'' ေဗဒင္အေႀကာင္းေလးေတြနဲ ့ အေတြ ့အႀကံဳေတြ ေရးဖို ့ ''တဲ''ေလး တစ္ခုေလာက္ပါပဲ ဒါထက္ ပိုမရည္ရြယ္ပါဘူး ''...
Friday, June 26, 2015
စာေဂါ ့ဆစ္..
စာေဂါ ့ဆစ္..
------------
လမ္းအလယ္ မ်ဥ္း၀ါ ၂ခုႀကားမွာ တံခါးေလာ ့ခ်ၿပီး ကားအေကာင္းစားႀကီးတစ္စီးရပ္ထားတာကို ဘဲဥက ကရိမ္းနဲ ့လာဆြဲေနတာ ေတြ ့လိုက္ေတာ ့ က်ေနာ္က သူငယ္ခ်င္းကို ေၿပာလိုက္တယ္..ဒါမ်ိဳးေတာ ့မေက်နပ္စရာ မရွိပါဘူး အိုဗာၿဖစ္လြန္းတယ္...မိုးယိုလို ့ တစ္အိမ္လံုး စိုရႊဲပ်က္ဆီးကုန္တာ ေခါင္းမိုးကစတာ .အဲ ့ကေန ေၿမႀကီးအထိပါ ဗြက္ထကုန္တဲ ့သေဘာေပါ ့လို ့....
------------
လမ္းအလယ္ မ်ဥ္း၀ါ ၂ခုႀကားမွာ တံခါးေလာ ့ခ်ၿပီး ကားအေကာင္းစားႀကီးတစ္စီးရပ္ထားတာကို ဘဲဥက ကရိမ္းနဲ ့လာဆြဲေနတာ ေတြ ့လိုက္ေတာ ့ က်ေနာ္က သူငယ္ခ်င္းကို ေၿပာလိုက္တယ္..ဒါမ်ိဳးေတာ ့မေက်နပ္စရာ မရွိပါဘူး အိုဗာၿဖစ္လြန္းတယ္...မိုးယိုလို ့ တစ္အိမ္လံုး စိုရႊဲပ်က္ဆီးကုန္တာ ေခါင္းမိုးကစတာ .အဲ ့ကေန ေၿမႀကီးအထိပါ ဗြက္ထကုန္တဲ ့သေဘာေပါ ့လို ့....
အလြမ္း
ပန္းတို ့အခါခါ ပြင္ ့ေလတိုင္း ...
အိပ္မက္ကမၻာမွာ....
အလြမ္းတို ့အႀကိမ္ႀကိမ္ ၿဖစ္ခဲ ့ရတာ...
နင္ ့ေႀကာင္ ့ေပါ ့
ခ်စ္သူ
အိပ္မက္ကမၻာမွာ....
အလြမ္းတို ့အႀကိမ္ႀကိမ္ ၿဖစ္ခဲ ့ရတာ...
နင္ ့ေႀကာင္ ့ေပါ ့
ခ်စ္သူ
ကံပံုသူ
ကံပံုသူ
----
ဘ၀က ဟာမိုနီ ပ်က္ခဲ ့ေတာင္
အခ်စ္က ရာသီနဲ ့အညီ ပြင္ ့ၿမဲပါဆိုတာ
သစၥာစကားပါလို ့
နင္မယံုခဲ ့ရင္လည္း
ကံကိုပဲ ပံုလိုက္ရမွာေပါ ့
ခ်စ္သူ
----
ဘ၀က ဟာမိုနီ ပ်က္ခဲ ့ေတာင္
အခ်စ္က ရာသီနဲ ့အညီ ပြင္ ့ၿမဲပါဆိုတာ
သစၥာစကားပါလို ့
နင္မယံုခဲ ့ရင္လည္း
ကံကိုပဲ ပံုလိုက္ရမွာေပါ ့
ခ်စ္သူ
ဒဏ္ရာ

ကဗ်ာေတြ တစ္ခ်ိဳ ့မွာ
ေသြးစေသြးန ဆိုတာေတြေတာ ့
နဲနဲပါးပါး စြန္းေပေနမွာေပါ ့''
သင္းခ်ိဳင္းေၿမကို
သင္းခ်ိဳင္းေၿမကို
နင္းခဲ ့တယ္....
သင္းခ်ိဳင္းေၿမကို
နင္းတယ္ဆိုတာ
ခ်စ္ေသာသူအတြက္မို ့သာ
နင္းခဲ ့တာ...
သင္းခ်ိဳင္းေၿမကို
နင္းတယ္ဆိုတာ
ရွင္ေနတုန္းေလးမို ့သာ
နင္းနိုင္တာ...
သင္းခ်ိဳင္းေၿမကို
နင္းစရာမလိုပဲ
တစ္ေန ့ေတာ ့ေရာက္မွာပါ..
..မင္းမရပ္သ၍ေပါ ့..
မင္းက ခရီးတစ္ခုကို စခဲ ့မိၿပီကိုး ..
ေလ်ွာက္ပါ ဆက္ေလ်ွာက္ပါ အဲ ့ဒီ ့ စႀကၤန္လမ္းေလး အဆံုးမွာ တံခါးမႀကီးေတြ ့လိမ္ ့မယ္..
မင္း..အဲ ့တံခါးမႀကီးကို ဆြဲဖြင္ ့လိုက္ပါ..
.
အကယ္၍ တံခါးမႀကီးကိုဆြဲဖြင္ ့လိုက္လို ့ ဘာမွ မေတြ ့ဘူးဆိုရင္ စိတ္မပူလိုက္ပါနဲ ့
အေပၚမွာ အထပ္ေတြ ရွိပါေသးတယ္. အဲ ့အထပ္ေတြေပၚ တက္သြားလိုက္ပါ...တစ္ထပ္ၿပီး တစ္ထပ္ ေတြ ့လိမ္ ့မယ္...
တက္သြားပါ..တက္သြားပါ...တက္ရင္းကေန ခုန္တက္ခ်င္ တက္လိုက္ပါဦး....မင္း တစ္ထစ္ၿပီးတစ္ထစ္ တက္ေနသမ်ွ
မင္ ့ေၿခဖ၀ါးေအာက္မွာ ေလွကားထစ္္ေတြ တစ္ခုၿပီး တစ္ခု ေပၚေပၚလာေပးလိမ္ ့မယ္...မင္းမရပ္သ၍ေပါ ့..
