Powered By Blogger

Saturday, October 29, 2016

ေလးဘီးကားသမားဘ၀မွာ.... ( ၂ )






ေလးဘီးကားသမားဘ၀မွာ.... ( ၂ )
=======================
အေဖေထာင္ေပးထားတဲ ့ကားေလးလည္း ၿဖစ္ေနသလို ကားက ၀င္ေငြထက္ သူ ့သားက်ေနာ္ ့ကို အလုပ္လက္မဲ ့လပ္ယားလပ္ယား လုပ္ေနမွာကို အာရံုမလာတာမ်ိဳးက ပိုမ်ားေနပံုရတာက ဒီ ေလးဘီးကားေလးက်ေနာ္ ့ဆီေရာက္လာေတာ ့ ေပ်ာ္တာေပါ ့အေမရယ္ ၿဖစ္သြားေတာ ့တာေပါ ့ဗ်ာ..ထခ်င္တဲ ့အခ် ၿပန္ခ်င္တဲ ့အခ်ိန္ၿပန္ ကားဆြဲလို ့ရတဲ ့အထဲက ေငြကို အိမ္ကို ေပးခ်င္သလိုေပး နဲ ့ေပါ ့ ကားေပၚေရာက္တာနဲ ့ စိတ္ပါရင္ ကားထဆြဲ မပါရင္ လမ္းေဘးမွာထိုးထား မအားေသးဘူး တစ္ၿခား လူေစာင္ ့ေနတာ လို ့ေတြ ေၿပာ တစ္ၿခားကားဆရာေတြနဲ ့ေလထိုင္ပစ္ ပ်င္းလာရင္ စိတ္ကူးတည္ ့ရာေတြ ေလ်ွာက္ပတ္ေမာင္းေပါ ့ေလ..

ဒီႀကားထဲမွာ ကားကို သလိုက္ေသးတာက အဲ ့ေခတ္က ေဘာ္ဒီအိမ္နဲနဲႀကီးတဲ ့ ဆန္နီနဲ ့ ပရက္စတိုကားေလးေတြ ၀င္ေနၿပီ သူတို ့ အနက္နဲ ့ပရိုက္ဗိတ္သေဘာေတြ ဟိုင္းေ၀းသေဘာေတြ လိုက္က်တယ္ပရက္စတိုကေတာ ့ ဆန္နီထက္ ဆီပိုစားၿပီး ေဘာ္ဒီဖရိမ္က ပိုမာတယ္ေပါ ့ေလ..ကားေလးေတြက သန္ ့ေတာ ့ အားက်မခံေပါ ့ ကိုယ္ ့ေလးဘီးကားေလးကို ေတာင္လုပ္ေၿမာက္လုပ္ေတြေပါ ့ ကားေခါင္းခန္းထဲကို သန္ ့ေနေအာင္ထား လိုက္ကာေတြတပ္ေရွ ့ေလကာမွန္မွာ တစ္ထြာေက်ာ္ေလာက္ ေနကာပလတ္စတစ္အမဲကိုကပ္ထား ဘက္ႀကည္ ့မွန္က နဂိုပါ ေသးေသးေလးကိုၿဖဳတ္ ဆလြန္းကားေတြက အေကြး ဘက္ႀကည္ ့မွန္အႀကီးကို တပ္ ေရွ ့ေနာက္ ရွဲ အပို စတီးပိုက္ေတြ ဆင္ေပါ ့ေလ၊

ေလးဘီးကားသမားဘ၀မွာ.... ( ၁)






ေလးဘီးကားသမားဘ၀မွာ.... ( ၁)
---------------------
ဘ၀တစ္ေကြ ့သေဘာေတြက အလုပ္တစ္ခုခုမွာ စိတ္ဂနာၿငိမ္ၿပီး အထိုင္မက်ေသးခင္အထိေတာ ့ ခဏခဏ ဘ၀တစ္ေကြ ့ေတြက ေကြ ့ႀက ႀကံဳႀကရတာမ်ိဳးပါပဲ ဘယ္အခ်ိန္ အဲ ့အေကြ ့ေတြ ဘရိပ္ၿဖစ္ၿပီး စိတ္ဂနာၿငိမ္ အထိုင္က်သြား တည္ၿငိမ္သြားမလဲဆိုတာကလဲ တကယ္ေတာ ့ မွန္းဆရခက္တတ္တာမ်ိဳးပါပဲ လူတစ္ေယာက္နဲ ့ တစ္ေယာက္က သတၱ၀ါတစ္ခု ကံတစ္ခု သေဘာမ်ိဳးဆို ေတာ ့ ဘ၀မွာ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္နဲ ့ အထိုင္ က်သြားၿပီဆိုလို ့ရေလာက္တဲ ့ သေဘာေတြဆိုတာ ေစာခ်င္ေစာ ေနာက္က်ရင္ က်ေနတတ္တာမ်ိဳးပါပဲေပါ ့ေလ...

