Powered By Blogger

Tuesday, December 15, 2015

ေက်ာင္းပညာရဲ ့ အသံုးက် သြယ္၀ိုက္ တန္ဘိုးသေဘာ



ေက်ာင္းပညာရဲ ့ အသံုးက် သြယ္၀ိုက္ တန္ဘိုးသေဘာ
--
ေက်ာင္းက ဒႆနပညာနဲ ့ၿပီးခဲ ့တာဗ်။ သင္ယူႀကားနာမွတ္သားခဲ ့ရတာေတာ ့ က်မ္းလိုသာ ၿပန္မေၿပာတတ္တာ အမ်ားႀကီးပဲ၊ နဂိုကတည္းက ဘြဲ ့ ပစ္မွတ္ပဲ ထားခဲ ့့တာ ၿဖစ္လို ့ ေက်ာင္းၿပီးရင္ ယူခဲ ့တဲ ့ေက်ာင္းပညာက ဘာအလုပ္ ညာအလုပ္ သေဘာစိတ္ကူးမရွိခဲ ့ဘူး.

ေပါက္ပန္းေဆး ေတြးတာ ၀ါသနာႀကီးတဲ ့ အေၿခခံစိတ္နဲ ့ သခ်ၤာ သိ္ပ္တြက္ေနစရာ မလိုတဲ ့ဘာသာရပ္ ၿဖစ္ေနတာမ်ိဳးရယ္  လွိဳင္တကၠသိုလ္မွာ တက္ရမွာ အိမ္နဲ ့ အေ၀းႀကီးပဲ မဆိုးဘူးဟ ဆိုၿပီး အဲ ့ဘာသာရပ္တြဲယူလိုက္တာ ၊ ဒိ ့အရင္ ဖီလင္၀င္ေနတာ ဆရာနႏၵာသိန္းဇံ ရဲ ့ ဒႆနပညာ သမိုင္းစဥ္သေဘာ စာအုပ္ႀကီး ''အေတြးအေခၚတို ့  လြင္ ့ေမ်ာၿခင္းႏွင္ ့ လူ၏ ေဆာက္တည္ရာ ''စာအုပ္ကို အၿပန္ၿပန္အလွန္လွန္ဖတ္မိၿပီး ဒႆနပညာ သေဘာကို လႊတ္စိတ္၀င္စားေနတာက အခံရွိေနၿပီ ၊

 ဆရာပါရဂူရဲ ့ '' သိဒၶတၳ''စာအုပ္ကိုလဲ ဖတ္မိရဲ ့သား ၿဖစ္ေနေတာ ့ အဲ ့ထဲက ဇာတ္ေဆာင္  ၿဗဟၼဏ သိဒၶတၳကိုလဲ လႊတ္သေဘာက်ေနၿပီ သူက တကယ္ ့ လြတ္လပ္အေတြး ဖရီးစိတ္ ဆန္ေနတာကိုးဗ်ာ...အဲ ့လိုေတြ စုလိုက္ေတာ ့ ဒႆနပညာေက်ာင္းသားၿဖစ္လာတယ္...

ေက်ာင္းၿပီးေတာ ့ ထံုးစံအတိုင္း မိဘကူ ေရခ်ိဳး ညစာစား အဲ  ေရာကုန္ၿပီ မိဘ ပြဲရံုမွာ ၀င္ေရာ ေနာက္ ေတာင္လုပ္ေၿမာက္လုပ္ေတြေပါ ့ေလ..၊ ဒိေန ့အထိ ေက်ာင္းပညာ ဘြဲ ့လက္မွတ္နဲ ့ ဘယ္ အစိုးရ၀န္ထမ္းကိုမွ မလုပ္ဖူး မေလ်ွာက္ခဲ ့ဖူး  အစိုးရ၀န္ထမ္းလုပ္ဖို ့လဲ အာရံုကို မလာခဲ ့ဘူးဘူး. ကိုယ္ ့၀န္းက်င္ကိုက ၀န္ထမ္း အနံ ့အသက္ေတြထက္ ေစ်းသည္ကုန္သည္ေတြမ်ားေနတာေရာ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က စည္းအၿပင္ကလူ လို စိတ္က မ်ားေနတာေရာ ကုန္သည္ ေစ်းသည္ရိုး ေလာကသားေတြၿဖစ္လို ့တိုင္းထြာ သံုးစြဲေနရမွာမ်ိဳးကိုလဲ ဖီလင္က မလာတာက ၀န္ထမ္း မၿဖစ္ေစခဲ ့တာမ်ိဳးနဲ ့ တူပါရဲ ့ေပါ ့

၀န္ထမ္းမၿဖစ္ အၿပင္ လြတ္လပ္စီးပြား သေဘာဖက္ ေရာက္သြားေပမယ္ ့ ဒႆနပညာေက်ာင္းက ရလာတဲ ့ပညာသေဘာေတြထဲမွာ အဓိက ရလာတဲ ့ ပညာက ''ေတြးေတာႀကည္ ့ၿခင္း '' ဆိုတဲ ့ အေလ ့အက်င္ ့ကို ေတာ္ေတာ္ေလးရလာခဲ ့တယ္ အဲ ့ ေတြးေတာႀကည္ ့ၿခင္း သေဘာကိုရလာတာက  တစ္သက္တာ အတြက္ ဘ၀လမ္းမွာ ဒုကၡေတြ အရမ္း မေရာက္ေအာင္အတြက္  တန္ဘိုးႀကီးတဲ ့ ပညာသေဘာလို ့ ကိုယ္ ့ကိုယ္ကိုယ္ေတာ ့ ေတြးယူလို ့ရတယ္... အဲ ့က ေတြးေတာႀကည္ ့ၿခင္းသေဘာကို နမူနာေၿပာရရင္...

