'' ေဗဒင္အေႀကာင္းေလးေတြနဲ ့ အေတြ ့အႀကံဳေတြ ေရးဖို ့ ''တဲ''ေလး တစ္ခုေလာက္ပါပဲ ဒါထက္ ပိုမရည္ရြယ္ပါဘူး ''...
Friday, October 23, 2015
ပေယာဂလုပ္ႀကံမွဳ ့လား ၿဂိဳလ္လား ဇာတာလား အတိတ္ကံေႀကြးလား အားလံုးေရာေနတာလား
ပေယာဂလုပ္ႀကံမွဳ ့လား ၿဂိဳလ္လား ဇာတာလား အတိတ္ကံေႀကြးလား အားလံုးေရာေနတာလား
---
ႀကာခဲ ့ၿပီအၿဖစ္ေပါ ့ က်ေနာ္ ့ညီမ ၃ႀကြင္းဟူး..၁၀တန္းတုန္းက အၿဖစ္ေပါ ့..ေက်ာင္းတက္ေနရင္းက ရုတ္တရက္ႀကီးလည္ေခ်ာင္းထဲက တစ္စို ့ တစ္စို ့ႀကီးၿဖစ္လာတယ္လို ့ဆိုတယ္..ေနာက္ေတာ ့ အစာစားၿပီးရင္ ၿပန္ၿပန္အံတာမ်ိဳးေတြ ၿဖစ္လာတာ...ဒါနဲ ့ရင္ခံေနတယ္လိုလို အစာအိမ္လိုလို နဲ ့ေဆးခန္းသြားေတာ ့လည္း မေပ်ာက္ဖူးဆို္ပါေတာ ့...ႀကာေတာ ့ အစားတစ္ခုစားဖို ့အေရး ၿပန္အံရင္ ဒုကၡပါပဲဆိုတဲ ့စိတၱဇၿဖစ္လာတယ္...ၿဖစ္ပံုက မနက္ေက်ာင္းသြားခါနီးေတြမွာ ပိုၿဖစ္ၿပီး ေအာ ့အံၿပီးသြားလို ့ ေက်ာင္းေရာက္ရင္ အေကာင္း..ေက်ာင္းကၿပန္လာလဲ အေကာင္းပဲ...ေက်ာင္းတက္ခါနီး အာရံုေနာက္တဲ ့ အၿဖစ္ေပါ ့ေလ..
ၿငိ္မ္းခ်မ္းေရးပြဲေတြနဲ ့ညစာမူးပြဲေတြ ထပ္တူၿဖစ္ေနတဲ ့ ေခတ္မွာ...
ၿငိ္မ္းခ်မ္းေရးပြဲေတြနဲ ့ညစာမူးပြဲေတြ
ထပ္တူၿဖစ္ေနတဲ ့ ေခတ္မွာ...
------------
အၿပစ္မဲ ့ေခးေလးေတြ အၿပစ္မဲ ့ လူသားေတြ
အာဏာရွင္နဲ ့ အာဏာရွင္အဖြဲ ့၀င္ေတြရဲ ့
စကားလံုး ကမ္းကုန္ေအာင္
ရက္စက္လြန္းတဲ ့
ရင္နင္ ့စရာသတင္းေတြ ဖတ္ရ ႀကားရ ၿမင္ရတဲ ့အခါ ...
ဓမၼကို ေမ ့ခဲ ့ၿပီ.
၀ဋ္ဆိုတဲ ့စကားလံုးေလာက္ နဲ ့ မေက်နပ္နိုင္ခဲ ့ဘူး
အလွည္ ့ဆိုတဲ ့ အခ်ိန္ကို မေစာင္ ့ခ်င္ေတာ ့ဘူး
ဟာမူရာဘီ ေခတ္ကို ၿပန္တမ္းတမိတယ္
သိႀကားမင္းကို အေငါ ့တူးခ်င္တယ္
နား ၂ဖက္စလံုးကို ၿပန္ကိုက္ခ်င္တယ္
တရားကို ေသနတ္ေစာင္ ့ခဲ ့ၿပီလားလို ့
ဓမၼရွင္ႀကီးေတြကို ေမးလိုက္ခ်င္တယ္
မေၿဖႀကနဲ ့ လာမေၿဖႀကပါနဲ ့ မႀကားခ်င္ဘူး ငါလည္းစာသမားပါ..
အာဏာရူးေတြကို မခြ်တ္နိုင္ပဲ ဘာမွလာမေၿပာနဲ ့...ငါလည္းစာသမားပါ....
