Powered By Blogger

Friday, June 3, 2016

အခါတိုင္ပညာ အေၿခခံသေဘာပါ








အခါတိုင္ပညာ အေၿခခံသေဘာပါ
--------------------------------------
အခါတိုင္ပညာမွာ  ခိုက္ဆိုတဲ ့ အၿမစ္နံ ေနရာက နံ ပရိယာယ္သေဘာနဲ ့ န၀င္းဆိုတဲ ့ ပဥၥပြတ္ ေနရာက နံသင္ ့ ၂ ခု ကို အခါတစ္ခု ရဲ ့ၿမင္သာတဲ ့ အဓိက လကၡဏာ အၿဖစ္ ဆြဲထုတ္ၿပီး အခါတိုင္တစ္ခုရဲ ့ အတိုခ်ဳပ္ သီ၀ရီ အၿဖစ္ သတ္မွတ္ၿပခဲ ့တယ္.. ဥပမာ တနဂၤေႏြတိုင္ မွာ ခိုက္ဟာ တနဂၤေႏြ နံ ရဲ ့အၿမစ္  စေနနံ ၿဖစ္ၿပီး န၀င္းဟာ တနဂၤေႏြ နံ ရဲ  ့ ၅ ခု ေၿမာက္ နံ ပဥၥပြတ္ ႀကာသာပေတးနံ ေပါ ့ေလ...အဲ ့မွာ စေနနံ ခိုက္ သေဘာက အမွဳ ့အခင္းေတြ သေဘာ သိကၡာေတြခ်ိဳးဖဲ ့ႀကတာ မာနၿပိဳင္ႀကတာသေဘာ
နဲ ့ န၀င္းဆိုတဲ ့ ႀကာသာပေတးနံ သေဘာကိုေတာ ့ အသိမွန္ ပညာမွန္ ေတြးဆခ်က္ေတြအမွန္သေဘာ
 လို ့ဆိုနိုင္ပါတယ္

ဒီ န၀င္း နဲ ့ခိုက္ဟာ အခါတိုင္တစ္တိုင္အတြင္း တစ္ၿပိဳင္နက္ထဲ မလႊမ္းမိုးပါဘူး  မာနစိတ္တက္ေနရင္ အသိမွန္အေတြးမွန္ပညာမွန္စိတ္ ဆုတ္သြားၿပီး  အသိမွန္ အေတြးမွန္ ပညာမွန္စိတ္၀င္ေနခ်ိန္မွာ မာနဆုတ္သြားၿပီး ကိုယ္ ့ကိုယ္ကိုယ္ ရိုးရိုးကုပ္ကုပ္သေဘာ ေနေတာ ့တဲ ့စိတ္မ်ိဳး ၿဖစ္လာပါတယ္ ( စေနနဲ ့ ႀကာသာပေတး ပရိယာယ္သေဘာကို  အတိုခ်ဳပ္ေရးလိုက္တာပါ ၿပီးေတာ ့ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာေတြသေဘာကို ေၿပာေနတာ ပိုဆန္ပါတယ္)



ဒါကို တနဂၤေႏြ အခါတိုင္မွာ ေသာ ့ခ်က္အၿဖစ္ အတိုခ်ဳပ္ သံုးတဲ ့ စကားလံုးက  တရားတိုင္ အမွဳ ့တိုင္ လို ့ သံုးလိုက္ပါတယ္  ဒီအေၿခခံ စကားလံုးက သူမ်ားအတြက္ ႀကည္ ့ေပးေပး ကိုယ္ ့အတြက္ ကိုယ္ ႀကည္ ့ႀကည္ ့ ဒီအေၿခခံ စကားလံုးကေန လြတ္မသြားပဲ တနဂၤေႏြ အခါတိုင္ထဲမွာ ႀကံဳလာ ႀကားလာတဲ ့ကိစၥေတြကို သံုးသပ္တာပါ..

ဥပမာ တနဂၤေႏြတိုင္မွာ အမွဳ ့ၿပႆနာ တစ္ခုခု ကို လာတိုင္ပင္ၿပီ ဆိုပါစို ့ လာတိုင္ပင္သူဟာ ဟူး၊ စေန၊ အဂၤါ  ဆို ကံ အေၿခအေနမသာဘူး  ေသာႀကာ တနလၤာ ႀကာသာပေတးဆို ကံအေၿခအေန သာေနေသးတယ္  တနဂၤေႏြမူလ ဆို တစ္၀က္တစ္၀က္ ႀကိဳးတန္းလမ္းေလ်ွာက္အေၿခအေန...လို ့ စၿပီး ေတြးဆလိုက္တာဟာ တရားတိုင္အမွဳ ့တိုင္သေဘာရဲ ့ အေၿခခံ စတင္ၿခင္းသေဘာပါ (ေယဘူယ်မွာလည္း အဲ ့အတိုင္းမွန္ေနတတ္ေလ ့ရွိပါတယ္)

