Powered By Blogger

Thursday, July 16, 2015

လူနဲ ့ ပစၥည္း အခါတိုင္ကြဲပံုေလး...

လူနဲ ့ ပစၥည္း အခါတိုင္ကြဲပံုေလး...
============
အဂၤါနံပစၥည္း စက္ေရာင္းခ်င္လို ့ဆိုၿပီး လာရင္ အဂၤါနံ န၀င္း တိုင္ထိပ္မွာ ေရာက္ေနခ်ိန္ ေသာႀကာတိုင္ မွာ သရက္ရြက္နဲ ့ ရိုက္ပါဆိုတာက ၇ေန ့သားသမီး ကိုေပးတာ..
.စက္ အဂၤါနံ အဓိကမို ့
လူ ေန ့သား အလိုက္ကေတာ ့ ယႀတာတစ္ခုခု လုပ္ေတာ ့မယ္ဆိုရင္ ဥပမာဆိုပါေတာ ့ ႀကာသာပေတးသားသမီး ကံညံ ့လို ့ယႀတာေၿခပါဆိုရင္
ေသာႀကာတိုင္ကို ေရွာင္ၿပီ (ေသာႀကာတိုင္မွာ ႀကာသာပေတးနံ (၀ါ) ႀကာသာပေတးသားသမီး ခိုက္မွာေရာက္ေနလို ့)
တနဂၤေႏြတိုင္မွာ ယႀတာသြားေၿခခိုင္းတယ္ (တနဂၤေႏြတိုင္မွာ ႀကာသာပေတးသားသမီး န၀င္းတိုင္ထိပ္ေရာက္ေနလို ့သေဘာ)

ျဆာ


ျဆာ
လူတေယာက္ကအျကြင္းအားလံုးထဲမွာ၆ႂကြင္းဗုဒၶဟူးသားသမီးေတြက ကံအဆိုးဆံုးတ့ဲအဲတာဟုတ္လား။စိတ္ထဲစြဲေနတာျကာဘီ ၅နွစ္ေလာက္ရွိျပီျဆာ။


Na Win Thi Ha ပဋာစာရီေလာက္ ငါ ကံမဆိုးဘူးေသးပါဘူးလို ့မွတ္ပါေလ.

 အဲဆိုဟုတ္တယ္ေပါ့ ျဗဲ


Na Win Thi Ha အဲ ့လို ေကာက္ခ်က္ စခ်တဲ ့သူကို ေမးခ်င္တယ္ ၆ ဗုဒၵဟူး ဘယ္နွစ္ေယာက္ကို ေတြ ့ခဲ ့လို ့ အဲ ့လိုပံုေသ ဆိုရသလဲလို ့ေပါ ့ ကမၻာေပၚမွာ လူဦးေရ သန္း ၇၀၀၀ ေက်ာ္ရွိတယ္လို ့...


