ေဗဒင္အလုပ္
၀၀၀
.ေဗဒင္အလုပ္ရဲ ့သေဘာက ကိုယ္ ့သေဘာထားထက္ လာေမးတဲ ့သူရဲ ့သေဘာထား အမ်ားသေဘာထားကို ဦးစားေပးေတြးေခၚလုပ္ကိုင္ရတဲ ့သေဘာရွိပါတယ္
သေဘာက အယူအဆတစ္ခုကို ကိုယ္ လက္ခံတာ ၿငင္းပယ္တာဟာ ကိုယ္ ့တစ္ဦးတည္းသေဘာ ၿဖစ္ၿပီး အမ်ားဆိုင္ရာသေဘာမွာေတာ့ အမ်ားသေဘာနဲ ့ကိုယ္ ့သေဘာကို လိုက္ေလ်ာညီေထြၿဖစ္ေအာင္ ေတြးေခၚလုပ္ကိုင္ေပးရတဲ ့သေဘာရွိတယ္ ( ဒါမွ လူအမ်ားနဲ ့ စီးပြားၿဖစ္ ဆက္ဆံလို ့ရမွာမို ့ပါ)
ကိုယ္ ့အယူအဆေတြကို လာေမးသူေတြကို ခ်ၿပတဲ ့အခါ လာေမးသူရဲ ့ ယံုႀကည္မွဳ ့ ဥာဏ္အရည္အေသြး အလႊာ ပညာ စီးပြား စတဲ ့ သေဘာေတြကို ခ်က္ကင္၀င္ၿပီးကိုယ္ ့အယူအဆေတြကို အတိုးအေလ်ွာ ့ လုပ္ယူရတာရွိသလို တစ္ခါတစ္ေလ ကိုယ္ ့အယူအဆကို အသာေလးေခါက္သိမ္းထားလိုက္ရတာမ်ိဳးလဲ ရွိပါတယ္...အၿမဲ ဆင္ၿခင္ရတာက ေဗဒင္ေတြေပးေနတာဟာ ဒႆနၿဖန္ ့ခ်ီေရးလုပ္ေနတာမဟုတ္ဖူး ကံႀကမၼာကို စီရင္ခ်ခ်က္ေနတာမဟုတ္ဖူး ၿဖစ္နိုင္တာေတြ ၿဖစ္တတ္တာၿဖစ္ ၿဖစ္ေလ ့ၿဖစ္ထရွိတတ္တာေတြ ကို ေဗဒင္တြက္ၿပီးေၿပာၿပေနတာၿဖစ္ဆို ေဗဒင္ဆရာဟာ တကယ္ဆိုေဘးလူသာ ၿဖစ္တယ္ ကိစၥမွန္သမ်ွရဲ ့ေကာင္းမွဳ ့ဆိုးမွဳ ့ကို လာေမးေနတဲ ့ သူကိုယ္တိုင္ခံစားစံစားရမွာဆိုတာ ဆင္ၿခင္ထားရပါတယ္...တစ္ခါတစ္ေလ ဆင္ၿခင္ထားရင္းကေန အရွိန္လြန္သြားတာမ်ိဳးလဲၿဖစ္တတ္ပါေသးတယ္...
ႀကံဳဖူးခဲ ့ရတဲ ့အခ်စ္ေရး ကိစၥေတြမွာ အမ်ားစု အတြက္ အဆင္ေၿပဖို ့ယႀတာေတြေပးေလ ့ရွိပါတယ္ ဥပမာ ႀကာသာပေတးသမီးတစ္ေယာက္က သူ ့ ပစၥည္း ဂတ္ဂတ္ႀကီးက ဘာညာေတြၿဖစ္လို ့ လုပ္ပါဦး ၿပန္အေႀကာတဲ ့ေအာင္လို ့ ဆိုလာတဲ ့အခါ ေဗဒင္ဆရာက ၂ နံ တြဲ ပစၥည္းေတြ ၿဖစ္တဲ ့ ပိေတာက္ညြန္ ့ကို ရာဟုေထာင ္ ့မွာ ရက္ဆက္ေလး သံုးေလးရက္ေလာက္သြားလွဳပါ..ေပါင္မုန္ ့ကို ႏို ့ဆမ္းၿပီး မနက္တိုင္း အိမ္ဘုရားကပ္ အဲ ့စေနသား ကို ဂတ္ဂတ္ႀကီးနဲ ့ အဆင္ေၿပပါေစဆုေတာင္းကပ္ပါ...စသၿဖင္ ့ စေနသား ဂတ္ဂတ္ႀကီးနဲ ့ ေကာက္ေကြးေနလို ့လာေမးတဲ ့ ႀကာသာေတးသမီးကို ယႀတာေပးလိုက္တာ အမ်ားဆိုင္ရာသေဘာအခ်စ္ေရး ေမးခြန္းကို ပံုမွန္ေၿဖတဲ ့ ယႀတာသေဘာပါ....
က်ေနာ ္တစ္ကိုယ္ရည္သေဘာ (၀ါ) တစ္ခ်ိဳ ့ေတြရဲ ့ ကိုယ္ပိုင္အေတြးအေခၚသေဘာကေတာ ့ အခ်စ္ေရးဆိုတာ သစၥာတရား ကရုဏာ ငဲ ့ညွာၿခင္း နားလည္မွဳ ့
စာနာမွဳ ့သီလ အၿပန္အလွန္ ယံုႀကည္မွဳ ့အၿပန္အလွန္ တန္ဘိုးထားမွဳ ့ ဆိုတဲ ့ စိတ္ေတြနဲ ့တည္ေဆာက္ထားတဲ ့သေဘာ အဲ ့သေဘာကို လက္ခံနိုင္တဲ ့လူမိန္းမ နဲ ့လူေယာက္်ား ၂ ေယာက္ ခိုင္ၿမဲဖို ့အတြက္ ဆို ဘာယႀတာမွလုပ္စရာမလိုသလို ယႀတာလုပ္ၿပီး (၀ါ) ဓါတ္ရိုက္ဓါတ္ဆင္လုပ္ၿပီး ၂ ေယာက္သား အခ်စ္ေရးခိုင္ၿမဲေအာင္ လုပ္ေနရတယ္ဆိုတာ အေတာ္ေတာ ့ငုတ္စရာ ေကာင္းတယ္ ငါဆိုရင္ေတာ ့ အခ်စ္ေရးခိုင္ၿမဲေအာင္ ယႀတာေတြဓါတ္ရိုက္ဓါတ္ဆင္ေတာ ့ လုပ္ေနမွာ မဟုတ္ဖူး လိ္ု ့ ေတြးတာဟာ တစ္ဦးတည္းဆိုင္ရာဖီလင္သေဘာမ်ိဳးသာၿဖစ္တယ္ အဲ ့ဖီလင္ကို ေဗဒင္အလုပ္ခြင္ထဲကိုေတာ ့ ယူသြားစရာ ခ်ၿပစရာမလိုဘူးေပါ ့...အခ်စ္ေရး ရြာပ်က္ေနလို ့ လာတဲ ့ သူမွန္သမ်ွကိုသာ သူမွ သစၥာမရွိတာ သြားပေစ လို ့သာေၿပာလႊတ္ေနလို ့ကေတာ ့ ကိုယ္ ့ေဗဒင္အလုပ္ႀကီးဟာ ငိငိ ေတြ ၿဖစ္ကုန္မယ္ ့သေဘာရွိပါတယ္....ဒါဟာ နမူနာ အေတြးအေခၚသေဘာေလးပါ...