.(ဖရန္ ့ကာဖ္ကာ)
ရိုးသားတယ္ဆိုတဲ ့သူေတြမွာ..

ရိုးသားတယ္ဆိုတဲ ့သူေတြမွာ..
---
ရိုးသားသူ ဆိုတဲ ့ဂုဏ္ရည္က ဘာလဲလို ့စေတြးၿပီး ရိုးသားသူလို ့တံဆိပ္အတပ္ခံရတဲ ့သူေတြ ကို ႀကည္ ့တဲ ့အခါ....သူေတြေတြမွာ တူညီၿပီး ထင္ရွားရွိေနတဲ ့အခ်က္ေတြက ...
အို...မူးယစ္ႏြယ္ေရ......

အို...မူးယစ္ႏြယ္ေရ......
------------
တရွုိက္မက္မက္
လွဳိင္းတက္ေရဦး
တေမ ့မူးမူး
အေတြ ့ထူးမွာ
မိန္းမူးေနခဲ ့
အို...မူးယစ္ႏြယ္ေရ.......
ေမ်ာလြင္ ့ေကာင္းကင္က
အၿပာႏု
ေရြ ့လ်ား တိမ္လႊာေတြအေပၚ
၀ဲပ်ံကာ ေလဟုန္စီးေစဖို ့
စိတ္ကူူးအိပ္မက္နန္းေတာ္ထဲ
မင္း ငါ ့ကို...
ေခၚသြားေလေလ်ာ ့သလားကြယ္..။ ။
အစားေတြ ၀ိုင္းစား စကားေတြ၀ိုင္းေဖါင္ဖြဲ ့ရင္းက ဧ၀ံ ေမ သုတံ
အစားေတြ ၀ိုင္းစား စကားေတြ၀ိုင္းေဖါင္ဖြဲ ့ရင္းက ဧ၀ံ ေမ သုတံ
-----------
ဂ်မ္းရွင္းက ဂိမ္းစက္မွာ ရွံဳးၿပီး အေႀကြးေတြလည္ပင္းခိုက္သြားတဲ ့သူေတြ ေရႊထည္ေတြၿပဳတ္သြားတဲ ့သူေတြ နယ္မွာဆို ၿခံ၀ိုင္းအိမ္၀ိုင္းအထိပါ ၿပဳတ္သြားတဲ ့သူေတြ အဲ ့အရွံုးသမားေတြထဲမွာ ကားဆြဲေနတဲ ့တကၠစီဆရာသမားေတြတင္မကဘူး သူရို ့မိန္းမေတြ ေစ်းသည္မိန္းမေတါပါ ဂိမ္းစြဲေနလို ့ တစ္ခ်ိဳ ့ လင္မယားေတြမွာ လင္က ရြဲ ့ၿပီး သူပါ လိုက္ ဂိမ္း လိုက္တာ လင္မယား ၂ ေယာက္စလံုး ဂိမ္းစြဲၿပီး အေႀကြးေတြပိ ဂိန္ သြားတဲ ့အေႀကာင္းေတြ ထိုင္ေၿပာေနႀကေတာ ့....ဂိမ္းစက္ကို ခပ္လွမ္းလွမ္းကသာ ၿမင္ဘူးတဲ ့ ကိုယ္ေတြမွာ အံ ့ေတြႀသလို ့ေပါ ့.....
စိတ္ခ်ိန္း
စိတ္ခ်ိန္း
---
ႀကံဳေနရတဲ ့ ေခတ္သေဘာအရကို စိတ္မြန္းက်ပ္မွဳ ့ေတြ ကိုယ္ ့နည္းကိုယ္ ့ဟန္ ကိုယ္စီ မြမ္းေနႀကတာမို ့ အဲ ့ဒါကို ေၿဖေလ်ွာ ့ခ်တဲ ့အခါ ဒဲ ့ႀကီး ၿဖစ္ၿပီးရင္ ပ်က္မွာဆိုၿပီးတန္းၿပီး ဓမၼလုပ္ေနလို ့ အပူမေလ်ာ ့လြယ္တတ္ဖူး.
(တရားပြဲထဲေတာင္သြားနားေထာင္ေနတာေတာင္ ႀကာလာေတာ ့ ခါးေညာင္းေနတာနဲ ့ႀတားေတာင္ နားဆက္က ခပ္ၿပတ္ၿပတ္ရယ္ဖ်င္ကပူ လူေစာ္ကနံ ခါးကေညွာင္း ဒူးကနာ ေၿခေထာက္ကက်င္ ေရကငတ္ ႏွာကမႊန္ခ်င္လာ မ်က္လံုးက ငိုက္ေသး အိမ္ကိုေနာက္ဆံကငင္.....ငိငိ).
ေမးခြန္းေတြတစ္ခ်ိဳ ့မွာ
ေမးခြန္းေတြတစ္ခ်ိဳ ့မွာကိုက ေခတ္စနစ္ကို ထင္ဟတ္ေနတာေတြပါတယ္.....က်ေနာ္လုပ္လာသမ်ွ သက္တမ္းမွာ စကားၿပန္ေတြနဲ ့လာသမ်ွ အေမရိကားက ဥေရာပက ဂ်ပန္က စလံုးက ဘယ္နိုင္ငံၿခားသားမွ ကား၀ယ္ရင္ ေကာင္းမေကာင္း ၀င္ကိန္း ရွိမရွိ ေမးတာမ်ိဳး တစ္ခါမွ မခံခဲ ့ရဘူး...ကိုယ္ ့ၿပည္တြင္းသားေတြကခ်ည္း ေမးတာ..ထူးဆန္းတယ္ ၿပည္တြင္းသား ေဘာစိေတြကပါ ကား၀ယ္ရင္ ကားအသစ္လဲရင္ ေကာင္းမေကာင္းတဲ ့....
