
တစ္ခါတုန္းက ရန္ကုန္ၿမိဳ ့မွာ... ( ၂) ( တစ္ေခတ္တစ္ခါက ခ်ာဂါလီ အေႀကာင္းေလး)
-----------------------
ဒီ ဆြဲလွည္းကို တစ္ခ်ိဳ ့က ခ်ယ္ဂါရီလို ့ေရးတယ္ေခၚတယ္ေပါ ့ ၊ က်ေနာ္တို ့က က်ေနာ္တို ့နားအႀကားတိုင္း ခ်ာဂါလီ လို ့ေခၚတာ ႏွုတ္က်ိဳးေနခဲ ့ၿပီေပါ ့ေလ..၊ အရင္ မဆလေခတ္ဦးတုန္းကအထိ သိပ္အသံုးတြင္က်ယ္တဲ ့ကုန္တိုက္ ကုန္ပို ့လွည္းေတြေပါ ့ေလ. အဲ ့ ခ်ာဂါလီေတြမွာ လူဆြဲ လန္ၿခား လက္တံအရွည္မ်ိဳး ေရွ ့က လူဆြဲ လက္တံ အရွည္ ဖင္တို လက္ရမ္းအကာတန္းေလးပါတာနဲ ့ လက္ရံအကာ
မပါပဲ ေရွ ့လူဆြဲ လက္တံအတို ေၿပာင္ရွင္း နဲ ့ ဖင္ရွည္ ဆိုျပီး ဒီဇိုင္း ၂မ်ိဳး ရွိခဲ ့တာ မွတ္မိတယ္..
အဲတုန္းက ပြဲရံုေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ခ်ာဂါလီ တစ္လွည္းစီေလာက္ေတာ ့ ကိုယ္ပိုင္၀ယ္ထားေလ ့ရွိၿပီး လိုေတာ ့မွ ငွားသံုးတာမ်ိဳးလုပ္ေလ ့ရွိတယ္... ကုန္အမာေတြ ကုန္၀ိတ္ခ်ိန္ေတြ အမ်ားႀကီးတင္နိုင္ေအာင္လို ့ လွည္းက သစ္မာသားေတြနဲ ့ခ်ည္း သိပ္ခိုင္မာေတာင္ ့တင္းေအာင္လုပ္ထားႀကလို ့ အေတာ္ ့ကို ေလးတယ္ အထက္တန္း စတိတ္ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ အေနနဲ ့ လွည္းေထာင္ထားခ်ိန္ လွည္းေရွ ့က လက္တံရွည္ကို ဆြဲခို လွဲခ်ရင္ေတာင္ လွည္းကပါမလာတတ္ဘူး သူတို ့ ဆြဲေနႀကလူေတြပဲ လွည္းအထာသိလို ့ လွဲခ် ေရွ ့ကဆြဲနိုင္က် ေနာက္က တြန္းနိုင္က် လုပ္နိုင္ႀကတယ္....ဒါေတာင္ အေတာ္ အားထုတ္ယူရတာမ်ိဳးပဲ....
က်ေနာ္တို ့မိဘေတြလည္း ပြဲရံုလုပ္ခဲ ့ေတာ ့ လက္တံရွည္ လက္ရမ္းအကာပါတဲ ့ ခ်ာဂါလီ ႏွစ္စီး အပိုင္ေထာင္ထားရေသးတယ္ ကိုယ္ ့ကုန္လည္း ကမ္းနားက ထုတ္တယ္ ဂိတ္ကို ပိုတယ္ သူမ်ားလာငွားလည္း ငွားေပးလိုက္တယ္ေပါ ့ေလ..၊ အဲ ့မွာ အဲ ့ခ်ာဂါလီ လွည္း ေနာက္တစ္နည္း အသံုးက်ပံုကေပါ ့ေလ..
