Powered By Blogger

Saturday, October 31, 2015

လက္ကိုင္ အညြန္ ့...( န၀င္းရိုက္တဲ ့နည္းစနစ္ ပညာခန္းတစ္ခန္း အေႀကာင္းပါ)



လက္ကိုင္ အညြန္ ့...( န၀င္းရိုက္တဲ ့နည္းစနစ္ ပညာခန္းတစ္ခန္း အေႀကာင္းပါ)
----
န၀င္းထိုင္တဲ ့အခါ အမွန္က '''န၀င္းထိုင္ေနသူဟာ န၀င္းထိုင္ေနတဲ ့ကာလေလး အတြင္း လက္ကေန ပုတီးထိုင္စိတ္ ေနနိုင္စရာ အေႀကာင္းမရွိပါဘူး
''( ထိုင္ေပးတဲ ့ႀဆာနဲ ထိုင္ေနတဳဲ ့သူ နဲ ့့ေတာ ့ အၿပန္အလွန္ ေလပစ္ေနလို ့ရပါတယ္ ငိငိ) ...အေႀကာင္းက သူ ့လက္ထဲမွာ အညြန္ ့ ၂ ညြန္ ့ ဘယ္ညာကိုင္ထားရလို ့'' လက္ ၂ဖက္စလံုး မအားပါဘူး.'''.....

ပံုမွာ န၀င္းထိုင္ေနသူဟာ စေနသမီးပါ..ဒါေႀကာင္ ့ သူ ့လက္ ဘယ္ညာမွာ စေနသားသမီးေတြရဲ ့ အလယ္အညြန္ ့ အုန္းညြန္ ့ေတြ ကိုင္ထားတာ ေတြ ့ရတာပါ....ေသာႀကာသားသမီးဆို အလယ္အညြန္ ့ စေနနံ ဒန္းတို ့ထန္းတို ့ေပါ ့...
.ဒါကို လက္ကိုင္အညြန္ ့လို ့ေခၚပါတယ္..

ဒီလက္ကိုင္အညြန္ ့ကို ကိုင္ထားေစတာဟာ...အလွအပသေဘာ မဟုတ္ပါဘူး.. ပညာက႑ပါပါတယ္....ၿမန္မာဆိုရိုးစကား ေမြးေန ့ေဆာင္ ေအာင္ သေဘာလိုပဲ အညြန္ ့ေဆာင္ ေအာင္ သေဘာလည္းယူသလို ..တကယ္ ့ ပညာ အႏွစ္က န၀င္းရိုက္တဲ ့ ပညာမွာ သံုးတဲ ့ '' ခိုက္ '' ဆိုတဲ ့ အၿမစ္အညြန္ ့မတြန္ ့ေစရ အလယ္တြဲက ..အၿမစ္နံ နဲ ့ ဓါတ္လွိဳင္း အဆက္အသြယ္ရွိပါတယ္ ..
သေဘာက စေနသားသမီး ရဲ ့ လက္ကိုင္အညြန္ ့ဟာ သူ ့ေမြးနံေအာက္ (၀ါ) သူေၿခဖ၀ါးေအာက္မွာ ရွိတဲ ့ ''' ခိုက္'' ဆိုတဲ ့ ေသာႀကာနံ သီဟိုညြန္ ့''နဲ ့ '' န၀င္းဓါတ္လွိဳင္း တစ္လံုးရေအာင္ ''' နဲ ့ အထက္ေဆာင္ပန္း ေအာက္နင္းႀကမ္း အၿဖစ္..ခ်ိတ္ဆက္ထားတာပါ ....န၀င္းထိုင္သူအဖို ့ ပိုေကာင္းသြားတာေပါ ့ေလ