အဲ ့ဒီ ့ကား၀ယ္ရင္ေကာင္းမေကာင္း ဆိုတဲ ့ေမးခြန္းက ဘယ္ကစၿဖစ္လာတာလဲ ဘာလို ့ အဲ ့လိုေမးခ်င္စိတ္ေပါက္ရတာလဲ ဘာကိုေႀကာက္လို ့လဲ ဘာေတြၿမင္သိထားလို ့လဲ ဘာေတြႀကံဳဖူးထားလို ့လဲ တစ္ခုခုကို ေႀကာက္လို ့ပါဆိုရင္ အဲ ့ဒီတစ္ခုခု ဆိုတဲ ့အေႀကာက္တရားက ဘာလဲ ပိုက္ဆံနဲ ့ဆိုင္လား အသက္နဲ ့ဆိုင္လို ့လား..ပုဂံေခတ္ကေန ကုန္းေဘာင္ေခတ္ႀကားမွာေတာ ့ ကား၀င္ကိန္းရွိမရွိေတြ ကား၀ယ္ရင္ေကာင္းမေကာင္းဆိုတဲ ့ေမးခြန္းမ်ိဳးေတြ မေပၚေလာက္ေသးဘူး....စသၿဖင္ ့ေပါ ့....ေမးခြန္းေလးတစ္ခု ရဲ ့ဇာစ္ၿမစ္ကို လိုက္ေတြးရတာ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတယ္...ေနာက္.....
အဂၤါသား ၂ ေယာက္တို ့သည္...
အဂၤါသား ၂ ေယာက္တို ့သည္...
---------
က်ေနာ္တို ့ပတ္၀န္းက်င္မွာကိုက ကိုယ္ ့ဘ၀အတြက္ ေလ ့လာစရာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ....အဲ ့ဒါကိုက မပ်င္းရဘူးၿဖစ္ေနတာမ်ိဳးပဲ..ထူးထူးၿခားၿခား အမ်ိဳးထဲမွာ ေခတ္ၿပိဳင္ ရြယ္တူ ဦးေလး ၂ေယာက္ရွိတယ္..၂ ေယာက္စလံုး ေဒါင္ၿခားစိုင္းေနေအာင္ မူးၿပဲေနတတ္တဲ ့ လူေတြခ်ည္းပဲ စိတ္ေကာင္းရွိတာေတြ တူတယ္
လက္ေႀကာ သိပ္မတင္းခ်င္တာေတြတူတယ္ ဖင္ေပါ ့တာေတြတူတယ္ မိုက္ေသြးႀကြတတ္တာေတြ တူတယ္..စိတ္ၿမန္လက္ၿမန္ႀကတာတူတယ္ ၀ူး၀ူး၀ါး၀ါးထထလုပ္တာတူတယ္ ေပ်ာ္တတ္တာတူ စကားလံုးႀကီးႀကီးေၿပာတတ္တာေတြတူတယ္ ေထ ့ေငါ ့ေၿပာတတ္တာေတြတူတယ္...
စံႏွံဳးရွင္..
စံႏွံဳးရွင္..
------------
ပုတယ္ဆိုေရာ ရွည္တယ္ဆိုတာေရာ ခ်မ္းသာတာေရာ ဆင္းရဲတာေရာ အသက္တိုတာေရာ အသက္ရွည္တယ္ဆိုတာေရာ ကိုယ္ကိုင္ထားတဲ ့ စံႏွံုး တစ္ခုခုနဲ ့တိုင္းတာမ်ိဳးခ်ည္းပဲ..ေခတ္ႀကီးက တိုးတက္ေနတာလား ဆုတ္ယုတ္ေနတာလားကလည္း ကိုယ္ကိုင္ထားတဲ ့ စံႏွံဳးကေနတိုင္းေနတာခ်ည္းပဲ..ဒီေတာ ့ ဒီအတိုင္းအထြာတန္ဘိုးေတြ စံေတြက အၿငိမ္ စံႏွံဳးေတြ မဟုတ္ဘူး အတိုင္း နဲ ့အတိုင္းခံေတြက ၿဖစ္လာတဲ ့အေရြ ့စံႏွံဳးေတြသေဘာေပါ ့.စံႏွံဳးရွင္သေဘာေတြေပါ ့...
ေခတ္ႀကီးကို ဘာ စံ ႏွံဳးနဲ ့မွ မတိုင္ရင္ ေခတ္ႀကီးက အေၿခအေနတစ္ခုကေန ေနာက္အေၿခ အေနတစ္ခုကို ေရြ ့ေရြ ့ေနတဲ ့ ေရြ ့လ်ားေခတ္ႀကီး သေဘာေဆာင္ေနတာမ်ိဳးကလြဲလို ့ ဘယ္ေခတ္ႀကီးၿဖစ္ၿဖစ္ ေခတ္ႀကီးက ေခတ္ႀကီးတစ္ခု သေဘာေလာက္ပါပဲ
.အေရြ ့မ်ား ပံုေသေနတဲ ့ ေလွကားေတာင္ ေရြ ့လ်ားစက္ေလွကားတဲ ့ ရပ္ၿပီး အေပၚတက္ ေအာက္ဆင္း ဓါတ္ေလွကားဆိုတာနဲ ့ေတာင္ မၿပီးေတာ ့ဘူး.... အဲ ့ေတာ ့ ''''ေလွကား '' ဆိုတာနဲ ့ အထစ္ထစ္ေလးေတြလို ့ပံုေသၿမင္ထားလို ့မရေတာ ့ပဲ သူ ့ရဲ ့ တကယ္ ့အသံုးက်အနက္က '''' မူလေနရာမွ ေရြ ့လိုရာသို ့ေရြ ့လ်ားနိုင္ေအာင္ ႀကားခံအကူအၿဖစ္ ဖန္တီးထားေသာအရာ '' လို ့ ဆိုလို ့ရမွာေပါ ့....ငိငိ...ခ္
လူ ့သမိုင္းစဥ္..
လူ ့သမိုင္းစဥ္..
----------
လက္လွမ္းမီးသမ်ွ သမိုင္းမွတ္တမ္းေတြအရဆိုရင္ ပုဂံအင္း၀စစ္ကိုင္းေညာင္ရမ္းတာင္ငူ ကုန္းေဘာင္ အဂၤလိပ္ ဂ်ပန္ စစ္ႀကိဳ စစ္ၿပီး စသၿဖင္ ့ စသၿဖင္ ့ေပါ ့ေလ ဒီလိုပဲ ''ေခတ္''..ေတြ လို ့ဆိုၿပီး လူအမ်ိဳးမ်ိဳး ဘ၀အမ်ိဳးမ်ိဳး အုပ္ခ်ဳပ္သူအမ်ိဳးမ်ိဳး နဲ ့ ေခတ္ေတြ ေခတ္ေတြ ၿဖစ္သြားတာမ်ိဳးပဲ ဒါကိုပဲ သမိုင္းစဥ္ႀကီးလို ့ဆိုတယ္...