ရယ္လို ့ ငိုေႀကြးလို ့အၿပစ္မဲ ့သူေတြအတြက္.စာနာရလြန္းလို ့..
ေဆာင္းေလရူးနဲ ့စိတ္ေတြတဒဂၤရူးသြတ္လို ့
ငါေလ ၿဖစ္နိုင္ရင္ လက္စားေခ်ေပးခ်င္မိတယ္
ၿငိ္မ္းခ်မ္းေရးပြဲေတြနဲ ့ညစာမူးပြဲေတြ
ထပ္တူၿဖစ္ေနတဲ ့ ေခတ္မွာ....။
ထုတ္ေယာက္ဒိုင္းၿမား
ထုတ္ေယာက္ဒိုင္းၿမား
----
က်မ္းနဲ ့ေခတ္နဲ ့ထိ္တ္တိုက္ေတြ ့ၿပီး က်မ္းအေသေဘာင္ထဲကေန ထြက္မေတြးမိခင္တုန္းက ၿပႆနာေတြ ကိုယ္ ့ဟာနဲ ့ကိုယ္ ေတြးေတြးၿပီး တက္ေနခဲ ့ဘူးတာေပါ ့.ဆိုပါေတာ ့ က်မ္းထဲမွာ အိမ္ထြက္သြားသူ ၿပန္ေရာက္ေစလိုေသာ္ အိမ္ရဲ ့ ေယာက္တန္းမွာ ဘာအရြက္နဲ ့ စေရဓါတ္ေပၚခ်ိန္မွာ ဘာညာ ထြက္ေစလိုထုတ္တန္း လာေစလိုေယာက္တန္း ဆိုတဲ ့ ဓါတ္ရိုက္ဓါတ္ဆင္ပညာခန္းေတြ ဖတ္ရတာေပါ ့
ဖတ္စက ဖတ္ဖူးတယ္ ဖတ္ယံုပါပဲေပါ ့ အဲ ့က တစ္ဆင္ ့တိုးၿပီး ဖတ္ရတာက အဲ ့ေယာက္တန္း ဆိုတာ ဘယ္ေနရာမွာ ရွိလဲဆိုတဲ ့ၿမန္မာ ့ရိုးရာ အိမ္ေဆာက္နည္းနဲ ့ အေခၚအေ၀ၚေတြစာေပကို ထပ္လွန္ရတယ္..အဲ ့ေတာ ့မွ ေႀသာ..ဒီေနရာေလးက ထုတ္တန္း ဟိုေနရာေလးက ေယာက္တန္း ဒါေလးက ဒိုင္းၿမွားဆိုပဲ ဘာညာေပါ ့...အဲ ့လိုေလးနဲနဲ မွတ္လိုက္တာေပါ ့..
ေနာက္ေတာ ့ၿပႆနာတက္လာပံုက တကယ္အလုပ္ခြင္ထဲေရာက္ေတာ ့ ကိုယ္ ့အထိုင္က ရန္ကုန္ေဒါင္းေတာင္းမွာ..လာတဲ ့လူေတြကလည္း ၿမိဳ ့သားေတြ အလႊာ တိုက္္ခန္းေတြနဲ ့ခ်ည္းေနႀကတာ...အဲ ့အလႊာတိုက္ခန္းေတြအမ်ားစုက ထုတ္ေတြ ေယာက္ေတြ ဘယ္ေရာက္ကုန္မွန္းမသိဘူး..ကိုယ္တိုက္ေအာက္ငံု ့ႀကည္ ့ေတာ့ လည္း ႏိုးေယာက္တန္း...ခ္ခ္...အဲ..တစ္ခ်ိဳ ့ကို ခပ္တည္တည္နဲ ့ေမးႀကည္ ့ေသးတယ္ အိမ္မွာ ေယာက္တန္းေတြ ထုတ္တန္းေတြရွိလားလို ့ေမးႀကည္ ့ေတာ ့ မ်က္လံုးေလး ၿပန္ၿပဴးႀကည္ ့ၿပီး ႀကားဘူးဘူး..ဘာလဲႀဆာ ထုတ္တန္းဆိုတာ..တဲ ့..ေႀသာ္..စာဖတ္လိုက္ႀကထွာ..ဟီးဟီး..အဲ ကိုယ္ ့လိုင္းမဟုတ္တဲ ့စာဆို သိပ္စိတ္မ၀င္စားတတ္တာက သဘာ၀ေပါ ့ေလ..
