Powered By Blogger

Tuesday, July 21, 2015

ေလာကဓံေဗဒင္+ န၀င္းပြဲအေႀကာင္း

ေလာကဓံေဗဒင္+ န၀င္းပြဲအေႀကာင္း
-----------------
ပထမဆံုးအခ်က္က က်ေနာ္တို ့ရဲ ့ ဒီေဗဒင္နည္းရဲ ့ သင္ဆရာဟာ ဆရာဦးလင္းေအာင္ ( ့၀ိဇၨာနည္းက်ၿမန္မာ ့ေဗဒင္) နဲ ့ ဆရာႀကီး ဦးႀကာၿမင္ ့ (ေဗဒင္အခ်ဳပ္မဟာဘုတ္နိဒါန္း) ႏွစ္ေယာက္သာၿဖစ္တယ္  ဆရာဦးလင္းေအာင္ကို ဆရာလို ့ေခၚၿပီး ဆရာႀကီးဦးႀကာၿမင္ ့ကို ဆရာႀကီးလို ့သာ တစ္သက္တာေခၚပါတယ္ အမည္ကိုေတာင္ မလႊဲသာမွ ထည္ ့ေခၚပါတယ္



က်ေနာ္တို ့ ဒီ ေလာကဓံေဗဒင္ကို ဆရာ ့ဆီမွာ စသင္တုန္းက ပထမပိုင္းမွာ ခက္ေနတယ္...ခက္ေနရတဲ ့အေႀကာင္းက အရင္က စာေပေတြကေန မွတ္ထားတဲ ့သေဘာတရားေတြ နဲ ့ခံ ခံၿပီး ေတြးေနမိတာက ဒီေလာကဓံေဗဒင္သေဘာကို သိဖို ့ ဟန္ ့ထားခံရသလို ၿဖစ္ေနတာ ကိုယ္ ့ဟာကိုယ္ သတိထားမိလာတယ္

ဒါနဲ ့ အရင္စာေပလာသေဘာေတြကို ခဏေခါက္ထား အေတြးထဲက ရွင္းထုတ္လိုက္ၿပီး ဒါကိုပဲဒီလမ္းေႀကာင္းကပဲ တစ္စိုက္မတ္မတ္ေတြးေတာ သင္ယူလိုက္ေတာ ့မွ ဒီေဗဒင္ရဲ ့ ခ်ဥ္းကပ္ပံုေတြကို ရလာေတာ ့တယ္...

ေနာက္မွ စာေပလာ ေဗဒင္ေတြ ႀကားဖူးနား၀ေတြကို ၿပန္ၿပီး လိုရာဆြဲသံုး ပူးကပ္ေတြးေခၚသံုးေတြ လုပ္ႀကည္ ့တာမ်ိဳးပဲ...ဒီေလာကဓံေဗဒင္နဲ ့တြဲသံုးလို ့ရရင္သံုးတယ္ တြဲရခက္တာဆို ထားပစ္ခဲ ့တယ္...မမွန္လို ့မွန္လို ့ ထားပစ္ခဲ ့တာမ်ိဳးထက္ ကိုယ္ ့အတြက္ အသံုးမတည္ ့လို ့ထားပစ္ခဲ ့တာမ်ိဳးပဲ

အစေတြကို လိုက္ေနတာမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ လက္ေတြ ့လူ ့ဘ၀သက္တန္းတိုေလးမွာ အသံုးၿမန္ၿမန္တည္ ့သြားဖို ့သာ အဓိက ပစ္မွတ္ထားသံုးခဲ ့တယ္. အစ လိုက္ခ်င္သူက အစေတြလိုက္ေပါ ့ေလ သေဘာေပါ ့..

