Powered By Blogger

Friday, December 11, 2015

လက္ထပ္္ၿခင္းကိစၥ ရက္ေရြးၿခင္း အဓိက သေဘာ


လက္ထပ္္ၿခင္းကိစၥ ရက္ေရြးၿခင္း အဓိက သေဘာ
--
ေဗဒင္လိုင္းထဲ ထဲထဲ၀င္၀င္ၿဖစ္လာေတာ ့ မဂၤလာကိစၥေတြက ပါလာေတာ ့တာပါပဲ...၊ အဲ ့မွာလက္ထပ္တဲ ့ စတိုင္ေတြကေတာ ့က်မ္းလာေတြ ထံုးတမ္းေတြ အယူေအာက္မွာေတြကေတာ ့ တစ္ပံုႀကီးေပါ ့ေလ၊ ေခတ္သစ္စတိုင္မွာ လက္ထပ္တဲ ့ စတိုင္အမ်ားဆံုးက ေအာက္က ဖိတ္စာက စာသြားစာလာအတိုင္းပဲ
''လက္ထပ္ထိမ္းၿမားၿပီးၿဖစ္ပါ၍ လာေရာက္ ၀ါးတီးဆြဲႀကပါ ''လို ့ ဖိတ္တဲ ့ သေဘာ။ သေဘာက ယူၿပီးၿပီေဟ ့လို ့ ေၿပာလိုက္တာ..။ ဘယ္တုန္းကတည္းက ယူထားႏွင္ ့လဲေတာ ့တိ၀ူးးး..ငိငိ

ဒီလိုပါ ေခတ္သစ္စတိုင္မွာ တရားရံုးမွာ တရားသူႀကီးေရွ ့မွာ ရံုးလယ္ဂ်ာစာရင္းသြင္း ၂ ေယာက္သား တစ္ဖက္ သက္ေသ တစ္ေယာက္စီနဲ ့ သေဘာတူစာခ်ဳပ္ လက္မွတ္ထိုးလိုက္ၿပီးမွ  ဧည္ ့ခံပြဲ ဆက္လုပ္ႀကတယ္ေပါ ့ေလ၊ သေဘာက တရားရံုးမွာ မဂၤလာေဆာင္ခဲ ့ၿပီးၿပီး ဧည္ ့ခံပြဲက အလွဳေလးလုပ္ေပးတဲ ့ သေဘာေလာက္ပဲ အဆင္ ့ရွိေတာ ့တယ္ တရားရံုးမွာ လက္မွတ္ထိုးၿပီးသူေတြ ၿဖစ္ႀကလို ့တရား၀င္ခဲ ့ၿပီၿဖစ္လို ့ တကယ္ဆို ဧည္ ့ခံပြဲ မလုပ္လဲ ရတယ္ တရားက၀င္ၿပီးသားၿဖစ္ေနၿပီ ကြဲခ်င္တိုင္း ၿပန္ကြဲလို ့ကြာရွင္းစာခ်ဳပ္ မရွိပဲ ပါးစပ္ေလးနဲ ့ကြဲလို ့မရေတာ ့ဘူး  လက္မွတ္ထိုးခဲ ့ၿပီးၿဖစ္လို ့ လူခ်င္းမေပါက္းဘူးဆိုလဲ စာခ်ဳပ္ထဲမွာ အိမ္ေထာင္သည္ ၿဖစ္ခဲ ့ၿပီေပါ ့ေလ..

အဲ့ေတာ ့ သေဘာက ေဗဒင္္နဲ ့ မဂၤလာရက္ေရြးတဲ ့အခါ ေခတ္သစ္စတိုင္နဲ ့ေစာေစာက ဖိတ္စာက စာသားအတိုင္း မဂၤလာေဆာင္မယ္ဆိုရင္ ရံုးမွတရားသူႀကီးေရွ ့မွာ လက္မွတ္ထိုးတာဟာ အဓိက မဂၤလာ ရက္ေရြးေပးတဲ ့ သေဘာၿဖစ္လာၿပီး ဧည္ ့ခံပြဲရက္က ေနရာ အသြားအလာ အလုပ္ စသၿဖင္ ့ေတြ ခ်ိန္ၿပီး မီးစင္ႀကည္ ့ကတဲ ့ရက္ေရြးနည္းၿဖစ္လာတယ္...

တစ္ခ်ိဳ အရပ္မွာေတာ ့ ဓေလ ့အတိုင္း ရံုးကိစၥမပါပဲ မ႑တ္ထိုး တစ္ရက္ထဲ အၿပီးေဆာင္တာမ်ိဳး ၊ ဖလားႀကီး ေရွ ့ခ် ဖလားထဲ လက္စံုႏွိဳက္ေဆာင္တဲ ့ စုလ်ားရစ္ပတ္ ဘာညာကြိကြသေဘာက်ေတာ ့ ေဆာင္+ဧည္ ့ခံ တဘရိပ္ထဲစတိုင္ တစ္ရက္ထဲ မိန္းေရြးတာမ်ိဳးေပါ ့ေလ..အဲ ့ဖလားကိစၥႀကေတာ ့ဇာတ္ထုတ္နဲနဲရွုတ္တယ္
လာေတာ ့လာခဲပါတယ္...တစ္ခ်ိဳ ့ကေတာ ့ ၂ ဖက္ ေတာင္ ့တင္းေႀကာင္း ပဲထုၿပခ်င္တာနဲ ့ ရံုးကိစၥအရင္ လုပ္ၿပီးသားကို လူေတြ ေရွ ့မွာထိုင္ၿပီး ဖလားလက္စံု ထႏွိဳက္ၿပတာမ်ိဳးလဲ ရွိတယ္...အဲ ့လို မ်ိဳးေတြကလည္း တကယ္က ႏွိဳက္ ႏွိဳက္မႏွိဳက္ လက္မွတ္ထိုးၿပီးကတည္းက အိမ္ေထာင္က်ၿပီးေႀကာင္း ရံုးစာ မွတ္တမ္းတင္ၿပီး ၿဖစ္ေနၿပီ...

ေတြးတယ္ဆိုတာ အဲ ့လိုေတြပါ...

ေတြးတယ္ဆိုတာ အဲ ့လိုေတြပါ...
-----------------------
ေနာ္ ့ ( http://nawinthiha.blogspot.com/ ) ဘေလာ ့နဲ ့ စီးခရက္လုပ္ထားတဲ ့ဂလု ထဲမွာက လြဲရင္ ပတ္ဘလစ္ေ၀ါမွာ ေဗဒင္ပိုစ္ေတြ သိပ္ေရးေလ ့မရွိဘူး ပတ္ဘလစ္ေ၀ါကို ကိုယ္ ့စိတ္ကေလး စိတ္ကူးတည္ ့ရာလြတ္လပ္စြာ ပ်ံသန္းခ်င္သလိုပ်ံသန္းပါေစဆိုတဲ ့ သေဘာထားတာမ်ိဳးဗ် ..။ အဲ ့ဘေလာ ့နဲ ့ ဂလုထဲမွာ ေဗဒင္အေႀကာင္း ကိုယ္နားလည္မိသလို ၿပန္ေရးၿပေနတာေတြေတာင္ က်မ္းလာ မဆန္ပဲ ကိုယ္ ့အေတြ ့အႀကံဳအစစ္ေတြကို ပိုၿပီးမွီးေရးေနတဲ ့ဖရီးစတိုင္က ပိုမ်ားတယ္ ...ေရးမိသမ်ွေတြမွာ ဒႆနပညာက ပါလာတဲ ့ အေတြးစတိုင္ေတြပါေရာေနေလ ့ရွိတယ္။  စိတ္ရဲ ့ လြတ္လပ္စြာ ပ်ံသန္းၿခင္းသေဘာကိုု ဘယ္ေလာက္သေဘာက်သလဲဆိုရင္ ကိုယ္ေရးခ်င္စိတ္ရွိတာာေရးမယ္ ေရးခ်င္လာရင္ေရးခ်လိုက္မယ္ မေရးခ်င္မေရးဘူး ေရးၿပီးလဲ ၿပန္ဖတ္ရင္း ဖီးလ္မလာရင္ ၿပန္ဒလိခ်င္ဒလိမယ္ အြန္ေတြ ေပၚမွာ ေရးမိတာေတြ အရာအားလံုး ကိုယ္ ့ဖီလင္ ဆံုးၿဖတ္ခ်က္ေအာက္မွာပဲထားမယ္ဆိုတဲ ့ ဖီလင္အထိ ရွိေနတယ္..စိတ္ဖရီးၿဖစ္ေနတာကို အဲ ့ေလာက္ သေဘာက်တယ္..ေဘာ္ဒီကိုသာ ေလွာင္ပိတ္ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားလို ့ရမယ္ စိတ္ကိုေတာ ့ ကိုယ္တိုင္ အခ်ဳပ္ခ်ထားမွသာရမယ္ဆို တစ္ၿခားမည္သူကမွ ကိုယ္ ့စိတ္ကို လာခ်ဳပ္လို ့မရဘူးသေဘာေပါ ့ေလ..

