
အတိတ္နမိတ္၊ ေရႊခြက္၊ သိမွဳ ့သေဘာ သဘာ၀တၱတရား နဲ ့ေလာကၤီပညာ
------------
က်ေနာ္တို ့သက္တမ္းမွာ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္က တစ္ၿပည္ လံုး ေဟာ ့ၿပီး ေနာက္ေတာ ့သီခ်င္း အတိုင္းလိုက္ၿဖစ္တာ လူတကာအတြက္ အသိသာဆံုး သီခ်င္းက သံုးပုဒ္ေပါ ့ ပထမအပုဒ္က အာလူး လာမေပးနဲ ့ဆိုတဲ ့သီခ်င္းထဲက ဘူတာရံုမွာ သေဘၤာႀကီးေတြဆိုက္လို ့ရယ္တ္ို ့ေလယာဥ္ပ်ံကို ခဲနဲ ့ထုရင္ထိလိမ္ ့မယ္ဆိုတဲ ့စာသားေတြပါတယ္ ေနာက္ေတာ ့ေရႀကီးခ်က္က ၿပည္ေရႊဆံေတာ္ဘုရား ၿခေသၤႀကီးရဲ ့ေၿခရင္းအထိ ေရ ေရာက္တယ္ ၿပည္ဘူတာႀကီးထဲေရေရာက္တယ္ေပါ ့ေေလ...အဲ ့ေလာက္မႀကံဳစဖူး ေရႀကီးလို ့အဲ ့သီခ်င္းက ေရွ ့ေၿပးနမိတ္လို ့လူႀကီးေတြကေၿပာႀကတယ္...
ေနာက္တစ္ပုဒ္ကေတာ ့ အိုးေလးလွဳပ္ပါဦးတဲ ့...ဒါက ဒီဘက္ေခတ္ဆိုေတာ ့ အေတာ္မ်ားမ်ားသိတယ္ေပါ ့ ဒါေဟာ ့ၿပီးေတာ ့ နာဂစ္၀င္တယ္ေပါ ့ေလ...အဲ ့မွာ ဘန္းစကားက လန္ထြက္ေနတာပဲနဲ ့ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ေၿပာေသးတယ္ ေခါင္မိုးေတြ ပြင္ ့ထြက္ကုန္တယ္ေပါ ့ေလ...
ဒီႏွစ္ဆန္းပိုင္းက ၀ါထွာဖါထီ ေရဖါထီ လည္း အဲ ့သေဘာ၀င္သြားသလား ထင္ရတယ္ အဲ ့၀ါထွာဖါထီက ဒီႏွစ္မွာ အေပါက္ဆံုး ၿဖစ္သြားေတာ ့လဲ ထင္စရာေပါ ့ဗ်ာ..
.က်ေနာ္ကေတာ ့ နမိတ္သေဘာေတြကို ယံုတယ္ ဘုရားက်မ္းေတြထဲက ဘုရားကိုယ္တိုင္ ဘုရားမၿဖစ္ခင္မက္ခဲ ့တဲ ့အိပ္မက္သေဘာေတြအရ ေရာကိုယ္ေတြ ့ေတြေရာ ''' ဇမၺဴဒီပါ လက္ယ်ာ ေတာင္ကြ်န္း ႀသဘာ နမိတ္ထြန္း ''' ဆိုတဲ ့ ေရွးလူႀကီးေတြရဲ ့ စာခ်ိဳးအရေရာေပါ ့...
ဒီ အတိတ္ေတြ နမိတ္ေတြ ''' ရွိၿခင္းသေဘာ ''က ''လူ ့ကံ'' သေဘာေႀကာင္ ့ ၿဖစ္လာတာမ်ိဳးလို ့ယူတယ္ '''ရွိၿခင္းသေဘာ ၿဖစ္လာရင္ သိၿခင္းသေဘာပါ ၿဖစ္လာေလ ့ရွိတယ္ '''. သိၿခင္းသေဘာမွာ တိရိစာၦန္ေတြရဲ ့အသိ ဥပမာ မိုးသိပ္မ်ားေတာ ့မယ္ ့ႏွစ္ဆို ေႏြေႏွာင္းပိုင္းေတြမွာ အိမ္က ပုရြက္ဆိပ္ေတြ ႀကမ္းၿပင္ တြင္းသိုက္ေတြကေန တိုက္နံရံ တိုင္ေတြ အေပၚကို တန္းစီတက္ၿပီး အသိုက္ ေၿပာင္းတာမ်ိဳး သေဘာေပါ ့ ဒါမ်ိဳးကိုေတာ ့ သဘာ၀ အသိတစ္မ်ိဳး သူ ့ကံအဆင္ ့နဲ ့သူ သိၿခင္း သေဘာလို ့ခြဲယူတယ္...
