Powered By Blogger

Tuesday, October 27, 2015

ေဗဒင္လမ္း

ေဗဒင္လမ္း
----
ပထမဆံုး ေဗဒင္ပညာေတြဟာ ဘာေႀကာင္ ့ ႏွစ္ေပါင္း သံုးေလးေထာင္မက လံုး၀ ကြယ္ေပ်ာက္မသြားပဲ မွိန္ခ်ည္း လင္းခ်ည္းနဲ ့တစ္ေယာက္က တစ္ေယာက္ကို  ေခတ္အဆက္ဆက္ လက္ဆင္ ့ကမ္းသယ္ေဆာင္လာၿပီး ဒီေန ့အထိ ခိုင္ခိုင္မာမာ ရပ္တည္ေနခဲ ့လဲဆိုရင္ လာေမးတဲ ့လူေတြရဲ ့ ဘ၀အတၳဳပတၱိေတြကို အေတာ္ေလး မွန္ေအာင္ ေဟာေၿပာနိုင္လို ့နဲ ့ လာေမးတဲ ့လူေတြရဲ ့ သူတို ့ၿဖတ္သန္းေနတဲ ့ ဘ၀ခရီးေတြမွာ ႀကံဳရတဲ ့အခက္အခဲေတြကို ေလ်ာ ့ပါး သက္သာသြားေအာင္ တတ္နိုင္သမ်ွ ကူညီပံ ့ပိုးေပးနိုင္လို ့ပဲလို ့ ယူဆနိုင္မယ္ ထင္တယ္...သေဘာက လူေတြအတြက္ တစ္နည္းနည္းနဲ ့အသံုးတည္ ့ေနလို ့သာသေဘာ....



ေနာက္တစ္ခ်က္က လူေတြဟာ ေဗဒင္ကို စၿပီးစိတ္၀င္စားသြားရတဲ ့''အစ''အခ်က္က ကိုယ္ ့ကိုယ္ မွန္ေအာင္ အေဟာခံရလို ့ပဲ...ေဟာသမ်ွေတြသာ တကယ္ ့အၿဖစ္ေတြနဲ ့လြဲေနရင္ ေဗဒင္ပညာဆိုတာကို လူေတြဘယ္စိတ္၀င္စားပါ ့မလဲ...အဲ ့ဒါ ဟုတ္မဟုတ္ အခုလက္ရွိ ေဗဒင္ကို စိတ္၀င္စားတယ္ဆိုတဲ ့သူေတြကိုယ္တိုင္ကိုယ္ ဘယ္လိုၿဖစ္ၿပီး ေဗဒင္ကို စစိတ္၀င္စားမိသြားတာလဲလို ့ ေအးေအးလူလူၿပန္ေတြးရင္ .....ေနာက္တစ္ခ်က္က စပ္စုလိုစိတ္
 မသိေသးတာကို သိလိုစိတ္က ေဗဒင္ကိုစပ္စုႀကည္ ့ဖို ့က တြန္းအားေပါ ့...

