'' ေဗဒင္အေႀကာင္းေလးေတြနဲ ့ အေတြ ့အႀကံဳေတြ ေရးဖို ့ ''တဲ''ေလး တစ္ခုေလာက္ပါပဲ ဒါထက္ ပိုမရည္ရြယ္ပါဘူး ''...
Saturday, February 7, 2015
အကုသိုလ္တစ္ခုကို ဘယ္ေလာက္စိတ္ပါလက္ပါ...
ေသတဲ ့ပံုစံႀကည္ ့ၿပီး...ေလယာဥ္ပ်က္က်ေသတာထက္ စာရင္ သေဘၤာနစ္တဲ ့အထဲပါသြားၿပီး ေသတာကမွ ေတာ္ေသးတယ္လို ့ ေတြးတာ သတင္းခ်ယ္နယ္က လာေနတာကို ထိုင္ႀကည္ ့ေနတဲ ့လူရွင္က ေတြးတာမ်ိဳး.အဲ ့လို ေတြးတာကလည္း သေဘၤာ နစ္တာကမွ ေရေလး ဘာေလး ကူးေၿပးခ်ိန္ရလို ့ေတာ္ေသး ေလယာဥ္ကေတာ ့ ပ်က္က်ၿပီ ဆိုတာနဲ ့ပြဲသိမ္းပဲ ဘာညာနဲ ့ ေတြးတာမ်ိဳးက စတာမ်ားတာပါပဲ၊ တကယ္က ေသၿခင္းပံုစံ ၂ ခုစလံုး မဂြတ္တဲ ့ေသၿခင္းနည္းနဲ ့ေသၿခင္း တရားဆီကို ဆိုက္ေရာက္ သြားတာ ခ်ည္းပဲ..ဘယ္လိုနည္းနဲ ့သြားတာက ေတာ္ေသးတယ္ ဆိုတာ တကယ္ေတာ ့ မေၿပာနိုင္ပါဘူး ေသမွ မေသဘူးေသးတာေလ..
တကယ္ ေသၿပီဆိုလည္း ငါ ့ေသပံုက ဂြတ္တယ္ မဂြတ္ဘူးဆိုတဲ ့အေတြ ့အႀကံဳကို မေသေသးတဲ ့လူရွင္ေတြကို ၿပန္လာေၿပာလို ့မွ မရတာ....တကယ္ေတာ ့ မဂြတ္တဲ ့ေသနည္းဆိုတာကလည္း အိပ္ယာထဲမွာ အိပ္ေပ်ာ္သလို ပံုစံနဲ ့ေသသြားတဲ ့ပံုစံေတြကိုႀကည္ ့ၿပီး ဟိုေသနည္းက မေကာင္းဘူးလို ့ ရွင္ေနေသးတဲ ့သူေတြက ႏွိဳင္းေၿပာရတာ...ေသၿပီးေနာက္ ကိစၥက ေသသူပဲ အတိအက် သိနိုင္မယ္..ရွင္သူကေတာ ့ မသိနိုင္ပါဘူး..(နတ္ေလခြ်န္ကေတာ ့ သိပံုရတယ္..သိလို ့ေခၚေပးနိုင္တာ ေနမွာေပါ ့..ယံုတာမယံုတာ ေနာက္ထားေလ..ငိငိ) ေသၿပီး ဘယ္ေရာက္ဆိုတာ ေသသူဟာ သူ မေသခင္တုန္းက လုပ္ခဲ ့တဲ ့ကိစၥေတြႀကည္ ့ၿပီး က်မ္းစာထဲက ယံုႀကည္ရေလာက္တဲ ့သူက ညႊန္းဆိုတဲ ့ ေကာင္းမွု ့အက်ိဳးေတြ မေကာင္းမွဳ ့ဆိုးက်ိဳးေတြ အက်ိဳးၿပန္လာပံု သေဘာ နဲ ့တိုက္ႀကည္ ့ၿပီး မွန္းဆ ေၿပာရတာပဲ ရွိတယ္ အခုကြယ္လြန္သြားတဲ ့သူက ေနာင္တမလြန္ဘ၀မွာ ဘာၿဖစ္ေနတယ္လို ့အတိအက် ေၿပာလာရင္လည္း အဲ ့ေၿပာတဲ ့သူကို ယံုမွ ယံုမွာ မယံုရင္ ယံုမွာမဟုတ္ဖူး...
