'''မဟာသမေဏာ- ရဟန္ုးၿမတ္စြာ တို ့ဆရာသည္ ''
-----------------------------------------
'' ေယဓမၼာ ေဟတုပၸဘ၀ါ ၊ ေတသံေဟတံု တထာ ဂေတာ အာဟ ၊ ေတသဥၨ ေယာ နိေရာေဓာ ၊ ဧ၀ံ၀ါဒီ မဟာ သမေဏာ ။
-------
ေယဓမၼာ အႀကင္ ဇာတိ ဇရာ ဗ်ာဓိ မရဏ အစရွိေသာ ဒုကၡ သစၥာတရားတို ့သည္၊ ၀ါ.ဒုကၡ-ဒုကၡ သခၤါရ ဒုကၡ ၀ိပရိဏာမ ဒုကၡ အစရွိေသာ ဒုကၡသစၥာတို ့သည္ ၊ ေဟတုပၸဘ၀ါ တဏွာ ဟူေသာ သမုဒယသစၥာ လ်င္ အစအမြန္ ရွိကုန္၏။ေတသံ ထို ဒုကၡ သမုဒယ သစၥာ ႏွစ္ပါးတို ့၏၊ ေဟတံု ၿဖစ္ရာ ၿဖစ္ေႀကာင္း ၊ ခ်ဳပ္ရာ ခ်ဳပ္ေႀကာင္း ၿဖစ္ေသာ မဂၢသစၥာကိုလည္း ေဟာေတာ္မူ၏။ ေတသဥၨ ထိုအလံုးစံုေသာ တရားတို ့၏လည္း နိေရာေဓာ ခ်ဳပ္ရာ ဧကန္ နိဗၺာန္တရားကိုအာဟ ေဟာေတာ္မူ၏၊ မဟာသမေဏာ ရဟန္ုးၿမတ္စြာ တို ့ဆရာသည္ ဧ၀ံ၀ါဒီ ဤသို ့ အယူရွိေတာ္မူ၏။ ၀ါ ဤသို ့ ေဟာေတာ္ မူေလ ့ရွိ၏..''
----------
မႀကာခဏဖတ္တတ္တဲ ့ ဇိနတၱပကာသနီက်မ္းထဲကေပါ ့ဗ်ာ၊.အဲ ့ ''ေယဓမၼာ'' အစခ်ီ စာသား ကို သေဘာက်ခဲ ့တာေတာ ့ ငယ္ကတည္း စာစံုဖတ္ေနၿပီဆိုကတည္းကေပါ ့၊ စာဖတ္စမွ စာဖတ္တဲ ့သေဘာကေန မပိုေသးဘူး ေနာက္ေတာ ့ဆရာႀကီး ဦးေရႊေအာင္စာေတြအပါအ၀င္ စာေပေတြ ေက်းဇူးနဲ ့ဖတ္ဖတ္ေတြးေတြးေတြ ပါလာတယ္၊...ေနာက္ေတာ ့ ဇိနတၱ ဖတ္ရင္းက သတိၿပန္ထားမိလာတာက ဒီ ဂါထာက ၿမတ္ဘုရားရွင္ကေတာင္ တိုက္ရိုက္ေဟာရေသးတာမဟုတ္ပဲ
ဘုရားရွင္ရဲ ့သာ၀က ရွင္အႆဇိ ကိုယ္ေတာ္က လိုတိုရွင္းေဟာေပးလိုက္တာမ်ိဳး၊ ၿပီးေတာ ့ ဒီလိုတိုရွင္းကို ရွင္သာရိပုတၱရာေလာင္း ဥပတိႆက အဲ ့ေလာက္မွာတင္ စာသားရဲ ့ေနာက္က က်ယ္၀န္းလွတဲ ့ အနက္ကို ႀကီးမားလွတဲ ့ဥာဏ္ပညာနဲ ့ခ်ဲ ့ၿမင္လိုက္ၿပီ အဲ ့မွာ ရၿပီ ရၿပီ တပည္ ့ေတာ္ရဲ ့သူငယ္ခ်င္းကိုလဲ သြားေၿပာၿပဦးမယ္ အရွင္ ့ ဆရာက ဘယ္သူပါလဲ ဘယ္အရပ္မွာလဲလို ့သာ ညႊန္ေတာ္မူပါ လုပ္တာမ်ိဳး အဲ ့မွာ ရွင္အႆဇိကလည္း သူ ့ဆရာက ဗုဒၶၿဖစ္တယ္ေပါ ့ေလ၊
