Powered By Blogger

Monday, November 23, 2015

'''' အုန္းသီးယႀတာ သေဘာ ေပါင္မုန္ ့ ငွက္ေပ်ာ္သီး ေခါစာ ...ကုန္းစာေရစာသေဘာ..လွဴဒါန္း ေပးကမ္း စြန္ ့ႀကဲ သေဘာ.....'''



'''' အုန္းသီးယႀတာ သေဘာ ေပါင္မုန္ ့ ငွက္ေပ်ာ္သီး ေခါစာ ...ကုန္းစာေရစာသေဘာ..လွဴဒါန္း ေပးကမ္း စြန္ ့ႀကဲ သေဘာ.....'''
-----
ေရးၿပီးသားေလး ..ၿပန္လိုခ်င္တယ္ဆိုလို ့...နဲနဲ မြမ္းမံၿပီး...ငိငိ လိုက္တယ္....ငိငိ :P =D
---
အုန္းသီး ယႀတာ အစက ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန ့မွာ လုပ္တဲ ့ ယႀတာပါ မိသားစု တစ္စုလံုး တစ္ေယာက္ခ်င္းကို ေၿခမန္းကြင္းနဲ ့ေဆာင္ပန္းနင္းႀကမ္းရိုက္ ေၿခသည္းလက္သည္းဆံပင္ေတြ စကၠဴနဲ ့ တစ္ထုတ္စီထုတ္ အုန္းသီးထဲ ထည္ ့ ခြ်တ္ခ်ထားတဲ ့ေၿခမန္းကြင္း ၁ကြင္းပါထည္ ့ ၿပီး မိသားစု အားလံုးၿပီးသြားေတာ ့ အဲ ့အုန္းးသီးကို ေရာေမ်ွာ ပြဲကေတာ ့ မိသားစု ၁စု အတြက္ စုေပါင္းပြဲ ၁ပြဲထြန္းေပးလိုက္တယ္ေပါ ့ .....သႀကၤန္စာေတြမွာ ပါတတ္တဲ ့ ႏွစ္သစ္အကူးေၿပာင္းမွာ ဘာေန ့သား ဘာယႀတာလုပ္လိုက္ပါ တစ္ႏွစ္တာအတြက္ ဘာညာ သေဘာလိုပဲ ႏွစ္ဆန္း ၁ရက္ေန ့မွာ အုန္းသီးယႀတာကို လုပ္လိုက္ရင္ တစ္ႏွစ္တာ အတြင္း ဥပေစၥဒကကံတို ့ ကပ္သေဘာေတြတို ့က ဘာညာေပါ ့...အုန္းသီးယႀတာဆိုတာ မိသားစု အသင္းအဖြဲ ့ ဆိုတဲ ့ မူလအၿခာ တနဂၤေႏြတိုင္စဥ္ႀကီးက မူလအၿခာတည္ၿမဲခိုင္ခန္ ့ေအာင္သေဘာေပါ ့ေလ....



ဒါေပမယ္ ့ အဲ ့အုန္းသီးယႀတာကို ႏွစ္ဆန္း ၁ရက္တင္မကပဲ အဂၤါလို စေနလို သက္ေရာက္ေတြမွာ က်မၼာေရး နာတာရွည္ၿဖစ္ေနတာမ်ိဳးေတြ ခဏခဏ ၿခဴၿခာေနတာမ်ိဳးေတြမွာေတာ ့ န၀င္းပြဲလာထိုင္ရင္ လိုအပ္တယ္လို ့ စိတ္ကထင္လာရင္ န၀င္းပြဲနဲ ့အတူ ထည္ ့လုပ္ေပးလိ္ု ့လည္း ရပါတယ္ သေဘာက ႏွစ္ဆန္း ၁ ရက္ ယႀတာ သေဘာမဟုတ္ေတာ ့ပဲ က်မၼာေရး အေနအထားႀကည္ ့ၿပီး အခ်ိန္မေရြးထည္ ့လုပ္တယ္ေပါ ့ဗ်ာ...