ဥစၥာေၿခာက္
ဥစၥာေၿခာက္
---
ဥစၥာဆိုတာ ဘယ္ေလာက္ေၿခာက္တတ္လဲဆိုတာ ကိုယ္ ့အေတြ ့အႀကံဳအရေၿပာၿပရရင္ ပန္းဘဲတန္းမွာေနတဲ ့ေဘာစိ သံုးေလးေယာက္သူတို ့တိုက္ခန္းေတြ ႏွစ္ခ်ဳပ္ အငွားခ်ေတာ ့ အရင္ကေတာ ့ ႀကံဳရာလူငွားေနတာ ဘာသံမွ မႀကားခဲ ့ရဘူး အခုေနာက္ပိုင္းေတာ ့ ကုလားဆို မငွားဘူး ထ လုပ္တယ္....ေတာ္ေတာ္နဲ ့မငွားရေတာ ့ဘူး..လာလာ ငွားတာက ကုလားေတြခ်ည္းၿဖစ္ေနတယ္ ေနာက္ေတာ ့ေဗဒင္ဆရာဆီလာတယ္
ေရရွည္ယႀတာအၿဖစ္ အညြန္ ့ေလး တစ္ခုခု အၿမဲလိုလိုလွဳထားတာဟာ
ေရရွည္ယႀတာအၿဖစ္ အညြန္ ့ေလး တစ္ခုခု အၿမဲလိုလိုလွဳထားတာဟာ
------
ပထမဦးဆံုးအက်ိဳး ၂ ခုက ကုန္က်စားရိပ္သက္သာၿပီး စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာလံုၿခံဳမွဳ ့ကို ရေနတာပါ ေနာက္အက်ိဳးသေဘာေတြက...
က်ေနာ္သြားေနတဲ ့စတိုင္
က်ေနာ္သြားေနတဲ ့စတိုင္က ကိုယ္ ့အလုပ္အေပၚ အၿမင္ရွင္းရွင္းထားသြားေနတဲ ့စတိုင္ပါ.........
ဆိုပါေတာ ့ ေလာကီစိတ္နဲ ့ေလာကုတ္စိတ္ကို စခြဲတဲ ့ အေၿခခံစိတ္က ေလာကီက ရယူၿခင္းကို အေၿခခံတယ္ ေလာကုတ္ကက စြန္ ့ပယ္ၿခင္းကို အေၿခခံတယ္ေပါ ့.......
ေလာကီရဲ ့ရယူၿခင္းကို ၂ မ်ိဳးထပ္ခြဲတယ္ ကိုယ္လိုခ်င္တာကို ရယူလိုတာရယ္ ကိုယ္မလိုခ်င္တာကို မရေအာင္ လို ့ဆိုတဲ ့ သြယ္၀ိုက္ရယူလိုၿခင္းသေဘာလို ့ထပ္ခြဲတယ္ ရယူလိုၿခင္းဟာ သံသရာမွာလည္ေနဖို ့အစြဲတစ္ခုၿဖစ္လာတယ္
ေလာကုတ္စိတ္သေဘာက အရာရာ သုခ ဒုကၡ သေဘာေတြဟာ မတည္ၿငိမ္ဘူး မၿမဲဘူး ဘာမွ ဆုပ္ထားလို ့မရဘူး ၃၁ ဘံုမွာ ၿဖည္တည္ပ်က္ လည္ေနရတာ ဘူတာအိမ္ေလး ၃၁အိမ္ရွိတဲ ့ ကေလး ကစားစရာ စက္၀ိုင္းပံု မီးရထားလမ္းေပၚမွာ ေၿပးေနရတဲ ့ ရထားေလးသေဘာလိုပဲ အဆံုးကို မသတ္နိုင္ေတာ ့ဘူး အဲ ့ဒီၤ ့အေၿခအေနမ်ိဳး သံသရာမွာ လည္ေနရတာကိုက မဟာဒုကၡႀကီးၿဖစ္တယ္ အတက္ အက်ေတြ ငရဲနဲ ့နတ္ဘံုေတြ မွာ ဟိုသြားၿဖစ္လိုက္ ဒီၿပန္ၿဖစ္လိုက္နဲ ့ မတည္ၿငိမ္တာ ထာ၀ရေနရမယ္ ့ ေနရာလို ့ ၃၁ဘံုမွာ မရွိတာကိုက စိတ္ကုန္စရာကို ေကာင္းတယ္ လို ့စိတ္၀င္လာၿပီး ၃၁ဘံုကေန ဘယ္ဘံုမွာမွ မရွိေတာ ့ပဲ အၿပီးထြက္သြားခ်င္စိတ္သေဘာ
၃၁ဘံုမွာ လည္ေနရတာဟာ တစ္ခုခုၿဖစ္ခ်င္ေနေသးတဲ ့စိတ္က အစြဲၿဖစ္လာတာၿဖစ္လို ့ အစြဲေတြကို ခ်က္ခ်င္းမပယ္နိုင္ေသးေတာင္ စြဲခ်င္စရာေတြကို တစ္စတစ္စ ေလ်ွာ ့ခ်တာမ်ိဳးသေဘာလို ့....
