
တိုက္စစ္ န၀င္းရိုက္ၿခင္း
----------
ဗဟုသုတအၿဖစ္ပါ၊ ရွိတယ္လို ့ေၿပာၿပတာပါ..အသိနဲပါတယ္၊ ဆရာႀကီးလက္ထြက္ပါ၊ ဆရာ ့ဆီကတစ္ဆင္ ့ရတာပါ၊ ဒါေပမယ္ ့ အရြက္ေတြနဲ ့ရိုက္ေပးရတဲ ့သူက ေခါင္းေတြမူးဖတ္ဖတ္ေတြေမာက်န္ခဲ ့လို ့ ေတာ္ယံုနဲ ့မလုပ္ေတာ ့သလို အသံုးနဲသြားတဲ ့ဘ၀ကိုေရာက္သြားပါတယ္...
ပံုမွန္အမ်ားသူငါ ႀကားဖူးၿမင္ဘူးေနတာက ထိုင္တယ္ ၿပီးရင္ ေၿခဆန္ ့ေၿခဆင္းထိုင္ၿပီး ငယ္ထိပ္ကေန ေၿခဖ်ားအထ္ိ အရြက္ေတြနဲ ့သပ္ခ်တဲ ့ န၀င္းထိုင္တဲ ့စတ္ိုင္ပါ
အဲ ့ဒါက ပံုမွန္အေၿခအေနေတြသေဘာမွာ ၿမင္ေနက် လုပ္ေနက်စတိုင္ပါ..
အခုကေတာ ့ ရက္ပိုင္းအတြင္း (သို ့) တစ္ ေန ့တာအတြင္း (သို ့)နာရီပိုင္းအတြင္း အေရးႀကီးကိစၥတစ္ခုခု ေၿဖရွင္းရဖို ့ရွိေနတဲ ့အခါ ( ရိုက္ေပးမယ္ ့ႀဆာကလည္း အေရးႀကီးပံုရတယ္လို ့ထင္ၿမင္တဲ ့အခါ) န၀င္းအရိုက္ခံမယ္ ့ လူကို မတ္တတ္ရပ္ၿပီး ငယ္ထိပ္ကေန ေၿခခံုေပၚ အထိ လက္ယ်ာရစ္ ခရုပတ္ေႀကာင္လိမ္ေလွကားဆင္းသလို ခပ္ေၿဖးေၿဖး ရိုက္ဆင္းခ်သြားတာပါပဲ. .အဆံုးသပ္ပုတ္ေပးလိုက္တာက ေၿခဖ်ား ေၿခခံုေပၚမွာပါ...
ဒီစတိုင္မွာ အရြက္ခင္က်င္းမွဳ ့စတိုင္က (၁) ေဆာင္ပန္းနင္းႀကမ္း ၊ (၂) ေဆာင္ပန္းနင္းႀကမ္း+ခိုက္ (ဒါကို ခိုက္ပါၿဖဳတ္ေပးလိုက္တာလို ့ ေခၚပါတယ္)၊ (၃) ႀတင္းန၀င္း ပါ..။
(၁) ေဆာင္ပန္းနင္းႀကမ္းဆိုတာ ဥပမာ စြယ္ေတာ္ အတြဲရတဲ ့ႀကာသာပေတးသားဆိုရင္ ရိုက္တာက ေဇာ္စိမ္း ၈ရြက္ကို တစ္ၿပိဳင္နက္ထဲစုၿပံဳကိုင္ၿပီး ပတ္လည္ရိုက္ဆင္းသြားတာပါ အဲ ့အခ်ိန္ ေၿခဖ၀ါးေအာင္မွာ ဒါန္း ၁၀ညြန္ ့နင္းထားတယ္ေပါ ့ေလ.. လူရပ္ေနတဲ ့ ေရွ ့မွာေတာ ့ ေမြးနံကိုယ္စား ပ်ဥ္းမ ၁ညြန္ ့ ကိုကန္ ့လန္ ့ခ်ထားပါတယ္...