( ဒီ လို အခါတိုင္ပညာေတြဟာ ပံုေသေတာ ့ယူလို ့မလြယ္ပါဘူး အေႀကာင္းက  '' ႀကားနမိတ္ ၿမင္နမိတ္ '' သေဘာေတြဟာ ၀င္၀င္ပတ္သက္ၿပေနေသးလို ့ပါပဲ  အဲ ့နမိတ္ေတြ ေပၚလာလို ့ အေကာက္အယူ မွန္မယ္ဆိုရင္ တနဂၤေႏြတိုင္မွာ အမွဳ ့နဲ ့လာတဲ ့ ႀကာသာပေတး န၀င္းသမားမို ့ အိုေကေနေသး
တယ္ကေန နမိတ္တစ္ခုခုက  အေၿခအေနမေကာင္းသေဘာလည္း ၿဖစ္ခ်င္ၿဖစ္သြားနိုင္သလို  အမွဳ ့နဲ ့လာတဲ ့ စေန ခိုက္သမား မို ့ အေၿခအေန မေကာင္း လို ့ေတြးေနတုန္းမွာပဲ နမိတ္တစ္ခုခု ၿဖတ္၀င္လာတာေႀကာင္ ့ အေၿခအေနေကာင္းေသးတယ္ ၿဖစ္ခ်င္ၿဖစ္သြားတတ္ပါတယ္

ဒီသေဘာေတြ ကိုယ္တိုင္သိဖို ့က က်ေနာ္တစ္ခါကေရးခဲ ့ဘူးသလို တိုင္နဲ ့အတူေန တိုင္နဲ ့အတူစား တိုင္နဲ ့အတူသြား တိုင္နဲ ့အတူအိပ္ သေဘာေလာက္အထိ အာရံု၀င္စားေနေတာ ့မွ ကိုယ္တိုင္ တိုင္သေဘာကို ပိုဖမ္းတတ္လာတတ္တာမ်ိဳးပါ..

မူလ ပိုစ္ ့ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ၿပန္ေကာက္ရရင္ တစ္တိုင္ခ်င္း အတြက္  ခိုက္ နဲ ့ န၀င္း ကို အေၿခၿပဳၿပီး ေသာ ့ခ်က္ လုပ္ထားတဲ ့ စကားစုေတြက..

တနဂၤေႏြတိုင္.....တရားတိုင္အမွဳ ့တိုင္ (အမွဳ ့ခိုက္စေန တရားန၀င္းႀကာသာပေတး)

တနလၤာတိုင္ ...ခရီး ခြဲခြာ.တိုင္  ( ခရီးေကာင္းန၀င္း ေသာႀကာ  ခြဲခြာအဆိုး တနဂၤေႏြ)

အဂၤါတိုင္.... ဟန္အႀကြား အရွုပ္တိုင္  ( ဟန္အႀကြား ခိုက္ တနလၤာ အရွုပ္ န၀င္း စေန)

ဗုဒၶတိုင္.....ယွဥ္စိတ္ၿပိဳင္စိတ္ အနိုင္စိတ္ လူစြမ္းေကာင္း တိုင္ ( ၿပိဳင္စိတ္ ခိုက္ အဂၤါ လူစြမ္းေကာင္း န၀င္းတနဂၤေႏြ )

ႀကာသာပေတးတိုင္ ...လူပ်က္အက်င္ ့ပ်က္ ေလ်ာ္ေႀကးဆုတိုင္  ( လူပ်က္ ခိုက္ ဗုဒၶဟူး ဆု တနလၤာ )

ေသာႀကာတိုင္ ..အရူး အေပ်ာ္တိုင္ ..( အရူး ခိုက္ ႀကာသာပေတး အေပ်ာ္ စိတ္ န၀င္း အဂၤါ )

စေနတိုင္.... ေထာင္မသာ အမွဳ ့  ဘုန္းႀကီးကေလး ေဆးရံု ဗိုက္ႀကီးသည္...( ေထာင္ ..ခိုက္ ေသာႀကာ  ဘုန္းႀကီး.န၀င္း..ဗုဒၶဟူး )

ဒါေတြဟာ အေၿခခံသီ၀ရီေတြပါ  သူမ်ားအတြက္ေရာ ကိုယ္ ့ အတြက္ပါ ဒီ အေၿခခံေတြနဲ ့သြားပါတယ္..

မဟာဘုတ္ ၿဂိဳလ္စားသက္ေရာက္ပညာနဲ ့ ဒီ အခါတိုင္ ပညာကို ေပါင္းစပ္လိုက္တဲ ့ အခါ အက်ိဳးသက္ေရာက္မွဳ ့ႀကီးမားတဲ ့ ေဗဒင္ပညာႀကီး ၿဖစ္လာပါတယ္။
-------------


No comments:

Post a Comment

'' ဘ၀ၿဖတ္သန္းမွု ့ေလးေတြ ကိုယ္ ့ရဲ ့ထမင္းအိုး အေႀကာင္းေလးေတြ ဖတ္ဖူးတဲ ့စာေတြနဲ ့အေတြ ့ အႀကံဳေလးေတြေပါင္းၿပီးၿဖစ္လာတဲ ့ ေတြးမိရာရာေလးေတြ ခ်ေရးတဲ ့သေဘာေလာက္ေပါ ့ေလ.စာဖြဲ ့ေလာက္ေအာင္ေတာ ့မခန္းနားခဲ ့ပါဘူး..''..