Powered By Blogger

Sunday, February 15, 2015

'' သူ ့အိုးနဲ ့သူ ့ဆန္ ''


သူ ့အိုးနဲ ့သူ ့ဆန္
------
ၿမန္မာစကားရဲ ့ဆံုးမပဲ ့ၿပင္မွဳ ့ေတြ လမ္းညႊန္ၿပမွဳ ့ေတြဟာ အမ်ားအားၿဖင္ ့ '' သူ ့အိုးနဲ ့သူ ့ဆန္ ''သဘာ၀ကို ထည္ ့စဥ္းစားၿပီးမွ ေၿပာဆိုေလ ့ရွိလို ့ တစ္ခ်ဳိ ့ ့ငယ္စဥ္က ႀကားနာမွတ္သားခဲ ့ရဘူးတဲ ့စကားပမာေတြဟာ အသက္အရြယ္ေတြ ေၿပာင္းလဲသြားတဲ ့အခါ ေစာဒကတက္စရာေတြ ၿဖစ္လာေလ ့ရွိတယ္...

အမွန္ေတာ ့ေစာဒက တက္မိတာ (၀ါ ့) အၿမင္ေထာင္ ့ေၿပာင္းသြားတာဟာ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ရဲ ့အသက္အရြယ္ေၿပာင္းလဲမွု ့နဲ ့ဘ၀အေတြ ့အႀကံဳေတြပိုရလာလို ့သာၿဖစ္တယ္..ဘာေႀကာင္ ့လဲဆိုေတာ ့ ငယ္တုန္းက စကားပမာကို ေစာဒက မတက္မိပဲ အလြယ္တကူလက္ခံထားလိုက္ပါပဲ..၊

ဆိုပါေတာ ့ စာမက်က္လို ့ပညာမတတ္ရင္ ဟိုမွာႀကည္ ့ ဆိုက္ကားနင္းစားေနရမယ္လို ့ ၿခိမ္းေၿခာက္ခံရတဲ ့အသက္ဟာ မူလတန္း ကေလးေတြ အရြယ္ကိုသာရပါတယ္ေပါ ့..ေက်ာင္းၿပီးခါနီးလူငယ္အရြယ္ကို သြားေၿပာရင္ဟာသေပါ ့၊ အဲ ေက်ာင္းၿပီးခါနီးလူငယ္ကိုလည္း အဲ ့ဒီလို စာမက်က္ရင္ဆိုက္ကား နင္းရလိမ့္ မယ္လို ့ ဘယ္အေဖအေမ အဖိုအဖြားက အဲ ့လိုလာၿခိမ္းေၿခာက္ေလ ့မရွိေတာ ့ပါဘူး..အေႀကာင္းက မူလတန္း ကေလး မဟုတ္ေတာ ့လို ့ပါပဲ...


သေဘာက သစ္ေခ်ာင္းေတြကို စုစည္းၿပီး ဒူးတင္ခ်ိဳးလို ့မရတဲ ့ဥပမာၿပၿပီး ''စည္းလံုးးၿခင္းသည္ ခြန္အားၿဖစ္တယ္ '' ဆိုတာ ကို မူလတန္း အလယ္တန္း ႏုနယ္ေသးတဲ ့ ဥာဏ္ရည္အဆင္ ့ေလာက္အတြက္ လိုအပ္တယ္..အသက္ရသြားရင္ေတာ ့ဒီပံုၿပၿပီးေၿပာၿပ ေနစရာမလိုေတာ ့ဘူးေပါ ့..အဲ ့ပံုၿပင္ကိုပဲ လႊစက္နဲ ့ၿဖတ္လိုက္ရင္ဒူးေတာင္မနာေတာ ့ဘူးလို ့ေတြးၿပတာဟာ  အသက္အရြယ္ေၿပာင္းလဲလာတာရယ္ ဘ၀အေတြ ့အႀကံဳေတြ ပိုရလာခ်ိန္မွာမွ ေတြးမိတဲ ့သေဘာပါပဲ..။

ေရွးလူႀကီးေတြရဲ ့အမွာစကား ပမာစကားအမ်ားစုဟာ သူတို ့ရဲ ့ဘ၀အေတြ ့အႀကံဳေတြနဲ ့  ဗုဒၶစာေပေတြ ထဲက ဇာတက အၿဖစ္အပ်က္ေတြ နဲ ့ေပါင္းစပ္ၿပီး ထြက္လာတာမ်ားပံုရပါတယ္..ဒါေႀကာင္ ့ သူတို ့ဟာ တစ္ဖက္လူရဲ ့ အသက္အရြယ္ ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ေသြးေတြကိုခ်ိန္ဆၿပီးမွ မွာစရာရွိတာမွာတဲ ့သေဘာေတြ ၿဖစ္လာပံုရပါတယ္..

