ေခါင္းေဆးမဂၤလာအလြယ္..
----------
မူလသေဘာနဲ ့ အသိမ်ားသေဘာက ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ကိုပဲ လုပ္တယ္...လုပ္တဲ ့အခါ ႀတိစတုကိုနင္းၿပီး အညြန္ ့ကို တေရာ္ကင္းပြန္းစိမ္ၿပီးေခါင္းစတ္ိေလ်ွာ္တာ.. က်က္သေရတိုးေအာင္ေပါ ့..က်က္သေရမဲ ့တာေတြ ပေပ်ာက္ေအာင္ေပါ ့...ဥပမာ တနဂၤေႏြဆို..ညာရြက္လွ ဘယ္ဇီး ကိုေၿခမွာနင္း ကံ ့ေကာ္ ကို တေရာ္နဲ ့စိမ္ ၿပီး ေခါင္းေလ်ွာ္တာ..ႏွစ္ဆန္း ၁ရက္ေန ့ ေနတက္ေရတက္မွာေပါ ့..ၿပီးရင္ ေကာင္းမွဳ ့ေတြ ဆက္လုပ္ေပါ ့...
က်ေနာ္တို ့က ဒါကို ခ်ဳပ္ခ်လိုက္တယ္ အထက္ေဆာင္ပန္း ေအာက္နင္းႀကမ္းကိုပဲ ယူေတာ ့တယ္...ဆိုပါေတာ ့ ႀကာသာပေတး ဆို စြယ္ေတာ္တြဲ လို ့ထားပါေတာ ့
ေဇာ္စိမ္း ၈ ရြက္ကို တေရာ္နဲ ့စိမ္ထား ေၿခဖ၀ါး ၂ဖက္မွာ ဒန္း (သို ့)ထန္း ၁၀ကို မ်ွနင္းထားၿပီးေခါင္းေလ်ွာ္ေပါ ့.. (ေဇာ္စိမ္းကို တစ္ရြက္ခ်င္းဆယ္ၿပီး သပ္ခ်တာ)
ၿပီးရင္ စြန္ ့ ေရဆက္ခ်ိဳး ၿပီးရင္ေကာင္းမွဳ ့ေတြ ဆက္လုပ္ေပါ ့...ဒါကို ႏွစ္ဆန္း ၁ရက္ေနတက္ေရတက္မွာ လုပ္တယ္ေပါ ့....
ေနာက္ေတာ ့ ႏွစ္ဆန္း ၁ရက္တင္မဟုတ္ဘူး လမေရြးလုပ္တယ္ ေမြးေန ့မနက္ ၉နာရီကေန ၁၀နာရီခြဲႀကားလုပ္တယ္..
ေနာက္ေတာ ့ ထပ္ခ်ဳပ္တယ္ တေရာ္မထည္ ့ေတာ ့ဘူး...ေဆာင္ပန္း အညြန္ ့ ေဇာ္စိမ္းကို ေရစိမ္ခ်ိဳးတယ္ ခ်ိဳးေနခ်ိန္ ေခ်ဖ်ားမွာ ဒန္း တို ့ထန္းတို ့နင္းထားၿပီးခ်ိဳးေနတယ္ေပါ ့..ဒီနည္းက အညံ ့ေတြ ဘူေနတာေတြ လာဘ္ပိတ္ေနသလိုၿဖစ္ေနတာေတြ မိသားစု တိုက္ပြဲ အလုပ္ခြင္ တိုက္ပြဲေတြႀကားညပ္ သလိုၿဖစ္ေနတာေတြမွာသံုးတယ္ ထိေရာက္တယ္....ဒါကို န၀င္းတစ္လံုး ကိုယ္ ့ဟာကိုယ္ ရိုက္လိုက္တာလို ့ ေခၚတယ္...လုပ္ပါမ်ားရင္ ကာဗာသိပ္ေကာင္းလာတယ္ ပိုသြားတယ္ရယ္လို ့မရိဘူး ဆိုက္အဖက္မရွိဘူး ေဘးကင္းတယ္...သန္ ့တယ္ အရြက္လြယ္ရင္ မခက္ခဲဘူး
မဟာဘုတ္မသိရင္ ေန ့သားေတြရဲ ့ အလယ္တြဲ အၿမစ္အညြန္ ့မတြန္ ့ေစရ အတြဲနဲ ့ အၿမစ္ေၿခနင္း ေဆာင္ပန္းေရစိမ္ခ်ိဳးတယ္ ဥပမာ စေနဆို အံုး လက္ ၆ ပိုင္း ေရစိမ္ သီဟို ၆ရြက္ (သို ့) သီး ၆ညြန္ ့ကို နင္းေရခ်ိဳးတယ္ ေန့သား က အခါတိုင္ အေပၚသံုးေနရာမွာေရာက္ေနခ်ိန္ေပါ ့...
ေရခ်ိဳးၿပီး စြန္ ့ပစ္အရြက္ေတြ ေကာက္လႊင္ ့ပစ္ရင္ သူမ်ားကို အကူအညီေတာင္း ေကာက္ခိုင္းတာကတစ္နည္း အေဖၚမရွိလို ့ကြကိုယ္ တစ္ေပြတည္းက်ဲရၿပီဆိုရင္ ကိုယ္ ့အသားနဲ ့တိုက္ရိုက္မထိေတာ ့ပဲ ပလပ္စတစ္တို ့စကၠဴတို ့နဲ ့ညွပ္ကိုင္ၿပီးအမွိဳက္ပံုးထဲထည္ ့တယ္...
ၿပီးေတာ ့ ဒါဟာ အသက္အရြယ္မေရြး ေနရာမေရြး လုပ္လို ့ရတဲ ့နည္းပဲ ...
'' ေဗဒင္အေႀကာင္းေလးေတြနဲ ့ အေတြ ့အႀကံဳေတြ ေရးဖို ့ ''တဲ''ေလး တစ္ခုေလာက္ပါပဲ ဒါထက္ ပိုမရည္ရြယ္ပါဘူး ''...
Sunday, May 3, 2015
မဟာဘုတ္ေတြ ေၿပာခဲ ့သမ်ွ
မဟာဘုတ္ေတြ ေၿပာခဲ ့သမ်ွ ဆင္းရဲမယ္ ခ်မ္းသာမယ္က ဘယ္ေလာက္ဆင္းရဲမယ္ ဘယ္ေလာက္ခ်မ္းသာမယ္ မပါပါဘူး..သူေၿပာေနတာက ဘ၀ကို တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္နဲ ့ ဘယ္လိုၿဖတ္သန္းမလဲ ဆင္းရဲနဲေအာင္ ဒုကၡနဲေအာင္ ဘယ္လိုၿဖတ္သန္းမလဲကို ေၿပာေနတာပါပဲ...ဘာေႀကာင္ ့ ဓနခ်မ္းသာ ဆင္းရဲကို မေၿပာရသလဲဆိုရင္
ဆင္ရဲခ်မ္းသာသေဘာက ဓမၼ အတိုင္းပါပဲ ...ဒါန= ဓန သေဘာပါပဲ..လူ ့ဘ၀တစ္ခုၿဖစ္တည္မွု ့ဟာ .ပစၥဳတ္ပန္ကံ အားထုတ္မွဳ ့ + သံသရာဘ၀ကပါလာတဲ ့ကံ= အနာဂတ္ကံ သေဘာပါပဲ။ သံသရာဘ၀က ဒါန အက်ိဳးေပးခ်ိန္ က်ေရာက္လာတဲ ့အခ်ိန္ဆိုရင္ ပစၥဳတ္ပန္ဘ၀မွာ ဘာမွ လံု ့လ၀ီရယေတြ အားမထုတ္ရေသးပဲ ေမြးကတည္းက စီးေတာ္ၿမင္းေရာ ခိုင္းစရာလူေရာ ေရႊအိုးႀကီးေလးလံုးပါ အတူတူ ေပၚေပးလာတာမ်ိဳး သေဘာပါပဲ...အက်ိဳးေပးခ်ိန ္မေရာက္ေသးရင္ေတာ ့ ပစၥဳတ္ပန္ဘ၀ရဲ ့ ကိုယ္အားထုတ္ေနတဲ ့ကံဥာဏ္၀ီရိယကိုသာ အားကိုးေနရမွာပါပဲ ဒီေဗဒင္က ပစၥဳတ္ပန္ဘ၀ေနနည္းသေဘာေတြကို ဥာဏ္နဲ ့ေဖၚထုတ္ခ်ဥ္းကပ္သြားၿပတာပါပဲ ဒီသေဘာေႀကာင္ ့ ဆင္းရဲခ်မ္းသာကိစၥေတြ မေၿပာတာပါပဲဗ်ာ...