ဆိုေတာ ့ တစ္ၿခားအယူအဆေတြမွာလည္း အမ်ားနဲ ့မဆိုင္တဲ ့အယူအဆေတြ အမ်ားအတြက္ တိုက္ရိုက္ခ်သံုးလို ့မၿဖစ္တဲ ့ က်မ္းေတြ အစဥ္အလာေတြ နဲ ့ကြဲလြဲေနတာ ၿငင္းပယ္ထားတဲ ့ မက်င္ ့သံုးတဲ အယူအဆေတြ ရွိတတ္ေသးသလို အမ်ားထဲမွာလည္း အစဥ္အလာဓေလ ့ေတြအတိုင္း လက္ခံထားသူ ၿငင္းပယ္သူေတြလည္း ပါလာတတ္ ရွိတတ္ေသးတယ္ေပါ ့ေလ...သေဘာက တကယ္ ့အလုပ္ခြင္သေဘာမွာ ေဗဒင္ႀဆာဟာ လာေမးသူရဲ ့ ယံုႀကည္ခ်က္ေတြ စိတ္သေဘာထားေတြကို စကားတစ္ခြန္းႏွစ္ခြန္း ေၿပာလိုက္ၿပီး အကဲအရင္ခတ္ထားလိုက္ရၿပီး သူ ့ယံုႀကည္ခ်က္ကို အေၿခအေနႀကည္ ့ စကားအတိုးအဆုတ္ လုပ္ယူရါတယ္လို ့ပါ...ဒါမွ ကိုယ္ ့ေဗဒင္အလုပ္ဟာ လာေမးသူနဲ ့အဆီအေငၚေတြတည္ ့ေလေပပးေတြေၿဖာင္ ့ၿပီး ေမးသူ နဲ ့ေဟာသူ သာသာယာယာနဲ ့ ငိငိေလးေတြ ၿဖစ္လာမွာပါပဲဗ်ာ...
'' ေဗဒင္အေႀကာင္းေလးေတြနဲ ့ အေတြ ့အႀကံဳေတြ ေရးဖို ့ ''တဲ''ေလး တစ္ခုေလာက္ပါပဲ ဒါထက္ ပိုမရည္ရြယ္ပါဘူး ''...
Friday, October 23, 2015
ကမၻာသစ္ကို ရြက္လႊင္ ့ဖို ့
ကမၻာသစ္ကို ရြက္လႊင္ ့ဖို ့
ငါ ့ေသြးၿမစ္ေတြ က်ဥ္းေၿမာင္းလြန္းေနသလား
ဒုကၡနဲ ့ေမာင္းႏွင္မွ ဆိုက္ေရာက္မယ္လို ့လဲဆိုႀကရဲ ့....
ယံုႀကည္ခ်က္ေတြကို ငါ ့ က်ံဳလွီေနတဲ ့အစာအိမ္ထဲ
ၿမိဳခ် ..ၿမိဳခ် .ႀကိတ္ၿမိဳခ်...အံကိုတင္းတင္း ႀကိတ္ၿမိဳခ်
အိုအိုလာတဲ ့ရာသီလွိဳင္းေတြကလည္း ဧယဥ္က်ဳးလို ့..
တစ္ခါတစ္ေလ မ်က္စိလည္ၿပီး က်လာတတ္တဲ ့
ေကာင္းခ်ီးေတးသံေတြက အမာရြတ္ေတြၿဖစ္
အဖန္ဖန္ အသစ္ၿပန္ၿဖစ္
ၿဖစ္ခ်င္ရာၿဖစ္ေစ...
ၿဖတ္ကနဲႀကားလိုက္ရတဲ ့ခနဲ ့သံေတြက
ငါ ့ရြက္ေတြကို ဆက္လႊင္ ့ေစခဲ ့သလား..
ဆက္လႊင္ ့ၿပီေလ..။
ငါ ့ေသြးၿမစ္ေတြ က်ဥ္းေၿမာင္းလြန္းေနသလား
ဒုကၡနဲ ့ေမာင္းႏွင္မွ ဆိုက္ေရာက္မယ္လို ့လဲဆိုႀကရဲ ့....
ယံုႀကည္ခ်က္ေတြကို ငါ ့ က်ံဳလွီေနတဲ ့အစာအိမ္ထဲ
ၿမိဳခ် ..ၿမိဳခ် .ႀကိတ္ၿမိဳခ်...အံကိုတင္းတင္း ႀကိတ္ၿမိဳခ်
အိုအိုလာတဲ ့ရာသီလွိဳင္းေတြကလည္း ဧယဥ္က်ဳးလို ့..
တစ္ခါတစ္ေလ မ်က္စိလည္ၿပီး က်လာတတ္တဲ ့
ေကာင္းခ်ီးေတးသံေတြက အမာရြတ္ေတြၿဖစ္
အဖန္ဖန္ အသစ္ၿပန္ၿဖစ္
ၿဖစ္ခ်င္ရာၿဖစ္ေစ...
ၿဖတ္ကနဲႀကားလိုက္ရတဲ ့ခနဲ ့သံေတြက
ငါ ့ရြက္ေတြကို ဆက္လႊင္ ့ေစခဲ ့သလား..
ဆက္လႊင္ ့ၿပီေလ..။
ႀတိ+စတု နဲ ့ မတြန္ ့ေစရ
ႀတိ+စတု နဲ ့ မတြန္ ့ေစရ
------------
ဒီဘက္လို ၃ႏွစ္၄ ႏွစ္ ေခးက ဖံုးစပြတ္ေနတဲ ့ ေခတ္ထဲမွာ ၁၆ ၁၇ ၁၈ အရြယ္သားကို အစိုးရိမ္ႀကီးစိုးရိမ္ၿပီး သားကို စကားေၿပာတိုင္း သေဟာက္သဟမ္းလုပ္ၿပီး မိန္းေခးတစ္ေယာက္လို ၿငိမ္၀ပ္ပိၿပားေရးတည္ေဆာက္ခ်င္ေနတဲ ့ အေမေတြ အေဒၚေတြ အဖြားေတြနဲ ့ဆံုရင္.....