ပံုမွန္အားၿဖင္ ့ ေဗဒင္ပညာကို သန္းနဲ ့ခ်ီတဲ ့ လူေတြ စိတ္၀င္စားတယ္ သိခ်င္တတ္ခ်င္တယ္ အဲ အတြက္ ေဗဒင္ကို စပ္စုႀကတယ္ဆိုေပမယ္ ့ အဲ ့သန္းနဲ ့ခ်ီတဲ ့ လူေတြထဲမွာ ေဗဒင္ပညာကို အခေႀကးေငြယူၿပီး အသက္ေမြး ၀မ္းေက်ာင္းနယ္ပယ္ထဲ၀င္သြားတဲ ့လူဦးေရက ေထာင္ဂဏန္း ေသာင္း ဂဏန္းေလာက္..လြန္ေရာကြ်ံေရာ ေသာင္းဂဏန္းေပ်ာ ့ေပ်ာ ့ေပါ ့သေဘာက ဗမာၿပည္ လူဦးေရ သန္း ၅၀ေက်ာ္မွာ အသက္ေမြး ၀မ္းေက်ာင္းၿဖစ္လာတဲ ့ ေဗဒင္ႀဆာ သိန္းဂဏန္းေတာင္ မရွိေလာက္ပါဘူးလို ့ဆိုလိုတာ.( ဒါေတာင္ ပိုပိုသာသာေလးေၿပာေပးတာ..ငိငိ ) ...သူတို ့ဘာလို ့ ေဗဒင္ပညာလိုင္း သက္သက္ နဲ ့ ေရရွည္ (၀ါ) ဘာတစ္သက္တာ အသက္ေမြးၿပီးရပ္တည္ေနနိုင္ပါသလဲ....ရိုးရိုးေလးကေတာ ့ သူတို ့ဆီသြားေမးတဲ ့ေဗဒင္ေမးသူေတြ ''အမ်ားစုကို '' စိတ္ေက်နပ္ေစေအာင္ ေဟာေၿပာေပးနိုင္လို ့ အခက္အခဲေတြကို သက္သာေလ်ာ ့ပါးသြားေအာင္ ကူညီေပးနိုင္လို ့ေပါ့ေလ......

ေဗဒင္ပညာနဲ ့ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းလမ္းအေပၚေရာက္သြားဖို ့နီးစပ္ေနသူေတြ အမ်ားစုရဲ ့ သိသာတဲ ့မူလကံ အရည္အခ်င္းက ပညာမစံုေသးဘူးတို ့ ဟုတ္တိ ပတ္တိ မတီးေခါက္မိေသးဘူးတို ့ စသၿဖင္ ့ ဘယ္လိုပဲဆိုေစ သူတို ့ဆီ ေနာက္ေၿပာင္ၿပီးေတာ ့ပဲေမးေမး ပိုက္ဆံေပးၿပီးေတာ ့ပဲ ေမးေမး သူတို ့စိတ္ထင္က ထင္လာတာေတြကို စြတ္စက္ ေၿပာခ်လိုက္တာေတြ အမ်ားစုက ေမးတဲ ့သူေတြကို သြားသြားမွန္တတ္ေနတာက သိသိသာသာ သတိထားမိတဲ ့အခ်က္ပဲ...သေဘာက သူတို ့ကံမွာ ေဗဒင္လမိုင္းကံ ပါလာတဲ ့သေဘာမ်ိဳးေပါ ့

ဆိုလိုတာက အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းနယ္ပယ္ထဲ ေရာက္မွန္းမသိေရာက္သြားတဲ ့ ေဗဒင္ႀတာဘ၀ရဲ ့ႀဆာဘ၀ အစက လာေမးတဲ ့သူ အမ်ားစုကို အမွန္မ်ားေအာင္ (၀ါ) လာေမးတဲ ့သူေတြကို စိတ္ေက်နပ္သြားေအာင္ ေဟာေၿပာေပးနိုင္တာက စခဲ ့တာလို ့ဆိုလိုတာ......

ဒါေပမယ္ ့ လူ ့ဘ၀ (သို ့) လူ ့သေဘာက ကိုယ္ ့ကို မွန္ေအာင္ (၀ါ) စိတ္ေက်နပ္သြားေစေအာင္ အေဟာခံရယံုနဲ ့ မၿပီးဘူး မလံုေလာက္ခဲ ့ဘူး...ဘာေႀကာင္ ့ လဲဆိုေတာ ့ ေဗဒင္ လာေမးသူ အမ်ားစုဟာ ေဗဒင္သြားေမးဖို ့ ႀကံမိၿပီ လွဳပ္ရွားမိၿပီ ဆိုတဲ ့အခါ  မွန္ေအာင္ အေဟာခံခ်င္လို ့ထက္  ကိုယ္ ့မွာ ေခါင္းစားေနတဲ ့ ၿပႆနာ တစ္စံုတစ္ရာ ရွိေနလို ့သာ ေဗဒင္ေမးဖို ့ႀကံစီမိတာက စတာမ်ားလို ့ပဲ.....သေဘာက ေမးသူ 100 မွွာ အေပ်ာ္တြက္ 5 %ေတာင္ မပါတတ္လို ့ပဲ..အနဲဆံု အခ်စ္ေရးသေဘာ အခုတြဲေနတဲ ့ ဟာႀကီးနဲ ့ ၿမဲပါ ့မလားသေဘာ ေၿဖထားတဲ ့ စာေမးပြဲ ေအာင္ပါ ့မလား  ၿပႆနာ တစ္ခုခု ပါလာေသးတယ္

