Powered By Blogger

Friday, December 11, 2015

သမုတိ္ ဟိတ္



သက္ေရာက္ ရဲ ့သဘာ၀ ကို အေၿခခံ မွတ္နည္းက ဥပမာဆိုပါေတာ ့  ႀကာသာပေတးကေန တနလၤာ သက္ရာက္အထိက အေကာင္းသေဘာမ်ားတယ္ေပါ ့ အဂၤါကေန စေန အထိက မေကာင္းမွဳ ့ သေဘာ မ်ားတယ္ေပါ ့...ဒါက သက္ေရာက္  ၈ ခြင္ကို ေယဘူယ် အေကာင္းမ်ားသေဘာ အဆိုးမ်ားသေဘာ စ ခြဲထားၿပီ..

အဲ ့မွာ က်ေနာ္တို ့က ဘယ္လို နားလည္လိုက္ရမလဲဆိုရင္...ဆိုပါေတာ ့ ႀကာသာပေတးကေန  တနလၤာ သက္ေရာက္ ႀကားမွာ ဖ်ားနာ ရင္  ၁၀ ရက္ေလာက္ဖ်ားနာတတ္တဲ ့ က်မၼာေရးက ၃ရက္ ၅ရက္ေလာက္နဲ ့နလံၿပန္ထူနိုင္တယ္ေပါ ့ ဒါက သက္ေရညာက္အေကာင္းမ်ားမွဳ ့သေဘာေတြက ပံ ့ပိုး မ်က္ႏွာသာေပးမွဳ ့သေဘာေႀကာင္ ့လို ့စရိပ္မိနိုင္တယ္...

ဒီလိုပဲ အဂၤါကေန စေနႀကားမွာ ၁၀ရက္ေလာက္ပဲ ဖ်ားနာသင္ ့တဲ ့က်မၼာေရးက အရက္ ၂၀ေလာက္ႀကာသြားနိုင္တယ္ ပိုက္ဆံ သံုးရတာလဲ ပံုမွန္ထက္ အဆပိုနိုင္ေၿခရွိမယ္  နလံထ ႀကာတတ္မယ္ေပါ ့....အဲ ့လို ႀကိဳ တြက္ဆထားရမယ္  အေႀကာင္းက သက္ေရာက္က ကံႀကမၼာကို မ်က္ႏွာသာမေပးတတ္အၿပင္ ေရာၿပီး ဖဲ ့လႊတ္တတ္တဲ ့သဘာ၀လို ့ ႀကိဳနားလည္ထားရမယ္ေပါ ့ဗ်ာ..

ဒါက ကိုယ္ေရးကိုယ္တာသေဘာ  ဒီသေဘာကေနပဲ  အမ်ားအတြက္ ခ်ဲ ့သြားတာက  သက္ေရာက္အေကာင္းမွာ စာဖတ္ရင္ အားမစိုက္ရပဲ  ပံ ့ပိုးမွဳ ့ေတြေဘးကရၿပီး အိုေကလြယ္တာမ်ိဳး ႀကိဳသိထားဖို ့ သက္ေရာက္အညံ ့မွာစာဖတ္ရင္ ကိုယ္ ့၀ီရိယသာ အဓိက ေမာင္းႏွင္ေရၿဖစ္တယ္ ေဘးက အကူု မေသၿခာါ သေဘာကို သိထားနိုင္သလို

သက္ေရာက္အေကာင္းနဲ ့ အညံ ့ ခရီးတစ္ခါထြက္ ကုန္တဲ ့ သံုးရတဲ ့စားရိတ္ေငြ ကြာၿခားတယ္ဆိုတာ စသၿဖင္ ့ေပါ ့ သက္ေရာက္ ရဲ ့ ေဘ ့စစ္ ေတြေန  ဘ၀ အတြက္ တနံတလ်ားႀကီး ခ်ဲ ့ကားေတြးဆနိုင္တယ္ ေဟာနိုင္တယ္ သတိေပးနိုင္တယ္ေပါ ့  ကိုယ္ရဖို ့မဟုတ္ဖဲ ကိုယ္ ့ဆီကေန  သူမ်ားကို လွဳရတဲ ့ ဒါနခန္း သေဘာေတာင္
သက္ေရာက္ေပၚမူတည္ၿပီး ေပပးရ လွဳရ တာ  အဆင္ေၿပမွဳ ့မေၿပမွဳ ့ ကြာတာ တြက္ဆလို ့ရတယ္ေပါ ့ဗ်ာ...
===========


