Powered By Blogger

Wednesday, February 11, 2015

''ပညာသေဘာ ၊ စာသီအိုရီ။ အေဟာဆရာ နဲ ့ေဗဒင္ေမးသူ '''


သိုင္းေၿပာင္းၿပန္ရဲ ့သေဘာက သမားရိုးက် အကြက္ေတြႀကားက စတင္ သင္ႀကားရတဲ ့ သိုင္းပညာေတြမ်ိဳး သေဘာမဆန္ေတာ ့ပဲ လြတ္လပ္ၿပီး တစ္ဖက္ကလာတဲ ့
ရန္ဘက္ရဲ ့အေၿခအေနႀကည္ ့ၿပီး အလိုက္သင္ ့ၿပန္တုန့္ၿပန္တဲ  တိုက္ခိုက္ေရး ပညာ တစ္မ်ိဳးပါပဲ..စနစ္ဇယား ပံုေသ မထားတဲ ့စနစ္ဇယားက်တဲ ့ပညာ တစ္မ်ိဳးၿဖစ္လို ့
သိုင္းေၿပာင္းၿပန္လို ့ဆိုပါတယ္..သူ ့လိုရင္းက အၿမန္ဆံုးတုန္ ့ၿပန္ဖို ့ '''လူ ့တစ္ကိုယ္လံုးကို လက္နက္အၿဖစ္'' မူလသိုင္းပညာရပ္ေတြထဲက နည္းစနစ္ေတြကို ၿခံဳ ့ၿပီး ႀကံဳသလို သံုးသြားတဲ ့သေဘာမ်ိဳးလို ့ဆိုတယ္...ဆိုလိုတာက '''စည္းေဘာင္အတြင္းကေန လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ၿပန္တိုက္ခိုက္တဲ ့သေဘာေပါ ့.'''.

ဒါေႀကာင္ ့ သိုင္းေၿပာင္းၿပန္တတ္ထားတဲ ့သူက အဂၤလိပ္ လက္ေ၀ွ ့တက္ထိုးေတာ ့ မ်က္ႏွာနားကပ္ ၀ိုက္ထိုးလိုက္တဲ ့ လက္သီးခ်က္မွာ အဲ ့လက္သီး ဟာ မ်က္ႏွာနား ေ၀ ့၀ိုက္ၿပီး ရွပ္ထိသြားယံုတင္မကပဲ ကားကို ဂငယ္ေကြ  ့ေကြ ့သလိုလက္သီး ၿပန္ထြက္လာေတာ ့ ကားဖင္နဲ ့ယမ္းသြားသလို တံေတာင္နဲ ့ ခြပ္ကနဲဆို ေနာက္ဆက္တြဲယမ္းတြက္ပစ္ခဲ ့ပါတယ္...အဂၤလိပ္လက္ေ၀ွ ့စည္းကမ္းေဖါက္ဖ်က္မိတဲ ့သေဘာေပါ ့ တစ္ဖက္မွာေတာ ့ႀကမ္းေပၚ ပံုလ်က္သားေလးပါပဲ...ပထမ လက္သီးစာ အရင္၀င္လာ လို ့ မ်က္ႏွာလည္ထြက္သြားတုန္း ေမးရိုးကပါ တံေတာင္စာမိသြားလို ့ပါပဲ...( စည္းကမ္းေဖါက္လို ့ပြဲပယ္ေစေပါ ့)


လူမမာက ေဆးခန္းသြားပါတယ္..ဆရာ၀န္ကေဆးထိုးေပးလိုက္ပါတယ္..လူနာ သက္သာ ေပ်ာက္ကင္းသြားပါတယ္..ဒါေပမယ္ ဆရာ၀န္က (အရပ္အေခၚ) မိုးေရထိုးေပးလိုက္တာလား အင္နာဂ်က္ဆင္ထိုးေပးလိုက္တာ မသိပါဘူး သူ ့ဟာသူ ဘာနဲ ့ထိုးေပးလိုက္ထိုးေပးလိုက္လူနာက ေနၿပန္ေကာင္းသြားရင္ အသက္သခင္ေက်းဇူးရွင္ဆိုၿပီး ေက်နပ္ေနတာပါပဲ...