ရယ္လဲရယ္ခ်င္ မရယ္လဲမရယ္ရက္.....ခခိခိ....ပ်ံသန္းခ်င္လြန္းတဲ ့စိတ္ ရွင္သန္လိုၿခင္းစိတ္ေတြ ၿဖစ္တည္ေန တိုးပြားေနတဲ ့ အရြယ္ကို
ဘယ္ေလာက္ႀကာေအာင္ ဘယ္လိုနည္းနဲ ့ ထိမ္းခ်ဳပ္နိုင္မလဲက ေတြးစရာေပါ ့..အထိမ္းမေတာ္ရင္ အိမ္က ထြက္ေၿပးဖို ့ သိပ္ေတြေ၀ေနတတ္တဲ ့
သေဘာမရွိတဲ ့အရြယ္ေလ...အဲ ့လို လစ္တာလဲ ႀကံဳဖူးေနခဲ ့ေတာ ့...အဲ ့ကိစၥက ေဆြးေႏြးရ လက္၀င္တယ္.. ၿပီးေတာ ့ မိသားစုဖြဲ ့စည္းပံုစတိုင္ေတြ
မ်ိဳးႏြယ္အလိုက္ ထိမ္းခ်ဳပ္ပံု စတိုင္ေတြက အေတာ္ကြဲတယ္...ေနာက္ဆံုးေတာ ့ ဘာနဲ ့ နိဂံုးခ်ဳပ္ရလဲဆိုေတာ ့..
အေတြးကမၻာေလးထဲမွာ..
အေတြးကမၻာေလးထဲမွာ..
တစ္ခါတစ္ခါ အေတြ ့အႀကံဳေတြအရ တစ္ခ်ိဳ ့ေတြကို က်ေနာ္က ေၿပာမိတတ္တယ္ အိမ္ေထာင္ေရးမွာ ေဗဒင္က ေနာက္ကလိုက္ရသလိုပဲ လို ့....အဲ ့လိုေၿပာရတာက
အိမ္ေထာင္ၿပဳတာ ၿပဳခ်င္တိုင္းလည္းၿပဳမရဘူး မၿပဳခ်င္ဘူးဆိုၿပီး ပတ္ေၿပးေနလဲ က်ခ်င္က်သြားတာမ်ိဳး ကြဲခ်င္တိုင္းလဲ ကြဲမရ မကြဲခ်င္လို ့ ကပ္ဖဲ ့လုပ္ေနလဲ ကြဲခ်င္ကြဲသြားၿပန္တယ္ ဘယ္သူနဲ ့ယူမယ္ လို ့ပလန္ခ်ထားေပးမွ ညားခ်င္မွ ညား ေရွာင္မယ္လို ့ေတြးထားတဲ ့ ေန ့နံေတြနဲ ့မွ ပက္ပင္းတိုး ထညားခ်င္ညားေနတတ္တာ ခဏခဏႀကံဳရတယ္က်ေနာ္တို ့က ေကာင္းေနၿပီ ဆြဲစိလိုက္ဆိုေပမယ္ ့ အင္တင္တင္ နဲ ့ ပုတ္ထုတ္ခဲ ့တာေတြ ေကာင္းေသးဘူး လို ့ သတိေပးေပမယ္ ့ ရေတာ ့ဘူး ေနာက္ခါလာေနာင္ခါေစ်းစတိုင္နဲ ့အတင္းထအာ၀ါဟိခ်င္ ဟိပစ္လိုက္ၿပန္တယ္..
Wednesday, October 21, 2015
အကြဲဇာတ္ထုတ္တစ္ထုတ္...
အကြဲဇာတ္ထုတ္တစ္ထုတ္...
----
ဒီေန ့လဲ အကြဲ ဇာတ္ထုတ္တစ္ထုတ္ ႀကည္ ့ရတယ္...အဲ ႀကားနာရတယ္၂ ေယာက္စလံုး သံုး ႀကြင္း ေတြခ်ည္း အသက္ ၃၈ ေတြခ်ည္း ပဲ
အမ်ိဳးသမီးက ဟူး..သူက ကြဲခ်င္တာ..က်ားက ႀကာေတး..သူက ခြဲၿခမ္းစိတ္ၿခာေပး ပိုက္ပိုက္ေတာင္းတယ္လို ့ေၿပာတယ္...
၂ ဖက္စလံုးက ခ်မ္းသာၿပီး က်ားဘက္ကေတာင္ ပိုခ်မ္းသာေသးလို ့ဆိုတယ္ ဘာၿဖစ္လို ့ ကြဲခ်င္တာလဲလို ့ေတာ ့ မေမးပါဘူး
ဟူးသမီးေၿပာပံုက သူခ်ည္း ဒီအိမ္ေထာင္ေရးကို ဦးေဆာင္ေမာင္းလာခဲ ့ရတာ ေမာေနၿပီ စိတ္ကုန္ေနၿပီလို ့ဆိုတယ္ အခု
ရွာထားသမ်ွေတြဟာ သူရွာခဲ ့တာေတြခ်ည္းလို ့ဆိုတယ္မိသားစုကို သူက ၿပည္ ့စံုေအာင္ထားေပးနိုင္ေတာ ့ အဲ ့ေယက်္ားက ဖရီးရိုက္ေနတယ္နဲ ့
တူတယ္လို ့လဲ ေၿပာတယ္...အဲ ့ဟူးသမီး ေၿပာတဲ ့အထဲမွ အဲ ့ ႀကာေတးသား ေက်ာက္တြင္း
တက္လုပ္တယ္ အေၿခအေနအပံ ့အပိုးေတြ ရွိေနလ်က္နဲ ့ဘာမွ ၿဖစ္မလာဘူး စားေသာက္ဆိုင္လုပ္ေနတယ္ ဘာမွ ၿဖစ္မလာဘူး သူရွာတာသူသံုးလုပ္တယ္ ဘာတစ္ခုမွ အသိေပးတာမ်ိဳး
မလုပ္ခဲ ့ဘူးလို ့ဆိုတယ္...( စိတ္ကုန္ရတဲ ့အေႀကာင္းေတြ အမ်ားႀကီးေၿပာသြားတဲ ့အထဲမွာ စေမာဆြဲလို ့ ဘာညာဆိုတဲ ့ေလသံ တစ္ခ်က္မွမပါဘူး)
ကေလးရွိလားေမးေတာ ့ ရွိတယ္ ဘိုေက်ာင္းမွာ မိန္းေခး ၁၃ႏွစ္ေသာႀကာသမီး..အဲ ့ေတာ ့ကေလးအတြက္ ဘယ္လို စဥ္းစားထားလဲ လို ့ေမးေတာ ့
ဟိုဖက္က အဖိုးအဖြားေတြကသဲသဲလွဳပ္. သမီးကလဲ ဒီဖက္ထက္ ဟိုဖက္ကိုပိုေပ်ာ္ ဟိုဖက္မွာေနမယ္လို ့ဆိုတယ္ ဟိုဖက္က အမ်ိဳးေတြက ႀသဇီမွာ ရွိတယ္
လို ့လဲပါတယ္..ကေလးက ( ၂၀၀၃ ေမြး သုညေသာႀကာ)...ကေလးက ၂၀၀၃ ေမြးဆိုေတာ ့ အိမ္ေထာင္သက္ေတာင္ေတာ္ေတာ္ႀကာၿပီေပါ ့လို ့ဆိုလိုက္ေတာ ့
၁၃ ႏွစ္ရွိၿပီလို ့ဆိုတယ္...( ဟူးသမီး အသက္ ၃၈ ထဲက ၁၃ ႏွစ္ ႏွဳတ္...၂၅ ႏွစ္..)...ေႀသာ္..ဒါဆို အသက္ ၂၄ ၂၅ ေလာက္က အိမ္ေထာင္က်ခဲ ့တာေပါ ့ လို ့ဆိုလိုက္ေတာ ့
ဟုတ္..တဲ ့...( ဟူးသမီး အသက္ ၂၄ ဆိုတာ အဂၤါ သက္ေရာက္ ၂၅ ဆို ဟူးသက္ေရာက္ ၂၆ ဆို စေနသက္ေရာက္...( ေရရွည္ရဲ ့အက်ိဳးဆက္ေတြသေဘာ))....