ေၿခမန္းကြင္းက တစ္ကြင္းပါ။....ရိုက္ၿပီးေတာ ့ ( ေဆာင္ပန္း+နင္းႀကမ္း+ေမြးနံ)ကို ေၿခမန္းကြင္းတစ္ကြင္းထဲ စုခ်ဳပ္ေပါ ့ေလ
(၂) ေဆာင္ပန္းနင္းႀကမ္းတုန္းက ေၿခမွာနင္းတဲ ့ ဒန္း၁၀ညြန္ ့ကို ေၿခဖ၀ါး ၂ဖက္မွာ မ်ွနင္းထားေစေပမယ္ ့ (ခိုက္ညြန္ ့ ရြက္လွ ၄ ညြန္ ့ ထည္ ့ၿပီဆိုတဲ ့အခါ ဘယ္ေၿခဖ၀ါးေအာက္မွာ နင္းႀကမ္း ဒါန္း ၁၀ညြန္ ့၊ ညာဘက္ ေၾခဖ၀ါးေအာက္မွ ခိုက္ ရြက္လွ ၄ညြန္ ့ နင္းထားတာမ်ိဳး ၿဖစ္ပါတယ္ ဒါလည္း ေၿခမန္းကြင္းတစ္ကြင္းပါပဲ။
(၃) ႀတင္းန၀င္းကေတာ ့ ဥပမာ အၿမစ္အညြန္ ့အလယ္တြဲ ( ရြက္လွ+ သီဟို ) ေလာက္ေသ အတြဲ နဲ ့ရိုက္တဲ ့အခါ.....အညြန္ ့သက္သက္ သီဟို ၂၁ ရြက္နဲ ့ ရိုက္ပါတယ္...ႀကာသာပေတးရဲ ့ ႀတိစတု အတြဲ အုန္းနဲ ညြန္ ့ ၈ ညြန္ ့က အနင္းပါ...( အုန္းနဲမရရင္ အုန္း ၆ + ဒါန္း၇ ) ပါ...ဒါကို နင္းရိုက္တာပါပဲ...ႀတင္းန၀င္း အညြန္ ့ (၂) + ႀတိ (၃) + စတု (၄)= ၉န၀င္း ဓါတ္ ၿဖစ္သြားလို ့ပါပဲ..။ (အခါတိုင္ရဲ ့အေခၚေတြ နမူနာေတြအမ်ားစုမွာ ေနရာ သေဘာကို တနဂၤေႏြတိုင္ကို နမူနာထၿပေလ ့ရွိပါတယ္..အေရအတြက္ေတြ နံသင္ ့ေတြကေတာ ့မတူပါဘူး ဂုဏ္ကိုယူတာပါ...ဥပမာတနဂၤေႏြရဲ ့ အလယ္တြဲ အညြန္ ့က ကံ ့ေကာ္ ၿဖစ္ေပမယ္ ့စေနရဲ ့အညြန္ ့က အုန္းညြန္ ့..၊ တနဂၤေႏြရဲ ့ ႀတိရန္း အညြန္ ့က ေဇာ္စိမ္း ၿဖစ္ေပမယ္ ့ စေနရဲ ့ႀတိရန္းက ကံ ့ေကာ္ညြန္ ့၊ တနဂၤေႏြရဲ ့ စတုရန္းအညြန္ ့က ရြက္လွ
ၿဖစ္ေပမယ္ ့ စေနရဲ ့စတုရန္းအညြန္ ့က ေဇာ္စိမ္းအညြန္ ့ ၿဖစ္သြားပါတယ္..