အဲ ့ေတာ ့ တစ္ခါတစ္ေလေတာ ့လဲ စိတ္ကူးေပါက္ရင္ ပတ္ဘလစ္၀ါေပၚမွာ ေဗဒင္အေတြးေတြ ခ်ေရးခ်င္ေရးပစ္လိုက္တတ္ၿပန္တယ္...ဒါလဲ စိတ္ရဲ ့ဖရီးစတိုင္သေဘာေလးေပါ ့ ..ဆိုပါေတာ ့ ေနာ္တို  ့ေတြးပံုက ေဗဒင္စာေတြကိုဖတ္မယ္ သင္မယ္ အဲ ့စာေတြ သင္တာေတြဟာ ကိုယ္ ့လက္ေတြ ့ဘ၀ထဲမွာ ဒဲ ့ သံုးလို ့ရလား မရလား သဘာ၀က်ရဲ ့လားမက်ဘူးလား စသၿဖင္ ့အဲ ့လိုေတြ စေတြးေလ ့ရွိတယ္ လက္ေတြ ့မဆန္ဘူးဆို မဆန္ဘူးလို ့ပဲ ၿမင္တယ္၊ ဆိုပါေတာ ့ ေဗဒင္ေမးသူေတြ အမ်ားစုေမးတတ္တဲ ့ေမးခြန္းတစ္ခုရွိတယ္ ဘယ္ေန ့သားနဲ ့စီးပြားတြဲလုပ္ရင္ အက်ိဳးေပးမလဲလို ့ေမးေလ ့ရွိတယ္၊ ပံုမွန္ဆို ေတာက္တြက္ေၿမာက္တြက္လုပ္ၿပီး အေၿဖလဲ ရွိတယ္ ။ ဒါေပမယ္ ့
ေနာ္တို ့က လက္ေတြ ့ဘ၀ထဲကို ၿပန္္ေတြးတယ္ ကိုယ္ ့ကိုယ္ကိုယ္လဲ ၿပန္ေတြးတယ္ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က ကုန္သည္မ်ိဳးရိုးေတြ ..စီးပြားလုပ္လာသမ်ွ တစ္ဖက္ေဖါက္သည္ တစ္ဖက္ကုန္သည္ကို ဘာေန ့သားလဲလို ့ေမးၿပီးစီးပြားလုပ္ခဲ ့သလား...ႏိုး ပဲ..လမ္းထဲမွာ အရပ္ထဲမွာ ေက်ာင္းမွာ ယုတ္စြအဆံုး ၿပည္ပမွာ တစ္ေယာက္နဲ ့ တစ္ေယာက္ လူမွဳ ့ဆက္ဆံေရးေတြ လုပ္ရင္ ဘာေန ့သားလဲလို ့ စမိတ္ဆက္ခဲ ့ရိုးရွိခဲ ့ဘူးလား ဘာေန ့သားမို ့မေပါင္းဘူး ေပါင္းတယ္ ရွိခဲ ့ဘူးလား..ဒီလိုေတြ ေမးခြန္းထုတ္တယ္

.. ပိုၿပီး ခပ္က်ယ္က်ယ္ ေတြးရင္ ကမၻာဆန္တဲ ့ အထိ စီးပြားေရးႀကီးေတြ လူေတြ အဖြဲ ့လိုက္ႀကီး ရာေထာင္ခ်ည္စုစည္းၿပီး စီးပြားသေဘာ လုပ္ေနႀကတဲ ့သူေတြကေရာ တစ္ဖက္ မိတ္ေတြ ဂရု၀င္ေတြ အဖြဲ ့အစည္း ဥကၠဌေတြ ဒါရိုက္တာေတြကို ဘာေန ့သားလဲလို ့လွမ္းေမးေပၚတင္ေမးၿပီး စီးပြားေရးႀကီးေတြ လုပ္ႀကရိုးရွိသလား...ဒီလိုေတြ ကိုယ္ ့ကိုယ္ကိုယ္ ၿပန္ေမးခြန္းထုတ္တယ္ေပါ ့...ဒါဆို  ဘယ္ေန ့သားနဲ ့ တြဲၿပီး စီးပြားလုပ္ရင္ ဘာညာကြိကြဆိုတာ လက္ေတြ ့က်တဲ ့ ေန ့တဓူ၀ လူမွု ့ဆက္ဆံေရးေတြမွာ အသံုးက်တဲ ့ ေမးခြန္း ၿဖစ္နိုင္ါေတာ ့မလားေပါ ့...ေတြးတယ္ဆိုတာ အဲ ့လိုေတြပါ...က်မ္းေတြ စာေတြ ကို ကိုယ္ ၿဖတ္သန္းေနတဲ ့ ေခတ္စတိုင္ထဲ လက္ေတြ ့ ခ်သံုးလို ့ရမရ  သဘာ၀က်မက် ထိေရာက္မေရာက္ အသံုးတည္ ့မတည္ ့ ဆြဲယူတိုက္ဆိုင္ႀကည္ ့တာမ်ိဳးေပါ ့ဗ်ာ


ေၿမညီထပ္မွာေလ...


ေၿမညီထပ္မွာေလ...
-------------
ေၿမညီထပ္ေနရတဲ ့ ဘြအေႀကာင္း အေတြ ့အႀကံဳေလးပါ။  ပထမဦးဆံုး စကား ကြပ္ပစ္ခံလိုတာက တိုက္ခန္းေတြ အမ်ားစုဟာ အတြင္း သစ္သားတံခါးနဲ ့ အၿပင္ဘာဂ်ာတံခါးဆိုၿပီး
တံခါး ၂ ထပ္ ရွိေနတတ္ေပမယ္ ့ အတြင္းသစ္သားတံခါးကို သိပ္မသံုးပဲ အမ်ားအားၿဖင္ ့ ဘာဂ်ာတံခါးကိုသာ လံုေအာင္ ပိတ္တဲ ့ သေဘာမ်ားပါတယ္ .အေႀကာင္းက တိုက္ခ်င္းဆက္ေတြ ၿဖစ္ေနလို ့ ေၿမညီေတြမွာ ေဘးၿပဴတင္းမရွိ
တတ္လို ့ အိမ္ေရွ  ့နဲ ့ေနာက္ေဖး အေပါက္ႀကီးက ေလ ကို ပဲ အားၿပဳ အသက္၀၀ ရူေနရတာမ်ိဳးမို ့ပါ၊ ..ၿပီးေတာ ့ ဒုကၡတစ္ခုက အုပ္နံရံေတြရဲ ့ အပူစုတ္ တန္ခိုးက ညဆို အုပ္ပူပ်ံၿပီး ေလွာင္အိုက္ေနတတ္ၿပန္ပါတယ္ အဲ ့အတြက္  ပန္ကာ
အႀကီးအေသး ဆိုဒ္ေပါင္းစံု ဒီဇိုင္စံုနဲ ့ အဲကြန္းေတြနဲ ့ေၿဖရွင္းယူရပါတယ္ အဲ ့အတြက္မီတာက တစ္အိမ္လံုးသံုးရဲ ့ သံုးပံု ၁ပံုခြဲေလာက္ကို က်ၿပီး ေပးေနရတာမ်ိဳးပါခီညာ...

အရင္က ဘာဂ်ာ တံခါးကို လူ ့ ရင္ေခါင္း တံခါး အလယ္ ေလာက္မွာသာ ေသာ ့ခတ္ အိ္ပ္တာမ်ိဳးပါ...ေနာက္ စစ္ဆုတ္ေခတ္ကို ခပ္သုတ္သုတ္ေရာက္လာေလေလ သူခိုး ထူေၿပာလာေလေလ ၿဖစ္လာပါတယ္ ပထမ သူခိုးေခတ္စတင္ၿခင္း
သေဘာကို  စိန္တံၿခဴေခတ္လို ့တင္စားႀကပံုရပါတယ္ အိမ္ထဲက ခ်ိတ္ထားလွမ္းထားတတ္တဲ ့ အင္းက်ီေတြ ထီးေတြကို ၀ါးလံုးထိပ္ စူးခ်ိတ္တပ္ၿပီး အၿပင္ကေန ဆြဲခ်ိတ္ယူတာမ်ိဳးပါ...ဖိနပ္ပါ မခံနိုင္ ညည အိမ္ထဲ ထည္ ့ခ်ိတ္သိမ္းထားတတ္တဲ ့ သစ္ခြပန္းပင္ပါ မခံနိုင္ပါဘူးဗ်ာ
အာ ့နဲ ့ ဘာသစ္ခြမွ မစိုက္ရဲေတာ ့တာ ႀကာပါပီ...ငိငိ

ေဒါင္းေတာင္းေနေတြဟာ ညဆို သန္းေခါင္းသန္းလြဲႀကမွ အိပ္ယာ၀င္တတ္ႀကလို ့ အိ္ပ္ၿပီဆို ငလ်င္မဆိုထားနဲ ့ သံခ်ပ္ကားၿဖတ္ေမာင္းသြားတာေတာင္မႀကားမိလိုက္ဖူး အထိ ခလူးခေလာၿဖစ္ေနတတ္ပါတယ္...အဲ ့ေတာ ့ ငတိုေတြက အိ္ပ္ေမာက်ေနတတ္တဲ ့ ည ၂ခ်က္ေက်ာ္ ၃နာရီေလာက္က
စၿပီး မနက္ ၄နာရီ ၅နာရီေလာက္ႀကားမွာ ဘယ္အိမ္ကို ၀င္တိုလို ့ရမလဲလို ့ေၿခစႀက္ာ ၿဖန္ ့တတ္ေလ ့ရွိပါတယ္ အဲ ့အခ်ိန္ေတြႀကားမွာ အခိုးခံထိတာမ်ားတာမ်ိဳးေပါ ့ေလ..