ဟိုတုန္းက မဆလေခတ္ဦးမွာ ရန္ကုန္မွာ ဘာပြဲ ညာပြဲ ေခါင္းစဥ္ေတြနဲ ့ အၿငိမ္ ့ေတြ သြင္းတာ ေခတ္စားခဲ ့တယ္ အဲ ့ေတာ့ က်ေနာ္တို ့ဖက္ေတြလည္း သီတင္း ကြ်တ္တို ့ တန္ေဆာင္တိုင္တို ့ဆို အၿငိမ္ ့ေတြ အၿပိဳင္အဆိုင္သြင္းႀကေလ ့ရွိတယ္....အၿငိမ္ ့ကခ်ိန္က ညေနေစာင္း ေမွာင္စကေန ပ်ိဳးလိုက္တာ တစ္ခါတစ္ေလမ်ားဆို မနက္၄ နာရီစြန္းေလာက္မွ ၿပီးတာမ်ိဳးပဲ ေတာ္ႀကာဆို မိုးလင္းၿပီေပါ ့ေလ...
အဲ ့လို အၿငိမ့္ ့ကတာ ညလံုးေပါက္ မိုးအလင္း ရွည္ႀကရတာက ၿပဇာတ္ အရွည္ႀကီးေတြ ေအာ္ပရာေတြ ပါလို ့ ရွည္တာမ်ိဳးပါပဲေအာ္ပါရာက ေစာထြက္တတ္ေပမယ္ ့ ၿပဇာတ္ရွည္ႀကီးက သန္းေခါင္ေက်ာ္မွ စတတ္ႀကတယ္ ဒါေပမယ္ ့ အၿငိမ္ ့က ၿပဇာတ္က ပန္တ်ာႀကည္လင္တို ့ ဘာတို ့က တင္ဆက္တဲ ့ၿပဇာတ္ေတြမ်ိဳးေလာက္ေတာ ့ ခန္းနားတာမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ အေၿပာေတြ အငိုအရွိုက္ေတြနဲ ့ သီခ်င္းေတြနဲ ့ ဖမ္းစားသြားတာမ်ိဳးမ်ားခဲ ့တယ္..
.
အၿငိမ္ ့တစ္ခ်ိဳ ့ကေတာ ့ ေခတ္အႀကိဳက္သေဘာဆန္တဲ ့ ေအာ္ပရာ ေလးေတြ တင္ဆက္ရတာမ်ိဳးကို အသားေပးႀကတယ္...အေနာက္စတိုင္ ဒြန္ ့တာမ်ိဳးကိုေတာ ့ေတာ္ယံု အၿငိမ္ ့မင္းသမီးမလုပ္ရဲခဲ ့ပါဘူး အေတာ္ခါလိုက္တဲ ့ ညမ်ိဳးဆို ပြဲက ပ်က္ခ်င္လုလုေတာင္ ၿဖစ္သြားတတ္တာမ်ိဳးဆိုေတာ့ေလ....
အဲ ့ေခတ္က အၿငိမ္ ့ပရိပ္သတ္အမ်ားစုသေဘာက လူပ်က္ေတြထက္ ေရွ ့ထြက္ ေနာက္ထြက္ ၿပဇာတ္ မင္းသမီးေတြ ရဲ ့အကေတြ အခါအဒြန္ ့ေတြနဲ ့ အဲ ့ေအာ္ပရာေတြ ၿပဇာတ္ေတြကို အသားေပးသြားႀကည္ ့ႀကတဲ ့အခ်ိန္ေပါ ့ေလ အဲ ့ အၿငိမ္ ့ငွားဌာန တစ္ခ်ိဳ ့က လမ္းမေတာ္လွည္းတန္းဖက္မွာလည္း တန္းစီၿပီး ဆိုင္းဘုတ္ေတြနဲ ့ ရွိခဲ ့တယ္ေပါ ့ေလ...
ဟိုတုန္းက ႀကည္ ့ဖူးတဲ ့အၿငိမ္ ့ေတြထဲက မွတ္မိေနတဲ ့အၿငိမ္ ့တစ္ခ်ိဳ ့က ဆန္းညြန္ ့စီ တို ့ ပြင္ ့ဦးတို ့ ေရႊလိပ္ၿပာတို ့ ေဆာင္း အၿငိမ္ ့ တို ့စသၿဖင္ ့ေတြေပါ ့ေလ...