ေန ့တို္င္နဲ ့  လက္ငင္း အခါတိုင္က ခ်ိတ္ဆက္ေနတယ္  လူတစ္ေယာက္ ေဗဒင္လာတြက္တယ္ ပထမဆံုး သူ ့ဆီက သိနိုင္တာ သူ ့ကိုယ္သူ ဘာေန ့သားလို ့ သူက ေၿပာမယ္ေပါ ့ေလ...အဲ ့မွာ ေန ့တိုင္မွာ  
အခါတိုင္ရဲ ့ ဘယ္ေနရာမွာလဲ ဆိုတာ ဖတ္ကနဲေတြးလိုက္ရင္ ကိုယ္ ့ဆီမေရာက္ခင္က သူ ့ရဲ ့ ကံအေနအထားကို တစ္ကြက္ သိေနၿပီသေဘာ... ဆိုပါေတာ ့ တနလၤာ ေန ့မွာ တနဂၤေႏြသား တစ္ေယာက္ 
ကိုယ္ ့ဆီ ေဗဒင္ေမးလာ ၿပီ ဆိုရင္ သူလာတဲ ့ လက္ငင္းတိုင္က ဘာတိုင္ ၿဖစ္ၿဖစ္  သူ ဟာ ကံႀကမၼာ ေခ်ာင္ပိတ္ေနၿပီ ၿဖစ္တဲ ့သူ ..ထြက္ေပါက္ရွာဖို ့ႀကိဳးစားေနၿပီၿဖစ္တဲ ့သူလို ့ ႀကိဳေတြးထားလို ့ရၿပီ...

အကယ္၍ သူဟာ ကိုယ္ ့ ေရွ ့ေရာက္လာတဲ ့ အခါတိုင္ဟာ  တိုင္ရဲ ့အထက္ န၀င္း စီးပြား စုတ္ ေနရာမွာ ( ဥပမာ ေဘာမတိုင္နဲ ့လာမယ္ စေနတိုင္နဲ ့လာမယ္ဆိုရင္ အခါတိုင္ရဲ ့ အထက္မွာ ၿဖစ္ေနလို ့
သူ ့မွာပါလာတဲ ့အခက္ကို ကိုယ္က ကူေပးရမွာ လက္ေပါက္ မကပ္ဘူးေပါ ့ေလ...အကယ္၍ သူဟာ ဂုရုတိုင္နဲ ့လာမယ္ ေသာႀကာတိုင္နဲ ့လာမယ္ဆိုရင္  တိုင္ရဲ ့ေအာက္မွာ ရွိလို ့ ေန ့တိုင္အရေရာ
လာတဲ ့ အခါတိုင္အရပါ တိုင္ေအာက္မွာခ်ည္းၿဖစ္ေနလို ့ သူ ့ကိစၥကို ၀ိုင္းေတြး ကူေပးရတဲ ့အခါမွာ လက္ေပါက္ကပ္မယ္ ေလ်ွာ ့တြက္လို ့မရဘူး လို ့ ေယဘူယ် အႀကမ္းၿဖင္း ေတြးဆထားလို ့ရၿပီ
ၿပီးမွ သက္ေရာက္ေတြ လစိတ္ေတြ ၀င္ၿပီေပါ ့ေလ...


ဒါက လူတစ္ေယာက္ ေဗဒင္လာေမးရင္ အခါတိုင္က ဘယ္က႑ကေန ေယဘူယ်သေဘာ ထည္ ့သံုးလဲဆိုတာ အက်ဥ္းေရးၿပတာပါ က်ယ္တာေတာ ့ ေတာ္ေတာ္ ့ကိုက်ယ္ၿပန္ ့ပါတယ္ အေသမွတ္တာမ်ိဳးလဲ
မရပါဘူး သေဘာေတြကို ပဲ ေယဘူယ် ယူမွ ေန ့တိုင္ အခါတိုင္ သေဘာေတြကို သံုးရတာ လြယ္မွာပါ.....ဒါက စက္နာရီ ကေန သြားတဲ ့သေဘာပါ နမိတ္ေတြ ဘာေတြ က ပါခ်င္ပါလာတတ္ေသးတာလဲရွိပါတယ္
ေနာက္တစ္ခ်က္က ေဗဒင္ပညာ ကို ခ်ဥ္းကပ္ပံုက  ပံုမွန္သိေနက် ခ်ဥ္းကပ္္ပံုနဲ ့ က်ေနာ္တို ့ ခ်ဥ္းကပ္ပံုနဲ ့ နဲနဲကြဲေနပါတယ္