တံခါးေသာ ့အေႀကာင္း ၿပန္ဆက္ရရင္ ေသာ ့ကို ေသာတု နဲ ့ဖြင္ ့ခိုးတတ္လာႀကလို ကာကြယ္ေရး အဆင္ ့တိုးၿမွင္ ့ႀကပံုက သံႀကိဳးေတြနဲ ့ ဘာဂ်ာတံခါးကို ပတ္ၿပီးမွ ေသာခတ္ပါတယ္ သံႀကီဳးသံႀကားရင္ ႏိုးေအာင္ေပါ ့ ေနာက္ေတာ ့ အဲ ့ဒါလဲ မရၿပန္ပါဘူး..ဒၤီေတာ ့ ေနာက္ထပ္ ဖန္တီးခ်က္
ဘာဂ်ာ တံခါးကို လက္လ်ိဳ ႏွိဳက္လို ့အရေအာင္ ေသာခေလာက္ခ်ိတ္တဲ ့ ကြင္းကို သေဘၤာေဆးပံုးလြတ္ေလးအရင္ စြပ္ ၿပီးမွ လက္လ်ိဳ ေသာခတ္တာမ်ိဳး  ၁ ေပပတ္လည္ သံၿပား၀ိုင္းႀကီး စြပ္ၿပီးမွ ေသာ ့ခတ္တာမ်ိဳးေတြ လု္လာႀကရပါတယ္..

အဲ ့လို ေသာ ့ဖြင္ ့ရခက္ေအာင္ လုပ္လိုက္လို ့ေအးၿပီထင္ေနတုန္း....သူခိုး၀င္ခိုး သြားပံုက....ဘာဂ်ာ  တံခါး ၂ ဖက္ ကို စိထားတဲ ့ ေအာက္ေၿခေနရာ ႀကားကို အုပ္ခဲနဲ ့ ကန္ ့လန္ ့ခံ ဂ်မ္းတုံုးလုပ္ ဘာဂ်ာတံခါးကို ေအာက္ပိုင္း ၿဖဲလိုက္ၿပီး
ေခးအရြယ္ လက္သင္ ငတို ေလးက အိမ္ထဲ ကိုယ္ ပိန္ပိန္ပါးပါးေလးနဲ ့ေစာင္း၀င္ အိမ္ထဲက လက္သင္ ့ရာ ပစၥည္းေတြယူ အၿပင္က အသင္ ့ေစာင္ ့ေနတဲ ့ ငတိုဆရာႀကီးကို လွမ္းေပးလိုက္ နဲ ့တိုလို ့ရသမ်ွေတြ တိုသြားပါေရာဗ်ာ  မနက္ႀကေတာ ့
ဘာဂ်ာတံခါးအလယ္က ေသာ ့ခေလာက္က လက္ရာမပ်က္ပဲ တံခါးအေၿခမွာသာ အုပ္ခံဲ ဂ်မ္းတံုး ကန္ ့လန္ ့နဲ ့ ေအာက္ပိုင္း ကားေနေအာင္ ၿဖဲထားတဲ ့ ဘာဂ်ာတံခါး ပံုစံသာ က်န္ခဲ ့တာမ်ိဳးေပါ ့ေလ..

အဲ ကစလို ့ တစ္ခ်ိဳ ့အခန္းေတြဆို ဘာဂ်ာတံခါးေတြမွာ အလယ္ေသာ ေအာက္ပိုင္းေသာ ့ အေပၚပိုင္းေသာ ့နဲ ့ သံုးခ်က္ခတ္ေတြၿဖစ္ကုန္ေတာ ့တာါပဲဗ်ာ....အဲ  ့မွာ ၿမိဳ ့ႀကြက္ေတြရဲ ့ေသာင္းႀကမ္းမွဳ ့ေႀကာင္ ့လဲ ဘာဂ်ာတံခါးေတြရဲ ့ေအာက္ေၿခမွာ တစ္ေပေက်ာ္ေလာက္ရွိတဲ ့ သံၿပားေတြ အပိတ္ကာရတာမ်ိဳးလဲံ ရွ္ိပါေသးဗ်ာ.


သက္ေရာက္+ အခါတိုင္ေလး ေပါင္းစပ္ေတြးတဲ ့ေဘ ့စစ္ေလး


သက္ေရာက္+ အခါတိုင္ေလး ေပါင္းစပ္ေတြးတဲ ့ေဘ ့စစ္ေလး
----
ေမးလာသူနဲ ့ သက္ေရာက္နဲ ့ေပးသူလာတဲ ့အခါတိုငေလး္ကို တြဲ  ႀကည္ ့ ေတြးေတာပံုေလးက တစ္ၿခားဆီက လာတဲ ့ တနလၤာသား ၂ ေယာက္ ဆိုပါေတာ ့  ၂ ေယာက္စလံုး စေန သက္ေရာက္လဲ တူတယ္ပဲ ဆိုပါေတာ ့
လာတဲ ့အခါတိုင္မွာ  တစ္ေယာက္က ေဘာမတိုင္ ခိုက္ နဲ ့ လာမယ္ တစ္ယာက္က ဂုရုတိုင္ န၀င္းလာမယ္ဆိုပါေတာ ့ အဲ ့မွာ အခါတိုင္လာ လက္ငင္းကာလရဲ ့ သေဘာကိုၿေနတဲ ့ သေဘာေပါ ့
ေဘာမတိုင္ ခိုက္ နဲ ့လာတဲ ့ တနလၤာသားက စေနသက္ေရာက္ရဲ ့ ဒဲ ့ကစ္ေနတာကို ၿပာေနေအာင္ခံေနရၿပီ  ကူရင္ သတိထားကူ လြယ္မေယာင္နဲ ့ခက္နိုင္တယ္ လက္ပါက္ကပ္ေလာက္မယ္ေပါ ့ ဒါ ့အၿပင္ ေဘာမတိုင္မို ့ ေငြစကားေႀကးစကား ယႀတာဘိုး န၀င္းဘိုးေတြ စြတ္ေၿပာလို ့မၿဖစ္ဖူး ခ်က္ဦးမွာလို ့
လို ့ေတြးလို ့ရေနၿပီေပါ ့၊ ဂုရုတိုင္နဲ ့လာတဲ ့ တနလၤာသားႀကေတာ ့ စေနသက္ေရာက္ဆိုေပမယ္ ့
ေလာေလာဆယ္ ေလတိုက္ေနေသးဆဲ စင္ေပၚမွာရွ္ိေနေသးဆဲ လဲ ၿဖစ္နိုင္တယ္ ( အဲ ့စင္ေပၚကေန ဘယ္ေတာ ့ ၿပဳတ္က်ေတာ ့မလဲဆိုတာ လစိတ္ကို ခ်က္လိုက္ရင္ ေပၚၿပီ.) တိုက္ရိုက္ကြိဳင္မဟုတ္ေလာက္ေသးဘူး
သြယ္၀ိုက္ ကြိဳင္ေတြမပါလာေလာက္ေသးတာမ်ိဳးနဲ ့ ၀င္ကူရတာ သိပ္လက္ေပါက္မက္ေလာက္ဖူးလို ့ ႀကိဳမွန္းဆထားလို ့ရၿပီ သေဘာဗ်


ငိငိ ေတြ ကို ဖစ္လို ့...ခ္ ငိငိ...

ႀကံဳလို ့ ေၿပာၿပတာပါ ကိုယ္တိုင္ ေဗဒင္ေပါင္းစံုေမးဖူးတဲ ့ဘြက လာေတာ ့ ေမးသူရဲ ့ဖီလင္ေတြ ရွိေနတယ္  အဓိက စိတ္ညစ္တာက
က်ေနာ္တို ့က သိလိုရင္းကို ခပ္ၿမန္ၿမန္သိခ်င္တယ္ ေဟာသူအမ်ားစုေတြက ေဗဒင္ သမားအခ်င္းခ်င္းသာ နားလည္တတ္တဲ ့ ေဗဒင္အသံုး
 စကားလံုးေတြ တစ္ပံုႀကီးနဲ ့ ေပရွည္ေအာင္ေၿပာၿပီးမွ လိုရင္းေရာက္တယ္   အဲ ့ကိစၥကို က်ေနာ္တို ့ေမးသူေတြက ဖီးလ္ငုတ္ေနတယ္ စိတ္မရွည္ဘူး
 ဆရာဘာေတြေၿပာေနမွန္း နားလည္းမလည္ဘူး  သိခ်င္တာေလး ပါမလားလို ့သာ သည္းၿငီးခံေစာင္ ့ေပးေနရတာ  တစ္ခါတစ္ေလ ထေတာင္ၿပန္ခ်င္တဲ ့အထိ ေပရွည္ေနတဲ ့
အေဟာဆရာေတြ ႀကံဳခဲ ့ရတဲ ့ အဲ ့ဖီလင္ေႀကာင္ ့ ကိုယ္တိုင္ မထင္မွတ္ပဲ အေဟာသမားၿဖစ္လာခ်ိန္မွာ အမ်ားအားၿဖင္ ့ ေဗဒင္အသံုးေတြ မပါသေလာက္နဲ ့
ေန ့တဓူ၀ အရပ္သံုးစကားေတြနဲ ့ ရွင္းလင္းေၿပာၿပ ေလပစ္ေနတာမ်ိဳးၿဖစ္လာတယ္  က်ေနာ္နဲ ့ ဆံုသူအမ်ားစုကလဲ လိုတိုရွင္းပိတ္သတ္ေတြမ်ားလို ့
အဆင္ ့ကို ေၿပလို ့ေတာင္ေၿပာလိို ့ရတယ္...ကိုယ္ ့ဘ၀ ကိုယ္ ့ကံ ကိုယ္ ့ပိတ္သတ္နဲ ့ ကိုယ္ ့စတိုင္နဲ ့ကိုယ္ဆိုတာ ဒါကို ေၿပာတာပါ က်ေနာ္ ့စတိုင္အတိုင္းက ပိုေကာင္းတယ္လို ့မဆိုလိုပါဘူးဗ်ာ
ကိုယ္ အေၿခစိုက္တဲ ့၀န္းက်င္က ငါးပါးသီလေတာင္ တိုင္ေပးသူမရွိရင္ အၿမီးအေမာက္မတည္ ့တဲ ့သူေတြက ခပ္မ်ားမ်ားရယ္...ငိငိ

ေဆာင္းညလယ္ရဲ ့ တစ္ေရး မႏိုးတႏိုးေလးမွာ.