ေသၿခင္းကို ေတာင္ေရး ေၿမာက္ေရးနဲ ့ေရးေနတာ ေရးခ်င္တဲ ့လမ္းေႀကာင္းက ေကြ ့သြားတယ္..အမ်ားအားၿဖင္ ့ လူ ့ေလာကမွာ အၿပစ္လို ့ သတ္မွတ္ထားတဲ ့ကိစၥတစ္ခုခုကို က်ဴးလြန္မိလို ့ ၿပစ္ဒဏ္ေတြ စီရင္ႀကပံု ေ၀ဖန္ႀကပံုေတြထဲက တစ္မ်ိဳးက အၿပစ္တစ္ခုကို တစ္ၿခား အၿပစ္တစ္ခုနဲ ့ခ်ိန္ထိုးၿပီး ဒီအၿပစ္ေလးက ဟိုအၿပစ္ႀကီးထက္ စာရင္ အေသးအမႊားေလးပါ ဆိုတာမ်ိဳး ႀကားရေလ ့ရွိၿပီး ဒါမ်ိဳးႏွိဳင္းယွဥ္ႀကပံုဟာ လူ ့ေလာကီသဘာ၀ အၿပင္ရုပ္ အသက္အရြယ္ အားနဲအားႀကီး စသၿဖင္ ့ တိုင္းထြာခ်ိန္ဆတဲ ့သေဘာဖက္ကေနႀကည္ ့ၿပီး အလြယ္တကူ ေ၀ဖန္ မွတ္ခ်က္ ခ်လိုက္တာမ်ိဳးမ်ား ပံုရေလာက္ပါတယ္..
ေယဘူယ်အားၿဖင္ ့ဒီလိုႏွိဳင္းယွဥ္ႀကည္ ့ႀက ခံစားႀကည္ ့ႀကတဲ ့သေဘာကို လြဲေခ်ာ္မွု ့လို ့ေတာ ့လည္းမေၿပာနိုင္ပါဘူး..လူဆိုတာ ရုပ္၀တၳဳ သက္သက္ေတြမဟုတ္ပဲ သိမွု ့ခံစားမွု ့နာမ္သေဘာေတြပါ ပါ၀င္ဖြဲ ့စည္းထားတဲ ့သေဘာရွိေနလို ့ပါပဲ...
ဒီေတာ ့ လူလူခ်င္း ခ်မွတ္က်င္ ့သံုးတဲ ့ သေဘာတရားေတြအၿပင္.အတြင္းနာမ္သေဘာအၿဖစ္ အၿပစ္ (သို ့) အကုသိုလ္တစ္ခုကို ဘယ္ေလာက္ စိတ္ပါလက္ပါ က်ဴးလြန္သလဲ ဆိုတာက ၿပန္လာမယ္ ့ အၿပစ္ဒဏ္(၀ါ) ဆိုးက်ိဳးအဖက္ ရဲ ့အတိုင္းအတာအေလ်ာ ့အပါးကို သဘာ၀ဓမၼက စီရင္လိမ္ ့ဆိုတာၿဖစ္လာတယ္..
ဒီသေဘာက လူလူခ်င္း စည္းမ်ဥ္းမဟုတ္ပဲ လူနဲ ့သဘာ၀ဓမၼႀကားက မၿမင္ရတဲ ့စည္းသေဘာလို ့ဆိုတယ္၊ သေဘာက ကိုယ္ ့ၿပဳသမ်ွအတိုင္း ကိုယ္ ့ဆီကိုၿပန္လာမယ္တို ့ ကိုယ္စိုက္တဲ ့အတိုင္းကိုယ္ရိပ္သိမ္းရလိမ္ ့မယ္တို ့ဆိုတာေတြ ၿဖစ္တည္လာတဲ ့သေဘာလို ့ၿမင္ႀကည္ ့လို ့ရေလာက္မွာပါ..ထပ္ေတြးရရင္
အၿပစ္ဆိုတဲ ့ အရာတစ္ခုခုကို အေႀကာင္းလုပ္မိလို ့ ၿပန္လာမယ္ ့အက်ိဳးဟာ..လူလူခ်င္း စည္းမ်ဥ္းသေဘာတင္မက သဘာ၀ဓမၼကပါ ခ်မွတ္လိမ္ ့မယ္ေပါ ့ေလ..
