-----------------
န၀င္းရိုက္တဲ ့ကစားကြက္တြမွာ အေခၚအခ်ဳပ္က မ်ားမ်ားမရွိပါဘူး...ရွင္း၊ ကာ၊ ကာကု ၊ဖြင္ ့ ၊ႀတိစတု နင္းထြက္/ေရာထိုင္၊ က အခ်ဳပ္ပါပဲ အဲ ့ဒါကိုပဲ စီေနရာေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေရႊ ့ ရိုက္ေပးလိုက္တာပါ....
ဘယ္လိုစီေနရာေရႊ ့လဲကလဲ ပံုေသမွတ္ထားလို ့မရပါဘူး န၀င္းရိုက္ေပးေနက် ႀဆာအမည္ခံ (၀ါ) ႀဆာလုပ္သူရဲ ့စိတ္လမိုင္းထဲမွာ ဘယ္လိုရိုက္ေပးလိုက္ရင္ သင္ ့ေတာ္မယ္ဆိုတာ အလိုလို သိလာပါတယ္ ( ႀဆာဘ၀ကို တကယ္ခံယူၿပီး န၀င္းရိုက္ေပးရတဲ ့လူေပါင္းမ်ားလာရင္ သိလာတာ)
ဒီမွာ ခ်ေရးၿပနိင္တာ က ေဘ့စစ္သေဘာနဲ ့ေယဘူယ် သေဘာေလာက္ပါပဲ....
ရွင္း ဆိုတာ ေဆာင္ပန္း နင္းႀကမ္း ရိုက္တာကို ေၿပာတာပါ ေသာႀကာသားကို နင္းႀကမ္း ႀကာသာပေတးနံ ပ်ဥ္းမနင္းေစၿပီး ေဆာင္ပန္း စေနနံ ထန္းလက္နက္ရိုက္တာပါ...ေဆာင္ပန္းနင္းႀကမ္းရိုက္တာက န၀င္းရိုက္တိုင္း မပါမၿပီးၿဖစ္ပါတယ္.. သူ ့အက်ိဳးက ညစ္ပတ္ေနတဲ ့လိုကို ေရခ်ိဳးဆပ္ၿပာတိုက္ၿပီး ဖီးလိမ္းၿပင္ဆင္ေပးလိုက္သလို ကံအညစ္ေတြ သန္ ့ၿပီး ေက်ာ ့ေမာ ့သြားေစတဲ ့သေဘာပါ သက္ေရာက္ ၈ခြင္စလံုး ဒါနဲ ့အဓိကသြားရတာပါ..
ကာ ဆိုတာ အေပၚက ေသာႀကာသားကို ပ်ဥ္းမ နဲ ့ထန္း ဆိုတဲ ့ေဆာင္ပန္း နင္းႀကမ္း တစ္မ်ိဳးထဲ န၀င္းရိုက္ေပးလိုက္တာကေန မတြန္ ့ေစရ အတြဲၿဖစ္တဲ ့ ပိေတာက္ကို ထပ္ထည္ ့ရိုက္တာကိုေၿပာတာပါ ..အမ်ားအားၿဖင္ ့ သက္ေရာက္ဆိုး လစိတ္ဆိုးေတြမွာ ထည္ ့သံုးေပးတတ္ပါတယ္.......(န၀င္းရိုက္သူရဲ ့လမိုင္းစိတ္အရ မတြန္ ့ေစရ ထည္ ့မွၿဖစ္မယ္လို ့ဖတ္ကနဲ စိတ္ေပၚလာရင္လည္း သက္ေရာက္ လစိတ္မေရြးထည္ ့သံုူးပါတယ္ ေယဘူယ်အခ်ဳပ္ကေတာ ါ အညံ ့သေဘာယူဆရင္ထည္ ့သံုးတာပါ..ၿပႆနာ မလာခင္ ထည္ ့သံုးတာက ကာ တာၿဖစ္ၿပီး ၿပႆနာၿဖစ္ဆဲဆို ကု တယ္ ၿဖစ္သြားပါတယ္...ဒီမတြန္ ့ေစရ အတြဲ ကိုပဲ ကာကု လို ့ေၿပာတာပါပဲဗ်ာ