ႏွစ္နံေပါင္းမွ ပညတ္တစ္ခုၿဖစ္လာတဲ ့ ''သေၿပ '' ရြက္ နံ ဟာ '' သက္ရွင္အရင္း သက္ကင္းအဖ်ား '' ဆိုတဲ ့ စာသီအိုရီ အတိုင္းဆိုရင္ လူလို နာမ္ဓါတ္မရွိ ၀ိဥာဥ္ကင္းတဲ ့သေဘာရွိလို ့ ''သက္ကင္း အဖ်ား သေဘာ  ''ေၿပ ''..ႀကာသာပေတးနံ '' အၿဖစ္ေကာက္ပါလိမ္ ့မယ္။ ၂ နံ တြဲကို တိုက္ရိုက္သံုးမယ္ဆိုရင္ သေၿပရြက္ဟာ တနလၤာသားသမီီးေတြအတြက္ အကာအကြယ္ မတြန္ ့ေစရအညြန္ ့ အေဆာင္ ေတြၿဖစ္လာပါလိမ္ ့မယ္...ဒါဟာ စာသီအိုရီကေနသြားတဲ ့ ပံုေသ အမွတ္သညာသေဘာေပါ ့

က်ေနာ္ေရးခဲ ့ဘူပါတယ္..ေသာႀကာနံ သီဟိုရြက္ မရွိလို ့ သေၿပရြက္က အရင္းနံ '' သ '' ကိုယူၿပီး သီဟိုအစားထိုး ယႀတာလုပ္ခဲ ့တာလည္း အလုပ္ၿဖစ္ခဲ ့တာပါပဲလို ့ေရးခဲ ့တာပါပဲ...သေဘာက သက္ရိွအရင္း သက္ကင္းအဖ်ား စာအရဆိုရင္ မွားေနၿပီေပါ ့ေလ...စာသီအိုရီကို ပံုေသကိုင္ထားရင္ သီဟိုရြက္ မရွိရင္ ယႀတာ မလုပ္တတ္ေတာ ့ဘူးၿဖစ္ေနမွာလို ့ၿမင္နိုင္ပါၿပီ....

ေဗဒင္ပညာသေဘာမွာ သီအိုရီစာရယ္ ဆရာရယ္ ေမးသူ ရယ္ အပိုင္း  သံုးပိုင္း  ရွိပါမယ္. ..ေဗဒင္စာအုပ္ေတြလိုက္ဖတ္တဲ ့သူကို ေမးစရာတစ္ခု ရွိလာတာက ေဟာစားမွာလား စာမွတ္မွာလား လိုက္ေဗဒင္ေမးမွာလားဆိုတာပါပဲ...

စာမွတ္ရင္ေတာ ့ မူကြဲ အမ်ိဳးစံုေတြႀကားမွာ ေနာင္ဘ၀အထိေတာင္ ဖတ္မကုန္ မွတ္လို ့မကုန္ လိုက္က်က္ေနလို ့ကုန္မွာ မဟုတ္ပါဘူး..။

ေဟာစားမယ္ဆိုရင္ေတာ ့ ၂ ပိုင္းၿဖစ္လာပါမယ္ စာအတိုင္း ေဟာစားမယ္ဆိုရင္ ကိုယ္ယံုတဲ ့စာသီအိုရီလာ အတိုင္းေဟာစားႀကေပါ ့လို ့ပဲ ေၿပာစရာရွိၿပီး  ေနာက္တစ္ပိုင္းကေတာ ့ စာနဲ ့ဆရာနဲ  ့ တစ္သားထဲၿဖစ္သြားၿပီးဆိုရင္  ပညာဟာအရွင္ၿဖစ္သြားပါတယ္...ႏွင္းဆီ ပန္းဟာ ဆရာတစ္ေယာက္ထဲရဲ ့ စိတ္ထဲမွာပဲ တစ္ခ်ိဳ ့ကိစၥေတြမွာ အဂၤါနံၿဖစ္လိုက္ တစ္ခ်ိဳ ့ကိစၥေတြမွာ စေနနံ ၿဖစ္လိုက္ ၿဖစ္ခ်င္သလို ၿဖစ္ေနတာ ေဟာစားတဲ ့ဆရာေတြသာသိလာေလ ့ရွိတဲ ့ (ပညာအေပၚမွာ စိတ္နစ္ ေနခ်ိန္ၿဖစ္လာတဲ ့ ဆရာပါ၀ါလမိုင္း)က ၀င္ဆံုးၿဖတ္လုပ္ကိုင္သြားတာမ်ိဳးပါပဲ..

အဲ ့လို ေကာက္ခ်င္သလို ေကာက္ၿပီး အလုပ္ၿဖစ္ေအာင္ လုပ္တတ္တဲ ့ဆရာေတြမွာ သီအိုရီ ေဘာင္ခတ္ထားေလ ့မရွိဘူး သိုင္းေၿပာင္းၿပန္လို တစ္ဖက္ကလာတဲ ့ေဗဒင္ေမးသူရဲ ့ဆႏၵနဲ ့ကိုယ္ ့ဆီမွာရွိတဲ ့ ေဆး၀ါးကို အသံုးတဲ ့မယ္ ့ အင္ဂ်က္ရွင္း အလုပ္ၿဖစ္ေအာင္ထိုးေပးလိုက္တတ္တယ္ သူတို ့ရဲ ့စိတ္ကိုက တစ္ခုခုကို ဒါနဲ ့မွ ဆိုတဲ ့စိတ္မ်ိဳးကို ဆုတ္ကိုင္မထားဘူး..