 ျပီးေတာ့ေျပာေသးတယ္၆ဟူးျပီးရင္၃ႂကြင္းတ့ဲ ေန့နံေတာ့မပါဘူး ခ္ခ္


 ျဆာေျပာမွရွင္းသြားေတာ့တယ္။နို ့မိုဆို ရင္ထဲခုလုခုလု နဲ႔

ေဗဒင္အလုပ္သေဘာပါ

ေဗဒင္အလုပ္သေဘာပါ
------------
ဓမၼဓိဌာန္သေဘာ ပုဂၢလဓိဌာန္သေဘာ
------------
ယူနီဗာဆယ္လ္သေဘာ ပါဆိုနယ္သေဘာ
----------------
ေဗဒင္က ဘာေဟာတာလဲ စေတြးရေတာ ့တာေပါ ့
----------
လူဆိုတာ ေသမ်ိဳး ၿဖစ္သည္ဆိုတာ  လူမ်ိဳးႏြယ္ ဆိုတဲ ့သတၱ၀ါ အစု အကုန္လံုး အက်ံဳး၀င္ အတြက္ ဓမၼဓိဌာန္သေဘာ ယူနီဗာဆယ္လ္သေဘာ ေပါ ့
--------------
လူမ်ိဳးႏြယ္ထဲမွ  လူသားတစ္ဦးၿဖစ္ေသာ ဦးဘ သည္ အသက္ ၇၅ တြင္ အနိစၥေရာက္နိုင္သည္ ဆိုတာႀကေတာ ့မွ လူေတြအမ်ားႀကီးထဲက လူတစ္ေယာက္ၿဖစ္တဲ ့ ဦးဘကို သီးသန္ ့ဆြဲထုတ္ ေၿပာတဲ ့ ပုဂၢလဓိဌာန္သေဘာ  ပါဆိုနယ္သေဘာ ၿဖစ္သြားတယ္...ဒါကို ေဗဒင္ေဟာတာလို ့ဆိုလိုနိုင္မယ္ ့သေဘာရွိတယ္လို ့စေတြးရၿပီ..

ဘ၀အေတြ ့အႀကံဳကလာတဲ ့ စိတၱဇ

ဘ၀အေတြ ့အႀကံဳကလာတဲ ့ စိတၱဇ
---------
ကိုယ္တိုင္ မေတာ္ဆမွဳ ့ေတြ ခဏခဏႀကံဳခဲ ့ရၿပီး မေသထိုက္ေသးလို ့သာ မေသေသးတာ..အဲ ့အေတြ ့အႀကံဳေတြကေန အက်င္ ့ၿဖစ္သြားတာက
တစ္စံုတစ္ရာဆို ေဘးအႏၱရာယ္ ၿဖစ္မၿဖစ္ကို အရင္ ႀကည္ ့တတ္လာတာမ်ိဳးပဲ
အဲ ့လို ၂ ထပ္ကုတင္ေတြ ၿမင္တိုင္း ဒီဇိုင္းက သားနားေပမယ္ ့ အေပၚကေန ၿပဳတ္က်မယ္ဆို ကိုယ္ ့အိမ္ထဲတင္ လြယ္လြယ္ေလးပဲလို ့ဆိုတဲ ့
အသက္ေဘး မ်ိဳးကိုေတြးၿပီး ငါ ့သားသမီး ကေလးေတြသာဆို ၂ထပ္ကုတင္ရဲ ့အေပၚမွာ မထားရဲပါဘူး ကေလးေတြရဲ ့အတိတ္ကံေတြက ဘယ္လိုပါလာလဲမွ
မသိတာလို ့ေတြးမိသြားတတ္တယ္.ကိုယ္တိုင္ကိုက ထပ္ခိုးေပၚကၿပဳတ္က် ေၿခမ်က္စိ အရိုးအက္ဖူးခဲ ့တာရဲ ့စိတၱဇ သေဘာေနမွာေပါ ့ေနာ္ ့...

တစ္ေယာက္ထဲ ခ်ာရပတ္ရမ္း အေတြးမ်ား..

^_^  >_<
ေတ်ာက္ထဲ ခ်ာရပတ္ရမ္း အေတြးမ်ား..
----------
တကယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္ေတြးတဲ ့စတိုင္က သူမ်ားလို ေဗဒင္ေဟာစားလို ့ရမယ္ ့ပံု မေပၚဘူးဗ်...အခု က်ေနာ္လုပ္ေနတာ အတိတ္ကံက ပို ပံ ့ပိုးေပးလို ့ေဗဒင္သည္ ၿဖစ္ေနတာမ်ိဳးလို ့ ကိုယ္ ့ဟာကိုယ္ေတာ ့ရိပ္မိေနတယ္ က်ေနာ္ေတြးတဲ ့စတိုင္က ေက်ာင္းတက္တုန္းကရခဲ ့တဲ ့ ဖေလာ္စဖီ ပညာက ေတြးနည္းေတြ အရမ္းမ်ားေနတယ္...ႀကံဳဘူးခဲ ့တဲ ့ ဖတ္ဖူးေနက်ေတြ ေတြးနည္းေတြနဲ ့ ကြဲေနတယ္

အေဟာပိုင္း ယႀတာပိုင္း နဲ ့ တကယ္ ့ '' ကီး.''