ေဆာင္းညလယ္ရဲ ့ တစ္ေရး မႏိုးတႏိုးေလးမွာ....
------
ဒီည အေအးဓာတ္ေလး ရွိေနတယ္ဗ်..ေနာ္တို ့ ေဒါင္းေတာင္းေနေတြ ဖီးလ္လာတဲ ့ အေအးဓာတ္ေလး အေနအထားေလာက္ေပါ ့ အလြန္အကြ်ံေအးလဲ မဟုတ္ေသးဖူး ေအးလဲ ေအးေနတယ္ဆိုေတာ ့  ဟႊာသမားေတြ အႀကိဳက္ ရာသီေလးလို ၿဖစ္ေနတာမ်ိဳးေပါ ့ . အဲ ့ဒါ ဂြမ္းေစာင္ေလးကို ၿခံဳၿပီး မ်က္လံုးေလး ေမွးၿပီး ႏွပ္ေနတာေပါ ့ဗ်ာ...ေဆာင္းညလယ္ေလးမွာ အေအးဓါတ္ရဲ ့ ေပြ ့ဖက္လာၿခင္းကို ခ်စ္သူ ့ရင္ခြင္ထဲ ေရာက္ေနသလိုလို ဘာလိုလိုနဲ ့ ဖီလင္ခံေနတာမ်ိဳးေလး.ဒါမ်ိဳး အေအးဓါတ္ေလးေတြက ရခဲတာကိုး...

အဲ ့မွာ အေအးဓါတ္ကေလးရဲ ့ကလူက်ီစယ္ေနတာေလးကို မအိပ္ရက္ရက္ အိပ္ရက္ရက္နဲ ့ ဖီးလ္တက္ေနတုန္း ၿဗံဳးဆို စိတ္ထဲမွာ တြတ္တီးတစ္ခုခု ေပးခ်င္လာပါေရာဗ်ာ...
အဲ ့ဒါ ႏွပ္ေနရင္းကေန မီးဖိုထဲ လွမ္းေတြးလိုက္တာ စိတ္၀င္စားေလာက္တဲ ့ တြတ္းတီခ်င္စရာ ဘာမ်ားရွိေနမလဲေပါ ့ ၊ အဲ ့မွာ ညေနက သင္အာက လိုလို ေရႊဘဲကလိုလို ထမင္းေႀကာ္ ခ်န္ေပးထားတယ္လိုလို ႀကားလိုက္တာ သတိရလိုက္ေတာ ့ ထမင္းေႀကာ္ ေဖါ ့ဘူးႀကီးကို မ်က္စိထဲ ၿမင္ေယာင္လာၿပီး ေစာင္ၿခံဳလ်က္ေလးတန္းလန္းနဲ ့ မ်က္လံုးတစ္၀က္ဖြင္ ့ရင္း  မီးဖိုေခ်ာင္ကို ခ်ီတက္ေတာ္မူမိေတာ ့တာေပါ ့ေလ...

မီးဖိုထဲေရာက္ေတာ ့ ဟိုဟာဖြင္ ့ဒီအိုးလွန္လုပ္လိုက္တာ ႏိုးထမင္းေႀကာ္ေဖါ ့ဘူး ဗ်..ေနာက္က်တဲ ့လက္သစၥာေဖါက္နဲ ့ေတြ ့သြားၿပီးထင္ပါရဲ ့..အိမ္က မိေမာ္ေမမ ခင္သႏၱာသက္ခ်ိဳၿပံဳးတို ့ တစ္သိုက္ကလဲ တရားပြဲသြားဖို ့သာ ေနာက္က်ရင္ရွိရမယ္ တြတ္တီး မွာေတာ ့ ပါးစပ္သြက္ လက္သြက္ခ်က္က ဂင္းနက္ စံခ်ိန္၀င္ေလာက္ကဲ ့ပဲ...အာ ့နဲ မ်က္စိနဲ ေတာင္ႀကည္ ့ေၿမာက္လွန္နဲ ့ ဆက္ရွာလိုက္ေတာ ့ ေဖါ ့ဘူးႀကီးတစ္ဗူးက ရွိေနေသးဗ်ာ...အဲ ့ထဲမွာ ဟားးးး..ဘဲကင္ေတြဗ်ား...ေပါင္ေခ်ာင္းေတြေရာ ဘာေတြေရာ  အခ်ဥ္ေရာ ဘာေရာ ဂြတ္ပဲ...ေနာက္ဗူးတစ္ခုက ေတာ္ပူကီ ဆိုလားဘာလား ကိုရီးယား တြတ္တီး ေပ်ာ ့စိစိ ခ်ဥ္စပ္ခ်ိဳအိ အဖတ္ဗူးေလးနဲ ့...ထမင္းလဲနဲနဲ က်န္ေသးတယ္ ပံုမွန္ အိမ္ခ်က္ ႀကက္သားဟင္းေရာပဲ..အဲ ့ေလာက္ဆို မဆိုးပါဘူး...အိပ္ခ်င္မူးတူးနဲ ့ မီးဖိုေခ်ာင္လာရက်ိဳးနပ္ပါတယ္ ...ငိငိ

အဲ ့မွာ ထမင္း စတ္ိနဲ ့ ဟင္းေတြခ်ည္း အဲ ့အိုးေတြနား မတ္တတ္ရပ္ဆြဲေတာ ့တာေပါ ့ဗ်ာ....( ထိုင္ခံုဆီယူသြားရမွာကို ပ်င္းေနေသးတာကိုး..ငိငိ)
မ်က္လံုးကလဲ မပြင္ ့တစ္၀က္ ပြင္ ့တစ္၀က္နဲ ့  ေကာင္းဘြိဳင္ကားထဲက ေစာင္ႀကီးကလဲ ၿခံဳလ်က္တန္းလန္းနဲ  ့ လက္ ႏွစ္ဖက္နဲ ့ ဘဲကင္ဖတ္ေတြကို အခ်ဥ္ေရေတြ နဲ ့ တို ့ ဆြဲလိုက္ ကိုရီးယားေတာ္ပူကီ ဖတ္ေတြကို ေကာက္၀ါးလိုက္ ႀကက္သားဖတ္ေတြ ေကာက္ဆြဲလိုက္  ထမင္းကို ဇြန္းေလးနဲ ့ စတိေကာ္၀ါးလိုက္ေပါ ့....ေရေႏြးေလးနဲနဲ နဲ ံ႕ က လည္ေခ်ာင္း လမ္းရွင္းေလး ေကာက္ေမာ ့လိုက္ေသးေပါ ့....ညႀကီးမင္းႀကီး တစ္နာရီခြဲေက်ာ္ေလာက္မွာ တစ္ေပြထဲ  ဘဲကင္ေတြ ....ဆြဲလို ့ေကာင္းထွာဗ်ာ..ပဲ..