ဆင္ရဲခ်မ္းသာသေဘာက ဓမၼ အတိုင္းပါပဲ ...ဒါန= ဓန သေဘာပါပဲ..လူ ့ဘ၀တစ္ခုၿဖစ္တည္မွု ့ဟာ .ပစၥဳတ္ပန္ကံ အားထုတ္မွဳ ့ + သံသရာဘ၀ကပါလာတဲ ့ကံ= အနာဂတ္ကံ သေဘာပါပဲ။ သံသရာဘ၀က ဒါန အက်ိဳးေပးခ်ိန္ က်ေရာက္လာတဲ ့အခ်ိန္ဆိုရင္ ပစၥဳတ္ပန္ဘ၀မွာ ဘာမွ လံု ့လ၀ီရယေတြ အားမထုတ္ရေသးပဲ ေမြးကတည္းက စီးေတာ္ၿမင္းေရာ ခိုင္းစရာလူေရာ ေရႊအိုးႀကီးေလးလံုးပါ အတူတူ ေပၚေပးလာတာမ်ိဳး သေဘာပါပဲ...အက်ိဳးေပးခ်ိန ္မေရာက္ေသးရင္ေတာ ့ ပစၥဳတ္ပန္ဘ၀ရဲ ့ ကိုယ္အားထုတ္ေနတဲ ့ကံဥာဏ္၀ီရိယကိုသာ အားကိုးေနရမွာပါပဲ ဒီေဗဒင္က ပစၥဳတ္ပန္ဘ၀ေနနည္းသေဘာေတြကို ဥာဏ္နဲ ့ေဖၚထုတ္ခ်ဥ္းကပ္သြားၿပတာပါပဲ ဒီသေဘာေႀကာင္ ့ ဆင္းရဲခ်မ္းသာကိစၥေတြ မေၿပာတာပါပဲဗ်ာ...
ဘာေႀကာင္ ့ယႀတာ အေရးပါလာ..
ဘာေႀကာင္ ့ယႀတာ အေရးပါလာ..
----------
ဆိုေတာ ့ လူတစ္ေယာက္ ဘ၀တစ္ခုရဲ ့အတက္အက်ေတြ အေပ်ာ္ေတြ ေႀကကြဲစရာေတြ ဟာ ဘာေႀကာင္ ့ဆိုတာကို ဒီလို မဟာဘုတ္ေတြ မတြန္ ့ေစရႀကိဳးတြဲေတြ ေန့နံခိုက္ေတြ န၀င္းစိတ္ဓါတ္ေတြ စသၿဖင္ ့ေပါ ့ေလ..လမ္းမ်ိဳးစံုက ခ်ဥ္းကေထာက္ၿပလို ့ အရင္ထက္ မသိရခင္ကထက္ ရိပ္စားမိလာၿပီဆိုပါေတာ ့ ၿပင္နိုင္သလားဆိုေတာ ့..?...ကိုယ္တိုင္ကအစ မလြယ္လွပါေပါ ့...ဒီေတာ ့ တတ္နိုင္ဘူး တတ္နိုင္သမ်ွ ကာစရာရွိတာ ႀကိဳကာမွပဲ ဆိုၿပီး ယႀတာ အကူယူရတဲ ့ သေဘာၿဖစ္လာတယ္ေပါ ့..
သေဘာက..ေသြးတိုးရွိတယ္ ဒံေပါက္လည္းတီးခ်င္တယ္ ဒံေပါက္တီးရင္ ေသြးတိုးမယ္မွန္းလည္းသိတယ္ ဒါေပမယ္ ့ အာသာကလည္းမစြန္ ့နိုင္ေသးဘူး...ဒီေတာ ့ ေသြးက်ေဆးအားကိုးၿပီး ဒံေပါက္ကို အလြန္အကြ်ံမဟုတ္ေတာင္ အာသာေၿပေတာ ့ ေကာက္တီးလိုက္ေတာ ့တဲ ့သေဘာေပါ ့ေဆးေသာက္ဖို ့ေမ ့သြားရင္ ဒါမွမဟုတ္ ေဆးစြမ္းလစ္မစ္ထက္ အိုဗာၿဖစ္ေအာင္ စားလိုက္ရင္ေတာ ့ ေသြးတိုးတဲ ့ဒဏ္ခံရမွာပဲေပါ ့...
ဒီလိုေလာကီနည္းေတြ မသိရင္ေတာ ့ ( ေဗဒင္နည္း ေလာကီနည္း စံုတကာစိေတြ အတြင္းသေဘာအထိ မသိတဲ ့ရာခိုင္နွဳန္းက တကယ္ဆို က်ေနာ္ထင္ပါတယ္ ဒီမွာ ၇၀ရာခိုင္ႏွုံး အထက္ေတာ ့ ရွိေလာက္ မယ္ထင္တယ္...) ကုသိုလ္ေရးသာ နင္းလုပ္ မ်ားမ်ားသာလုပ္ထား အကြ်တ္အလြတ္ အၿပီးမၿဖစ္ေတာင္ ပစၥဳတ္ပန္ဘ၀မွာ သံသရာဘ၀မွာ ေလာကဓံတရားဆိုးေတြႀကံဳလာရင္ ခုသာခံသာရွိတာ ဂိတ္ဆံုးအဆိုးထိမၿဖစ္ေတာ ့တာေတြကလည္း လက္ေတြ ့ေတြပါပဲဗ်ာ( ဒါလည္း ႏိုးေဗဒင္ ႏိုးယႀတာ ရက္စ္ ဘာသာေရး ရက္စ္ ကုသိုလ္ေရး လုပ္ေနတဲ ့ လူေတြ အမ်ားႀကီးကို ႀကည္ ့ၿပီး ေကာင္းမွဳ ့လုပ္ရင္ ေကာင္းတယ္ လို ့ ဆိုတာပါပဲဗ်ာ)
အဂၤါသားအမ်ားစုဟာ တနလၤာနံ ခိုက္ တယ္ ဒီေတာ ့ေငြစီးပြားလာဘ္နဲ ့ ပတ္သက္လာရင္ ေပသီး ၿဖစ္ရင္ၿဖစ္ မၿဖစ္ရင္ နဂိုထက္ပိုရွိသေယာင္ ဟန္အႀကြား ငရႊီးဘက္ေရာက္ေရာက္သြားေလ ့ရွိတယ ္ေပသီးၿဖစ္ရင္ သူ ့ဗိုက္ေတာင္ မသထာခ်င္တတ္သလို ဟန္အႀကြားဘက္သြားရင္ အတံုးက ႀကီးၿပခ်င္လို ့အၿမင္ကပ္စရာၿဖစ္လာတတ္တယ္...အၿမဲ ေပသီးအၿမဲ အႀကြားေတာ ့လည္း မဟုတ္ၿပန္ဘူး ဟိုဘက္ကူးလိုက္ ဒီဘက္ကူးလိုက္ပဲ..လူလည္ အဂၤါကေတာ ့ တြက္ခ်က ္ေပါင္းတယ္ ေပးတတ္တယ္..ဆုတ္တတ္တက္တတ္တယ္ ပူးတတ္ခြာတတ္တယ္ အေၿခအေနႀကည္ ့ ေဖါလိုက္တတ္တယ္.ဒီလို အဂၤါေတြက ခ်မ္းသာလြယ္တယ္ .အလည္လြန္ အဂၤါကေတာ ့ ခ်မ္းသာခ်င္ေဇာေႀကာင္ ့ ခြင္အရိုက္လြန္ရင္း ေနာက္ေတာ ့ ငဘတ္ ဆိုၿပီး ေၿမာင္းထဲေရာက္သြားတတ္လို ့ ဒါကိုေတာ ့ အႀကြားအလိမ္အရွူူတ္ အဂၤါလို ့ေခၚတယ္...ဒီလိုေတြ သိလည္း အမ်ားသေဘာကေတာ ့ အက်င္ ့ကို မၿပင္နိုင္လြယ္ပါဘူး..ဒီေတာ ့ လာ န၀င္းထိုင္..ေရာ ့ ခေရ ရြက္ထိုးထား..အဲ ့သက္ေရာက္ အဲ ့လစိတ္ေတြဆို ၿငိမ္ၿငိမ္ေနဟ. သိပ္ေဇာင္းမထနဲ ့ ေၿမြဖမ္းသြားမယ္...စသၿဖင္ ့ေပါ ့ ယႀတာ ေတြအၿမဲ ကူေနရေတာ ့တယ္...
သေဘာက ေန ့သားတစ္ေယာက္ရဲ ့ တိုင္စဥ္မွာ ခိုက္ ေနရာက စရုက္ဟာ အၿမင္သားဆံုးပဲ ဒါကို ခ်က္လိုက္ရင္ ဘယ္လိုေပါင္းရမလဲ အေတာ္မွန္းလို ့ရၿပီသေဘာ.....
ေနာက္ဆံုးေတာ ့ ေရွာက္ထိမ္းေနရတာ မလြပ္လပ္ဖူး..စိတ္က်ဥ္းက်ပ္တယ္ ..သက္ေရာက္ေလး လစိတ္ေလး ခ်က္ကင္လိုက္ၿပီး လိုအပ္ရင္ ယႀတာေလဘာေလး ေကာင္းမွု ့ကုသိုလ္ေလး ကူထားတာပဲေအးပါတယ္ေလ ၿဖစ္သြားပါေရာဗ်ာ.....
----------
ဆိုေတာ ့ လူတစ္ေယာက္ ဘ၀တစ္ခုရဲ ့အတက္အက်ေတြ အေပ်ာ္ေတြ ေႀကကြဲစရာေတြ ဟာ ဘာေႀကာင္ ့ဆိုတာကို ဒီလို မဟာဘုတ္ေတြ မတြန္ ့ေစရႀကိဳးတြဲေတြ ေန့နံခိုက္ေတြ န၀င္းစိတ္ဓါတ္ေတြ စသၿဖင္ ့ေပါ ့ေလ..လမ္းမ်ိဳးစံုက ခ်ဥ္းကေထာက္ၿပလို ့ အရင္ထက္ မသိရခင္ကထက္ ရိပ္စားမိလာၿပီဆိုပါေတာ ့ ၿပင္နိုင္သလားဆိုေတာ ့..?...ကိုယ္တိုင္ကအစ မလြယ္လွပါေပါ ့...ဒီေတာ ့ တတ္နိုင္ဘူး တတ္နိုင္သမ်ွ ကာစရာရွိတာ ႀကိဳကာမွပဲ ဆိုၿပီး ယႀတာ အကူယူရတဲ ့ သေဘာၿဖစ္လာတယ္ေပါ ့..