အေဟာပိုင္း ယႀတာပိုင္း နဲ ့ တကယ္ ့ '' ကီး.''
-----------
ေနာက္တစ္ခ်က္ အေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဆရာေတြ မေရးေပးႀကတဲ ့ ေရးၿပဖို ့ေမ ့ေနပံုရတဲ ့ အေတြ ့အႀကံဳသေဘာက အေဟာနဲ ့ ယႀတာမွာ အေဟာပညာသေဘာကိုပိုအားၿပဳၿပီး  နဲ ့ေဗဒင္သည္ဘ၀ကို စတင္ႀကရတာပါ ဆိုတဲ ့အခ်က္ကို ေရးၿပတာမ်ိဳး မဖတ္ခဲ ့ရတာပဲ

ကက္ကင္းတဲ ့

ကက္ကင္းတဲ ့
----
'' လက္ပံၿမင္းလား မွတ္သားတစ္နည္း  ဖြဲႀကမ္း ကင္ပြန္း ဓါတ္ၿပန္ ညႊန္း၏ ''...တဲ ့ ကက္ကင္းဓါတ္ရိုက္ ပညာသေဘာ စာေပလာေပါ ့၊ ဓါတ္ရိုက္တာ ႀကာပါတယ္ အပင္လိုက္  ခုတ္လွဲၿပီး အသီးေတြ ယူလိုက္ ၿပီးတာပဲေပါ ့ေတာ ့ မဟုတ္ဖူးေပါ ့ေလ...ဒါက ဆင္ ့ပြား လုပ္စားတတ္ေအာင္ နည္းေလး လမ္းစေဖၚေပးသြားတဲ ့သေဘာေပါ ့

ငါ...

ငါ ရွိသည္ ၿဖစ္သည္ဆိုတာ ငါ အတၱ သေဘာလို ့ဆိုရင္ ေဒါသ ေလာဘ အလြန္ႀကီးေနေသးတယ္ဆိုတာ အတၱ အလြန္ႀကီးေနေသးတယ္ဆိုတဲ ့သဘာေပါ ့

စာဖတ္ၿပီး ေဒါသ ေလာဘ ေလ်ွာ ့ခ်ရတာ ေလ်ာ ့ေနၿပီေၿပာလိုက္တာက လြယ္တယ္ ဒါေပမယ္ ့ တကယ္ေလ်ာ ့မေလ်ာ ့ ကိုေတာ ့လက္ေတြ ့ အစမ္းသတ္ခံလိုက္ရမွ ကိုယ္ ့ အတၱ ဘယ္ေလာက္ႀကီးလဲဆိုတာ ဘြားကနဲ ေပၚလာတာမ်ိဳးသေဘာလည္းရွိတယ္

ဆိုပါေတာ ့ သူမ်ားသမီး လင္ေနာက္လိုက္ေၿပးတာကို ေအာ္ ကြ်တ္ကြ်တ္ ဒီေခး မိုက္လိုက္ထွာ လို ့ ေၿပာရတာလြယ္ေပမယ္ ့ ကိုယ္ ့သားက ဟြာမယ္ေလးနဲ ၿငိ္ေနတယ္လို ့သတင္းႀကားယံုရွိေသး တကယ္ဟုတ္မဟုတ္ မစံုစမ္း သုတ္ကနဲဆို ထမိန္စြန္ေတာင္ဆြဲ အင္းက်ီလက္ေမာင္းပင္ ့ၿပီး
 ..အဲ ့အခန္းေရွ ့ သြား..