သေဘာက ဆိုလိုခ်င္တာက ကိုယ္ ့အရပ္နဲ ့ကိုယ္ ့ဇာတ္ ကိုယ္ပိတ္သတ္နဲ ့ကိုယ္သေဘာကို ေဒသံကာလံေတြ ထည္ ့ေတြးၿပီး နည္းပညာေတြ ေတြးေတာ ့ႀကံဆထားရတယ္ေပါ ့ေလ က်မ္းကိုေက်ာ္ၿပီး မေတြးတတ္ရင္ တကယ္ ့ၿပႆနာႀကီးေတြနဲ ့ႀကံဳတဲ ့အခါ ငူေငးေငါင္ငိုင္ ေတြၿဖစ္ကုန္တတ္တယ္လို ့ပါ..
ေဗဒင္အလုပ္
ေဗဒင္အလုပ္
၀၀၀
.ေဗဒင္အလုပ္ရဲ ့သေဘာက ကိုယ္ ့သေဘာထားထက္ လာေမးတဲ ့သူရဲ ့သေဘာထား အမ်ားသေဘာထားကို ဦးစားေပးေတြးေခၚလုပ္ကိုင္ရတဲ ့သေဘာရွိပါတယ္
သေဘာက အယူအဆတစ္ခုကို ကိုယ္ လက္ခံတာ ၿငင္းပယ္တာဟာ ကိုယ္ ့တစ္ဦးတည္းသေဘာ ၿဖစ္ၿပီး အမ်ားဆိုင္ရာသေဘာမွာေတာ့ အမ်ားသေဘာနဲ ့ကိုယ္ ့သေဘာကို လိုက္ေလ်ာညီေထြၿဖစ္ေအာင္ ေတြးေခၚလုပ္ကိုင္ေပးရတဲ ့သေဘာရွိတယ္ ( ဒါမွ လူအမ်ားနဲ ့ စီးပြားၿဖစ္ ဆက္ဆံလို ့ရမွာမို ့ပါ)
ကိုယ္ ့အယူအဆေတြကို လာေမးသူေတြကို ခ်ၿပတဲ ့အခါ လာေမးသူရဲ ့ ယံုႀကည္မွဳ ့ ဥာဏ္အရည္အေသြး အလႊာ ပညာ စီးပြား စတဲ ့ သေဘာေတြကို ခ်က္ကင္၀င္ၿပီးကိုယ္ ့အယူအဆေတြကို အတိုးအေလ်ွာ ့ လုပ္ယူရတာရွိသလို တစ္ခါတစ္ေလ ကိုယ္ ့အယူအဆကို အသာေလးေခါက္သိမ္းထားလိုက္ရတာမ်ိဳးလဲ ရွိပါတယ္...အၿမဲ ဆင္ၿခင္ရတာက ေဗဒင္ေတြေပးေနတာဟာ ဒႆနၿဖန္ ့ခ်ီေရးလုပ္ေနတာမဟုတ္ဖူး ကံႀကမၼာကို စီရင္ခ်ခ်က္ေနတာမဟုတ္ဖူး ၿဖစ္နိုင္တာေတြ ၿဖစ္တတ္တာၿဖစ္ ၿဖစ္ေလ ့ၿဖစ္ထရွိတတ္တာေတြ ကို ေဗဒင္တြက္ၿပီးေၿပာၿပေနတာၿဖစ္ဆို ေဗဒင္ဆရာဟာ တကယ္ဆိုေဘးလူသာ ၿဖစ္တယ္ ကိစၥမွန္သမ်ွရဲ ့ေကာင္းမွဳ ့ဆိုးမွဳ ့ကို လာေမးေနတဲ ့ သူကိုယ္တိုင္ခံစားစံစားရမွာဆိုတာ ဆင္ၿခင္ထားရပါတယ္...တစ္ခါတစ္ေလ ဆင္ၿခင္ထားရင္းကေန အရွိန္လြန္သြားတာမ်ိဳးလဲၿဖစ္တတ္ပါေသးတယ္...