ဥာဏ္ပညာႀကီးပံုက အံ ့မခန္းဆိုတာ ကိုယ္ ့ ၿမဴမွံဳေလာက္ဥာဏ္ေလးနဲ ့ခ်ိန္လိုက္တာနဲ ့ထင္ရွားခ်က္က အဲ ့လိုတိုရွင္းနဲ ့တင္ အဲ ့ေနရာမွာတင္ ရွင္သာရိပုတၱရာေလာင္းေတာ္က သူ ့ ပညာဥာဏ္နဲ ့ ခ်ဲ ့ေတြးလိုက္တာ ေသာတာပတၱိမဂ္ေတာင္ ဆိုက္ခဲ ့ၿပီတဲ ့ ေနာက္ေတာ ့့သူ ့သူငယ္ခ်င္း ရွင္ေမာဂၢလာန္ၿဖစ္လာမယ္ ့ ေကာလိတ ဆိုတဲ ့ သူငယ္ခ်င္းႀကီးဆီ ရွာေနတဲ ့ဓမၼလမ္းကိုေတာ ့ရခဲ ့ၿပီလို ့ဆိုၿပီး ''ေယဓမၼာ '' ကို ၿပန္ေဖါက္သည္ခ်တယ္ေပါ ့ေလ ။ကတိက၀တ္ၿမဲႀကပံု သစၥာတရားရွိႀကပံု စိတ္တူကိုယ္တူရွိႀကပံု
ေတြကလဲ အံ ့မခန္းပဲလို ့ အဲ ့မွာေတြးမိေသးတယ္၊ အဲ ့မွာ ထပ္ၿပီး အံ ့မခန္းကလဲ သာ၀ကရဲ ့ ေယဓမၼာကို
သူငယ္ခ်င္း ဥပတိႆက သယ္လာ ၿပန္ေၿပာတာကို ထပ္ဆင္ ့နာယူရတဲ ့ ေကာလိတကလဲ အဲ ့ေယဓမၼာနဲ ့ပဲ ေသာတာပတၱိမဂ္ ဆိုက္သြားၿပန္ေရာဗ်ာ။
က်ေနာ္တို ့မ်ားေတာ ့ မႀကာခဏ ဖတ္ရ ဖတ္ဖူးရ စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းတဲ ့သမိုင္းေႀကာင္းေတြနဲ ့ ေယဓမၼာ လို ့ ခံစားလို ့ရေနလဲ ခုထိ ဓမၼလိုလို ဓားမလိုလို နဲ ့ ကဲေကာင္းတုန္း ကဲခ်င္စိတ္က ဇ က်န္ေနေသး။
ေနာက္ေတာ ့ဖတ္ရင္း ဆက္ေတြးတာက ကိုယ္ေတာ္ေလာင္းလ်ား ႏွစ္ေယာက္ အဲ ့ေယဓမၼာ တန္ခိုးနဲ ့ ၿမတ္ရွင္ေစာဆီ ေရာက္ ဆက္ၿပီး ဓမၼတရားေတြနာလိုက္တာေနာက္ေတာ ့ ထပ္ၿပီး က်င္ ့ႀကံရင္း ရဟႏၱာႀကီးေတြ ၿဖစ္ကုန္တယ္ေပါ ့ေလ ေနာက္ေတာ ့ လက္၀ဲရံ လက္ယာရံေတြေပါ ့