သေဘာက..ေသြးတိုးရွိတယ္ ဒံေပါက္လည္းတီးခ်င္တယ္ ဒံေပါက္တီးရင္ ေသြးတိုးမယ္မွန္းလည္းသိတယ္ ဒါေပမယ္ ့ အာသာကလည္းမစြန္ ့နိုင္ေသးဘူး...ဒီေတာ ့ ေသြးက်ေဆးအားကိုးၿပီး ဒံေပါက္ကို အလြန္အကြ်ံမဟုတ္ေတာင္ အာသာေၿပေတာ ့ ေကာက္တီးလိုက္ေတာ ့တဲ ့သေဘာေပါ ့ေဆးေသာက္ဖို ့ေမ ့သြားရင္ ဒါမွမဟုတ္ ေဆးစြမ္းလစ္မစ္ထက္ အိုဗာၿဖစ္ေအာင္ စားလိုက္ရင္ေတာ ့ ေသြးတိုးတဲ ့ဒဏ္ခံရမွာပဲေပါ ့...
ဒီလိုေလာကီနည္းေတြ မသိရင္ေတာ ့ ( ေဗဒင္နည္း ေလာကီနည္း စံုတကာစိေတြ အတြင္းသေဘာအထိ မသိတဲ ့ရာခိုင္နွဳန္းက တကယ္ဆို က်ေနာ္ထင္ပါတယ္ ဒီမွာ ၇၀ရာခိုင္ႏွုံး အထက္ေတာ ့ ရွိေလာက္ မယ္ထင္တယ္...) ကုသိုလ္ေရးသာ နင္းလုပ္ မ်ားမ်ားသာလုပ္ထား အကြ်တ္အလြတ္ အၿပီးမၿဖစ္ေတာင္ ပစၥဳတ္ပန္ဘ၀မွာ သံသရာဘ၀မွာ ေလာကဓံတရားဆိုးေတြႀကံဳလာရင္ ခုသာခံသာရွိတာ ဂိတ္ဆံုးအဆိုးထိမၿဖစ္ေတာ ့တာေတြကလည္း လက္ေတြ ့ေတြပါပဲဗ်ာ( ဒါလည္း ႏိုးေဗဒင္ ႏိုးယႀတာ ရက္စ္ ဘာသာေရး ရက္စ္ ကုသိုလ္ေရး လုပ္ေနတဲ ့ လူေတြ အမ်ားႀကီးကို ႀကည္ ့ၿပီး ေကာင္းမွဳ ့လုပ္ရင္ ေကာင္းတယ္ လို ့ ဆိုတာပါပဲဗ်ာ)
အဂၤါသားအမ်ားစုဟာ တနလၤာနံ ခိုက္ တယ္ ဒီေတာ ့ေငြစီးပြားလာဘ္နဲ ့ ပတ္သက္လာရင္ ေပသီး ၿဖစ္ရင္ၿဖစ္ မၿဖစ္ရင္ နဂိုထက္ပိုရွိသေယာင္ ဟန္အႀကြား ငရႊီးဘက္ေရာက္ေရာက္သြားေလ ့ရွိတယ ္ေပသီးၿဖစ္ရင္ သူ ့ဗိုက္ေတာင္ မသထာခ်င္တတ္သလို ဟန္အႀကြားဘက္သြားရင္ အတံုးက ႀကီးၿပခ်င္လို ့အၿမင္ကပ္စရာၿဖစ္လာတတ္တယ္...အၿမဲ ေပသီးအၿမဲ အႀကြားေတာ ့လည္း မဟုတ္ၿပန္ဘူး ဟိုဘက္ကူးလိုက္ ဒီဘက္ကူးလိုက္ပဲ..လူလည္ အဂၤါကေတာ ့ တြက္ခ်က ္ေပါင္းတယ္ ေပးတတ္တယ္..ဆုတ္တတ္တက္တတ္တယ္ ပူးတတ္ခြာတတ္တယ္ အေၿခအေနႀကည္ ့ ေဖါလိုက္တတ္တယ္.ဒီလို အဂၤါေတြက ခ်မ္းသာလြယ္တယ္ .အလည္လြန္ အဂၤါကေတာ ့ ခ်မ္းသာခ်င္ေဇာေႀကာင္ ့ ခြင္အရိုက္လြန္ရင္း ေနာက္ေတာ ့ ငဘတ္ ဆိုၿပီး ေၿမာင္းထဲေရာက္သြားတတ္လို ့ ဒါကိုေတာ ့ အႀကြားအလိမ္အရွူူတ္ အဂၤါလို ့ေခၚတယ္...ဒီလိုေတြ သိလည္း အမ်ားသေဘာကေတာ ့ အက်င္ ့ကို မၿပင္နိုင္လြယ္ပါဘူး..ဒီေတာ ့ လာ န၀င္းထိုင္..ေရာ ့ ခေရ ရြက္ထိုးထား..အဲ ့သက္ေရာက္ အဲ ့လစိတ္ေတြဆို ၿငိမ္ၿငိမ္ေနဟ. သိပ္ေဇာင္းမထနဲ ့ ေၿမြဖမ္းသြားမယ္...စသၿဖင္ ့ေပါ ့ ယႀတာ ေတြအၿမဲ ကူေနရေတာ ့တယ္...
သေဘာက ေန ့သားတစ္ေယာက္ရဲ ့ တိုင္စဥ္မွာ ခိုက္ ေနရာက စရုက္ဟာ အၿမင္သားဆံုးပဲ ဒါကို ခ်က္လိုက္ရင္ ဘယ္လိုေပါင္းရမလဲ အေတာ္မွန္းလို ့ရၿပီသေဘာ.....
ေနာက္ဆံုးေတာ ့ ေရွာက္ထိမ္းေနရတာ မလြပ္လပ္ဖူး..စိတ္က်ဥ္းက်ပ္တယ္ ..သက္ေရာက္ေလး လစိတ္ေလး ခ်က္ကင္လိုက္ၿပီး လိုအပ္ရင္ ယႀတာေလဘာေလး ေကာင္းမွု ့ကုသိုလ္ေလး ကူထားတာပဲေအးပါတယ္ေလ ၿဖစ္သြားပါေရာဗ်ာ.....
အခါတိုင္ေတြ နမိတ္ေတြနဲ ့ေတြးဆခ်က္ေတြ ေကာက္ခ်က္ေတြ...
အခါတိုင္ေတြ နမိတ္ေတြနဲ ့ေတြးဆခ်က္ေတြ ေကာက္ခ်က္ေတြ...
-----
က်ေနာ္တို ့ေတြ ပညာကိုလိုက္တဲ ့အခါ ပံုေသေတြကိုလိုက္ယူမိသလိုၿဖစ္ခဲ ့တာက အခ်ိန္ေတြ အမ်ားႀကီးကုန္သြားတယ္..ၿပီးေတာ ့ ဓမၼနဲ ့ မခ်ိတ္ဆက္မိေတာ ့ အေႀကာင္းကို မဖမ္းမိတဲ ့အၿပင္ တစ္ခ်ိဳ ့စာေတြဟာယုတၱိမတန္ဘူးလို ့ေတာင္အၿမင္ေတြ ၿဖစ္သြားတယ္...ေနာက္ေတာ ့ က်ေနာ္တို ့သံုးေနတဲ ့ပညာေတြအမ်ားစုဟာ ဓမၼစာေပေတြထဲကေန ေလာကီလူမွု ့အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ အဆီအေငၚတည္ ့ေအာင္ဆြဲသံုးလာတာေတြ မ်ားတာကို သတိထားမိလာတယ္..
က်ေနာ္တို ့ေဗဒင္ကိုအဓိကသံုးေနတာဟာ လူေတြအတြက္ၿဖစ္တယ္ဆိုတာကို ၿပန္တြက္မိတဲ ့အခ်ိန္မွာ ဆရာလုပ္သူမွာေရာ အတြက္ခံတဲ ့သူေတြမွာပါ ကံသတၱိ ရွိေနတယ္ဆိုတာ သတိထားမိသလို လူတစ္ေယာက္ၿဖစ္လာဖို ့ဆိုတာ လူၿဖစ္ထိုက္တဲ ့ကံ ရွိမွ လူၿဖစ္လာတာၿဖစ္ၿပီး လူ ၂ေယာက္ ေတြ ့ဆံုဖို ့ဆိုတာကလည္း ေတြ ့ဆံုခ်ိန္က်ေရာက္လာတဲ ့ကံ ရွိလာမွေတြ ့ရတာၿဖစ္တယ္ ေတြ ့ဆံုခ်ိန္မက်ေသးရင္ ဘယ္လိုစီစဥ္ပေစ မေတြ ့ဆံုနိုင္ဘူး..ဒီသေဘာကေန လူတစ္ေယာက္ကိုေဗဒင္ေဟာေတာ ့မယ္ဆိုရင္ သူနဲ ့ကိုယ္နဲ ့ႀကားမွာ အမ်ားနဲ ့မဆိုင္ပဲ သူနဲ ့ကိုယ္နဲ ့သာဆိုင္တဲ ့ ကံ သေဘာ ပညာထဲမွာပါေနတာ ေတြ ့လာတယ္...