အဲ ့ဒီလက္ကိုင္အညြန္ ့ကို က်ေနာ္တို ့ ဆရာတို ့ ဆရာႀကီးတို ့ စအသံုးၿပဳခ်ိန္ သင္ေပးခ်ိန္တုန္းက အဲ ့ဒီ ့လက္ကိုင္အညြန္ ့ဟာ မရဏအိမ္က အညြန္ ့နံ ၿဖစ္ေနရင္ လူကိုမရိုက္ပဲ ကိုင္ယံု ကိုင္ထားေစတာပါ ( န၀င္းရိုက္ၿပီးေတာ ့ အဲ ့ လက္ကိုင္အညြန္ ့နဲ ့ ခိုက္ က ေၿခမန္းကြင္းတစ္ကြင္းနဲ ့ သီးသန္ ့ခ်ဳပ္ပါတယ္ ( န၀င္းတစ္လံုးရသြားေအာင္)

မရဏအိမ္က နံ မဟုတ္ရင္ အဲ ့ဒီ ့လက္ကိုင္အညြန္ ့ နဲ ့ အရင္ဆံုး န၀င္းရိုက္ၿပီးမွ က်န္တဲ ့ေဆာင္ပန္းနင္းႀကမ္း ဘာညာကိြကြေတြ ရိုက္စရာ ရွိတာ ဆက္ရိုက္ပါတယ္..

ဥပမာ....၆ ႀကြင္း တနဂၤေႏြသား သိုက္ဖြားကို န၀င္းထိုင္ေပးရင္ သူ ့ လက္ကိုင္ အညြန္ ့ဟာ တနလၤာနံ ကံ ့ေကာ္ ၂ ညြြန္ ့ ၿဖစ္ၿပီး အဲ ့ကံ ့ေကာ္ညြန္ ့ဟာ ၆ ႀကြင္း မွာ မရဏအိမ္က အညြန္ ့ၿဖစ္လို ့ အဲ ့ကံ ့ေကာ္ညြန္ ့ကို လက္ကိုင္အၿဖစ္ပဲကိုင္ထားေစတာပါ...သိုက္ဖြားကလြဲရင္ တစ္ၿခား အဖြား တနဂၤေႏြသားသမီး သေဘာ

လက္ကိုင္အညြန္ ့ေတြကလည္း ကံ ့ေကာ္ညြန္ ့ၿဖစ္ၿပီး  အဲ ့ ကံ ့ေကာ္ညြန္ ့ေတြမွာေတာ ့ တနလၤာနံဟာ မရဏအိမ္မွာ မဟုတ္လို ့ သိုက္ဖြား မဟုတ္တဲ ့ တစ္ၿခား တနဂၤေႏြေတြကို န၀င္းရိုက္ေပးတဲ ့အခါ အဲ ့လက္ကိုင္ကံ ့ေကာ္ညြန္ ့နဲ ့အရင္ထဲ ့ရိုက္သတ္ခ်ေပးပါတယ္... ဒါဟာ ပထမေပၚ နည္းစနစ္ပါ....

ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ ့ ဒုတိ္ယနည္းအၿဖစ္ ေၿပာင္းလိုက္တာကေတာ ့ မရဏအိမ္ ရယ္ ဘာရယ္ မခြဲေတာ ့ပဲ ၇ ေန ့သားသမီးအားလံုး န၀င္းထိုင္တဲ ့ အခါတိုင္း န၀င္းစရိုက္တာနဲ ့ ကိုင္ထားေစတဲ ့လက္ကိုင္အညြန္ ဘယ္ညာ ၂ ညြန္ ့ကို ယူၿပီး တစ္ညြန္ ့စီနဲ ့ အရင္ရိုက္သပ္ခ်ၿပီး သူ ့လက္ထဲ ခဏၿပန္ထည္ ့ က်န္တဲ ့ ေဆာင္ပန္းနင္းႀကမ္း ဘာညာကြကြေတြ ဆက္ရိုက္ပါတယ္ ကိစၥၿပီးလို ့ေၿခမန္းကြင္းခြ်တ္ခ်ေတာ ့ ခိုက္ဆိုတဲ ့အၿမစ္နံကို လက္ကိုင္ ဆိုတဲ ့ အညြန္ ့နဲ ့ ေၿခမန္းတစ္ကြင္းသီးသန္ ့သံုးပါတယ္ေပါ ့ေလ

ဒီေတာ ့ လူတစ္ေယာက္ န၀င္းလာလာထိုင္တိုင္း အရြက္နဲ ့ရိုက္ရတာ ၂ ႀကိမ္ အနဲဆံုး န၀င္း ရိုက္ေပးလိုက္ရပါတယ္...ပထမ လက္ကိုင္အညြန္ ့နဲ ့ တစ္ႀကိမ္ရိုက္...ၿပီးမွ သူ ့ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ ေဆာင္ပန္းအညြန္ ့နဲ ့ ေနာက္တစ္ခါရိုက္တယ္ေပါ ့...