ေနာက္ႀကေတာ ့ န၀င္းပြဲဖို ့မတတ္နိုင္ေလာက္တဲ ့သူေတြ န၀င္းပြဲယႀတာဆိုတာ ရွိေႀကာင္းကို မေၿပာခ်င္ပဲ အလြယ္ယႀတာကိုပဲ ေၿပာေပးလိုက္ခ်င္တဲ ့အခါ မ်ိဳးေတြ အေ၀းသမားေတြ အတြက္ န၀င္းပြဲလြတ္ ေၿခမန္းကြင္းလြတ္ ကိုယ္တိုင္ လုပ္လို ့ရတဲ ့ အုးသီးယႀတာစတိုင္ကို ေတြးၿပီး ညႊန္ေပးလိုက္တယ္...လုပ္ပံုက ရိုးရိုးေလးပါပဲ...

ဆံပင္လက္သည္း ေၿခသည္း စတိညွပ္ စကၠဴနဲ ့တစ္ထုတ္ခ်င္း ခြဲထုတ္(ေသးေသးက်စ္က်စ္ထုတ္ ) အုန္းသီး ထိပ္က မ်က္စိ ၃ စိ အရာေလးက ေၿပာ ့စိစိ ၿဖစ္ေနတဲ ့ အပင္ထြက္ဖို ့ အရာေလးကို ဓားဦးေလးနဲ ့ေဖါက္ ၿပားေစ ့ေလာက္ အေပါက္ေလးထဲ ဆံပင္ လက္သည္း ေၿခသည္း အစဥ္လိုက္ထည္ ့
( အစီအစဥ္မက်လဲရတယ္) အရည္မသြန္နဲ ့...ထည္ ့ၿပီးရင္ တစ္ခုခုနဲ ့အဲ ့အေပါက္ေလးၿပန္ပိတ္ ကြ်တ္ကြ်တ္အိပ္ထဲထည္ ့ ေရေမ်ွာ (၀ါ) အမွိဳက္ပံုပစ္ ေပါ ့ေလ
( အင္းက်ီေပါသူဆို အင္းက်ီေဟာင္း တစ္ထည္ေရာ ပစ္၊ မေပါရင္ အင္းက်ီ မထည္ ့နဲ ့ေပါ ့ ဒါက အုန္းသီးယႀတာကို အလြယ္ ၀မ္းဘိုင္၀မ္း သေဘာမွာ သံုးတာ....

က်မၼာေရး ညံ ့မွ ထ သံုးတာမ်ိဳးဆိုေပမယ္ ့ စေနလိုသက္ေရာက္ေတြ မရဏ သက္ေရာက္လို လအဆိုး လစိတ္အဆိုးေတြခ်ိန္ၿပီး တစ္လ တစ္လခြဲ စာ ႀကိဳလုပ္ထားလို ့လဲရတယ္...အုန္းသီးယႀတာခ်ည္းလဲ လုပ္လို ့ရသလို တစ္ၿခား ကိုယ္စားပစ္ယႀတာေတြနဲ ့လဲတြဲလို ့ရတယ္...အုန္းသီး ယႀတာသေဘာက အညံ ့ဓါတ္ေတြကို ဖယ္တာမ်ိဳးၿဖစ္လို
ညအိပ္ အိမ္ထဲ မထားပဲ ေန ့ခ်င္းစြန္ ့သေဘာသြားတယ္
------------

ေနာက္ ကုန္းစာေရစာ သေဘာ အလြယ္ေတြက ေပါင္မုန္ ့ ၂ ခ်ပ္ႀကားမွာ ဆံပင္လက္သည္းေၿခသည္းကို ဟမ္ဘာဂါလို ညွပ္ၿပီး စကၠဴနဲ ့ပတ္ အမွိဳက္ပံု ပစ္တာလဲ လုပ္လို ့ရတယ္

ေနာက္ ဖီးႀကမ္း ငွက္ေပ်ာ အမွည္ ့ ကို အခြံမခြာပဲ ေဒါင္လိုက္ အလ်ားလိုက္ ခြဲ ၊ ၿပီးရင္ ဆံပင္ လက္သည္း ေၿခသည္း ထုတ္ေတြကို တစ္ထုတ္စီ ငွက္ေပ်ာ္သီးအသားထဲ ထိပ္ လယ္ အရင္း ဆံပင္ထုတ္ လက္သည္း ေၿခသည္း ထုတ္ေတြ ၿမွဳတ္ထည္ ့ ၿပန္စိ အမွိဳက္ပံု ပစ္ တာ ေရေမ်ွာတာေတြ လုပ္ေပါ ့ေလ...

