုရားရွင္ဟာ တြက္ခ်က္ၿပီး ဘုရားအၿဖစ္က်င္ ့ႀကံေတာ္မူတာ မဟုတ္ဘူး ဘုရားရွင္ၿဖည္ ့က်င္ ့ခဲ ့တဲ ့ပါရမီေတာ္ေတြေႀကာင္ ့ သူ ့အလိုလို ေလာကီေလာကုတ္ အေႀကာင္းအက်ိဳး ညီညြတ္ေနတာသာၿဖစ္တယ္ေပါ ့ေလ...ဒါကို က်ေနာ္တို ့လို သာမန္ပုထုဇဥ္ေတြက ဘုရားရွင္ရဲ ့ ကံသံုးပါးကို လိုက္ေလ ့လာၿပီး ေလာကီနယ္မွာ အံ၀င္ဂြင္က်ေအာင္ ေလာကဓံတရားဆိုးေတြကေန သက္သာေအာင္ ဆြဲယူဆင္ၿခင္ အသံုးၿပဳတာပါပဲေပါ ့ဗ်ာ...
''ဘုရားရွင္ဟာ ေဗာဓိေညာင္ပင္ကို မွီ အလွဳခံရတဲ ့ ၿမက္ ၈ ဆုပ္ကို ၿဖန္ ့ခင္း ပလႅင္ၿပဳေတာ္မူၿပီး ဘုရားအၿဖစ္ကိုေရာက္ေအာင္ က်င္ ့ႀကံအားထုတ္ေတာ္မူသြားခဲ ့ပါတယ္...''
ဒီေတာ ့ အဲ ့ဒီ ေနရာမွာ ေသာႀကာသား ဘုရားရွင္ ဟာ ေသာႀကာတိုင္ရဲ ့ တိုင္အထက္ ပဥၥပြတ္ ၿဖစ္တဲ ့(၀ါ) ေအာင္ၿမင္ၿခင္း န၀င္းေနရာ ကၿဖစ္တဲ ့ ''အဂၤါနံ = ေညာင္ပင္ကို မီွလိုက္သလိုပဲလို ့ဆိုတာကို '' အခါတိုင္ကေန တစ္ဆင္ ့ၿမင္လိုက္ရပါတယ္..သေဘာက ေလာကီနယ္ထဲက ေန ့သားေတြဟာ သူတို့ရဲ ့န၀င္း ေနရာက ဂဏန္း ပရိယာယ္သေဘာကို မွီရင္ အလုပ္ၿဖစ္လြယ္တယ္ဆိုတဲ ေလာကီပညာ သေဘာတရားထြက္လာပါတယ္ေပါ ့ဗ်ာ...ဥပမာ တနဂၤေႏြသားသမီးဟာ သူတို ့ရဲ ့တိုင္ထိပ္ န၀င္းေနရာက ႀကာသာပေတးနံ ပညာေကာင္းေလေလ အလုပ္ၿဖစ္ေလသေဘာ တနလၤာဟာ သူတို ့တိုင္ထိပ္က န၀င္းေနရာက ေသာႀကာနံ စကားေၿပာေကာင္းရင္အလုပ္ၿဖစ္တယ္...ရုပ္ပိုင္းသေဘာအရ တနဂၤေႏြဟာ ပညာေရးနဲ ့အသက္ေမြးလို ့ေကာင္းတယ္ တနလၤာဟာ ခရီးသြားလုပ္ငန္းေတြ လုပ္လို ့ေကာင္းတယ္..စသၿဖင္ ့သေဘာတရားေတြ ၿဖစ္လာပါတယ္..(ၿမင္သာယံုေလး စတိပါ)
ေသာႀကာသားသမီးေတြ ရဲ ့ ေသာႀကတိုင္ နံ တိုင္ရဲ ့ ''အကာအကြယ္ အညြန္ ့တစ္ခုက အၿမစ္အညြန္ ့မတြန္ ့ေစရ ''ဆိုတဲ ့ အလယ္တြဲ ၿဖစ္တယ္..အဲ ့အတြဲရဲ ့နံေကာက္က ႀကာသာပေတးနံ အစ+ စေနနံ အဆံုး အတြဲၿဖစ္ပါတယ္..ဒီ အတြဲကေန .ဒီဘက္ေလာကီပညာမွာ ေသာႀကာသားသမီးေတြအတြက္ အကာအကြယ္ေတြ အေဆာင္ေတြအၿဖစ္ ထားသံုးေလ့ရွိတဲ ့ပိေတာက္ညြန္ ့ေတြ ပိႏၷဲညြန္ ့ေတြ ၿဖစ္လာပါတယ္...ၿမတ္ဘုရားရွင္ရဲ ့ မွီရာ ေညာင္ပင္ရဲ ့အမည္ဟာ ''ေဗာဓိ '' ေညာင္ပင္ပါ..တစ္ၿခားေညာင္ အမည္ေတြ မဟုတ္ခဲ ့တာေတြ ့လိုက္ရပါတယ္ .ဒါဟာ ပိေတာက္ညြန္ ့ အမည္နဲ ့အတူတူ သြားၿဖစ္ေနပါတယ္ '' ေဗာဓိ= ပိေတာက္ '' သေဘာတရားနဲ ့အတူတူပဲ လို ့ အခါတိုင္ကေန ၿမင္လိုက္ရတာပါပဲ....ဒီသေဘာကေန တနလၤာဆို ႀသဇာ အဂၤါဆိုခေရ...စသၿဖင္ ့ေန ့သားအသီးသီးအတြက္ မတြန္ ့ေစရ အလယ္အတြဲ အကာအကြယ္ပညာေတြ တန္းစီထြက္လာေတာ ့တာပါပဲ...