ႀကံဳဖူးခဲ ့ရတဲ ့အခ်စ္ေရး ကိစၥေတြမွာ အမ်ားစု အတြက္ အဆင္ေၿပဖို ့ယႀတာေတြေပးေလ ့ရွိပါတယ္ ဥပမာ ႀကာသာပေတးသမီးတစ္ေယာက္က သူ ့ ပစၥည္း ဂတ္ဂတ္ႀကီးက ဘာညာေတြၿဖစ္လို ့ လုပ္ပါဦး ၿပန္အေႀကာတဲ ့ေအာင္လို ့ ဆိုလာတဲ ့အခါ ေဗဒင္ဆရာက ၂ နံ တြဲ ပစၥည္းေတြ ၿဖစ္တဲ ့ ပိေတာက္ညြန္ ့ကို ရာဟုေထာင ္ ့မွာ ရက္ဆက္ေလး သံုးေလးရက္ေလာက္သြားလွဳပါ..ေပါင္မုန္ ့ကို ႏို ့ဆမ္းၿပီး မနက္တိုင္း အိမ္ဘုရားကပ္ အဲ ့စေနသား ကို ဂတ္ဂတ္ႀကီးနဲ ့ အဆင္ေၿပပါေစဆုေတာင္းကပ္ပါ...စသၿဖင္ ့ စေနသား ဂတ္ဂတ္ႀကီးနဲ ့ ေကာက္ေကြးေနလို ့လာေမးတဲ ့ ႀကာသာေတးသမီးကို ယႀတာေပးလိုက္တာ အမ်ားဆိုင္ရာသေဘာအခ်စ္ေရး ေမးခြန္းကို ပံုမွန္ေၿဖတဲ ့ ယႀတာသေဘာပါ....
က်ေနာ ္တစ္ကိုယ္ရည္သေဘာ (၀ါ) တစ္ခ်ိဳ ့ေတြရဲ ့ ကိုယ္ပိုင္အေတြးအေခၚသေဘာကေတာ ့ အခ်စ္ေရးဆိုတာ သစၥာတရား ကရုဏာ ငဲ ့ညွာၿခင္း နားလည္မွဳ ့
စာနာမွဳ ့သီလ အၿပန္အလွန္ ယံုႀကည္မွဳ ့အၿပန္အလွန္ တန္ဘိုးထားမွဳ ့ ဆိုတဲ ့ စိတ္ေတြနဲ ့တည္ေဆာက္ထားတဲ ့သေဘာ အဲ ့သေဘာကို လက္ခံနိုင္တဲ ့လူမိန္းမ နဲ ့လူေယာက္်ား ၂ ေယာက္ ခိုင္ၿမဲဖို ့အတြက္ ဆို ဘာယႀတာမွလုပ္စရာမလိုသလို ယႀတာလုပ္ၿပီး (၀ါ) ဓါတ္ရိုက္ဓါတ္ဆင္လုပ္ၿပီး ၂ ေယာက္သား အခ်စ္ေရးခိုင္ၿမဲေအာင္ လုပ္ေနရတယ္ဆိုတာ အေတာ္ေတာ ့ငုတ္စရာ ေကာင္းတယ္ ငါဆိုရင္ေတာ ့ အခ်စ္ေရးခိုင္ၿမဲေအာင္ ယႀတာေတြဓါတ္ရိုက္ဓါတ္ဆင္ေတာ ့ လုပ္ေနမွာ မဟုတ္ဖူး လိ္ု ့ ေတြးတာဟာ တစ္ဦးတည္းဆိုင္ရာဖီလင္သေဘာမ်ိဳးသာၿဖစ္တယ္ အဲ ့ဖီလင္ကို ေဗဒင္အလုပ္ခြင္ထဲကိုေတာ ့ ယူသြားစရာ ခ်ၿပစရာမလိုဘူးေပါ ့...အခ်စ္ေရး ရြာပ်က္ေနလို ့ လာတဲ ့ သူမွန္သမ်ွကိုသာ သူမွ သစၥာမရွိတာ သြားပေစ လို ့သာေၿပာလႊတ္ေနလို ့ကေတာ ့ ကိုယ္ ့ေဗဒင္အလုပ္ႀကီးဟာ ငိငိ ေတြ ၿဖစ္ကုန္မယ္ ့သေဘာရွိပါတယ္....ဒါဟာ နမူနာ အေတြးအေခၚသေဘာေလးပါ...