လူ ့အသိကေတာ ့ ပို အဆင္ ့ၿမင္ၿပီး '''အတိတ္ နမိတ္ တေဘာင္ စနည္း ဘေ၀ါ ''စသၿဖင္ ့ သိၿခင္း သိမွဳ ့ပံုစံအမ်ိဳးအစားေတြ အဆင္ ့ေတြကိုေတာင္ ခြဲၿခားထားနိုင္ေသးတယ္..
ဒီလို သိၿခင္း သေဘာေတြဟာ လူ တစ္ေယာက္နဲ ့တစ္ေယာက္ ကံဖြဲဲ ့စည္းပံု မတူနိုင္လို ့ သိၿခင္း အဆင္ ့ေတြမွာလည္း မတူနိုင္ဘူး..ပါရမီႀကီးတဲ ့ပညာရွင္အဆင္ ့အသိသေဘာ သမားရိုးက် ပညာလိုက္စားသူ အသိသေဘာ အေတြ ့အႀကံဳေတြကို သတ္ိထားမိရာက သိလာတဲ ့ အရပ္သားအသိသေဘာ စသၿဖင္ ့ေပါ ့ သိမွဳ ့သေဘာေတြ ကြဲသြားသလို သီလၿဖဴစင္ၿခင္း အထူအပါးေႀကာင္ ့လည္း သိမွဳ ့သေဘာကြဲသြားတယ္...
ဒီသိမွဳ ့သေဘာမွာ လူ ့ရဲ ့ ကံ အဆင္ ့ၿမင္ပံုက သဘာ၀တၱတရားက ၿပတဲ ့ အတိတ္နမိတ္သေဘာကို လိုက္ဖမ္းၿပီးမွ သိရတာရွိသလို သဘာ၀တၱတရားက ၿပေပမယ္ ့ ပညာသိနဲေနရင္ ကိုယ္ ့ေလာဘ ေဒါသေမာဟေတြ က သိပ္ထူေနရင္ သိခြင္ ့ရွိတာကို မသိလိုက္တာမ်ိဳးေတြလည္းရွိတယ္ ထူးၿခား သိမွု ့သေဘာက ကိုယ္သိလိုတဲ ့သေဘာကို အတိတ္နမိတ္အၿဖစ္ သဘာ၀တၱတရားကို ေရွးၿဖစ္ ခုၿဖစ္ေတြ အတိတ္နမိတ္တစ္စံုတရာ ၿပေပးပါလို ့လူက ေတာင္းဆိုခြင္ ့ရွိတယ္ ႀကိဳသိခြင္ ့ရွိတဲ ့သေဘာ လူ ့ကံ မွာ ရွိေနတဲ ့အခ်က္ပဲ....
အဲ ့ဒီလို သဘာ၀ကို ေမးၿပီး ေရွးၿဖစ္ကို လူ ့ကံက ႀကိဳသိခြင္ ့ေတြထဲမွာ ဘုရားရဲ ့ ေရႊခြက္ေမ်ွာ တဲ ့ အၿဖစ္က အထင္ရွားဆံုး က်မ္း သက္ေသသေဘာရွိတယ္...ဘုရားဟာ ဘုရားအၿဖစ္ က်င္ ့တယ္ ဘုရားၿဖစ္မလာဘူး ဒီေတာ ့နည္းမွားတယ္လို ့ထင္တယ္ ဒီေတာ ့နည္းသစ္ေၿပာင္းတယ္...နည္းသစ္ေၿပာင္းတဲ ့အခါမွာ ဘုရားဟာ သဘာ၀တၱတရားႀကီးကို ေမးလိုက္တယ္ ''' ငါဟာ အခု ဘ၀မွာ ဘုရားၿဖစ္ကိုၿဖစ္ရမယ္ ့ ကံ ရွိေနရင္ ဒီေရႊခြက္ ၿမစ္ညွာကို ဆန္ၿပပါ '' လို ့ေတာင္းဆိုလိုက္တယ္..
ဘာေႀကာင္ ့ေတာင္းဆို လိုက္သလဲဆိုရင္ ဘုရားေလာင္းနဲ ့ ယွဥ္နိုင္တဲ ့ ဥာဏ္ဟာ ဘုရား မၿဖစ္ခင္မွာကို ဒီေလာကထဲမွာ ယွဥ္နိုင္သူ မရွိေတာ ့ဘူး..ဘုရားဟာ ဘုရား မၿဖစ္ခင္မွာကို ေလာကီပညာေတြကို အကုန္အစင္တတ္ေၿမာက္သူၿဖစ္ေနခဲ ့ၿပီးသားၿဖစ္တယ္ က်င္ ့ႀကံေအာင္ၿမင္ခဲ ့ဘူးၿပီးသားၿဖစ္တယ္ ..