ပြင္ ့ဦး အၿငိမ္ ့ကေတာ ့အမ်ိဳးထဲက ဘႀကီးတစ္ေယာက္ ေထာင္သြားတာနဲ ့ ပိုရင္းေနေအာင္မွတ္မိပါ ့ေပါ ့ေလ.
( တစ္ခ်ိဳ ့ကေတာ ့အဲ ့လို သီတင္းကြ်တ္တန္ေဆာင္တိုင္ ပြဲေတြမွာ ညလံုးေပါက္ ၿပတဲ ့ ရုပ္ရွင္ သြငိ္းေလ ့ရွိတယ္ လမ္းလယ္မွာ ပိတ္ကား အႀကီးႀကီးေထာင္ ဟိုဖက္ ဒီဖက္ က ထိုင္ႀကည္ ့ႀက ၃ကားေပါင္း ၄ကားေပါင္း မိုးအလင္းေပါ ့ေလ) ( ပြဲေတြလမ္းေတြ လုပ္ၿပီဆိုတာနဲ ့ ပြဲေစ်းဆိုတာက မၿဖစ္မေန တပါတည္း တြဲလာတာမ်ိဳးဆိုေတာ ့ ဘာေခါင္းစဥ္နဲ ့ ပြဲေတာ္လုပ္လုပ္ လႊတ္ကိုေပ်ာ္ေနေတာ ့တာပါပဲ ပြဲေစ်းတန္းပတ္ရၿပီ တစ္ညလံုး အိမ္အၿပင္မွာ ကံဲလို ့ရၿပီေပါ ့ေလ...အိမ္ၿပင္ကို ညလံုးေပါက္ ထြက္ကဲဖို ့ဆိုတာ ဟိုတုန္းက မလြယ္ဘူးေလ...
အဲ ့ မွာ က်ေနာ္တို ့ပြဲရံုက ခ်ာဂါလီ အသံုးက်လာပံုက အဲ ့အၿငိမ္ ့ေတြ စင္ထိုး လာကၿပီဆို..အဲ ့ခ်ာဂါလီလွည္းကို ပြဲစင္နဲ ့ သိပ္မေ၀းလွတဲ ့ေဘးေနရာေဘးေနရာေလးမွာ ေနရာယူ ခ်ာဂါလီေပၚမွာ ဖ်ာေတြ ေစာင္ေတြခင္း စားစရာေတြနဲ ့ က်ေနာ္တို ့ကေလးေတြ တက္ထိုင္ႀကည္ ့ႀကေတာ့တာပါပဲ....ပြဲခင္းထဲ အထူးတန္းစင္ၿမင္ ့ကေန ပြဲ ႀကည္ ့ေနရသလိုလို ၿမင္ကြင္းက ရွင္းလို ့ေပါ ့
အေပၚစီးကေန ေၿမေပၚဖ်ာခင္းထိုင္ေနႀကတဲ ့ ပြဲခင္းႀကီးတစ္ခုလံုးပါ လွမ္းၿမင္ေနရသလို ဆိုေတာ ့ ဘ၀င္ က နဲနဲ ၿမင္ ့သြားခ်င္ေသးတာမ်ိဳးပဲ ( ေၿမႀကီး နဲ ့ ေလးငါးေပေလး တစ္ညေလာက္ လြတ္သြားတာေတာင္ လူက ဘာရယ္ညာရယ္ မဟုတ္ပဲ အဲ ့လို ဘ၀င္က ကိုင္ခ်င္ခ်င္စိတ္က အသားလြတ္ ၀င္လာခ်င္ေသးတာမ်ိဳးပဲ..ခြိခြိခြိ )
ဒီခ်ာဂါလီလွည္း ဆိုတာႀကီးအေႀကာင္းေရးရင္းကေန ေစ်းတစ္ခြင္ ဆိမ္းကမ္းတစ္ခြင္က သိခဲ ့ႀကံဳခဲ ့ဘူးသမ်ွ ခိုးနည္းေပါင္းစံုထဲက ခိုးနည္း တစ္ခ်ိဳ ့ ၿပန္သတိရလာၿပန္ေသးဗ်ာ...ဟိုတုန္းက ရခိုင္ကတို ့ ေကာ့ ေသာင္းၿမိတ္တို ့က ငါးေၿခာက္ ပိစိေသးေသးေလး အိပ္ေတြ
( ငနီတူေၿခာက္လို ့ေခၚသလားဘာလား ပဲ ငါးေၿခာက္က စားပဲ စားတတ္တာ အေခၚေတြက သိပ္မသိဘူး ).....