ဆိုေတာ ့ တစ္ၿခားအယူအဆေတြမွာလည္း အမ်ားနဲ ့မဆိုင္တဲ ့အယူအဆေတြ အမ်ားအတြက္ တိုက္ရိုက္ခ်သံုးလို ့မၿဖစ္တဲ ့ က်မ္းေတြ အစဥ္အလာေတြ နဲ ့ကြဲလြဲေနတာ ၿငင္းပယ္ထားတဲ ့ မက်င္ ့သံုးတဲ အယူအဆေတြ ရွိတတ္ေသးသလို အမ်ားထဲမွာလည္း အစဥ္အလာဓေလ ့ေတြအတိုင္း လက္ခံထားသူ ၿငင္းပယ္သူေတြလည္း ပါလာတတ္ ရွိတတ္ေသးတယ္ေပါ ့ေလ...သေဘာက တကယ္ ့အလုပ္ခြင္သေဘာမွာ ေဗဒင္ႀဆာဟာ လာေမးသူရဲ ့ ယံုႀကည္ခ်က္ေတြ စိတ္သေဘာထားေတြကို စကားတစ္ခြန္းႏွစ္ခြန္း ေၿပာလိုက္ၿပီး အကဲအရင္ခတ္ထားလိုက္ရၿပီး သူ ့ယံုႀကည္ခ်က္ကို အေၿခအေနႀကည္ ့ စကားအတိုးအဆုတ္ လုပ္ယူရါတယ္လို ့ပါ...ဒါမွ ကိုယ္ ့ေဗဒင္အလုပ္ဟာ လာေမးသူနဲ ့အဆီအေငၚေတြတည္ ့ေလေပပးေတြေၿဖာင္ ့ၿပီး ေမးသူ နဲ ့ေဟာသူ သာသာယာယာနဲ ့ ငိငိေလးေတြ ၿဖစ္လာမွာပါပဲဗ်ာ...
၀၀၀
.ေဗဒင္အလုပ္ရဲ ့သေဘာက ကိုယ္ ့သေဘာထားထက္ လာေမးတဲ ့သူရဲ ့သေဘာထား အမ်ားသေဘာထားကို ဦးစားေပးေတြးေခၚလုပ္ကိုင္ရတဲ ့သေဘာရွိပါတယ္
သေဘာက အယူအဆတစ္ခုကို ကိုယ္ လက္ခံတာ ၿငင္းပယ္တာဟာ ကိုယ္ ့တစ္ဦးတည္းသေဘာ ၿဖစ္ၿပီး အမ်ားဆိုင္ရာသေဘာမွာေတာ့ အမ်ားသေဘာနဲ ့ကိုယ္ ့သေဘာကို လိုက္ေလ်ာညီေထြၿဖစ္ေအာင္ ေတြးေခၚလုပ္ကိုင္ေပးရတဲ ့သေဘာရွိတယ္ ( ဒါမွ လူအမ်ားနဲ ့ စီးပြားၿဖစ္ ဆက္ဆံလို ့ရမွာမို ့ပါ)
ကိုယ္ ့အယူအဆေတြကို လာေမးသူေတြကို ခ်ၿပတဲ ့အခါ လာေမးသူရဲ ့ ယံုႀကည္မွဳ ့ ဥာဏ္အရည္အေသြး အလႊာ ပညာ စီးပြား စတဲ ့ သေဘာေတြကို ခ်က္ကင္၀င္ၿပီးကိုယ္ ့အယူအဆေတြကို အတိုးအေလ်ွာ ့ လုပ္ယူရတာရွိသလို တစ္ခါတစ္ေလ ကိုယ္ ့အယူအဆကို အသာေလးေခါက္သိမ္းထားလိုက္ရတာမ်ိဳးလဲ ရွိပါတယ္...အၿမဲ ဆင္ၿခင္ရတာက ေဗဒင္ေတြေပးေနတာဟာ ဒႆနၿဖန္ ့ခ်ီေရးလုပ္ေနတာမဟုတ္ဖူး ကံႀကမၼာကို စီရင္ခ်ခ်က္ေနတာမဟုတ္ဖူး ၿဖစ္နိုင္တာေတြ ၿဖစ္တတ္တာၿဖစ္ ၿဖစ္ေလ ့ၿဖစ္ထရွိတတ္တာေတြ ကို ေဗဒင္တြက္ၿပီးေၿပာၿပေနတာၿဖစ္ဆို ေဗဒင္ဆရာဟာ တကယ္ဆိုေဘးလူသာ ၿဖစ္တယ္ ကိစၥမွန္သမ်ွရဲ ့ေကာင္းမွဳ ့ဆိုးမွဳ ့ကို လာေမးေနတဲ ့ သူကိုယ္တိုင္ခံစားစံစားရမွာဆိုတာ ဆင္ၿခင္ထားရပါတယ္...တစ္ခါတစ္ေလ ဆင္ၿခင္ထားရင္းကေန အရွိန္လြန္သြားတာမ်ိဳးလဲၿဖစ္တတ္ပါေသးတယ္...