အဲ ့မွာ ဘဲကင္ဖတ္ကို အခ်ဥ္ေရးေလးနဲ ့ တို ့ တို ့ၿပီး ဆြဲေနတုန္း မ်က္လံုးက မပြင္ ့ တပြင္ ့နဲ ့ အေတြးထဲမွာ ေရာက္လာတာ ကိုယ္ ့ကိုယ္ကိုယ္ ၿပန္ၿမင္လာတာ နာ  ဘဲကင္ ဆြဲေနတာ ဘီလူး နဲ ့ ေတာင္ တူေနသလိုလိုပဲလို ့  လက္ထဲက ဘဲကင္ ေပါင္တံ ရိုးေလးကလဲ လူ ့ေၿခေထာက္ ေပါင္တံလိုလို ဘာလိုလို နဲ ့လို...လူသားစားနဲ ့ ဘီလူးလို ့ ကိုယ္ ့ကိုယ္ကိုယ္ၿပန္ၿမင္ေနတာ....ဟီးးး.....အဲ...ၿမင္ေယာင္ေနတာပဲ ရွိတာ..ဘဲကင္က အေရၿပား နီတာရဲေလးနဲ ့ အသားထူထူေလးနဲ ့  အခ်ဥ္ေရကလဲ ဂြတ္ရွယ္ ၿဖစ္ေနေတာ ့ အေတာ္ ဆြဲလို ့ေကာင္းခ်က္ဗ်ာ အၿပင္ေလာကဓါတ္ရဲ ့ ရာသီကလဲ ေဆာင္းပီ ေနသလိုလို ေအးေအးေလးၿဖစ္ေနတာနဲ ့...အဲ ့ဒါ အာရံုထဲ ဘဲကင္ေၿခေထာက္ေပါင္သားကို အပီဆြဲေနပံုက ကိုယ္ ့ကိုယ္ကိုယ္ ဘီလူးတစ္ေကာင္က လူ ့ေပါင္သားကို အပီဆြဲေနတဲ ့အက္ရွင္နဲ ့တူသလိုလိုသာ ၿမင္ေယာင္ေနေပမယ္ ့ အဲ ့ဘဲကင္ကို လက္မခ် စိတ္ကေနာက္မတြန္ ့ခ်က္က
ဘဲကင္ကို ၀ါးတီးဖြင္ ့ေနတာ အစားမပ်က္သြားဘူးလို ့..အဲ အဲ....တစ္ေပြထဲ ပြဲေတာ္တည္ေနတာေတာ ့မွဳတ္ဖူးဗ်  အနားမွာ ပြဲေတာ္က်  အရိုးကိုက္ဖို ့ ပတ္လည္၀ိုင္းလာေစာင္ ့ေနတဲ ့ေႀကာင္ေတြ ေလးေကာင္နဲ ့လို ့ ဒင္းတို ့လဲ လြယ္ပါဘူး ႀကြက္သာ မေခ်ာင္းရင္ေနရမယ္ လူ ့ ပါးစပ္အလွဳပ္ပဲ အၿမဲေခ်ာင္းေနပံုရပါ ့.ေရာ ့ေရာ ့ အရိုးကိုက္ခ်ည္ေပါ ့..ခခ္ခ္  .ဟီးဟီး...:P  =D 😁😁

လစိတ္ႀကည္ ့ၿပီး ေၿပာလိုက္တာပါ



လစိတ္ႀကည္ ့ၿပီး ေၿပာလိုက္တာပါ
----
အခု လူက ၿပီးခဲ ့တဲ ့ အပတ္ ႀကာသာပေတးေန ့က လာတဲ ့သေဘၤာတက္ဖို ့ ေစာင္ ့ေနတဲ ့လူ ၉၊ ၈ ၊ ၆၀  အဂၤါသားအဓိပတိဖြားပါ...
သူ ့အခက္အခဲက  ဗမာၿပည္ကုမၸဏီဖက္က အိုေကၿပီ တစ္ဖက္ သေဘၤာဖက္က ရက္စ္ေအာ္ႏိုး ကြန္ဖန္း မလာေသးလို ့ စိတ္ပူေနတယ္ေပါ ့ဗ်ာ...ေစာင္ ့လာတာလဲ ၆လ ေလာက္ၿဖစ္ေနၿပီၤလို ့ ဆိုတယ္...

ဒါနဲ ့နဲနဲေကာက္ၿခစ္လိုက္ေတာ ့ သူက ၈ လပိုင္း လဆန္းေမြး အဂၤါသား ၿဖစ္ေနလို ့ လစိတ္ခ်ိန္လိုက္ရင္ အခု ဒီဇဘၤာလ ရဲ ့ လစိတ္က စေနလစိတ္ကုန္ခါနီးေလးၿဖစ္ေနၿပီ
သူ ့အလုပ္ေပၚ အတည္ၿပဳခ်က္ ရနိုင္တာက ဒီဇဘၤာလလယ္ကေန ဇႏၷ၀ါရီလ ႀကား ႀကာသာပေတး လစိတ္ (အလုပ္ေပၚလစိတ္)ဆိုတာ ခန္ ့မွန္းလို ့ရေနၿပီ ....

ၿပီးေတာ ့ သူလာတြက္ေနတာ တနဂၤေႏြတိုင္ၿဖစ္ေနတယ္  ေလာေလာဆယ္ေတာ ့ တနဂၤေႏြတိုင္မွာ အဂၤါသားက တိုင္ေၿခ မွာဆိုေပမယ္ ့
တနဂၤေႏြ တိုင္ၿပီးရင္ ဆက္လာမွာက အဂၤါသားသမီး တိုင္ထိပ္ န၀င္းေရာက္မယ္ ့ လွဳပ္ရွားတိုင္ ေသာႀကာတိုင္....ေစာင္ ့ေနတယ္ဆိုေတာ ့ ခရီးထြက္ရခက္ေနတတ္တဲ ့
စေနလစိတ္အားေလးက မႀကာခင္ရက္ပိုင္းအတြင္း ကုန္ေတာ ့မယ္လို ့ ေတြးလို ့ရေနၿပီ...အဲ ့ေတာ ့ ႏွဳတ္ကေၿပာေပးတာက  မႀကာခင္ရက္ပိုင္းအတြင္း အိုေကပါေတာ ့မယ္
တစ္ပတ္ဆယ္ရက္အတြင္းေလာက္ေပါ ့ ဂြတ္မယ္ဆိုရင္ လာမယ္ ့ ႀကာသာပေတး စေနေလာက္ၿဖစ္နိုင္ေလာက္မယ္လို ့ ေၿပာလိုက္ၿပီး  ပို ေသၿခာသြားေအာင္ အၿပင္ဘုရားတစ္ဆူမွာ
ယႀတာ သြားလွဳလိုက္ ၁ ႀကိမ္ထဲလို ့ ေၿပာလိုက္တယ္  ေသာႀကာေန ့ ညေန ၄ ခြဲနဲ ့ ၇ခြဲ ႀကားေလာက္ သြားလိုက္ပါ ဆိုၿပီး ယႀတာေပးလိုက္တယ္

ယႀတာက အုန္း ၆ညြန္  ့ ႏွင္းဆီ ၃ ပြင္ ့ နဲ ့ ႀကက္လ်ွာ ၃ လက္ ၂ စံု လို ့ေပးလိုက္တာ ...၁ စံုက ေသာႀကာေထာင္ ့ မွာ  ( ခရီးသြားမွာမို ့ ) ေနာက္ ၁စံုက အဂၤါေထာင္ ့ ( ဒါက ေမြးနံေထာင္ ့မို ့)။။
အဲ ့မွာ အုန္း ညြန္ ့က သူ ့ အညြန္ ့အၿဖစ္ ေပးတာ ႏွင္းဆီက ပါးစပ္ထဲ ေတြ ့ကရာ အဆင္ေၿပေအာင္ေပးလိုက္တာ ယႀတာ လွေအာင္လို ့ ( တစ္ခ်ိဳ ့က အရြက္နဲေနရင္ ဖီးလ္ငုတ္ေနတတ္လို ့ အဲ ့လိုပဲ အႀကံံအဖန္ေတြ လုပ္ေပးရတာ ဆိုဒ္အဖက္လဲ မရွိတာမ်ိဳးေပါ ့)
ႀကက္လ်ွာက သေဘၤာသား ကိစၥမွန္သမ်ွ မွာထည္ ့ေပးတဲ ့ခရီးထြက္တဲ ့ သေကၤတသေဘာ  ၿဂိဳလ္ပစၥည္း...(  ႀကက္လ်ွာ အလံ သေဘာေတြကို ေရွးက ေလွႀကီးေတြရဲ ့ ရြက္တိုင္ထိပ္ဖ်ားတို ့ စစ္ခ်ီရင္ ေအာင္လံ တလူလူ လႊင္ ့ေနတဲ ့စတိုင္တို ့မွာ ေတြ ့နိုင္တယ္)

တိုက္ဆိုင္ခ်က္က ဒီေန ့ႀကာသာပေတးေန ့မွာ တစ္ဖက္ သေဘၤာက အတည္ၿပဳခ်က္ရၿပီး ထြက္လာခဲ ့ဖို ့ လွမ္းေခၚၿပီ အဲ ့ဒါ ဒိုးေတာ ့မယ္လို ့ လာေၿပာရင္ ဘာေဆာင္သြားရမလဲတို ့ ဘာတို ့ညာတို ့ေပါ ့ (  ႀငာသလားလို ့ အခု န၀င္းထိုင္သြားၿပီး ခေရရြက္ ၁ ရြက္ကို
ပလတ္စတစ္ေလာင္းေဆာင္သြားခိုင္းလိုက္တာေပါ ့ ...ငိငိ )

အမွန္က ဘာယႀတာ မွ မလုပ္လဲ သူ ့ဟာသူ အလုပ္က ဒီ လအတြင္း သူ ့ကံနဲ ့သူ ေပၚလာေတာ ့မွာဆိုတာ လစိတ္ႀကာသာပေတးကို ေထာက္ၿပီး မွန္းလို ့ရေနၿပီးသား ဆိုတာ လစိတ္အထာေတြ ရိပ္မိၿပီးသား ၿဖစ္တဲ ့ က်ေနာ္တို ့က တြက္လို ့ရေနၿပီးသားဗ်  က်ေနာ္ ေဟာလို ့ယႀတာကူလို ့အဓိ္က
မွန္တာမ်ိဳး ထက္ သူ ့ကံကိုက ၿဖစ္ခါနီးေနတာလို ့ေၿပာခ်င္တာ က်ေနာ္တို ့နဲ ့ သူနဲ ့ ကြာတာက သူက လစိတ္အေႀကာင္းကို မသိသူ ဒါေလးပဲကြာတာ...ယႀတာက  ေခြးသြားထဲ အမဲဆီေလး ၀င္ထိုးေပးလိုက္တဲ ့ သေဘာေလး ကူေပးလိုက္တာမ်ိဳးေလး..။

အဲ က်ေနာ္ ့ဆီမွာ အဲ ့လို လိုတိုရွင္း ကိစၥနဲ ့လာတဲ ့ သူေတြခ်ည္းမ်ားတယ္ သိုက္ကလာတာလားတ္ို ့  ဘူနဲ ့ ညားမွာလဲတို ့ ဘယ္အသက္ပိုင္းမွာ ခ်မ္းသာမွာလဲတို ့ ဘြဲ ့ဘယ္ ၂ ခုရမွာလဲတို  အိုဇာတာေကာင္းရဲ ့လားတို ့ဆိုတဲ ့ လူေတြမ်ိဳး အလာအရမ္းနဲပါတယ္ အလုပ္လုပ္ႀကတဲ ့ သေဘာဖက္ကပိုမ်ားတယ္...