က်ား ႀကာသာပေတး က အသက္ ၂၄ ဆို စေနသက္ေရာက္ ၂၅ ဆို ႀကာေတးသက္ေရာက္ ၂၆ ဆို ရာဟုသက္ေရာက္...)... အဲ ့ဟူးသမီး ၿဖစ္ခ်င္တာ ကြဲတဲ ့ေနရာမွာ
ခြဲၿခမ္း စိတ္ၿဖာတဲ ့အခါ အဆင္ေၿပေခ်ာေမြ ့သြားေအာင္လို ့ ယႀတာ တဲ ့.မိဘေတြကပါ ကြဲပစ္ဖို ့လိုလားေနပါတယ္တဲ ့....( အိမ္ေထာင္ကြဲပစ္ဖို ့ေၿပာေနတာ လြယ္ထွာ..ငိငိ)
နဲနဲေတာ ့ ေၿပာလိုက္ပါတယ္ ကိုယ္က စၿပီးလမ္းခြဲခ်င္ေနတာမလား...သူက ညစ္ၿပီး မကြာေပးဘူးဆို ေလာေလာဆယ္ ဘာမွတတ္နိုင္မွာမဟုတ္ဖူး ပိုင္ဆိုင္မွဳ ့ခြဲေပးေတာင္းသံထြက္လာ
တာေတာင္ ေတာ္ေသး ကိုယ္ ့ဆႏၵတစ္၀က္ေတာ ့ၿပည္ ့ေနၿပီ ေၿပပာလို ့ရတယ္ တစ္ခါတစ္ေလ ကိုယ္လိုခ်င္တာ ရဖို ့ ခ်ေကြ်းရတာမ်ိဳးေတြလဲ ရွိတယ္ အဲ ့ေတာ ့ ကိုယ္ခ်ည္းရွာခဲ ့တာေတြဘာေတြ
ံုပံုေသဆုတ္မထားနဲ ့ ဘယ္ေလာက္လိုခ်င္လဲ သေဘာကို စကားစပစ္ၿပီး နင္းလိုက္ေတာ ့.ဟိုဖက္က ႀကာသာပပေတးက ၃၈ ၃၉က ကံက ေၿမာင္းထဲဆင္းေနၿပီ
ကိုယ္က ကံသာေနေသးတယ္..အေပးအယူ ညွိလို ့ေတာ ့ရမွာပါ ဒီယႀတာေလး ေတာ ့ဘာညာ ဘာညာ..လို ့... ( တစ္ဦးတည္းေသာ ကေလး မိန္းကေလး
အေႀကာင္းကို ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ မေတြးတာ မေၿပာသြားတာကလဲ အံ ့ခ်က္ပဲ..အကြက္ေတာင္ခ်ထားၿပီးသားလိုပဲ...)
ခ်မ္းသာၿခင္းရယ္ ပိုက္ဆံေတြ ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္ ့အစြမ္းအစနဲ ့ ရွာနိုင္ႀကသူေတြ ဆိုတာ စိတ္တိုင္းမက်တဲ ့ အစာမေက်တဲ ့အိမ္ေထာင္ေရးတစ္ခု ကြဲပစ္လိုက္ဖို ့ သိ္ေတြေ၀ေနပံု မရေတာ ့တာ
သိပ္၀န္ေလးပ ံုမရေတာ့တာ ႀကံဳခဲ ့တာ ဒီ ႏွစ္ေတြအတြင္းမွာ မနဲေတာ ့ဘူး..
..ႀကံဳေလဘံုေပြ လူ ့ေလာက
ႀဆာတစ္ေယာက္ရဲ ့ ယႀတာပိုစ္ ့တစ္ခုမွာ မဂၤလာေဆာင္မွာ လက္ဖြဲ ့မ်ားမ်ားရခ်င္ရင္ ဖလားထဲမွာ ပရုပ္လံုး ၉ လံုးထည္ ့ၿပီး လက္ဖြဲ ့ခံပါလို ့ ဖတ္လိုက္ရတာ သေဘာက်သြားတယ္...က်ေနာ္ ၂ ခါ ႀကံဳခဲ ့ဘူးလို ့ယႀတာေပးခဲ ့တာ ၿပန္သတိရတယ္...သာေကတီးယားကခ်ည္းဗ်...သားမိန္းမခိုးေၿပးလို ့ မဂၤလာေဆာင္ေပးခဲ ့ရတာခ်ည္း...ၿပီးေတာ ့ လက္လုပ္လက္စားေတြခ်ည္း....ပိုတိုက္ဆိုင္တာက အတိုးနဲ ့ေခ်းၿပီး မဂၤလာေဆာင္ေပးရတာခ်ည္းဗ်...ၿပီးေတာ ့ ရပ္ကြက္ထဲ မ႑တ္ထိုးေဆာင္တာေတြခ်ည္း..အဲ ့ဒါ သူတို ့ေတြ စိတ္ပူေနတာက လက္ဖြဲ ့ေငြက အရင္းမေက်ပဲ ၿပန္မဆပ္နိုင္မွာစိုးလို ့တဲ ့....လုပ္ပါဦးလက္ဖြဲ ့ မ်ားမ်ားရေအာင္ ရမွ အဆင္ေၿပမွာတဲ ့ဆိုလို ့...ဟီးးး
အဲ ့မွာ က်ေနာ္ေပးတဲ ့ယႀတာက ဖလားထဲမွာ လဘက္သား ၉ က်ပ္သားထုတ္ေလးတစ္ထုတ္ထည္ ့ၿပီး လက္ဖြဲ ့လက္ခံဖို ့က တစ္ခု၊ မဂၤလာေဆာင္မယ္ ့ မနက္သတိုးသား သတိုးသမီး အိမ္ေတြမွာ မနက္ထဲက မီးထြန္းပိုက္ဆံ ေလးေတြ ထြန္းထားဖို ့က တစ္ခု၊ ေနာက္တစ္ခုက ၂ ေယာက္စလံုးရဲ ့ အညြန္ ့ေတြရယ္ ဓါတ္မိတ္္ ၂ နံတြဲ အညြန္ ့ေတြရယ္ကိုပါ ေရာၿပီး ဘုရားအိုးထိုးထားဖို ့ကတစ္ခု ေနာက္တစ္ခုက ၂ ေယာက္စလံုးရဲ ့သက္ဆိုင္ရာ နံသင္ ့ အစားအစာေတြကို ဘုရားကပ္လွဳထားေစတာတစ္ခု၊ ေနာက္တစ္ခုက သတို ့သား ရဲ ့တိုက္ပံုအိပ္ထဲမွာ သူ ့ေမြးနံ ဆပြတ္အညြန္ ့အရြက္တစ္ရြက္ထည္ ့ထား၊ သတိုးသမီးလက္ကိုင္ပိုက္ဆံအိပ္ ပိစိေလးထဲမွာ သူ ့ေမြးနံ ဆပြတ္အညြန္ ့ေလးက အရြက္တစ္ရြက္ထည္ ့ေဆာင္ထားတာတစ္ခု....အဲ ့လို ေထာင္ ့ေစ ့ေအာင္
ယႀတာေပးလိုက္တာ....ေဗဒင္ႀဆာနာမည္ မပ်က္ခ်င္ေသးလို ့လားေတာ ့မသိပါဘူး...၂ မဂၤလာေဆာင္လံုး ေရလ်ွံၿပီး အရင္းေက်သြားတယ္...ပစၥည္းေလးေတြ
ေမ်ွာ္ထားတာထက္ပိုရသြားတယ္ေၿပာတယ္...
