လူ ဒႆန
--
ဒႆနသေဘာေတြကို ႏွစ္ပိုင္းခြဲရင္ အိႏၵိယ တရုပ္ ဆိုတဲ ့ေဒသႀကီး အေၿခၿပဳတဲ ့ အေရွ ့တိုင္းဒႆနသေဘာနဲ ့ ဂရိေခတ္ကစလိုက္တာ ၿဖည္တည္မွု ့၀ါဒီေတြအထိ အေနာက္တိုင္း ဒႆနေတြ အထိလို ့ေယဘူယ်ခြဲလို ့ရေလာက္တယ္ အိႏၵိယဒႆနဆို အမ်ားႀကီးပဲ...အဲ ့ဒီက ဒႆနေတြ အမ်ားစုက ဗုဒၶဓမၼထဲက ဒိဌိ ၆၂ ပါး နဲ ့ ႏွိဳင္းယွဥ္ႀကည္ ့လို ့ရတဲ ့အက်ိဳးရွိခဲ ့တယ္..ထူးၿခားခ်က္က အေနာက္တိုင္း ဒႆနဆရာေတြမွာ ဗုဒၶဓမၼအနား သိပ္ကို နီးကပ္လာတဲ ့ဒႆန အၿမင္ဆရာေတြပါေနခဲ ့တယ္..ဥပမာ ရွိုဳပင္ေဟာင္၀ွါတို ့ယန္ေပါဆပ္တို ့ဒႆနေတြက အမွတ္တမဲ ့ဆို ပစၥဳတ္ပန္ တည္ ့တည္ ့ရွု ့ဆိုတာနဲ ့ နီးသလိုလိုေပါ ့..ၿပီးခဲ ့တဲ ့ဘ၀ေတြ နဲ ့ေနာက္ၿဖစ္မဲ ့ဘ၀ေတြက အေတြ ့အႀကံုသိနဲ ့မသိနိုင္လို ့ အာရံုမယူေတာ ့ပဲ လက္ရွိဘ၀ၿဖစ္ေနတာကသာ ေသၿခာလို ့လက္ရွိဘ၀ဟာ အေရးအႀကီးဆံုးေပါ ့ေလ..ေနာက္ သေဘာတရားအခ်ဳပ္က ဒါေႀကာင္ ့ ကိုယ္ ့ႀကမၼာ ကိုယ္ဖန္တီးခြင္ ့ရွိရမယ္ေပါ ့..ေနာက္ဒႆန အေႀကာဆက္တာက ကိုယ္ ့ဟာကိုယ္ဖန္တီးလို ့ၿပန္ၿဖစ္လာတဲ ့ အက်ိဳးဟာလည္း ကိုယ္ ့မွာပဲ တာ၀န္ရွိတယ္ တာ၀န္ခံရမယ္ေပါ ့..အဲ ့လိုသေဘာတရားေတြပါလာလို ့ ဒီဘက္ အေရွ ့တိုင္းဒႆနနဲ ့အေတာ္နီးလာတယ္ဆိုၿပီး အေရွ ့တိုင္းဘက္မွာ ေခတ္ေတာ္ေတာ္စားသြားတယ္ေပါ ့ေလ...
အဲလိုဒႆန ေတာႀကီးထဲမွာ အေနာက္တိုင္း ဒႆနထဲက အယူအဆတစ္ခ်ိဳ ့ဟာ ဓမၼနဲ ့သိပ္နီးကပ္လာတာရွိတယ္..ဒါက လူမွာ ဘယ္လိုေတြ ကြဲၿပားေနေစ ''အနိမ္ ့ဆံုးတန္ဘိုးအၿဖစ္ လူ ့ဇာတိ၀င္ လူဆိုတဲ ့ ဂုဏ္ '' တစ္ခုေတာ ့ ရွိေနေသးတယ္..ဆိုတဲ ့ အဆိုတစ္ခု ေပၚထြန္းခဲ ့တယ္၊ ေနာက္ေတာ ့ ဒီ အဆိုဟာ လူႀကိဳက္မ်ားလာၿပီး တစ္စတစ္စ ပ်ံ ့ႏွံ ့သြားရာက ေနာက္ေတာ ့ဒီအဆိုရဲ ့အရွိန္ေႀကာင္ ့ေသဒဏ္ ေပးနည္းပံုစံေတြၿပဳၿပင္လာႀကတယ္လို ့ဆိုတယ္. လူၿမင္ကြင္မွာ မစီရင္ေတာ ့တာ အသက္သာဆံုးနည္းေတြႀကံဆလာတာ ေခါင္းၿဖတ္စက္ကို ၿဖဳတ္ပစ္လိုက္တာေတြ ၿဖစ္လာတာေတြနဲ ့တစ္ခ်ိဳ ့အရပ္ေတြမွာ ေသဒဏ္စနစ္ မသံုးေတာ ့တာေတြ ၿဖစ္လာတယ္လို ့ဆိုတယ္...အဲ ့ဒီ ့ လူကို လူလို ၿမင္ပါဆိုတဲ ့အၿမင္ဟာ ဒီဘက္က ဓမၼတရားအရဆိုရင္ အေတာ္ေလးၿမင္ ့မားတဲ ့သေဘာ ရွိလာေနၿပီး ဒီအၿမင္ကေန ေရွ ့ခရီးဆက္ရင္ ငါသူတစ္ပါးေယာက်္ား မရွိေတာ ့ ရုပ္နာမ္ဓမၼ သခၤါရနယ္သားေတြသာၿဖစ္တယ္ဆိုတဲ ့အဆင္ ့ အဲ ့ကေန ေနာက္တစ္ဆင္ ့ၿမင္ ့ေပါ ့ေလ.....
No comments:
Post a Comment
'' ဘ၀ၿဖတ္သန္းမွု ့ေလးေတြ ကိုယ္ ့ရဲ ့ထမင္းအိုး အေႀကာင္းေလးေတြ ဖတ္ဖူးတဲ ့စာေတြနဲ ့အေတြ ့ အႀကံဳေလးေတြေပါင္းၿပီးၿဖစ္လာတဲ ့ ေတြးမိရာရာေလးေတြ ခ်ေရးတဲ ့သေဘာေလာက္ေပါ ့ေလ.စာဖြဲ ့ေလာက္ေအာင္ေတာ ့မခန္းနားခဲ ့ပါဘူး..''..