အဲ ့မွာ အဲ ့ ေယဓမၼာဓမၼ ကို မနာရခင္ လက္၀ဲရံ လက္ယာရံ ကိုယ္ေတာ္ေလာင္းလ်ာႀကီး ႏွစ္ပါး ရဲ ့ ၿဖတ္သန္းခဲ ့တဲ ့ကာလကို ၿပန္ဖတ္ယူရေသးတယ္..ဘာလို ့မ်ား ဓမၼတရား တစ္စာသားေလး ႀကားနာရတာနဲ ့..ေပါ ့ေလ၊ အဲ ့မွာ အဓိကေတြ ့တဲ ့ အခ်က္က သူတို ့ေတြကိုယ္တိုင္ကေလာကကို စိတ္ကုန္ေနခဲ ့ၿပီးသားေတြ ၿဖစ္ေနၿပီး သူတို ့တတ္သိ နားလည္ထားတာေတြကလဲ သူတို ့လိုခ်င္ေနတဲ ့ ဓမၼေတြမဟုတ္ခဲ ့ဘူး ပိုသတိထားမိတာက သူတို ့ကိုယ္တိုင္ ဓမၼလမ္းစစ္စစ္ကို ရခ်င္လိုခ်င္ သိခ်င္ေဇာနဲ ့ ကိုယ္တိုင္ထြက္ၿပီး ရွာေဖြေနသူေတြ ၿဖစ္ေနခဲ ့ၿပီလို ့ဆိုတာ သတိထားမိတယ္ေပါ ့ေလ..
က်ေနာ္တို ့ ဥာဏ္ပညာေတြ သေဘာနဲ ့ ဥာဏ္ပညာ အံ ့မခန္းႀကီးမားသူေတြ ရဲ ့ ေတြးပံုေတြးနည္း ၿမင္ပံုၿမင္နည္း အေမ်ွာ္အၿမင္သေဘာေတြ ကြာၿခားခ်က္က အဲ ့ လက္၀ဲလက္ယာရံ ကိုယ္ေတာ္ ေလ်ာင္းလ်ာ ႏွစ္ပါးရဲ ့ ေယဓမၼာ အေပၚကေန ပြားမ်ားၿမင္သြားတဲ ့ေနရာမွာ သိပ္သိသာတယ္ ဥပမာ ......
ဆိုပါေတာ ့.ေလာကီလွဳမွဳ ့နယ္ပယ္ထဲက ဥပမာေတြမ်ားစြာထဲက ဥပမာတစ္ခုေလးက အမွိဳက္ကို က်ေနာ္တို ့က အမွိဳက္လို ့ပဲ ၿမင္ေနေသးတဲ ့အခ်ိန္မွာ တစ္ခ်ိဳ ့က အမွိဳက္ကို အမွိဳက္အၿပင္ အမွိဳက္သေဘာထက္ က်ယ္က်ယ္ၿပန္ ့ၿပန္ ့ေတြးေခၚနိုင္စြမ္းရွိႀကတယ္ေပါ ့ေလ. က်ေနာ္တို ့ကေတာ ့ အမွိဳက္ကို အမွိဳက္လို ့ပဲ ၿမင္ေသးတဲ ့ဥာဏ္ရည္ေလးေလာက္ပဲေပါ ့ အေကာင္းဖက္ကလွည္ ့ေတြးရရင္ေတာ ့ အမွိဳက္ကို အမွိဳက္လို ့ ၿမင္တာက ေတာ္ေသးတယ္ အမွိဳက္ကေန မနာတိုေရွ အၿမင္ေတြ ၿဖစ္မလာတာပဲ ကံေကာင္းပါေသးရဲ ့ေပါ ့သေဘာေပါ ့ေလ။...။
No comments:
Post a Comment
'' ဘ၀ၿဖတ္သန္းမွု ့ေလးေတြ ကိုယ္ ့ရဲ ့ထမင္းအိုး အေႀကာင္းေလးေတြ ဖတ္ဖူးတဲ ့စာေတြနဲ ့အေတြ ့ အႀကံဳေလးေတြေပါင္းၿပီးၿဖစ္လာတဲ ့ ေတြးမိရာရာေလးေတြ ခ်ေရးတဲ ့သေဘာေလာက္ေပါ ့ေလ.စာဖြဲ ့ေလာက္ေအာင္ေတာ ့မခန္းနားခဲ ့ပါဘူး..''..