သေဘာက ဘုရားဟာ သူလာရာလမ္း သူရည္ရြယ္ရာလမ္း သူ ့ဘုန္းသမၻာကို သူကိုယ္ေတာ္တိုင္ သိေနသူၿဖစ္တယ္ ဒီလို ေလာကီသိမွဳ ့သေဘာမွာ အၿမင္ ့ဆံုးအဆင္ ့ကို ရၿပီးသားၿဖစ္ေနလို ့ သူ သိလိုရာကို ေမးဖို ့သူ ့သိမွု ့အဆင္ ့ထက္ ပိုၿပီး သိနိုင္တဲ ့ သိမွဳ ့မ်ိဳး လူေတြထဲမွာ မရွိေတာ ့လို ့ ဘုရားဟာ သူလာရာလမ္း အေႀကာင္းကို အကုန္ အစင္သိေနနိုင္တဲ ့ သဘာ၀တၱတရားႀကီးကိုသာ ေမးလိုက္ေတာ ့တဲ ့သေဘာမ်ိဳးအသြင္ေဆာင္တယ္...
ဒါကို စကားလံုးလွယ္ေတာ ့ အဓိဌာန္တယ္ အဓိဌာန္ၿပဳႀကည္ ့တယ္လို ့ဆိုႀကတယ္...အဲ ့ဒီမွာ '''ေရႊခြက္ဟာ သက္မဲ ့ၿဖစ္ေပမယ္ ့ ''' စက္တပ္ထားသလိုပဲ ၿမစ္ညွာ (၀ါ) ေရကိုဆန္ၿပီးတက္ၿပလိုက္တယ္..အံ့ခ်ီးဘြယ္ရာ ရွိလွတဲ ့ သဘာ၀လြန္သေဘာေပါ ့...ၿပီးေတာ ့ ဒါဟာ သဘာ၀က ဘုရားကို
'''သင္ဟာ ဘုရား ၿဖစ္က္ိုၿဖစ္မွာပါ ''' လို ့ ေၿဖလိုက္တဲ ့သေဘာပဲ..သေဘာက '''' ဆက္သာက်င္ ့ပါ အားမေလ်ွာ ့နဲ ့သင္ဟာ ဒီဘ၀မွာ ဘုရားၿဖစ္ကိုၿဖစ္မယ္ ့ လူထူးႀကီးးပါ'''လို ့ေၿဖလိုက္တဲ ့သေဘာပဲ
ဘာလို ့သဘာ၀တၱတရားက ဘုရား ေမးတာကို မဆိုင္းမတြၿပန္ေၿဖရသလဲဆိုရင္ ဘုရားဟာ ဘုရားၿဖစ္ဖို ့ ေလးသေခၤ်နဲ ့ကမၻာတစ္သိန္းၿဖည္ ့က်င္ ့ခဲ ့တဲ ့ သီလေတြရဲ ့တန္ခိုးေတြေႀကာင္ ့ ဘုရားလာရာလမ္းကို သိေနတဲ ့သဘာ၀တၱတရားႀကီးက မ်က္ကြယ္မၿပဳသာေတာ ့ပဲၿပန္ေၿဖရေတာ ့တဲ ့သေဘာပဲ...
ဆိုလိုတာက က်မ္းေတြ ဖတ္တယ္ အၿပင္ေလာကနဲ ့ေတြးေခၚ ခ်ိတ္ဆက္တယ္ ဒီလိုသြားရင္ ပညာသေဘာ လူ ့ကံသေဘာကို ပိုၿပီးနားလည္လာလိမ္ ့မယ္ အသံုးတည္ ့လာမယ္ေပါ ့ ၿပီးေတာ ့ ေလာကီပညာေတြ မွန္သမ်ွဟာ လူေတြေကာင္းက်ိဳးရွိဖို ့အတြက္ ၿဖစ္တည္ေနတာၿဖစ္လို ့ လူေတြ မသိနိုင္တဲ ့သိခြင္ ့မရွိတဲ ့ပညာရယ္လို ့မရွိဘူး လူေတြ အတြက္ မဟုတ္တဲ ့ပညာမ်ိဳးကိုလည္း ပညာလို ့ေတာင္ေၿပာလို ့မရေတာ ့ဘူး အဲ ့လို လူေတြ လက္လွမ္း မမီပါဘူးလို ့ဆိုလာတဲ ့ပညာမ်ိဳးေတြကိုလည္း ကိုယ္ ့ဘ၀ထဲ ထည္ ့ေတာင္ စဥ္းစား ေနစရာေတာင္ မလိုဘူးေပါ ့ေလ...
No comments:
Post a Comment
'' ဘ၀ၿဖတ္သန္းမွု ့ေလးေတြ ကိုယ္ ့ရဲ ့ထမင္းအိုး အေႀကာင္းေလးေတြ ဖတ္ဖူးတဲ ့စာေတြနဲ ့အေတြ ့ အႀကံဳေလးေတြေပါင္းၿပီးၿဖစ္လာတဲ ့ ေတြးမိရာရာေလးေတြ ခ်ေရးတဲ ့သေဘာေလာက္ေပါ ့ေလ.စာဖြဲ ့ေလာက္ေအာင္ေတာ ့မခန္းနားခဲ ့ပါဘူး..''..