အမ်ားစု သိေနက်  ႀကားေနက် တြက္ဖူးေနက် ေဗဒင္စတိုင္က မွန္သထက္မွန္ေအာင္ အေဟာထုတ္ဖို ့နဲ ့ အေဟာခံခ်င္တာမ်ိဳးစတိုင္ေတြ က အရင္လာတာမ်ိဳးမ်ားပါတယ္ ၿပီးမွ ဇာတ္ထုတ္ေတြကို မီးစင္ႀကည္ ့ကသေဘာေပါ ့
က်ေနာ္တို ့ ခ်ဥ္းကပ္သြားတဲ ့ပံုက အေဟာက ေယဘူယ်သေဘာေလာက္ပဲေဆာင္ၿပီး လက္ငင္းႀကံဳေနရတဲ ့အမ်ိဳးအစားစံုလွတဲ ့ လူ ့ၿပႆနာေတြကို ဘယ္လို ေၿဖရွင္းယူရင္ေကာင္းမလဲ ဆိုတဲ ့ ခ်ဥ္ကပ္နည္းက အဓိက သေဘာစတိုင္
က အဓိက ပစ္မွတ္နဲ ့ သြားေနတာမ်ိဳး ၿဖစ္ေနပါတယ္ ဒီေတာ ့ ကြာသြားပံုက က်ေနာ္တို ့ခ်ဥ္းကပ္တဲ ့ စတိုင္ကေန ေဗဒင္ေဟာေနတာမ်ိဳး ေဟာစမ္းေတြ ေရးၿပေနတာမ်ိဳး မ်ားမ်ားမေတြ ့ရတာပါပဲ...ၿပီးေတာ ့ အမ်ားစု ေဗဒင္အေဟာစတိုင္က
အမ်ားစုကိုၿခံဳငံုတဲ ့စတိုင္ မ်ားၿပီး က်ေနာ္တို ့စတိုင္က အမ်ားသေဘာ လိုင္းထဲမွာ မဟုတ္ပဲ ၀မ္းဘိုင္၀မ္း သေဘာ  ကိုယ္ နဲ ့ ကံဆံုတဲ ့သူကိုပဲ အဓိက ေဆြးေႏြးႀက ေၿဖရွင္းယူႀကသေဘာမ်ိဳး မ်ားတာေတြ ့နိုင္ပါတယ္ဗ်ာ

