သံုးကြင္း အၿပီး
----------
အခုနည္းက ဘယ္သက္ေရာက္ ၿဖစ္ၿဖစ္ န၀င္းရိုက္ေပးလို ့ ရတဲ ့နည္း ဒါကို ( ကာ..ဖြင္ ့..ရွင္း..)လို ့ ေခၚပါတယ္....(.မတြန္ ့ေစရ အညြန္ ့တစ္မ်ိဳး + ေဆာင္ပန္းနင္းႀကမ္းခိုက္+ ႀတ္ိစတု အခြဲ ႀတင္းန၀င္း) ထည္ ့သံုးေပးလိုက္တယ္...( အဲ ့ေတာ ့ အရြက္ေတြ တစ္ပံုႀကီးၿဖစ္သြားတာေပါ ့..)
ဆိုပါေတာ ့ ၅ႀကြင္း အဓိပတ္ိဖြား တနလၤာသား တစ္ေယာက္ကို န၀င္းရိုက္ေပးမယ္ဆိုပါေတာ ့...လိုအပ္တဲ ့ အရြက္ေတြက ...မတြန္ ့ေစရ အၿဖစ္ အလြယ္ သေၿပညြန္ ့+ ေဆာင္ပန္းက ဒန္း + နင္းႀကမ္းက ရြက္လွ + ႀတိစတုက ရြက္လွနဲ ့ပ်ဥ္းမေပါ ့ေလ..
သံုးကြင္းထဲ အၿပီးမို ့ ဖ်ာ ေအာက္လွန္ၿပီး ဘာအရြက္မွ မထားေတာ ့ပါဘူး.....
၁။...တနလၤာသားကို တင္ပလႅင္ေခြေလး ထိုင္ေစလိုက္ပါတယ္.....၊ သူ ့ေရွ ့ မလွမ္းမကမ္းမွာ ကန္ ့လန္ ့ခ်ထားတာက သူ ့ကိုယ္စား ေမြးနံ ကံ ့ေကာ္ရိုးေလး တစ္ေတာင္ေလာက္ပါ...အဲ ့ ကံ ့ေကာ္ရိုးေအာက္မွာ ကန္ ့လန္ ့ခံထားတာက တနလၤာ နံ ရဲ ့ခိုက္ အၿမစ္ အုန္း ၆ ညြန္ ့ပါ
၂။...တင္ပလႅင္ေခြထိုင္ေနတဲ ့ တနလၤာသားလက္ထဲမွာ အညြန္ ့ ဇီး (၀ါ) ေဇာ္စိမ္း ၁ ညြန္ ့စီကို ဘယ္ညာကိုင္ထားေစပါတယ္...၊ ဘယ္ ဒူး ေအာက္မွာ နင္းႀကမ္း ရြက္လွရြက္ ၄ ရြက္ + နင္းႀကမ္းအၿဖစ္ ေနာက္ထပ္ ရြက္လွ ၁၇ ရြက္ ခံထားလိုက္တယ္။ ညာ ဒူး ေအာက္မွာ စတုရန္းအၿဖစ္ ပ်ဥ္းမရြက္ ၅ ရြက္ ခံထားလိုက္ပါတယ္ ဘုရားစင္ (သို ့ ) တနလၤာသားရဲ ့ေရွ ့ မ်က္ႏွာမူရာ အၿမင္ ့မွာ သေၿပညြန္ ့ ၁၁ ညြန္ ့ ေဇာ္စိမ္း ၃ညြန္ ့ ဒန္း ၁၀ ညြန္ ကို အထက္ေဆာင္ပန္းအၿဖစ္ လင္ပန္းနဲ ့ တင္ထားပါတယ္.. ေၿခမန္းကြင္းက စလြယ္သိုင္း သံုးကြင္းစြပ္ထားပါတယ္...ၿပီးေတာ ့ ခဏထိုင္ေနေစတယ္ေပါ ့
၃။...အခ်ိန္အေတာ္ရေတာ ့ န၀င္းရိုက္ေပးဖို ့ အဲ ့တနလၤာသားကို ထိုင္လ်က္သားကေန ဖင္လွည္ ့ၿပီး ေၿခဆင္းထိုင္လိုက္ေစပါတယ္ ( သန္းတုတ္ရင္ ေၿခဆင္းထိုင္ႀကသလိုေပါ ့ေလ..ငိငိ)... ေၿခဆင္း လိုက္ၿပီးတဲ ့အခါ....