အဲ ့မွာ ရယ္ရတာက မဂၤလာေဆာင္ ၂ ခုထဲက တစ္ခုက မဂၤလာေဆာင္ဖို ့ အတိုးနဲ ့ေခ်းငွားၿပီးေဆာင္တဲ ့ေငြကို ၿပန္ဆပ္နိုင္ယံုတင္မကပဲ လက္ဖြဲ ့ေငြကပိုေနလို ့ သတို ့သားဖက္က မိဘေတြက ခဏလက္လွည္ ့ယူသံုးထားမယ္ အတိုးေပးထားမယ္ဆိုလို ့ သတိုးသမီးဖက္က အမ်ိဳးေတြက ပြစိေတြထိုးကုန္တာ မဂၤလာဦးညမွာ
ပူညံပူညံေတြၿဖစ္ကုန္တာ ၿပန္လာေၿပာလို ့ က်ေနာ္လည္း ႀကားထဲက ဘာေၿပာရမွန္းမသိၿဖစ္ၿပီး စိတ္ထဲက ႀကိတ္သာရယ္ေနရတဲ ့အၿဖစ္ပဲဗ်ားး...အဟီး..ႀကံဳေလဘံုေပြ လူ ့ေလာကပါဗ်ာ....ငိငိ....
စိတ္ေပါက္ရင္ ထ ထ လုပ္တဲ ့ နည္း
ကိုယ္ေနထိုင္ရာ အိမ္ (၀ါ) ကိုယ္အလုပ္လုပ္ရာ ေနရာ (၀ါ) ကိုယ္ ့အလုပ္စားပြဲေနရာေလး တ၀ိုက္ကို မႀကာခဏ (ေရ+ေရေမႊးေရ) ကိုဖလားေလးထဲထည္ ့ သေၿပညြန္ ့ေလး တစ္ညြန္ ့ႏွစ္ညြန္ ့နဲ ့ပက္ၿဖန္းေပးတာဟာ....
ကိုယ္ ့စိတ္ကို တက္ႀကြေစတယ္ လန္းဆန္းေစတယ္ လာဘ္ရႊင္ေစတယ္ စိတ္ခြန္အားကိုၿဖစ္ေစတယ္ စိတ္သတၱိေတြ ၿပန္ၿပန္ေကာင္းလာေစတယ္ ကိုယ္ ့ကံကို ကိုယ္ ပံုယံုလာေစတယ္ ကိုယ္ ့စိတ္ကို လံုၿခံဳေစတယ္ ၿပႆနာေတြကိုေလ်ာ ့က်သြားေစတယ္ ေအးခ်မ္းလာေစတယ္ .
...အဲ ့ဒီမွာ သေၿပရြက္ကို သံုးတာဟာ ၿမန္မာတစ္ၿပည္လံုး ၇ ေန ့သားသမီးေတြ ရဲ ့ ေအာင္အတိတ္ ေအာင္နမိ္တ္ေဆာင္ေစတဲ ့ တစ္မ်ိဳးသားလံုးရဲ ့ မဂၤလာအညြန္ ့အၿဖစ္ယူသံုးတဲ ့သေဘာၿဖစ္တယ္ ဘယ္သူဘယ္၀ါ ေန ့သား နံေတြမေကာက္ဘူး....( ေနာက္တစ္ခ်က္က အကယ္၍ သေၿပညြန္ ့မရရင္ေရာလို ့ဆိုလာရင္ ရရာ စိမ္းစိမ္းစိုစို သစ္ရြက္ သစ္ညြန္ ့တစ္ခုခုသာ ယူသံုးပက္ၿဖန္းပါေလ အခိုက္ဓါတ္မရွိပါဘူးလို ့ဆိုမွာပါ....
အေႀကာင္းက ၿဖန္းမယ္ ့ (ေရနဲ ့ေရေမႊးေရ) ဟာ စီရင္ထားတဲ ့ေရမို ့ပါပဲ...စီရင္ပံုကလဲ မခက္ပါဘူး...စီရင္ပံု ၂ မ်ိဳးရွိတယ္..တစ္မ်ိဳးက အိမ္ေတြမွာ ရွိတတ္ေဆာင္ထားတတ္တဲ ့ ဘယ္က ညာက တရားပြဲက ပဌာန္းေရစင္တို ့ ဘယ္သူဘယ္၀ါရဲ ့ ေရမန္းတို ့ကို အဆင္သင္ ့ယူ ဖလားေလးထဲထည္ ့ ေရေမႊးညွစ္ၿပီး ဘုရားစာတစ္ခုခု (၀ါ) ဂါထာေတြ တစ္ခုခု စိတ္ကရြတ္ၿပီး ၿဖန္းယံုပါပဲ.....ေနာက္တစ္နည္းက...ဘာေရမွ အဆင္သင္ ့မရွိဘူးဆိုရင္....
ဖလားထဲေရနဲနဲထည္ ့ ေရေမႊးညွစ္ထည္ ့ သေၿပညြန္ ့နဲနဲ စိုက္ေထာင္ထည္ ့ၿပီးရင္ အဲ ့ေရေမႊးေရခြက္ထဲ ညာလက္ညွိဳးေလး စိုက္ကိုင္ၿပီး သရဏဂံုသံုးပါး (သို ့) ရရာ
ဂါထာတစ္ခုခုကို ''ဥံဳ ''ခံ ၿပီး ၃ေခါက္တို ့ ၉ ေခါက္တို ့မန္း ၿပီး အဲ ့ ကိုယ္တိုင္မန္းထားတဲ ့ေရမန္းနဲ ့သေၿပရြက္ေတြနဲ ့ ဘုရားစာစိတ္ကရြတ္ၿပီးလိုက္ၿဖန္းလိုက္ယံုပါပဲ.