သေဘာက စာေတြထဲက အေဟာကို ပံုေသလိုက္မယူနဲ ့ ေဘ ့စစ္ကိုယူ ေတြးပံုကိုယူပါ ဒါမွ အသံုးခ်လို ့ရမယ္ေပါ ့..ဆိုပါေတာ့ နန္းၿပႆဒ္မွ လင္းတခ်ီသြားလို ့ ထမိန္သြားခ်ိန္တာ အေဟာဆရာက လင္းတ ဆိုတာ လင္တ သေဘာ ဗ်င္ ့ဆီကို ကညာဆက္သူလာေတာ ့မယ္လို ့အေဟာထုတ္ခဲ ့တဲ ့ ၿဖစ္ရပ္သေဘာမွာ..
ဒီလို ေဟာမိဖို ့အေဟာဆရာေတြးမိတာဟာ သူမို ့ေတြးမိတာၿဖစ္တယ္၊ ဗ်င္ ့အတြက္သာ သီးသန္ ့ေတြးေပးမိတာၿဖစ္တယ္ မိဖုရားၿဖစ္မယ္ ့သူအတြက္သာ ေတြးေပး မိတာၿဖစ္တယ္ေပါ ့..ဒီေတြးဆခ်က္ကို အေထာက္အကူၿပဳတာက ၿမန္မာသမိုင္းမွာ အဲ ့ဒီ ့အၿဖစ္မ်ိဳးအဲ ့ဒီတစ္ႀကိမ္သာၿဖစ္ခဲ ့တာဖတ္ရတယ္ ေနာက္တစ္ခါ ဘယ္သူ ့ထမိန္မွ နန္းၿပႆဒ္မွာတက္ခ်ိတ္ေနတာမ်ိဳးမႀကံဳရမႀကားရေတာ ့ဘူး...ဒါဆို ဒီအေဟာထဲက က်ေနာ္တို ့ဘ၀ၿဖတ္သန္းမွု ့အတြက္ ဘာရလိုက္မလဲ...ေတာ္လိုက္တာလို ့ခ်ီးက်ဴးမိတာက လြဲလို ့ေပါ ့...
တိုက္ရိုက္သာယူရခက္ေနတာ အတြင္းသေဘာက အေဟာဆရာရယ္ ဘုရင္ရယ္ မိဖုရားေလာင္းရဲ ့သံုးေယာက္ႀကားထဲမွာ တစ္ဦးနဲ ့တစ္ဦး သံသရာအေႀကာင္းအက်ိဳးဆက္ႏြယ္မွု ့ေတြ ရွိေနတယ္ဆိုတာ ၿမင္လို ့ရလိုက္တယ္ေပါ ့...ဒီလိုအခ်ိန္မွာ ဒီလို ေဟာၿဖစ္ဖို ့ ဒီလိုေဟာမိဖို ့အေဟာဆရာမွာလည္း ကံပါလာတယ္ မိဖုရားေလာင္းမွာလည္းမိဖုရားၿဖစ္ဖို ့ကံသတၱိကေပၚလာၿပီ အဲ ့အခ်ိန္မွာ ထူးၿခားၿဖစ္စဥ္ၿဖစ္ေနလို ့ ဘုရင္ကေမးခြန္းထုတ္မိလ်က္သားၿဖစ္ေနၿပီ အားလံုး ကြက္တိပဲ..ေနာက္ဆံုးေတာ ့ အေဟာဆရာ သမိုင္းတြင္က်န္ခဲ ့တယ္ေပါ ့ေလ..ေနာက္အေဟာဆရာတစ္ေယာက္ေယာက္ကေတာ ့ ေနာက္ထပ္ ထမိန္တထည္ထည္မ်ား ဘယ္ဘုရင္ ့အိမ္ေခါင္မိုးေပၚ.......
ဆိုလိုတာက တစ္ခ်ို ကိစၥေတြမွာ တိုင္ပညာကိုသံုးတယ္ တစ္ခ်ိဳ ့ကိစၥေတြမွာ နမိတ္သံုးတယ္ေပါ ့...အဲ ့နမိတ္ကလည္း အမ်ားနဲ ့မဆိုင္ဘူး..အမ်ားနဲ ့မဆိုင္ဆိုတာ အမ်ားကကို ကိုယ္နဲ ့ဆိုင္တယ္လို ့ကို မထင္တာ မသိတာမ်ိဳးပဲ....နမိတ္နဲ ့ဆိုင္တယ္ထင္တဲ ့အေဟာဆရာက သူ ့ဟာသူ ဆိုင္တယ္လို ့ သူ ့ကံကိုက ေတြးဆမိၿပီး ဒါဟာ ဘာအတြက္ ဘာၿဖစ္ရမယ္ ဘာၿဖစ္လိမ္ ့မယ္ဆိုတဲ ့အေဟာ နမိတ္အၿဖစ္ ယူသံုးလိုက္ေတာ ့ဆရာ ့ကံသတၱိအရ အလုပ္ၿဖစ္သြားတာမ်ိဳးသေဘာပဲ..က်ေနာ္တို ့ေတြက အဲ ့ထဲက ပံုစံကိုသာ ဖမ္းယူလိုက္လို ့ရတာမ်ိဳးပဲ ၿဖစ္ရပ္တစ္ခုလံုးကို ဒဲ ့ႀကီး လိုက္ယူလို ့ မရတတ္ဖူး...
ဟိုတစ္ခါက က်ေနာ္ေရးၿပဖူးတယ္ အိမ္ေၿပာင္းကိန္းရွိမရွိအမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္က ေမးလိုက္ခ်ိန္မွာပဲ အိမ္ကေႀကာင္မဟာ သူ ့ေႀကာင္ေပါက္ေလးကို ဂုတ္ကငံုခဲၿပီးေနရာေရႊ ့သြားတာ လွမ္းၿမင္ရလိုက္ခ်ိန္မွာ ( အေတြးနဲ ့အေဟာက အရၿမန္တယ္) ၿဖတ္ကနဲဆို ဒါဟာ အိမ္ေၿပာင္းကိန္းရွိမရွိေမးခြန္းရဲ ့အေၿဖဆိုတာ က်ေနာ္ ့စိတ္ထဲခ်က္ခ်င္းေရာက္လာတယ္ ရွိတယ္ ႀကိမ္းေသေပါက္ေၿပာင္းရမွာလို ့ တန္းေၿဖလိုက္တယ္..အဲ ့အခ်ိန္အထိ အခါတိုင္နဲ ့၀င္မဆံုးၿဖတ္ေသးဘူး..အခါတိုင္ႀကည္ ့ၿပီးမွ တစ္လႏွစ္လအတြင္းပဲ မႀကာေတာ ့ဘူးလို ့ေၿဖလိုက္ေတာ ့ ေမးသူက ဟုတ္ကဲ ့..ကန္ထရိုက္ေတြေၿပာထားတာ ေနာက္လေရႊ ့ေပးရမယ္ဆိုလို ့ မႀကိမ္းေသမွာ
စိုးလို ့လို ့ၿပန္ေၿဖတယ္..။
ေႀကာင္မႀကီးေတြ သူ ့သားေပါက္ကို ပါးစပ္နဲ ့ငံုၿပီးေနရာေရႊ ့တတ္တာဟာထူးၿခားၿဖစ္စဥ္မဟုတ္ခဲ ့ဘူး ေႀကာင္ေလးေတြေမြးလာတိုင္ ၿပဳမူေနက်အၿပဳအမူတစ္ခုပဲ ၿပီးေတာ ့ အဲ ့လို ေႀကာင္မ သူ ့ သားေပါက္ကို ေနရာေရႊ ့ေနတာ အဲ ့အမ်ိဳးသမီးရယ္ က်ေနာ္ရယ္ပဲၿမင္ေနတာမ်ိဳးမဟုတ္ခဲ ့ဘူးအေဖၚပါလာသူ လူအုပ္ႀကီးေရာ က်ေနာ္တို ့အိမ္သားေတြေရာ အကုန္ၿမင္ေနတဲ ့ၿမင္ကြင္းပဲ ့.ေႀကာင္မ ကေလးေမြးတိုင္း ေနရာခဏခဏေရႊ ့တတ္ခဲ ့ေပမယ္ ့ အဲဒီလို ေႀကာင္မ သူ ့ေႀကာင္ေလးေတြကို ေနရာေရႊ ့ေနတုန္း အဲ ့အမ်ိဳးသမီးရဲ ့ အိမ္ေၿပာင္းကိန္းရွိမရွိ ဆိုတာ အေမးခံရတာမ်ိဳး တစ္ခါမွမႀကံဳခဲ ့ရဘူး..ေနာက္ထပ္ ေႀကာင္ေနရာေရႊ ့သမ်ွေတြမွာလည္း အိမ္ေၿပာင္းကိန္းရွိ မရွိလာေမးတာမ်ိဳးမတိုက္ဆိုင္ေတာ ့ဘူး.....
သေဘာက အေမးခံလိုက္ရတဲ ့ေမးခြန္းနဲ ့ ၿပင္ပ လွဳပ္ရွားမွု ့ဟာ ကြက္တိၿဖစ္သြားသလို က်ေနာ္ ့လမိုင္းကိုက ဒါဟာ ဒါအတြက္အေၿဖပဲလို အလိုလို တန္းသိလိုက္တာ.. ဒါကို ေမးသူ အေမးခံရသူ ၿပင္ပနမိတ္ ေတြဟာ ကံစပ္မွု ့ေတြ (၀ါ) ပဌာန္းဆက္သေဘာေတြရွိေနတယ္ဆိုတာ ရိပ္မိလို ့ရလာတယ္..ဒါမ်ိဳး ၿဖတ္ကနဲၿဖစ္ၿပတာမ်ိဳးေတြ ခဏခဏႀကံဳခဲ ့ရတယ္.