'''.ဟဲ ့ အထဲက ပုန္းေနတဲ ့ေကာင္မ ခုခ်က္ခ်င္း ထြက္ခဲ ့စမ္း အရပ္ပ်က္မ.နင္ ့ကိုယ္ နင္  ♫ ♪♫ ♫ ♪♫ ''  ဆိုၿပီး လမ္းလယ္ေခါင္ ေန ့ခင္းေႀကာင္ေတာင္  အရပ္ပ်က္ေအာင္  ေအာ္ ေအာ္ၿပီး ေမတၱာပို ့တာမ်ိဳးက...ေမတၱာလား ငိငိ လား ေရာသုတ္လားက မေ၀ခြဲတတ္

( ခြဲမေနနဲ ့ မိဘေမတၱာပါလို ့ သေဘာထားေပးလိုက္ ေခးအေမေတြက လာရန္ေတြ ့ေနလိမ္ ့မယ္.......ငိငိ)

အမည္သညာေခၚစရာကား ''''ေမာင္....''' လို ့ တြင္ေစသတည္း..

အမည္သညာေခၚစရာကား ''''ေမာင္....''' လို ့ တြင္ေစသတည္း..
------------
အခုေရးတာက အမည္ေတြနဲ ့ပတ္သက္ရင္ က်ေနာ္ထားတဲ ့ သေဘာထားေပါ ့။ ဒီလိုခ်ေရးတာက တစ္ခ်ိဳ ့ေတြက အမည္နဲ ့ပတ္သက္ရင္ သာမန္ထက္ ပိုတဲ ့သေဘာထားရွိလို ့ က်ေနာ္တို ့အမည္တစ္ခုကို ေရြးတဲ ့အခါမွာ စိတ္တိုင္းက် မရလြန္းတဲ ့ အခက္အခဲေတြႀကံဳရေလ ့ရွိတာေႀကာင္ ့ပဲ..

အေဟာ နဲ ့အၿဖည္

အေဟာ နဲ ့အၿဖည္
---------
တစ္ေယာက္နဲ ့တစ္ေယာက္ေတာ ့ စိတ္ မတူတတ္ဘူး က်ေနာ္ကေတာ ့ ေကာင္းတာၿဖစ္ေစ မေကာင္းတာၿဖစ္ေစ ေကာင္းတယ္လို ့ေၿပာေပးၿပီးရင္ ပိုေကာင္းေအာင္ မေကာင္းဘူးလို ့သတိေပးၿပီးရင္ ဘယ္လို ကာကြယ္ပါ လို ့ အၿဖည္ေတြ ထည္ ့ေၿပာတတ္တယ္ ေႀကာင္ဆိုးကို ၿခဴဆြဲဖို ့ အႀကံေပးယံုေလာက္နဲ ့တင္ ရပ္မထားပဲ ဘယ္လိုဆြဲသင္ ့ဘယ္သူက သြားဆြဲသင္ ့တယ္အထိ ဆက္ေတြးတတ္သူမ်ိဳးပါ

အၿဖစ္မ်ားတတ္တဲ ့ေယဘယ်လကၡဏာ ဆိုပါေတာ ့

၁ ႀကြင္းရဲ ့ေဘာ္ဒီ က်မၼာေရးအမ်ားစုဟာ ၀မ္းခ်ဳပ္တာကစလာတာမ်ားတယ္လို ့၀မ္းခ်ဳပ္လြန္းလာရင္ လိပ္ေခါင္း ေသြးတိုး ေလၿဖန္းေတြ ၿဖစ္လြယ္တယ္ဆိုတာက အေဟာ ၿဖစ္ၿပီး  ၀မ္းခ်ဳပ္သိပ္မခံနဲ ့ေရမ်ားမ်ားေသာက္ အသီးအရြက္ေတြ လည္း ခဏခဏစားပါ လူ ့လွဳပ္ရွားမွဳ ့မ်ားပါေစဆိုတာက အၿဖည္သေဘာ