ဘုရားရွင္ရဲ ့အပရာဇိတပလႅင္ေတာ္ၿမတ္ရဲ ့ မူလဇစ္ၿမစ္က ၿမက္၈ဆုပ္က စတဲ ့သေဘာပါ...ဒီေတာ ့'' ၿမက္ ''ဆိုတဲ ့ ႀကာသာပေတးနံ အေခၚဟာ အခါတိုင္ပညာက သံေပါက္္လို ''အထက္ေဆာင္ပန္း ေအာက္နင္းႀကမ္း တစ္ခန္းယူမွီးႀက..''ဆိုတဲ ့ စာသားထဲက ေသာႀကာသားသမီးေတြရဲ ့နင္းႀကမ္းၿပဳရမယ္ ့နံေကာက္ ႀကာသာပေတးနံ ေပါက္တို ့ပ်ဥ္းမတို ့ သေဘာနဲ အလိုလိုညီညြတ္ၿပီး သားၿဖစ္ေနတာၿမင္လိုက္ရပါတယ္....
ထူုးၿခားဆက္စပ္မွု ့က အခါတိုင္ေတြကို မူတည္ထားၿပီး အဂၤါ ့၀ိဇၨာအင္းပညာေတြကို ေရးဆြဲတဲ ့အခါမွာ..ေဆာင္ပန္းအင္းနဲ ့နင္းႀကမ္းအင္းဆိုတာ ရွိပါတယ္...အဲ ့ဒီမွာ နင္းႀကမ္းအင္းကို ေသာႀကာသားအတြက္ ဆြဲတဲ ့အခါ ေသာႀကတိုင္ ေအာက္သံုးလံုးေပါင္း ၈ နဲ ့ စထည္ ့ဆြဲပါတယ္.။ ေဆာင္ပန္းအင္းဆြဲရင္ အေပၚ သံုးလံုးၿဖစ္တဲ ့၃+၇+၄ = ၁၄ ကစဆြဲပါတယ္၊ ေနာက္တစ္ခါ ႀတ္ိစတု နင္းႀကမ္းၿပဳ အၿဖစ္ ေသာႀကာသားေတြဟာ စတုရန္း အညြန္ ့ တနလၤာနံ ႀကံညြန္ ့နဲ ့ ႀတိရန္းအညြန္ ့ အံုးညြန္ ့ကို ေၿခ ၂ဖက္နဲ ့ ဘယ္ညာ နင္းတဲ ့အခ်က္ေရဟာ တနလၤာ (၂) + ႀကာသာပေတး (၅) +တနဂၤေႏြနံ (၁) = ၈ခ်က္ နင္းထြက္ေစတာ ရွိပါတယ္...ဒါေတြဟာ ဘုရားရွင္ အလွဳခံေတာ္ မူတဲ ့ ၿမက္ ၈ ဆုပ္ဆိုတဲ ့ကိန္းဂဏန္း အေရအတြက္နဲ ့ တူညီေနတာၿမင္လိုက္ရပါတယ္...
ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ ေသာႀကာသား ၿဖစ္တဲ ့ ၿမတ္ဘုရားရွင္ရဲ ့ၿဖစ္ေတာ္စဥ္ထဲက အခ်က္အလက္ေတြကို မွီးလိုက္ၿမင္လိုက္ရတဲ ့အခါ တစ္ၿခားေန့သားသမီးေတြ ့အတြက္ ေလာကီပညာနဲ ့ ဘာေတြကူညီပံ ့ပိုးလို ့ရသလဲဆိုတာေတြပါ ထပ္ထပ္ၿမင္လာေစတယ္ ၿမန္ၿမန္ၿမင္သြားေတာ ့တာပါပဲဗ်ား..ဒါေႀကာင္ ့ ဘုရားၿဖစ္ေတာ္စဥ္ကို မွီးၿပီးးခပ္ၿမန္ၿမန္ေလးၿမင္သြားခဲ ့တာပါပဲလို ့ဆိုလိုတာပါပဲဗ်ာ..
ၿပီးေတာ ့ အခုအၿမင္ဟာ ႀကာခဲ ့ၿပီၿဖစ္တဲ ့ ကိုယ္တိုင္ေတြးရင္းက ေတြးေတာမ္ိသြားတဲ ့ အေတြးအၿမင္ပါ မွီၿငမ္း မဟုတ္ခဲ ့ပါဘူးဗ်ား..
Labels:
ေဗဒင္ကိစၥ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment
'' ဘ၀ၿဖတ္သန္းမွု ့ေလးေတြ ကိုယ္ ့ရဲ ့ထမင္းအိုး အေႀကာင္းေလးေတြ ဖတ္ဖူးတဲ ့စာေတြနဲ ့အေတြ ့ အႀကံဳေလးေတြေပါင္းၿပီးၿဖစ္လာတဲ ့ ေတြးမိရာရာေလးေတြ ခ်ေရးတဲ ့သေဘာေလာက္ေပါ ့ေလ.စာဖြဲ ့ေလာက္ေအာင္ေတာ ့မခန္းနားခဲ ့ပါဘူး..''..