.ၿပီးေတာ ့ထူးၿခားၿဖစ္စဥ္တိုင္းပဲၿဖစ္ေစ...ၿမင္သမ်ွအရာေတြဟာ နမိတ္ၿဖစ္တယ္ မၿဖစ္ဖူးဆိုတာ ပံုေသမေၿပာနိုင္ဘူးသူ ့အလိုလို ခံစားမိ သိမိ ဆံုးၿဖတ္သြားမိသြားတာမ်ိဳးပဲ...ဒါမ်ိဳးသေဘာတရားကို သင္ရခက္တယ္ ပညာအေပၚမွာ အာရံုနစ္ေနတဲ ့စိတ္လမိုင္းနဲ ့ ဆိုင္မယ္လို ့ဆိုနိုင္တယ္...
သေဘာက ဘုရားပန္းအို က်မကြဲပဲ အိမ္သားေတြ ေသေနတာလည္းရွိတယ္ ဘုရားပန္းအိုးက်ကြဲေပမယ္ ့ ဘယ္သူမွ မေသၿပပဲ တံမ်က္စီးခပ္က်ံဳးသူသာ ေၿခေထာက္ဖန္ကြဲစစူးမိတာမ်ိဳးေတြလည္းရွိတယ္ေပါ ့ ဖန္ခြက္က်ကြဲတိုင္း နမိတ္ၿဖစ္ခ်င္မွၿဖစ္မယ္ေပါ ့ေသၿခာတာက ဘုရားပန္းအိုးတစ္လံုး အစားထိုးဖို ့ အသစ္၀ယ္ရေတာ ့မယ္ေပါ ့ေလ...ဟဲဟဲ
က်မၼာေရးအတြက္ ခင္းအိပ္တဲ ့ နည္းပညာ
က်မၼာေရးအတြက္ ခင္းအိပ္တဲ ့ နည္းပညာ
--------------
က်မၼာေရး မေကာင္းရင္ အိပ္ယာခင္းေအာက္မွာ ဖ်ာေအာက္မွာ ေခါင္းရင္းကေန ေက်ာၿပင္နားအထိက မတြန္ ့ေစရ အရြက္ေတြ ၿဖန္ ့ခင္းအိပ္တာဟာ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတဲ ့နည္းပါပဲဗ်ာ...အေရအတြက္ေတာင္ တိက်စရာမလိုသေလာက္ အခ်ိန္အခါေတြပါႀကည္ ့ေနစရာမလိုသေလာက္ပါပဲ...
အရြက္ႏြမ္းရင္ အသစ္လဲတယ္ေပါ ့..ယႀတာဆိုတာထက္ အၿပင္ဓါတ္ေဆးပညာသေဘာဘက္ေတာင္ ႏြယ္တယ္လို ့ဆိုလို ့ရေလာက္တယ္...
တင္ပါးေလာက္ေန ေၿခဖ်ားအထိ ၿဖန္ ့ခင္းတာကေတာ ့ ႀတိစတု အရြက္ အတြဲရရ အခြဲရရပါ...
ဥပမာ တနဂၤေႏြသားသမီးကို စံနမူနာၿပရရင္ ေခါင္းဖ်ားကေန ေက်ာၿပင္အထိ အေပၚမွာ ၿဖန္ ့ခင္းအိပ္ေစတာက မရမ္းရြက္ေတြေပါ ့...တင္ပါးကေန ေၿခဖ်ား အထိက ဇီဇ၀ါ ရြက္ေတြ ဒါမွာမဟုတ္ ေဇာ္စိမ္းနဲ ့ရြက္လွေတြေပါ ့...
အဲ ့မွာ အရြက္အညြန္ ့ေတြ အဖ်ားလွည္ ့ပံုက အေပၚက အညြန္ ့က ေခါင္းရင္းဖက္လွည္ ့ၿပီး ေအာက္ပိုင္းအညြန္ ့အဖ်ားက ေၿခရင္းဖက္လွည္ ့ထားတယ္ေပါ ့...
နာတာရွည္လိုၿဖစ္လာရင္တို ့ အသက္ရလာတဲ ့လူႀကီးအရြယ္ေတြ ေရရွည္ကုယူရမယ္ ့ေရာဂါမ်ိဳးေတြ ခြဲစိတ္ကုသခ်ိန္ေတြ ဆီးခ်ိဳ ေသြးခ်ိဳ ေသြးတိုးေတြ တက္ေနခ်ိန္ေတြ အသည္းေရာင္အသား၀ါၿဖစ္ေနခ်ိန္ တီဘီေရာဂါကုေနခ်ိန္ေတြ အရက္နာက်ေနလို ့ေဆးကုေနခ်ိန္ေတြ မွာ အမ်ားဆံုးသံုးတယ္ ေဆး၀ါးကုသမွု ့ကို အေထာက္အကူအမ်ားႀကီး ေပးသလို နလံထတာၿမန္တယ္..လြယ္လြယ္နဲ ့မေသလြယ္ေတာ ့ဘူး .ေနာက္ေတာ ့ေကာင္းမွန္းသိေတာ ့ နဲနဲ ေနမေကာင္းတာနဲ ့ ႀတိစတုမထည္ ့ေတာင္ မတြန္ ့ေစရ အ့ညြန္ ့ကို ေခါင္းအံုးေအာက္ထားအိပ္ေစေတာ ့တာပါပဲ....ဘာေန့ သားသမီးလဲ ဆိုတာေလးတစ္ခု ပဲ သိရင္လံုေလာက္ၿပီေပါ ့ အသက္ပိုင္းေတာင္မလိုဘူး
အဲ ့ဒါေႀကာင္ ့ မဟာဘုတ္ ဓါတ္ႀကီး ၄ ပါး ဓါတ္အရွင္ အရြက္အညြန္ ့အစစ္ေတြမရတဲ ့အခါ (ပညတ္သြားရာဓါတ္သက္ပါ ဆိုတဲ ့စာဆိုအတိုင္း) ရုပ္ပညတ္အားကို ယူၿပီး တနဂၤေႏြသားသမီး ဆို မရမ္းမရရင္ ပုလဲလံုးေလးေတြ ပု၀ါနဲ ့ထုပ္ ေခါင္းအံုးေအာက္ထားအိပ္တို ့...။ ဗုဒၵဟူးဆို ဆပ္ၿပာတံုးေသးေသးေလးကို ၈ ပိုင္းပိုင္း ပလတ္စတစ္နဲ ့ထုပ္ ေခါင္းအံုးေအာက္ထားအိိပ္ပါတို ့...ၿပည္ပေရာက္ေတြ အတြက္ အဓိကေပးလို ့ရလာတာ....ရုပ္ပညတ္သေဘာက အစစ္မရနိုင္လြန္းတဲ ့အခါမွာ အဓိကထားသံုးတယ္...ဓါတ္အစစ္ကိုေတာ ့ အရင္ႀကိဳးစားႀကည္ ့တယ္ေပါ ့ေလ....
(ပညတ္သြားရာဓါတ္သက္ပါ ဆိုတဲ ့စာဆိုအတိုင္း) ဆိုတဲ ့ သေဘာမွာ တကယ္ ဓါတ္ေသပညတ္ကို ဓါတ္ရွင္ပညတ္အၿဖစ္ ဓါတ္သက္၀င္သြားဖို ့မွာ ဆရာမွာ ဆရာဂုဏ္ေၿမာက္တဲ ့ ယံုႀကည္ခံရမွု ့ မေကာင္းတာေတြ မလုပ္ဖူး သူမ်ားဒုကၡေရာက္ေအာင္မလုပ္ဖူးဆိုတဲ ့ ေကာင္းတဲ ့သီလ ေကာင္းသြားေစခ်င္တဲ ့စိတ္ေကာင္းေစတနာ စ္ိတ္က ေလးနက္ေနမွဳ ့ ကိုယ္ ့ကိုယ္ကိုယ္ ယံုႀကည္မွု ့ စတဲ ့ ႀသဇာဂုဏ္အားေတြ အနဲအမ်ားေတာ ့လိုမယ္...
--------------
က်မၼာေရး မေကာင္းရင္ အိပ္ယာခင္းေအာက္မွာ ဖ်ာေအာက္မွာ ေခါင္းရင္းကေန ေက်ာၿပင္နားအထိက မတြန္ ့ေစရ အရြက္ေတြ ၿဖန္ ့ခင္းအိပ္တာဟာ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတဲ ့နည္းပါပဲဗ်ာ...အေရအတြက္ေတာင္ တိက်စရာမလိုသေလာက္ အခ်ိန္အခါေတြပါႀကည္ ့ေနစရာမလိုသေလာက္ပါပဲ...
အရြက္ႏြမ္းရင္ အသစ္လဲတယ္ေပါ ့..ယႀတာဆိုတာထက္ အၿပင္ဓါတ္ေဆးပညာသေဘာဘက္ေတာင္ ႏြယ္တယ္လို ့ဆိုလို ့ရေလာက္တယ္...
တင္ပါးေလာက္ေန ေၿခဖ်ားအထိ ၿဖန္ ့ခင္းတာကေတာ ့ ႀတိစတု အရြက္ အတြဲရရ အခြဲရရပါ...
ဥပမာ တနဂၤေႏြသားသမီးကို စံနမူနာၿပရရင္ ေခါင္းဖ်ားကေန ေက်ာၿပင္အထိ အေပၚမွာ ၿဖန္ ့ခင္းအိပ္ေစတာက မရမ္းရြက္ေတြေပါ ့...တင္ပါးကေန ေၿခဖ်ား အထိက ဇီဇ၀ါ ရြက္ေတြ ဒါမွာမဟုတ္ ေဇာ္စိမ္းနဲ ့ရြက္လွေတြေပါ ့...