သေဘာက စိတၱဇ ပန္းခ်ီဆရာလိုေပါ ့..အဲ ့ဆရာေတြဟာ ပံုတူဆြဲပန္းခ်ီအေၿခခံေတြအၿပင္ ကာလာေတြရဲ ့အေၿခခံေတြပါ ေက်ညက္ၿပီးသားပါပဲ...အရူးခ်ီးပန္း ေလ်ွာက္ဆြဲေနတာမ်ိဳး မဟုတ္ေႀကာင္း သူတို ့ပန္းခ်ီေတြရဲ ့ကာလာေတြ သရုပ္ေဖၚေတြဟာအဓိပၸါယ္ရွိေႀကာင္း ေဘာင္ေတြ မူေတြ စနစ္ေတြ အၿပီး လြတ္မသြားႀကသလိုပါပဲ..။

ေမးသူက႑ဆိုရင္ေတာ ့ အခုေရးတဲ ့စာေတြ သိပ္သိစရာမလိုပါဘူး ဖတ္ေကာင္းရင္ အပ်င္းေၿပရင္ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းလိုက္တာဆိုတာေလာက္ ခံစားမွု ့ရရင္ ဖတ္ရက်ိဳးနပ္ပါၿပီ....ေမးသူေတြအတြက္ အဓိက လိုအပ္ခ်က္က  ေဗဒင္ယႀတာကုိ စိတ္ကူးေပါက္လို ့ လိုအပ္လို ့ ယံုလို ့လုပ္တဲ ့အခါ ကိုယ္ ့ဆႏၵကို ကိုယ္ ့အခက္အခဲကို ၿမန္ၿမန္ၿပည္ ့စံုေစတဲ ့ေဗဒင္ဆရာ ၿဖစ္ေနရင္ၿပီးတာပါပဲ ကုန္ရက်ိဳးနပ္တယ္ေပါ ့ သူ ့ဟာသူ မိုးေရနဲ ့ထိုးထိုး အင္နာဂ်က္ဆင္ထိုးထိုးေပါ ့..။

ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ ေလာကီပညာေတြ ေဗဒင္ပညာေတြဟာ စာအေၿခခံ သီအိုရီရွိတယ္...ဒါဟာ အေၿခခံပဲၿဖစ္တယ္ တကယ္လုပ္ၿပီဆိုရင္ သိုင္းေၿပာင္းၿပန္လိုပဲ ပံုေသ မရွိတာကိုက နည္းပညာတစ္မ်ိဳး ၿဖစ္လာတယ္ အဲ ့ဒါဟာ စိတ္လမိုင္းက ၿဖစ္လာတာၿဖစ္တယ္ ႀကိဳသတ္မွတ္ခ်က္မရွိဘူး စိတ္သတၱိဘက္ ပိုႏြယ္ၿပီး ကိုယ္ ့ကိုယ္ကို ယံုႀကည္ ့တဲ ့စိတ္က ၿဖစ္လာတာၿဖစ္တယ္ စည္းေဘာင္ေတာ ့အၿပီးလြတ္မေနဘူး ယုတၱိက်တဲ ့အခ်က္အလက္ေတြရွိတယ္ တကယ္သံုးစြဲေနတယ္ေပါ ့...

ဆိုပါေတာ ့ ''ေရ '' နဲ ့ '''ပရိပ္ေရ'''  ရဲ ့ အေၿခခံက '''ေရကို အေၿခခံရတာခ်ည္း''' ပါပဲ...တူသလားေမးရင္ မတူဘူးလို ့ေၿဖႀကမွာပါ...လြတ္လပ္တဲ ့ေလာကီပညာေတြ ဓါတ္ပညာသေဘာေတြရဲ ့ အသံုးခ်ပညာသေဘာက ဒီသေဘာမ်ိဳူးပါ...

No comments:

Post a Comment

'' ဘ၀ၿဖတ္သန္းမွု ့ေလးေတြ ကိုယ္ ့ရဲ ့ထမင္းအိုး အေႀကာင္းေလးေတြ ဖတ္ဖူးတဲ ့စာေတြနဲ ့အေတြ ့ အႀကံဳေလးေတြေပါင္းၿပီးၿဖစ္လာတဲ ့ ေတြးမိရာရာေလးေတြ ခ်ေရးတဲ ့သေဘာေလာက္ေပါ ့ေလ.စာဖြဲ ့ေလာက္ေအာင္ေတာ ့မခန္းနားခဲ ့ပါဘူး..''..