ဒီေတာ ့ေလာကီပန္းတိုင္နဲ ့ေလာကုတ္ပန္းတိုင္က မတူေတာ ့ဘူး.ကိုယ္လုပ္ေနတာက ေလာကီပန္းတိုင္ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာၿဖစ္ေနတာထင္ရွားတယ္ ဒီေတာ ့ ေလာကီကိစၥေတြ လုပ္ေပးရတဲ ့အခါ ေလာကုတ္အေႀကာင္းဘက္က အရင္ မေတြးေပးေတာ ့ဘူး သုခလို ့ထင္ေနတာေရာ ဒုကၡလို ထင္ေနတာေရာ ဘာမွ မတည္ၿငိမ္ဘူး မၿမဲဘူးဆိုတာ ေမ ့ေနလို ့ လိုခ်င္တာ မလိုခ်င္တာ တစ္ခုခု စိတ္ရွိေနေသးလို ့ကိုယ္ ့စီလာတာသာၿဖစ္တယ္ သူသာ တကယ္ ့ေလာကုတ္သမား စစ္သြားရင္ ကိုယ္ ့စီလာေနမွာ မဟုတ္ေတာ ့ဘူး
ဒီေတာ ့ကိစၥအေတာ္မ်ားမ်ားကို ဘယ္ေတာ ့မွ မေသေတာ ့မယ္ ့လူလို ေလာကီနည္းေတြဘက္ကေန ၀ိုင္းစဥ္းစားေပးလိုက္တယ္ ေလာကီနယ္သားေတြမွာ ရွိေနတဲ ့ကုသိုလ္ အကုသိုလ္သေဘာေတြကို ေတြးေပးတယ္ အကုသိုလ္ကို ေရွာင္မရရင္ေတာင္ နဲနိုင္သမ်ွ နဲသြားေအာင္ သံသရာမွာ ၀ဋ္ေႀကြးတံု ့တင္ႀကီးလြန္းနိုင္တဲ ့ အလြန္ႀကီးက်ယ္တဲ ့ ငရဲသားသက္တမ္းႀကာလြန္းနိုင္တဲ ့ အကုသိုလ္မ်ိဳးေတြ မလုပ္ၿဖစ္ရင္ၿပီးေရာ သေဘာထားေပးလိုက္တယ္ ကုသိုလ္ေလးမ်ားနိုင္သမ်ွ မ်ားေအာင္ ေတြးေပးလိုက္တယ္ ဒါ က်ေနာ္သြားေနတဲ ့ စတိုင္ပါပဲဗ်ာ...................
ရာဟုစန္း
ရာဟုစန္း
--
မိဘ ၂ ပါး တစ္ပါးၿဖစ္ေစ ၂ပါးစလံုးၿဖစ္ေစ ရာဟုသက္ေရာက္ၿဖတ္တဲ ့အခါ အရြယ္ေရာက္သားသမီးေတြထဲက
လူလြတ္သားသမီးေတြ အခ်စ္ေရး အိမ္ေထာင္ေရးကိစၥေတြ ေပၚလာ အသံေတြႀကားလာရတာမ်ိဳးေတြ တိုက္ဆိုင္တတ္ေလ ့ရွိပါတယ္....
တစ္ခ်ိဳ ့ကေတာ ့ အဲ ့ရာဟုၿဖတ္တဲ ့ မိဘကိုယ္တိုင္ ေဖါင္းေတြ ထၿဖစ္ကုန္တာမ်ိဳးလည္း ရွိၿပန္ပါတယ္...
တစ္ခ်ိဳ ့ကေတာ ့ ေအာင္သြယ္လုပ္ေပးရတာမ်ိဳးေတြ ေတာင္းရမ္းေပးရတာမ်ိဳးေတြ မဂၤလာေဆာင္ပြဲေတြမွာ
ပန္းကံုးတက္စြပ္ေပးရတာမ်ိဳးေတြ ေစ ့စပ္ခံပြဲေတြ အတြက္ သက္ေသၿပဳေပးရတာမ်ိဳးေတြလည္း ႀကံဳႀကိဳက္ရတတ္ပါတယ္
--
မိဘ ၂ ပါး တစ္ပါးၿဖစ္ေစ ၂ပါးစလံုးၿဖစ္ေစ ရာဟုသက္ေရာက္ၿဖတ္တဲ ့အခါ အရြယ္ေရာက္သားသမီးေတြထဲက
လူလြတ္သားသမီးေတြ အခ်စ္ေရး အိမ္ေထာင္ေရးကိစၥေတြ ေပၚလာ အသံေတြႀကားလာရတာမ်ိဳးေတြ တိုက္ဆိုင္တတ္ေလ ့ရွိပါတယ္....
တစ္ခ်ိဳ ့ကေတာ ့ အဲ ့ရာဟုၿဖတ္တဲ ့ မိဘကိုယ္တိုင္ ေဖါင္းေတြ ထၿဖစ္ကုန္တာမ်ိဳးလည္း ရွိၿပန္ပါတယ္...
တစ္ခ်ိဳ ့ကေတာ ့ ေအာင္သြယ္လုပ္ေပးရတာမ်ိဳးေတြ ေတာင္းရမ္းေပးရတာမ်ိဳးေတြ မဂၤလာေဆာင္ပြဲေတြမွာ
ပန္းကံုးတက္စြပ္ေပးရတာမ်ိဳးေတြ ေစ ့စပ္ခံပြဲေတြ အတြက္ သက္ေသၿပဳေပးရတာမ်ိဳးေတြလည္း ႀကံဳႀကိဳက္ရတတ္ပါတယ္
ပညာသံုး အေတြး သေဘာ
ပညာသံုး အေတြး သေဘာ
----
ေမြးႏွစ္ေရာ ေမြးခ်ိန္အရပါ မရဏအိမ္ရဲ ့သတၱိက အေတာ္ေလး အံ ့ႀသစရာေကာင္းပါတယ္ လက္ေတြ ့ၿမင္ရ သိရတာကိုသာ မဟာဘုတ္နဲ ့တိုက္ဆိုင္ မႀကည္ ့ရင္ သာမန ္သေဘာေလာက္ပဲ ထင္စရာရွိပါတယ္ ဆိုပါေတာ ့တကယ္ ၿဖစ္ခဲ ့တာေတြထဲက တစ္ခုက