အဲ ့မွာ အရြက္အညြန္ ့ေတြ အဖ်ားလွည္ ့ပံုက အေပၚက အညြန္ ့က ေခါင္းရင္းဖက္လွည္ ့ၿပီး ေအာက္ပိုင္းအညြန္ ့အဖ်ားက ေၿခရင္းဖက္လွည္ ့ထားတယ္ေပါ ့...
နာတာရွည္လိုၿဖစ္လာရင္တို ့ အသက္ရလာတဲ ့လူႀကီးအရြယ္ေတြ ေရရွည္ကုယူရမယ္ ့ေရာဂါမ်ိဳးေတြ ခြဲစိတ္ကုသခ်ိန္ေတြ ဆီးခ်ိဳ ေသြးခ်ိဳ ေသြးတိုးေတြ တက္ေနခ်ိန္ေတြ အသည္းေရာင္အသား၀ါၿဖစ္ေနခ်ိန္ တီဘီေရာဂါကုေနခ်ိန္ေတြ အရက္နာက်ေနလို ့ေဆးကုေနခ်ိန္ေတြ မွာ အမ်ားဆံုးသံုးတယ္ ေဆး၀ါးကုသမွု ့ကို အေထာက္အကူအမ်ားႀကီး ေပးသလို နလံထတာၿမန္တယ္..လြယ္လြယ္နဲ ့မေသလြယ္ေတာ ့ဘူး .ေနာက္ေတာ ့ေကာင္းမွန္းသိေတာ ့ နဲနဲ ေနမေကာင္းတာနဲ ့ ႀတိစတုမထည္ ့ေတာင္ မတြန္ ့ေစရ အ့ညြန္ ့ကို ေခါင္းအံုးေအာက္ထားအိပ္ေစေတာ ့တာပါပဲ....ဘာေန့ သားသမီးလဲ ဆိုတာေလးတစ္ခု ပဲ သိရင္လံုေလာက္ၿပီေပါ ့ အသက္ပိုင္းေတာင္မလိုဘူး
အဲ ့ဒါေႀကာင္ ့ မဟာဘုတ္ ဓါတ္ႀကီး ၄ ပါး ဓါတ္အရွင္ အရြက္အညြန္ ့အစစ္ေတြမရတဲ ့အခါ (ပညတ္သြားရာဓါတ္သက္ပါ ဆိုတဲ ့စာဆိုအတိုင္း) ရုပ္ပညတ္အားကို ယူၿပီး တနဂၤေႏြသားသမီး ဆို မရမ္းမရရင္ ပုလဲလံုးေလးေတြ ပု၀ါနဲ ့ထုပ္ ေခါင္းအံုးေအာက္ထားအိပ္တို ့...။ ဗုဒၵဟူးဆို ဆပ္ၿပာတံုးေသးေသးေလးကို ၈ ပိုင္းပိုင္း ပလတ္စတစ္နဲ ့ထုပ္ ေခါင္းအံုးေအာက္ထားအိိပ္ပါတို ့...ၿပည္ပေရာက္ေတြ အတြက္ အဓိကေပးလို ့ရလာတာ....ရုပ္ပညတ္သေဘာက အစစ္မရနိုင္လြန္းတဲ ့အခါမွာ အဓိကထားသံုးတယ္...ဓါတ္အစစ္ကိုေတာ ့ အရင္ႀကိဳးစားႀကည္ ့တယ္ေပါ ့ေလ....
(ပညတ္သြားရာဓါတ္သက္ပါ ဆိုတဲ ့စာဆိုအတိုင္း) ဆိုတဲ ့ သေဘာမွာ တကယ္ ဓါတ္ေသပညတ္ကို ဓါတ္ရွင္ပညတ္အၿဖစ္ ဓါတ္သက္၀င္သြားဖို ့မွာ ဆရာမွာ ဆရာဂုဏ္ေၿမာက္တဲ ့ ယံုႀကည္ခံရမွု ့ မေကာင္းတာေတြ မလုပ္ဖူး သူမ်ားဒုကၡေရာက္ေအာင္မလုပ္ဖူးဆိုတဲ ့ ေကာင္းတဲ ့သီလ ေကာင္းသြားေစခ်င္တဲ ့စိတ္ေကာင္းေစတနာ စ္ိတ္က ေလးနက္ေနမွဳ ့ ကိုယ္ ့ကိုယ္ကိုယ္ ယံုႀကည္မွု ့ စတဲ ့ ႀသဇာဂုဏ္အားေတြ အနဲအမ်ားေတာ ့လိုမယ္...
လက္ေ၀ွ ့ထိုးၿခင္းအႏုပညာ...( လူ၂ေယာက္ သတ္ႀကတာကို အႏုပညာတဲ ့ ႀကံႀကံဖန္ဖန္ အဟိ..ခိခိ)
လက္ေ၀ွ ့ထိုးၿခင္းအႏုပညာ...( လူ၂ေယာက္ သတ္ႀကတာကို အႏုပညာတဲ ့ ႀကံႀကံဖန္ဖန္ အဟိ..ခိခိ)
---------------------
အမွန္က အမွတ္ေပးပြဲဆိုတာ အဆိုၿပိဳင္ပြဲလို သေဘာတရားပါပဲ...အဆိုၿပိဳင္ပြဲမွာ ကိုယ္ကသာ သူ ့အသံကို နားေထာင္ေကာင္းလိုက္တာ ဆိုၿပီး ႀကိဳက္ေနတာ ဒိုင္လုပ္တဲ ့ သူေတြကေတာ ့ အဆိုရွင္အသံဟာ နားေထာင္ေကာင္းယံုေလာက္နဲ ့တင္မလံုေလာက္ပဲ အၿဖတ္အေတာက္ အပီအသ အနိမ္ ့အၿမင္ ့အ၀င္အထြက္ အဆြဲအငင္ေတြ နရီစည္း၀ါးေတြနဲ ့ ကိုက္မကိုက္ပါႀကည္ ့ေတာ ့ ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ ့သူက ၿပိဳင္ပြဲက ၿပဳတ္သြားသလိုမ်ိဳးနဲ ့တူပါရဲ ့ေနာ္
အဲ ပရိပ္သတ္အႀကိဳက္ဆု ဆိုရင္ေတာ ့ ဟို ပုတက္ဗလႀကီး ရေလာက္မွာေပါ ့..ခြိခြိ..
အဲ ့မွာ ၿပႆနာတရပ္က ဒိုင္က အနိုင္ေပးတဲ ့သူကို ပရိပ္သတ္က မႀကိဳက္ဘူးဆိုရင္ ပညာရွင္က စည္းမ်ဥ္းနဲ ့အညီ အမွတ္ေပးတာမို ့ မႀကိဳက္တဲ ့ပရိပ္သတ္က ပညာမတတ္တဲ့ စည္းမဲ ့ကမ္းမဲ ့ နတံုးေတြလိုလို....ပရိပ္သတ္က အႀကိဳက္ဆု ရတဲ ့သူက နပိန္းႀကိဳက္ေလာက္ပဲ အဆင္ ့ရွိသလိုလို...ခိခိ.ေႀသာ္ ပရိပ္သတ္ႀကီးခမ်ာ....ကိုယ္လည္း မခိုင္းရပါပဲနဲ ့ ကိုယ္လည္း တၿပားမွမရတဲ ့အၿပင္ ယားမိရင္ ပိုက္ဆံေတာင ္ကို္ယ္ ့ဟာကိုယ္ အိပ္စိုက္ကုန္ရဖို ့ရွိတဲ ့ သူတို ့ဟာ သူတို ့ၿပိဳင္ပြဲ လုပ္တာကို ႀကည္ ့မိတဲ ့ ပရိပ္သတ္က အိမ္မွာေနရင္းထိုင္းရင္းကေန နတံုးၿဖစ္ရမယ္ ့ပံု.....အဟီးးးးး...
Saturday, May 2, 2015
ဘာယႀတာမွ လုပ္ဖို ့အခြင္ ့အေရးမရတဲ ့အခါ....
ဘာယႀတာမွ လုပ္ဖို ့အခြင္ ့အေရးမရတဲ ့အခါ....
-------------------------
ဒီနည္းက က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ က်င္ ့သံုးခဲ ့က်င္ ့သံုးဆဲနည္းပါပဲဗ်ာ...စာေတြထဲက မဟုတ္ပဲ ကိုယ္ ့အေတြ ့အႀကံဳအေပၚကေန စဥ္းစားၿပီး လုပ္မိခဲ ့တာပါပဲ..အထူးသၿဖင္ ့ ရုတ္တရက္ မေတာ္တဆမွု ့တစ္ခုခုနဲ ့ ေသမွာစုိးမိတာကစတာပါပဲ ၊ အရင္က ပြဲရံု အသြားအၿပန္တုိင္းကုိ စက္ဘီး နင္းသြားရပါတယ္..အသြားေရာ အၿပန္ပါ ကားကုိ ေက်ာေပးနင္းရတာ ၿဖစ္ၿပီး နာရီ၀က္နီးပါး နင္းရတာပါ..ခါတိုင္းေတာ ့ ေတာင္ေတြးေၿမာက္ေတြးနင္းတာပါ
ေနာက္ေတာ ့ ေတြးမိတာက ေပါက္ကရေတြးနင္းတုန္း ေနာက္ကေန ကား၀င္တိုက္ရင္ေတာ ့ အပယ္ကို တန္းေနမွာပဲလုိ ့ေတြးမိရာကေန ဒီနည္းကုိ စဥ္းစားမိတာပါပဲဗ်ာ..ေကာင္းတာေတြးတုန္း ေနာက္က ကား၀င္ေအာင္းလို ့ ဂန္ ့သြားရင္ေတာင္ ေကာင္းရာလားရေလာက္မယ္ေပါ ့ေလ..