ႀကံဳဖူးခဲ ့ရတဲ ့အခ်စ္ေရး ကိစၥေတြမွာ အမ်ားစု အတြက္ အဆင္ေၿပဖို ့ယႀတာေတြေပးေလ ့ရွိပါတယ္ ဥပမာ ႀကာသာပေတးသမီးတစ္ေယာက္က သူ ့ ပစၥည္း ဂတ္ဂတ္ႀကီးက ဘာညာေတြၿဖစ္လို ့ လုပ္ပါဦး ၿပန္အေႀကာတဲ ့ေအာင္လို ့ ဆိုလာတဲ ့အခါ ေဗဒင္ဆရာက ၂ နံ တြဲ ပစၥည္းေတြ ၿဖစ္တဲ ့ ပိေတာက္ညြန္ ့ကို ရာဟုေထာင ္ ့မွာ ရက္ဆက္ေလး သံုးေလးရက္ေလာက္သြားလွဳပါ..ေပါင္မုန္ ့ကို ႏို ့ဆမ္းၿပီး မနက္တိုင္း အိမ္ဘုရားကပ္ အဲ ့စေနသား ကို ဂတ္ဂတ္ႀကီးနဲ ့ အဆင္ေၿပပါေစဆုေတာင္းကပ္ပါ...စသၿဖင္ ့ စေနသား ဂတ္ဂတ္ႀကီးနဲ ့ ေကာက္ေကြးေနလို ့လာေမးတဲ ့ ႀကာသာေတးသမီးကို ယႀတာေပးလိုက္တာ အမ်ားဆိုင္ရာသေဘာအခ်စ္ေရး ေမးခြန္းကို ပံုမွန္ေၿဖတဲ ့ ယႀတာသေဘာပါ....
က်ေနာ ္တစ္ကိုယ္ရည္သေဘာ (၀ါ) တစ္ခ်ိဳ ့ေတြရဲ ့ ကိုယ္ပိုင္အေတြးအေခၚသေဘာကေတာ ့ အခ်စ္ေရးဆိုတာ သစၥာတရား ကရုဏာ ငဲ ့ညွာၿခင္း နားလည္မွဳ ့
စာနာမွဳ ့သီလ အၿပန္အလွန္ ယံုႀကည္မွဳ ့အၿပန္အလွန္ တန္ဘိုးထားမွဳ ့ ဆိုတဲ ့ စိတ္ေတြနဲ ့တည္ေဆာက္ထားတဲ ့သေဘာ အဲ ့သေဘာကို လက္ခံနိုင္တဲ ့လူမိန္းမ နဲ ့လူေယာက္်ား ၂ ေယာက္ ခိုင္ၿမဲဖို ့အတြက္ ဆို ဘာယႀတာမွလုပ္စရာမလိုသလို ယႀတာလုပ္ၿပီး (၀ါ) ဓါတ္ရိုက္ဓါတ္ဆင္လုပ္ၿပီး ၂ ေယာက္သား အခ်စ္ေရးခိုင္ၿမဲေအာင္ လုပ္ေနရတယ္ဆိုတာ အေတာ္ေတာ ့ငုတ္စရာ ေကာင္းတယ္ ငါဆိုရင္ေတာ ့ အခ်စ္ေရးခိုင္ၿမဲေအာင္ ယႀတာေတြဓါတ္ရိုက္ဓါတ္ဆင္ေတာ ့ လုပ္ေနမွာ မဟုတ္ဖူး လိ္ု ့ ေတြးတာဟာ တစ္ဦးတည္းဆိုင္ရာဖီလင္သေဘာမ်ိဳးသာၿဖစ္တယ္ အဲ ့ဖီလင္ကို ေဗဒင္အလုပ္ခြင္ထဲကိုေတာ ့ ယူသြားစရာ ခ်ၿပစရာမလိုဘူးေပါ ့...အခ်စ္ေရး ရြာပ်က္ေနလို ့ လာတဲ ့ သူမွန္သမ်ွကိုသာ သူမွ သစၥာမရွိတာ သြားပေစ လို ့သာေၿပာလႊတ္ေနလို ့ကေတာ ့ ကိုယ္ ့ေဗဒင္အလုပ္ႀကီးဟာ ငိငိ ေတြ ၿဖစ္ကုန္မယ္ ့သေဘာရွိပါတယ္....ဒါဟာ နမူနာ အေတြးအေခၚသေဘာေလးပါ...