သေဘာက လူရွိရင္ ၿပႆနာရွိတယ္ ၿပႆနာရွိရင္ ၿပႆနာ ရွင္းရလိမ္ ့မယ္  ၿပႆနာရွင္းတဲ ့ ကရိယာေပါင္း ေသာင္းေၿခာက္ေထာင္ထဲမွာ ေဗဒင္ပညာဟာလဲ ၿပႆနာေတြရွင္းတဲ ့ ကရိယာတစ္ခုအၿဖစ္ သေဘာပါေနတယ္.ဒီသေဘာ.......

ေဗဒင္လမ္း(၂)
---
ကံအေႀကာင္းတရားေတြေႀကာင္ ့ ေဗဒင္လမ္းထဲကြ်ံမွန္းမသိကြ်ံသြားၿပီဆိုတဲ ့အခါ.....ပထမပိုင္းမွာ အဲ ့ေဗဒင္ႀဆာ မွန္တယ္လို ့ အမည္နာမက စၿပီး လူသိမ်ားလာေစတဲ ့ အေနအထားက ေဗဒင္သည္ဘ၀မွာ ရပ္တည္ဖို ့လြယ္လာေစပါတယ္....ဆိုင္းဘုတ္မတင္ေတာင္ ေမးဖူးသူေတြက ၿပန္ၿပန္ေႀကာ့ေမးလာတာ နဲ ့ ေမးဖူးသူေတြက လက္တို ့လမ္းညႊန္ေတြက ေဗဒင္ေမးသူေတြ တစ္စတစ္စ မ်ားၿပားလာေစပါေတာ ့တယ္....လူစည္လာတယ္ေပါ ့ေလ.....( အဲ ့ဒီမွာ ေဗဒင္သည္ဟာ အလုပ္ရွုတ္လာတာက မွန္သထက္မွန္ဖို ့ေနာက္ကို လိုက္ရပါေတာ ့တယ္..ကိုယ္ေဟာေၿပာတာ ပိုပိုၿပီး မွန္ေအာင္ေဟာခ်င္လာတဲ ့ ဖီလင္ေပါ ့) 

ဒါေပမယ္ ့ လူဆိုတာ သတၱ၀ါတစ္ခုကံတစ္ခု လူဦးေရ သန္း ၇ေထာင္ ကံ ၇ ေထာင္လို  ၿဖစ္ေနလို ့မွန္ေအာင္လိုက္ေနလို ့ကေတာ ့ ၿပီးမယ္ ့ပံုမေပၚသလို မွန္ေအာင္ေဟာေနယံုနဲ ့ဘ၀စီးပြား ခိုင္မာတဲ ့ေဗဒင္သည္အၿဖစ္ေရရွည္သြားရတာ အခက္အခဲရွိလာပါတယ္...အေႀကာင္းက ေဗဒင္ေမးသူေတြ ေဗဒင္လာေမးတာဟာ အေဟာ အမွန္ခံရဖို ့ဆိုတာထက္ ေဗဒင္က ကိုယ္ ့အခက္အခဲေတြကို ဘယ္လိုမ်ား ကူညီေပးနိုင္မလဲဆိုတဲ ့ သေဘာ ၿပႆနာတစ္ခုခုပါလာတဲ ့သေဘာေႀကာင္ ့လာေမးတာက ပိုမ်ားၿပီး သူတို ့ၿပႆနာေတြကို ကူညီေၿဖရွင္းေပးနိုင္တဲ ့အိုင္ဒီယာေတြ အေတြးအေခၚေတြ ယႀတာပညာေတြ စတဲ ့ ၿပႆနာ ေၿဖရွင္းေရး ကရိယာ ေတြ တတ္ထား သိထား ေတြးထားဖို ့ ေဗဒင္သည္မွာ လိုအပ္လာပါေတာ ့တယ္.....