ဇာတက တစ္ခုထဲမွာ ညီအစ္ကို ၂ ေယာက္ ရဟန္းၿပဳတယ္၊ အစ္ကိုက အရင္ရဟႏၱာၿဖစ္တယ္၊ ညီက ဥာဏ္နဲတယ္ အတိတ္အကုသိုလ္ေႀကာင္ ့ ၅ေႀကာင္းေလာက္သာရွိတဲ ့စာတစ္ပုဒ္ကို ဘယ္လို သင္ေပးေပး မမွတ္မိနိုင္ဘူးၿဖစ္ေနတယ္ အဲ ့ေတာ ့အစ္ကိုရဟႏၱာက သူ့့ညီကို  ဓမၼနဲ ့ကံပါပံုမရ ေလာကီမွာသာ အသက္ေမြးေပေတာ ့ဆိုၿပီး ေက်ာင္းကေနခြာခိုင္းတယ္..ဘုရားကဒီကိစၥကို သိတယ္ ဒီေတာ ့ စာတိုေလးေတာင္ က်က္လို ့ မရလြန္းတဲ ့ အငယ္ဆီႀကြတယ္..လက္ကိုင္ပု၀ါအပိုင္းစေလးကို ေပးၿပီးအပြတ္ခိုင္းထားလိုက္တယ္..ဒါေလးပြတ္ရင္းႀကည္ ့ေနေပါ ့..ရဟန္းငယ္ေလးက ပြတ္ေနရင္ အ၀တ္စအၿဖဴဟာ မဲေပလာတယ္ မူလအၿဖဴကေန မဲသြားေတာ ့မွ ဥာဏ္ပြင္ ့ၿပီး ရဟႏၱာၿဖစ္သြားတယ္ အတိတ္က ေရႊပန္းတိမ္ဆရာၿဖစ္ခဲ ့တဲ ့ကံအရွိန္ေႀကာင္ ့ၿဖစ္တာလုိ အတိတ္ လွန္တယ္.. ဒါ အက်ဥ္း ခ်ဳပ္လိုက္တာ..ဒီတစ္ပါးသာ အ၀တ္ၿဖဴပြတ္ရင္း တရားရခဲ ့တာေတြ ့ရတယ္..သေဘာက အတုမရွိ ဥာဏ္ေတာ္ရွင္ဟာ ဘယ္သူ ့ကို ဘာနဲ ့ေခ်ခြ်တ္ရမလဲဆိုတာ ခြဲၿခားသိၿမင္ၿပီး နည္းေပး လမ္းၿပ လုပ္သြားတာၿဖစ္တယ္..

တရားရေစဖို ့ေပးသမ်ွ နည္းေတြဟာ တစ္ပါးနဲ ့တစ္ပါး မတူေပဘူး.လူမေသဘူးတဲ ့အိမ္က မုံညင္းဆီ အရွာခိုင္းလိုက္လို ့ ရွာရင္ တရား သံေ၀ဂရသြားတာလဲရွိခဲ ့တယ္၊ သေဘာက .သူတို ့ရဲ ့ကံသတၱိေတြ ပါရမီေတြ ဥာဏ္ရည္ေတြ အလိုက္ ေပးသြားတာပဲၿဖစ္တယ္...ဒီေတာ ့ ဘုရားရွင္ေပးခဲ ့တဲ ့နည္းတိုင္းဟာ အမွန္ၿဖစ္ေပမယ္ ့ကိုယ္ ့ရဲ ့ဥာဏ္ရည္ေတြ ကံေတြ ပါရမီေတြ အလိုက္ ဘယ္နည္းနဲ ့အလုပ္ၿဖစ္ မလဲဆိုတာေတာ ့ကြာသြားနိင္မယ္။ ကိုယ္နဲ ့အလုပ္မၿဖစ္တိုင္း နည္းမွားလို ့မဆိုနိုင္ဘူးေပါ ့။