ေက်ာင္းၿပီးေပမယ္ ့ ေက်ာင္းသားစိတ္က မကုန္ေသးေတာ ့ မိဘပြဲရံုမွာ အလုပ္သမားမက် အလုပ္ရွင္မက် ၀ိုင္းလုပ္၀ိုင္းစားလိုလို အိမ္ကို ကူသလိုလိုနဲ ့ တကယ္ေတာ ့ ေယာင္၀ါးနဲ ့ ေလလြင္ ့ေနခဲ ့ေသးတယ္အိမ္က ကိုယ္ ့၀င္ေငြ မလိုေသးတဲ ့အေၿခအေနမို ့ သေဘာလည္းပါပါတယ္၊ အဲ ့မွာ အေဖေတြရဲ ့ ႏွုတ္က ဖြင္ ့မေၿပာတတ္ေပမယ္ ့ သူ ့သားသမီးေတြရဲ ့ အေနအထားကို တစ္ခ်ိန္လံုးအကဲခတ္ေနတတ္ၿပီး ဘာလုပ္ေပးရေကာင္းမလဲဆိုတဲ ့ အေဖေတြရဲ ့ စိတ္သဘာ၀က ေပၚလာေတာ ့တာပါပဲ...၊ သူ ့သား က်ေနာ္ အဲ ့လို ေယာင္၀ါး လုပ္ေနတာကို အာရံုမလာေတာ ့ဘူးနဲ ့ တူပါရဲ ့ ကားေမာင္းမလားလို ့ ေမးလာပါေတာ ့တယ္..

တစ္ခါတုန္းက ရန္ကုန္ၿမိဳ ့မွာ... ( ၂) ( တစ္ေခတ္တစ္ခါက ခ်ာဂါလီ အေႀကာင္းေလး)


တစ္ခါတုန္းက ရန္ကုန္ၿမိဳ ့မွာ... ( ၂) ( တစ္ေခတ္တစ္ခါက ခ်ာဂါလီ အေႀကာင္းေလး)
-----------------------
ဒီ ဆြဲလွည္းကို တစ္ခ်ိဳ ့က ခ်ယ္ဂါရီလို ့ေရးတယ္ေခၚတယ္ေပါ ့ ၊ က်ေနာ္တို ့က က်ေနာ္တို ့နားအႀကားတိုင္း ခ်ာဂါလီ လို ့ေခၚတာ ႏွုတ္က်ိဳးေနခဲ ့ၿပီေပါ ့ေလ..၊ အရင္ မဆလေခတ္ဦးတုန္းကအထိ သိပ္အသံုးတြင္က်ယ္တဲ ့ကုန္တိုက္ ကုန္ပို ့လွည္းေတြေပါ ့ေလ. အဲ ့ ခ်ာဂါလီေတြမွာ လူဆြဲ လန္ၿခား လက္တံအရွည္မ်ိဳး ေရွ ့က လူဆြဲ လက္တံ အရွည္ ဖင္တို လက္ရမ္းအကာတန္းေလးပါတာနဲ ့ လက္ရံအကာ
မပါပဲ ေရွ ့လူဆြဲ လက္တံအတို ေၿပာင္ရွင္း နဲ ့ ဖင္ရွည္ ဆိုျပီး ဒီဇိုင္း ၂မ်ိဳး ရွိခဲ ့တာ မွတ္မိတယ္..

အဲတုန္းက ပြဲရံုေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ခ်ာဂါလီ တစ္လွည္းစီေလာက္ေတာ ့ ကိုယ္ပိုင္၀ယ္ထားေလ ့ရွိၿပီး လိုေတာ ့မွ ငွားသံုးတာမ်ိဳးလုပ္ေလ ့ရွိတယ္... ကုန္အမာေတြ ကုန္၀ိတ္ခ်ိန္ေတြ အမ်ားႀကီးတင္နိုင္ေအာင္လို ့ လွည္းက သစ္မာသားေတြနဲ ့ခ်ည္း သိပ္ခိုင္မာေတာင္ ့တင္းေအာင္လုပ္ထားႀကလို ့ အေတာ္ ့ကို ေလးတယ္ အထက္တန္း စတိတ္ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ အေနနဲ ့ လွည္းေထာင္ထားခ်ိန္ လွည္းေရွ ့က လက္တံရွည္ကို ဆြဲခို လွဲခ်ရင္ေတာင္ လွည္းကပါမလာတတ္ဘူး သူတို ့ ဆြဲေနႀကလူေတြပဲ လွည္းအထာသိလို ့ လွဲခ် ေရွ ့ကဆြဲနိုင္က် ေနာက္က တြန္းနိုင္က် လုပ္နိုင္ႀကတယ္....ဒါေတာင္ အေတာ္ အားထုတ္ယူရတာမ်ိဳးပဲ....