သေဘာက....ခင္ဗ်ားမွာ အခ်စ္ေရး ၿပႆနာတက္ေနတယ္ မဟုတ္လား ဆိုတဲ ့အေဟာဟာ မွန္လိုက္တာလို ့ အေဟာခံရသူက ေက်နပ္သြားတာမ်ိဳး မဟုတ္ပဲ အဲ ့အခ်စ္ေရးၿပႆနာကို ဘယ္လိုမ်ား ၿပန္အေႀကာတည္ ့သြားေအာင္ လုပ္လို ့ရမလဲ ဆိုတဲ ့ နည္းလမ္းကို ေဗဒင္သည္ဆီက လိုခ်င္ေနတဲ ့ စိတ္ပါလာတာကို ေဗဒင္သည္က ေၿဖရွင္းေပးနိုင္ဖို ့သေဘာပါ ...ေမးသူကလည္း လာေမးမိကတည္းက အခ်စ္ေရးၿပႆနာတက္ေနလို ့သာ ေခါင္းစားၿပီး ေဗဒင္ေမးမိတာကလည္း ၿဖစ္ေနေလ ့ရွိပါတယ္...

(ဒါေႀကာင္ ့ ဒီဘက္ေခတ္မွာ ကြိဳင္တစ္ခုခု မရွိပဲ ေဗဒင္ေမးခဲလို ့ ေခတ္အေၿခအေနက အခ်ိန္ဟာ ေငြသေဘာလည္းၿဖေနလို ့ ၿပီးေတာ ့ ကိုယ္က်င္လည္ရာ ၀န္းက်င္ရဲ  ့သေဘာ အေနအထားရကလည္း ..ဘာေႀကာင္ ့ေဗဒင္လာေမးေႀကာင္း ေဟာေနတာ နဲသြားၿပီး ဘာၿပႆနာရွိလို ့လဲ ဘာႀကည္ ့ေပးရမလဲ ဘာကူညီရမလဲ ဘာသိခ်င္လဲ ဘာလုပ္ေပးရမလဲ စသၿဖင္ ့ တန္းေမးလိုက္တဲ ့အခါ ေမးသူေတြ အမ်ားစုဟာ သူတို ့ေဗဒင္ေမးၿဖစ္ရၿခင္း ပင္မ အေႀကာင္းကို တန္္းေၿပာလာတာ မ်ားေတာ ့တာမ်ိဳးပါပဲ..

.သေဘာက ေဗဒင္သည္ကို ႀဆာၿမင္သမ်ွေဟာပါဆိုတဲ ့ ေမးတဲ ့စတိုင္က ၁၀၀ မွာ ၅ % ေလာက္ေတာင္ မပါတတ္ပဲ ပါလာတဲ ့ ၿပႆနာကို ကိုတန္းေၿပာ ထိုင္နားေထာင္ ေဗဒင္ပညာဆိုတဲ ့ ၿပႆနာေၿဖရွင္းေရးကရိယာနဲ ့ ၀ိုင္းေတြး...စတဲ ့သေဘာပါ.သေဘာက တကယ္ ့အလုပ္သေဘာမွာ ေခတ္ေႀကာင္ ့ ေဗဒင္သည္ရဲ ့ သူ ့ကံနဲ ့သူၿဖစ္တည္ေနတဲ ့ ပတ္၀န္းက်င္ေႀကာင္ ့ တစ္ခ်ိဳ ့ေဗဒင္သည္ေတြမွာေတာ ့ ေဗဒင္လာေမးတာနဲ ့ တန္းၿပီး မွန္ေအာင္ေဟာေနရတာမ်ိဳး နဲသြားတယ္ေပါ ့ေလ   ဒါ ့အၿပင္တစ္ခါတစ္ေလ အတိုင္ပင္ခံလိုလို အႀကံေပးလိုလိုေတြ ၿဖစ္လာတယ္ေပါ ့ေလ.....)