၄။ ဘယ္ဒူးေအာက္က ႀတိရန္းနဲ ့ နင္းႀကမ္း ရြက္လွ ၄ ရြက္နဲ ့ ၁၇ ရြက္ ၂စံုကို ဘယ္ေၿခေထာက္ ဖေနာင္ ့ေအာက္ကို ေရႊ ့ခံလိုက္တယ္...ညာဒူးေအာက္က ပ်ဥ္းမ ၅ ရြက္ကို ညာ ဖေနာင္ ့ေအာက္ကို ေၿပာင္းခံလိုက္တယ္...အဲ ့ဒီ ဘယ္ေၿခညာေၿခ ႀကားထဲမွာ ေမြးနံ ကံ ့ေကာ္ ေအာက္က ခိုက္အညြန္ ့ အံုး ၆ ညြန္ ့ကို ေနရာခခ်ထားလိုက္တယ္....ေၿခဆင္းရာေရွ ့မွာ ဓါတ္ခံ အၿဖစ္ ေမြးနံ ကံ ့ေကာ္ညြန္ ့ကို ကန္ ့လန္ ့သြားခ်ထားလိုက္ပါတယ္
၅။...န၀င္းရိုက္ၿပီဆိုတဲ ့အခါ..... လက္ကိုင္ အညြန္ ့ကို ယူ တစ္ညြန့္စီ နဲ ့ ေခါင္းကေနစၿပီး ေၿခဖ်ားအထိ န၀င္းရိုက္သပ္ခ်ေပးလိုက္တယ္...ဘယ္ ညာရိုက္ၿပီးေတာ ့ သူ ့လက္ထဲကို လက္ကိုင္အညြန္ ့ကို ခဏၿပန္ထည္ ့ေပးထားလိ္ုက္ပါတယ္
၆။....ဒုတိယေၿမာက္က...မတြန္ ့ေစရ သေၿပ အညြန္ ့ ၁၁ ညြန္ ့ကို ယူၿပီး အားလံုးဆုတ္ကိုင္ၿပီး ေခါင္းကေနေၿခဖ်ားအထိ ခပ္စိပ္စိပ္ ေက်ာေတြ လက္ေတြ စသၿဖင္ ့ ရိုက္ေပးလိုက္တယ္.( တစ္ညြန္ ့ခ်င္း မခြဲေတာ ့ဘူး စုၿပံဳကိုင္ရိုက္တဲ ့သေဘာေပါ ့...ဒါက ကာတာလို ့လဲေခၚနိုင္တယ္ ေဘာ္ဒီမွာ ရွိေနတဲ ့ ကံဓါတ္အစုတ္လုပ္ေတြကို သန္ ့ပစ္တာလို ့လဲ ဆိုနိုင္တယ္....ေၿခဖ်ားအထိ ရိုက္ခ်လာၿၿပီး ေၿခဖ်ားကိုရိုက္ၿပီးတဲ ့အခါ အဲ ့သေၿပေတြကို ေမြးနံကံ ့ေကာ္ရိုးကို ေက်ာ္ၿပီး ပစ္ခ်ထားလိုက္တယ္...( ဒီသေဘာက လူနဲ ့ န၀င္းရိုက္ၿပီးသား သံုးၿပီးသား သေၿပႀကားထဲမွာ ကံ ့ေကာ္ရိုးက စည္းၿခားထားလိုက္တဲ ့သေဘာ...ၿပီးေတာ ့ ေဘာ္ဒီကို န၀င္းရိုက္လိုက္လို ့ ေၿခဖ်ားက ထြက္သြားတဲ ့ကံဓါတ္အညံ ့ေတြဟာ ေၿခဖ်ားေရွ ့မွာ ကန္ ့လန္ ့ခ်ထားတဲ ့ ကံဓါတ္အညံ ့ေတြ ကံ ့ေကာ္ရိုးကို သြားကူးေစလိုက္တဲ ့သေဘာ ဒီေတာ ့ ေမြးနံ ကံေကာ္ဟာ န၀င္းရိုက္ၿပီးရင္ ကံဓါတ္အဆိပ္သင္ ့ပစၥည္း ၿဖစ္သြားလို ့အဲ ့ န၀င္းရိုက္ၿပီးသား
ပစၥည္းေတြကို န၀င္းထိုင္တဲ ့ တနလၤာသား (၀ါ) နံတူေန ့သား ရဲ ့ေဘာ္ဒီေတြ လက္ေတြနဲ ့ ၿပန္မထိေတြ ့ေစရပါဘူး.