အစာအိမ္က ၿပႆနာရွာတာခံရတာခ်င္းအတူတူေတာင္ ၅ႀကြင္းက နာတာရွည္သေဘာ ဆန္ၿပီး ခ်က္ခ်င္း ေသလြယ္ပ်က္လြယ္ မၿဖစ္တတ္ေပမယ္ ့ အစာအိမ္ေသြးေႀကာေပါက္တာ ပိတ္မရေတာ ့ပဲ ေသြးထြက္လြန္ၿပီး ကြိသြားခ်က္က ေနာက္ကေန ေသြးလိုက္သြင္းတာေတာင္မမွီေတာ ့ေလာက္ေအာင္ ၿဖစ္သြားတာဟာ ၃ႀကြင္းေမြးေတြရဲ ့ ေသာႀကာနံ မရဏ ေသြးနီဥုၿပႆနာ သေဘာဆိုတာ သတိၿပဳထားလိုက္လို ့ရသလို
၁ႀကြင္းရဲ ့အစာအိမ္ၿပႆနာက ေလ ၿပႆနာ ဦးစီးေနတာ ၀မ္းကိုက္ပိုးသေဘာဆန္တာ သုညရဲ ့အစာအိမ္က စိတ္လွဳပ္ရွားမွဳ ့ကလာတတ္တာ ေဆးေသာက္တာလြန္သြားတာမ်ိဳး ၂ႀကြင္းက အစာအိမ္လိုလိုကေန အူမႀကီးဘက္ သြားရစ္တာ ၆ႀကြင္းကေတာ ့ အစာအိမ္လို ့အမည္တပ္ရခက္ၿပီးၿဖစ္ခဲတာ ၄ႀကြင္းအစာအိမ္က အစာအိမ္ပိုးေႀကာင္ သေဘာ နဲ ့ေသြးအဆိပ္ေသြးခ်ဳပ္သေဘာကေနလာတတ္တာ။
ဒီေတာ ့ ဗိုက္ခြဲတာခ်င္းအတူတူ ၄ႀကြင္းနဲ ့၃ႀကြင္းေတြက လိုရလိုမယ္ အရံသင္ ့အၿဖစ္ ေသြး အပိုရွိမယ္ ့ေနရာေလးႀကိဳၿပီးေတြးထားဖို ့လိုေကာင္းလိုမယ္ဆိုတဲ ့ ပညာအသံုး အေတြး သေဘာ ရလာပါတယ္
ေရာဂါနဲ ့ယႀတာ
ေရာဂါနဲ ့ယႀတာ
-----
ေရာဂါၿဖစ္နိုင္ေၿခေတြ ၿဖစ္ရၿခင္းအေႀကာင္းေတြ ကာကြယ္တာကပိုေကာင္းေႀကာင္းေတြ ဘယ္ေလာက္ေၿပာေၿပာ
တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ေတာ ့ ေရာဂါ တစ္ခုခုလာတာပါပဲ.ဒီေတာ ့ ေရာဂါကုဖို ့ေဆးကလိုၿပီ...မကုပဲနဲ ့ေတာ ့ အလြယ္နဲ ့အေသ မခံနိုင္ဘူးေလ
ေရာဂါအလိုက္ ေဆးနည္းေတြေတာ ့စံုမွာေပါ ့ ဆရာ၀န္အမ်ိဳးစားေတြလည္းအစံုပဲ
ေဟာကိန္းေတြ ထုတ္တယ္ ၿဖစ္နိုင္ေၿခ ကံႀကမၼာေတြ တြက္ထုတ္တယ္ ေလာကီပညာဘက္ကေန
ေလာကီဘ၀ေနနည္းေတြေၿပာၿပတယ္..
.
ဘယ္ေလာက္ေၿပာေၿပာ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ကိုယ္မလိုခ်င္တဲ ့ အေၿခအေနတစ္ခု ဆိုက္ေရာက္လာတာပါပဲ...
ဒီေတာ ့ ယႀတာလိုၿပီ...တစ္ခုခုနဲ ့မခုခံမတြန္းလွန္ပဲနဲ ့ေတာ ့ ကံႀကမၼာေအာက္မွာ ဒူးမေထာက္ခ်င္ဘူးေလ
ကံႀကမၼာစတိုင္ေတြမတူေတာ ့ ယႀတာနည္းေတြကေတာ ့ စံုမွာေပါ ့..ေကာင္းမွဳ ့ကုသိုလ္ေတြနဲ ့ဘာသာေရးလုပ္တာေတာင္ ဘုရားယႀတာလို ့တစ္ခ်ိဳ ့က ယႀတာထဲ စြဲစိလိုက္ေသးတယ္
ေရာဂါကေတာ ့ယံုတယ္ မယံုဘူးေတြနဲ ့သြားေၿပာလို ့မရဘူး...ေရာဂါတကယ္ၿဖစ္ေနရဲ ့သားနဲ ့ေဆးမကုလို ့အဆင္မသင္ ့ရင္ ေရွာမွာ ေရာဂါက ရုပ္သေဘာဖက္အားႀကီးတယ္
ယႀတာကေတာ ့ ယံုတာမယံုတာေတြေတာ ့ရွိမွာေပါ ့နာမ္ခံစားမွဳ ့ကလည္း ပိုမ်ားတတ္တယ္ ...အေၿခအေနတစ္ခုကို ကံဆိုးတယ္ မဆိုးေသးဘူးလို ့သံုးသပ္ပံုက အၿမင္မတူတတ္ႀကဘူး..
-----
ေရာဂါၿဖစ္နိုင္ေၿခေတြ ၿဖစ္ရၿခင္းအေႀကာင္းေတြ ကာကြယ္တာကပိုေကာင္းေႀကာင္းေတြ ဘယ္ေလာက္ေၿပာေၿပာ
တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ေတာ ့ ေရာဂါ တစ္ခုခုလာတာပါပဲ.ဒီေတာ ့ ေရာဂါကုဖို ့ေဆးကလိုၿပီ...မကုပဲနဲ ့ေတာ ့ အလြယ္နဲ ့အေသ မခံနိုင္ဘူးေလ
ေရာဂါအလိုက္ ေဆးနည္းေတြေတာ ့စံုမွာေပါ ့ ဆရာ၀န္အမ်ိဳးစားေတြလည္းအစံုပဲ
ေဟာကိန္းေတြ ထုတ္တယ္ ၿဖစ္နိုင္ေၿခ ကံႀကမၼာေတြ တြက္ထုတ္တယ္ ေလာကီပညာဘက္ကေန
ေလာကီဘ၀ေနနည္းေတြေၿပာၿပတယ္..
.
ဘယ္ေလာက္ေၿပာေၿပာ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ကိုယ္မလိုခ်င္တဲ ့ အေၿခအေနတစ္ခု ဆိုက္ေရာက္လာတာပါပဲ...