ေနာက္တစ္ခ်က္က အခု က်ေနာ္ ထြန္းေန သံုးေနတဲ ့ န၀င္းပြဲၿပင္ဆင္ပံုစတိုင္ေတြက ဆရာဦးလင္းေအာင္ဆီကသာ တိုက္ရိုက္ သင္ယူလာတာၿဖစ္တယ္ ဆရာႀကီးဆီက န၀င္းပြဲၿပင္ပံု တိုက္ရိုက္ မသင္ယူခဲ ့ဘူးဘူး အရြက္ေတြ ရိုက္ပံုကိုေတာင္ ဆရာႀကီးဆီက တိုက္ရိုက္ မသင္ယူခဲ ့ဘူးဘူး...န၀င္းပြဲေတြကို ဆရာႀကီးအိမ္မွာ ထြန္းတာမ်ိဳးသာ ေတြ ့ဘူးခဲ ့တယ္ ဆရာဦးလင္းေအာင္က ဒီန၀င္းပြဲပညာကို ဆရာႀကီးဆီက ယူလာတာလို ့သာ သိခဲ ့တယ္....

ဒီသေဘာအရ ဒဲ ့ေၿပာရရင္ ဒီန၀င္းပြဲထြန္းတဲ ့ စတိုင္ရဲ ့အစဟာ ဆရာႀကီးဆီက စလာၿခင္းလို ့သာ က်ေနာ္တို ့ကိုယ္ေတြ ့မ်က္ၿမင္အရေၿပာနိုင္တယ္ ဆရာႀကီး မတိုင္ခင္က ဒီန၀င္းပြဲ ထြန္းထဲ ့စတိုင္ ေပၚေနၿပီလား မေပၚေသးဘူးလား က်ေနာ္တို ့မသိဘူး သိေအာင္လဲ မႀကိဳးစားဘူး ေနာင္လဲႀကိဳးစားမွာမဟုတ္ဖူး န၀င္းပြဲအစဟာ ဘယ္ကစသလဲဆိုတာကိုလဲ စိတ္မ၀င္စားဘူး...

က်ေနာ္တို ့ သိတာက ဒီန၀င္းပြဲစတိုင္ဟာ ဆရာႀကီးဆီက စထြက္လာတာၿဖစ္တယ္ ဆရာႀကီးမတိုင္ခင္က န၀င္းပြဲၿပင္ပံုစတိုင္ ရွိတယ္လို ့လည္း မႀကားဖူးဘူး ေတြ ့လည္း မေတြ ့ဘူးခဲ ့ဘူး ဒါ က်ေနာ္တို ့ သိတာ ဒါပဲၿဖစ္တယ္..ကိုယ္ေတြ ့သိတာထက္ ပိုမေၿပာနိုင္ဘူး..အကယ္၍ ဆရာႀကီး မတိုင္ခင္ကတည္းက ဒီန၀င္းပြဲမီးထြန္းပံု စတိုင္ ရွိေနပါၿပီဆိုရင္လည္း ဒါဟာ က်ေနာ္တို ့နဲ ့မဆိုင္ ဆရာႀကီးရဲ ့က်န္ရစ္သူမိသားစုေတြနဲ ့သာဆိုင္လိမ္ ့မယ္...က်ေနာ္တို ့ကေတာ ့ ဒီန၀င္းပြဲ မီးထြန္းတဲ ့စတိုင္ဟာ ဆရာနဲ ့ဆရာႀကီးဆီက ရ ခဲ ့တာသာ ၿဖစ္တယ္လို ့ ေမးလာသူရွိရင္ ရဲရဲေၿဖမွာပဲၿဖစ္တယ္

ေမးလာသူမရွိရင္ေတာ ့မေၿဖပါ  ေမးလာသူရွိတိုင္းလဲ ေၿဖခ်င္စိတ္ေပါက္မွ ေၿဖမွာပဲၿဖစ္တယ္ ..ဒီေန ့အထိေတာ ့ ယႀတာလာလုပ္သူေတြအမ်ားႀကီးမွာ ဒီ န၀င္းပြဲယႀတာက ဘယ့္သူ ့ပညာလဲလို ့ အေမး မခံရသေလာက္ပဲ သူတို ့သိတာ ဒီယႀတာလုပ္ရင္ ေကာင္းတာ မ်ားတယ္ ဒါေႀကာင္ ့ ပြဲလာထိုင္တယ္ ပိုက္ဆံေပးတယ္ ၿပီးရင္ၿပန္တယ္ ဒီေလာက္ပါပဲ ဘယ္သူမွ န၀င္းပြဲက ဘာညာနဲ ့ လ်ွာရွည္ မေနတာမ်ားပါတယ္ .....

