Powered By Blogger

Tuesday, December 29, 2015

ခိုက္တတ္သည္ရဲ ့ ေတြးစရာေတြ....


ဒါက က်ေနာ္ ့လဇ္ထဲက ႀဆာတစ္ေယာက္ တင္ထားတာေတြ ့လို ့သယ္လာတာ.။  ေလာကီပညာက်မ္းတစ္ခုခုထဲကေနမွာေပါ ့။ သူ ့စာအရ ေန ့သားေတြဟာ သူ ့မူလ အလယ္အၿခာ နံ နံတူပစၥည္းကို မလွဳေကာင္း ခိုက္တတ္သည္လို ့ ပါတယ္။

အဲ ့ စာထဲက ဒီအၿပဳအမူဟာ မသင္ ့လို ့ သေဘာ တားၿမစ္ခ်က္သေဘာကို က်ေနာ္က ပထမဆံုးအေနနဲ ့ လက္ခံၿခင္း ၿငင္းပယ္ၿခင္း စမလုပ္ေသးပါဘူး..ေတြးတာက ေမးခြန္းေတြပါ..

ဘာေႀကာင္ ့ မလွဳေကာင္းရတာလဲ ခိုက္တတ္တယ္လို ့ဆိုတယ္ ခိုက္တယ္ဆိုတာဘာလဲ အိမ္ေထာင္ေရးလာ စီးပြားလားက်မၼာေရးလား အမွဳ ့ေတြ ၿဖစ္မွာလား
အသက္ တိုမွာလာ ဘာၿဖစ္တတ္လဲ အကုန္ၿဖစ္မွာလာ တစ္ခုခုကိုၿဖစ္မွာလား  အဲ ့လို ခိုက္တယ္ လို ့ေၿပာလို ့ရတဲ ့.  အၿဖစ္အပ်က္မ်ိဳးေတြ ၿဖစ္ခဲ ့ဖူးလား သိသာတဲ ့  ခိုက္ခံရတဲ ့သူေတြ ဘယ္သူေတြ သက္ေသရွိလဲ .. ခိုက္တယ္ဆိုရင္ ဘယ္ေလာက္အထိခိုက္သလဲ ဘ၀ပ်က္တဲ ့အထိလား ။ ေနာက္တစ္ခ်က္က မလွဳေကာင္းဆိုတဲ ့ အလွဳပစၥည္းေတြဟာ ၂ ပဲ ေၿခာက္ၿပားေလာက္နဲ ့ လွဳဖို ့မလြယ္တဲ ့ ပစၥည္းေတြခ်ည္းပဲ အေတာ္သိသာတဲ ့ ေငြပမာဏ သံုးေပးရတဲ ့ အလွဳမ်ိဳးေတြ အဲ ့ အလွဳပစၥည္းေတြကို
ေတာ္ယံုမလွဳၿဖစ္ႀကဘူး..ေနာက္ဆက္တာက  လွဳလဲ လွဳခ်င္တယ္ ခိုက္မွာလဲ စိုးတယ္ဆိုရင္ မခိုက္ပဲ လွဳလို ့ရတဲ ့ အၿဖည္ မရွိဘူးလားေပါ ့..သေဘာက တံုးတိႀကီး တားၿမစ္ခ်က္ ဆန္တဲ ့ စာမ်ိဳးေတြအတြက္  အဲ ့လိုေတြ ဆက္ေတြးစရာေတြ တန္းစီ ထြက္လာတယ္..

က်ေနာ္ ့အေဖကိုယ္တိုင္က ဟူး ေန ့သားပါ...စာထဲက တားၿမစ္ခ်က္ေတြထဲပါတဲ ့ ေရကန္ေရာ ေရတြင္းပါ ရန္ကုန္ နဲ ့ မင္းကြန္းမွာ တည္သြား လွဳသြားခဲ ့တယ္  ပံုမွန္စိတ္နဲ ့ပါပဲ စာသင္သား ကိုယ္ေတာ္ေတြ ေရကန္နဲ ့ ေရမ်ားမ်ားခ်ိဳးနိုင္ေအာင္နဲ ့ မင္းကြန္းက ေတာရေခ်ာင္မွာေတာ ့ေတာင္ေစာင္းကို လႊာလုပ္ထားတဲ ့ေရကန္ႀကီးေပါ ့ ေရသိုေလွာင္ဖို ့..အဲ ့ဒါေတြ အသက္ ၅၀ တန္းေလာက္မွာ
လွဳခဲ ့ေပမယ္ ့ ဘ၀ကေတာ ့ပံုမွန္ပါပဲ ၇၀ ေက်ာ္မွ ဂိ ပါတယ္..