ဥံဳ ခံတာဟာ ဌာန္ေတြ မာန္ေတြ ကို အသံလွိဳင္းနဲ ့အဟိန္းအၿဖစ္ အသံစြမ္းအင္ကို ထည္ ့လိုက္တဲ ့ သေဘာအၿဖစ္ ဥံဳ အသံကို သံုးတဲ ့သေဘာယူပါတယ္..
ဒီနည္းကို အိပ္မက္ယာမက္မေကာင္းတဲ ့အခါ ေနမထိထိုင္မသာ ထိုင္းမွိဳင္းေနတဲ ့အခါ စိတ္ေတြ ေလးလံေနတဲ ့အခါ စသၿဖင္ ့အခ်ိန္မေရြး အခါမေရြး ထ လုပ္
လို ့ေကာင္းပါတယ္..ကိုယ္တိုင္ စိတ္ေပါက္ရင္ ထ ထ လုပ္တဲ ့ နည္းပါ....
ေတြးေခၚနည္းတစ္ခု
ေတြးေခၚနည္းတစ္ခု
-----
က်ေနာ္ ့ေတြးေခၚနည္းကိုဆိုလိုတာပါ..အလုပ္ထဲမွာ ေၿပာေလ ့ရွိတဲ ့ ေတြးေခၚနည္းေပါ ့...က်ေနာ္တို ့၀န္းက်င္မွာ ခ်ဲဒိုင္ေတြ က်ယ္က်ယ္ၿပန္ ့ၿပန္ ့ရွိေနတုန္းက
ဒိုင္ေတြရွိေနေတာ ့ထိုးသားေတြလည္းအမ်ားႀကီးေပါ ့ ( က်ေနာ္လဲ အၿမဲမဟုတ္ေပမယ္ ့ စိတ္ကူးေပါက္ရင္ ထ ထ ထိုးတတ္ပါတယ္)..အဲ ့ေတာ ့ ထိုးသားတစ္ခ်ိဳ ့က
ေလာင္းကစား အက်ိဳးေပးမေပးလာလာေမးေလ ့ရွိပါတယ္..(တကယ္က ခ်ဲထိုးခ်င္လို ့ေမးတာမ်ားၿပီး ခ်ဲထိုးတာကို ဒဲ ့မေၿပာပဲ ေလာင္းကစားကံရွိမရွိ ၀ိုက္ေမးတာ..
အဲ ့မွာ တစ္ခ်ိဳ ့က ေဗဒင္ဆရာဆို ေပါက္ဂဏန္း ခ်ဲနံပတ္သိမယ္ခ်ည္း အထင္ရွိေလသလားမသိ..ဂဏန္းေတာင္းတာ ရွိေသးတယ္...ဂဏန္းေတာင္းပံုကလဲ ညက္တယ္.ခ်ဲဂဏန္း ဘာရလဲလို ့ မေတာင္းပဲ ဘ၀အတြက္ အက်ိဳးေပးဂဏန္းက ဘာလဲလို ့ ေဗဒင္ေမးသလိုလို ေမးတာမ်ိဳးပါေသးတယ္.တစ္ခ်ိဳ ့ကေတာ ့ ဒဲ ့ႀကီးေမးတာပါ ႀဆာေရ ဒီအပါတ္ဘာဂဏန္းရလဲတဲ ့.....ငိငိ)..
က်ေနာ္က ခ်ဲဂဏန္းေတြ လာေမးရင္ ဒဲ ့လႊတ္တာမ်ားပါတယ္ ..သိဘူးလို ့...ငိငိ...။...တစ္ခ်ိဳ ့ကိုေတာ ့ စိတ္လိုလက္ရရွိရင္ က်ေနာ္ ့အေတြးကို ေအးေဆး ၿပန္ေၿပာေလ့ရွိပါတယ္....ေလာင္းကစား အက်ိဳးေပးမေပးတို ့ ဘာတို ့ကို တကယ္ မတြက္တတ္ပါဘူးဆိုတဲ ့အေႀကာင္းက စအေၿခခံၿပီး က်ေနာ့္ အေတြ ့အႀကံဳအရ လူအမ်ားစုမွာ ေလာင္းကစားနဲ ့ အက်ိဳးေပးတာမ်ိဳး သိ္ပ္မေတြ ့ခဲ ့ရဘူး.ေလာင္းကစားကို အသည္းအသန္ႏွစ္ၿပီး လုပ္ေလ ့ရွိတဲ ့အမ်ားစုဟာ .ဒိုင္က မေလ်ာ္နိုင္ေတာ ့ရင္ ရဲေက ့စ္ၿငိသြားရင္ ရပ္သြားတာ ထြက္ေၿပးတာမ်ိဳးေတြနဲ ့ နိဂံုးခ်ဳပ္ ရပ္သြားေလ ့ရွိၿပီး ထိုးသားေတြကလည္း ေနာက္ဆံုးမွာ ေႀကြးေတြ ဒိုင္ေပါင္းစံုမွာ အၿပင္မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းေတြအမ်ိဳးေတြ ဆီမွာ ပတ္လည္ခိုက္ၿပီး အေႀကြးမဆပ္နိုင္ေတာ ့မွ ရပ္သြားတာခ်ည္းမ်ားတာေတြ ့ခဲ ့ရတာပါပဲဗ်ာ..လို ့..စေၿပာလိုက္တတ္ပါတယ္...
ဒါေပမယ္ ့ဆိုၿပီး ဆက္ေၿပာတာက...က်ေနာ္လည္း တစ္ခါတစ္ေလ ခ်ဲထိုးေလ ့ရွိတာပါပဲ..ထိုးၿပီဆိုေတာ ့ ေပါက္ခ်င္တာေပါ ့ေလလို ့..ဒါေပမယ္ ့ ခ်ဲထိုးတာရဲ ့ မေသၿခာမွဳ ့က ဘယ္ေလာက္ မေသၿခာသလဲဆိုရင္ ေပါက္ခ်င္ေပါက္မယ္ ေပါက္ခ်င္မွလဲ ေပါက္မွာ မေပါက္ခ်င ္မေပါက္ဘူး.မေပါက္ဖိုးက ပိုမ်ားၿပန္တယ္ .ေပါက္ၿပန္ေတာ ့လဲ ဒိုင္က ကိုယ္ ့ကိုယ္ ေလ်ာ္ဦးမွ ကိုယ္ေပါက္ေတာ ့မွ မေလ်ာ္နိုင္ေတာ ့ဘူး ရဲအဖမ္းခံရၿပီ ဆိုရင္ ထိုးထားတဲ ့ေငြက ဂန္ ့ၿပီ ဒီေတာ ့ ကိုယ္ထိုးတာတဲ ့ ေငြက အဆံုးဖက္က ပိုမ်ားေနၿပီ...ဒီေတာ ့ စထိုးကတည္းက အခု ခ်ဲထိုးလိုက္တဲ ့ေငြဟာ ၿပန္မလာ ဇာတ္ကားရိုက္ဖို ့မ်ားၿပီ...ဒါဆို အဲ ၿပန္မလာေတာ ့တဲ ့့ေငြဟာ ကိုယ္ ့ ဘ၀ကို ၿပိဳလဲသြားေစနိုင္တဲ ့ေငြလား ကိုယ္ ့စီးပြားေတြ လူမွဳ ့ဘ၀ေတြကို ထိခိုက္နိုင္ေစလားလို ့စေတြးတယ္....မထိခိုက္ေလာက္ပါဘူး. အလွဳခံေတာင္ထည္ ့လို ့ရတဲ ့ေငြပါ သြားႀကားေတာင္ မညပ္ဖူး ဆိုရင္ ခင္ဗ်ာ ့ပိုက္ဆံခင္ဗ်ာ ့ သေဘာပဲ ကိုယ္ ့ပိုက္ဆံကိုယ္ ဘာသံုးသံုးေပါ ့ စိတ္အစာေႀကြးတဲ ့သေဘာေပါ ့လို ့ ေတြးၿပတာပါ...