'''အသက္ရွုရင ္''ဗုေဒါၶ ''လုိ ့ စိတ္က မွတ္လုိက္ပါတယ္...ထြက္သက္ကုိ ''အရဟံ'' လုိ ့ မွတ္လုိက္တာပါ... အေတာ္ ရုိးစင္းပါတယ္ အေတြးက ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ ၂ ပါးကုိထြက္သက္ ၀င္သက္မွာ ထည္ ့မွတ္ၿပီး စက္ဘီးနင္းသြားေတာ ့တာပါပဲ....'''
ပထမဆံုးအက်ဳိးက ေ၀းလွတဲ ့ပြဲရံုကုိ ေရာက္လုိ ့ေရာက္မွန္းမသိိ ေရာက္သြားတာ..ေနာက္လနဲနဲ ရလာေတာ ့ စိတ္ကထင္တာ ၿဖစ္လာတာ စိတ္ကလုိခ်င္လိုက္မိတာေတြဟာ မထင္ထားပဲ ရရလာတတ္ေတြ ၿဖစ္လာသလို ေဘးအႏၱရာယ္ေတြနဲ ့အေႀကာက္စိတ္ေတြ ေလ်ာ ့သြားတာပါပဲ
ေနာက္ေတာ ့ အိပ္ခါနီးရင္ အဲ ့လိုေလး ဗုေဒၶါ အရဟံ လို ့မွတ္အိပ္တာ....( ဒါကလဲ အိပ္ေနတုန္း ငလ်င္ႀကီးလွဳပ္လို ့တုိက္ၿပိဳသြားရင္...လုိ ့ေတြးၿပီးမွတ္အိပ္ေတာ ့တာပါပဲ) ေနာက္ေတာ ့ေရးခ်ဳိဳးရင္ပါ အဲ ့လုိမွတ္ခ်ဳိးလုက္တာပါပဲ...ဒီေတာ ့ ႀကာေတာ ့ဒီလုိ လုပ္လာတဲ ့ အၿပဳအမူေႀကာင္ ့ ကိုယ္ဟာ မေကာင္းတာေတြ ၿဖစ္မွာ မဟုတ္ပါဘူးလု္ ့ဆုိတဲ ့ကိုယ္ ့ကိုယ္ကို ယံုႀကည္မွု ့ေတြပုိရိွလာသလို အတိုက္သေဘာေတြကုိလည္း မေႀကာက္ေတာ ့ပါဘူး..ေဘးေတြလည္း သ္ပ္မေတြ ့ရေတာ ့သလို ၀င္ေငြပါမွန္လာပါတယ္ ၿပႆနာေတြလည္းသိပ္မႀကံဳရေတာ ့ပါဘူး..
ဒါဟာ တကူးတက ပုတီးထိုင္စိတ္ေနရတာမ်ဳိးေတြ ဂါထာရွည္ေတြ ရြတ္ေနရတာမ်ိဳးေတြ အရြက္အညြန္ ့ေတြထိုးေနရတာမ်ိဳးေတြ အဓိဌာန္ေတြ ၀င္ေနရတာမ်ဳိးေတြမပါေတာ ့ပဲ ယံုႀကည္မွု ့ကေန စိတ္သတၱ္ိ ကို ၿဖစ္လာေစတဲ ့ စားစားေသာက္ေသာက္ သြားသြားလာလာ လုပ္လုပ္ကိုင္ကိုင္ အလုပ္မပ်က္ အစားမပ်က္ပဲ နဲ ့ လုပ္သြားလို ့ရတဲ ့ လြတ္လပ္ေပါ ့ပါးတဲ ့ ဂုဏ္ေတာ္ ၂ပါးကုိ သာသာယာယာေလး လူမသိသူမသိ ႀကံဳသလုိ ရသေလာက္ အခ်ိန္ေလးအတြင္း အာရံုၿပဳသြားတဲ ့နည္းပါပဲဗ်ာ...
ထူးၿခားမွု ့ေတြကေတာ ့မ်ားပါတယ္..ၿပီးေတာ ့ ဘာအတြက္ညာအတြက္မဟုတ္ပဲ အေတြးမေကာင္းတုန္း ေသရင္အပယ္က်မွာ စုိးလုိ ့လုပ္မိတဲ ့ နည္းသာၿဖစ္လုိ ့ လူလည္းလြတ္လပ္ပါတယ္...လြပ္လပ္တယ္ဆိုတာ သတိရတုန္း တစ္လံုးမွတ္မွတ္ မွတ္လု္က္တာ နဲ ့ေမ ့ခ်င္ေမ ့ေနလည္း ကိစၥမရိွေပါ ့ေလ လုပ္မိတာမ်ားလာရင္ေတာ ့ စိတ္ေတာင္ ့တမိရင္ရလြယ္တာမ်ဳိးေတြ ရလာတာမ်ိဳး သိပ္မႀကာတတ္ပဲ ၿဖစ္လာပါလိမ္ ့မယ္
ဒါကို တစ္ခ်ိဳ ့က ဗုဒၶါ ႏုႆတိ သေဘာလို ့ ဆိုႀကေပမယ္ ့ က်ေနာ္ကေတာ ့ ေခါင္းစဥ္မတပ္ပါဘူး ကုသိုလ္စိတ္ကို ရတတ္သေလာက္ အသက္ရွုတိုင္းမွာ သတိရရင္ရတဲ ့အခ်ိန္ေလးမွာ ေပါ ့ေပါ ့ပါးပါး ထည္ ့သြားေပးလိုက္တာပါပဲဗ်ာ...
-------------------------
ဒီနည္းက က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ က်င္ ့သံုးခဲ ့က်င္ ့သံုးဆဲနည္းပါပဲဗ်ာ...စာေတြထဲက မဟုတ္ပဲ ကိုယ္ ့အေတြ ့အႀကံဳအေပၚကေန စဥ္းစားၿပီး လုပ္မိခဲ ့တာပါပဲ..အထူးသၿဖင္ ့ ရုတ္တရက္ မေတာ္တဆမွု ့တစ္ခုခုနဲ ့ ေသမွာစုိးမိတာကစတာပါပဲ ၊ အရင္က ပြဲရံု အသြားအၿပန္တုိင္းကုိ စက္ဘီး နင္းသြားရပါတယ္..အသြားေရာ အၿပန္ပါ ကားကုိ ေက်ာေပးနင္းရတာ ၿဖစ္ၿပီး နာရီ၀က္နီးပါး နင္းရတာပါ..ခါတိုင္းေတာ ့ ေတာင္ေတြးေၿမာက္ေတြးနင္းတာပါ
ေနာက္ေတာ ့ ေတြးမိတာက ေပါက္ကရေတြးနင္းတုန္း ေနာက္ကေန ကား၀င္တိုက္ရင္ေတာ ့ အပယ္ကို တန္းေနမွာပဲလုိ ့ေတြးမိရာကေန ဒီနည္းကုိ စဥ္းစားမိတာပါပဲဗ်ာ..ေကာင္းတာေတြးတုန္း ေနာက္က ကား၀င္ေအာင္းလို ့ ဂန္ ့သြားရင္ေတာင္ ေကာင္းရာလားရေလာက္မယ္ေပါ ့ေလ..
'''အသက္ရွုရင ္''ဗုေဒါၶ ''လုိ ့ စိတ္က မွတ္လုိက္ပါတယ္...ထြက္သက္ကုိ ''အရဟံ'' လုိ ့ မွတ္လုိက္တာပါ... အေတာ္ ရုိးစင္းပါတယ္ အေတြးက ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ ၂ ပါးကုိထြက္သက္ ၀င္သက္မွာ ထည္ ့မွတ္ၿပီး စက္ဘီးနင္းသြားေတာ ့တာပါပဲ....'''
ပထမဆံုးအက်ဳိးက ေ၀းလွတဲ ့ပြဲရံုကုိ ေရာက္လုိ ့ေရာက္မွန္းမသိိ ေရာက္သြားတာ..ေနာက္လနဲနဲ ရလာေတာ ့ စိတ္ကထင္တာ ၿဖစ္လာတာ စိတ္ကလုိခ်င္လိုက္မိတာေတြဟာ မထင္ထားပဲ ရရလာတတ္ေတြ ၿဖစ္လာသလို ေဘးအႏၱရာယ္ေတြနဲ ့အေႀကာက္စိတ္ေတြ ေလ်ာ ့သြားတာပါပဲ
ေနာက္ေတာ ့ အိပ္ခါနီးရင္ အဲ ့လိုေလး ဗုေဒၶါ အရဟံ လို ့မွတ္အိပ္တာ....( ဒါကလဲ အိပ္ေနတုန္း ငလ်င္ႀကီးလွဳပ္လို ့တုိက္ၿပိဳသြားရင္...လုိ ့ေတြးၿပီးမွတ္အိပ္ေတာ ့တာပါပဲ) ေနာက္ေတာ ့ေရးခ်ဳိဳးရင္ပါ အဲ ့လုိမွတ္ခ်ဳိးလုက္တာပါပဲ...ဒီေတာ ့ ႀကာေတာ ့ဒီလုိ လုပ္လာတဲ ့ အၿပဳအမူေႀကာင္ ့ ကိုယ္ဟာ မေကာင္းတာေတြ ၿဖစ္မွာ မဟုတ္ပါဘူးလု္ ့ဆုိတဲ ့ကိုယ္ ့ကိုယ္ကို ယံုႀကည္မွု ့ေတြပုိရိွလာသလို အတိုက္သေဘာေတြကုိလည္း မေႀကာက္ေတာ ့ပါဘူး..ေဘးေတြလည္း သ္ပ္မေတြ ့ရေတာ ့သလို ၀င္ေငြပါမွန္လာပါတယ္ ၿပႆနာေတြလည္းသိပ္မႀကံဳရေတာ ့ပါဘူး..