စက္ေလွႀကီးေတြနဲ ့ စဥ္ ့အိုးတန္း လမ္းမေတာ္ေမာ္တင္ လမ္းသစ္ကီလိ ေဘာတံတားေတြမွာ ၀င္လာေလ ့ရွိတယ္ ကုန္ခ်ိန္ေတြအမ်ားႀကီးေပါ ့ အဲ ့မွာ ကုန္တိုက္ရင္ ပြဲရံုနဲ ့ေ၀းရင္ ေဒါ ့ဂ်စ္
အိမ္ရွည္ အိမ္တိုေတြ အမ်ာဆံုးသံုးၿပီး ပြဲရံုနီးရင္ သံေစ်းတို ့ေညာင္ပင္ေလးေစ်းတို ့ သိမ္ႀကီးေစ်းတို ့ဆို အဲ ့ခ်ာဂါလီ ေတြနဲ ့ အမ်ားႀကီးတင္ၿပီး ပို ့ရတယ္..အဲ ့မွာ အဲ ့ငါးေၿခာက္ပိစိ ေသးေသးေလးေတြအိပ္ေတြ ရဲ ့ေထာင္ ့စြန္းေတြမွာ အေပါက္ေလးေတြ ၿဖစ္ေနေလ ့ရွိတယ္..( အမွန္က စက္ေလွေပၚကေန စူးေကာက္ခြ်န္အရွည္နဲ ့မသိမသာ ၿဖဲေပးလိုက္တာ..)
အိပ္ေတြက ဂံုနီအိပ္ မစိတ္မက်ဲေတြၿဖစ္လို ့ ခ်ာဂါလီ ဆြဲခ်ိန္မွာ လမ္းမွာတအိအိနဲ ့အေပၚက ကုန္၀ိတ္ေတြ ပိလာေတာ ့ အဲ ့မွာ အဲ ့အေပါက္ေလးေတြကေန ငါးေၿခာက္ေတြ နဲနဲ နဲနဲ တစ္လမ္းလံုး ထြက္က်လာေတာ ့တာေပါ ့ေလ အဲ ့ငါးေၿခာက္ေလးေတြတို အမွတ္မရွိ လမ္းမသိ ကီလီေဘာတံတား ဆိုတဲ ့ ဂ်ေလဘီ နင္းၿပား စတိုင္ေလးေတြ ( အဲ ့ေခတ္အေခၚ အေၿခအေနမဲ ့ေလးေတြ အာ၀ါဒါးေလးေတြေပါ ့ေလ) သူတို ့က အဲ ့ခ်ာဂါလီေနာက္ကေန တစ္ေကာက္ေကာက္ လိုက ္ ဂါလီလွဳပ္လို ့ထြက္က်လာတဲ ့ ငါးေၿခာက္ေလးေတြကို ေကာက္တယ္ေပါ ့ေလ...