ႀကမ္းတမ္း ခက္ထန္မွဳ ့ေတြက သာယာ ေလညွင္းေတြထက္ ပိုမ်ားမ်ား ႀကံဳေတြ ့ရတဲ ့ လူ ့ဘ၀ဆိုတာ တစ္ခါတစ္ေလ ဘ၀အေမာေတြကေန စိတ္သက္သာခြင္ ့ ယာယီသေဘာပဲဆိုေစေစ...စိတ္ရဲ ့တဒဂၤ လြတ္ေၿမာက္ရာအတြက္ ကိုယ္ဖီလင္လာရာ ကိုယ္၀ါသနာပါရာေလး လုပ္လုပ္ေပးရတဲ ့ စိတ္အာဟာရ
သေဘာ လိုအပ္တယ္ေပါ ့ ...ၿပီးေတာ ့ ခ်ဲထိုးတာဟာ ေငြရမက္ သေဘာေတြခ်ည္း ၿဖစ္ေနတာ မဟုတ္ပဲ ကိုယ္ေမ်ွာ္လင္ ့ထားတဲ ့ ရလာဒ္တစ္ခုကို ေစာင္ ့ေနတုန္းကိုယ္ ့မွာ ၿဖစ္ေနတဲ ့ စိတ္လွဳပ္ရွားမွဳ ့တစ္ခုကိုလည္း လူဟာ စြဲလန္းေနတတ္တဲ ့သေဘာပါတယ္ေပါ ့ေလ...
အဲ ့လိုေတြ ေတာ္ကီလႊတ္ၿပီးမွ ဆိုပါေတာ ့ဗ်ာ...က်ေနာ္ ့၀င္ေငြ တစ္လကို ၁၀ပံုးေလာက္ ၀င္ေနလို ့ ခ်ဲတစ္ပတ္ကို တစ္ေသာင္းဖိုးေလာက္ လႊတ္တာ အဲ ့ေငြတစ္ေသာင္း ၿပန္မလာေတာ ့ရင္လဲ က်ေနာ္ ့ဘဇ္နက္ကို မထိခိုက္လို ့ က်ေနာ္ တစ္ေသာင္းဖိုးခ်ဲထိုးတယ္ေပါ ့ ေလာင္းကစားကံရွိမရွိ အေရးမစိုက္ဖူးေပါ ့..
ဒါေပမယ္. ့ က်ေနာ္ ့၀င္ေငြက တစ္လကို တစ္သိန္းေလာက္ပဲ ရွိရင္ေတာ ့ တစ္ေသာင္းဖိုး မဆိုထားနဲ ့ တစ္ၿပားဖိုးမွ ခ်ဲတို ့ေလာင္းကစားတို ့ လုပ္ေတာ ့မွာ မဟုတ္ဖူး..တစ္သိန္း ၀င္ေငြေလာက္မွာ တစ္ေသာင္းမဆိုထားနဲ ့ ငါးရာဆိုတာေတာင္ ကိုယ္ ့မီးဖိုေခ်ာင္အတြက္ သိပ္တန္ဘိုးႀကီးတယ္...က်ေနာ္တို ့ရွာထားတာ အလကားရထားတဲ ့ေငြေတြ မသမာဇီ၀နဲ ့ ရထားတာ မဟုတ္ဖူးေလ..လို ့ရွင္းၿပတတ္တယ္...ဒါ က်ေနာ္ ့ေတြးေခၚနည္းတစ္ခုေပါ ့.
.( သေဘာက စီးပြား သေဘာေတြေဆာင္လာရင္ ကိုယ္ ့ဘ၀အေၿခခံသေဘာ ကိုယ္ ့ထမင္းအိုးကို ထိခိုက္နိုင္ေၿခ ရွိမရွိ အရင္ ခ်ိန္ဆၿပီး လွဳပ္ရွားတယ္ဆိုတဲ ့သေဘာေပါ ့ .ပိုက္ဆံေတြ ကိုယ္ ပိုရဖို ့ထက္ လက္ရွိရေနဆဲ ၿဖစ္တည္ေနဆဲ တည္ၿငိမ္ေနတဲ ့ ကိုယ္ ့ဘ၀ အေၿခခံကို အရင္ ေတြးေတာ ကာကြယ္ထားတဲ ့သေဘာတရားကို အရင္က်င္ ့သံုးတဲ ့စတိုင္ေပါ ့)
အေၿပာင္းအလဲ

အေၿပာင္းအလဲ
--
တစ္သက္လံုးက ''ဆရာသီဟ ''လို ့ပဲ အမည္တပ္ၿပီး လုပ္လာတာ..ဖြရြာထဲ တက္လာေတာ ့ အေကာင္ ့အမည္ေပးတဲ ့အခါ ကိုယ္ ့ဆရာေတြရဲ ့ပညာဂုဏ္ကို ပူေဇာ္တန္ဘိုးထားတဲ ့သေဘာေရာကိုယ္ ့အလုပ္ကို ကိုယ္ၿပန္ေလးစားေပးတဲ ့သေဘာနဲ ့''န၀င္းသီဟ ''လို ့ အေကာင္ ့အမည္ေပးလိုက္ခဲ ့တယ္ဗ်....
ဒါနဲ ့ အြန္လိုင္းမွာ ႏွစ္ေပါက္လာေတာ ့ ''န၀င္း''ဆိုတဲ ့စကားလံုးကို သေဘာက်လာတယ္...ေလာကီပညာအရ ဆရာနဲ ့ဆရာႀကီးရဲ ့န၀င္းစီးပြဲယႀတာပညာ သေဘာေႀကာင္ ့တင္မကဘူး....
.
ကိုယ္ ့အယူက ၿမတ္ရွင္ေစာရဲ ့ဂုဏ္ေတာ္ ၉ ပါးသေဘာကိုပါ အာရံုၿပဳလို ့ သိပ္ေကာင္းေနလို ့ပဲ...