ဒါဟာ တကူးတက ပုတီးထိုင္စိတ္ေနရတာမ်ဳိးေတြ ဂါထာရွည္ေတြ ရြတ္ေနရတာမ်ိဳးေတြ အရြက္အညြန္ ့ေတြထိုးေနရတာမ်ိဳးေတြ အဓိဌာန္ေတြ ၀င္ေနရတာမ်ဳိးေတြမပါေတာ ့ပဲ ယံုႀကည္မွု ့ကေန စိတ္သတၱ္ိ ကို ၿဖစ္လာေစတဲ ့ စားစားေသာက္ေသာက္ သြားသြားလာလာ လုပ္လုပ္ကိုင္ကိုင္ အလုပ္မပ်က္ အစားမပ်က္ပဲ နဲ ့ လုပ္သြားလို ့ရတဲ ့ လြတ္လပ္ေပါ ့ပါးတဲ ့ ဂုဏ္ေတာ္ ၂ပါးကုိ သာသာယာယာေလး လူမသိသူမသိ ႀကံဳသလုိ ရသေလာက္ အခ်ိန္ေလးအတြင္း အာရံုၿပဳသြားတဲ ့နည္းပါပဲဗ်ာ...
ထူးၿခားမွု ့ေတြကေတာ ့မ်ားပါတယ္..ၿပီးေတာ ့ ဘာအတြက္ညာအတြက္မဟုတ္ပဲ အေတြးမေကာင္းတုန္း ေသရင္အပယ္က်မွာ စုိးလုိ ့လုပ္မိတဲ ့ နည္းသာၿဖစ္လုိ ့ လူလည္းလြတ္လပ္ပါတယ္...လြပ္လပ္တယ္ဆိုတာ သတိရတုန္း တစ္လံုးမွတ္မွတ္ မွတ္လု္က္တာ နဲ ့ေမ ့ခ်င္ေမ ့ေနလည္း ကိစၥမရိွေပါ ့ေလ လုပ္မိတာမ်ားလာရင္ေတာ ့ စိတ္ေတာင္ ့တမိရင္ရလြယ္တာမ်ဳိးေတြ ရလာတာမ်ိဳး သိပ္မႀကာတတ္ပဲ ၿဖစ္လာပါလိမ္ ့မယ္
ဒါကို တစ္ခ်ိဳ ့က ဗုဒၶါ ႏုႆတိ သေဘာလို ့ ဆိုႀကေပမယ္ ့ က်ေနာ္ကေတာ ့ ေခါင္းစဥ္မတပ္ပါဘူး ကုသိုလ္စိတ္ကို ရတတ္သေလာက္ အသက္ရွုတိုင္းမွာ သတိရရင္ရတဲ ့အခ်ိန္ေလးမွာ ေပါ ့ေပါ ့ပါးပါး ထည္ ့သြားေပးလိုက္တာပါပဲဗ်ာ...
ဖေအတနဂၤေႏြသား ကေလးတနဂၤေႏြသားနဲ ့ ကေလးကို အႏၱရာယ္ၿဖစ္ေစနိုင္ေသာကိစၥမ်ား
ဖေအတနဂၤေႏြသား ကေလးတနဂၤေႏြသားနဲ ့ ကေလးကို အႏၱရာယ္ၿဖစ္ေစနိုင္ေသာကိစၥမ်ား
------------------------
ဘြားေအက ေၿမးေလးအတြက္ လာတာပါ ဖေအမေအက ရံုးသမားေတြမို ့ တဲ ့ သူတို ့ မိသားစု တစ္ေလွႀကီးရဲ ့အတိုင္ပင္ခံလိုၿဖစ္ေနတဲ ့ဘြပါ) (ကေလးက တစ္ႏွစ္သားေလ ၄ႀကြင္းတနဂၤေႏြသား အဓိပတိဘြား...၅လပိုင္း ၂၀၁၄ ၊၊ အခု ၿပီးခဲ ့တဲ ့ဧၿပီလထဲမွာ ေၿခဖ်ားေတြေပ ၚေရေႏြးပူေလာင္တယ္. .ေနမေကာင္းၿဖစ္တယ္ ေအာ ့အံတယ္...ဘာမ်ားၿဖစ္သလဲမသိတဲ ့..ခမဲေတြ ဘာေတြ ေၿပာလာတယ္...ကေလးက ရွမ္းဗမာစပ္ေလး စိုင္း...ကေလးေရေႏြးပူေလာင္ပံုက တြန္းလွည္း ထဲထားတာပါတဲ ့ ေၿခနဲ ့ယက္ၿပီးေဆာ ့သြားရင္းက ႀကမ္းၿပင္မွာ ေထာင္ထားတဲ ့ဓါတ္ဗူးတိုက္ သူ ့ေၿခဖ်ားေလးေတြေပၚလဲတာတဲ ့
့.
..( ဓမၼရွု ့ေထာင္ ့ကႀကည္ ့ရင္ သံသရာေႀကာင္းကပါလာတဲ ့ သေဘာေႀကာင္ ့ အပူေလာင္ခ်င္လို ့ကို ၿဖစ္ပံုရတယ္ စတီးဓါတ္ဗူးက အဖံုးအရစ္အဆင္ ့ဆင္ ့နဲ ့ေသၿခာ ရစ္ပိတ္ထားရင္.လဲယံုနဲ ့အဖံုးပြင္ ့ခဲတယ္ ဒီေနရာမွာ ဒီမဟာဘုတ္ အယူအဆမွာ ၄ ႀကြင္း ေတြဟာ စေန မရဏ ရဲ ့ ဂုဏ္သေဘာေႀကာင္ ့ အေရၿပား အမာရြတ္လို သေဘာ အပူေလာင္လို ့အမာရြတ္စြဲက်န္တာမ်ိဳး ေဘာ္ဒီမွာ ဖံုးဖိရခက္တဲ ့ေနရာမွာ ဒဏ္ရာတစ္ခုခု ရလြယ္တယ္ လူကေခ်ာရင္ ေၿဖာင္ ့ရင္ ပိုရလြယ္တယ္...အေႀကာင္းက စေနမရဏက ဂုဏ္ကို လိဳက္လိုက္ဖ်က္ေနတတ္တာေႀကာင္ ့ပဲ...) ( ဒီရွမ္းဗမာစပ္ေလးဟာ မေအဗမာမေလးကလည္း ရုပ္ေၿဖာင္ ့လို ့ ေခ်ာတဲ ့ကေလးကို ့၀ိုင္းခ်ီးမြမ္းခန္းေတြ ထုတ္ဖူးလားလို ့ ေထာက္လိုက္ေတာ ့အဟုတ္ပဲ ကေလးေလးကို လူေတြက ေခ်ာတယ္ခ်ည္း၀ိုင္းမႊမ္းေနႀကတာ..တဲ ..အင္းး.ဟုတ္...ခ်ီးမြမ္းလြန္းရင္ ခ်ီးပမ္းၿဖစ္တတ္တယ္လို ့ေတာ ့ေၿပာႀကသား...)...
Friday, May 1, 2015
'' မ႑ိဳင္တစ္ေယာက္ပါ ''
မ႑ိဳင္တစ္ေယာက္ပါ
-----
မင္းကိုယ္မင္း ေလ်ွာ ့မတြက္လိုက္ပါနဲ ့
ဒီကမၻာႀကီးမွာ မင္းကိုယ္တိုင္ကိုက မ႑ိဳင္တစ္ေယာက္ပါ
ဒီကမၻာႀကီး ရဲ ့ေပ်ာ္ရႊင္ၿခင္း ေႀကကြဲၿခင္းေတြကို
မင္း တစ္ေယာက္ လိုက္ခံစားသိရွိေနမိေနတာဟာ
ဒီကမၻာႀကီးမွာ မင္းရွိေနလို ့ မင္းသိေနတာပါ
မင္းမရွိေတာ ့ရင္ ဒီကမၻာႀကီး ဘာေတြၿဖစ္က်န္ခဲ ့လဲဆိုတာလဲ မင္းမသိနိုင္ေတာ ့သလို
မင္းရဲ ့ေနာင္ဘ၀အေႀကာင္း ရွိခဲ ့ရင္လည္း ဒီကမၻာႀကီးက မသိေတာ ့ပါဘူး
မင္းရဲ ့ေနာင္ဘ၀အေႀကာင္း ဒီကမၻာႀကီးက သိပါတယ္ဆိုရင္လည္း
မင္းအတြက္ အေရးမပါေတာ ့ပါဘူး....
မင္းကိုယ္မင္း ေလ်ွာ ့မတြက္လိုက္ပါနဲ ့
ဒီကမၻာႀကီးမွာ မင္းကိုယ္တိုင္ကိုက မ႑ိဳင္တစ္ေယာက္ပါ....
Subscribe to:
Posts (Atom)