ဖြင္ ့ ဆိုတာ ႀတင္းန၀င္းရိုက္တာပါ ႀတိစတု အတြဲ (သို ့ ) အခြဲကို နင္းၿပီး အညြန္ ့နဲ ့ရိုက္တာပါ ေသာႀကာသားဆို သူ ့ရဲ ့ႀတိစတု ( တနဂၤေႏြနံ+တနလၤာနံ= အင္းႀကင္း/အေက်ာ္(အတြဲ)/ အုန္းလက္+ကံ ့ေကာ္ (အခြဲ)ကိုနင္း အညြန္ ့ စေနနံထန္းလက္ေတြနဲ ့ရိုက္တာပါ... ႀတိ+စတို+အညြန္ ့= ၃ခုေပါင္း န၀င္းၿဖစ္ပါတယ္။ ႀတိစတု အတြဲက အင္အားပိုၿပင္းပါတယ္ အခြဲက အင္အားနဲနဲေလ်ာ ့ပါတယ္...ဒီႀတင္းန၀င္းကိုေတာ ့ လူ၁၀၀မွာ တစ္ေယာက္ေတာင္ထည္ ့ရိုက္ေပးခဲပါတယ္ အမ်ားအားၿဖင္ ့ေတာ ့ႀတိစတု အခြဲ နဲ ့ကံ ဖြင္ ့ယႀတာအၿဖစ္ ထည္ ့ရိုက္ေပးေလ ့ရွိၿပီး ႀတင္းန၀င္းကို တိုက္စစ္ သေဘာထိုးေဖါက္ထြက္တဲ ့သေဘာေတြမွာသံုးတတ္ပါတယ္ သက္ေရာက္ဆိုးမွာေတာ ့သိပ္သံုးေလ ့မရွိပဲ သက္ေရာက္ေကာင္းမွ စသံုးတာမ်ိဳးပါ....ႀတင္းန၀င္းအရိုက္ခံသူရဲ ့ပထမဆံုး ထင္ရွားခ်က္က စိတ္တအားၿမန္လာတာကထင္ရွားလို ့ ႀတင္းန၀င္း အရိုက္ခံသူကို စိတ္နဲနဲရွည္ဖို ့ မွာရေလ ့ရွိပါတယ္ ႀတင္းန၀င္းကို သူ ့ခ်ည္း ရိုက္ေပး ၿပဴတင္းတံခါးကို ၿခင္လံုဆန္ကာ မခံပဲ အကုန္လံုးဖြင္ ့ခ်လိုက္တာမ်ိဳးနဲ ့တူပါတယ္ ...ဒါေႀကာင္ ့ၿဂိဳလ္ဆိုးသမားကို ႀတင္းန၀င္းရိုက္ေပးလိုက္ရင္ တံခါးအကုန္ဖြင္ ့ေပးလိုက္သလိုၿဖစ္သြားၿပီး ကားတိုက္ကံေလးနဲနဲ ရွိသူက ခပ္ၿမန္ၿမန္ေလး ကားတိုက္ခံသြားရတတ္ပါတယ္ အဆိုးသက္ေရာက္မွာ အဆိုးကံေတြအရင္ပြင္ ့ကုန္တဲ ့သေဘာေပါ ့
ဒါေတြက သမားရိုးက်ေတြေပါ ့ သက္ေရာက္ေကာင္းေကာင္ဆိုးဆိုး လစ္ိတ္ေကာင္းရင္ ရွင္းေရာ ကာေရာ ကစားမယ္ ဖြင္ ့ကလည္း ဖြင္ ့လိုက္ခ်င္ေသး ဆိုရင္....ေဘးအကင္းဆံုးနဲ ့ ကာဗာလုပ္ၿပီး ကံဖြင္ ့ကစားကြက္က ...