ေဗဒင္လမ္း...(၃) ေရွာ ့ေဗဒင္
-----------
အဲ ့ဒီလိုနဲ ့ဆရာသင္ေတြ ေဗဒင္စာေပေပါင္းစံုေတြ ဘ၀အေတြ ့အႀကံဳေတြက ကိုယ္ ့ေခါင္းထဲ ေဒတာေတြအၿဖစ္ ေရာက္မွန္းမသိေရာက္သြားတဲ ့အခါ...
အထူးသၿဖင္ ့ ကိုယ္ ကိုင္လိုက္တဲ ့ သက္ေရာက္ေဗဒင္လိုင္းကို ကိုင္လိုက္တဲ ့အခါ  သက္ေရာက္ေတြ ရဲ ့ေဘ ့စစ္ သေဘာက ဘ၀ရဲ ့ တစ္ႏွစ္တာအတြက္ အခရာ ဆိုတာ ၿမင္လာပါေတာ ့တယ္

သေဘာဥပမာတစ္ခုက အဂၤါသက္ေရာက္ကို ဘယ္မဟာဘုတ္ရွင္ေတြ ဘယ္ေန ့သား ဘယ္အသက္အရြယ္မဆိုေတြ ၿဖတ္သြားေစ.....အဂၤါ သက္ေရာက္ေနရာရဲ ့ေဘ ့စစ္က....စိတ္ကို နည္းမ်ိဳးစံုနဲ ့ အာရံုေနာက္ေစလိုက္ၿခင္း သေဘာ နဲ ့ တနလၤာနံ ကိစၥေတြ အေၿခခံၿပီး ၿပႆနာ အနဲအမ်ားဖန္တီးႀကည္ ့ၿခင္း ၂ ခက္က အဂၤါ သက္ေရာက္ရဲ ့ ေဘ ့စစ္ၿကီး၂ ခ်က္သာ ၿဖစ္ေႀကာင္း...အဲ ့ ၂ ခ်က္ထဲက ဘယ္သူမွ ေၿပးမလြတ္ဖူးဆိုတာ ေပၚလာတယ္...ဒီ ၂ ခ်က္ကို ေဘ ့စစ္အၿဖစ္ကိုင္လိုက္ၿပီေပါ ့...

၂ခ်က္သာဆိုတယ္ အေတာ္က်ယ္ၿပန္ ့ပါတယ္  ေဗဒင္ဥာဏ္ပါသူအဖို ့ တစ္ၿခား ကိန္းေလး အခ်က္အလက္ေလးေတြ နဲ ့ ထည္ ့ၿပီး ေၿပာသြားလို ့ကေတာ ့ အမ်ားႀကီး ခ်ဲ ့ေၿပာလို ့ရတဲ ့ သေဘာရွိပါတယ္...စိတ္ကို အေႏွာက္ အယွက္ ၿဖစ္ေအာင္ လာလာတိုက္ဆိုင္ၿခင္းသေဘာေတြမွာ စိတ္တိုေစတဲ ့ ၿဖစ္ရပါေတြ မၿဖစ္ခ်င္တာ မွ လိုက္လိုက္ၿဖစ္ေစၿခင္းသေဘာ ၿဖစ္ခ်င္လြန္းတာႀကေတာ ့ သက္သက္ မၿဖစ္ေအာင္ လိုက္လိုက္ရစ္တာ...လဲလို ့မၿဖစ္ဆိုၿပီး က်မၼာေရးအရမ္း ဂရုစိုက္မွ ခဏခဏ ေနမေကာင္းေစေအာင္ လုပ္ခံရတာ...ခရီးတအားသြားခ်င္ေလေလ ခရီးကို လိုက္လိုက္ဖ်က္တာ...ေသၿခာခ်ိန္းထားမွ လြဲေတာ ့တာ မၿမင္ခ်င္ဆံုးလူေတြဆို ခဏခဏ ၿမင္ေနရလို ့စိတ္ေတြဆိုလာတာ.....သေဘာက ဆုနာနာ ေတာင္းေလေလ မၿပည္ ့ေလေလ...စသၿဖင္ ့ေပါ ့...စိတ္ဒုကၡ သေဘာ...စာေမးပြဲ အေရးႀကီးမွ အဖ်က္မ်ိဳးစံုလာတာ...အဓိဌာန္ေသေသၿခာၿခာ လုပ္မယ္ဆိုမွ လုပ္ေတာ ့မွ အဖ်က္မ်ိဳးစံုနဲ ့တိုးလို ့တန္းလန္း....တနလၤာနံခိုက္ က်ယ္ၿပန္ ့ပံုကလဲ ထိုနည္း၄င္း.......