ကုန္စာေရစာသေဘာက ေၿမဖုတ္ သေဘာ ေအာက္သတၱ၀ါေတြကို ဒါနခန္းသေဘာပါ ပါတယ္...သေဘာက ထမင္းက်န္ဟင္းက်န္ စြန္ ့တာေတာင္ ပုရြက္ဆိတ္ေတြ စားပါေစဆိုတဲ ့စိတ္ေမြးလိုက္ရင္ အမွိဳက္ပစ္တာေတာင္ အလွဳေၿမာက္တဲ ့ ဒါနခန္း ကုသိုလ္ ရသြားတာမ်ိဳး...ၿပီးေတာ ့ ၿမန္မာ ့ ဓေလ ့ အစဥ္အလာက ေခါပေဒါင္း ( ေခါပန္းေတာင္း )နဲ ့ ေခါစာပစ္တဲ ့ ဓေလ ့ကို ၿမိဳ ့နည္း ၿမိဳ ့ဟန္ ေခတ္သစ္ဟန္နဲ ့ အသြင္ေၿပာင္းလုပ္တာနဲ ့သေဘာတရားအတူတူပဲ...ေခါစာ အေႀကာင္းေတာ ့ ေရးေတာ ့ပါဘူး တစ္ရြာတစ္ပုဒ္ဆန္းေတြ.. က်ေနာ္တို ့ အေမေတြကေတာ ့ ဆန္ေကာနဲ ့ဘာညာေတြထည္ ့ ေန၀င္ရီတေရာ အိမ္ေနာက္ထြက္ ခ် ေယာင္းမနဲ ့ဆန္ေကာ နံေဘာင္ေခါက္ၿပီး ေကြ်းခဲ ့တာပဲ...ငိငိ :P =D 😁

ေနာက္တစ္နည္းက န၀င္းပြဲနဲ ့ထည္ ့သံုးတဲ ့ နည္း ထမင္း ၇ ဆုပ္ ပန္း ၇ ပြင္ ့နည္း...ဒါကိုလည္း ၀မ္းဘိုင္၀မ္း အတြက္ ခ်ဳပ္ခ်လိုက္တာက ဘာန၀င္းပြဲ ဘာေၿခမန္းကြင္းမွ မပါပဲ ၿခဴၿခာေနရင္ ကံနိမ္ ့ေနတယ္လို ့ ကိုယ္ ့ဟာကိုယ္ ထင္လာရင္ လုပ္တာက ...

ကြ်တ္ကြ်တ္အိပ္ထဲ ထမင္း ၇ ဆုပ္ထည္ ့ ပန္း ၇ ဆုပ္ထည္ ့ ( ပန္းဆိုလို ့ အႀကီးႀကီးေတြ ေတြးမေနနဲ ့ စပယ္ ၇ ပြင္ ့လဲ ၿဖစ္တယ္ ႏွင္းဆီ ၇ ပြင္ ့လဲ ၿဖစ္တယ္ ပန္းၿဖစ္ရင္ ၿပီးတာပဲ )
ဆံပင္ လက္သည္းေၿခသည္း ညွပ္ထည္ ့ၿပီး အမွိဳက္ပံု ပစ္လဲရတယ္..( အထည္ေပါရင္ ၀တ္ေဟာင္းတစ္ထည္ ထည္ ့ပစ္ေပါ ့)

ဒီသေဘာေတြက အပယ္ဘံုသား ပရေလာသား ေအာက္ အတြက္ သေဘာေတြခ်ည္းပဲ အဲ ့ ေအာက္အတြက္ သေဘာဆိုတာလဲ ဒါနခန္း သံုးမ်ိဳးကလာတာ...ဒါနခန္းမွာ ဘံုသေဘာ သီလသေဘာ ဂုဏ္ရည္ သေဘာ လူေနမွဳ ့သေဘာ ေတြ နဲ ့ ဘ၀အဆင္ ့ သံုးမ်ိဳးခြဲနိုင္တယ္ အသံုးအႏွံဳးက
''' လွဳဒန္း ေပးကမ္း စြန္ ့ႀကဲ '''...ဆိုတဲ ့ အသံုး...