၁။ႀတင္းန၀င္းကို အရင္ရိုက္တယ္ ၊ ၂။ ၿပီးရင္ မတြန္ ့ေစရကိုရိုက္တယ္ ၊ ၃။ ေဆာင္ပန္းနင္းႀကမ္း ကိုရုိက္ၿပီး ၊ ၄။ ႀတိစတုကို ဘယ္ညာ နင္းထြက္ေစတာက တစ္နည္း...( ဖြင္ ့ကာရွင္း)
ေနာက္တစ္နည္းက ၁။ မတြန္ ့ေစရ အရင္၊ ၂။ ႀတင္းန၀င္း ။ ၃။ ေဆာင္ပန္းနင္းႀကမ္း။၄ ႀတိစတု နင္းထြက္ေပါ ့.( ကာဖြင္ ့ရွင္း)
-------------
မတြန္ ့ေစရကို ေနာက္ဆံုးမွ ထည္ ့ရိုက္တာကို ေတာ္ယံုနဲ ့ မသံုးပါဘူး သူက အခ်ဳပ္ဓါတ္သေဘာ အကာဓါတ္သဘာၿဖစ္လို ့မတြန္ ့ေစရကို ေနာက္ဆံုးကေနပိတ္ရိုက္တဲ ့အခါ ေလဆိုးေတြ၀င္မွာဆိုးလို ့ၿပဴတင္းတံခါးကို အကုန္ပိတ္လိုက္သလိုၿဖစ္သြားၿပီး ေလဆိုးေရာေလသန္ ့ပါ မ၀င္ အလံုလြန္သြားတတ္လို ့ လူရဲ ့စိတ္က အီလယ္လယ္ႀကီးၿဖစ္လာတတ္ပါတယ္
----------
သက္ေရာက္ဆိုးဆိုး ေကာင္းေကာင္း ေဘးကင္းၿပီး အၿပီး အပိ္တ္ကာတာမ်ိဳးလည္းမဟုတ္ အကာလည္းပါေနၿပီး လွဳပ္ရွားလို ့လည္းရ ပံုမွနါလည္ပတ္ေနတဲ ့ဇယားေတြကို အဆင္ေၿပေနေစတဲ ့ကစားကြက္က
မတြန္ ့ေစရ အရင္ ၿပီးမွ ေဆာင္ပန္းနင္းႀကမ္းရွင္းေပးလိုက္ၿပီး ႀတ္စတု နင္းထြက္ေစတာ အမ်ားဆံုး သံူတဲ ့ကစားကြက္ပါ ...ကာရွင္းေပါ ့...
အမွန္ေတာ ့ န၀င္းထိုင္ကတည္းက ႀတိ + စတု အခြဲံကို ဖင္ေအာက္မွာ ထည္ ့ထားေပးၿပီးူ န၀င္းထိုင္ေနတုန္းက ကိုင္ထားတဲ ့ဘယ္ညာ လက္ကိုင္ အညြန္ ့နဲ ့ရိုက္တာကို ကံအဖြင္ ့ သတၱိေလးပါေနၿပီးသားပါပဲဗ်ာ
----------
ႀတြင္းန၀င္း အဖြင္ ့ယႀတာကို ထည္ ့သင္ ့မသင္ ့တို ့ မတြန္ ့ေစရကို ေရွ ့လား ေနာက္လားတို ့ စသၿဖင္ ့ စီေနရာခ်တဲ ့အခါ သက္ရာက္ေတၤလစိတ္ေတြခ်ိန္တာတင္မဟုတ္ပဲ န၀င္းထိုင္သူရဲ ့စီးပြားဟာ အလွဳပ္လား အၿငိမ္လားေတြ ေဆးသမားလားအရက္သမားလားသေဘာေတြ သေဘၤာတက္မွာၿပည္ပလစ္လားသေဘာေတြ ေရာဂါသည္လား ေဆးရံုမွာလား သေဘာေတြကို ခ်ိန္ၿပီး ကိုယ္ ့စိတ္က ဘယ္လိုစီေနရာခ် ရိုက္ေပးရမလဲကို အလိုလို ဆံုးၿဖတ္တတ္ပါတယ္ အဲ ့ဆံုးၿဖတ္ခ်က္က အမ်ားအားၿဖင္ ့မွန္ေနေလ ့ရွိပါတယ္ဗ်ား...
(အလိုလိုသိေတြကလဲ မ်ားလိုက္ထွာ...ငိငိ)
No comments:
Post a Comment
'' ဘ၀ၿဖတ္သန္းမွု ့ေလးေတြ ကိုယ္ ့ရဲ ့ထမင္းအိုး အေႀကာင္းေလးေတြ ဖတ္ဖူးတဲ ့စာေတြနဲ ့အေတြ ့ အႀကံဳေလးေတြေပါင္းၿပီးၿဖစ္လာတဲ ့ ေတြးမိရာရာေလးေတြ ခ်ေရးတဲ ့သေဘာေလာက္ေပါ ့ေလ.စာဖြဲ ့ေလာက္ေအာင္ေတာ ့မခန္းနားခဲ ့ပါဘူး..''..