ဆိုလိုတာ သက္ေရာက္တစ္ခုရဲ ့ ေဘ ့စစ္ကို ကိုင္လိုက္ၿပီး အဲ ့အေၿခခံေဘာင္ကေန ထိုင္ေၿပာေနလိုက္ရင္ ေမးသူေတြ သိလိုတဲ ့ကိစၥေတြ ၿဖစ္လိုတဲ ့ကိစၥေတြ လာရင္းကိစၥေတြ အဲ ့ေဘ ့စစ္ အေၿပာေတြထဲ ပါသြားေလ ့ရွိတယ္ေပါ ့ေလ....သေဘာက ေဘ ့စစ္သေဘာကေန ေၿပးမလြတ္ဖူးဆိုတာရယ္....လူ ့ဘ၀မွာ ႀကံဳရတဲ ့ၿဖစ္ရပ္ေကာင္းဆိုးေတြဟာ ဒဲ ့ ႀကံဳရတာနဲ ့ သြယ္၀ိုက္ႀကံဳရတာပဲ ကြာတယ္ဆိုတာပါ အထာေပါက္ဖို ့ေပါ ့...

ဆိုပါေတာ ့ အဂၤါသက္ေရာက္ဟာ စိတ္ေသာက ေရာက္ေစတယ္ဆိုရင္ ကိုယ္တိုင္ ရဲ ့ဆႏၵ မၿပည္ ့မွဳ ့အတြက္ ဒဲ ့စိတ္ေသာကေရာက္စရာေတြ ႀကံဳရတာမ်ိဳးနဲ ့ ကိုယ္တိုင္ ဘ၀လည္ပတ္ေနမွဳ ့က ပံုမွန္ၿဖစ္ေနေပမယ္..ကိုယ္ ့သားသမီးမိသားစု အေဖအေမ က်မၼာေရးကိစၥ ဘာညာကိစၥေတြေႀကာင္ ့ စိတ္ဆင္းရဲစရာကိစၥေတြ ႀကံဳလာရတာမ်ိဳးသေဘာ

သုခတရားေတြမွာလဲ ထိုနည္း၄င္း ဒဲ ့လာတဲ ့သုခတရား နဲ ့ သြယ္၀ိုက္သုခတရားေတြ ႀကံဳရတာပါပဲ.....သေဘာက ကိုယ္တိုင္ ထိုးလို ့ေပါက္တဲ ့ထီေပါက္တဲ ့ သုခတရားနဲ ့ ကိုယ္က ထီမထိုးေပမယ္ ့ ကိုယ္ ့အိမ္ေထာင္ဖက္ထိုးတဲ ့ထီေပါက္လို ့ကိုယ္က ေရာခံစားခြင္ ့ရတဲ ့ သြယ္၀ိုက္သုခတရားသေဘာေပါ ့


No comments:

Post a Comment

'' ဘ၀ၿဖတ္သန္းမွု ့ေလးေတြ ကိုယ္ ့ရဲ ့ထမင္းအိုး အေႀကာင္းေလးေတြ ဖတ္ဖူးတဲ ့စာေတြနဲ ့အေတြ ့ အႀကံဳေလးေတြေပါင္းၿပီးၿဖစ္လာတဲ ့ ေတြးမိရာရာေလးေတြ ခ်ေရးတဲ ့သေဘာေလာက္ေပါ ့ေလ.စာဖြဲ ့ေလာက္ေအာင္ေတာ ့မခန္းနားခဲ ့ပါဘူး..''..