ဒီလိုပါပဲ.. '' လူဆိုတာ ငယ္စဥ္ဘဝမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ခိုင္းရတယ္၊ အဲဒီလိုမွ မခိုင္းရင္ ႀကီးလာတဲ့အခါ သူမ်ား ခိုင္းတာကို လုပ္ရတတ္တယ္’''  ဆိုတဲ႔ ႀသ၀ါဒစကားတစ္ခြန္းႀကားဘူးတယ္ ..ဒီႀသ၀ါဒဟာ ေအာင္ၿမင္သူၿဖစ္လာလိုလ်င္ မပ်င္းဖို ့နဲ ့ ၀ီရိယကိုတြန္းအားေပးတာ ကိုယ္ ့အားကိုယ္ကိုးဖို လမ္းညႊန္တာ ေအာက္က်ေနာက္က် မၿဖစ္ေအာင္ေစတနာ စကားဆိုတာမ်ိဳးၿဖစ္ၿပီး ဒီစကားရဲ ့ပစ္မွတ္က အနာဂတ္မွာ လူႀကီးၿဖစ္လာမယ္ ့ေက်ာင္းေန လူငယ္ လူရြယ္ေတြကို ပစ္မွတ္ထားေဆာ္ေႀသာေပးသြားတဲ ့လူငယ္ေတြ စိတ္ဓါတ္ တက္ႀကြလာေစဖို ့တိုက္တြန္းတဲ ့စကားမ်ိဳးပဲ...ပညာမတတ္ရင္ ခိုင္းဖတ္ၿဖစ္မယ္ ဆိုတာမ်ိဳးေပါ ့..။ 
ဒီစကားစုဟာအရြယ္ေရာက္ အလုပ္ခြင္၀င္ေနၿပီၿဖစ္တဲ ့ လူေတြတစ္ခ်ိဳ ့အေနအထားအတြက္ေတာ ့ မွန္ခ်င္မွ မွန္နိုင္ေကာင္းေတာ ့မယ္ အေႀကာင္းက အလုပ္ခြင္ပံုစံေတြဟာမ်ိဳးစံုၿပီးတစ္ခ်ိဳ ့အလုပ္ခြင္ေတြဟာ အမိန္ေႀကာ္ၿငာစာေတြ  နဲ ့ခိုင္းလို ့လုပ္ရတာ..အထက္အႀကီးအကဲက ညႊန္ႀကားတဲ ့ အမိန္ ့ကို ဦးလည္မသုန္ နာခံရၿပီး ခိုင္းတဲ ့အတိုင္း လုပ္ရတာမ်ိဳးေတြရွိေနတယ္..ဒီေထာင္ ့ကႀကည္ ့ရင္ သူမ်ား ခိုင္းတာ လုပ္ေနရသလိုလိုၿဖစ္ေနမွာေပါ ့လို ့ေစာဒက တက္စရာၿဖစ္သြားတတ္တယ္ေပါ ့...

ဒီလိုပါပဲ ရဲေသာ္မေသ ေသေသာ္ငရဲမလား ဆိုတာ ဓမၼရွု ့ေထာင္ ့ကႀကည္ ့ရင္ သိပ္ကို အႏၱရယ္ႀကီတဲ့ စကားၿဖစ္ေပမယ္ ့ စစ္တိုက္ထြက္မယ္ ့လူေတြ အတြက္ရဲစိတ္ရဲမာန္ေတြ ၿဖစ္လာဖို ့တိုက္တိုင္းေအာင္ စိတ္ေတြ ၿဖစ္လာဖို ့ေတာ ့အသံုးတည္ ့နိုင္မယ္ေပါ ့..ဓမၼသေဘာကေတာ ့ ငရဲလားတဲ ့သေဘာဟာ အကုသိုလ္ဆိုးေတြက်ဴးလြန္မိမွု ့ေႀကာင္ ့ၿဖစ္တယ္လို ့သာဆိုနိုင္မယ္ေပါ ့...

ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ စကားပမာေတြအမ်ားစုဟာ သူ ့ေနရာနဲ ့သူ အသံုးၿပဳဖို ့သာၿဖစ္ၿပီး ေနရာတကာအတြက္ကီးကိုက္ခ်င္မွကိုက္မယ္ ကိုက္ခ်င္လည္းကိုက္မယ္ မကိုက္ခ်င္လည္းမကိုက္ဖူးး ကိုယ္ ့အသက္အရြယ္နဲ ့ဘ၀အေတြ ့အႀကံဳေတြေႀကာင္ ့ ငယ္တုန္းက အသိနဲ ့ႀကီးလာတဲ ့အသိေႀကာင္ ့ အေၿပာင္းအလဲၿဖစ္နိုင္တယ္ေပါ ့။


No comments:

Post a Comment

'' ဘ၀ၿဖတ္သန္းမွု ့ေလးေတြ ကိုယ္ ့ရဲ ့ထမင္းအိုး အေႀကာင္းေလးေတြ ဖတ္ဖူးတဲ ့စာေတြနဲ ့အေတြ ့ အႀကံဳေလးေတြေပါင္းၿပီးၿဖစ္လာတဲ ့ ေတြးမိရာရာေလးေတြ ခ်ေရးတဲ ့သေဘာေလာက္ေပါ ့ေလ.စာဖြဲ ့ေလာက္ေအာင္ေတာ ့မခန္းနားခဲ ့ပါဘူး..''..