ဒါနဲ ့ စိတ္ကူးက တစ္သက္တာလံုး သံုးလာတဲ ့ ''ဆရာသီဟ '' ၀ိဇၨာနည္းက် ၿမန္မာ ့ေဗဒင္ န၀င္းးစီးဓါတ္ယႀတာ ''ဆိုတဲ ့ ဆိုင္းဘုတ္ပိစိေလးေနရာမွာ ''ဆရာန၀င္းသီဟ '' ''၀ိဇၨာနည္းက် ၿမန္မာ ့ေဗဒင္ န၀င္းစီးဓါတ္ယႀတာ'' ဆိုတဲ ့ ဆိုင္းဘုတ္ပိစိ အသစ္ေလးေၿပာင္းလဲလိုက္ဖို ့စိတ္ကူးလိုက္တယ္
ဒီဆိုင္းဘုတ္ေလးက ဘယ္ညာ ၿဖစ္ၿပီး အိမ္ထဲမွေတာ ့ေၿပာင္းၿပီးသားေပါ ့..ဆိုင္းဘုတ္လုပ္ထားတာက ေႀကာ္ၿငာတာမဟုတ္ခဲ ့ဘူး ပထမပိုင္းမွာ အၿဖစ္ရွိမွာမဟုတ္ဘူး အရူးထတာပါဆိုၿပီးလာၿပီး ဟာသလုပ္တဲ ့
လမ္းထဲ အရပ္ထဲက လူေတြကို ၿဖဲၿပထားတဲ ့အေနနဲ ့ပဲ လမ္းမထုတ္ထားတဲ ့ ဆိုင္းဘုတ္ လုပ္ထားတာမ်ိဳး...
.ဒီေန ့အထိ ဘယ္မွာမွ မေႀကာ္ၿငာခဲ ့ဘူး ေနာက္လဲ ေႀကာ္ၿငာမွာမဟုတ္ဘူး ဘ၀ေလးတစ္ခုကို ေအးေအးပဲ ေနခ်င္လို ့ လူသိမ်ားမွာေတာင္ စိုးေနတာမ်ိဳး...ငိငိ...
အခု အမည္မွာ ''န၀င္း ''လို ့ထည္ ့တာက က်ေနာ္တို ့ရဲ ့ဒုတိယဆရာ ဆရာႀကီး ဦးႀကာၿမင္ ့ ေဗဒင္အခ်ဳ္မဟာဘုတ္နိဒါန္း '' ရဲ ့ပညာကို တေလးတစားပူေဇာ္တဲ ့အေနနဲ ့ေပါ ့ ''၀ိဇၨာနည္းက် ၿမန္မာ ့ေဗဒင္ '' ဆိုတာက က်ေနာ္တို ့ရဲ ့ပထမဆရာ ''ဆရာဦးလင္းေအာင္ ၀ိဇၨာနည္းက် ၿမန္မာ ့ေဗဒင္ ''ကို ကန္ေတာ့ ပူေဇာ္တဲ ့စိတ္နဲ ့ေပါ ့...
ကိုယ္ ့အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းအလုပ္ကို ကိုယ္ေလးစားရမယ္တဲ ့စိတ္ကေတာ ့ ကုန္သည္ေစ်းသည္ေတြ ၿဖစ္တဲ ့ မိဘေတြရဲ ့သေဘာထားက ကူးစက္လာတာပါပဲ....အဲ..အဲ ့ေကာ္ၿပား ဆိုင္းဘုတ္ေလး တန္ဘိုးကလဲ ၀ဋ္လည္တာလား န၀င္းဓါတ္အစီးခံလိုက္ရတာလားေတာ ့ မေၿပာတတ္ဘူး ၁၈၀၀၀ က်ပ္ ( တစ္ေသာင္းနဲ ့မွ ရွစ္ေထာင္က်ပ္ ) က်သင္ ့ပါတယ္တဲ ့ ခ္ ငိငိ..
ဆိုင္းဘုတ္အေရာင္မွာ အခါတိုင္ '''အထက္ေဆာင္ပန္းေအာက္နင္းႀကမ္း'' ပညာခန္းသံုးခဲ ့တယ္
--------------
အဲ ဆိုင္းဘုတ္မွာ ေဆာင္ပန္းနင္းႀကမ္းပညာခန္းေလးေတာ ့ထည္ ့ထားတယ္....က်ေနာ္က ၁ ေသာႀကာ ရာဇဖြားၿဖစ္လို ့ ေဆာင္ပန္း အသန္ ့က ၁ ႀကြင္းမဟာဘုတ္အရ သိုက္အိမ္က အဂၤါနံ အစိမ္း ေသာႀကာ သားသမီးရဲ ့ ပဥၥပြတ္ နံ နဲ ့ အထြန္းအိမ္က စေနနံ ေသာႀကာသားသမီးရဲ ့ အလယ္တြဲ အညြန္ ့ နံ ၂ ခုက သန္ ့ေနတယ္...
အဲ ့ေတာ ့ အဂၤါ နံ အစိမ္း နဲ ့စေနနံ အနက္ ကို လူအမည္ မွာ အဓိက သံုးဖို ့ ေတြးတဲ ့အခါ အနက္က အညြန္ ့အေရာင္မွန္ေပမယ္ ့ အမ်ားဆိုင္ရာ သေဘာမွာ မဂၤလာမဲ ့ေနတယ္...ဒီေတာ ့ အဂၤါနံ အစိမ္းကို ေဆာင္ပန္းအေရာင္ အၿဖစ္ေရြးလိုက္တယ္...
အဲ ့ အဂၤါ နံ ကို ေရြတဲ ့အခါ အဂၤါ နံဟာ ေသာႀကာသာသမီးေတြရဲ ့ အထက္ေဆာင္ပန္း ေအာက္နင္းႀကမ္း ပညာသေဘာမွာ အတြဲ မိတာက တနလၤာ နံ နဲ ့ အတြဲ...စိန္ၿခယ္တို ့ ေဇာ္ႀကားတို ့ဆိုတဲ ့ ပန္းယ အတြဲ ေပါ ့... ဒီေတာ ့ ဆိုင္းဘုတ္ေအာက္ခံအေရာင္ကို တနလၤာနံ အေရာင္ အၿဖဴေရာင္ကို ခံေစလိုက္တယ္..
ဒီေတာ ့ ဆိုင္ဘုတ္အေရာင္က ေအာက္ခံအၿဖဴေရာင္အၿပားေပၚမွာ လူအမည္က အစိမ္းေရာင္ နဲ ့ ေရးထားတဲ ့ ဆိုင္းဘုတ္ ၿဖစ္လာတယ္ေပါ ့ေလ...( ေနာက္တစ္ခ်က္က ေအာက္ခံအေရာင္က ခြင္မတည္ ့ၿခင္းဟာ အေရးတႀကီးေတာ ့မဟုတ္ဘူး လူအမည္ (၀ါ) အဓိကအမည္ကိုသာ အထက္ေဆာင္ပန္း အေရာင္သံုးခုထဲက တစ္ခုခု ၿဖစ္ဖို ့က လိုရင္းၿဖစ္တယ္)
Subscribe to:
Posts (Atom)