ဘုရားအမွဳးရွိတဲ ့ ဘုန္းႀကီးသီလရွင္ေတြ မိဘtေဒၚဦးေလး ဆရာသမားေတြ သက္ႀကီး၀ါႀကီးေတြ စသၿဖင္ ့ ကိုယ္ ့ထက္ သီလဂုဏ္ ဘာညာေတြ ၿမင္ သူကို သြားတဲ ့ဒါနခန္းက '' လွဳဒါန္းတာ...ဥပမာ ေသာႀကာသား က်မၼာေရး ညံ ့ရင္ သစ္သီးဆြမ္း သီဟိုေစ ့ ဘုရားကပ္တာက ဆရာသခင္ေတြကို ေငြေတြ မုန္ ့ပံုးေတြ သြားကန္ေတာ့တာမ်ိဳး
''''လွဳဒါန္း ဒါနၿပဳတာ....'

ကိုယ္နဲ ့စီးပြား ပညာ အလုပ္ လူေနမွဳ ့ဘ၀အဆင္ ့အတန္း သေဘာ လယ္ဘယ္ တန္းတူေတြကို ထမင္းလိုက္ေကြ်းတာ အိမ္နီးနားခ်င္းေတြကို အစားအေသာက္ေတြ ဒါနခန္းအၿဖစ္ တစ္ခုခု ေ၀တာ စသၿဖင္ ့က '''ေပးကမ္းဒါန '''ၿပဳတာသေဘာ..

အိမ္ေရွ ့လာရပ္တဲ ့ အလွဳခံ ( သူဖုန္းစားေတြသေဘာ) ကိုေတာ ့ ကိုယ္ ့အ၀တ္အစားေတြ ေပးလိုက္တာက စြန္ ့ႀကဲဒါနခန္းသေဘာ....အဲ ့ စြန္ ့ႀကဲ ဒါနခန္းထဲမွာ အေပၚက ေရး
ခဲ ့တဲ ့ ကုန္းစာေရစာသေဘာေတြ ပါၿပီး ဘုရားပြဲ သာသနာပြဲ ဘိုးေတာ္ပြဲ ကိုယ္ ့နံတူ ဘုန္းႀကီးကို သဃၤန္းကပ္တဲ ့ သေဘာေတြက လွဳဒါန္းတဲ ့ဒါနခန္းထဲပါတယ္....

သေဘာက ယႀတာပညာေတြမွာ အဲ ့လိုေတြ ရွိတယ္ေပါ ့ေလ ၿပီးေတာ ့ အဲ ့လို မ်ိဳးႏြယ္ အယူ ေဒသ အသက္ မေရြး လုပ္ဖို ့လြယ္တဲ ့ အေပါ ့အပါးယႀတာသေဘာမ်ိဳးေတြ အမ်ားဆိုင္ရာ သေဘာေတြ အတြက္လည္း လိုအပ္တယ္ေပါ ့ေလ


၀ဋ္နာ ကံနာ လို ့ထင္လာရင္ ေဆးေပါင္းခလာရင္ ( ေပ်ာက္လြယ္သင္ ့တဲ ့ ေရာဂါက အရစ္ရွည္ေနတယ္လို ့ထင္လာရင္ ဘုရားကုတြဲ ႀကည္ ့ရတဲ ့အေႀကာင္း ေရးခဲ ့ဖူးတယ္..သေဘာက ဒူးနာက ေဆး၀ါးလည္းေကာင္းတယ္ လူကလည္း အစားအေသာက္အေနအထိုင္ အားလံုးဆင္ၿခင္ရဲ ့သားနဲ ့ မေပ်ာက္ မေပ်ာက္ ၿဖစ္ေနရင္...
ဘုရားတစ္ဆူဆူသြား ဒူးေခါင္းေတာ္ကို ေရႊွဆိုင္းေတြ ခ် ပူေဇာ္ ၿပီး ဒူးနာေရာဂါ ေဆးေတြ ့ါေစ ကုသလို ့ေပ်ာက္လြယ္ပါေစ စသၿဖင္ ့ဆုေတာင္းၿပီး ေဆးဆက္ကုတာမ်ိဳး..
(  တစ္ခါတစ္ေလ အဲ ့လိုယႀတာက အႀကိမ္ႀကိမ္ လုပ္ၿပီးေဆးကုရတာလဲရွိတယ္...ကိုယ္တိုင္မလုပ္နိုင္ရင္ မိသားစုကို ကိုယ္စားလႊတ္ၿပီး ေ၀ဒနာရွင္ရဲ ့အမည္ေတြ ေန ့နံေတြ ေၿပာဆုေတာင္း ယႀတာၿပဳေစတယ္)