( ခ်ာဂါလီမွာ ေတာ္ယံု ကုန္၀ိတ္နဲ ့ေနာက္တြန္း မပါတတ္ဘူး ေရွ ့သာ ႏွစ္ေယာက္သံုးေယာက္ အာရံုၿပဳဆြဲေနတာမ်ားတယ္
( တစ္ခါတစ္ေလ ခ်ာဂါလီ ဆြဲသမား ၂ ေယာက္ထဲ ေသလုေမ်ာပါး ကုန္၀ိတ္ေတြကို အေသလ=ခံၿပီး ဆြဲႀကေလ ့ရွိတယ္ ၂ ေယာက္ထဲဆိုေတာ ့ လူနဲေလေလ လုပ္အားခ ခြဲေပးရတာနဲေလေလဆိုတဲ ့ တြက္ကိန္းေပါ ့ ဟုတ္သလိုလို နဲ ့ ညေနႀကေတာ ့ ေသလုေမ်ာပါး ပင္ပမ္းလို ့ဆိုၿပီး လမ္းေဘး အရက္ၿဖဴဆိုင္ ဘံုဆိုင္ ၀င္ေမာ ့လို ့ အိမ္အၿပန္ မန္းနီးက ပိုပါမသြား ခါတိုင္းလိုပဲ ပါသြားနဲ ့ ေထြလီကာလီ ေတြနဲ ့ခ်က္ထားတဲ ့ ေတာ့အရက္ေတြ ေထြးညိဳေတြေႀကာင္ ့ အသက္တိုတာက တိုသြားတာပါပဲ ၿဖစ္ကုန္ေရာ )
အဲ ့ မွာ အဲ ့ အာ၀ါဒါး ဆိုသဟာေလးေတြက အဲ ့ ငါးေၿခာက္ေတြကို စုလိုက္ၿပီးရင္ သူတို ့လူႀကီးဆီ သြားအပ္ (မိန္းမႀကီးေတြ) သူတို ့လူႀကီးက ငါးေၿခာက္ေတြ ဆန္ေကာတစ္ခ်ပ္နဲ ့ ကမ္းနားတင္ ထိုင္ သန္ ့ၿပာပစ္ၿပီး သံေစ်းတို ့ေညာင္ပင္ေလးေစ်းတို ့ကသူခိုးလက္ခံေစ်းဆိုင္ရွင္ေတြဆီကို
သြားသြင္း...ရတဲ ့ပိုက္ဆံကို ငါးေၿခာက္အိပ္ကို စူးထိုး အေပါက္ ၿဖဲေပးလိုက္တဲ ့ စက္ေလွေပၚက ဂန္ဘား တို ့အစိုးရ လက္ေအာက္က အလုပ္သမားတို ့နဲ ့ ခြဲယူႀကေပါ ့ေလ.( အဲ ့အလုပ္သမားေတြနဲ ့ အဲ ့မိန္းမေတြကလည္း ဘာညာသာရကာေတြမ်ားၿပီး အခ်ိတ္အဆက္ေတြ ပါးယက္ နားယက္ေတြေပါ ့ေလ)
. ဂါလီဆြဲသူေတြ ကိုယ္တိုင္ကေတာ ့ အဲ ့တာမ်ိဳးလုပ္ေလ ့မရွိတတ္ပဲ
ကုန္သည္ ပြဲရံုရွင္နဲ ့ ကုန္အေပၚမွာေတာ့ သစၥာရွိႀကတယ္ (တစ္ခ်ိဳ ့ ဂ်စ္ကေလးေတြႀကေတာ ့ ထြက္က်မွ ေကာက္ယူလိုက္တာကို မေစာင္ ့နိုင္ေတာ ့ပဲ ေနာက္ကေန အိပ္ကိုၿဖဲ ႏွိဳက္ယူလိုက္တာမ်ိဳးလဲ ရွိတယ္ အဲ ့မွာေတာ ့ ေဘးက လမ္းသြားလမ္းလာေတြ ဆိုင္ေတြက ဟိတ္ ဘာညာ နဲ ့လွမ္းေအာ္ ေမာင္းထုတ္လိုက္ေလ ရွိတယ္ အဲ ဂါလီဆြဲသူကိုယ္တိုင္ကေတာ ့ လွည္းေနာက္က တေကာက္ေကာက္လိုက္ ေကာက္ေနတာမ်ိဳးကိုလဲ သိပ္ဟန္ ့ေလ ့မရွိႀကဘူး ဘ၀ေတြက သိပ္မကြာေတာ ့ေလ...။
No comments:
Post a Comment
'' ဘ၀ၿဖတ္သန္းမွု ့ေလးေတြ ကိုယ္ ့ရဲ ့ထမင္းအိုး အေႀကာင္းေလးေတြ ဖတ္ဖူးတဲ ့စာေတြနဲ ့အေတြ ့ အႀကံဳေလးေတြေပါင္းၿပီးၿဖစ္လာတဲ ့ ေတြးမိရာရာေလးေတြ ခ်ေရးတဲ ့သေဘာေလာက္ေပါ ့ေလ.စာဖြဲ ့ေလာက္ေအာင္ေတာ ့မခန္းနားခဲ ့ပါဘူး..''..