၇။...သေၿပနဲ ့ၿပီးေတာ ့ ကံ အပြင္ ့ဓါတ္ေလးထည္ ့ေပးတဲ ့အေနနဲ ့( ႀတင္းန၀င္း ( အညြန္ ့ နံ + ႀတိရန္း + စတုရန္း= ႀတင္းန၀င္း) အခြဲ ( ရြက္လွ+ ပ်ဥ္းမ) ...အပြင္ ့ဓါတ္ေလး) ဒုတိယရိုက္တာက..ေဇာ္စိမ္း ၃ ညြန္ ့ကိုယူ တစ္ညြန္ ့စီ ရိုက္ေပးၿပီး ကံ ့ေကာ္ရိုးကို ေက်ာ္ ပစ္ခ်ထားလိုက္ပါတယ္...ဒါက အဖြင္ ့ေပါ ့..
.( ပါ၀ါ အေနေတာ္ဖြင္ ့တာ...အၿပည္ ့ဖြင္က ႀတိစတု အတြဲ ( ရြက္လွ ၄ + ပ်ဥ္မ ၅ ေနရာမွာ ႀတိ္စတု အတြဲ အၿဖစ္ လက္ပံ (၀ါ) လဲမွိဳ ့ ၉ညြန္ ့ ခံေပးထားပါတယ္)..
၈..။ ..ႀတင္းန၀င္း အကံအပြင္ ့ဓါတ္ေလးရိုက္ေပးၿပီးေတာ ့ ေဆာင္ပန္းနင္းႀကမ္း အရွင္းအၿဖစ္ ရိုက္တာက ေဆာင္ပန္း ဒန္း ၁၀ ညြန္ ့ကိုယူၿပီး တစ္ညြန့္စီ ရိုက္ေပးလိုက္ၿပီး အေပၚကလိုပဲ ကံ ့ေကာ္ရိုးကို ေက်ာ္ပစ္ခ်လိုက္တာပါပဲ...အဲ ့ဒီ အဆင္ ့ေရာက္ေတာ ့ ေဆာင္ပန္းနဲ ့ န၀င္းရိုက္တာ ၿပီးသြားပါၿပီ....( ဘုရားစင္က ရိုက္ပန္းအညြန္ ့ေတြကုန္ၿပီေပါ ့ေလ)
၉...ၿပီးေတာ ့အဲ ့တနလၤာသားကို မတ္တတ္ထရပ္လိုက္ေစၿပီး ေၿခဖေနာင္ ့ေအာက္က ရွိသမ်ွ အရြက္ေတြကို ေၿခဖ၀ါး ၂ ဖက္ေအာက္ မ်ွၿပီး တက္နင္းထားေစလိုက္ပါတယ္....ၿပီးရင္ လက္ကိုင္အညြန္ ့ကို ကံ ့ေကာ္ရိုးေက်ာ္ၿပီး ပစ္ခ်ထားေစလိုက္တယ္...ၿပီးရင္ စလြယ္သိုင္းထားတဲ ့ ေၿခမန္းကြင္း သံုးကြင္းစလံုးကို ခြ်တ္ခ်တယ္...( တစ္ကြင္းခ်င္း သံုးခါခြ်တ္ခ်င္ခ်တယ္ သံုးကြင္းစလံုး တစ္ၿပိဳင္နက္ထဲ ခြ်တ္ခ်ခ်င္ခ်ပါတယ္.. ဓါတ္အႀကမ္းအႏုသေဘာေတာ ့နဲနဲကြာပါတယ္)