ေဗဒင္လာတြက္တဲ ့သူက သူ ့နမိတ္သူၿပန္ အေၿဖထုတ္ၿပသြားတယ္




ေဗဒင္လာတြက္တဲ ့သူက သူ ့နမိတ္သူၿပန္ အေၿဖထုတ္ၿပသြားတယ္
---
ပိတ္သတ္ဆီက ၿပန္လည္သင္ယူၿခင္း ပညာ လို ့ပဲ သေဘာထားေပါ ့ဗ်ာ...ငိငိ...သူက အသက္ ၅၃ ထဲေရာက္ေနၿပီ ၿဖစ္တဲ ့ ၁ ႀကြင္းတနလၤာသမီး အသုတ္သည္ပါ...လာေနက်ပါ  ဒီတစ္ခါလာတာက သားလုပ္သူရဲ ့ ဖြန္ အရွုတ္ေတာ္ပံုေႀကာင္  ့ တစ္ဖက္ကို ေတာင္းပန္လိုက္ရတဲ ့ အေႀကာင္း ဘယ္တိုင္မယ္ ညာတိုင္မယ္လို ့လဲ အၿခိမ္းေၿခာက္ခံရလို ့ စိတ္ပူၿပီး အမွဳ ့အခင္းရွိမရွိနဲ ့ ကာဗာေလးေပါ ့ဗ်ာ...

အာ ့နဲ ့ ေလပစ္ၿပီးလဲသြားေရာ...သူ တဲ ့ ၿပီးခဲ ့တဲ ့ ၄ ရက္ေလာက္ကတဲ ့ သူ ့အသုတ္ဆို္င္ေရွ ့က ေၿမကြက္လပ္မွတဲ ့ ကားတစ္စီးလာရပ္ၿပီး  ကားေခါင္းထဲက မီးထေလာင္တာေတြ ့လိုက္ရတယ္တဲ ့ အဲ ကတည္းက စိတ္ထင္ ့ေနတာတဲ ့ အခုေတာ ့ အဲ ့ေလေတြ ေ-ာက္ၿပႆနာေတြ တက္လာေတာ ့တာပဲတဲ ့ ဗ်ာ..

ကိုင္း ဘို သေဘာရလဲဗ်  သြသူ ကားေခါင္း မီးေလာင္းတာ သူက သူ ့အတြက္ မေကာင္းတဲ ့နမိတ္လို ့ ဘိ္ုမ်ား ( ဘာေႀကာင္ ့မ်ား) ေကာက္မိလိုက္ပါလိမ္ ့ဗ်ာ...အဟီး...

အဲ ့မွာ လူတစ္ေယာက္ခ်င္းစီမွာ လူ ၿဖစ္ေနတဲ ့ ကုသိုလ္သေဘာက ကိုယ္နဲ ့ ဆိုင္တဲ ့ ကိုယ္နဲ ့မဆိုင္တဲ ့ ၿပင္ပ အႀကားအၿမင္ အသံ နမိတ္ေတြ လိုအပ္ရင္ ၿဖစ္ၿဖစ္ေပးေနတတ္တယ္လို ့ အမ်ားစုက (က်ေနာ္အါအ၀င္) သိပ္ဂရု စိုက္မိေလ ့မရွိဘူး မစိုက္မိရတဲ ့ သေဘာက ကိုယ္ ့ရဲ ့ စိတ္မွာ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟတရားေတြက ၿပည္ ့လ်ွံေနတာမ်ိဳးမ်ားေနခ်ိန္ေတြနဲ ့တိုက္ေနရင္ ၿပင္ပ ထူးၿခားၿဖစ္စဥ္သေဘာဟာ ကိုယ္နဲ ့ ပတ္သက္မသက္ မသိလြယ္ဘူးသေဘာၿဖစ္ေနတတ္တယ္ေပါ ့ေလ..

ဒီကားမီးေလာင္တဲ ကိစၥက  ကားကိုက တနလၤာနံ ပညတ္ အားႀကီးေနတယ္  ပက္ပက္ၿမင္တဲ ့သမီးကလဲ တနလၤာသမီး ၿဖစ္တဲ ့အၿပင္ သူက သူ ့ဆိုင္ေရွ ့မွာမွ လာၿဖစ္လို ့ စိတ္ထင္ ့မိတာမ်ိဳးၿဖစ္သြားတာမ်ိဳး..စိတ္ထင္ ့ရတာကလဲ ကားတနလၤာ လူတနလၤာမ်ိဳးဆိုတာထက္ အနိဌ ၿမင္ကြင္း ေစာေစာစီးစီး က္ပင္းတိုးတာ သူ ့အတြက္လပ္ကီးမေကာင္းဘူးလို ့ ခံစားလိုက္တာမ်ိဳးူဗ်ာ.။.

ေနာက္တစ္ခ်က္က အဲ ကိစၥမ်ိဳးေတြအတြက္ ပ်ားေတာ ့ သိပ္မတုတ္တတ္ေတာ ့တာမ်ိဳးေတာ ့ႀကာၿပီ...ဘာလို ့ဆိုေတာ ့ အဲ ့တနလၤာသမီးလဲ ကားမီးေလာင္တဲ ့အနိဌ ၿမင္ကြင္းကိုၿမင္ နမိတ္မေကာင္းဘူး ယူ ၿပႆနာ နဲနဲႀကံဳရေပမယ္ ့
အသုတ္ဆိုင္ၿပဳတ္သြားတဲ အထိ (၀ါ) ဘ၀ရွင္သန္မွဳ ့ စီးပြားပ်က္သြားအထိ မၿဖစ္သြားခဲ ့သလို က်ေနာ္တစ္သက္ နမိတ္ေပါင္း ေသာင္းေၿခာက္ေထာင္ေတြ ႀကံဳဖူးႀကေပမယ္ ့ ထမင္းအိုး ေမွာက္ ဘ၀ပ်က္အထိ ၿဖစ္တာမ်ိဳး ႀကံဳရခဲံဲလြန္းလို ့သေဘာေႀကာင္ ့ပဲ....ဥပမာ မ်က္ခမ္းလွဳပ္ၿပီးရင္ ရန္ၿဖစ္တတ္တယ္ ေပါ ့ ၿဖစ္ေပမယ္ ့
ထမင္းအိုးေတာ ့မထိခဲ ့ဘူးလို ့ မ်က္ခမ္းလွဳပ္တာ ႏိုးပေရာဘလန္ပါ ထမင္းအိုးနဲ ့ ေ၀းေသးတယ္လို ့ သေဘာထားနိုင္ၿပီေပါ ့ဗ်ာ။။

ကိုယ္ပိုင္ အေဆာင္မ်ား အၿဖစ္ တီထြင္ၿခင္း အေတြးအစ


ကိုယ္ပိုင္ အေဆာင္မ်ား အၿဖစ္ တီထြင္ၿခင္း အေတြးအစ
--------
ေဗဒင္အႀကံသေဘာေပါ ့...ဒီသေဘာကို ေၿပာတာက လူ ့ဆိုက္ကိုဟာ ေကာ္ပီေတြ ကို ပထမ အမွီၿပဳႀကေပမယ္ ့ အခ်ိန္တစ္ခုရလာတဲ ့အခါ ကိုယ္ပိုင္ေလးလဲ ၿဖစ္ခ်င္လာတတ္တဲ ့ စိတ္ခံစားမွဳ ့ရွိလာေလ ့ရွိတယ္..အဲ ့သေဘာအေပၚ အေၿခၿပဳၿပီး ကိုယ္ပိုင္ေလးေတြ လို ့ေၿပာလို ့ရေအာင္ ထြင္လိုလာမယ္ေပါ ့ အဲ ့မွာ အလုပ္ၿဖစ္ဖို ့ သဘာ၀ယုတၱိမလြတ္ဖို ့ ေၿခေၿခၿမစ္ၿမစ္လဲ ရွင္းၿပနိုင္ဖို ့ပါ ထည္ ့ေတြးရတယ္ေပါ ့ဗ်ာ

ဒီ စက္ေတာ္ရာ ( ဘုရားရွင္ရဲ ့ေၿခေတာ္ရာေပါ ့ေလ)  ပံုေတာ္ေလးကို စၿမင္ကတည္းက အေတြးတစ္ခုက စေပါက္ခဲ ့ဖူးတယ္ ( အရင္က စာေပလာ စက္ေတာ္ရာ စမ အေဆာင္တစ္ခု ေရးၿပ ဆြဲၿပၿပီး တင္ခဲ ့ဖူးတယ္ ေခးေတြအတြက္ လိပ္ၿပာခ်ဳပ္လို ့အဓိက ညႊန္းတယ္)

ဒီ စက္ေတာ္ရာကို ၿမင္ေတာ ့ စေပါက္တဲ ့အေတြးက  စက္ေတာ္ရာဟာ ခရီးသြားၿခင္းကို ကိုယ္စားၿပဳတဲ ့သေကၤတ အသြင္ပိုေဆာင္ေနတယ္ ဒီေတာ ့ စက္ေတာ္ရာကို ပူေဇာ္သင္ ့ ပံုေတာ္ကို ဂုဏ္တင္ၿပီး ေဆာင္ထားသင္ ့တဲ ့ သူေတြဟာ ေန ့တဓူ၀ ရြာရိုးကိုးေပါက္ထြက္ ခရီးသြား အလုပ္လုပ္ေနသူေတြ ၿပည္ပသြား သမားေတြ  သေဘၤာသားလုပ္စားေနသူေတြ စသၿဖင္ ့ အိမ္မကပ္ရပဲ အလုပ္သြားေနရတဲ ့သူေတြ အတြက္ အေဆာင္သေဘာ လုပ္လို ့ လို ့ရတယ္လို ့ စ အေတြးေပါက္ခဲ ့တယ္ေပါ ့ဗ်ာ...

