တိုင္ပညာေဘ ့စစ္ကေန
------------
တိုင္ေဘ ့စစ္က ခိုက္နဲ ့ န၀င္းကို ေဘ ့စစ္ထားတယ္။ ဥပမာ တနဂၤေႏြ တိုင္န၀င္းမွာ ႀကာသာပေတး နံ ပညာ တရား ေပါ ့ ခိုက္မွာ စေနနံ အမွဳ ့ၿပႆနာေပါ ့ ဒီေတာ ့ တနဂၤေႏြတိုင္ မွာ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ ့ စကားသံ အမူအယာသံေတြမွာ တရား နဲ ့အမွဳ ့၂ ခု တစ္ခုခု ႀကီးစိုးေနတယ္ ပညာအေႀကာင္ ဓမၼ အေႀကာင္း သိသိသာသာ ေၿပာသံၿဖစ္ရင္ၿဖစ္ သိကၡာကို တိုက္ခိုက္တဲ ့အသံ အမွဳ ့သံ ၿဖစ္ၿဖစ္ သိသာေအာင္ႀကားရေလ ့ရွိတယ္ အဲ ့တနဂၤေႏြတိုင္မွာ ေဗဒင္လာေမးရင္ ပညာသေဘာေက်ာင္းကိစၥ အဓိဌာန္ကိစၥစသၿဖင္ ့အတြက္ ဒါမွ မဟုတ္ အမွဳ ့သိကၡာ အင္ပရက္ရွင္အတြက္လာေမးတာ...၂ ခုထဲက တစ္ခုခုေပါ ့ အမ်ားအာၿဖင္ ့ လူေတြက ခ္ိုက္ နဲ ့လာတာမ်ားတယ္ ေဘာမတိုင္မွာလာရင္ ေငြ ကိစၥ ၀မရွိပဲ ၀ိလုပ္တာမ်ိဳးေတြ ဂုရုတိုင္မွာဆို လူ ခိုက္ ဆိုတာ ၿဖတ္လမ္းသမား ေလာင္းကစားသမား ဖြန္ေႀကာင္ေတြလာတာ အဲ ့ကိစၥေတြမ်ားတယ္...စေနတိုင္ေဘ ့စစ္က ေသာႀကာနံခိုက္သေဘာ ေထာင္ေဆးရံုဘုန္းႀကီးဗိုက္မသာကေလးအမွဳ ့လို ေရွာ ့ကီး ထုတ္တယ္။ တနဂၤေႏြတိုင္ကို တရားတိုင္အမွဳ ့တိုင္ တနလၤာတိုင္ဆို ခရီးခြဲခြာတိုင္ အဂၤါတိုင္ဆို အႀကြားအလိမ္အရွဳတ္ ဓါတ္နတ္ ဟူးတိုင္ဆို ယွဥ္စိတ္ၿပိဳင္စိတ္ အနိုင္လိုစိတ္ ႀကာေတးတိုင္ဆို လူပ်က္အက်င္ ့ပ်က္တိုင္ ေသာႀကာတိုင္ဆို အရူးးအေပ်ာ္တိုင္ လို ့ ေရွာ ့ကီးေတြရွိတယ္ ခိုက္နံ နဲ ့န၀င္နံ ၂ ခုကိုပဲ ခ်ဳပ္ေၿပာတာ...
အဲ ့ေရွာ ့ကီးေတြ ကိုင္ထားလိုက္ၿပီး ရုပ္ဖမ္းသံဖမ္းေၿခရာေကာက္သေဘာေတြကို လေတြ ရက္ေတြ ႏွစ္ေတြနဲ ့ခ်ီၿပီး စိတ္ႏွစ္ေနရတာ လနဲနဲရေတာ ့ အခါတိုင္ေတြကို အထာေပါက္လာတယ္....