ဒီေတာ ့ ယႀတာလိုၿပီ...တစ္ခုခုနဲ ့မခုခံမတြန္းလွန္ပဲနဲ ့ေတာ ့ ကံႀကမၼာေအာက္မွာ ဒူးမေထာက္ခ်င္ဘူးေလ
ကံႀကမၼာစတိုင္ေတြမတူေတာ ့ ယႀတာနည္းေတြကေတာ ့ စံုမွာေပါ ့..ေကာင္းမွဳ ့ကုသိုလ္ေတြနဲ ့ဘာသာေရးလုပ္တာေတာင္ ဘုရားယႀတာလို ့တစ္ခ်ိဳ ့က ယႀတာထဲ စြဲစိလိုက္ေသးတယ္
ေရာဂါကေတာ ့ယံုတယ္ မယံုဘူးေတြနဲ ့သြားေၿပာလို ့မရဘူး...ေရာဂါတကယ္ၿဖစ္ေနရဲ ့သားနဲ ့ေဆးမကုလို ့အဆင္မသင္ ့ရင္ ေရွာမွာ ေရာဂါက ရုပ္သေဘာဖက္အားႀကီးတယ္
ယႀတာကေတာ ့ ယံုတာမယံုတာေတြေတာ ့ရွိမွာေပါ ့နာမ္ခံစားမွဳ ့ကလည္း ပိုမ်ားတတ္တယ္ ...အေၿခအေနတစ္ခုကို ကံဆိုးတယ္ မဆိုးေသးဘူးလို ့သံုးသပ္ပံုက အၿမင္မတူတတ္ႀကဘူး..
သိမ္၀င္ခ်ည္မန္းကြင္းထဲမွာ န၀င္းထိုင္ရင္ ၿပန္ရတဲ ့သက္ေရာက္မွဳ ့က
သိမ္၀င္ခ်ည္မန္းကြင္းထဲမွာ န၀င္းထိုင္ရင္ ၿပန္ရတဲ ့သက္ေရာက္မွဳ ့က
----
ပေယာဂေတြ စုန္းတိုက္နတ္တိုက္ေတြကိစၥေတာ ့က်ေနာ္က လိုင္းမပူးေတာ ့ပဲ ေရွာင္ခဲ ့လို ့ ကိုယ္ ့ကိုယ္ တိုက္မတိုက္ေတြဘာေတြ မသိဘူး ဒီေန ့အထိကေတာ ့ ေအးေဆးပဲေပါ ့ သူမ်ား အပူးအခြာေတြကိုလည္း စစခ်င္းမွာ လာႀကံဳႀကေပမယ္ ့ က်ေနာ္က ပုတ္ထုတ္ခဲ ့လို ့ ေနာက္ေတာ ့လာမပတ္သက္ႀကေတာ ့ဘူး အဲ ့ေတာ ့ အဲ ့လိုင္းေတြ က်ေနာ္ ့ဆီမွာ လာမပတ္သက္ႀကေတာ ့ဘူး..
သိမ္၀င္ခ်ည္မန္းကြင္းထဲမွာ


သိမ္၀င္ခ်ည္မန္းကြင္းထဲမွာ
--------------------
အဲ ့ဒါ က်ေနာ္ ့ေ၀ါေပၚတက္လာတာေလး ယူလာတာဗ်ား.. သူရဇၨထဲမွာ ဆရာတစ္ေယာက္ေဆာင္းပါးေရးခဲ ့တာ က်ေနာ္ေရးၿပဘူးတဲ ့သိမ္၀င္ခ်ည္မန္းကြင္းထဲမွာ အဓိဌာန္ နဲ ့ ၉ရက္ထိုင္ခဲ ့တယ္ဆိုတာ ဒီနည္းပညာပါပဲဗ်ာ..အဲ ့ဒီ ့ ၁၀၈ထံုး ခ်ည္က သိမ္၀င္အပ္ခ်ည္နဲ ့လုပ္တာပါ...အဲ ့တုန္းက ဆရာက ဆရာႀကီးက မင္းတို ့ထိုင္ခ်င္ထိုင္ႀကည္ ့ႀကဆိုၿပီး ညႊန္လိုက္တယ္ မင္းတို ့ထိုင္ႀကမလားလို ့ဆိုေတာ ့ က်ေနာ္ နဲ ့ေအာင္ႀကင္နဲ ့က ဘာမွန္းမသိေပမယ္ ့ ဆရာက ေကာင္းမယ္ထင္ရင္ ဒူးႀကတာေပါ ့ ဆိုၿပီး ထိုင္မယ္လုပ္လိုက္ႀကတာ ့
အထားအသို
အထားအသို
---
က်ေနာ္တို ့န၀င္းရိုက္ဖို ့ စီစဥ္တဲ ့အခါ ေမြးနံကိုယ္စား တစ္ေတာင္ေလာက္ကို
န၀င္းထိုင္မယ္ ့သူေရွ ့မွာ ခ်ထားေလ ့ရွိပါတယ္ ဗုဒၵဟူးသားဆို ရြက္လွညြန္ ့ တစ္ေတာင္ေလာက္ေပါ ့
့သေႏၶစိတ္ထု အက္ေႀကာင္း
သေႏၶစိတ္ထု အက္ေႀကာင္း
-------
အဂၤလန္မွာ ၿဗိတိန္ကေန ခြဲထြက္ဖို ့ ဆႏၵခံယူေတာ ့ မခြဲဖို ့ဖက္က နိုင္သြားလို ့ ဘုရင္မႀကီးနဲ ့ အဂၤလန္သားေတြ ဟူးးး ကနဲ သက္ၿပင္းခ်သြားရတယ္ ဒါေပမယ္ ့ အိပ္မက္ဆိုးက ဆက္မက္ေနရဆဲပဲ နိုင္သြားတဲ ့ရလာဒ္က ၿမင္မေကာင္းေအာင္ မဲအၿပတ္အသတ္ႀကီး ကြာမေနေတာ ့ပဲ အနိ္င္မဲနဲ ့ အရွံုးမဲရလာဒ္ဟာ မတိမ္းမယိမ္းေလးပဲကြာေနလို ့ပဲ ဒါဟာ ခြဲထြက္လိုေနသူေတြ ကိုယ္ ့တိုင္းၿပည္ကိုယ္ၿပန္လုပ္ခ်င္ေနသူေတြ ရွိေနတဲ ့အင္အားထုႀကီးဟာ မေသးဘူး ဆိုတဲ ့လကၡဏာပဲ ဒါဟာ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ အဂၤလန္ကေန ၿပန္ခြဲထြက္ၿဖစ္လိမ္ ့မယ္ဆိုတဲ ့ ေရွ ့ေၿပး လကၡဏာေတြေသဘာ အက္ေႀကာင္းေတြသဘာလို ့ဆိုတယ္ ဒီလို ခြဲထြက္ခ်င္စိတ္ေတြကို ခြဲထြက္လိုတဲ ့ ေဒသကလူေတြက မ်ိဳးဆက္ေတြတစ္ဆက္ၿပီးတစ္ဆက္ လက္ဆင္ ့ကမ္းသြားႀကမွာပဲဆိုတာကိုလည္း ႀကိဳေတြးထားႀကတယ္ ေနာင ္အနာဂတ္မွာ ခြဲထြက္ၿဖစ္သြားနိုင္တယ္လို ့လည္းေတြးဆထားႀကတယ္လို ့ဆိုတယ္
သန္းေခါင္ေတာ ့ေက်ာ္ခဲ ့ၿပီ.......