.ေၿပာခ်င္တာက ယံုၿခင္း မယံုၿခင္းထက္  အဆိုတစ္ခု စခ်ၿပလိုက္ရင္ ဘာေႀကာင္ ့ အဲ ့အဆိုကို ၿပဳရတာၿဖစ္တယ္ လက္ေတြ ့ သက္ေသက ဒီလိုေတြရွိတယ္ ..စသၿဖင္ ့ေပါ  ့..ေခတ္က ေမးခြန္းေတြတန္းစီတက္လာတဲ ့ေခတ္ၿဖစ္ေနေတာ ့ေလ..
---------------------------
--------------------------------------------------------------------
ဟိုပိုစ္က ဒီလိုပါခမ်
---
ဟုတ္ဗ် အဓိကက အဲ ့လို ေဗဒင္ေလာကီစာ ေရွးစာေတြ ဖတ္လိုက္တာနဲ ့ ကိုယ္ ့စိတ္နဲ ့ တိုက္ဆိုင္ၿခင္း မတိုက္ဆိုင္ၿခင္းေပၚမွာ တန္းၿပီး ယံုတယ္၊ မယံုဘူး မွန္တယ္မမွန္ဘူး ခ်က္ခ်င္း  မဆံုးၿဖတ္ေသးပဲ ဆက္ေတြးႀကည္ ့တာ ေနာက္ကြယ္မွာ ဒိထက္ပိုတဲ ့အနက္ေတြ ရွိနိုင္လား စသၿဖင္ ့ေပါ ့ တစ္္ခ်ိဳ ့စာေတြက ဖတ္လိုက္တာနဲ ့  တန္းၿငင္းခ်င္စရာ ေစာဒကတက္စရာေတြ ေတြ ့နိုင္တယ္ေပါ ့ဗ်ာ။

 ( ႀကားခဲ ့ဖူးတဲ ့ စကားမွာ ဒါဟာ အခါတိုင္ ရဲ ့ခိုက္ သေဘာကို ဆိုလိုတာလို ့ဆိုတယ္ တနဂၤေႏြသား ဘုရားတည္တာ စိတ္ထားမမွန္ပဲ ဂုဏ္ပကာသနဆန္တဲ ့ စိတ္နဲ ့ တည္ရင္ တနဂၤေႏြတိုင္ရဲ ့ ခိုက္ စေနနံ ခိုက္အား၀င္သြားၿပီး ဘုရားတည္ၿပီးခ်ိန္တို တည္ေနခ်ိန္တို ့မွာ  အရွက္တကြဲအက်ိဳးနဲေတြ ႀကံဳရတတ္တယ္ ဆိုတာမ်ိဳး တနလၤာသားက နံတူ  ေက်ာင္းႀကီးေဆာက္လွဳဒါန္းတာ စိတ္ထားမမွန္ရင္
တနလၤာ နံ တိုင္ရဲ ့ ခိုက္ တနဂၤေႏြနံ ကိုယ္ ့မိသားစုေတြ ေက်ာင္းေရစက္မခ်ခင္ ခ်ၿပီးမွာ  ဖယိုဖရဲေတြ ၿဖစ္လာကုန္တတ္တယ္ ဆိုတဲ ့သေဘာ.


.( ေယဘူယ်ကေတာ ့ ဘ၀င္ၿမင္ ့ရင္ သဒၵါစစ္ထက္ ပကာသနဟန္အႀကြားမ်ားရင္ ကိုယ္ ့နံတိုင္ရဲ ့ ခိုက္ဓါတ္သေဘာ၀င္လာၿပီး မေကာင္းတာေတြ ေမ်ာ္လင္ ့မထားေတြ ႀကံဳလာတတ္တယ္သေဘာ) .စသၿဖင္ ့ စသၿဖင္  ့ေတြ ့ေပါ  ့..