ဆိုေတာ ့ တစ္ၿခားအယူအဆေတြမွာလည္း အမ်ားနဲ ့မဆိုင္တဲ ့အယူအဆေတြ အမ်ားအတြက္ တိုက္ရိုက္ခ်သံုးလို ့မၿဖစ္တဲ ့ က်မ္းေတြ အစဥ္အလာေတြ နဲ ့ကြဲလြဲေနတာ ၿငင္းပယ္ထားတဲ ့ မက်င္ ့သံုးတဲ အယူအဆေတြ ရွိတတ္ေသးသလို အမ်ားထဲမွာလည္း အစဥ္အလာဓေလ ့ေတြအတိုင္း လက္ခံထားသူ ၿငင္းပယ္သူေတြလည္း ပါလာတတ္ ရွိတတ္ေသးတယ္ေပါ ့ေလ...သေဘာက တကယ္ ့အလုပ္ခြင္သေဘာမွာ ေဗဒင္ႀဆာဟာ လာေမးသူရဲ ့ ယံုႀကည္ခ်က္ေတြ စိတ္သေဘာထားေတြကို စကားတစ္ခြန္းႏွစ္ခြန္း ေၿပာလိုက္ၿပီး အကဲအရင္ခတ္ထားလိုက္ရၿပီး သူ ့ယံုႀကည္ခ်က္ကို အေၿခအေနႀကည္ ့ စကားအတိုးအဆုတ္ လုပ္ယူရါတယ္လို ့ပါ...ဒါမွ ကိုယ္ ့ေဗဒင္အလုပ္ဟာ လာေမးသူနဲ ့အဆီအေငၚေတြတည္ ့ေလေပပးေတြေၿဖာင္ ့ၿပီး ေမးသူ နဲ ့ေဟာသူ သာသာယာယာနဲ ့ ငိငိေလးေတြ ၿဖစ္လာမွာပါပဲဗ်ာ...
ကမၻာသစ္ကို ရြက္လႊင္ ့ဖို ့
ကမၻာသစ္ကို ရြက္လႊင္ ့ဖို ့
ငါ ့ေသြးၿမစ္ေတြ က်ဥ္းေၿမာင္းလြန္းေနသလား
ဒုကၡနဲ ့ေမာင္းႏွင္မွ ဆိုက္ေရာက္မယ္လို ့လဲဆိုႀကရဲ ့....
ယံုႀကည္ခ်က္ေတြကို ငါ ့ က်ံဳလွီေနတဲ ့အစာအိမ္ထဲ
ၿမိဳခ် ..ၿမိဳခ် .ႀကိတ္ၿမိဳခ်...အံကိုတင္းတင္း ႀကိတ္ၿမိဳခ်
အိုအိုလာတဲ ့ရာသီလွိဳင္းေတြကလည္း ဧယဥ္က်ဳးလို ့..
တစ္ခါတစ္ေလ မ်က္စိလည္ၿပီး က်လာတတ္တဲ ့
ေကာင္းခ်ီးေတးသံေတြက အမာရြတ္ေတြၿဖစ္
အဖန္ဖန္ အသစ္ၿပန္ၿဖစ္
ၿဖစ္ခ်င္ရာၿဖစ္ေစ...
ၿဖတ္ကနဲႀကားလိုက္ရတဲ ့ခနဲ ့သံေတြက
ငါ ့ရြက္ေတြကို ဆက္လႊင္ ့ေစခဲ ့သလား..
ဆက္လႊင္ ့ၿပီေလ..။
ငါ ့ေသြးၿမစ္ေတြ က်ဥ္းေၿမာင္းလြန္းေနသလား
ဒုကၡနဲ ့ေမာင္းႏွင္မွ ဆိုက္ေရာက္မယ္လို ့လဲဆိုႀကရဲ ့....
ယံုႀကည္ခ်က္ေတြကို ငါ ့ က်ံဳလွီေနတဲ ့အစာအိမ္ထဲ
ၿမိဳခ် ..ၿမိဳခ် .ႀကိတ္ၿမိဳခ်...အံကိုတင္းတင္း ႀကိတ္ၿမိဳခ်
အိုအိုလာတဲ ့ရာသီလွိဳင္းေတြကလည္း ဧယဥ္က်ဳးလို ့..
တစ္ခါတစ္ေလ မ်က္စိလည္ၿပီး က်လာတတ္တဲ ့
ေကာင္းခ်ီးေတးသံေတြက အမာရြတ္ေတြၿဖစ္
အဖန္ဖန္ အသစ္ၿပန္ၿဖစ္
ၿဖစ္ခ်င္ရာၿဖစ္ေစ...
ၿဖတ္ကနဲႀကားလိုက္ရတဲ ့ခနဲ ့သံေတြက
ငါ ့ရြက္ေတြကို ဆက္လႊင္ ့ေစခဲ ့သလား..