အေတြးေပါက္တာ ေၿပာတာ  အေဆာင္အထိ မသြားဘူးပါဘုူး က်ေနာ္က ခုေနာက္ပိုင္း လမ္းခရီးထြက္ခဲေနေသးသလို အေဆာင္စီရင္တဲ ့အထိ လမိုင္းက ကပ္မလာလို ့ အေတြးက အေတြး အဆင္ ့အထိပဲ ထားခဲ ့တာ...ေၿပာခ်င္တာက ေလာကီ မွာ ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္လိုေလး စီရင္သံုးရင္ ယုတၱိက်ရဲ ့ အလုပ္ၿဖစ္ေကာင္းရဲ ့ဆိုတဲ ့ ေဗဒင္အႀကံ အေတြးေတြ စၿပီး ေပါက္ဖြားလာပံုေၿပာၿပတာပါဗ်ား..

သေဘာက ဆရာမွ မွာတာခ်ည္းမွာ ရပ္မေနပဲ ကြကိုယ္ပါ  ေတာင္ႀကံေၿမာက္ႀကံ နဲ ့ အၿမဲလိုလို ၿဖစ္ေနတတ္မွ ေဗဒင္သေဘာတရားေတြထဲ တီးေခါက္လာမိတာမ်ိဳးလို ့ဆ္ိုလိုတာ

စက္ေတာ္ရာ ပံုက ေ၀ါေပၚက သယ္လာတာပါ...ငိငိ


သမုတိ္ ဟိတ္



သက္ေရာက္ ရဲ ့သဘာ၀ ကို အေၿခခံ မွတ္နည္းက ဥပမာဆိုပါေတာ ့  ႀကာသာပေတးကေန တနလၤာ သက္ရာက္အထိက အေကာင္းသေဘာမ်ားတယ္ေပါ ့ အဂၤါကေန စေန အထိက မေကာင္းမွဳ ့ သေဘာ မ်ားတယ္ေပါ ့...ဒါက သက္ေရာက္  ၈ ခြင္ကို ေယဘူယ် အေကာင္းမ်ားသေဘာ အဆိုးမ်ားသေဘာ စ ခြဲထားၿပီ..

အဲ ့မွာ က်ေနာ္တို ့က ဘယ္လို နားလည္လိုက္ရမလဲဆိုရင္...ဆိုပါေတာ ့ ႀကာသာပေတးကေန  တနလၤာ သက္ေရာက္ ႀကားမွာ ဖ်ားနာ ရင္  ၁၀ ရက္ေလာက္ဖ်ားနာတတ္တဲ ့ က်မၼာေရးက ၃ရက္ ၅ရက္ေလာက္နဲ ့နလံၿပန္ထူနိုင္တယ္ေပါ ့ ဒါက သက္ေရညာက္အေကာင္းမ်ားမွဳ ့သေဘာေတြက ပံ ့ပိုး မ်က္ႏွာသာေပးမွဳ ့သေဘာေႀကာင္ ့လို ့စရိပ္မိနိုင္တယ္...

ဒီလိုပဲ အဂၤါကေန စေနႀကားမွာ ၁၀ရက္ေလာက္ပဲ ဖ်ားနာသင္ ့တဲ ့က်မၼာေရးက အရက္ ၂၀ေလာက္ႀကာသြားနိုင္တယ္ ပိုက္ဆံ သံုးရတာလဲ ပံုမွန္ထက္ အဆပိုနိုင္ေၿခရွိမယ္  နလံထ ႀကာတတ္မယ္ေပါ ့....အဲ ့လို ႀကိဳ တြက္ဆထားရမယ္  အေႀကာင္းက သက္ေရာက္က ကံႀကမၼာကို မ်က္ႏွာသာမေပးတတ္အၿပင္ ေရာၿပီး ဖဲ ့လႊတ္တတ္တဲ ့သဘာ၀လို ့ ႀကိဳနားလည္ထားရမယ္ေပါ ့ဗ်ာ..

ဒါက ကိုယ္ေရးကိုယ္တာသေဘာ  ဒီသေဘာကေနပဲ  အမ်ားအတြက္ ခ်ဲ ့သြားတာက  သက္ေရာက္အေကာင္းမွာ စာဖတ္ရင္ အားမစိုက္ရပဲ  ပံ ့ပိုးမွဳ ့ေတြေဘးကရၿပီး အိုေကလြယ္တာမ်ိဳး ႀကိဳသိထားဖို ့ သက္ေရာက္အညံ ့မွာစာဖတ္ရင္ ကိုယ္ ့၀ီရိယသာ အဓိက ေမာင္းႏွင္ေရၿဖစ္တယ္ ေဘးက အကူု မေသၿခာါ သေဘာကို သိထားနိုင္သလို

သက္ေရာက္အေကာင္းနဲ ့ အညံ ့ ခရီးတစ္ခါထြက္ ကုန္တဲ ့ သံုးရတဲ ့စားရိတ္ေငြ ကြာၿခားတယ္ဆိုတာ စသၿဖင္ ့ေပါ ့ သက္ေရာက္ ရဲ ့ ေဘ ့စစ္ ေတြေန  ဘ၀ အတြက္ တနံတလ်ားႀကီး ခ်ဲ ့ကားေတြးဆနိုင္တယ္ ေဟာနိုင္တယ္ သတိေပးနိုင္တယ္ေပါ ့  ကိုယ္ရဖို ့မဟုတ္ဖဲ ကိုယ္ ့ဆီကေန  သူမ်ားကို လွဳရတဲ ့ ဒါနခန္း သေဘာေတာင္
သက္ေရာက္ေပၚမူတည္ၿပီး ေပပးရ လွဳရ တာ  အဆင္ေၿပမွဳ ့မေၿပမွဳ ့ ကြာတာ တြက္ဆလို ့ရတယ္ေပါ ့ဗ်ာ...
===========


ေန ့တို္င္နဲ ့  လက္ငင္း အခါတိုင္က ခ်ိတ္ဆက္ေနတယ္  လူတစ္ေယာက္ ေဗဒင္လာတြက္တယ္ ပထမဆံုး သူ ့ဆီက သိနိုင္တာ သူ ့ကိုယ္သူ ဘာေန ့သားလို ့ သူက ေၿပာမယ္ေပါ ့ေလ...အဲ ့မွာ ေန ့တိုင္မွာ  
အခါတိုင္ရဲ ့ ဘယ္ေနရာမွာလဲ ဆိုတာ ဖတ္ကနဲေတြးလိုက္ရင္ ကိုယ္ ့ဆီမေရာက္ခင္က သူ ့ရဲ ့ ကံအေနအထားကို တစ္ကြက္ သိေနၿပီသေဘာ... ဆိုပါေတာ ့ တနလၤာ ေန ့မွာ တနဂၤေႏြသား တစ္ေယာက္ 
ကိုယ္ ့ဆီ ေဗဒင္ေမးလာ ၿပီ ဆိုရင္ သူလာတဲ ့ လက္ငင္းတိုင္က ဘာတိုင္ ၿဖစ္ၿဖစ္  သူ ဟာ ကံႀကမၼာ ေခ်ာင္ပိတ္ေနၿပီ ၿဖစ္တဲ ့သူ ..ထြက္ေပါက္ရွာဖို ့ႀကိဳးစားေနၿပီၿဖစ္တဲ ့သူလို ့ ႀကိဳေတြးထားလို ့ရၿပီ...