ဒုတိယ ႏွစ္ ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္မွာ အိမ္က က်ေနာ္ ့ကို ရဟန္းခံေစတယ္...။ ထံုးစံအတိုင္း မိရိုးဖလားအတိုင္း ရဟန္းခံပါတယ္။....အဲ ့မွာ ၀ိနည္းေတြ ကို ရင္ဆိုင္ရပါတယ္..

.ပထမဆံုးက  ၀ိကာလ သေဘာ မြန္းလြဲရင္ အစာမစား သေဘာကို စရင္ဆိုင္ရပါၿပီ...ပါးစပ္ နဲ ့ တြတ္တီးက ဆိတ္ပါးစပ္လို ၿဖစ္ေနတဲ ့ လူအဖို ့  ဆာဆာ မဆာဆာ ဆႏၵ အလိုရမက္ သေဘာေႀကာင္ ့ စားခ်င္စိတ္ေပၚလာသမ်ွ  အစာတြကို   စားလိုတဲ ့ဆႏၵ ၿဖစ္လာတိုင္း စိတ္ေနာက္ကိုယ္ပါ  အစာ စားလိုၿခင္း ဆႏၵကို   ပထမဆံုး ဆန္ ့က်င္ ခ်ဳပ္တီး သီးခံရၿခင္းသေဘာကို စ ႀကံဳရတာမ်ိဳးေပါ ့...ရည္ရြယ္တာက စိတ္ရွိသမ်ွ ၿဖစ္လာတတ္တဲ ့ ေလာဘ တဏွာ ရမက္ ခံစား စံစား စည္းစိမ္ခံ လိုၿခင္းသေဘာေတြကို စတင္ ထိမ္းခ်ဳပ္ၿခင္းသေဘာနဲ ့တူပါရဲ ့ ...

အဲ ့ေတာ ့ လုပ္ပံုက ေန ့  အရင္က ဖာသိဖာသာ ေနေပမယ္ ့ ရဟန္းခံေနခ်ိန္မွာ   မြန္းလြဲ
၁၂ နာရီေက်ာ္ မေက်ာ္ကို  နာရီကို ခဏခဏ ႀကည္  ့မိတာ ကိုယ္ ့ကိုယ္ ့ကိုယ္ ၿပန္ေတြးၿပီး သတိထားမိလာတယ္  သိသာလာတယ္ ...ေန ့ဆြမ္းစားခ်ိန္မွာ က်ေနာ္ ့စိတ္ထဲမွာ ၿဖစ္လာတဲ ့စိတ္က  ညစာ မစားရဘူးဆိုတဲ ့ စည္းႀကီးက ၀င္ေနလို ့  ပံုမွန္  လူ၀တ္ေႀကာင္ ဘ၀တံုးက ထမင္းစားတဲ ့ ႏွံဳး ထက္   ၂ဆ ေလာက္ ( မအန္ယံုတၿမည္ ကိုယ္ ့ဗိုက္ထဲကို အစာေတြ ၿပည္ ့က်ပ္ေနေအာင္ ေလာဘတႀကီး တြတ္တီး ေပးေနမိတာ  စားရင္း တန္းလန္းကို သတိထား မိေနၿပီ..ညေနေစာင္းေတာ ့ ဗိုက္နဲနဲ ဆာလာရင္  ၀ိနည္းလြတ္ေလး ဘာ တြတ္တီး ေပးရမလဲကို ေမးစမ္းႀကံဆတာေတြ ၿဖစ္လာတယ္

ည ၁၂ နာရီေက်ာ္ေအာင္ နာရီတႀကည္ ့ႀကည္ ့ နဲ ့ တြတ္တီးေပးဖို ့ေမ်ွာ္ေနမိတာကိုလဲ  ၿပန္သတိထားမိလာတယ္...အဲ ့သတိထားမိတာရဲ ့ ေနာက္အေတြးက  ငါေတာ ့ မဟုတ္ေသးဘူး စိတ္က ဒီေလာက္ေဖါက္ၿပန္ေနမွေတာ ့ နာရီႀကည္ ့ ေရွာင္ေရွာင္ မေရွာင္ေရွာင္ ဘာမွမထူးဘူး..လို ့စေတြးမိလာတယ္  ကိုယ္ ့စိတ္ရဲ ့ အတြင္းသေဘာမွာ ညစ္ပတ္ေနတာ ၿပန္ရိ္ပ္ မိေနၿပီေပါ ့ဗ်ာ..

အဲ ့လို အေတြးစဥ္ဟာ အသားလြတ္ေတာ ့ၿဖစ္လာတာမဟုတ္ဘူး  စာေပပေတြတန္ခိုးနဲ ့ ေက်ာင္းက ဆရာႀကီးဆရာမႀကီးေတြရဲ ့ ''' ေတြးက်င္ ့ရေအာင္ သင္ႀကားေပးလိုက္မွဳ ့သေဘာ ''  ေႀကာင္ ့လို ့က်ေနာ္က ဆိုလိုတာ.


No comments:

Post a Comment

'' ဘ၀ၿဖတ္သန္းမွု ့ေလးေတြ ကိုယ္ ့ရဲ ့ထမင္းအိုး အေႀကာင္းေလးေတြ ဖတ္ဖူးတဲ ့စာေတြနဲ ့အေတြ ့ အႀကံဳေလးေတြေပါင္းၿပီးၿဖစ္လာတဲ ့ ေတြးမိရာရာေလးေတြ ခ်ေရးတဲ ့သေဘာေလာက္ေပါ ့ေလ.စာဖြဲ ့ေလာက္ေအာင္ေတာ ့မခန္းနားခဲ ့ပါဘူး..''..