ဒါေႀကာင္ ့ မိဘကို သတ္မိရင္ လူလူခ်င္းစည္းမ်ဥ္းအရ ဂိတ္ဆံုးအၿပစ္ဒဏ္က တစ္ၿခားလူေတြကို သတ္မိရင္ ၿပန္အေပးခံရသလို ေသဒဏ္ေပါ ့..ေသေတာ ့ ငရဲဆက္က်သြားတယ္ဆိုတာ သဘာ၀ဓမၼကပါ ပါ၀င္လာတဲ ့သေဘာေပါ ့..လူ ့ဘ၀မွာ အၿပစ္ခံရလို ့ အၿပစ္ေတြေက်သြားၿပီ ၿပီးၿပီ အၿပစ္ကင္းၿပီလို ့ယူလို ့မရဘူးသေဘာေပါ ့
ႀကားဖူးဖတ္ဖူးခဲ ့တဲ ့ ပံု၀တၳဳထဲမွာ အၿမည္းလုပ္ဖို ဆိုၿပီး မူးမူးနဲ ့ သူ ့အိမ္ေၿခရင္ တင္းကုတ္က သူ ပိုင္ ခိုင္းႏြားႀကီးရဲ ့ လ်ွာကို အရွင္ လတ္လတ္ ဆြဲၿဖတ္ၿပီး ခ်က္...ၿပီးေတာ ့ က်က္ၿပီးဆိုၿပီး မူးမူးနဲ ့တစ္ဖတ္ေကာက္၀ါးတာ ခ်က္ခ်င္း အပူေလာင္ကြ်မ္းၿပီး ကိုယ္ ့လ်ွာပါ အရင္းကၿပတ္က်သြားၿပီး အဲ ့ေ၀ဒနာနဲ ့ပဲ ေရာဂါသည္ႀကီးၿဖစ္သြား...မစားနိုင္မေသာက္နိုင္ အနာရင္း စကား မေၿပာနိုင္ ႏြားလိုေအာ္ မခ်ိမဆန္ ့ခံရၿပီး အဲ ့ေ၀ဒနာဆိုးနဲ ့ ေသေတာ ့ငရဲ တန္းဆင္းသြားတယ္ဆိုတာမ်ိဳးေတြ ၿဖစ္လာတာ....လူ ့အသိေအာက္နိမ့္တဲ ့အပယ္ေလးဘံုသား လို ့ဆိုတဲ ့ ႏြားလ်ွာကို အရွင္လပ္လပ္ႀကီးၿဖတ္ မီးဖုတ္ အၿမည္းလုပ္စားတာ...လူသတ္တာေလာက္ ကိစၥမရွိေလာက္ပါဘူးလို ့ေၿပာမရေတာ ့ဘူးသေဘာေပါ ့....
Labels:
အေတြးစာမ်ား..
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment
'' ဘ၀ၿဖတ္သန္းမွု ့ေလးေတြ ကိုယ္ ့ရဲ ့ထမင္းအိုး အေႀကာင္းေလးေတြ ဖတ္ဖူးတဲ ့စာေတြနဲ ့အေတြ ့ အႀကံဳေလးေတြေပါင္းၿပီးၿဖစ္လာတဲ ့ ေတြးမိရာရာေလးေတြ ခ်ေရးတဲ ့သေဘာေလာက္ေပါ ့ေလ.စာဖြဲ ့ေလာက္ေအာင္ေတာ ့မခန္းနားခဲ ့ပါဘူး..''..