သန္းေခါင္ေတာ ့ေက်ာ္ခဲ ့ၿပီ.......
အိမ္ၿပင္ဘက္မွာ မိုးသံေတြ တေၿဖာက္ေၿဖာက္နဲ ့ႀကားေနရတယ္ ေလေအးေလးေတြကလည္း တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ ေ၀ွ ့ကနဲ ေ၀ွ ့ကနဲ တိုက္တိုက္သြားတာ ေအးကနဲပဲ
ေလေအးေလးေတြ ၀င္၀င္လာတာနဲ ့ သြပ္းၿပားေပၚ တာလဘတ္ေပၚ ပန္းရံုေလးေတြေပၚ မိုးေပါက္က်သံေလးေတြနဲ ့က သံစဥ္ေအးေလးတစ္ခု နားထဲ သာသာယာယာေလး လာရိုက္ခတ္ေနသလိုပါပဲ
လမ္းမဘက္မွာေတာ ့ မိုးေမွာင္ေႀကာင္ ့ အလင္းေၿဖာ ့ေနလို ့ စိတ္ေၿခာက္ၿခားခ်င္စရာေကာင္းေအာင္ နဲနဲေမွာင္ေနတယ္ လူသြားလူလာေရာ ကားသံပါ ၿပတ္ေနလို ့ တစ္ေလာကလံုးၿငိမ္ေနသလိုပဲ မိုးသံေတြသာ အဆက္မၿပတ္ႀကားေနရတယ္ ဒီလိုညႀကီး တစ္အိမ္လံုးမွာကိုယ္ ့တစ္ေယာက္ထဲ အိပ္မေပ်ာ္ေသးဘူး ေပ်ာ္လု ေပ်ာ္ခင္ေတာ ့ၿဖစ္ေနၿပီ အိပ္ပစ္ရမွာကလည္း ဒီလို မိုးညသံခ်ိဳမ်ိဳးေလးနဲ ့ညမ်ိဳးကို ႏွေမ်ာစရာ မအိပ္ပစ္ရက္.
အမ်ားဆိုင္ရာ ေဟာကိန္းမွ တစ္ဦးခ်င္း ဘ၀ခရီးအတြက္ သေဘာတရားကို ဆြဲထုတ္တဲ ့အခါ
အမ်ားဆိုင္ရာ ေဟာကိန္းမွ တစ္ဦးခ်င္း ဘ၀ခရီးအတြက္ သေဘာတရားကို ဆြဲထုတ္တဲ ့အခါ
------------------
ေဗဒင္ကို လိုင္းပူးကာစက သူလို ကိုယ္လိုပါပဲ အမ်ားဆိုင္ရာ ေဗဒင္သေဘာ အတိတ္နမိတ္သေဘာေတြကို စိတ္၀င္စားခဲ ့တာပါပဲဗ်ာ...ေနာက္ေတာ ့ ကိုယ္ ့ေရွ ့က ကိုယ္ ့ႀကားဆရာ ၿမင္ဆရာ ဆရာသၡင္ေတြရဲ ့ ဖယိုဖရဲ အၿဖစ္ေတြကို ႀကည္ ့ၿပီးေတာ ့ရယ္ ။ (ကိုယ္ ့အတၱသေဘာေႀကာင္ ့) ကိုယ္ ့ဘ၀ၿဖစ္တည္မွု ့ကို ထိခိုက္ နိုင္ေၿခေတြ ရွိလာနိုင္တာေတြကို တြက္ၿပီးေတာ ့ရယ္။ ၿပီးေတာ ့ ကိုယ္ ဟာ အမ်ားကို ေဗဒင္နဲ ့အန္တာတိမ္ ့မန္ ့ဆန္္ဆန္ ေဖ်ာ္ေၿဖေရးလို လုပ္ေနတဲ ့အူေႀကာင္ေႀကာင္ေကာင္လို ့ အထင္ မခံနိုင္တာရယ္။ ေဗဒင္ကို စိတ္၀င္စားလားေအာင္ လူေတြကို ဆြယ္ေနသလိုမ်ိဳးလို ့ အထင္မခံနိုင္တာရယ္ ။ စသၿဖင္ ့ေတြ ေတြးၿပီး အမ်ားဆိုင္ရာ ေဗဒင္သေဘာေတြ တြက္ကိန္းေတြ နမိတ္ဖတ္တာေတြ မလုပ္ေတာ ့တာပါပဲ ။ ကိုယ္ ့စီလာတဲ ့သူေတြရဲ ့ကိုယ္ေရးကိုယ္တာသေဘာ ၀မ္းဘိုင္၀မ္းသေဘာ ေနာက္ကိုသာ အာရံုၿပဳလိုက္ေတာ ့တယ္...
ၿမန္မာၿပည္ရဲ ့ မဟာဘုတ္
ၿမန္မာၿပည္ရဲ ့ မဟာဘုတ္
-----
ပညာေတြလိုက္ခါစက အမ်ားႀကီးေတြးခဲ ့ဘူးတယ္ အဲ ့မွာ မဟာဘုတ္နဲ ့အခါတိုင္ဘက္ကေန ၿမန္မာၿပည္ တရား၀င္ လြတ္လပ္ေရးယူတဲ ့(အလံတင္ေန ့) ၁၉၄၈ ဇႏၷ၀ါရီ ၄ ရက္ တနဂၤေႏြ မနက္ ၄း ၂၀ ဆိုတာကို အေၿခခံၿပီးေတြးဘူးပံုက ..
Subscribe to:
Posts (Atom)