============

သမုတိ္ ဟိတ္
---
အရပ္မ်က္ႏွာ ကို ၿပႆနာရွာတာဗ်...၊ အေရွ ့အေနာက္ေတာင္ေၿမာက္ သေဘာနဲ ့ေဗဒင္မွာ အထက္ေဆာင္ပန္း ေအာက္နင္းႀကမ္း သေဘာနဲ ့ 
ယႀတာ ကစားတဲ ့အခါ ..ဆို္ပါေတာ ့ တစ္ေယာက္ေယာက္နဲ ့ စကားေၿပာေနတုန္း ကိုယ္က တစ္ဖက္ကို အထက္ကေန စကားေၿပာခ်င္ရင္ 
ကိုယ္ ့ေဆာင္ပန္း အရပ္ကို မ်က္ႏွာမ ူေနရာ ယူၿပီး ေၿပာေပါ  ့ေလ.. အဲ ့အထိေတာ ့ လိုက္နားေထာင္ေနတာ ဟုတ္ေနသား 
အဲ ့မွာ သူက ၿပန္လုပ္ပံုက ေဟ်ာင္ ့ေဒ ငါက ဖ်ာပံုကေန ည ႏွစ္ထပ္ေကာင္ စီးလာတာ မင္းတို ့ေၿပာတဲ ့ အေရွ  ့အေနာက္ေတာင္ေၿမာက္ေတြ  
ကို အဲ ့ႏွစ္ထပ္ေကာင္ထဲမွာ ဘယ္လို လိုက္ယူမလဲကြ...လို ့ၿပံဳးစိစိ နဲ ့ ၿပန္ေမးလိုက္ေတာ ့ အဲ ့မွာ မ်က္စိလည္သြားတာေပါ ့ဗ်ား...
က်ေနာ္တို ့က အေရွ ့အေနာက္ေတာင္ေၿမာက္ကို ေန ဗဟိုၿပဳပဲ သိထား မွတ္ထားတာေလ..သူက အဲ ့မွာ သေဘၤာသြားေနတဲ ့ ဖက္က အေရွ ့ကြာ...လို ့
ေၿပာခ်လိုက္ေရာဗ်..။ အဲ ့ဒါေလး ေၿပာလိုက္ယံုပဲဗ်..က်န္တာ ကိုယ္ ့ဟာကိုယ္ အံုးဆက္စားရေတာ ့တာ...အဲ ့ကေန သဘာ၀တရားရဲ ့သမုတိ္ိသေဘာေတြ
ပညာသမားရဲ ့ သမုတိသေဘာေတြ ကြဲတယ္ဆိုတာ ေနာက္ေတာ ့ရိပ္မိလာတာ....ဆိုပါေတာ ့ ဟိုတုန္းက တကၠစီ သမားေတြ ကားေမာင္းေနရင္ လည္ဂုတ္မွာ
မ်ာက္ႏွာသုတပု၀ါပိုင္းေလး တင္ထားတတ္ႀကတယ္ မူလတင္တာက လည္ဂုတ္နဲ ့ ေကာ္လံႀကားမွာ ညွပ္တင္တာ လည္ဂုတ္က ေကာ္လံမွာ ဂ်ီးေပမွာစိုးလို ့ စညွပ္တာ
နိုင္တီးဂြမ္တီးက ေတးဓေလာ ့ ေတာဓေလ ့တစ္မ်ိဳးေပါ ့ေလ...ဒါေပမယ္ ့တနဂၤေႏြသား ဆရာႀကီးရဲ ့ ဂုတ္ေပၚရာက္သြားေတာ ့ 
ပု၀ါ တင္ထားတာ ၿဖစ္သြားၿပီး တနဂၤသားရဲ ့ ပန္းယတြဲလို ့ အေဆာင္တစ္မ်ိဳးလို ့ ၿဖစ္သြားေရာတဲ ့ဗ်ာ..သူ ့အတြက္သူ ဆရာဟိတ္ ပညာသမားဟိတ္နဲ ့ 
ပု၀ါ က ကာဗာ ၿဖစ္သြားတာမ်ိဳး..အဲ ့မွာ အမ်ားနဲ ့မဆိုင္တဲ ့ တစ္ေယာက္ခ်င္းရဲ ့ ဟိတ္ သမုတိ သေဘာကို ရိပ္မိလာတယ္... 
အဲ ့သေဘာကို ဘာနဲ ့ဆက္စပ္ေတြးလို ့ရလဲဆိုရင္.... သာမန္ ေရတစ္ဖန္ခြက္က ေတာင္ပုလုဆရာေတာ္ႀကီးရဲ ့လက္ထဲမွာ အစြမ္းထက္တဲ ့
 ေရမန္းၿဖစ္သြားတာဟာ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ ့ သီလ သမာဓိ သိကၡာရဲ ့ဟိတ္ေႀကာင္ ့သေဘာေပါ ့
------------



No comments:

Post a Comment

'' ဘ၀ၿဖတ္သန္းမွု ့ေလးေတြ ကိုယ္ ့ရဲ ့ထမင္းအိုး အေႀကာင္းေလးေတြ ဖတ္ဖူးတဲ ့စာေတြနဲ ့အေတြ ့ အႀကံဳေလးေတြေပါင္းၿပီးၿဖစ္လာတဲ ့ ေတြးမိရာရာေလးေတြ ခ်ေရးတဲ ့သေဘာေလာက္ေပါ ့ေလ.စာဖြဲ ့ေလာက္ေအာင္ေတာ ့မခန္းနားခဲ ့ပါဘူး..''..