အကယ္၍ သူဟာ ကိုယ္ ့ ေရွ ့ေရာက္လာတဲ ့ အခါတိုင္ဟာ  တိုင္ရဲ ့အထက္ န၀င္း စီးပြား စုတ္ ေနရာမွာ ( ဥပမာ ေဘာမတိုင္နဲ ့လာမယ္ စေနတိုင္နဲ ့လာမယ္ဆိုရင္ အခါတိုင္ရဲ ့ အထက္မွာ ၿဖစ္ေနလို ့
သူ ့မွာပါလာတဲ ့အခက္ကို ကိုယ္က ကူေပးရမွာ လက္ေပါက္ မကပ္ဘူးေပါ ့ေလ...အကယ္၍ သူဟာ ဂုရုတိုင္နဲ ့လာမယ္ ေသာႀကာတိုင္နဲ ့လာမယ္ဆိုရင္  တိုင္ရဲ ့ေအာက္မွာ ရွိလို ့ ေန ့တိုင္အရေရာ
လာတဲ ့ အခါတိုင္အရပါ တိုင္ေအာက္မွာခ်ည္းၿဖစ္ေနလို ့ သူ ့ကိစၥကို ၀ိုင္းေတြး ကူေပးရတဲ ့အခါမွာ လက္ေပါက္ကပ္မယ္ ေလ်ွာ ့တြက္လို ့မရဘူး လို ့ ေယဘူယ် အႀကမ္းၿဖင္း ေတြးဆထားလို ့ရၿပီ
ၿပီးမွ သက္ေရာက္ေတြ လစိတ္ေတြ ၀င္ၿပီေပါ ့ေလ...


ဒါက လူတစ္ေယာက္ ေဗဒင္လာေမးရင္ အခါတိုင္က ဘယ္က႑ကေန ေယဘူယ်သေဘာ ထည္ ့သံုးလဲဆိုတာ အက်ဥ္းေရးၿပတာပါ က်ယ္တာေတာ ့ ေတာ္ေတာ္ ့ကိုက်ယ္ၿပန္ ့ပါတယ္ အေသမွတ္တာမ်ိဳးလဲ
မရပါဘူး သေဘာေတြကို ပဲ ေယဘူယ် ယူမွ ေန ့တိုင္ အခါတိုင္ သေဘာေတြကို သံုးရတာ လြယ္မွာပါ.....ဒါက စက္နာရီ ကေန သြားတဲ ့သေဘာပါ နမိတ္ေတြ ဘာေတြ က ပါခ်င္ပါလာတတ္ေသးတာလဲရွိပါတယ္
ေနာက္တစ္ခ်က္က ေဗဒင္ပညာ ကို ခ်ဥ္းကပ္ပံုက  ပံုမွန္သိေနက် ခ်ဥ္းကပ္္ပံုနဲ ့ က်ေနာ္တို ့ ခ်ဥ္းကပ္ပံုနဲ ့ နဲနဲကြဲေနပါတယ္

အမ်ားစု သိေနက်  ႀကားေနက် တြက္ဖူးေနက် ေဗဒင္စတိုင္က မွန္သထက္မွန္ေအာင္ အေဟာထုတ္ဖို ့နဲ ့ အေဟာခံခ်င္တာမ်ိဳးစတိုင္ေတြ က အရင္လာတာမ်ိဳးမ်ားပါတယ္ ၿပီးမွ ဇာတ္ထုတ္ေတြကို မီးစင္ႀကည္ ့ကသေဘာေပါ ့
က်ေနာ္တို ့ ခ်ဥ္းကပ္သြားတဲ ့ပံုက အေဟာက ေယဘူယ်သေဘာေလာက္ပဲေဆာင္ၿပီး လက္ငင္းႀကံဳေနရတဲ ့အမ်ိဳးအစားစံုလွတဲ ့ လူ ့ၿပႆနာေတြကို ဘယ္လို ေၿဖရွင္းယူရင္ေကာင္းမလဲ ဆိုတဲ ့ ခ်ဥ္ကပ္နည္းက အဓိက သေဘာစတိုင္
က အဓိက ပစ္မွတ္နဲ ့ သြားေနတာမ်ိဳး ၿဖစ္ေနပါတယ္ ဒီေတာ ့ ကြာသြားပံုက က်ေနာ္တို ့ခ်ဥ္းကပ္တဲ ့ စတိုင္ကေန ေဗဒင္ေဟာေနတာမ်ိဳး ေဟာစမ္းေတြ ေရးၿပေနတာမ်ိဳး မ်ားမ်ားမေတြ ့ရတာပါပဲ...ၿပီးေတာ ့ အမ်ားစု ေဗဒင္အေဟာစတိုင္က
အမ်ားစုကိုၿခံဳငံုတဲ ့စတိုင္ မ်ားၿပီး က်ေနာ္တို ့စတိုင္က အမ်ားသေဘာ လိုင္းထဲမွာ မဟုတ္ပဲ ၀မ္းဘိုင္၀မ္း သေဘာ  ကိုယ္ နဲ ့ ကံဆံုတဲ ့သူကိုပဲ အဓိက ေဆြးေႏြးႀက ေၿဖရွင္းယူႀကသေဘာမ်ိဳး မ်ားတာေတြ ့နိုင္ပါတယ္ဗ်ာ

============

သမုတိ္ ဟိတ္
---
အရပ္မ်က္ႏွာ ကို ၿပႆနာရွာတာဗ်...၊ အေရွ ့အေနာက္ေတာင္ေၿမာက္ သေဘာနဲ ့ေဗဒင္မွာ အထက္ေဆာင္ပန္း ေအာက္နင္းႀကမ္း သေဘာနဲ ့ 
ယႀတာ ကစားတဲ ့အခါ ..ဆို္ပါေတာ ့ တစ္ေယာက္ေယာက္နဲ ့ စကားေၿပာေနတုန္း ကိုယ္က တစ္ဖက္ကို အထက္ကေန စကားေၿပာခ်င္ရင္ 
ကိုယ္ ့ေဆာင္ပန္း အရပ္ကို မ်က္ႏွာမ ူေနရာ ယူၿပီး ေၿပာေပါ  ့ေလ.. အဲ ့အထိေတာ ့ လိုက္နားေထာင္ေနတာ ဟုတ္ေနသား 
အဲ ့မွာ သူက ၿပန္လုပ္ပံုက ေဟ်ာင္ ့ေဒ ငါက ဖ်ာပံုကေန ည ႏွစ္ထပ္ေကာင္ စီးလာတာ မင္းတို ့ေၿပာတဲ ့ အေရွ  ့အေနာက္ေတာင္ေၿမာက္ေတြ  
ကို အဲ ့ႏွစ္ထပ္ေကာင္ထဲမွာ ဘယ္လို လိုက္ယူမလဲကြ...လို ့ၿပံဳးစိစိ နဲ ့ ၿပန္ေမးလိုက္ေတာ ့ အဲ ့မွာ မ်က္စိလည္သြားတာေပါ ့ဗ်ား...
က်ေနာ္တို ့က အေရွ ့အေနာက္ေတာင္ေၿမာက္ကို ေန ဗဟိုၿပဳပဲ သိထား မွတ္ထားတာေလ..သူက အဲ ့မွာ သေဘၤာသြားေနတဲ ့ ဖက္က အေရွ ့ကြာ...လို ့
ေၿပာခ်လိုက္ေရာဗ်..။ အဲ ့ဒါေလး ေၿပာလိုက္ယံုပဲဗ်..က်န္တာ ကိုယ္ ့ဟာကိုယ္ အံုးဆက္စားရေတာ ့တာ...အဲ ့ကေန သဘာ၀တရားရဲ ့သမုတိ္ိသေဘာေတြ
ပညာသမားရဲ ့ သမုတိသေဘာေတြ ကြဲတယ္ဆိုတာ ေနာက္ေတာ ့ရိပ္မိလာတာ....ဆိုပါေတာ ့ ဟိုတုန္းက တကၠစီ သမားေတြ ကားေမာင္းေနရင္ လည္ဂုတ္မွာ
မ်ာက္ႏွာသုတပု၀ါပိုင္းေလး တင္ထားတတ္ႀကတယ္ မူလတင္တာက လည္ဂုတ္နဲ ့ ေကာ္လံႀကားမွာ ညွပ္တင္တာ လည္ဂုတ္က ေကာ္လံမွာ ဂ်ီးေပမွာစိုးလို ့ စညွပ္တာ
နိုင္တီးဂြမ္တီးက ေတးဓေလာ ့ ေတာဓေလ ့တစ္မ်ိဳးေပါ ့ေလ...ဒါေပမယ္ ့တနဂၤေႏြသား ဆရာႀကီးရဲ ့ ဂုတ္ေပၚရာက္သြားေတာ ့ 
ပု၀ါ တင္ထားတာ ၿဖစ္သြားၿပီး တနဂၤသားရဲ ့ ပန္းယတြဲလို ့ အေဆာင္တစ္မ်ိဳးလို ့ ၿဖစ္သြားေရာတဲ ့ဗ်ာ..သူ ့အတြက္သူ ဆရာဟိတ္ ပညာသမားဟိတ္နဲ ့ 
ပု၀ါ က ကာဗာ ၿဖစ္သြားတာမ်ိဳး..အဲ ့မွာ အမ်ားနဲ ့မဆိုင္တဲ ့ တစ္ေယာက္ခ်င္းရဲ ့ ဟိတ္ သမုတိ သေဘာကို ရိပ္မိလာတယ္... 
အဲ ့သေဘာကို ဘာနဲ ့ဆက္စပ္ေတြးလို ့ရလဲဆိုရင္.... သာမန္ ေရတစ္ဖန္ခြက္က ေတာင္ပုလုဆရာေတာ္ႀကီးရဲ ့လက္ထဲမွာ အစြမ္းထက္တဲ ့
 ေရမန္းၿဖစ္သြားတာဟာ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ ့ သီလ သမာဓိ သိကၡာရဲ ့ဟိတ္ေႀကာင္ ့သေဘာေပါ ့
------------