အဲ ့လို အခါတိုင္နဲ ့ ခ်ိတ္ဆက္ၿပေတာ ့ဂလိုဆိုေတာ ့လဲ ယုတၱိကရွိလာသလိုလိုေပါ ့ စေလာင္းဖံုး ၂ ခ်ပ္တီးရင္ က်ားကိုက္တတ္တယ္ ဆိုတာ အမ်ားစုက ႏိုးယုတၱိေပါ ့ တစ္ခ်ိဳ ့က ေၿမအိုးေတြမို ့ အဖံုးေတြ
ကြဲမွာစိုးလို ့ ဘာညာသာရကာေတြေပါ ့...ဆရာ နဲ ့ဆရာႀကီးတို ့ လက္ထဲေရာက္ေတာ ့ ႀတင္းန၀င္း ယႀတာပညာၿဖစ္သြားတယ္  စေလာင္း ဆိုတာ ဇလပ္ဆလပ္ ဇီဇ၀ါ ဆိုတဲ ံ တနဂၤေႏြတိုင္ရဲ ့ ႀတိစတု၊ က်ားက တနဂၤေႏြတိုင္ရဲ ့ အညြန္ ့ တနလၤာနံ ကံေကာ္ ့..အဲ ့ အညြန္ ့+ ႀတိ + စတု = အဲ ့သံုးခုကို
ကိုေပါင္းရင္  ႀတင္းန၀င္းဆိုတဲ ့ ၉ န၀င္း ကံအဖြင္ ့ဓါတ္ရလာတယ္ေပါ ့ ဂလိုေဒေပါ ့ဗ်ာ...

အခု ဘုရားေက်ာင္းဇရပ္ေတြ ကိစၥကိုေတာ ့ ဟုတ္မဟုတ္ေတာ ့ ေစာင္ ့မႀကည္ ့လိုက္မႀကည္ ့ခဲ ့ဘူး လွဳခဲ ႀကံဳခဲ ၿဖစ္ခဲတဲ ့ ကိစၥေတြ ၿဖစ္သလို ဒဲ ့ ေတြးခ်က္က ကိစၥက ကိုယ္ ့ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြား ကိုယ္ နဲ ့ ကံဆံုသူေတြရဲ ့ အက်ိဳးစီးပြားနဲ ့ေ၀းရင္ အာရံံုမလာ ၿပႆနာလုပ္မေနေတာ ့သေဘာေပါ ့.


..ၿပီးေတာ ့ တားၿမစ္ခ်က္တို ့ တိုက္တြန္းခ်က္တို ့က လတ္တေလာ အက်ိဳးစီးပြားကို ဘယ္ေလာက္အထိ ပံ ့ပိုးနိုင္လဲကို ပိုတြက္လာတယ္ေပါ ့ဗ်ာ...အရင္က က်ေနာ္ေရးခဲ ့သလိုပဲ သက္တမ္းက တိုသလိုလို ရွည္သလိုလိုေခတ္ၿဖစ္လာလို ့ ေနာက္အႏွစ္ ၂၀ မွာ ၿခံေတြကားေတြ ပိုင္လိမ္ ့မယ္ ့ဆိုတာက နားေထာင္ကာင္း အားတက္စရာ ဒါေပမယ္ ့အခုေလာေလာဆယ္ ေနာ္ ့ေစာ္ေလးက ေနာ္ ့ကို စာဖတ္သြားတာ ေနာ ့မွာ စာရြက္ေတြ ၿပဲက်န္ခဲ ့ပီ အာ ့ဘိုလုပ္ရမဲ ဆိုတာၿပႆနာက ပိုအေရးႀကီးေနတယ္ ဒါဟာ အခုေခတ္ထဲ ၿဖစ္လာတဲ ့ေဗဒင္ေမးသူ အမ်ားစုရဲ ့ စတိုင္ပဲ

ဒါကို က်ေနာ္တို ့ လတ္တေလာ အရွုတ္ထုတ္ အံုးစားစရာေတြကို အဓိက ေၿဖရွင္းေရး သေဘာ ပစ္မွတ္ေတြဖက္ ခ်ိန္းသြားေနတဲ ့ ေဗဒင္စတိုင္လို ့ဆိုလိုတာ...အေဟာမိန္းထက္ ၿပႆနာမ်ား အေၿဖရွာတာ၀ိုင္းၿဖရွင္းႀကတာအဓိကသေဘာေပါ ့ေလ..



No comments:

Post a Comment

'' ဘ၀ၿဖတ္သန္းမွု ့ေလးေတြ ကိုယ္ ့ရဲ ့ထမင္းအိုး အေႀကာင္းေလးေတြ ဖတ္ဖူးတဲ ့စာေတြနဲ ့အေတြ ့ အႀကံဳေလးေတြေပါင္းၿပီးၿဖစ္လာတဲ ့ ေတြးမိရာရာေလးေတြ ခ်ေရးတဲ ့သေဘာေလာက္ေပါ ့ေလ.စာဖြဲ ့ေလာက္ေအာင္ေတာ ့မခန္းနားခဲ ့ပါဘူး..''..