ဒီေတာ ့ နည္းစနစ္က်က်ဆိုရင္ လူတစ္ေယာက္ကို န၀င္းထိုင္ေပးရတိုင္ ေၿခမန္းကြင္း
( ၃) ကြင္း ပံုမွန္သံုးေပးရတဲ ့ သေဘာေပါ ့ လက္ကိုင္အညြန္ ့+ ခိုက္က တစ္ကြင္း၊
(ေဆာင္ပန္း+နင္းႀကမ္းက တစ္ကြင္း) ၊ ၊ (ေမြးနံ + ေစာေစာက ၂ ခုနဲ ) ဆိုတဲ ့ အရြက္ေတြ အားလံုး ခ်ဳပ္ကြင္း တစ္ကြင္းသေဘာေပါ ့...ဒါက န၀င္းပြဲအလြတ္၊

ပြဲနဲ ့ထည္ ့ကစားၿပီဆိုရင္ေတာ ့ မီးရွိဳ ့ဖို ့အတြက္ တစ္ကြင္း ဖယ္ရမွာမို ့ သံုး ကြင္းထဲနဲ ့ ၿပီးေအာင္ ကစားပံုက ( ခိုက္+လက္ကိုက္အညြန္ ့+ေဆာင္ပန္း+နင္းႀကမ္း)ကို တစ္ကြင္းထဲနဲ ့ခ်ဳပ္တယ္ ေမြးနံနဲ ့ေပါင္းခ်ဳ္တစ္ကြင္းလုပ္တယ္ေပါ ့ေလ..။( ေၿခမန္းကြင္း ေပါရင္ ၅ ကြင္း သံုးလိုက္တယ္ေပါ ့ေလ
နည္းေတြ ေၿပာင္းတယ္ဆိုတာ န၀င္းလာထိုင္တဲ ့သူေတြကို ပိုေကာင္းသထက္ေကာင္းေစခ်င္လို ့ လုပ္ရင္းကိုင္ရင္း ၿပန္လာတဲ ့ အက္ရွင္ေတြနဲ ့ေတြးဆခ်က္ေတြ ေပါင္းၿပီး ထပ္ထပ္ မြမ္းမံေနတဲ ့သေဘာမ်ိဳးသာ ၿဖစ္္ပါတယ္ အရင္ ပထမနည္းက အလုပ္မၿဖစ္တာ ပစ္ပယ္လိုက္တာ အမွားလို ့ ဆိုလိုတာမဟုတ္ပဲ ဆက္သံုးေနလည္း ၿဖစ္တာပါပဲဗ်..

သေဘာက ပညာရွင္ေတြရဲ ့ ပညာသေဘာဆိုတာ ပညာအေသသေဘာမဟုတ္ပဲ ပညာအရွင္သေဘာလို ့ ဆိုလိုတာပါ...

No comments:

Post a Comment

'' ဘ၀ၿဖတ္သန္းမွု ့ေလးေတြ ကိုယ္ ့ရဲ ့ထမင္းအိုး အေႀကာင္းေလးေတြ ဖတ္ဖူးတဲ ့စာေတြနဲ ့အေတြ ့ အႀကံဳေလးေတြေပါင္းၿပီးၿဖစ္လာတဲ ့ ေတြးမိရာရာေလးေတြ ခ်ေရးတဲ ့သေဘာေလာက္ေပါ ့ေလ.စာဖြဲ ့ေလာက္ေအာင္ေတာ ့မခန္းနားခဲ ့ပါဘူး..''..