က်ေနာ္တို ့စိတ္၀င္စားတာ က်ေနာ္တို ့ ပစ္မွတ္ထားတာက က်ေနာ္တို ့နဲ ့ကံဆံုတဲ ့ သူေတြရဲ ့ အခက္အခဲေတြ ဘ၀ၿပႆနာေတြကို အေကာင္းဆံုး ၿဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုကူညီရမလဲဆိုတာ အဓိက ပစ္မွတ္ၿဖစ္တယ္ က်ေနာ္တို ့ အမည္နာမေတြ လူသိမ်ားဖို ့ထက္  က်ေနာ္တို ့နဲ ့ဆံုတဲ ့သူေတြ ဥပမာ တစ္ေယာက္ပဲၿဖစ္ေစ ဒီထက္ ပိုသာတဲ ့ပရိတ္သတ္ပဲၿဖစ္ေစ သူတို ့ေတြ ရဲ ့ အက်ပ္အတည္းေတြကို သက္သာခြင္ ့ လြတ္ေၿမာက္ခြင္ ့ရေစဖို  ့ ကူေပးနိုင္သမ်ွကူေပးလိုက္ဖို ့သာလိုရင္း ပစ္မွတ္သေဘာလို ့သာ အာရံုရွိတယ္....

ဒိ ့အတြက္ န၀င္းပြဲ ယႀတာလုပ္ေပးသူနဲ ့အလုပ္ခံသူႀကားက အေပးအယူသေဘာ အခေႀကးေငြသေဘာက  က်ေနာ္တို ့နဲ ့ က်ေနာ္တို ့နဲ ့ ကံဆံုသူေတြႀကားက ကိစၥသာၿဖစ္တယ္ ေဘးလူေတြ ကိစၥ မဟုတ္ဘူးလို ့ယူတယ္ ေဘးလူေတြရဲ ့ သံုးသပ္ခ်က္ေတြဟာ ေဘးလူေတြရဲ ့သံုးသပ္ခ်က္ပဲၿဖစ္တယ္ အဲ ့ဒီ ့ေဘးလူေတြရဲ ့ သံုးသပ္ခ်က္ေတြကို အေရးတယူ လုပ္ၿပီး ၿပန္ရွင္းေနေလ ့မရွိဘူး ကိုယ္ ့လမ္း ကိုယ္ေလ်ွာက္ ကိုယ္ ့ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ေတြကိုသာ ေတြးဆၿပီး ကိုယ္ ့လမ္း ကိုယ္ေလ်ွာက္တယ္။   က်ေနာ္တို ့ အၿမဲ ဆင္ၿခင္သံုးသပ္သြားတာက က်ေနာ္တို ့နဲ ့ က်ေနာ္တို ့နဲ ့ကံဆံုသူေတြႀကားက အၿပန္အလွန္ဆက္ဆံေရးသေဘာတရားကိုသာ ဆင္ၿခင္သံုးသပ္တယ္...။

No comments:

Post a Comment

'' ဘ၀ၿဖတ္သန္းမွု ့ေလးေတြ ကိုယ္ ့ရဲ ့ထမင္းအိုး အေႀကာင္းေလးေတြ ဖတ္ဖူးတဲ ့စာေတြနဲ ့အေတြ ့ အႀကံဳေလးေတြေပါင္းၿပီးၿဖစ္လာတဲ ့ ေတြးမိရာရာေလးေတြ ခ်ေရးတဲ ့သေဘာေလာက္ေပါ ့ေလ.စာဖြဲ ့ေလာက္ေအာင္ေတာ ့မခန္းနားခဲ ့ပါဘူး..''..