၁၀။...ႀကမ္းေပၚ ေၿခမန္းကြင္းေလးေတြ စက္၀ိုင္းလိုပံုၿပီးက်သြားၿပီးတဲ ့အခ့ တနလၤာသားကို ေၿခမန္းကြင္းကို မထိေအာင္ ေက်ာ္ထြက္ခိုင္ပါတယ္...ညာေၿခဖက္က စထြက္ေစတယ္...( ကမၻာ ့အစဥ္အလာသေဘာ အတက္ အေကာင္း သေဘာကအၿဖစ္ ညာဖက္က ေၿခစလွမ္းေစတာ) ( ေဘာ္ဒီ ဘယ္ ညာမွာ ဘယ္က အနိဌ သေဘာ ညာက ဣဌ သေဘာယူတာ)..အဲ ့မွာ တနလၤာသား န၀င္းကိစၥက သူ ့အတြက္ၿပီးၿပီ..က်န္တာ ထိုင္ေပးတဲ ့သူရဲ ့ကိစၥက က်န္ေသးတယ္..
၁၁...ေၿခမန္းကြင္း စက္၀ိုင္းေလးထဲမွာ နင္းႀကမ္း ရွိသမ်ွ အရြက္ေတြ အပံုလိုက္ေလး က်န္ခဲ ့ပါတယ္...အဲ ့ အရြက္ေတြအေပၚကို ရိုက္ထားတဲ ့ ေဆာင္ပန္းေတြ သြားယူလိုက္ၿပီး အဲ ့ေၿခမန္းကြင္းထဲမွာပဲ တူရာတူရာထပ္လိုက္ပါတယ္...ေဆာင္ပန္း ( လက္ကိုင္+ ေဆာင္ပန္း+ ႀတင္းန၀င္းအညြန္ ့ကို နင္းႀကမ္း+ ခိုက္+ႀတ္ိစတု) အေပၚတင္ထပ္ ေနာက္သေၿပေတြယူတင္ၿပီး အဲ ့အကုန္လံုးကို ေၿခမန္းကြင္း တစ္ကြင္းထဲနဲ ့အကုန္တုတ္ခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္...( တစ္ကြင္း)
၁၂...ေမြးနံကံ ့ေကာ္ ရိုးကို ေၿခမန္းကြင္း တစ္ကြင္း အဖ်ားကေန အလယ္နားအထိ စြပ္ခ် တစ္ပတ္ႏွစ္ပတ္ အစခ်န္ပတ္ ၿပီးရင္ ေစာေစာက ထုတ္ခ်ဳပ္ထားတဲ ့ ေဆာင္ပန္းနင္းႀကမ္းအထုပ္ကို ယူၿပီး ေၿခမန္းကြင္းလ်ိိဳစြပ္ၿပီး ေမြးနံနဲ ့ အကုန္ေပါင္းထုပ္လိုက္ပါတယ္ ( ၂ကြင္းေၿမာက္)...
၁၃..က်န္တဲ ့ ေနာက္ဆံုးတစ္ကြင္းက န၀င္းပြဲနဲ ့အတူ ညေနေစာင္းမွာ မီးရွိဳ ့ပစ္ဖို ့ တစ္ကြင္းေပါ ့ေလ...ဒါဟာ သံုးကြင္းထဲနဲ ့ နည္းပညာအေတာ္စံုေအာင္ န၀င္းရိုက္ေပးလိုက္တာပါပဲ..ဒီလို ရိုက္ေပးရတဲ ့လူေတြက လွဳပ္ရွားစီးပြားသမားေတြ ၿဖစ္ေနလို ့ အႏၱရာယ္လည္း ကင္းရမယ္ ့ အပြင့္ဓါတ္လည္းပါေနရမယ္ လမ္းရွင္းထားတာလဲ ပါေနရမယ္ေပါ ့ေလ...
