Powered By Blogger

Tuesday, March 22, 2016

လက္ကိုင္အညြန္ ့ကိစၥပါ


လက္ကိုင္အညြန္ ့ကိစၥပါ
---------------
က်ေနာ္တို ့ေဗဒင္အခ်ဳပ္မဟာဘုတ္နိဒါန္း ဆရာႀကီးဦးႀကာၿမင္ ့လိုင္းမွာ  ယႀတာစနစ္တစ္ခုခု  ကြန္ ့ေတာ ့မယ္ အေၿပာင္းအလဲ တစ္ခုခု လုပ္ေတာ ့မယ္ဆိုရင္ ယုတၱိတန္တဲ ့ အေႀကာင္းၿပခ်က္ နဲ ့သာ အေရြ ့လုပ္ခဲ ့ႀကတယ္ဗ်  အဲ ့အေရြ ့ေတြမွာ ဆရာဦးလင္းေအာင္နဲ ့ ဆရာႀကီးနဲ ့ အၿပန္အလွန္ေဆြးေႏြးၿပီးမွ အေၿပာင္းအလဲ လုပ္ခဲ ့ႀကတာမ်ားတယ္
ဆရာဦးလင္းေအာင္က သိပ္ဘရိမ္းေၿပးၿပီး ေလာကီေရးေရာ ေလာကုတ္ေရာ ႏွံ ့စပ္တယ္ ဆရာႀကီးအာေဘာ္ေတြကို ဖြင္ ့ဆိုရွင္းၿပတဲ ့ေနရာမွာ တစ္ခါတစ္ေလ ဆရာႀကီးရဲ ့အာေဘာ္ကို က်ေနာ္တို ့လိုက္မမီတဲ ့အခါ ဆရာဦးလင္းေအာင္က က်ေနာ္တို ့ကို ႀကားကၿပန္ရွင္းၿပမွ နားလည္သြားတာလဲ အမ်ားႀကီးပဲ...........

လက္ကိုင္အညြန္  ့ထည္ ့တဲ ့ကိစၥက အစက န၀င္းထိုင္ေနစဥ္မွာ ဘာလက္ကိုင္အညြန္ ့မွ ကိုင္မထားဘူး ပုတီးကိုင္ရမလိုလို တရားထိုင္ရမလိုလိုေပါ ့  ေနာက္ေတာ ့ န၀င္းထိုင္တဲ ့လူတိုင္းကို သူတို ့ေန ့နံသင္ ့ေတြရဲ ့ အလယ္က စီးပြားအညြန္ ့ ကို န၀င္းထိုင္ေနတုန္း လက္ကိုင္အညြန္ ့ထည္ ့ေပးလိုက္တယ္. ဥပမာ ဘာဖြား ၿဖစ္ေစ  တနဂၤေႏြသားေတြ န၀င္းထိုင္ေနတုန္း သူတို ့ ဘယ္ညာ လက္ ၂ ဖက္မွာ  တနလၤာနံ အညြန္ ့ ကံ ့ေကာ္ ၁ ညြန္ ့စီ  ကိုင္ထားေစလိုက္တာပဲ........

အဲ ့အတြက္ ခိုင္လံုတဲ ့ အေႀကာင္းၿပခ်က္က ေန ့သားေတြ န၀င္းထိုင္ေပးရင္  ခိုက္ ဆိုတာ ရွိတယ္ အဲ ့ ခိုက္က ေန ့သားေတြရဲ ့ အၿမစ္နံပဲ  ဥပမာ တနဂၤေႏြသားေတြရဲ ့ ခိုက္  စေနနံေပါ ့

အဲ ့စေနနံ ဒန္းတို ့ ထန္းတို ့ဟာ  အလယ္တြဲၿဖစ္တဲ ့ တနလၤာနံ အညြန္  ့ ကံ ့ေကာ္ နဲ ့  ( အၿမစ္အညြန္ ့ အလယ္တြဲ အၿဖစ္ န၀င္းဓါတ္တစ္လံုး မိေနတယ္  သေဘာက န၀င္းထိုင္တဲ ့လူတိုင္း  ေဆာင္ပန္းနင္းႀကမ္း န၀င္းတစ္လံုးအၿပင္  ခိုက္+ လက္ကိုင္ အညြန္ ့ = န၀င္းတစ္လံုး ထပ္ရလို ့ေဆာင္ပန္းနင္းႀကမ္း ခိုက္ လက္ကိုင္အညြန္္ ့နဲ ့တင္ န၀င္းဓါတ္ ၂ လံုးရသြားတယ္.......အဲ ့အတြက္  ဘာဆိ္ုက္ အဖက္မွမရွိဘူး  ပိုအားၿပည္ ့သြားတာ ပိုေကာင္းသြားတာပဲရွိတယ္