ဆက္လႊင္ ့ၿပီေလ..။
ႀတိ+စတု နဲ ့ မတြန္ ့ေစရ
ႀတိ+စတု နဲ ့ မတြန္ ့ေစရ
------------
ဒီဘက္လို ၃ႏွစ္၄ ႏွစ္ ေခးက ဖံုးစပြတ္ေနတဲ ့ ေခတ္ထဲမွာ ၁၆ ၁၇ ၁၈ အရြယ္သားကို အစိုးရိမ္ႀကီးစိုးရိမ္ၿပီး သားကို စကားေၿပာတိုင္း သေဟာက္သဟမ္းလုပ္ၿပီး မိန္းေခးတစ္ေယာက္လို ၿငိမ္၀ပ္ပိၿပားေရးတည္ေဆာက္ခ်င္ေနတဲ ့ အေမေတြ အေဒၚေတြ အဖြားေတြနဲ ့ဆံုရင္.....
ရယ္လဲရယ္ခ်င္ မရယ္လဲမရယ္ရက္.....ခခိခိ....ပ်ံသန္းခ်င္လြန္းတဲ ့စိတ္ ရွင္သန္လိုၿခင္းစိတ္ေတြ ၿဖစ္တည္ေန တိုးပြားေနတဲ ့ အရြယ္ကို
ဘယ္ေလာက္ႀကာေအာင္ ဘယ္လိုနည္းနဲ ့ ထိမ္းခ်ဳပ္နိုင္မလဲက ေတြးစရာေပါ ့..အထိမ္းမေတာ္ရင္ အိမ္က ထြက္ေၿပးဖို ့ သိပ္ေတြေ၀ေနတတ္တဲ ့
သေဘာမရွိတဲ ့အရြယ္ေလ...အဲ ့လို လစ္တာလဲ ႀကံဳဖူးေနခဲ ့ေတာ ့...အဲ ့ကိစၥက ေဆြးေႏြးရ လက္၀င္တယ္.. ၿပီးေတာ ့ မိသားစုဖြဲ ့စည္းပံုစတိုင္ေတြ
မ်ိဳးႏြယ္အလိုက္ ထိမ္းခ်ဳပ္ပံု စတိုင္ေတြက အေတာ္ကြဲတယ္...ေနာက္ဆံုးေတာ ့ ဘာနဲ ့ နိဂံုးခ်ဳပ္ရလဲဆိုေတာ ့..
အေတြးကမၻာေလးထဲမွာ..
အေတြးကမၻာေလးထဲမွာ..
တစ္ခါတစ္ခါ အေတြ ့အႀကံဳေတြအရ တစ္ခ်ိဳ ့ေတြကို က်ေနာ္က ေၿပာမိတတ္တယ္ အိမ္ေထာင္ေရးမွာ ေဗဒင္က ေနာက္ကလိုက္ရသလိုပဲ လို ့....အဲ ့လိုေၿပာရတာက
အိမ္ေထာင္ၿပဳတာ ၿပဳခ်င္တိုင္းလည္းၿပဳမရဘူး မၿပဳခ်င္ဘူးဆိုၿပီး ပတ္ေၿပးေနလဲ က်ခ်င္က်သြားတာမ်ိဳး ကြဲခ်င္တိုင္းလဲ ကြဲမရ မကြဲခ်င္လို ့ ကပ္ဖဲ ့လုပ္ေနလဲ ကြဲခ်င္ကြဲသြားၿပန္တယ္ ဘယ္သူနဲ ့ယူမယ္ လို ့ပလန္ခ်ထားေပးမွ ညားခ်င္မွ ညား ေရွာင္မယ္လို ့ေတြးထားတဲ ့ ေန ့နံေတြနဲ ့မွ ပက္ပင္းတိုး ထညားခ်င္ညားေနတတ္တာ ခဏခဏႀကံဳရတယ္က်ေနာ္တို ့က ေကာင္းေနၿပီ ဆြဲစိလိုက္ဆိုေပမယ္ ့ အင္တင္တင္ နဲ ့ ပုတ္ထုတ္ခဲ ့တာေတြ ေကာင္းေသးဘူး လို ့ သတိေပးေပမယ္ ့ ရေတာ ့ဘူး ေနာက္ခါလာေနာင္ခါေစ်းစတိုင္နဲ ့အတင္းထအာ၀ါဟိခ်င္ ဟိပစ္လိုက္ၿပန္တယ္..
Subscribe to:
Posts (Atom)