၁၄...သံုးကြင္း သံုးတာဟာ ေၿခမန္းကြင္း ေခြ်တာတာအဓိက ၿဖစ္ၿပီး ခပ္ေပါေပါ သံံုးရင္ ၅ ကြင္း သံုးတဲ ့ နည္းပါ...( ႀတင္းန၀င္း ၁ကြင္း ၊ လက္ကိုင္+ ခိုက္ ၁ကြင္း ၊ ေဆာင္ပန္းနင္းႀကမ္း မတြန္ ့ေစရ ၁ ၊ ကြင္း ေမြးနံနဲ ့ အားလံုးထည္ ့ခ်ဳပ္ ၁ကြင္း မီးရွိဳ ့တာ ၁ကြင္းေပါ ့ေလ)
၁၅...အခု နည္းစနစ္မွာ အဓိက ေၿပာင္းလဲပစ္လိုက္တာက နင္းႀကမ္းေတြကို ဖ်ာေအာက္မွာ တစ္ခုမွ ခင္းမထားေတာ ့ပဲ ဘယ္ဒူး ညာဒူး ေတြေအာက္မွာ တိုက္ရိုက္ခံထားလိုက္တာခ်ည္းပါပဲ....
၁၆...မတြန္ ့ေစရကို ေရွ ့က အရင္ရိုက္တာဟာ အရင္ကာထားတာ လမ္းရွင္ထားတာၿဖစ္ၿပီး လမ္းဆက္ေလ်ွာက္ရတာ လြတ္လပ္ေစတယ္....မတြန္ ့ေစရ အရြက္ေတြကို ေနာက္ဆံုးပိတ္ရိုက္တာကေတာ ့ ဘယ္မွ မေလ်ာက္ပဲ ကိုယ္ ့ ကတုတ္က်င္းထဲကေန ကာကြယ္ေရးလုပ္လိုက္တဲ ့ သေဘာပါ..( ေနာက္ဆံုးမွ မတြန္ ့ေစရကို ရိုက္တာ သံုးခဲတယ္..ေတာ္ေတာ္ ရြဲေနၿပီး အဖက္ဖက္က ခံေနရခ်ိန္မ်ိဳးနဲ ့ သံုးဖို ့ လိုၿပီလို ့ ဆရာ ့လမ္ိုင္းက ၿဖစ္လာမွသာ မတြန္ ့ေစရကို ေနာက္ဆံုးက ပိတ္ရိုက္ေပးတာမ်ိဳးပါ)
၁၇...မီးရွိဳ ့တဲ ့ေၿခမန္းကြင္းဟာ ကံဓါတ္အညစ္ေတြကို ရွင္းပစ္လိုက္တာၿဖစ္ၿပီး န၀င္းပြဲနဲ ့ ဆက္စပ္ေနပါတယ္...ပြဲထြန္းစမွာ တစ္ၿပိဳင္နက္ထဲ မီးရွိဳ ့ပစ္တာပါ....
No comments:
Post a Comment
'' ဘ၀ၿဖတ္သန္းမွု ့ေလးေတြ ကိုယ္ ့ရဲ ့ထမင္းအိုး အေႀကာင္းေလးေတြ ဖတ္ဖူးတဲ ့စာေတြနဲ ့အေတြ ့ အႀကံဳေလးေတြေပါင္းၿပီးၿဖစ္လာတဲ ့ ေတြးမိရာရာေလးေတြ ခ်ေရးတဲ ့သေဘာေလာက္ေပါ ့ေလ.စာဖြဲ ့ေလာက္ေအာင္ေတာ ့မခန္းနားခဲ ့ပါဘူး..''..