ဒီလို လူကို ဖင္ခ်တင္ၿပင္ေခြၿပီး န၀င္း မထိုင္ေစေတာ ့ပဲ လာတာနဲ ့ စီစဥ္ထားတဲ႕ ့ အရြက္ေတြေပၚမွာ တက္နင္း မတ္တတ္ရပ္ ေၿခမန္းကြင္းတစ္ကြင္းေကာက္စြပ္ၿပီး ငယ္ထိပ္ကေနေၿခဖ်ားကို ပတ္လည္ရိုက္ေပးလိုက္တာကို သံုးတဲ ့ေနရာေတြထဲမွာ နာရီပိုင္းအတြင္းခရီးသြားေတာ ့မယ္ ့သူ ရံုးသြားေတာ ့မယ္ ့သူ ၿပႆနာသြားရွင္းေတာ ့မယ္ ့သူ စသၿဖင္ ့ ေန ့ခ်င္းအတြင္း ၁ရက္၂ရက္အတြင္း ကိစၥတစ္ခုခု ရွိတဲ ့သူေတြကို တပြဲတိုးစတိုင္အၿဖစ္ ရိုက္ခ်လိုက္တာမ်ိဳးမွာသံုးတာ
မ်ိဳးၿဖစ္ၿပီး အမ်ားအားၿဖင္ ့ န၀င္းပြဲ ပါေလ ့မရွိပါဘူး အခါတိုင္မွာ အေပၚေရာက္ေနရင္ၿပီးတာပါပဲ...ဒါကို တိုက္စစ္န၀င္းရိုက္တဲ ့သေဘာလို ့ဆိုနိုင္ပါတယ္ ဓါတ္သက္ေရာက္မွု ့ကၿမန္ပါတယ္ ( အမ်ားအားၿဖင္ ့ အဲ ့လို ပတ္လည္န၀င္းရိုက္ေပးလိုက္ရင္ အရိုက္ခံသူဟာ အရင္ဆံုး သိသာသြားတာက စိတ္ၿမန္လာတယ္ဆိုတာပါပဲ ဒါကို သူကိုယ္တိုင္သိေနတာမ်ိဳးပါ)..( စေနသကေရာက္ စေနလစိတ္မ်ိဳးမ်ာေတာ ့ သံုးမေပးပါဘူး အနဲဆံုးလစိတ္အေကာင္းသေဘာရွိမွသံုးေလ ့ရွိပါတယ္...
ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ ရိုက္တဲ ့သူက လူ ့ကိုယ္တစ္ပတ္ ေႀကာင္လိမ္ဆင္း ရိုက္ေပးရတဲ ့အခါ ကိုယ္ ့ေဘာ္ဒီ ပင္ပမ္းလို ့ မလုပ္ေပးၿဖစ္ေတာ ့တာ မ်ားသြားပါတယ္ဗ်ား...ဒါေႀကာင္ ့ ဒီလိုနည္းပညာေတြ ရွိပါတယ္လို ့သာ ေရးၿပတာပါပဲ...အဲ အခုလိုဖတ္ရေတာ ့ အနဲဆံုး ဗဟုသုတေတြရ ႀကားဖူးတယ္ ဖတ္ဖူးတယ္ေတာ ့ရသြားမွာေပါ ့ေနာ္..
ပေယာဂအပါအ၀င္ဘာတိုက္ ညာတိုက္ ဆိုတဲ ့ အတိုက္ေတြကို ၿပန္တိုက္ပစ္တဲ ့ '''ဒဏ္ၿပန္ '' အရြက္ရိုက္တဲ ့နည္းလည္းရွိပါေသးတယ္...
No comments:
Post a Comment
'' ဘ၀ၿဖတ္သန္းမွု ့ေလးေတြ ကိုယ္ ့ရဲ ့ထမင္းအိုး အေႀကာင္းေလးေတြ ဖတ္ဖူးတဲ ့စာေတြနဲ ့အေတြ ့ အႀကံဳေလးေတြေပါင္းၿပီးၿဖစ္လာတဲ ့ ေတြးမိရာရာေလးေတြ ခ်ေရးတဲ ့သေဘာေလာက္ေပါ ့ေလ.စာဖြဲ ့ေလာက္ေအာင္ေတာ ့မခန္းနားခဲ ့ပါဘူး..''..