အဲ ့မွာမွာေတာင္မွ ပထမပိုင္းမွာ  လက္ကိုင္အညြန္ ့ကို ကိုင္ယံုသာ ကိုင္ထားေစတာနဲ ့ ရိုက္ေပးတာ ကြာသြားေသးတယ္ ဥပမာ  ၆ တနဂၤေႏြ န၀င္းထိုင္ေတာ ့ လက္ကိုင္တနလၤာနံ ကံ ့ေကာ္ဟာ အကိုင္အဆင္ ့ပ မရီုက္ေပးခဲ ့ႀကဘူး က်န္ တနဂၤေႏြသားေတြကို ရိုက္ေပးခဲ ့ႀကတယ္   ၆ တနဂၤေႏြကို မရိုက္တာက မရဏညြန္ ့ၿဖစ္ေနလို ့ အေႀကာင္းၿပခ်က္

ေနာက္ေတြ ့ အေတြ ့အႀကံဳေတြနဲ ့ စမ္းသတ္ခဲ ့ခ်က္ ေတြးဆခဲ ့ခ်က္ေတြအရ  အရ  ဘာမဟာဘုတ္ေတြနဲ ့ေမြးေမြး  လက္ကိုင္အညြန္ ့နဲ ့ ေန ့သားအားလံုးကို ရိုက္လို ့ရတယ္ ၿဖစ္လာတယ္...ဒါ ဆရာႀကီးဆရာတို ့ လက္ထက္ကတည္းကပဲ

တန္ၿပန္ (သို ့) ဒဏ္ၿပန္ ပညာခန္းဆိုတာ သပ္သပ္ရွိတယ္  ဒါက ၿပန္ဖိုက္တဲ ့ ၿပန္ခန္းသေဘာ လက္ကိုင္ အညြန္ ့ ကိုင္ၿခင္း မကိုင္ၿခင္းနဲ ့ ဘာမွမဆိုုင္ခဲ ့ဘူး  ဒဏ္ၿပန္ပညာခန္း စတိေတာင္ ဒီဂရုထဲ က်ေနာ္ေရးၿပခဲ ့ဖူးေသးတယ္....ဆရာေတြမွာခ်က္အရ အလြယ္နဲ ့ေတာင္မလုပ္ေစခ်င္တတ္ဖူး သံသရာ၀ဋ္သေဘာေတြ ေမ်ွာ္ၿမင္ၿပီးေတာ ့ေပါ ့

ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ မူလပထမကရွိခဲ ့တဲ ့ ယႀတာနည္းစနစ္တစ္ခုခု ခ်ိန္းတာ ကြန္ ့တာ ေတြဆိုတာ  အနဲဆံုး ယုတၱိက်က် အေႀကာင္းၿပခ်က္ေတြ ရွိေနသင္ ့တယ္  ဆရာႀကီးတို ့ ဆရာတို ့ေတြလဲ ယႀတာန္းစနစ္တိုင္းကို ယုတၱိက်က် ရွင္းၿပဖြင္ ့ဆိုခဲ ့ႀကတယ္ စိတ္ကူးယဥ္သက္သက္မဟုတ္ခဲ ့ႀကဘူး လက္ေတြ ့ဆန္ဆန္ေတြ အမ်ားႀကီးၿပဳခဲ ့ၿပီးမွ အေတြးအေခၚေတြေပါင္းၿပီး ယႀတာနည္းစနစ္ေတြ ေၿပာၿပခဲ ့ႀကတာပါပဲ

No comments:

Post a Comment

'' ဘ၀ၿဖတ္သန္းမွု ့ေလးေတြ ကိုယ္ ့ရဲ ့ထမင္းအိုး အေႀကာင္းေလးေတြ ဖတ္ဖူးတဲ ့စာေတြနဲ ့အေတြ ့ အႀကံဳေလးေတြေပါင္းၿပီးၿဖစ္လာတဲ ့ ေတြးမိရာရာေလးေတြ ခ်ေရးတဲ ့သေဘာေလာက္ေပါ ့ေလ.စာဖြဲ ့ေလာက္ေအာင္ေတာ ့မခန္းနားခဲ ့ပါဘူး..''..