တစ္ခါတစ္ေလ အေရးႀကီးတဲ ့ေဆးကုသခ်က္ေတြ မၿပဳလုပ္ခင္လဲ ဘုရားကုကို အရင္လုပ္ၿပီးမွ ကုတာမ်ိဳးလုပ္တယ္ ဟိုတေလာကေရးတဲ ့ မ်က္စိ ကိုေလဆာနဲ ့ မပစ္ခင္ ဲဆီနဲ ့ဆီမီး ပူေဇာ္ဆုေတာင္းၿပီးမွ ေဆးရံုသြားကုတာမ်ိဳးေပါ ့...

ဒီသေဘာေတြက လူမွာ ၿဖစ္ပ်က္ေနသမ်ွ အရာအားလံုးမွာ သံသရာက ပါလာတဲ ့ ေကာင္းမွဳ ့ဆိုးမွဳ ့ေတြက ပတ္ပတ္သက္သက္ ၿဖစ္ေနတတ္လို ့ ဒါကို ႀကိဳတင္ၿပီး ေကာင္းမွဳ ့ေတြနဲ ့
ကံၿမွင္ ့ အက်ိဳးအားကို ဆြဲယူထားတဲ ့သေဘာပါ

ေနာက္တစ္ခ်က္က ယႀတာသေဘာက ကံအကူ သေဘာပါလို ့လဲ ယူထားတယ္ေပါ ့ေလ....ဆိုလိုတာက ဥပမာ ယႀတာေႀကာင္ ့ နိုင္ငံၿခားေရာက္တာမဟုတ္ပဲ နိုင္ငံၿခား ၿမန္ၿမန္ေရာက္ တဲ ့ ကံေသေဘာေလး နီးစပ္သြားေအာင္ ကံ ရွိေနေပမယ္ ့ ပိတ္ဆို ့ေနပံုရတဲ ့ကံ တံခါးေတြကို ပြင္ ့သြားေအာင္ ယႀတာနဲ ့ တြန္းေပးႀကည္ ့တာသေဘာ...
နဂိုကကို ကံမရွိရင္ေတာ ့လဲ တတ္နိုင္ဘူးေပါ ့ေလ..ဒါေပမယ္ ့ နဂိုကကို ကံပါမပါက မွန္းဆရ ခက္ေနတဲ ့အခါ ခက္တတ္လို ့ရယ္ တစ္ခ်ိဳ ့က ယႀတာတစ္ခုခု ရမွ လုပ္လိုက္ရမွ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တတ္လို ့  ယႀတာေတာ ့ ကူႀကည္ ့လိုက္တယ္ေပါ ့ေလ..( အဲ ့လို  ယႀတာ နဲ ့ ကံ သတၱိသေဘာေတြကို  အၿပန္ၿပန္အလွန္္လွန္ေတြးဆရတာမ်ိဳးပါ )

No comments:

Post a Comment

'' ဘ၀ၿဖတ္သန္းမွု ့ေလးေတြ ကိုယ္ ့ရဲ ့ထမင္းအိုး အေႀကာင္းေလးေတြ ဖတ္ဖူးတဲ ့စာေတြနဲ ့အေတြ ့ အႀကံဳေလးေတြေပါင္းၿပီးၿဖစ္လာတဲ ့ ေတြးမိရာရာေလးေတြ ခ်ေရးတဲ ့သေဘာေလာက္ေပါ ့ေလ.စာဖြဲ ့ေလာက္ေအာင္ေတာ ့မခန္းနားခဲ ့ပါဘူး..''..