ဆိုပါေတာ ့ ဒီေန ့က ႀကာေတးေန ့ မနက္က ေႀကာင္ ၿပႆနာလာေၿပာတဲ ့ သူက ႀကာသာပေတးသမီး န၀င္းနဲ ့လာတာ သူလာတာက သူ ့ကို အပုတ္ခ်ေနတာ အကူေတြထဲကကို အထင္လြဲေနတာေတြအေႀကာင္း ( ေၿမကြက္ေပးထားတာ ဘုန္းႀကီးကတဲ ့ ( တနဂၤေႏြတိုင္တရားသံပါလာတယ္)....အင္ပရက္အဖဲ ့ခံေနရတာ တနဂၤေႏြတိုင္ရဲ ့ ခိုက္ စေနနံ အမွဳ ့သေဘာ...အဖိုက္ခံေနရတဲ ့ ႀကာသာပေတးသမီးက န၀င္းမွာမို ့ ခုုကိစၥမွာ သူၿပိဳလဲ မသြားနိုင္ဘူး..(ဒါက တိုင္ပညာက သူ ့စကားနားေထာင္ၿပီး အေၿဖသိေနၿပီ) (ဘဘုန္းက ေႀကာင္ေတြေရာ အလွဳေငြေတြေရာလက္ခံၿပီး သူပဲ သိမ္းထားတယ္လို ့ဆိုတယ္ ေႀကာင္ ့ စားရိပ္အ၀၀ႀကေတာ ့ ေႀကာင္ပရဟိတ လုပ္တဲ ့ အဲ ့ႀကာေတးသမီးက အမ်ားဆံုးစိုက္ထုတ္ေနရတယ္ ( ဒါက မေက်နပ္သံ ) အခါတိုင္မွာ န၀င္းသမားမို ့ မၿပိဳလဲ နိုင္ေသးဘူးဆိုတာ ဒီေႀကာင္ေဂဟာ ဘယ္ေလာက္ခံမလဲဆိုတာ အဲ ့ႀကာေတးသမီးသက္ေရာက္ ေသာႀကာသက္ေရာက္ လစိတ္ ေသာႀကာမို ့ ေလာေလာဆယ္ အိုေကေနဦးမယ္လို ့အေၿဖထပ္ေပၚတယ္ ( ဒါက သက္ေရာက္နဲ ့ညွိၿပတာ)
သေဘာက အခု ႀကာေတးသမီးရဲ ့ၿပႆနာကို စြယ္ေတာ္ရြက္ယႀတာေတြ ႀကက္ဥၿပဳတ္လွဳတာ ဘာညာနဲ ့တင္ ေလာေလာဆယ္ အဆင္ေၿပသြားလိ္မ္ ့မယ္ေပါ ့
ဆရာဟာ လဲ ဘယ္အခါတိုင္ထဲမွာ မဆို ကိုယ္ ့ေမြးနံ ဘယ္မွရွိလဲ ဆိုၿပီး အၿမဲ ဆင္ၿခင္ေနတယ္ အခါတိုင္တစ္ခုဟာ တစ္ေလာက္ကလံုးကို လႊမ္းမိုးတယ္ ဥပမာ ေသာႀကာတိုင္ဟာ အရူး အေပ်ာ္ တိုင္ဆိုတာ အရူးဆိုတာ စိတ္ထင္တိုင္းထရမ္းတာ ႀကာသာပေတး ခိုက္ အေတြးလြတ္ သေဘာ အေပ်ာ္က အဂၤါနံ စိတ္ေအာင္ၿမင္ စိတ္ခ်မ္းသာၿခင္းသေဘာ...ဒီေတာ ့ ေသာႀကာတိုင္မွာ ႀကာသာပေတးသား သာ ေပါက္ကရ ထရမ္းရင္ ဒုကၡေရာက္နိုင္ၿပီး အဂၤါသားက ေကါက္ကထလုပ္ရင္ ရုတ္တရက္ ဒုကၡမေရာက္တတ္ေသးဘူး စိတ္လြတ္လက္လြတ္ေပ်ာ္လို ့ရေသးတယ္....( ဒါက ကိုယ္တိုင္အတြက္ ကစားတာ)
အခုေရးခဲ ့တာ တိုင္ကို လက္ေတြ ့သံုးတတ္ေအာင္လို ့ ခ်ဳပ္ေရးၿပတာပါ က်ယ္ေတာ ့က်ယ္ပါတယ္ အခါတိုင္ တစ္ခု အတြင္းမွာ ေရွာ ့ကီး အသံေတြဟာ သိသာထင္ရွားေအာင္ ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုလံုးမွာ ရုပ္ပိုင္း အသံပိုင္း အၿမင္ပိုင္း နမိတ္ပိုင္းနဲ ့ၿပေပးေနေလ ့ရွိတယ္ အဲ ့ဒါကို ေစာင္ ့ႀကည္ ့ေနခဲ ့ရတာ ဘယ္ကိစၥက န၀င္းအသံ ဘယ္ကိစၥက ခိုက္သံ လို ့ခြဲယူတာ...
No comments:
Post a Comment
'' ဘ၀ၿဖတ္သန္းမွု ့ေလးေတြ ကိုယ္ ့ရဲ ့ထမင္းအိုး အေႀကာင္းေလးေတြ ဖတ္ဖူးတဲ ့စာေတြနဲ ့အေတြ ့ အႀကံဳေလးေတြေပါင္းၿပီးၿဖစ္လာတဲ ့ ေတြးမိရာရာေလးေတြ ခ်ေရးတဲ ့သေဘာေလာက္ေပါ ့ေလ.စာဖြဲ ့ေလာက္ေအာင္ေတာ ့မခန္းနားခဲ ့ပါဘူး..''..